Zobacz pełną wersję : Dziura turbinowa ford scorpio 2,5 tdi 1998


Michałmisiek
27-12-2008, 20:10
Witam, od pewnego czasu mam problem polegający na tym, że jeżeli moje auto z odłączoną tlemą akumulatora przestoi tydzień, to po podłączeniu i odpaleniu auto zachowuje się jak noewe i trwa to przez około 2 tygodnie, później wraca do tzw dziury turbinowej, ponadto w ostatnim czasie gdy niezależnie na jakim biegu jadę na wolnych obrotach auto zaczyna gasnąć dopiero jak wysprzęgle auto zaczyna znowu jechać, i trochę dziwne ale przy przyśpieszaniu na dużych biegach auto zachowuje się jak stary polonez FSO tak jakby było przydławienie, później zaczyna wyrywać do przodu, proszę o poradę, może to mankament, ale chciałbym się dowiedzieć co mu dolegać. dzięki, pozdrawiam.

motorek26
27-12-2008, 20:12
czy jakich obrotach jest ta dziura bo tak to cieżko powiedzieć

Michałmisiek
28-12-2008, 10:07
Witam, dziura turbinowa do około 1800 obrotów silnika, później auto normalnie przyśpiesza,słyszałem,że może to być zawór recyrkulacji spalin, lecz sprawdziłem i on jest w porządku

Gorbaczov
28-12-2008, 10:56
po lewej stronie jak masz zawory, mozesz odlaczyc przewody wtedy turbina ciagnie nonstop ( z forum scorpiakow, wiele osob tak radzilo, sam ta zrobilismy w jednym scorpionie z 98 tdi automacie ) albo jedz do mechanika gdzie mozesz podlaczyc sie pod kompa i usun blad z turbiny bo na bank jest po odlaczeniu klem i wtedy bedzie wszystko dobrze.

motorek26
28-12-2008, 11:08
spróbuj zaślepić jeszcze zawór egr powinno pomóc w dolnym momencie obrotowym

Michałmisiek
28-12-2008, 11:30
Jeżeli odącze przewody turbiny komputer będzie miał przekazane błędne dane, a ponadto byłem na kompie i nie wykazało żadnego błędu

motorek26
28-12-2008, 11:44
nie odłączaj żadnych przewodów zaślep poprostu blacha ten egr zaślepienie egr jest opisane na forum jak co zrobić

Michałmisiek
28-12-2008, 11:54
Słuchaj ja próbowałem i sprawdziłem już dwa zawory egr, gdyż jednego scorpiaka z tym motorem mam na części i obydwa działają bez zmian

motorek26
28-12-2008, 12:08
a jak filterek paliwka wygląda u ciebi i wtryskiwacze :fcp9

Michałmisiek
28-12-2008, 12:23
Filter paliwa po około 5000tyś. km, wtryski wymieniłem tydzień temu, wydaje mi się, że u mnie bedzie coś z elektroniką silnika, tylko chyba z moich mechaników nie mają odpowiedniego programu do tego samochodu

Michałmisiek
28-12-2008, 12:28
Słuchaj, a może wiesz dlaczego auto czasami ci traci obroty przeważnie na wyższych biegach, a po wciśnięciu sprzęgła wraca do normy, może w tym jest cała przyczyna

motorek26
28-12-2008, 12:29
wszystko możliwe ale możesz sprawdzić jeszcze wtrysk sterujący jeżeli posiadasz go i czujnik położenia wału korbowego sprawdź przewody i wtyczki może tutaj jest problem

Michałmisiek
28-12-2008, 12:35
Był przerwany przewód od wtrysku sterującego, ale go zlutowałem i auto w miarę jeździ poza tym problemem, o którym pisze, że jest trochę ciężki w przyśpieszaniu, a jeżeli postoi kilka dni nie jeżdzony z odłączoną klemą to po podłączeniu samochód ten jest niesamowity, wydaje mi się nawet, że w tedy przyśpiesza lepiej nisz moje drugie auto octawia 1.8 tb

motorek26
28-12-2008, 12:55
widze że znasz sie na swoim autku i przekopałeś już wszystko co sie dało teraz mnie zaskakujesz i sam nie mam wiecej pomysłów musiałbym sam to zobaczyć co i jak
ale jeżeli postoi kilka dni i później jest dobrze przez jakiś czas to problem może być z samą pompą paliwa problem noże leżeć w nastawniku bo z tego co sie orientuje to jest tam pompa z rodziny pomp VP nie masz żadnych oznak jak słabnie że zaczyna ci bardziej kopcić albo coś w tym rodzaju :fcp9

Michałmisiek
28-12-2008, 13:07
Może zabrzmi to śmiesznie ale wymieniłem i pompę od drugiego, którego mam na części, lecz bez zmian, dużo czytałem na temat tych samochodów tzw wynalazków techniki piszą, że jeśli jest w porządku elektronika to same plusy, jeżeli coś zaszwankuje to zaczynają się problemy jak u mnie i ciężko jest rozgryść co mu dolega, podejrzewam, że jest to błachostka, lecz ciężko ją zdiagnozować.

motorek26
28-12-2008, 13:29
podejrzewam, że jest to błachostka, lecz ciężko ją zdiagnozować.


