Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Montaż Klimatyzacji


dj_krzynio
27-12-2008, 16:23
Witam wszystkich bardzo serdecznie, kupiłem niedawno Forda Escorta 1.6 16V z 1995r. i od razu mam pytanko do Was. Mianowicie chodzi mi o to, jaki koszt by był założenia klimatyzacji do niego, oczywiście z części używanych :fcp3 no i oczywiście czy jest to w ogóle możliwe :) Z góry dziękuje za odpowiedź i POZDRAWIAM :)

radekbox
27-12-2008, 16:52
na przykladzie TD
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2725

motorek26
27-12-2008, 17:26
no i oczywiście czy jest to w ogóle możliwe

nie ma rzeczy niemożliwych

dj_krzynio
27-12-2008, 18:08
Czyli w np. moim silniku również muszę zrobić przeróbkę pompy wspomagania ?? Zakładał ktoś z Was klimę do Escort'a 1.6 16V ??

lolektm
04-05-2012, 17:13
Witam,
Piszę za sprawą ponownego rozpatrzenia tematu :D
Mam zajawkę na montaż klimatyzacji w swoim escorcie, jako że teraz te najmłodsze auta sięgają już z 15 lat lub więcej, to koszty mogą być dużo zminimalizowane...

Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym? Ile podzespołów trzeba posiadać by taka klimatyzacja pracowała?

Z góry dzięki za opdowiedź!!
Pozdrawiam!

mati2021
05-05-2012, 23:41
Zapodam linka do instrukcji montażu klimy w mkVI, ale może akurat się przyda ;) klik (http://www.fordescort.org/content/view/302/45/)

lolektm
06-05-2012, 09:16
Brawo mati2021,
Widać, że kupa roboty jest przy tym... Jednak lepiej sobie podarować z tym...

Pawel
06-05-2012, 11:52
kupa roboty jest przy tym... Jednak lepiej sobie podarować z tym...

Kolego, bez przesady, to "bułka z masłem" (przynajmniej dla mnie). Jeżeli będziesz miał escorta "dawce" i wszystkie potrzebne części to potem pójdzie z górki, nie ma dużo roboty. A klima z pewnością się odwdzięczy w pieknielne dni. :619: :619:

tomek8888
21-04-2015, 16:36
W internecie nigdzie nie ma spisu węży do klimy, a ja mam zamiar na dniach montować,kupiłem już cztery. Mam:
Dwa węże połączone takim aluminiowym mocowaniem do zaworu rozprężnego nagrzewnicy w dmuchawie (jeden z tego co się domyślam idzie do chłodnicy, a drugi do "skraplacza/osuszacza" - tej małej czarnej beczki z czujnikiem na belce) i dwa węże które mają iść od sprężarki do chłodnicy klimy. Powiedzcie mi czy jakiegoś jeszcze brakuje?
Bo chcę uniknąć takiej sytuacji, że przez jakiś głupi wężyk auto będzie unieruchomione przez kilka dni.
Z góry dzięki.

No i ja zakładam, podepnę się pod temat,żeby nie dublować.
Kupiłem już: Belkę pod chłodnicę z klimą,wentylator z rezystorem,chłodnicę wody z wieszakami pod klimę(a to to tak przy okazji,bo stara ciekła) sprężarkę,pasek klinowy, skraplacz/osuszacz, instalkę klimy z komory silnika z zielonym przekaźnikiem,oraz kompletną dmuchawę, przy czym zdobycie jej było karkołomnym wyzwaniem.
Z "budy" natomiast mam skrzynkę bezpieczników(póki co problematyczną,piszę w innym temacie), przekaźniki, oraz panel i przełącznik - wreszcie z żarówką :D

