Zobacz pełną wersję : egr pytanie


tomek19877
11-12-2008, 09:09
witam,czy jest rożnica czy zaślepie zawór egr poprzez blaszke czy też poprostu wyjme wtyczke??

heon
11-12-2008, 09:19
I w jednym i w drogim przypadku popełnisz błąd. Pozdrawiam

Madaw
11-12-2008, 09:28
Bezpieczniej jest zaślepić, komp będzie myślał, że egr normalne działa. Jeśli Ci samochód zbytnio kopci lub nie ma mocy to weź grubszą blaszkę (parę mm) i zaślep. Ja tak u siebie miałem i nic złego się nie działo a autko stało się dynamiczniejsze i nie puszczało "bąków".

proteus
11-12-2008, 15:06
50 zł, które wydałem u mechanika na zaślepienie zaworu EGR to chyba najlepiej wydane pieniądze w moim życiu. Auto przestało kopcić i stało się naprawdę żwawe. Od czasu zaślepienia EGR ( ponad 1 rok ) z autkiem nic się nie dzieje oprócz tego że jeździ lepiej nie poprzednio. :fcp2
Pozdrawiam.

Dinar
11-12-2008, 15:18
Krótkie wyjaśnienie EGR.
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html

qba_com
11-12-2008, 15:46
I w jednym i w drogim przypadku popełnisz błąd. Pozdrawiam

Czemu uwazasz, ze bledem jest zaslepienie EGR-u??

piotrek 74
11-12-2008, 17:23
najlepiej zaślep jak pisze< Madaw > komputer nie będzie wariował ja też mam blaszkę :fcp26 i narzazie żadnych problemów z błędami na kompie , a czy jest lepiej to nie zauważyłem :fcp18

SMUTNYINDYK
11-12-2008, 20:23
Silników 1.6 i 2.0 TDCI francuskiej produkcji[czyli HDI] nie da się zaślepić bo są sterowane elektronicznie i wyświetli się błąd silnika.

tomek19877
12-12-2008, 13:58
skad bede wiedzial kiedy sie zamknie jak to zrobic i ktory węzyk wypiąc?:)

cichyPWR
12-12-2008, 14:46
mysle, że HEON ma na myśli to iz szybciej padnie turbo. Jest niby na początku lepiej ale poczekajmy troche i zobaczymy co powiedzą na ten temat wszyscy którzy zatkali egr ?

lisutychy
27-12-2008, 13:40
Mam mondeo mk3 2003 115km czyli ten przed liftingiem a mimo to do zaworu podpiete są przewody, czy to oznacza ze niemoge go zaslepic?, (chodzi zeby komputer bledu niepokazal)

szurmen
27-12-2008, 17:57
Ja chciałbym posłuchać, co o zaślepieniu egr powie jakiś spec, który naprawdę zna się na tych silnikach.

Mariusz
27-12-2008, 18:23
Lisutychy zaślep, zaślep, a min. 50zł nie Twoje. Ja tak miałem i czym prędzej uciekłem z zaślepką, a po drugie OBD2 mnie czekało

ddariusz
28-12-2008, 08:50
Wczoraj w swoim focusie 1.8 TDCI 2004 r. (140 000 km) odłączyłem przewód podciśnieniowy od EGR-a, dla pewności zaślepiłem go. Chciałem zaślepić blachalą ale śruby były zbyt oporne.
Po przejechaniu dłuzszego dystansu podzilę sie swoa opinią.

SMUTNYINDYK
28-12-2008, 12:55
Jeszcze raz napiszę, że należy sprawdzić jaki macie silnik w aucie. Jeśli jest to francuski[skąd inąd doskonały] silnik 1.6 lub 2.0 HDI to nie da się bezkarnie zaślepić [niestety] EGR bo jest on sterowany elektroniką i czujnik komputera zaraz wywali błąd i następnie zacznie zakłócać całą pracę silnika. Jedyne co mogą zrobić 'Francuzi" to wbrew ochronie środowiska wywalić przewód odmy pod samochód[przedłużając go np. rurą od pralki automatycznej] co ograniczy zasyfianie wszelkich rur i innych elementów oparami oleju z układu korbowego silnika. Wlot natomiast odmy do rury między filtrem powietrza a turbo trzeba zaślepić np. korkiem od szampana lub czymś podobnym[ będzie dużo czyściej w turbo, EGR, intercoolerze itd od oleju].

Mariusz
28-12-2008, 14:45
Jeśli chodzi o zakłócenia pracy silnika to czegoś takiego u siebie nie zauważyłem, chodził (jeździł, jak wcześniej), pomimo zaślepienia EGR-u- SMUTNYINDYK

SMUTNYINDYK
28-12-2008, 15:46
Ale czy kol. 12345mario masz 2.0 TDCI 116KM fordowski ? Bo z tego co wiem 2.0 TDCI Citroena ma 136KM. Nie wiem też co oznacza MK3 -to FOCUS czy MONDEO? W MONDEO 2.0 TDCI EGR daje się zaślepić bo tam jest konstrukcja FORDA sterowana podciśnieniowo.

Madaw
28-12-2008, 20:54
MK3 - Mondeo

SMUTNYINDYK
28-12-2008, 21:41
MK 3- MONDEO i to wyjaśnia wszystko. Francuzów nie zaślepimy[a szkoda] bo elektronika zasrana będzie głupieć. Pozostaje tylko wywalenie odmy pod samochód[wbrew niestety ekologii].

Mariusz
29-12-2008, 09:06
Mam MK3 -mondeo 2005r. po FL 116KM. EGR jest okablowany i jak go zaślepiłem to po kilku km zapaliła się pomarańczowa kontrolka "check engine" i czym prędzej uciekłem z zaślepką no i później OBD2 i 50 zł nie moje!!!