Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Jaki olej lejecie? 5W30?
Mieszkam w Anglii i ostatnio wymieniałem olej w moim mondeo. W sklepie po podaniu danych mojego samochodu gość wbił je w komputer i powiedział, że najlepszy będzie olej 5W30 trochę mi się ten olej jakiś dziwny wydawał ale kupiłem i wlałem go. Tak tylko pytam dla pewności czy taki olej przy przebiegu 83000 mil (około 132800km) jest napewno odpowiedni dla mojego auta. Ostatnio jechałem na lotnisko i trochę mi się spieszyło, jechałem z 10min około 200km/h i zaświeciła mi kontrolka silnika, po zwolnieniu do 160km/h kontrolka zgasła. Mam Mondeo 2.0 benzyne z 2002 roku...
Przy przebiegu 130 tyś km Mobil 1 pełen syntetyk. :fcp26
motorek26 27-12-2008, 22:04 że najlepszy będzie olej 5W30
to jest olej fordowski pełny syntetyk
Zaswiecila Ci sie kontrolka bo darles 200 km/h. A w instrukcji pisze jak sie zaswiec przy duzej predkosci kontrolka nalezy zwolnic i powinna zgasnac, jak nie zgasnie skontaktuj sie z serwisem. Wiec wszystko masz OK. A olej 5W30 jak najbardziej OK.
norbi333 27-12-2008, 23:02 że najlepszy będzie olej 5W30
to jest olej fordowski pełny syntetyk
To jest półsyntetyk o podwyższonych właściwościach
OK - wielkie dzięki
Teraz mogę spać spokojnie ;)
ja zalałem Castrola Magnateca 5w/40 i przy 200km/h nic mi się nie zaświeca
rectosei 28-12-2008, 07:46 że najlepszy będzie olej 5W30
to jest olej fordowski pełny syntetyk
To nie jest żaden pełny syntetyk.
rectosei, ale czytaj wszystkie posty bo sie powtarzasz :fcp3
U mnie przebieg 196 tyś i też jeżdżę na fordowskim 5W30
Witam nie bede zakladal nowego tematu czy Castrol GTX Diesel 10W40 to pol syntetyk czy mineral? pozdrawiam
motorek26 28-12-2008, 12:03 pólsyntetyk
rectosei 28-12-2008, 14:11 rectosei, ale czytaj wszystkie posty bo sie powtarzasz :fcp3
Nie się powtarzam tylko powielam inną wypowiedź, która faktycznie gdzieś mi umknęła. :fcp4
Ja zalałem Castrolem 5W40 i chodzi ok.
U mnie 5w-30 shell ale to od ostatniego włascieciela teraz będzie Motul Specific Ford 913B 5W-30 :fcp16 Silnik 2,0 TDCI 115km,przebieg 186 tyś.km
ja miałem zalane auto Liqui Moly 5w30 syntetyk, ale teraz zalewam fordowskim 5w30 półsyntetykiem
Z tego co się orientowałem to tdci powinien mieć HTHS > 3,5...
Więc mamy (wg mnie) do wyboru Mobil1 ESP 5W30 (zima, wiosna i jesień) i Motul 8100 X-Clean 5W40 - który zamierzam teraz zalać.
Co o tym sądzicie ??
Cobretti 30-01-2009, 10:42 nie wiem skąd wziąłeś Mobila ESP ale ja jedynego "fordowskiego" Mobila jakiego znam to ->MOBIL (http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n06_silnikowe_do_sam_osobowych/full-mobil-super-fe-special5w30.htm)
Ja nie wiedzialem jaki olej byl poprzednio
Nalalem Motula z fordowska specyfikacja - przejachalem jakies 7-8 tys km i wszystko ok po za tym ze wciagnelo mi go odrobinke (a moze to po prostu niskie temperatury)
Ja zalałem swojego Mondka 5W30 Ford-taki jest zalecany przez producenta.I cena jest korzystna.