Łapy sprężarki nie musiałem kupować, bo Ford fabrycznie wsadził już wcześniej.
Brakuje mi paru drobiazgów, a mianowicie aluminiowego mocowania do węży sprężarki,4 szpilek do jej montażu i chłodnicy klimy.
Coś pominąłem? To prosiłbym o jakieś nakierowanie :)
I tu takie pierwsze pytanie: czy te chłodnice klimy do Essiego MK7 są wszystkie takie same,czy może różne rodzaje?
Po drugie: Z czujnika oblodzeniowego w dmuchawie wychodzi taka 4-pinowa wtyczka, a ja w swojej instalce tego nie mam. Wracać na szrot szukać reszty instalki od dmuchawy,czy gdzieś mogę mieć tą wtyczkę ukrytą w okolicach starej dmuchawy?
Pytanie numer 3: Jak długie szpilki do sprężarki potrzebuję, czy to mogą być zwykłe śruby?

tomek8888
22-04-2015, 15:24
Wszystko idzie w dobrym kierunku, dzisiaj założyłem dmuchawę - masa roboty z tym - przełożyłem stary wentylator i tu pierwsze zaskoczenie - rezystor/opornik dmuchawy ma inne mocowanie do tej złotej blaszki - u mnie w starej dmuchawie był mocowany na zaczepy, a w obudowie pod klimę musiałem przykleić na poxipol, bo zaczepów nigdy nie było. Obieg wewnętrzny sobie darowałem, nie posiadam aż takich zdolności by wycinać dziurę :D
Ważne,by w upały leciał chłód.
I tu pytanie do ekspertów: Dlaczego świeci mi żółta dioda po wciśnięciu przełącznika AC?
Przecież moja skrzynka bezpieczników nie wspiera klimy, nawet wtyczki nie mam podłączonej...:shock::shock::shock:

Sobolewicz
22-04-2015, 16:34
Obieg wewnętrzny sobie darowałem, nie posiadam aż takich zdolności by wycinać dziurę :D
Ważne,by w upały leciał chłód.


Klima w Escorcie nie jest jakaś zabójcza (chłodzi, ale nie jak w autach nowszej generacji) - mam w swoim Escorcie - więc śmiem twierdzić, że bez obiegu wewnętrznego w duże upały może zwyczajnie w Twoim aucie nie dawać rady ;)

ministerq
23-04-2015, 09:41
Powiedzcie mi czy jakiegoś jeszcze brakuje?

Przewód idący od osuszacza do chłodnicy klimy?

Po drugie: Z czujnika oblodzeniowego w dmuchawie wychodzi taka 4-pinowa wtyczka, a ja w swojej instalce tego nie mam. Wracać na szrot szukać reszty instalki od dmuchawy,czy gdzieś mogę mieć tą wtyczkę ukrytą w okolicach starej dmuchawy?

Czujnik oblodzeniowy jest częścią instalacji, przez niego przechodzi zasilanie idące na sprzęgiełko klimy. Jeśli tej wtyczki w wiązce nie ma, to znaczy że masz albo niekompletną wiązkę z uciętymi kablami, albo ktoś zmostkował czujnik (nie jest konieczny do działania klimy).

Pytanie numer 3: Jak długie szpilki do sprężarki potrzebuję, czy to mogą być zwykłe śruby?

Co do długości to najwcześniej wieczorem będę mógł zmierzyć. A czy zwykłe - na pewno nie takie z marketu budowlanego - twardość min. 8.8

I tu pytanie do ekspertów: Dlaczego świeci mi żółta dioda po wciśnięciu przełącznika AC?

Bo to zwykły przełącznik z żarówką, a fragment wiązki kabinowej łączącej przełącznik ze skrzynką bezpiecznikową jest taki sam w aucie z klimą/bez klimy. Inaczej mówiąc - to że zapaliła Ci się żarówka w przełączniku klimy znaczy tylko tyle że masz dobry przełącznik ;)

tomek8888
23-04-2015, 13:13
ministerq, dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;)
Teraz największy problem będzie z wsadzeniem węży.

ministerq
23-04-2015, 13:50
Trochę z tym zabawy jest.
U siebie jak to montuję, to skręcam całość chłodzenia z belką dolną (chłodnica wody, klimy, osuszacz), ustawiam węże w komorze mniej więcej tam gdzie mają iść (najważniejsze są te które idą do nawiewu), podstawiam pod belkę żabę, i żabą (podnośnikiem) podnoszę belkę z chłodnicami nakierowując je na swoje miejsce w pasie przednim.

