Zobacz pełną wersję : nie odpala MK III


rabbit1
21-12-2008, 10:26
witam.wczoraj padało zrobiłem 50 km przyjechałem pod dom i auto samo zgasło i juz nie odpala.wcześniej już miałem coś takiego ale jak poruszałem wiązką kabli to palił,teraz nawet juz to nie pomaga.iskra na świecach jest.od czasu do czasu załapie ale zaraz obroty spadają i gaśnie i juz lipa.jak by wiązka padła to by chyba nie było iskry albo sie myle,więc co to może być???



pozdrawiam

krzychu.scorpio
21-12-2008, 11:51
viewtopic.php?f=20&t=60685 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=20&t=60685) tutaj masz bardzo szczegółowo wszystko opisane , wszelki możliwości oraz jak naprawić .... w Twoim przypadku ewidentnie wiązka sie posypała ....

rabbit1
21-12-2008, 19:52
panowie czy jest zamontowany jakis czujnik braku oleju???na bagnecie mam poniżej min...małą skrzynke rozebrałem dziś na części pierwsze i wyczyściłem iskra na świecach jest tylko że brak oleju w silniku.może to być przyczyną że nie odpala.dodam jeszcze że na lpg jak by chciał złapać a zaraz jak przełącze na benie do złapie i zgaśnie.


pozdrawiam

Rafał A.(antek)
24-12-2008, 08:32
nie ma czujnika poziomu oleju,jest tylko czujnik cisnienia, i nie ma nic wspolnego z zapalaniem. Iskra moze byc ale moze nie byc sterowania wtryskami, psrawdz to. Jak kontrolka immo sie zachowuje?

tomiscorpio
24-12-2008, 09:42
ja rpoponuje wlac olej do silnika jak masz ponizej min na bagnecie.

rabbit1
24-12-2008, 15:49
po przekręceniu zapłonu immo świeci pare sekund i gasnie.olej też wlany i nic.

krzychu.scorpio
24-12-2008, 16:56
jak dla mnie to wiązka podłużnicy ...

Zgredgarage
25-12-2008, 09:38
Jako że mam w plamie zakup tego zacnego wozu podepne sie po tematu a mianowicie na czym polega rozsypanie sie wiązki i czemu akurat w podluznicy?Na czym polega "fachowa"regeneracja wiazki?Czy jest to wylutowanie całej instalacji silnika od nowa?Dlaczego sie tak dzieje,chodzi o utlenianie?
P.s
Sory za lamerskie pytanie

tomiscorpio
25-12-2008, 09:41
No niby jest to powszechny problem nie wiem mnie to jeszcze nie trafilo , lecz bywa ze wystepuje.

Kable sie krusza i izolacja z nich spada. no trzeba nowe kable polozyc i tyle.


Na takie problemy jak ma rabit to jest dobry interfejs. Nie zawsze pomaga w 100% lecz ulatwia prace ogromnie.

pepicosi
25-12-2008, 09:47
zastanów się nad kupnem scorpio :fcp3 a tak naprawde to tu chodzi o kiepskiej jakośći izolacje tych kabli czyli kostnieje i pęka a potem jak się coś pozwiera to wiadomo :fcp1 -tak najlepiej jest powymieniać kable uszkodzone i najlepiej zastosować takie silikonowe odporne na temperature , ostanio oglądałem pare scorpio bo sam szukam dla żony i każde miało wiązki do roboty :fcp5 - i te fajne opowieśći o panach elektrykach co jak uszłyszą scorpio to wieją :fcp18 pewnie dlatego na alegro są takie ceny aut w cenie złomu :fcp1

pepicosi
25-12-2008, 09:52
[quote="tomiscorpio"]No niby jest to powszechny problem nie wiem mnie to jeszcze nie trafilo , lecz bywa ze wystepuje.

Kable sie krusza i izolacja z nich spada. no trzeba nowe kable polozyc i tyle.



-pewnie ci się tylko wydaje jak niewidziałem wieroryba z nierozpadającą się wiązką :fcp1 niby po 97 miały lepszą ale też się sypie

tomiscorpio
25-12-2008, 13:13
no pewnie ze mi sie wydaje tylko , pewnie dlatego jak byla wiazka ogladana na silniku i na podluznicy to zapewne wszystkie pokruszone kawalki wskoczyly na miejsce. Pewnie tez mi sie wydaje ze chodzi normalnie i wszystko a w rzeczywistosci to mi sie tylko wydaje.

U jednych westepuje ale to nie znaczy ze u wszystkich , lecz bywa to niby częsty problem i trzeba byc przygotowany.

