Zobacz pełną wersję : Problem z PRĘDKOŚCIOMIERZEM


ziolo-89
21-12-2008, 20:59
Witam ostatnio zrobiło mi się w moim scorpio coś takiego że prędkościomierz przekręcił mi się na 260 km/h i tak już został. Proszę o radę co mogę z tym zrobić

rabbit1
21-12-2008, 21:14
mozesz rozkręcić całe drewno i dostać się do zegarów :fcp2 ale najprościejszy sposób to udeżyć kilka razy wtapicerke nad zegarami :fcp3 wstrząsy powinny odblokować wskazówke.ja tak zrobiłem i poskutkowało. :fcp4



pozdrawiam

tomiscorpio
21-12-2008, 23:27
akumulator zaraz Ci padnie.

A jak aku dobry to go odlacz i zegary sie zresetuja i moze wroci na miejsce.


Umnie tak zrobilo jak aku byl slaby , poszla na 260 i stala , po podlaczeniu nowego wrocila na miejsce.


rabit1 my wiemy ze stosujesz metdoy typu poruszam kablem stukne pukne ale to jest wszystko chwilowe i nie rozwiazuje problemu.

ziolo-89
22-12-2008, 16:22
Witam Panowie jednak nic nie pomogło gdy pukałem w tapicerke to troszkę się wróciła a gdy przekręciłem kluczyk to zaś wróciła w wcześniejsze miejsce.
I co można by było jeszcze z tym zrobić???? a i akumulator jest sprawny.

Struna
22-12-2008, 17:46
to że auto odpala nie oznacza że aku jest sprawne.

pepicosi
22-12-2008, 17:56
a jak reset nastepuje to wskaznik paliwa i temperatury nie wali do połowy ???a potem ok

tomiscorpio
22-12-2008, 17:56
Umnie akumulator wybuchl kiedys i auto odpalalo. Wiec kwestia sprawnosci to wiesz :fcp2

A w zeszlym roku wskazowka poszla sobie na druga strone barykady, no trudno sie mowi. Po 3-4 dniach ciezko odpalal az wkoncu przestal. Zmiana aku zegary wrocily.


Akumulator odlaczales??

ziolo-89
23-12-2008, 20:43
jest już wszystko ok, odłączyłem akumulator i waliłem w deske i podłączyłem akuś i jest wszystko wporzo. Dzięki wielkie panowie :) Pozdrawiam

tomiscorpio
23-12-2008, 23:28
wystarczylo odlaczyc aku , zegary sie zresetowaly i tyle. Bo walic do mozna .... :fcp2 :fcp2

Ronald
29-12-2008, 09:32
Mi kiedys predkosciomierz uderzyl do konca skali, a obrotomierz pokazał 11 000 obrotów :D Problemem byl aternator ktory nie ladowal i aku powariowal elektryke :)

Piterson19
03-01-2009, 08:52
Mam problem z prędkościomierzem!!! :fcp11 linka jest cała zegary sprawne więc co to może być??? jak to można i czy w ogóle da się to naprawić??? Pomóżcie...

pepicosi
03-01-2009, 09:41
może wez wypnij zegary i zobacz czy linka się kreci bo może napęd w skrzyni padł :fcp4

Piterson19
03-01-2009, 22:07
Linka się nie kręci... ten czujnik w który wkręcana jest linka ma złamaną to "przedłużkę" która wchodzi w skrzynie, kupiłem już na szrocie używkę i ta ma dłuższą tą "przedłużkę" wychodzi poza czujnik ok 2-3 cm a ta moja kończy się w połowie czujnika. jak wymontować mechanizm ze skrzyni???
Jak coś to na gg 3943813

Piterson19
04-02-2009, 18:00
może wez wypnij zegary i zobacz czy linka się kreci bo może napęd w skrzyni padł :fcp4
A jak wymontować ten mechanizm???