tomek8888
23-04-2015, 14:34
Rzuciłem okiem na instalkę, jednak jest ta wtyczka od czujnika oblodzeniowego :one:, ktoś ją owinął taśmą izolacyjną więc nie dopatrzyłem.
A od czego jest ten ogromny zielony przekaźnik? W aucie w tym miejscu gdzie on ma przyjść mam taki szary w tej chwili.
Co do wszystkiego to wzorowałem się na poradniku z MK6, ale jednak w MK7 jest troszkę inaczej to zrobione.

ministerq
23-04-2015, 15:48
Zielony przekaźnik steruje wentylatorem chłodnicy (dwa biegi). Szary który masz w aucie jest od grzanej szyby. W MK7 instalacja grzanej szyby i klimatyzacji korzysta z tej samej wtyczki na podszybiu (owalna), sprawdź czy masz w niej obsadzone wszystkie piny. Jak masz, to 90% sukcesu, kolejne 10% to czy trafiłeś na odpowiednią wiązkę klimatyzacji która ma być osadzona w komorze (są ogólnie dwie wersje - współpracująca z ECU w aucie, i taka która nie wymaga ECU do życia).
Obie wiązki są dosyć proste, i można je przerobić z jednej w drugą przy odrobinie samozaparcia.

tomek8888
24-04-2015, 09:46
6 pinów mam w szarej owalnej wtyczce, natomiast w gniazdku wszystkie kable są obsadzone. I rozumiem, że szary przekaźnik zostaje, a zielony wieszam obok, by mieć i klimę i grzaną przednią szybę.
To w takim razie trzeba by pinów dołożyć...
Z tego co pamiętam, to Ford "dawca" miał przy aku tylko ten zielony gdy grabiłem go na szrocie. Ale głowy nie dam.

ministerq
24-04-2015, 11:10
Tak, zostawiasz szary przekaźnik i kable do niego w owalnej wtyczce, i dokładasz piny z wiązki klimatyzacji. Albo dorywasz wtyczkę z obsadzonymi wszystkimi kablami i dorabiasz przewody do swoich wiązek.
Ford dawca po prostu nie miał grzanej szyby. ;)

tomek8888
24-04-2015, 15:57
To nie będzie problem.
Przyszła chłodnica i od razu problem.
Z chłodnicy wychodzą tylko 2 węże. Jeden jak podejrzewam jest do osuszacza, a drugi do sprężarki.
Czy drugi wąż ze sprężarki idzie do nagrzewnicy???

ministerq
24-04-2015, 16:13
Jeśli nie poknociłem kolejności, to idzie to tak:
sprężarka -> nawiew & zawór rozprężny -> osuszacz -> skraplacz (chłodnica klimy) -> sprężarka

Do sprężarki idą dwa przewody połączone wspólnym złączem przykręcanym do sprężarki. Jeden przewód idzie do nawiewu, drugi do skraplacza.
Taka jest ogólna konstrukcja układu.

Jeśli masz zdublowane węże, to musisz je rozłączyć (są do tego narzędzia do kupienia za parę zł, ostatecznie można wyciąć blaszkę z puszki po rybach ;) ) i złączyć jak powyżej napisałem. Wszystkie oringi powinieneś wymieniać przy takich operacjach na nowe (zielone, olejoodporne).

tomek8888
27-04-2015, 11:25
Mam już prawie całą klimę, jedzie jeszcze do mnie wąż z czujnikiem 4-pinowym
i te śruby mocujące sprężarki trzeba kupić, dorwałem też to mocowanie do sprężarki, co prawda "fachowcy" ukręcili jedną rurkę, ale to się utnie i migomatem elegancko pospawa.
Teraz pytanie: będę dzisiaj przerabiał tą szarą owalną wtyczkę, żeby na jednej szły piny od klimy i grzanej szyby, za nic w świecie nie mogę podważyć tego czerwonego plastiku,
więc w ostateczności mogę rozwalić tą starą wtyczkę i wyjąć wtedy piny bo i tak mi się już nie przyda, chyba że są jakieś "humanitarne" sposoby?