Snajper_881 30-01-2009, 11:45 To teraz ciekawostka :fcp26
U mnie 15W/40 SHELL. :fcp2
Idiota przedemną zalał mineralny.... :573: :573: :569: :569:
Ja do tej pory jeździłem na Motulu w specyfikacji forda - był to olej "półsyntetyczny", ale teraz przeszedłem na wprowadzony dwa tygodnie temu wpełni syntetyczny Frod Formuła "F" 5W30 ( nie formuła "E"). Jest miodzio.
Ja zalewam od 15-stu lat Quakerstate...do FORDÓW 5W30 full synt. :fcp2 ...silniki TDCI mają wąskie kanaliki olejowe...więc nie jest zalecany gęściejszy olej...poza tym zalecany przebieg do wymiany to 20 tkm. ...a takie przebiegi to tylko na olejach typu 0w30...5w30 :fcp2
Mobil ESP (Emission System Protection)
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-30.asp (http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp)
HTHS bliskie 3,5
Natomiast nie zalewałem Fordowskim, bo to przecież zwykły połsyntetyk... :fcp5
poza tym zalecany przebieg do wymiany to 20 tkm. ...a takie przebiegi to tylko na olejach typu 0w30...5w30 :fcp2
Oleje już od pewnego czasu wytrzymują przebiegi większe niż 15k km ale filtry nadal mają problemy...
Ja jednak teraz zaleje tym motulem, bo jednak wolę mieć 5W40 niż 30 na "lato" :fcp2 ponadto ten olej ma lepszą lepkość przy 100'C zachowując nadal małą gęstość, czyli powinna być dobra smarność, dobrze myślę ?
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-66.html
Aha i biorę pod uwagę wąskie kanaliki olejowe.
Witam tez sie dolacze z pytaniem- w moim mondku 2.0tdci od nowosci lany byl MObil1 10w40 posiadam wszystkie faktury z serwisu forda.czy dalej lac mobil czy zalac go ford formula E 5w30, czy moze to miec jakies negatywne skutki?przebieg 98tys
norbi333 30-01-2009, 21:19 Raczej bez problemu możesz lać fordowski
Jak był od nowości lany mobil syntetyczny to nie przechodź na połsyntetyczny ...
Ja polecam ten:http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9014529&contentId=7028800 , i nigdy więcej nie wleję Ford 5w30!
Witam tez sie dolacze z pytaniem- w moim mondku 2.0tdci od nowosci lany byl MObil1 10w40 posiadam wszystkie faktury z serwisu forda.czy dalej lac mobil czy zalac go ford formula E 5w30, czy moze to miec jakies negatywne skutki?przebieg 98tys
...tutaj bym sie zastanowił :fcp5 ...jeśli silnik przez 100tkm. pracował na jednym oleju...wszelkie zmiany mogą spowodować wypłukanie pewnych zanieczyszczeń ...
Można zmieniać oleje...nawet z mineralnych na syntetyczne...ale musi to być poprzedzone płukaniem silnika specjalnym środkiem...albo ponowną wymianę oleju po paru tys. km.
Cobretti 31-01-2009, 10:10 a najlepiej lać to co było lane (zwłaszcza, ze wiesz co było lane od początku) ....
Mobil ma dobre własności czyszczące (jedne z lepszych) więc z tym nie powinno być żadnych problemów, natomiast na pewno nie zaszkodzi zastosować środka czyszczącego przed zmianą ale to już jak kto woli.
Jeżeli nie przeszkadza Ci wydać 220zł na 6 litrów oleju to kup Motula 8100 X-Clean 5W40.
Zawsze byłem zwolennikiem Mobila ale ostatnio od kilku osób usłyszałem, że się zaczął psuć Mobilek... :fcp5
Cobretti 31-01-2009, 11:04 podobno fordy też się psują ;)
Ja biorę olej tylko w plastikach - nigdy z beczki
Snajper_881 31-01-2009, 11:33 Stosował ktoś olejek Shella do diesli?? :fcp1
Miałem wlany Castrol, teraz zmieniłem na Shella, jestem świeżutko po zmianie, Mondek aż inaczej lata, aż chce się słuchać. Fakt faktem że olej świeży, ale te kilka kilometrów na Castrolu....jakoś mnie nie przekonały do tej marki. :fcp14
Shell :fcp26
ok dzieki za info czyli zostaje przy mobil 10w40.