Zgredgarage
25-12-2008, 14:13
Wiec to cały problem?Pff by tylko takie problemy w wozach występowały...Na co zwracać uwage przy zakupie?Są jakieś newralgiczne miejsca?Gdzieś lubi się korozja osadzic?Blacha cynkowana?Ile nabiega motor 2.3?
Poluje na kombiaka i ma on pełnić funkcje rodzinnego dupowozu więc nie raczej nie chce duzo kapusty w niego ładować.
Przepraszam za lamerowanie ale z Fordow to tylko Transit i Polonez na Cossie przewinol się przez mój kanał


Sorry za OT
Pydr

pepicosi
25-12-2008, 18:24
no pewnie ze mi sie wydaje tylko , pewnie dlatego jak byla wiazka ogladana na silniku i na podluznicy to zapewne wszystkie pokruszone kawalki wskoczyly na miejsce. Pewnie tez mi sie wydaje ze chodzi normalnie i wszystko a w rzeczywistosci to mi sie tylko wydaje.

U jednych westepuje ale to nie znaczy ze u wszystkich , lecz bywa to niby częsty problem i trzeba byc przygotowany.
ja naprawiam zawodowo scorpio :fcp3 niekiedy psuje :fcp18 i wiadomo że do mnie trafiają w stanie kiepskim , lecz niektóre scorpio mają tylko koło wtyczek brak osłony kabla a tak to ok :fcp1 , najgorsze wiązki są w 2,9 12v i cosworth :fcp4 , nawet ostatnio rozdłubałem drzwi i tam izolacja jest też popekana :fcp20 , a co do stanu auta najlepiej podjechać z osobą co się zna na scorpio i tyle

pepicosi
25-12-2008, 18:27
U jednych westepuje ale to nie znaczy ze u wszystkich - jedz na myjke i umyj silnik jak odjedziesz to masz ok wiązki :fcp1 ale niepolecam tego sprawdzianu

rabbit1
25-12-2008, 21:54
No niby jest to powszechny problem nie wiem mnie to jeszcze nie trafilo , lecz bywa ze wystepuje.

Kable sie krusza i izolacja z nich spada. no trzeba nowe kable polozyc i tyle.


Na takie problemy jak ma rabit to jest dobry interfejs. Nie zawsze pomaga w 100% lecz ulatwia prace ogromnie.
jaki interfejs masz na mysli???

Struna
25-12-2008, 21:55
coś co się daje podpiąć do OBD w wielorybie :)

tomiscorpio
26-12-2008, 10:15
PWM obd2 na rs232 lub usb nie kosztuja wiecej niz 150zl , odczyty bledow , kasowanie , odczyty z czujnikow , zaplon , wtryski tps itp itd


ogolnie trzeba sobie odpowiedziec na kiego H myc silnik??? Po myjni automatycznej , ani po deszczu , ani myjni recznej nigdy nie ma problemu z samochodem wiec jest ok.

Umnie to mycie silnika polega na tym ze biore sciere przecieram plastiki , oslonki ,rury i to wszystko.
Na pokazy nie jezdze zeby myc silnik co akurat wydaje mi sie calkowitym bezsensem.

Jak zacznie elektryka padac to moze wybebesze cala wiazke , lecz ta ktora jest narazona na temperature , wiazka na silniku jest idealna , kable sa miekkie i cale.

Narazie na 8 wielorybow w ktorych cos grzebalem 2 mialy lekkie problemy z wiazką.

Gotowym trzeba byc na nowe kable :fcp2 no i przeglad skrzynek bezpiecznikow.

pepicosi
26-12-2008, 10:43
ech niech i tak będzie :fcp1 nieupieram się moze wiązki w lubelskim są bardziej zgnite a po co myć ??niewiem po co, mój kolega po zakupie coswortha to uczynił tłumaczyłem mu że się tego nierobi tydzień się meczył potem no ja nie robiłem troszke wiecej niewidziałem 12 v6 i coswortha z kabelkami ok :fcp1 coprawda jedną 2 litrowke widziałem ale koło wtyczek i tak miała popekaną .A tak naprawde to scorpio wody nielubi :fcp1 zazwyczaj po zalaniu się zaczyna i ten bałwan co wymyslił zbiornik do płynu wspomagania nad kostkami do instalki silnika i asb :fcp13

tomiscorpio
26-12-2008, 10:45
ech niech i tak będzie :fcp1 nieupieram się moze wiązki w lubelskim są bardziej zgnite :fcp3 a po co myć ??niewiem po co, mój kolega po zakupie coswortha to uczynił tłumaczyłem mu że się tego nierobi :fcp1 tydzień się meczył potem :fcp18 no ja nie robiłem troszke wiecej niewidziałem 12 v6 i coswortha z kabelkami ok :fcp1 coprawda jedną 2 litrowke widziałem ale koło wtyczek i tak miała popekaną .A tak naprawde to scorpio wody nielubi :fcp1 zazwyczaj po zalaniu się zaczyna i ten bałwan co wymyslił zbiornik do płynu wspomagania nad kostkami do instalki silnika i asb :fcp13

ta z tym plynem do wspomy to fakt , ja kosteczke juz wymywalem :fcp2 :fcp2

rabbit1
26-12-2008, 11:15
ogolnie trzeba sobie odpowiedziec na kiego H myc silnik??? Po myjni automatycznej , ani po deszczu , ani myjni recznej nigdy nie ma problemu z samochodem wiec jest ok.


gdybym go umył to wiedział bym że jest zalany czy coś koło tego,ale jak już pisałem padał deszcz ze śniegiem zrokiłem 40km zajechałem pod dom i zgasł i juz nie odpalił.piszesz że po deszczu nie ma problemu z autem a u mnie właśnie tak jest albo to tylko zbieg okoliczności.



pozdrawiam

tomiscorpio
26-12-2008, 11:19
ale to akurat nie pisalem do Ciebie , o tym myciu.