tomek8888
08-05-2015, 10:15
Udało się zamontować, przy szarpnięciu z wyczuciem piny wychodzą, potem wystarczy je włożyć i kombinerkami wciągnąć - w rezultacie lampka od grzania szyby się świeci, tak więc wszystko OK. Mam też już podłączoną skrzynkę bezpieczników wspierającą klimę wraz z przekaźnikami.
Zawiesiłem zielony przekaźnik,wpiąłem czerwony kabel w puszce obok AKU wraz z bezpiecznikiem,podłączyłem kostkę do dmuchawy (jeden kabel z kostką 2-pinową jest luzem, do niczego nie pasuje) i teraz mam w planach zamontować wentylator 2-biegowy. I mam pytanie:
Przy niebieskiej okrągłej wtyczce mam ucięty różowy kabelek, tzn nigdzie nie widać gdzie on idzie dalej, to tak ma być? :o
Chodzi o tą, która wchodzi do obudowy termostatu.
Rocky w swoim poradniku pisał, żeby podłączać "do starej niebieskiej wtyczki" :)

tomek8888
18-05-2015, 13:31
Podbijam,bo wentylator nadal czeka na założenie: nikt nie wie co z tym różowym kabelkiem?
Bo w samej reszcie instalki wszystko jest jasne:
Wtyczka do sprężarki, wentylator, rezystor, osuszacz, czujnik 4-pinowy na wężu, a 2 brązowe kable: grubym do kabla prądowego wentylatora trzeba się wpiąć, a cienki to masa do karoserii <---a przynajmniej tak myślę.
Byłbym bardzo wdzięczny, jakby ktoś z Essem z klimą rzucił okiem jak to ma u siebie, bo już miesiąc dłubię w tej klimatyzacji :/

Edit: Escort buntuje się.
Zamontowałem nowy wentylator 2-biegowy, oczywiście podłączyłem rezystor,czujnik 4-pinowy, sam wentylator, przy okazji osuszacz, gruby brązowy kabel pod starą kostkę wentylatora, cienki brązowy sobie wisi póki co.
I co ciekawe: Po wciśnięciu AC włącza się wentylator! Mimo że nie mam w ogóle nabitej klimy...
Ok, ale drugi bieg nie śmiga. Płyn chłodniczy tylko ma wylecieć i zacząć gwizdać, wskazówka prawie na czerwonym polu, a ten ani drgnie...
Pospiesznie wyłączyłem auto i mam pytanie do was: Gdzie jest problem?
Rezystor na 99,9% sprawny, gdy go odpiąłem wentylator nie kręcił już wcale, nawet na 1 biegu.

Przed montażem był test "na krótko".
Zwarcie 4 pinów w kostce czujnika, połączenie 2 niebieskich wtyczek itd. i kręcił że prawie miał wypaść z obudowy.
A może ucięty różowy kabelek od niebieskiej wtyczki ma wpływ na czujnik na wężu???

ministerq
19-05-2015, 15:41
Podbijam,bo wentylator nadal czeka na założenie: nikt nie wie co z tym różowym kabelkiem?

Zrób jakąś fotę bo nie wiem dokładnie o jaką wtyczkę i kabelek chodzi.
Generalnie było kilka wersji wiązek klimy, niestety nie w pełni kompatybilnych ze sobą - mam nadzieję że sobie z tego zdajesz sprawę. ;)

I co ciekawe: Po wciśnięciu AC włącza się wentylator! Mimo że nie mam w ogóle nabitej klimy...