autko mam od sasiada kupione wiec znam jego historie. pozdrawiam
Czytam te wasze posty i dochodze do wniosku że nikt nie jezdzi na Mobil 1 ( 5w50) a właśnie taki mam zalany.Czy to dobrze czy lepiej byłoby zmienić??? Mobil1 to chyba jeden z lepszych syntetyków?? Czy tak? Bo teraz jestem w rozterce który lepszy. Zanim poczytałem te wasze posty to było wszystko OK a teraz mam wątpliwości :566:
BolFrank 31-01-2009, 15:31 Temat wielokrotnie walkowany, za chwile bedzie tyle opinii co uzytkownikow :fcp26
Ja osobiscie zalewam tym co Ford zaleca czyli 5W30 ...
a najlepiej lać to co było lane (zwłaszcza, ze wiesz co było lane od początku) ....
Zgadzam sie i z ta opinia :fcp29
Mobil 1 jest super ale Ford zaleca olej 5w30 i taki raczej kazdy stara sie taki lac. Ojciec mial Mobil 1 od nowosci w Espero. Przejechal na nim 340 tys km i z silnikiem nie bylo problemu, potem zerwal sie pasek rozrzadu, wymiana silnika na inny i znow Mobil 1. Bez watpienia to jeden z najlepszych.
P.S. Zaraz na mnie najada i zaczna pisac o Motulu, o ktorym nikt nie slyszal :fcp18
Mobil 1 jest super ale Ford zaleca olej 5w30 i taki raczej kazdy stara sie taki lac. Ojciec mial Mobil 1 od nowosci w Espero. Przejechal na nim 340 tys km i z silnikiem nie bylo problemu, potem zerwal sie pasek rozrzadu, wymiana silnika na inny i znow Mobil 1. Bez watpienia to jeden z najlepszych.
P.S. Zaraz na mnie najada i zaczna pisac o Motulu, o ktorym nikt nie slyszal :fcp18
To jak leje coś lepszego niż zaleca producent to chyba żle nie robię. Jak mnie będzie stać na Mobila1 to chyba pozostane przy nim ........... :fcp2
...co do 5w50 to nawet doradca techniczny Mobil (infolinia) odradził mi go do Forda ze względu na lebkość...gęstość...a jak pierwszego tdci kupiłem...to był zalany takim przez ASO :fcp15
Piccolo_Jr 31-01-2009, 16:47 nie wiem skąd wziąłeś Mobila ESP ale ja jedynego "fordowskiego" Mobila jakiego znam to ->MOBIL (http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n06_silnikowe_do_sam_osobowych/full-mobil-super-fe-special5w30.htm)
ESP to nowy olej Mobila który jest podobno specjalnie przeznaczony do silników z DPF - info z odziału sprzedaży w Poznaniu (dokładniej to Przeźmierowie :fcp4 ) - z tego co pamietam odradzają korzystanie w slilnikach bez tego wynalazku.
Jak wejdziesz na stronę Mobila to jest podstrona gdzie jak podasz markę, model i bodajże silnik dobierze Ci odpowiednie oleum.
Do mondasa MKIII diesla wyskakują własnie ESP i Super FE
Cobretti 31-01-2009, 18:22 co to jest DPF ??? filtr cząstek stałych ?? jesli to to to od kiedy jest "montowane" w Mondeo ??
w moim (2003) raczej tego nie ma co ??
Diesel Particulate Filter tyle wiem :fcp5
Działanie filtra cząstek stałych DPF (Diesel Partikelfilter) polega na oddzielaniu sadzy powstającej przy spalaniu paliwa od spalin wydostających się przez rurę wydechową. Sadza utylizowana jest podczas pasywnej i aktywnej regeneracji (przekształca się w dwutlenek węgla lub ulega całkowitemu spaleniu), co wpływa na ochronę filtra, którego podobnie jak katalizatora nie trzeba właściwie wymieniać.
Dzięki umieszczeniu DPF blisko silnika jego wpływ na zużycie paliwa jest minimalny, ponieważ fazy regeneracji trwają stosunkowo krótko.