Zainwestuj w interfejs elma jakiegos. Kosztuje mniej niz jedno podlaczenie pod kompa w serwisie.

Bo naprawy zmienimy to i to a moze trafimy , sa kosztowne.

rabbit1
26-12-2008, 12:16
ale to akurat nie pisalem do Ciebie , o tym myciu.

Zainwestuj w interfejs elma jakiegos. Kosztuje mniej niz jedno podlaczenie pod kompa w serwisie.

Bo naprawy zmienimy to i to a moze trafimy , sa kosztowne.
a gdzie coś takiego dostane???
a ty tomiscorpio nie masz czegoś takiego???

tomiscorpio
26-12-2008, 13:14
mam. dokladnie tego http://www.ediag.pl/pwm.html

Tyle ze nowe lapki nie maja coma i ogolnie teraz kupuje sie na usb
http://www.allegro.pl/item514031557_int ... teraz.html (http://www.allegro.pl/item514031557_interfejs_elm327_obd2_euroscan_elm_3 27_tylkoteraz.html)

No i elm327 jest nowszy od mojego.

rabbit1
26-12-2008, 14:16
tylko sądze że do tego jest jeszcze potrzebny laptop.


ten drugi nowszy co podałeś w opisie obsługiwanych aut nie ma scorpio.


pozdrawiam

tomiscorpio
26-12-2008, 16:28
zaden nie ma scorpio podanego. Ale jezeli jest pwm , a u nas jest eec V to napewno chodzic bedzie.

No ja jak nie mialem laptopa to podlaczalem do stacjonarnego , tylko wtedy jezdzic nie szlo ani nic , lecz teraz z laptopem jest wypas.

rabbit1
27-12-2008, 16:37
odstawiłem auto do mechaniora ma go wziąść na kompa.zobaczymy co wymonci lub wynajdzie.


pozdrawiam

Rafał A.(antek)
28-12-2008, 21:55
Wiazki jak byly wymienione na new model sa ok. Nie wiem jak podluznicy, ale doswiadczalnie sprawdze. Silnikowe nie kruszeja napewno (przynajmniej jeszcze)

rabbit1
29-12-2008, 22:39
zaden nie ma scorpio podanego. Ale jezeli jest pwm , a u nas jest eec V to napewno chodzic bedzie.

No ja jak nie mialem laptopa to podlaczalem do stacjonarnego , tylko wtedy jezdzic nie szlo ani nic , lecz teraz z laptopem jest wypas.
oprócz tego jest potrzebny jakiś program???

Struna
29-12-2008, 23:18
z interfejsem dostaniesz jakiś darmowy shit w wersji light, ale błędy czyta i kasuje i nawet jakieś czujniki monitoruje. Jak chcesz lepiej to wiesz - internet to potęga :)

rabbit1
31-12-2008, 10:03
panowie.czy problem nie sprawnej przepływki lub kabli które od niej idą może spowodowac że auto nie odpali????

jescze jedno pytanie.pod czujnikiem temperatury jest jakby nastepny czujnik z kostką.jakie on spełnia zadanie???



pozdrawiam

Struna
31-12-2008, 11:11
czujniki są dwa, jeden dla kompa drugi na zegary.

rabbit1
31-12-2008, 11:21
czy ten dla kompa jak jest uszkodzony to auto nie odpali????bo pamiętam raz jak jeden to odłączył w moim aucie i nie odpaliło a jak podłączył to bez problemu.po prostu pomylił się z czymś innym.a co sądzisz o przepływce.może mieć coś wspólnego???


pozdrawiam

tomiscorpio
31-12-2008, 11:25
Odlaczysz przeplywke auto odpalisz, wiec prawde mowiac wątpie zeby to bylo przyczyna.

rabbit1
31-12-2008, 11:32
mechanik twierdzi że to przez przepływke auto nie odpala,ale dzięki temu forum i forumowiczom mnie w konia nie zrobi.
myśle nad tum czujnikiem co pisałem wcześniej co struna napisał że idzie do kompa.


pozdrawiam

tomiscorpio
31-12-2008, 12:03
Ja jak mierzylem przeplywke latem to kilka razy auto odpalilem bez i jezdzilem , dusi sie troche na wolnych obrotach , kulawo chodzil ale odpalal bez problemu.

Struna
31-12-2008, 14:25
bez czujnika też odpali, za to nie odpali bez czujnika położenia wału.

tomiscorpio
31-12-2008, 14:41
Ogolnie to ja powiem tak ten silnik zawsze prawie odpala. Pewnie czujnik wału

Odpala nawet z odlaczonym czujnikiem przepustnicy , bez sond , bez przeplywomierza , bez czujnika temperatury w dolocie bez czujnika polozenia wałka rozrzadu.