Normalne zachowanie, praca wentylatora nie jest uzależniona od tego czy jest czynnik w układzie. Na tej samej zasadzie świeci się żarówka w przełączniku klimy na desce. ;)

tomek8888
20-05-2015, 15:18
Już jest foto, ten kabelek jest po prostu ucięty i ni w ząb nie wiem od czego to.
Może to ma wpływ na brak pracy termowłącznika? W końcu w poprzednim wentylatorze niebieska wtyczka odpowiadała za czujnik włączania się wentylatora.
Edit: Już powoli tracę nerwy co do tego. Niebieskie wtyczki są silnie powiązane z załączaniem wentylatora.
Kiedy robię zwarcie na pinach termowłącznika i rozepnę niebieskie wtyczki to wentylator się wyłącza.
Więc ten różowy kabelek jest winowajcą. Czarny kabel w tej samej niebieskiej wtyczce od strony instalki klimy biegnie do kostki termowłącznika.
Podejrzewam, że gdy będzie podłączony to wszystko wróci do normy.
Co proponujecie?

EW1
20-05-2015, 20:54
Przeglądam schemat jaki znalazłem ale nie ma tam różowego kabelka ani przy wentylatorze ani przy włączniku.
4-ty nieoznaczony kabel idzie na masę i on może być tym różowym Przyjrzyj się temu schematowi kolorom i kabli u siebie

62329

tomek8888
20-05-2015, 21:08
No będę musiał to zweryfikować. Podłączę ten kabel pod karoserię.
Jeszcze sprawdzę, jaki kabel w drugiej wtyczce niebieskiej jest na tym pinie.
Jeśli to nic nie da, to jutro Essi myka do elektryka.
Znając życie, to ten tylko sprawdzi i będzie wiedział. :D

EW1
20-05-2015, 21:11
Sorki ale nie ten schemat znalazłem . Ten jest od wentylatora nawiewu a nie chłodnicy
mam schemat wentylatora chłodnicy ale nie jest to 4 pin kostka
Poszperam to może znajdę gdzieś albo może ktoś ma schemat do wersji z klimatyzacją
Ze schematu wynika że wentylator czujnik i włącznik to jest komplet 3 rzeczy odpowiedzialnych za pracę chłodzenia

lukaszek_socho
20-05-2015, 21:29
...Kiedy robię zwarcie na pinach termowłącznika i rozepnę niebieskie wtyczki to wentylator się wyłącza.
...

Termowłącznik przy odpowiedniej temperaturze płynu robi właśnie "zwarcie". Jeśli Ty robisz zwarcie i wentylator rusza to elektrycznie masz wszystko OK. Szukaj czemu termowłącznik nie robi "zwarcia" (uszkodzony włącznik, gorący płyn nie dociera do włącznika)
Jeszcze jedna możliwość to uszkodzone złącza wtyczki czujnika (jak łączysz kablem to działa, jak włożysz na czujnik nie łączy)

Sorry mam ciężki pomyślunek teraz, więc powiedz mi gdzie jest ten różowy kabel. Nie mów koloru wtyczek tylko co z czym łączy ten kawałek instalacji.

tomek8888
20-05-2015, 21:39
W wersji bez klimy w obudowę termostatu wchodzi 2 pinowa okrągła wtyczka w czujnik temperatury i ona załącza zwykły wentylator.
A w wersji z klimą tą wtyczkę się odpina i wpina w drugą taką samą okrągłą od instalki klimy.
Od tej wtyczki idzie czarny kabel do kostki od termowłącznika, a drugi (różowy) jest odcięty.

lukaszek_socho
20-05-2015, 21:46
Jakie kolory kabli są we wtyczce tej co w wersji bez klimy była na włączniku??

tomek8888
20-05-2015, 22:03
U mnie są dwa czarne kable.
A w oryginalnej całościowej instalce silnikowej od auta z którego brałem instalkę klimy są:
czarny i czarny z czerwonym paskiem.