Cobretti 31-01-2009, 18:29 czyli "ten" filtr ... no ja go nie mam :)
wiec pozostaję przy swoim Mobilku :fcp26
nie wiem skąd wziąłeś Mobila ESP ale ja jedynego "fordowskiego" Mobila jakiego znam to ->MOBIL (http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n06_silnikowe_do_sam_osobowych/full-mobil-super-fe-special5w30.htm)
ESP to nowy olej Mobila który jest podobno specjalnie przeznaczony do silników z DPF - info z odziału sprzedaży w Poznaniu (dokładniej to Przeźmierowie :fcp4 ) - z tego co pamietam odradzają korzystanie w slilnikach bez tego wynalazku.
Jak wejdziesz na stronę Mobila to jest podstrona gdzie jak podasz markę, model i bodajże silnik dobierze Ci odpowiednie oleum.
Do mondasa MKIII diesla wyskakują własnie ESP i Super FE
Coś Ci sie pomyliło wychodzi
REKOMENDOWANY Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 5.5
POLECANY Mobil Super FE Special 5W-30
ESP to nowy olej Mobila ale trochę zagęsy
Piccolo_Jr 01-02-2009, 02:02 Że co mi się niby pomyliło :fcp9
Z grubsza napisałam to co sprawdziłeś właśnie (mie się nia chciało włazićz znowu na stronę mobila żeby sprawdzać).
A co do nazewnictwa, rekomendowany, polecany - czy ja językoznawcą jestem żeby wiedzieć co za róznica... Jak dla mnie jeden i drugi pasi. I tak Super FE kupiłem bo pani z działu sprzedaży odradziła ESP dlatego że on właśnie pod silniki z DPF niby jest.
Niech Pani sobie pracę zmieni... :fcp2
ESP jest w miarę dobry ze względu na niski HTHS (2,9 do 3,5), a ESP ma go na poziomie 3,58...
10W40 jest za gęstym olejem i u siebie bym go zmienił :fcp29
...co do 5w50 to nawet doradca techniczny Mobil (infolinia) odradził mi go do Forda ze względu na lebkość...gęstość...a jak pierwszego tdci kupiłem...to był zalany takim przez ASO :fcp15
Czy sprecyzował Ci ten doradca co miał na myśli? Ja swojego Mundka kupiłem zalanego właśnie takim olejem (Platinum Max Power) i nie stwierdzam żadnych problemów z tym związanych. Kilka postów wyżej pisałeś że TDCi ma kanały olejowe o małej średnicy tak więc wskazany jest rzadszy olej a 5W50 taki właśnie jest.
Kolego ale w przypadku TDCi trzeba się bardziej zagłębić w lepkość. Chodzi o lepkość dynamiczną w wys. temperaturach (ścinanie i te sprawy; oznaczana współczynnikiem HTHS - High Temperature High Shear) i w naszym przypadku musi się zawierać w przedziale 2,9 - 3,5.
SrebnaStrzała 01-02-2009, 12:22 Ja 30tys km temu zainwestowałem w Motula 300v 5w40 z wielkimi obawami czy cena faktycznie = jakości. Po zalaniu byłem zaskoczony rezultatem. Kultura pracy słuchowo od razu zauważalna. Dynamika również wzrosła! dodatkowo przestał tak bardzo dymić podczas przyspieszania?! nie wiem czy to również zasługa oleju czy nie ale przestał. Dlatego uważam że jak ktoś ma zamiar wydac na olej ponad 200zł to niech dołoży i bierze 300v. Ok 100zł za 2L na allegro. Ja akurat mam w Poznaniu sklep gdzie w tej cenie moge kupić:) Tak nawiasem odnośnie mondków tdci to zawsze kupujcie fordowski filtr oleju ;)
W porównaniu z waszymi mój mondek to staruszek('96 TD), ale leję mu mobila 0-w50(zaje...drogi) ale się nie skarży :fcp2 .
Motul 300V Power ma HTHS = 4,51 :fcp15
Zabijasz go :569:
A czemu olejowy Fordowski? O jakich różnicach słyszałeś ??