Wiec juz moge z gory powiedziec ze jak ktos twierdzi ze scorpio mk3 nie odpala z powodu przeplywomierza , to niech bierze sikierke i drzewo do lasu ciachac a nie samochody robic.

On to chyba nie odpali bez kompa , bez edisa , bez paliwa , bez CPW


A on kreci i nie odpala??

rabbit1
31-12-2008, 14:53
tomiscorpio, A on kreci i nie odpala??


jak przełącze na lpg to tak jak by chciał złapac ale nie umi,zaraz po tym jak przełącze na benie to złapie wejdzie na 2000 obr.troche pochodzi na 200-300 obrotach jakieś 5-6 sekund i zgaśnie i póżniej juz moge kręcić aż aku rozładuje chyba że powtóże całą czynność od nowa,czyli na lpg pózniej na benie i tak w kóło.



pozdrawiam

tomiscorpio
31-12-2008, 16:17
Jak odpala i kreci to jakos watpie zeby to jednak ten czujnik byl.

Jakos do konca nie jestem pewny tego paliwa , czy cisnienie na listwie jest ok i co najwazniejsze czy trzyma je.

Zasilanie na wstryskiwaczach jest?

rabbit1
31-12-2008, 16:41
Jak odpala i kreci to jakos watpie zeby to jednak ten czujnik byl.

Jakos do konca nie jestem pewny tego paliwa , czy cisnienie na listwie jest ok i co najwazniejsze czy trzyma je.

Zasilanie na wstryskiwaczach jest?


jak z beni by nie odpalił to przynajmniej załapał by z lpg.

Rafał A.(antek)
01-01-2009, 17:36
co juz robiles? skrzynki, wiazki a czego jeszcze nie?
Kolejnosc taka:
-skrzynki obie
-wiazka silnika
-wiazka podluznicy

jezeli chcesz robic po omacku, albo ktos kto zdiagnozuje czego nie ma.

rabbit1
02-01-2009, 14:03
czy na komputerze wykaże jak przykładowo będzie jakiś kabel lub ogólnie wiązka padnięta????

krzychu.scorpio
02-01-2009, 14:38
nie .... na kompie nic nie pokaże

tomiscorpio
02-01-2009, 22:00
jak nie pokaze , zalezy co , wtedy pisze czy obwod/ czujnik walniety.

Jak nie odpala to jakas przyczyna jest , wiec wedlug mnie cos wypluje.

rabbit1
05-01-2009, 20:02
panowie.dzwonił mój mechanior i powiedział że był koleś z kompem i on stwierdził że to układ paliwowy.czy to może być przyczyna że z gazu też nie odpali????dodam że mówił że on chyba nie miał programu do wieloryba tylko sprawdził na parametrach mondeo '95 2.0 16V czy to tez mu wykaże,bo coś mi się wydaje że on szuka tam gdzie nie ma.


pozdrawiam

tomiscorpio
05-01-2009, 20:40
jezu widze ze zrobią Cie na szaro , czyli fura oddana i mechanik robi co chce.

Program to program , odczytuje kody błedow , sprawdza parametry pracy, nie ma programu do jednego samochodu.

Uklad paliwowy to pompa filtr paliwa listwa wtryskowa regulator cisnienia.

Nie masz nikogo z ford scorpio team , albo tutaj zeby blisko byl. Bo to bedzie naprawa wymieniamy wszystko.

Uklad paliwowy , a potem uklad zaplonowy, no wiadomo ze to ktorys z nich nawala ze nie odpala.


Wedlug mnie to go nikt nie podlaczal, bo albo pokaze konkretny bład albo nic.

rabbit1
05-01-2009, 21:16
jezu widze ze zrobią Cie na szaro , czyli fura oddana i mechanik robi co chce.

Program to program , odczytuje kody błedow , sprawdza parametry pracy, nie ma programu do jednego samochodu.

Uklad paliwowy to pompa filtr paliwa listwa wtryskowa regulator cisnienia.

Nie masz nikogo z ford scorpio team , albo tutaj zeby blisko byl. Bo to bedzie naprawa wymieniamy wszystko.

Uklad paliwowy , a potem uklad zaplonowy, no wiadomo ze to ktorys z nich nawala ze nie odpala.


Wedlug mnie to go nikt nie podlaczal, bo albo pokaze konkretny bład albo nic.
powiedział że jak komp nie zlokalizuje usterki to będe mógł wziąść auto i odda zaliczke którą oddemnie wzioł,ale widze że gra na zwłoke bo jak program do mondeo może wskazać błędy w scorpio na tym nawet głupek by powiedział że coś nie tak.auto stoi juz 2tygodnie i nadal nic.jak widzisz nie mam nikogo w okolicy takiego z forum żeby mógł podjechać z kompem.