EW1
22-05-2015, 14:01
A na pewno masz wszystkie elementy klimatyzacji ???
Wydaje mi się że wentylator dwu-biegowy powinien być sterowany poprzez rezystor
Skąd porady czerpiesz? Czytam ten temat bo sam się do klimy przymierzać będę
Robiłem już przekładkę z klimy na klimatronik w focus-ie ale to inna beczka
Opis z fotkami oglądałem na
http://www.fordescort.org/content/view/302/45/

tomek8888
22-05-2015, 15:20
Rezystor jest. I to sprawny na 100%, bo kiedy go wyjąłem wentylator nie kręcił się wcale.
Porady brałem z tego linka który podałeś + kilka dopytań u nas na forum :)
Póki co mam w razie W pierwszy bieg, otwarte szyby i danie ciepłego nawiewu na maxa.
Tak więc ze spokojem. Chociaż mam pytanie: Czy rezystor odpowiada też za drugi bieg?

lukaszek_socho
22-05-2015, 19:39
Rezystor jest tylko dla 1 biegu.
Masz podwójny włącznik wentylatora. Odepnij rezystor dmuchawy, zdejmij wtyczkę z włącznika i zewrzyj piny od 2 biegu. Jak wentylator ruszy to wszystko elektrycznie masz sprawne. Wentylator rusza na 2 biegu przy 110°C
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=66052&highlight=wska%BCniku

EW1
22-05-2015, 19:43
Rezystor na pewno odpowiada za dwa biegi wentylatora
Koniecznie przydał by się schemat tak jak miałem w focusie i przerabiałem instalację pod klimatronik

tomek8888
22-05-2015, 20:06
Panowie, mam świetny pomysł. :pomysl: :one:
Ze starej instalacji mam niebieską wtyczkę z dwoma kablami.
(jak brałem instalkę od klimy to dali mi kompletną instalację z silnika od 1.6 16V bo nie chciało im się rozdzielać)
A może by tak podciąć kable od 2 biegu na kostce 4 pinowej i wpiąć się w stary czujnik w obudowie termostatu?
Działa przecież na tej samej zasadzie, w pewnej temperaturze robi się zwarcie i uruchamia się wentylator. To wtedy będę mógł zidentyfikować co ja mam z tym felernym termowłącznikiem...:roll:
Co do rezystora to faktycznie odpowiada on za 1 bieg.
Może w Focusie jest to inaczej zrobione, kto wie.

tomek8888
23-05-2015, 09:45
No i udało się. Przeanalizowałem schemat, trochę pokombinowałem i:
Dwa kable od termowłącznika: również czarny i czarny z czerwonym paskiem są w tej chwili już podłączone dodatkową niebieską wtyczką pod stary termowłącznik na obudowie termostatu i myślę,że będzie to działać. To etap potyczek z wentylatorem mamy za sobą.
Jutro zakładanie węży aluminiowych, potem tylko chłodnica i na końcu pozostanie mi jedynie zamontować nową łapę alternatora, sprężarkę i nową łapę pompy wspomagania.
I teraz pytanie/prośba: jakby ktoś miał do sprzedania, bądź widzi gdzieś odpowiednią łapę pompy wsp. do wersji z klimą, to chętnie odkupię :) 8)8)8)

EW1
14-06-2015, 07:26
tomek8888
Jak ci idzie z klimą ??
Oglądałeś może ten link?? http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Escort/35550
Ciekawy mod escorta i kilka rzeczy bym u siebie zastosował a już na pewno klimatronik mnie kusi

tomek8888
14-06-2015, 20:37
Paaanie, daj pan żyć :)
Koło dmuchawy klimy miałem taką wolną wtyczkę na 2 piny - okazało się że to od takiego plasticzku z sterowania obiegu wewnętrznego, ale ja póki co tego nie będę miał więc podłączyłem i dynda obok AKU.
Na ten moment załatwiłem sobie łapę sprężarki klimy do wersji ze wspomaganiem - od razu mówię, że jest to rzecz praktycznie NIE DO ZDOBYCIA bo mało Essów z motorkiem 1.4 miały klimę, 3 godziny przeszukiwałem szósty z kolei szrot i trafiłem.
Wspornik pompy wspomagania jest identyczny, w ZETECu chyba są różne.
Łapa od klimy ma dwie rolki do paska, bez klimy jest tylko jedna.
I trzeba mieć taką dłuuuuuuugą śrubę, która u góry wchodzi w alternator i biegnie przez taki aluminiowy tunel. Na tej śrubie poległem i będę musiał gdzieś załatwić.
Teraz pozostaje mi już tylko założyć tą łapę - kwestia godziny roboty, oraz założyć węże,sprawdzić szczelność, napełnić i się mrozić. Chłodnica już siedzi, wentylator działa, rezystor z przekaźnikiem mam OK, skrzynka bezpieczników też wsadzona i wszystko w kabinie pod klimę, instalka klimy również zamontowana. :) Chętnie zrobiłbym to nawet jutro, ale tak się składa że wyjeżdżam jutro rano Essem na 3 dni na wczasy i nie ma czasu :/
W załączniku daję tą łapę :D
A, tak btw: Ten Essi z Twojego linka od jakiego modelu ma zegary? Bo u mnie niedługo - za jakieś 3 miechy 00000 (300000 km) na liczniku, więc na ten jubileusz bym sobie chętnie takie sprawił :)

