Zobacz pełną wersję : Scorpio 95' 2,0 sedan klekot w silniku
darkwhite 15-12-2008, 16:54 Od jakiegos czasu w silniku słychac klekot...zostawiłem go na wolnych obrotach i jak posłuchałem to klekot dochodzi przy głowicy silnika pod taka aluminiową osłonką( od strony kierowcy)...co to moze byc?...silnik to 2,0 DOHC 8v ...olej w silniku jest na prawidłowym poziomie...prosze o pomoc...
pepicosi 15-12-2008, 17:21 szklanki albo rozrząd :fcp1
darkwhite 15-12-2008, 17:27 ...tylko nie rozrzad...: ((
Jeśli trochę cichnie przy zwiększaniu obrotów to jest "szklanka" jeśli nie to pewnie rozrząd
Sprawdził bym też ciśnienie oleju może to zawór pompy oleju
irytator 16-12-2008, 17:36 U mnie jest podobnie. Klekocze przy dodawaniu gazu i podczas przyspieszania w trakcie jazdy.
Czacza83 16-12-2008, 17:43 ...tylko nie rozrzad...: ((
Czemu?? Żaden niesamowity wynalazek. I niespecjalnie kosztowny jak na łańcuch.
uszczelka pokrywy zaworów - 30zł + 30zł o-ringi pod śruby
simmering wału ~20
napinacz rozrządu - 90zł
śruba koła pasowego wału - 25zł
ślizg boczny - ~70zł
ślizg górny podobnie
robota - 150zł
nie sporkałem się z wyciągniętym łańcuchem w DOHC, ramion napinacza kilka mam.
razem ~500zł
Czas - jednego dnia oddajesz auto, kolejnego odbierasz.
Wiadomo, odrazu dokręcenie zaworka w pompie oleju. No jak się uprzesz, to szklanki mozna powymieniać. Ale akurat w tym silniku to trwały element.
Jest jeszcze jedna bolączka 2-litrówek-sworznie
nie zawsze jest różowo :fcp3 , ja miałem tak rozciągnięty łańcuch że na kołach się podnosił. czasami jak się rozbierze to jest:
- rozciągnięty łańcuch
- zjechane zęby kół rozrządu
- wytarte ślizgi
- wytarte koło bakelitowe zębate rolki napinającej
- wyrobiony (owalny) w głowicy otwór sworznia do w/w rolki
- zjechane żęby dolnego koła zębatego
- no i oczywiście napinacz
w zasadzie koszt maneli oryginalnych to ok 600-700zł
simmering wału jest niewymienny zintegrowany z deklem (250zł) :fcp2
o bolączkach ze sworzniami nie spotkałem się w dohc-ach, chyba że smarowania nie było :fcp3
no... ale to pesymistyczna opcja :fcp2
darkwhite 16-12-2008, 19:27 w warsztacie za wymiane rozrzadu zawołali mi 800zł...załamka...mam nadzieje ze to nie rozrząd...ale jak nei bedzie wyjscia to musze to zrobic...
Ja spotkałem się 2 razy galaxach podobny stukanie do szklanek(głowica zrobiona i zero efektu głębsza ingerencja i okazało się że wybiły się sworznie)
Czacza83 17-12-2008, 15:31 simmering wału jest niewymienny zintegrowany z deklem (250zł)
Nie da się kupić oryginalnego simmeringu. Ale jest wymienialny, zarówno w plastikowej jak i metalowej pokrywie. Ale uszczelki nie ma nigdzie pod tą pokrywkę.
Kól rozrządu i łańcuchów mam conajmniej kilka, nie noszą śladów użytkowania. Ślizgi wiadomo, napinacz też jest jednorazowy, ramię napinacza kosztuje ~150zł.
malyjara 19-12-2008, 06:16 Ja mam Scorpio 95` 2,0 DOHC 16V - miałem ten sam problem- samochód chodził jak diesel - nie było dobrze bo mój mechanik zdiagnozował usterke i 1900zł mnie to kosztowało (po znajomości).
Okazało się że to luz na zaworach - z tego względu że są tam hydroregulatory jest taka cena.
Jestem po wymianie- autko chodzi jak nowe - stojąc teraz obok silnik jest ledwie słyszalny.
...powodzenia
Jmój mechanik zdiagnozował usterke i 1900zł mnie to kosztowało (po znajomości).
Niezłych masz znajomych. Już więcej od Ciebie chyba nie mógł wyciągnąć za naprawę głowicy.
Pozdrawiam
Od jakiegos czasu w silniku słychac klekot...zostawiłem go na wolnych obrotach i jak posłuchałem to klekot dochodzi przy głowicy silnika pod taka aluminiową osłonką( od strony kierowcy)...co to moze byc?...silnik to 2,0 DOHC 8v ...olej w silniku jest na prawidłowym poziomie...prosze o pomoc...
Napisz skąd jesteś jak znam życie jęśli nie masz naprawdę zaprzyjaźnionego, mądrego mechanika to będziesz miał bolesny dla kieszeni problem. Przykładem jest kolega z postu powyżej. Można było całą głowicę z walkami kupić za około 700zł i zalatwić problem za góra 1100zł, ewentualnie kupić użuwane wałki ze szklankami i zamknąć temat na 800zł. Musisz mieć naprawdę zaufanego mechanika, bo koszty naprawy jakiegoś klekotu w silniku nie musi sie wiązać zaraz z wielkimi kosztami. Podstawa to dobra, rzetelna i trafna diagnoza.
Nie podpowaidaj mechanikowi, nie zadawaj mu pytań np. Czy to może być rozrząd? itp. bo skończy się na kapitalce. Masz niewielki przebieg co daje nadzieję, że nie stało się niewiadomo co. Opisz dokładnie jak zachowuje sie ten klekot podczas pracy silnika na zimnym, na ciepłym, zaraz po odpaleniu na zimnym po nocy, dodawaj powolutku gazu, zaobserwuj czy zmienia się natężenie tego klekotu ze wzrostem prędkości wału. Opisz dokładnie co się dzieje. Coś może na odległość da się namierzyć.
Pozdrawiam.
to nieźle ja mam ten sam problem z tym stukaniem w silniku w poniedziałek jade do mechanika zobaczymy co mi powie :fcp9
Ja juz to przezyłem wymieniłem rozrzadu tylko ramie napinacza, napinacz hydrauliczny i długa prowadnice i zaczeło wszsytko chodzic ale proponuje sprawdzic cisnienie w silniku moze to one byc przyczyna tego klekotu, co mondrzejszy mechanik to powinnien to napierw doradzic a nie pchac ludzi w koszty a za robocizne rozrzadu, sama wymiane bez czesci dałem 120 zł :) + 260 czesci :)
darkwhite 20-12-2008, 10:48 Jestem ze Szczecina i zawsze jeżdze do Ford Caru...który jest chwalony tu na forum...ale wezme sobie do serca rady dziekuje...przynajmniej mam teraz obraz sytuacj i na jakie koszty mam sie nastawic...pozdrawiam
|