i właśnie to są najwieksze problemy z takimi rzeczami :fcp1

Michałmisiek
28-12-2008, 13:42
Słuchaj motorek, a powiedz mi jeszcze co z tym zaworem EGR, u mnie bynajmniej przy odpalonym silniku on pracuje otwiera się i zamyka, lecz może nie o to chodzi bo dużo na ten temat piszą, może go zaślepić ( ale na co on ma wpływ czy to pomaga)

motorek26
28-12-2008, 17:09
słuchaj zawór egr jest po to:
że sonda lambda jak zobaczy że spaliny są nie teges za bogata lub uboga mieszanka daje sygnał do kompa który steruje zaworem egr i go otwiera lub zamyka spaliny lecą spowrotem do kolektora ssącego żeby ponownie je przepalić przez to kolektor ssący jest zawalony nagarem i silnik nie pracuje na czystym powietrzu tylko co jakiś czas dostaje spaliny nie jest to zbyt mądre ale taki już jest wymóg wedle uni

jak go zaślepisz silnik w dolnym momencie obrotowym powinien być zrywniejszy i lepiej sie zabierać ale różnica może być taka że tego nawet nie odczujesz a może być dość spora wszystko jest uzależnione od stanu silnika
myśle że u ciebie może pomoże ale nie wiem na 100% czy na pewno
pamietaj że jeżeli jest on odrutowany to nie odłączaj od niego kabli jak bedziesz przy nim grzebał tylko odkręć róke i zrób zaślepke z blachy najlepiej takiej około 0,75mm bo jak bedzie cieńsza to ją spaliny przepalą

Michałmisiek
28-12-2008, 17:16
Może masz rację, spróbuję go zaślepić, dzięki pozdrawiam.

motorek26
28-12-2008, 17:24
:fcp3 nie ma sprawy mam tylko nadzieję że sie uporasz :fcp2

Zgredgarage
28-12-2008, 23:05
Taaa...Dzieje się tak gdyz komputer się adoptuje.Zresetowałeś kompa pozdawiając go napięcia a teraz musi się pouczyć.Jedne przez 5km inne wiele więcej.
Nie dotykaj przewodu na aktułatorze(to od zimnej muszli suszarki)gdyż zabijesz turbo.Okolice 2bar zabiją tuleje slizgowe w turbinie.Do zrobienia mocy potrzeba też paliwa wiec samo pompowanie tlenu torpedy z wozu nie zrobi...
EGR-zdecydowanie zaślepić

Michałmisiek
29-12-2008, 16:51
Witam Zgredgarage, napisz bardziej językiem laika o co chodzi bo napisałeś rozumem fachowca od tych spraw, po prostu czego nie odłączać, co zaślepić i tak dalej, dzięki pozdrawiam.

Zgredgarage
29-12-2008, 22:03
http://img128.imageshack.us/img128/739/suszarkail1.th.jpg (http://img128.imageshack.us/my.php?image=suszarkail1.jpg)

1-zimna muszla
2-aktuator
3-węzyk

Zdjęcie wezyka spowoduje całkowite zamkniecie zaworu WG w muszli gorącej a tym samym cala energia spalin skierowana zostanie na wirnik co sprawi że turbo będzie dymało oporowo i jeśli jest już troszke podjechane padnie szybko.Jeśli jest nowe padnie puzniej:)Pęknie tulejka albo coś,ale rozpadnie się napewno.W dielslu takla zabawa konczy się i tak bardzo łagodnie w benzynie po takim upalaniu pewnie tloki by splynely do miski...
Jak chcesz sie troszke pobawić to wsadz zegar doładowania a nastepnie podnieś doladowanie o kilka dziesiątych bara(kwestia ile juz pompuje)za pomocą dzwigni aktulatora lub wsadzenia MBC.Wszdz większe turbo lub wydajniejszy IC

Struna
29-12-2008, 22:15
Zgredgarage, co masz za ślimaka w pakowanego do siebie ? seria czy coś większego ? bo widzę IC masz ładniutki wpakowany :)

Zgredgarage
30-12-2008, 08:20
Ale to nie ford i nie diesel to trzystukonna nubira.Chce kupic skorpiaka więc dlatego się studiuje te forum...
A szusy tam TD05-16 z mitsu Evo 8

Michałmisiek
30-12-2008, 18:44
Zgredgarage widzę, że się oriętujesz na tych sprawach, mam jeszcze tylko jedną prośbę, jeśli wiesz napisz mi dlaczego czasami w moim scorpionie przy 4 i 5 biegu przy jechaniu na wolnym biegu lub wychamowywaniu auto zaczyna gasnąć, nie reaguje na wciskanie pedału gazu, dopiero po wciśnięciu sprzęgła auto wraca do normalności (zaślepiłem EGR auto dużo lepiej się wkręca na oborty, jest dynamiczniejsze i żywsze) - dzięki za poradę, najl. 2009r. pozdrawiam MICHAŁMISIEK

Zgredgarage
30-12-2008, 20:50
Przykro mi niestety nie pomoge gdyż diesle VM nie są moim konikiem a teoretyzować nie lubie bo to jak tarot z fusów...
Pozdrawiam