EW1
15-06-2015, 06:20
zegary z forda cougara klimatronik ze scorpio
Resztę możesz zapytać kolegę radekbox
a poczytać o wszystkim http://www.passionford.pl/forum/showthread.php?t=1485

tomek8888
21-06-2015, 21:27
No to ostatnia prosta Panowie.
Założyłem dziś łapę, sprężarkę, podłączyłem chłodnicę pod nią i kabelek od sprężarki.
Tylko jeszcze węże i pasek.
Na razie mam założony stary pasek klinowy, więc sprężarkę omijam.
Czemu to tak? Bo musiałem założyć większą rolkę napinacza od starej łapy i pasek jest za krótki. Stara rolka była z plastiku i była nadpęknięta. Więc taniej mi będzie dorwać dobry pasek.
I pytanko: Jaki pasek kupić? Obecnie mam chyba 1625 6PK.
Podobno w Essach z klimą występowały jeszcze paski 1920.

ministerq
22-06-2015, 22:15
6pk1920 jest do 1.6 16v, tam prowadzenie paska jest zupełnie inne.

Najlepiej by było gdybyś sobie po prostu zmierzył w mm jak długi pasek potrzebujesz, a następnie dobrał w sklepie.
W oznaczeniu paska dla przykładu 6pk oznacza 6 rowków, a 1920 długość paska w mm po wewnętrznej stronie.

tomek8888
22-06-2015, 23:48
Na szczęście pasek wlazł :D
Założyłem sobie taką rurkę na klucz i po maksymalnym odgięciu napinacza pasek wskoczył :)
To teraz do pełni szczęścia węże i napełnienie.

tomek8888
07-07-2015, 12:11
Po wielu bojach klima chłodzi.
W wolnej chwili opiszę różnice w montażu w 1.4 a 1.6 16V. :)

EW1
07-07-2015, 12:23
Czekam nie tylko ja
Taki lepszy tautorial by się zdał z opisem różnic i cennymi uwagami

EW1
10-07-2015, 20:58
Po wielu bojach klima chłodzi.
A mnie interesuje jak odczuwasz moc silnika przy włączonej klimie ... czy jadąc samemu czujesz większą różnicę ???

tomek8888
10-07-2015, 22:50
No zaraz jak nabiliśmy układ i sprężarka wystartowała to silnik zgasł i nie można było go odpalić ani na pb ani na lpg.
Potem chodził i chłodził na wciśniętym gazie, ale jak się puściło to gasł.
Następnie jechał normalnie, ale po wciśnięciu sprzęgła zdychał na amen.
A teraz nie gaśnie i trzyma obroty - pewnie komputer się zaadoptował pod klimę, ale jak włączę klimatyzację to tak jedzie jak z czterema osobami na pokładzie. Mówię tu o lpg.
Na Pb jak się mocno wciśnie to tragedii nie ma, taką ma moc jak na gazie bez klimy.
Zauważyłem, że gdy odpalę samochód to na wyłączonej klimie sprężarka chwilkę syczy (wyrównuje ciśnienie?) i koło pasowe tak co sekundę lekko się ruszy z 3 cm.
Żeby zaczął mrozić wystarczy jakieś 10 sekund i mamy lodówkę z nawiewów.
Tak btw. przy obecnych temperaturach u mnie klima zbędna...