Zobacz pełną wersję : pali 1litr na 200 km (OLEJU)


Grexon
04-06-2005, 21:38
Po wymianie oleju auto zaczęło brać olej. ok 1 litr na 200 (dwieście) km.
focus 1.4. Dotąd jeździłem na oleju 5w-30 (półsyntetyk). Mechanik jednak wlał 5w-40 (syntetyk), i tym właśnie tłumaczy ogromne strary ilości oleju. Czy jest to możliwe? Czy mogli coś innego jeszcze zrobić co mogłoby spowodować taką sytuację?

PS podczas tego serwisu wymieniano również wszystkie paski i filtry.[/b]

Pawel
04-06-2005, 22:29
1 litr na 200km to stanowczo za dużo. Mechanior coś spieprzył. Nawet jak wlejesz syntetyk to jak już zacznie brać olej to i tak musisz przejechać najpierw pare tysiecy km.
Sprawdż czy silnik nie jest mokry od oleju i ważne pytanie. kiedy stwierdziłeś , że bierze olej :?: bo jak dopiero po przejachaniu tych km to może poprostu za mało wlał.

Pzy
05-06-2005, 05:19
Mechanik jednak wlał 5w-40 (syntetyk), i tym właśnie tłumaczy ogromne strary ilości oleju. Czy jest to możliwe?

Sławko ma rację - 200 km to stanowczo zbyt mało, aby zużycie 1 litra oleju tłumaczyć (w tym przypadku) zmianą jego lepkości.
Zobacz czy nie ma gdzieś ewidentnego wycieku, a jak nie to uzupełnij olej do odpowiedniego poziomu i poobserwuj - być może wlał Ci po prostu o litr za mało oleju...

P.S.
A jakie przebieg ma auto?

Assan
05-06-2005, 10:43
Gdyby auto spalało 1 litr na 200 km to za nim by było dosłownie niebiesko.Kopcił by jak wartburg

Grexon
05-06-2005, 11:52
Dzięki. też tak myślałem i teraz się martwię. przebieg 60 tys km.
Stan ok. po 200 km dolałem 1l, po następnych 200 km- bagnet suchy. Do tego czasu nie brał oleju, nie widać też wycieku (oprócz lekkiego w okolicach "wylewu oleju").
Faktycznie coś zmaścili, bo po wymienie paska rozrządu nie dokręcili dobrze rolki i rozwaliło tłok i 5 zaworów. Naprawili to oczywiście na własny koszt, ale to raczej nie powinno mieć wpływu na branie oleju, zwłaszcza w takiej ilości.
Mechanik ze mnie marny i może się mylę. Mechanik tak twierdzi, ale już im nie wierze.

misiek
06-06-2005, 08:21
Grexon, moze ma to zwiazek z ich naprawa. Moze jednak czegso nie zrobili albo znow zrobili zle.

Sebik
25-06-2005, 21:37
Witam

Słuchajcie - u mnie dzieje się podobnie - wymieniłem olej z 5w30 na 5w40 i zaczyna go podpalać.
U mnie jednak jest to 1 litr na 3000 km.

Myślałem, że coś zaczęło się dziać z silnikiem - jednak po wypowiedziach już sam nie wiem co na ten temat myśleć.

Troszeczkę podpytywałem na ten temat i podobno może mieć to związek z pierścieniami na tłokach, które nie do końca sćiągają olej - - może własnie dlatego, że jego lepkość jest mniejsza?

Sebik, pozdr.

piotrek19
25-06-2005, 21:40
tez mi sie tak wydaje ze jest zbyt za rzadki olej i moze go przepuszczac przez pierścienie !!

krecisco
26-06-2005, 10:07
Amoze po prostu nie taki olej jak byc powienien. Z tego co sie orientuje FF, jako auto z dlugimi okresami miedzy przegladami, jest zalewany olejem dlugoprzebiegowym. Cena np za Mobil 1 za 1 litr to okolo 70 80 pln. Moze wiec wlasnei parametry oleju sa tu sprawca


Pozdr

michu
26-06-2005, 11:17
tak czytam i czytam o tym oleju i jestem lekko przerażony, bo miałem lać do swojego teraz Shell Helix Ultra 5W-40 i aż się boję, że będzie go wciągał - wymiana przy 60 tyś km

Pzy
26-06-2005, 13:07
tak czytam i czytam o tym oleju i jestem lekko przerażony, bo miałem lać do swojego teraz Shell Helix Ultra 5W-40 i aż się boję, że będzie go wciągał - wymiana przy 60 tyś km

Spokojnie możesz sobie zalać tego Helix'a.
Tylko kup sobie wersję dla diesla, tzn. Helix Ultra Diesel 5W40. Jest dość drogi, ale po Motulu - najlepszy spośród tych, które do tej pory stosowałem.
O olejach na forum dyskutowaliśmy już tyle razy, że eeeech... :)

Grexon
26-06-2005, 14:16
tez mi sie tak wydaje ze jest zbyt za rzadki olej i moze go przepuszczac przez pierścienie !!