Struna
05-01-2009, 23:04
rabbit1, Ty chyba nie czytasz co Ci sie pisze - nie ma programu do mondeo czy do scorpio, sa uniwersalne czytające różnorakie auta. Mechanior wali Ci ściemę jak nic.

rabbit1
22-01-2009, 14:57
panowie autko stoi na serwisie boscha w koszalinie.stwierdzili że sterownik silnika padniety.podali mi nr:95GB-12A650-FC na allegro jest...................wszystko ma to samo tylko na samym końcu nie ma FC tylko BC lub HE i tu moje pytanko.czy te ostatne litery robią jakąś różnice????


pozdrawiam

Rafał A.(antek)
22-01-2009, 21:33
nie, nie ma to znaczenia o ile sterownik jest od tej wersji skrzyni, silnika i immo.

rabbit1
23-01-2009, 14:34
nie, nie ma to znaczenia o ile sterownik jest od tej wersji skrzyni, silnika i immo.
jak można rozpoznać tą wersje skrzyni,silnika i immo???

tomiscorpio
23-01-2009, 15:20
wersja skrzyni to chodzi o manual lub automat

Wersja silnika to chyba pojemnosciowo zaworowo 2.0 16v

a wersje imo nie wiem

rabbit1
23-01-2009, 16:00
no to dwie pozycje były by wyjaśnione teraz tylko trzecia :fcp2

ed25
23-01-2009, 16:20
Ciekawe, czy wymiana kompa coś pomoże. Jak na mój gust problem będziesz miał gdzieś w wiązce na podłużnicy

rabbit1
23-01-2009, 16:53
zapewniał mnie że przewody wszystkie są ok bo zostały prześwietlone

pepicosi
23-01-2009, 17:36
zapewniał mnie że przewody wszystkie są ok bo zostały prześwietlone-ile razy to już było , tylko coby nowy komp się niespalił jak coś pozwierane jest :fcp4

tomiscorpio
23-01-2009, 17:41
zapewniał mnie że przewody wszystkie są ok bo zostały prześwietlone-ile razy to już było , tylko coby nowy komp się niespalił jak coś pozwierane jest :fcp4

Tyle samo razy bylo co to ze po zrobieniu wiązki wydania 1500zl problem nie znikl :fcp2

Rafał A.(antek)
23-01-2009, 17:47
wersja immo: ma immo albo nie ma immo auto, inne sa wtedy kompy i podlaczenia do nich,

rabbit1
23-01-2009, 17:51
wersja immo: ma immo albo nie ma immo auto, inne sa wtedy kompy i podlaczenia do nich,
jak to sprawdzić???jeśli chodzi ci o diode na podszybiu to po włączeniu zapłonu zapala sie i po paru sekundach gaśnie.

Rafał A.(antek)
23-01-2009, 20:18
jak masz chip w kluczyku, lub petle na stacyjce, lub poprostu modulPATS kolo PCM, zasadniczo wiekszosc aut mialo, ew rozkodowac VIN

rabbit1
23-01-2009, 21:28
jak masz chip w kluczyku, lub petle na stacyjce, lub poprostu modulPATS kolo PCM, zasadniczo wiekszosc aut mialo, ew rozkodowac VIN
nie wiem czy o to chodzi ale jeśli masz na myśli czerwony mały prostokącik na kluczyku to jest.

J@nkes
23-01-2009, 21:42
jak masz chip w kluczyku, lub petle na stacyjce, lub poprostu modulPATS kolo PCM, zasadniczo wiekszosc aut mialo, ew rozkodowac VIN
nie wiem czy o to chodzi ale jeśli masz na myśli czerwony mały prostokącik na kluczyku to jest.

to własnie to

tomiscorpio
23-01-2009, 22:23
wersja immo: ma immo albo nie ma immo auto, inne sa wtedy kompy i podlaczenia do nich,
jak to sprawdzić???jeśli chodzi ci o diode na podszybiu to po włączeniu zapłonu zapala sie i po paru sekundach gaśnie.

o ile dobrze pamietam to jest immo

SANDACZ
23-01-2009, 23:42
zapewniał mnie że przewody wszystkie są ok bo zostały prześwietlone Kolego miałem podobny problem za który wykasował mnie mechanik 1000, a nic nie zrobił tylko pogorszył. Wymieniłem z kolegą wiązkę i po problemie.

rabbit1
24-01-2009, 12:45
ja też im tłumacze o wiązce bo pół roku temu jak padał deszcz autko nie odpalało musiałem pociągnąc przewody do góry które wychodzą od sterownika a druga osoba musiała go odpalic.co do wiązki to dwa kabelki są już przezemnie pociągnięte,do abs-u i wentylatorów i prawdo podobnie trzeci poszedł Antek będzie wiedział o co chdzi bo w tych dwóch przypadkach mi pomógł dzięki jego rozpiskom,ale mechanik uparł sie że to sterownik bo miał ponoć to wszystko wyciągnięte ominoł całą elektryke auta czy coś tam i powiedział że nie ma jednego impulsu ze samego sterownika.ja też myśle że trzeba zacząć od wiązek.chyba auto z tamtąd wezmę niech naciąga kogoś innego.