SrebnaStrzała 01-02-2009, 16:49 Motul 300V Power ma HTHS = 4,51 :fcp15
Zabijasz go :569:
A czemu olejowy Fordowski? O jakich różnicach słyszałeś ??
Wiesz... liczy się efekt:)
Można go stosować do silników wysokoprężnych z turbiną, tak producent deklaruje :)
Odnośnie filtrów, to zarówno paliwa musi być Delphi(odpowiedni stopień filtracji) i to samo tyczy się filtra oleju Motocraft. Kiedyś była o tym dyskusja na forum.
Paliwa mam Knechta, bo zaufania do Delphi nie mam :fcp2
Ile kilometrów już zrobiłeś na tym oleju ? Uszczelniacze nic Ci nie przepuszczają ?? ??
SrebnaStrzała 01-02-2009, 17:08 Paliwa mam Knechta, bo zaufania do Delphi nie mam :fcp2
Ile kilometrów już zrobiłeś na tym oleju ? Uszczelniacze nic Ci nie przepuszczają ?? ??
30.000km i teraz będę wymieniać.
Przed chwilą ogólnie znalazłem an jednym forum że niby powinno się ten olej wymieniac co 8000km:| więc mnie to troche zszokowało. Odnośnie przeciekania, póki co nie zauważyłem nic, ale nie brzmi to zbyt dobrze. Czy któryś z tych 300v w takim razie nadaje się bez obawy o uszczelniacze? np 5w30 ?
SrebnaStrzała 01-02-2009, 17:11 5w30 3.61
0w20 2.68
To który się bardziej nada ?
Nie :) Tak jak było wcześniej pisane TDCi ma wąskie kanaliki olejowe.
Takim olejem zwiększasz mu jedynie ciśnienie i dlatego uszczelniacze mogą zacząć przepuszczać...
Ja w tym tygodniu będę zalewał 8100 X-Clean i zobaczymy. Będę miał porównanie z Mobilem i napiszę wrażenia. :fcp29
Niby ten 5W30 prawie odpowiada zakresowi do 3,5. A jakie ma spopielenie ? I co się tak uparłeś na tego 300V ?? :fcp13
SrebnaStrzała 01-02-2009, 17:23 Nie :) Tak jak było wcześniej pisane TDCi ma wąskie kanaliki olejowe.
Takim olejem zwiększasz mu jedynie ciśnienie i dlatego uszczelniacze mogą zacząć przepuszczać...
Ja w tym tygodniu będę zalewał 8100 X-Clean i zobaczymy. Będę miał porównanie z Mobilem i napiszę wrażenia. :fcp29
Niby ten 5W30 prawie odpowiada zakresowi do 3,5. A jakie ma spopielenie ? I co się tak uparłeś na tego 300V ?? :fcp13
Ze względu na baze oleju "double ester"
Klasa lepkosci SAE J 300 5W-30
Gestosc w 15oC ASTM D 1298 0.871
Lepkosc w 100oC ASTM D 445 11 mm2/s
Lepkosc w 40oC ASTM D 445 65 mm2/s
Wskaznik lepkosci ASTM D 2270 162
Lepkosc HTHS w 150oC ASTM D 4741 3,61 mPa.s
Temperatura płyniecia ASTM D 97 -36oC
Temperatura zapłonu ASTM D 92 218oC
TBN ASTM D 2896 11.3 mg KOH/g
SrebnaStrzała 01-02-2009, 19:08 http://www.motul.auto.pl/
Produkty -> Motosport
Teoretycznie mógłby być ale bardziej ten X-Clean pasuje do naszego TDCi. Zrobisz jak uważasz.
Ja właśnie zakupiłem do swojego Mondeo TDDI - Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 SuperSyn
Zawsze jeździłem na dobrym oleju i uważam, że to podstawa by nie zalewać silnika jakimiś badziewiami.
