buchu2
11-12-2008, 11:22
Witam.
Ostatnio moja bryka zwiększyła apetyt na paliwo. Podejrzewam, że to wina czujnika temperatury podawana do ECU i dlatego ECU wzbogaca mieszankę. W sobotę zamierzam sprawdzić jego funkcjonalność i się okaże czy moje podejżenie jest słuszne. Odnośnie tej sytuacji mam pytanie. Czy ECU można oszukać przez podłączenie, zamiast czujnika, potencjometru i opornika aby można było "regulować tem. silnika". Teoretycznie wydaje się, że jest to do zrobienia ale jaki miało by to wpływ na ogólną kondycję silnika.
Przy okazji zapytam się. Jak wygląda sterowanie dawkowaniem ilościowym LPG? Czy polega to na ustawieniu map wtryskiwaczy gazowych na podstawie map wtryskiwaczy Pb? Czy też w inny sposób?
Ostatnio moja bryka zwiększyła apetyt na paliwo. Podejrzewam, że to wina czujnika temperatury podawana do ECU i dlatego ECU wzbogaca mieszankę. W sobotę zamierzam sprawdzić jego funkcjonalność i się okaże czy moje podejżenie jest słuszne. Odnośnie tej sytuacji mam pytanie. Czy ECU można oszukać przez podłączenie, zamiast czujnika, potencjometru i opornika aby można było "regulować tem. silnika". Teoretycznie wydaje się, że jest to do zrobienia ale jaki miało by to wpływ na ogólną kondycję silnika.
Przy okazji zapytam się. Jak wygląda sterowanie dawkowaniem ilościowym LPG? Czy polega to na ustawieniu map wtryskiwaczy gazowych na podstawie map wtryskiwaczy Pb? Czy też w inny sposób?