pozdrawiam

rabbit1
24-01-2009, 12:47
Kolego miałem podobny problem za który wykasował mnie mechanik 1000, a nic nie zrobił tylko pogorszył. Wymieniłem z kolegą wiązkę i po problemie.

pisałes że wymieniali ci kompa i co dalej robili jak to się odbywało???

pepicosi
24-01-2009, 16:28
zapewniał mnie że przewody wszystkie są ok bo zostały prześwietlone-ile razy to już było , tylko coby nowy komp się niespalił jak coś pozwierane jest :fcp4

Tyle samo razy bylo co to ze po zrobieniu wiązki wydania 1500zl problem nie znikl :fcp2
tylko pytanie tak naprawde czy zrobiona bo widziałemn już auta po naprawie normalnie szok :fcp15 , propozycja zmiń elektryka i tyle bo ten to raczej już niewie czego się czepić :fcp1

rabbit1
24-01-2009, 19:16
trudno dziś o dobrego i co zna się na rzeczy mechanika.napewno dołącze do tych co ciągną swoje auta od mechanika do mechanika :fcp11

Rafał A.(antek)
24-01-2009, 19:28
czasem warto odrazu zawieszc dalej a do sprawdzonego, na finale wychodzi taniej

SANDACZ
24-01-2009, 21:59
Kolego miałem podobny problem za który wykasował mnie mechanik 1000, a nic nie zrobił tylko pogorszył. Wymieniłem z kolegą wiązkę i po problemie.

pisałes że wymieniali ci kompa i co dalej robili jak to się odbywało???
Opisałem wszystko w swoim temacie. viewtopic.php?f=20&t=72157 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=20&t=72157) :fcp4

rabbit1
26-01-2009, 17:50
jak masz chip w kluczyku, lub petle na stacyjce, lub poprostu modulPATS kolo PCM, zasadniczo wiekszosc aut mialo, ew rozkodowac VIN
czy ktoś może rozkodować ten vin i stwierdzić czy noje auto ma immo czy nie????

WFOFXXGAGFSK23912

Rafał A.(antek)
26-01-2009, 23:29
ma immo, sam pisalez ze masz czerwona kostke w kluczyku

rabbit1
27-01-2009, 15:13
kostka może być ale nie musi być kodowana.

rabbit1
27-01-2009, 15:18
ma immo, sam pisalez ze masz czerwona kostke w kluczyku
gadałem z tym mechanioren o tym co my tu wszyscy pisali.On madal jest uparty na ten sterownik,z tego co wiem przy autku już nic nie jest robione bo cały czas on szuka sterownika takiego samego o takich samych numerach.nie wiem co robić już mnie to wszystko denerwuje ponoc w warszawie naprawiają ale za ładną sumke.

rabbit1
27-01-2009, 19:04
czy jeśli bym kupił sterownik silnika na allegro o takich samych parametrach,czyli do manuala 2.0 16V z imobilajzerem to czy trzeba go przeprogramować czy będzie działać odrazu???

pepicosi
27-01-2009, 20:40
imo masz gdzie indziej :fcp4 najlepiej zgadaj sie z kims co ma scorpio takie jak twoje i zapodaj ten popsuty komp czy auto odpali bo tak do będzsiesz miał 2 compy dobre :fcp1 i naprawde wez to auto daj rafałowi nie jest może tani ale masz gwaracje naprawienego auta bez glupich wydadków po drodze, a tu sprawdz sobie vin tylko po rusku :fcp3 http://www.detali.ru/cat/fo/fo.dll

pepicosi
27-01-2009, 20:43
a jak byś chciał na 100% sprawdzić czy masz imo wez zerwij plastiki podkierownicą ta jest petla kolo stacyjki jak ją masz i jest podłączona to masz imo :fcp4

rabbit1
27-01-2009, 20:46
imo masz gdzie indziej :fcp4 najlepiej zgadaj sie z kims co ma scorpio takie jak twoje i zapodaj ten popsuty komp czy auto odpali bo tak do będzsiesz miał 2 compy dobre :fcp1 i naprawde wez to auto daj rafałowi nie jest może tani ale masz gwaracje naprawienego auta bez glupich wydadków po drodze, a tu sprawdz sobie vin tylko po rusku :fcp3 http://www.detali.ru/cat/fo/fo.dll
czyli rozumiem że nie cza nic programować??wystarczy włożyć i wszystko ok??auto powinno odpalić???

pepicosi
28-01-2009, 07:56
tak petle maszw kluczyku -koło niego a imo jest koło compa a nie w nim pod taką blaszką koło modułu od szyb i centralnego :fcp4, tylko jak jest sprawne imo bo jak nie to niezapali i tak dlatego polecam compa twego zapodać gdzie indziej

pepicosi
28-01-2009, 08:01
a najlepiej zmień elektryka ja byś był zainteresowany to jest niedaleko ciebie kolega z forum fst :fcp4

rabbit1
28-01-2009, 19:15
a najlepiej zmień elektryka ja byś był zainteresowany to jest niedaleko ciebie kolega z forum fst :fcp4
a nie znasz kogoś z Pomorza fst????bo obecnie znajduje się na Pomorzu i długo tu zabawie :fcp2