Nie dość, że spalanie jest trochę mniejsze to jeszcze silnik przedłuża swój żywot
SrebnaStrzała 02-02-2009, 08:58 Teoretycznie mógłby być ale bardziej ten X-Clean pasuje do naszego TDCi. Zrobisz jak uważasz.
najbardziej to pasuje motul specyfic bo jest do forda:) a 8100 już miałem kiedyś to było przed 300v:) Jak sie raz spróbuje 300v to już nie zmienisz na inny i to nie tylko moje zdanie:)
Zapytaj silnik o zdanie :fcp23
SrebnaStrzała 02-02-2009, 16:11 Zapytaj silnik o zdanie :fcp23
Tak go zgasiło że nie wiedział co powiedzieć i ucichł, a wcześniej cały czas narzekał.
Cobretti 03-02-2009, 14:55 Ja właśnie zakupiłem do swojego Mondeo TDDI - Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 SuperSyn
Zawsze jeździłem na dobrym oleju i uważam, że to podstawa by nie zalewać silnika jakimiś badziewiami.
Nie dość, że spalanie jest trochę mniejsze to jeszcze silnik przedłuża swój żywot
to skoro chciałes lać mobila to trzeba było brać w "specyfikacji" fordowskiej
adamkatowice 03-02-2009, 18:28 a mi zalali w warsztacie drogim 0w30 mobila co to za olej drogi jak........ podobno przystosowany by wiecej na nim przejezdzic prawda to?
Cobretti 03-02-2009, 20:02 co to znaczy drogi ??
ile za niego dałeś ??? :fcp13
Zalałem dziś motulem i baaaardzo polecam ten olej. 6litrów kosztowało mnie 220zł i naprawdę się opłaca zainwestować. Silnik dużo ciszej pracuje, zobaczymy jak będzie za 3tyś km...
Co do filtra oleju to też potwierdzam, że fabryczny jest lepszy od filtrona / knechta (stwierdzone organoleptycznie :) )
podaj dokładnie oznaczenie tego motula może się skuszę za 3kkm
hmmm a ja mam zalany Mobilem mineralnym, bo handlarz wlał takiego, ale jak zrobi się cieplej to wleję coś odpowiedniejszego :fcp13
SrebnaStrzała 03-02-2009, 23:46 hmmm a ja mam zalany Mobilem mineralnym, bo handlarz wlał takiego, ale jak zrobi się cieplej to wleję coś odpowiedniejszego :fcp13
Do Forda jest Motul specyfic i to jest półsyntetyk. Jednak ja zanim zaczałem lać motula v300, to lałem 100%syntetyk Motula X-cess 8100 i uważam że jest bardzo dobry. Na allegro można dostać go chyba za 180zł za 5L. Do Diesla wchodzi ponad 5L jednak nie więcej niż 6L.
Ja zalałem Motul 8100 X-Clean (!) 5W-40.
Trzeba kupić 6 litrów - w Warszawie 220 zł (180-5l + 40-1l) i daje to nam max stan
polecam :fcp26
Witam Serdecznie
Dokonałem przeglądu sporej ilości postów dotyczacych olejów stosowanych przez użytkowników. Wiekszość z użytkowników poleca olej MOTUL 5W30 który posiada wskazane przez forda specyfikacje 913A/B jednak jest to olej drogi (5l-min.200zł) - olej o obniżonej lepkości HTHS ale nadal nie pełny syntetyk. Przy swieżym silniku im mniej mineralu w domieszce tym lepiej. Oleje Fordoskie też nie są pełnymi syntetykami, a wiekszość pozostałych jest rozlewanych w naszym rodzimym kraju.
A tu - mało polecany i poruszany na forum olej ( w wykazie szanownego moderatora SKOLMI) zakres temp. wielosezonowy 5W30 - specyfikacja 913A/B obniżona lepkość w/g Forda - Liqui Moly Leichtlauf Special
ktoś napisał - "rewelacyjny ale drogi i ciężko osiągalny" - osiagalny od ręki cena po zakupie 7l. (na zapas) 227 zł (przesyła była gratis) - rozlewany deutschland
Czy ktoś miał może kilku wymienną przyjemność (lub nie) korzystania z tego oleju. I ma jakieś spostrzeżenia. Ja zalewałem jako pierwszy w moim aucie bo poprzedni właściciel oprócz parametrów zapomniał zanotować marki oleju. Na razie wszystko ok.