Zalałem ponownie starym rodzajem oleju, bierze mniej, ale i tak dużo
No właśnie. I co zrobić? Wymienić pierścienie?

PS Czy ktoś wie, gdzie dostać pierścienie do foczki 1.4 16V zetec? Bo w aso nie ma, proponują zestaw naprawczy (blok krótki) a to chyba trochę przesada.

krecisco
26-06-2005, 16:20
Z tego co wiem nie ma pierscienie dostepnych do focusa... ;(
Ale zanim zabierzesz sie do takicha zabaw jak zamawianie short blocku to sprawdz cisnienie to Ci powie czy to wina nie trymajacego ukladu czy moze czegos innego...

Inaczej czeka Cie wydatek okolo 3000 pln

Pozdr :mrgreen:

Sebik
18-07-2005, 12:15
Witam

Nie wiem na ile jest jeszcze temat aktualny, ale może się komuś innemu przyda to co napiszę.

U mnie z olejem było podobnie, zresztą pisałem o tym parę postów wcześniej.

W konsekwencji wymieniłem olej o specyfikacji 5W40 na 10W40 (Valvoline MaxLife).
Teraz jest OK - nic nie bierze - przejechałem ju 1000 km, wcześniej po 100 już były ubytki .

Dodam, że doczytałem się, że zużycie w granicach pół litra na 1000 km nie jest niczym "nienormalnych" jeżeli chodzi o pracę silnika.

Pozdr Sebik

michu
18-07-2005, 14:23
a ja wymieniłem na 5W-40 Castrol Magnatec (namówili mnie , ale ciul - jeszcze drogi nie był) i nawet grama nie wciągnął, jak na razie (1000km w 10 dni)

-waldi-
18-07-2005, 17:23
... ale ciul - jeszcze drogi nie był...
heh jak to rozumieć? ale to chyba regionalne powiedzenie :) :wink:

michu
19-07-2005, 07:41
nie słyszałeś powiedzenia ciul ?? w piłkarskim pokerze było "ciulu jeden"

a co do ceny to za bańkę 4+1 l (gratis hehe :) ) dałem 160 zł

korek007
19-07-2005, 10:33
[quote="michu"]a ja wymieniłem na 5W-40 Castrol Magnatec
zaniepokoily mnie :632: info o duzym zuzuciu oleju. 2 mce temu wymienilem rownież na Castrol Magnatec 5W-40 jeszcze nie sprawdzalem-musze to zrobic dzisiaj
:570:

Pzy
19-07-2005, 11:33
a ja wymieniłem na 5W-40 Castrol Magnatec (namówili mnie , ale ciul - jeszcze drogi nie był) i nawet grama nie wciągnął, jak na razie (1000km w 10 dni)

Nie wybrałeś zbyt szczęśliwie tego oleju :P
Zwłaszcza, że masz auto po chipie. Magnatec to chyba najgorszy z olejów Castrola :twisted:

korek007
19-07-2005, 18:19
Magnatec to chyba najgorszy z olejów Castrola :twisted:
Wielkie dzięki zo pocieszenie :506:

Pzy
22-07-2005, 12:31
Magnatec to chyba najgorszy z olejów Castrola :twisted:
Wielkie dzięki zo pocieszenie :506:

Spokojnie :D
Ale fakt faktem - odradzam jeżdżenie na Magnetecu. Pisałem już kilka razy (do znalezienia w archiwum) dlaczego nie warto stosować tego oleju...

michu
22-07-2005, 15:11
a ja wymieniłem na 5W-40 Castrol Magnatec (namówili mnie , ale ciul - jeszcze drogi nie był) i nawet grama nie wciągnął, jak na razie (1000km w 10 dni)

Nie wybrałeś zbyt szczęśliwie tego oleju :P
Zwłaszcza, że masz auto po chipie. Magnatec to chyba najgorszy z olejów Castrola :twisted:

najgorszy a prawie najdroższy ???

Pzy
22-07-2005, 22:07
a ja wymieniłem na 5W-40 Castrol Magnatec (namówili mnie , ale ciul - jeszcze drogi nie był) i nawet grama nie wciągnął, jak na razie (1000km w 10 dni)

Nie wybrałeś zbyt szczęśliwie tego oleju :P
Zwłaszcza, że masz auto po chipie. Magnatec to chyba najgorszy z olejów Castrola :twisted:

najgorszy a prawie najdroższy ???