rabbit1
28-01-2009, 19:20
tak petle maszw kluczyku -koło niego a imo jest koło compa a nie w nim pod taką blaszką koło modułu od szyb i centralnego :fcp4, tylko jak jest sprawne imo bo jak nie to niezapali i tak dlatego polecam compa twego zapodać gdzie indziej
jak juz pisałem dioda zapala sie i gaśnie po paru sekundach czyli jak chłopaki pisali immo ok.czyli moge zapodac do mojego auta w takim przypadku byle jaki komp tylko tak jak antek pisał zachowac parametry??????,ja myslałem z rozmowy z mechaniorem że imobilajzer znajduje się właśnie w ty sterowniku,a tu wychodzi co innego.z tego co ja rozumie moge zapodać kompa nie koniecznie zgadzającego sie całkowitymi numerami jak miałem i autko powinno odpalic jeśli to wina sterownika.

Rafał A.(antek)
28-01-2009, 20:46
tak dokladnie, na upartego odpalisz go na kompie od autoatu i od 2.3 nawet :)

bartek_c5
28-01-2009, 20:57
Witam koledzy jestem tu nowy. Mam ogromny problem Wymieniłem dzisiaj akumulator bo ten który mialem załozony był za mały(45 AH) nie uruchamiałem silnika i wyciągnąłem jeszcze wtykę od ABS lekko wyciągnąłem ją nad pompę. Chciałem też zobaczyć czego nie działa mi podgrzewanie foteli (stwierdziłem, że przekaźnik jest walnięty i wziąłem do sprawdzenia pierwszy lepszy taki sam z małej skrzynki (wiem, że jest to jakiś odłącznik akumulatora) potem próbowałem zapalić i nic, Kręci wszystko niby normalnie a nie pali:( posprawdzałem już ogromną liczbę przekaźników w tym miejscu i nic. proszę pomóżcie

Rafał A.(antek)
28-01-2009, 23:14
a przekaznik włozyles z powrotem?

bartek_c5
29-01-2009, 04:54
jasne, że włozyłem próbowałem kilku sztuk i to samo:(

Rafał A.(antek)
29-01-2009, 08:23
jak sie zachowuje dioda na podszybiu, bezpieczniki ok"? zegary sie swiecai kontrolki?

bartek_c5
29-01-2009, 15:27
byłem u elektryka i był to albo jakiś zbieg okoliczności albo złośliwość rzeczy martwych;) gdzieś się przewód od zasilania cewki albo przerwał albo zaśniedział bo było tylko 1,2V amiast 12V. Puścił mi lewy prąd i znowu pięknie śmiga:)

J@nkes
29-01-2009, 15:46
w takim razie zrób wiazke i już nie bedzie takich głupich sytuacji.

bartek_c5
29-01-2009, 16:57
ile może kosztować taka wiązka i ile za robocizne? Pierwszy raz kupiłem Scorpio na początku byłem zadowolony teraz mam podzielone zdanie. podoba mi się ale jest trochę awaryjne. Kontrola trakcji pozwala mi jeździć tylko 65km/h a ABS bije w pedał przy każdym hamowaniu wymieniłem modulator i to samo:(

like_2008
29-01-2009, 17:16
Kolego pewnie zrób wiążkę na silniku i warto sprawdzić też wiązkę podłużnicy. Tę wiązki to podstawa, gdyż mogą pojawić się nowe usterki, a wtedy możliwe będzie że mechanik będzie wymieniał kupoę cześci bez potrzeby.
Skontaktuj się z antkiem!

J@nkes
29-01-2009, 21:41
w 2 tys zamkniesz sie z wymianą wiązek oczywiście mam na myśli oddanie tego komuś kumatemu, ale po tym zabiegu pokochasz scorpio.

like_2008
30-01-2009, 08:29
Ale to cena wiązek ze sklepu?

Struna
30-01-2009, 09:02
nie, to cena regeneracji wiązek oraz ich ponownego montażu na aucie ( po wcześniejszym demontażu )

J@nkes
30-01-2009, 09:06
Ale to cena wiązek ze sklepu?


nie no wisisz mi piankę do mycia monitora, po pierwsze wiązek juz niema w ASO, a te co zostały jakieś w magazynach sa kosmicznie drogie, a cena która podałem jest za komplet zregenerowanych wiązek na dobrych kablach do 24V, jak nie wierzysz to zadzwoń do Rafała lub innych specy z FST

Struna
30-01-2009, 09:08
wiązke nową to byś jeszcze może i gdzieś dostał, ale cena do kosa to była coś koło 8 kpln o ile dobrze pamiętam ( co niejednokrotnie przewyższa wartość auta :) )

like_2008
30-01-2009, 09:10
A myślałem o swoim 2 litry :fcp2
a rafała pytałem do swojego, no i zreguły staram robić sam przy tym autku(dlatego nie wziołem pod uwagę mechanika)
U mnie trudu nie ma przy wymianie.
A pytanko nie wie gdzie by dorwać nowe wtyczki do wiązki silnik 2 16v

J@nkes
30-01-2009, 09:25
wiązka silnika to pikus, a gdzie jeszcze wiązka skrzyni, a o podłużnicy nie wspominając, większość wtyczek sie rozbiera, a wtyczki do wtrysków można spokojnie kupić.