Struna
04-02-2009, 18:49
rozbierając skrzynię

Piterson19
04-02-2009, 19:42
nie da rady tego wyjąć bez rozbierania skrzyni :fcp9 :566: bo słyszałem że się da, ale jak :566:

Struna
05-02-2009, 09:56
dupkę być może wystarczy, ale to i tak w zasadzie rozbiórka skrzyni.

Piterson19
06-02-2009, 22:50
a czy będę sam w stanie to zrobić??? Problem ten jest w aucie ford escort Mk6 nie mam pojęcia jak się tam dostać, wyczytałem tutaj
viewtopic.php?f=9&t=38154&hilit=pr%C4%99dko%C5%9Bciomierz (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=9&t=38154&hilit=pr%C4%99dko%C5%9Bciomierz)
i w fokusie da się to ponoć wyjąć bez rozbierania skrzyni w moim escorcie również jest taki bolczyk który z tego co się dowiedziałem zabezpiecza mechanizm a mechanizm jest osadzony na oringach. Czy jak wyjmę to zabezpieczenie to będzie można wyjąć ten mechanizm ze skrzyni???

Piterson19
02-03-2009, 19:43
dupkę być może wystarczy, ale to i tak w zasadzie rozbiórka skrzyni.

Witam ponownie!
troszkę się zdziwiłem słuchając kolegów że trzeba wyjąć skrzynie albo ją rozkręcać żeby dostać się do napędu prędkościomierza, co oczywiście okazało się głupotom! Byłem nawet w serwisie forda i facet powiedział mi za robotę 500zł też stwierdził że skrzynię trzeba wyjmować he he śmiech na sali można powiedzieć. Dobrałem się do tego sam i napęd wyjąłem w 10 minut bez rozkręcania skrzyni, wyjąłem tylko bolec zabezpieczający i pociągnąłem do góry i sprawa załatwiona, napęd wyjęty. Okazało się że to nie czujnik VSS, ani zegary ani też linka, była to zerwana plastikowa zębatka od napędu którą potem kupiłem w serwisie za 32zł!!!
Sorki że się tak rozpisałem ale musiałem sprawę wyjaśnić i przestrzec tych którzy słuchają o wykręcaniu skrzyni, wystarczy kanał dobre obcążki i troszkę cierpliwości. Mimo wszystko dzięki kolegom za podpowiedzi ;P

Struna
03-03-2009, 12:20
wyjąłem tylko bolec zabezpieczający i pociągnąłem do góry i sprawa załatwiona, napęd wyjęty. ale to nie jest kolego napęd tylko sama zębatka impulsatora. Napęd to masz metalowy trybik ślimakowy w skrzyni, który to plastikowe kółko napędza. Jakbyś pytał czy można wyjąć zębatkę impulsatora to byś dostał odpowiedź że można. Z deka nieprecyzyjnie zapytałeś to co sie dziwisz, że i odpowiedzi mało precyzyjne.

Piterson19
03-03-2009, 19:25
ale to nie jest kolego napęd tylko sama zębatka impulsatora. Napęd to masz metalowy trybik ślimakowy w skrzyni, który to plastikowe kółko napędza. Jakbyś pytał czy można wyjąć zębatkę impulsatora to byś dostał odpowiedź że można. Z deka nieprecyzyjnie zapytałeś to co sie dziwisz, że i odpowiedzi mało precyzyjne.

Aha, no szczerze mówiąc to nie jestem jakimś orłem w dziedzinie mechaniki ale coś tam zawsze próbuję, dzięki za poprawkę! dzisiaj dostałem nowy trybik zamontowałem i wszystko śmiga :D podawałem link wyżej ze zdjęciem jak to wygląda w fokusie ale chyba nikt nie zaglądał bo tam na fotce widać to co chciałem zdemontować, w eskorcie wygląda to identycznie. ;P
Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam!!! :P

Struna
03-03-2009, 19:27
owszem podałeś jakiś link, który nie działa.