Zobacz pełną wersję : Problemy z silnikiem.


Patrickkwidzio
14-12-2008, 08:45
Witam.
Już dłuższy czas mam problemy z moim C-Maxem. Podczas jazdy traci moc, nie zawsze ale często się to objawia. Ostatnio nawet zapaliła się kontrolka (żółta) silnika. Coś musi być nie tak. Byłem z tym wcześniej u elektryka i wykasował błedy ale dalej nic poprawy. Rura intercoolera jest w porządku reszta (zdaniem mechaników) również. Czytałem, że to może być zawór EGR ale czy tylko to? Może turbina albo coś innego? Jak się do tego dobrać i jak to wyeliminować? Samochód przyspieszy do około 80 km/h i dupa siada...... brak mocy. Ja już nie mam siły z tym........ proszę o fachową pomoc.

SMUTNYINDYK
14-12-2008, 20:05
To mi wygląda niestety na turbinę[ale oczywiście nie chcę tu wywołać paniki]. Piszę to tylko przez analogię do[ i logikę] samochodów VW. Zona ma[jak widać w moim podpisie] New Beetla 1.9 TDI, który posiada turbinę GARRETT o zmiennej geometrii łopatek[ tak jak u nas w silnikach Citroena] i te pod wpływem np. częstej jazdy w korkach, itp. po prostu stają[czyli zapiekają się]. Wówczas turbina przeładowuje i silnik wchodzi w tryb awaryjny- u VW nazywa się to NOTLAUF[ wpisz Google]. Czasem jak nie jest za późno można to zlikwidować przez dobre[ tak przez 30 40 km] pogonienie samochodem tak pod 3000obr. silnika czyli dawanie w "rurę" na 4 i 5 biegu. Turbina może się przedmuchać. Ja tak raz na 2 tygodnie biorę samochód żony do pogazowania bo ona uprawia korkowo-emerycki styl jazdy. Oczywiście należy uważać aby przy okazji odmulania turbiny nie zabić się. Życzę Ci aby jednak mogła to być jakaś inna drobniejsza sprawa.

felicjan
14-12-2008, 20:31
... kolego SMUTNYINDYK z tego co wiem to silnik 1,6 nie ma zmiennej geometrii łopatek, mają tylko silniki 1,8 i 2,0. Ale mogę sie mylić, ponieważ opieram się tylko na tym co producent napisał na temat tych silników. pozdrawiam

Patrickkwidzio
14-12-2008, 21:07
Dobra dobra, ale co mam sprawdzić i co wymienić? Konkrety proszę.....konkrety...

SMUTNYINDYK
14-12-2008, 22:29
Silnik 1.6 HDI czyli nasz TDCI 109 KM i pozostałe mają zmienną geometrię łopatek. Z tego co wiem to tylko 1.6 HDI 75KM stosowany w Citroenie Berlingo ma stałą geometrię i nie ma koła zamachowego 2- masowego. U nas jest niestety turbina VNT, intercooler i koło 2-masowe, a więc sporo do psucia. Jeśli odmulanie przez szybszą jazdę nie pomoże to pozostaje tylko mechaniczne czyszczenie u fachowca[ poczytaj o Notlaufie np. na forum VW, lub tak jak pisałem w Googlach]. Samochód przechodzi w tryb awaryjny, ale po zgaszeniu go i ponownym zapaleniu ten błąd sie kasuje i trudno go zdiagnozować przez proste podpięcie pod WDS. Samemu tego pod domem nie zdiagnozujesz. Jedno co wiem to nowiutka turbina do 1.9 TDI kosztuje 1730zl przy oddaniu starej, a jak jest w Citroenie to nie wiem. Moim zdaniem należy zacząć od podpięcia pod prawdziwego WDS-a takiego z ASO i na tym kontakt z ASO zakończyć. W silniku jest masa czujników sterujących, przepływomierz, EGR itd... i każdy może zakłucać pracę. Jednak objaw przymulenie np. przy wyprzedzaniu bardzo wskazuje na części zw. z turbiną. A swoją drogą jaki przebieg?

felicjan
15-12-2008, 00:24
"Silnik 1.6 HDI czyli nasz TDCI 109 KM i pozostałe mają zmienną geometrię łopatek."


...no to z tego wynika, że na stronie Forda mają błąd, ponieważ tam w danych technicznych jest wyraźnie napisane, że 1.6tdci ma stałą geometrie łopatek. Może trzeba to zgłośić w FORD POLAND!!!, a może Ty kolego jednak się mylisz?.
Ps. Próbowałem skopiować i wkleić cytat, ale z PDF-u jakoś nie wychodzi.

Gabrycha
15-12-2008, 07:48
No tak u Elektryka byłeś - i dureń głupi błędy "wykasował" i kazał ci spadać - to najgłupsze co mogli ci zrobić - A GDZIE JEST - GDZIE MASZ - te błędy ?! - odczytane i zapisane i odkodowane !?.
Kpnij się chłopie z autkiem do warsztatu gdzie mają odpowiedni osprzęt komputerowy i wiedzą do czego służy, niech ći wyczytają błędy z ECU i nie kasują ich od razu tylko zostawią po to żeby ktoś inny mógł podjąć się naprawy mając przed oczami stan faktyczny a nie "wyczyszczony" - jeśli sami nie będą wiedzieli co to za numerki. A czy wiedzą czy nie to sam musisz się na tym poznać - jak zrobią karpie miny to wyjeżdżaj z garażu a jak kopną się czytać opisy to już coś wiedzą. Tylko uważaj bo opisy numerków mogą mieć na ekranie kompa od razu i nie będą nigdzie biegać a karpika i tak zrobią.
Jak dostaniesz wypis zawartości błędów ECU to wrzuć go na forum - będzie wtedy o czym dyskutować i mądrze radzić.

bocheno
15-12-2008, 09:33
"Silnik 1.6 HDI czyli nasz TDCI 109 KM i pozostałe mają zmienną geometrię łopatek."


...no to z tego wynika, że na stronie Forda mają błąd, ponieważ tam w danych technicznych jest wyraźnie napisane, że 1.6tdci ma stałą geometrie łopatek. Może trzeba to zgłośić w FORD POLAND!!!, a może Ty kolego jednak się mylisz?.
Ps. Próbowałem skopiować i wkleić cytat, ale z PDF-u jakoś nie wychodzi.

Moim zdaniem wszystko jest ok... W najnowszej wersji jest silnik 1.6 TDCI (HDI) 90 KM i on ma stałą geometrię łopatek turbiny. A 1.6 109KM ma już zmienną geometrię łopatek turbiny.

SMUTNYINDYK
15-12-2008, 20:13
Faktycznie przy 90 KM to może być stała turbina- tego nie sprawdzałem, miałem na myśli 1.6 i 2.0 HDI.

felicjan
15-12-2008, 20:16
...dokładnie, opis mówi o 90KM.

Koyot.
16-12-2008, 09:36
Dobra dobra, ale co mam sprawdzić i co wymienić? Konkrety proszę.....konkrety...

hmm mysle ze nikt nie da Ci od razu wskazówek konkretnych zrob to i to i bedzie ok. kazdy tu opiera sie o na swoim doswiadczeniu.
nie mam mocy moze byc przeplywka moze byc czujnik polozenia walu moze byc problem z wtryskiwaczem a moze po prostu paliwo.
tych moze jest wiele