Struna
30-01-2009, 11:18
tylko po co, jak to się rozbiera bądź lutuje.

J@nkes
30-01-2009, 12:00
no niby tak, tylko po co rozbierać lutować, jak wtyczka wtrysków nowa z konektorkami kosztuje maks 3zł, gorzej jest w przypadku wtyczki cewki w cossie

Struna
30-01-2009, 13:38
no to o ile wtyczka na wtryski dostępna to spoko, ale resztę i tak lutujesz :)

rabbit1
01-02-2009, 09:00
panowie mam pytanie.czy sterownik silnika jest też kodowany???i czy jak zmienie na inny będzie trzeba go rozkodować???

J@nkes
01-02-2009, 09:10
nie, podmieniasz i tyle, tylko pamiętaj o resecie, ale to można wykluczyć i o zrobieniu adaptacji.

rabbit1
01-02-2009, 09:32
J@nkes, miałem kiedyś link do adaptacji ale zmieniłem kompa i teraz nie mam.jak byś mógł to podeślij linka.

J@nkes
01-02-2009, 10:39
J@nkes, miałem kiedyś link do adaptacji ale zmieniłem kompa i teraz nie mam.jak byś mógł to podeślij linka.
może wystarczy poszukać, a przy tym dowiesz sie wielu ciekawych rzeczy...

ale tak w skrócie, odpinasz klemę minusowa na 5-10 minut, potem podłączasz, chwile chodzi na wolnych, a potem jazda w pełnym zakresie obrotów tak z 10-15km.

tomiscorpio
01-02-2009, 11:36
Ja robie tak ze zimnego odpalam , chodzi na wolnych obrotach az do uzyskania temperatury , potem dopiero jade.

galsi11
15-08-2009, 21:59
Witam wszystkich. . Mam ogromny problem . Chciałem też zobaczyć glaczego nie działa mi podgrzewanie foteli (stwierdziłem, że przekaźnik jest walnięty i wziąłem do sprawdzenia pierwszy lepszy taki sam z małej skrzynki (wiem, że jest to jakiś odłącznik akumulatora) potem próbowałem zapalić i nic, Kręci wszystko niby normalnie a nie pali posprawdzałem już ogromną liczbę przekaźników w tym miejscu i nic.
Prosze o pomoc

rabbit1
16-08-2009, 08:43
Witam wszystkich. . Mam ogromny problem . Chciałem też zobaczyć glaczego nie działa mi podgrzewanie foteli (stwierdziłem, że przekaźnik jest walnięty i wziąłem do sprawdzenia pierwszy lepszy taki sam z małej skrzynki (wiem, że jest to jakiś odłącznik akumulatora) potem próbowałem zapalić i nic, Kręci wszystko niby normalnie a nie pali posprawdzałem już ogromną liczbę przekaźników w tym miejscu i nic.
Prosze o pomoc

na początek zobacz czy iskra na świecach jest,jeśli będzie to edis i czujnik położenia wału już odpada a jeśli nie bedzie to tochodzą te dwie rzeczy i inne......

galsi11
16-08-2009, 13:54
poszedlem dzisiaj do auta z naladowanym akumulatorem i nadzieja ze odpali ale lipa...
poraz ktorys powyciagalem wszystkie bezpieczniki, przekazniki, wypielem i wpielem wszystkie zlaczki jakie tylko moglem pod maska i kolo kierownicy i .... cud!!!
skorupa ozyla!!!

TUSIA
16-08-2009, 21:34
Oj jak ja bym tak chciała podejść do scorupki i żeby ożyła niestety mam poważną awarię jedni mówią że głowica a inni że blok, lipa. Jutro będę wiedzieć konkretnie. Miejmy nadzieję, że całego serducha nie będzie trzeba wymieniać. :(

skszczep
17-08-2009, 14:39
U jednych westepuje ale to nie znaczy ze u wszystkich - jedz na myjke i umyj silnik jak odjedziesz to masz ok wiązki :fcp1 ale niepolecam tego sprawdzianu

dobre to jest

tomiscorpio
17-08-2009, 14:53
ja wiazek nie ruszalem i na myjnie jezdze caly czas:D

Struna
17-08-2009, 16:45
i myjesz silnik oraz komorę silnika ? ;)

Rafał A.(antek)
18-08-2009, 00:20
ja swojego umyje, a co, trza byc pewnym auta.

pepicosi
18-08-2009, 07:38
ja swojego umyje, a co, trza byc pewnym auta. - ciekawie ilu tak tak wtopiło - ech ja ostatno też zmyjkowałem silnik i nawet zapalił -ale nie polecam jak ktoś ma wiązki słabe to nawet auto może sie spalić !

Rafał A.(antek)
19-08-2009, 23:18
- ciekawie ilu tak tak wtopiło
Wielu, oj wielu.