Najdroższy, ale masz na myśli chyba cenę pośród produktów Castrola.
Jest bowiem wiele dużo droższych olejów :P

Michu, ja >przerabiałem< u siebie naprawdę sporo dostępnych w Polsce olejów, zaczynając od Motorcrafta, poprzez Mobila, po drodze oczywiście różne Castrole (także SoftecPlus A1) aż po Motula.
Po prawie dwóch latach eksperymentów olejowych :wink: od dłuższego czasu pozostałem na oleju Shell Helix Ultra Diesel o lepkości 5W40 (jest też lepkość 5W30 tego oleju).
Uważam, że dla mojego silniczka lepszy od ww. Shella (ale też i sporo droższy) jest tylko olej Motula.
Tak więc mogę Shella Helix'a Ultra z czystym sumieniem polecić, mimo że jest dosyć drogi. Należy tylko zwrócić uwagę aby był to Helix w wersji "Ultra" i dla silników TDDi/TDCi koniecznie w wersji Diesel... W Twoim przypadku ponieważ masz podniesioną moc radziłbym także wybrać lepkość 5W40 zamiast 5W30.

michu
24-07-2005, 06:19
widzisz kurde chciałem ten olej wziąść !!! ale jakoś takoś mnie przekabacili na tego castrola, a co do lepkości to mam 5w-40

Pzy
24-07-2005, 12:45
widzisz kurde chciałem ten olej wziąść !!! ale jakoś takoś mnie przekabacili na tego castrola, a co do lepkości to mam 5w-40
Eee tam, jak zrobisz jeden przebieg na tym Castrolu - nic się nie stanie :P

Natomiast ciekaw jestem Twojej opinii jeśli zdecydowałbyś się przy następnej wymianie na wspomnianego Shell'a. W Mondeo wszyscy, którzy przeszli na ten olej - byli zadowoleni, dlatego interesująca byłaby opinia w przypadku silnika 1.8 TDDi.

michu
24-07-2005, 20:49
po zmianie lepkości mam taki efekt, że kontrolka od ciśnienia oleju świeci się troszkę dłużej niżwcześniej ??

szczurek
23-09-2007, 10:32
Różne sa opinie jakie tu czytam na temat oleju wiadomo że im większy przebieg to nie wolno przechodzić z półsyntetyka na syntetyk,a raczej na mineralny który jest gęściejszy.

MerlinMag
23-09-2007, 18:21
witam,

zbliza mi sie pierwszy przeglad samochodu (przy 20 kkm) i czeka mnie wymiana oleju (silnik benzynowy 1,6). mozecie doradzic mi jaki olej wybrac? z tego co czytam to polecacie Motul, Valvoline. ktory z tych olejow jest Waszym zdaniem najlepszy do tego silnika i przy takim przebiegu?

dzieki za odpowiedz

Jarek O.

Paweł5
24-09-2007, 22:04
do MerlinMag

Przy takim przebiegu lej śmiało 5w30 motocrafta jaki pewnie Ci zaproponują w ASO przy pierwszym przeglądzie... to dobry olej wystarczający dla forda.

A zresztą popatrz na jedną rzecz... oleje różnych producentów w danej klasie lepkość xwx 5w30 czy tam 10w40 muszą trzymać narzucone im normami parametry. Znaczy się pomijam oleje z biedronek gdzie 5 litrów jest za 29.99 bo się nadaje do lampy naftowej he he.

Motocraft jest naprawę dobry... ważniejsze od marki oleju jest to żebyś nigdy nie dopuścił do zbyt małego jego stanu, lub nie przespał wymiany oleju i zawsze filtru oleju ....na tym się nie oszczędza. Jako filtry oleju bardzo dobre są polskie Filtrona - katalog filtrów do focusa masz na ich stronie http://www.filtron.pl . Jeśli mocno dajesz czadu swojemu focusikowi, albo w zimie trzymasz go pod chmurką i stoisz w ciągu dnia w korkach w mieście to lepiej na przyszłość ciut wcześniej zmienić olej niż wynika to ze zrobionego przebiegu.

Aha i niech dziady lenie w ASO wymienią Ci olej jak trzeba czyli nie żadne ssanie ssawką przez korek wlewowy (possać to można wiesz co) tylko przymuś ich do tego żeby autko poszło w górę i korek odkręcić i stary olej w zlewkę niech się zlewa spokojnie przy ciepłym silniku z minimum 5 minut żeby wszelkie syfki odpłynęły.

Nie patrz na markę - dobre Valvoline, Shella, Motocrafta, itp itd .... bierdonce podziękuj.

Pozdrowionka

MerlinMag
27-09-2007, 15:12
witam,

do Paweł5 dzieki za wszystkie uwagi.

mysle, ze w ASO w Wawie nie beda sie bawic w takie rzeczy jak ssanie oleju z silnika. jak kupowalem samochod to odwiedzilem tez serwis i widzialem tam duza powierzchnie serwisowa i kilka podnosnikow - wiec chyba na tym nie oszczedzaja. poza tym jak raz wstawilem samochod z na prawde dorbna rzecza to nawet mi go umyli. poza tym nauczylem sie na poprzednim samochodzie, ze nawet jesli nie beda mieli w zakresie pierwszego przegladu wymiany filtra oleju i in. to i tak im kaze to zrobic.
co do marki oleju to nawet by mi do glowy nie przyszlo kupowac w biedronce. jedynie bralem pod uwage oleje Mobil, BP i Castrol. z tego co kiedys slyszalem to Castrol jest jednym z lepszych.
samochod co prawda trzymam "pod chmurka" ale nie katuje go. raczej spokojna jazda- no moze kilka razy na autostradzie dostal troszke mocniej:) ale i tak wymienie go wczesniej niz wynika to z karty samochodu.

pozdrawiam
Jarek O.