pozd
SrebnaStrzała 05-02-2009, 08:38 Witam Serdecznie
Dokonałem przeglądu sporej ilości postów dotyczacych olejów stosowanych przez użytkowników. Wiekszość z użytkowników poleca olej MOTUL 5W30 który posiada wskazane przez forda specyfikacje 913A/B jednak jest to olej drogi (5l-min.200zł) - olej o obniżonej lepkości HTHS ale nadal nie pełny syntetyk. Przy swieżym silniku im mniej mineralu w domieszce tym lepiej. Oleje Fordoskie też nie są pełnymi syntetykami, a wiekszość pozostałych jest rozlewanych w naszym rodzimym kraju.
A tu - mało polecany i poruszany na forum olej ( w wykazie szanownego moderatora SKOLMI) zakres temp. wielosezonowy 5W30 - specyfikacja 913A/B obniżona lepkość w/g Forda - Liqui Moly Leichtlauf Special
ktoś napisał - "rewelacyjny ale drogi i ciężko osiągalny" - osiagalny od ręki cena po zakupie 7l. (na zapas) 227 zł (przesyła była gratis) - rozlewany deutschland
Czy ktoś miał może kilku wymienną przyjemność (lub nie) korzystania z tego oleju. I ma jakieś spostrzeżenia. Ja zalewałem jako pierwszy w moim aucie bo poprzedni właściciel oprócz parametrów zapomniał zanotować marki oleju. Na razie wszystko ok.
pozd
Motul nie jest rozlewany w Polsce, tylko w Francji.
Francja, Holandia, Włochy i Niemcy - w tych krajach obecnie są produkowane i rozlewane oleje Motul.
Oraz nie każdy Motul 5W-30 jest taki sam. Ten ze specyfikacją Forda może i tak ale 8100 X-Cess i 8100 X-Clean są syntetykami.
Za 220zł masz 6litrów oleju 8100 X-Clean i HTHS jest odpowiedni dla naszych silników.
ja zrezygnowalem z Mobola 5W50 i pierwszy raz w grudniu zalalem olejem 5W30 od Quakerstate.
nie wiecie gdzie w Krakowie można kupić tego 5W30 Quakerstata tylko pełny syntetyk??
Jestem na etapie wymiany i też chciałbym spróbować właśnie tego.
Do tej pory jeżdżę na Castrolu 5w30
nie wiecie gdzie w Krakowie można kupić tego 5W30 Quakerstata tylko pełny syntetyk??
Jestem na etapie wymiany i też chciałbym spróbować właśnie tego.
Do tej pory jeżdżę na Castrolu 5w30
HEKO mi właśnie kupił w Krakowie, oczywiscie pełny sysntetyk czyli Power Horse czy jakos tak.
Siema i z góry przepraszam za monotonię,ale króciutko jeżdżę mondkiem mk3 2.0zetec i chcę zmienić olej..bedzie to raczej półsyntetyk 10w40(przebieg ok 190 000km),ale rozważam markę oleju.waham sie nad mobil1 super s albo shell helix plus...czy ktoś jest w stanie mi doradzić...dzięki...pzdr
cornholio01 07-02-2009, 07:31 Siema i z góry przepraszam za monotonię,ale króciutko jeżdżę mondkiem mk3 2.0zetec i chcę zmienić olej..bedzie to raczej półsyntetyk 10w40(przebieg ok 190 000km),ale rozważam markę oleju.waham sie nad mobil1 super s albo shell helix plus...czy ktoś jest w stanie mi doradzić...dzięki...pzdr
jeden i drugi jest ok :fcp26
alonsocamarez 07-02-2009, 10:44 Witam !
Mam takie pytanie odnośnie oleju.Co mam zrobic a właściwie co wlać jeśli nie mam zielonego pojęcia co wlewał mój poprzednik?
Czy jest jakieś ryzyko jeśli wleje coś innego?
Ford mondeo 2.0 tddi 90km 2003
Pozdrawiam ac
SrebnaStrzała 07-02-2009, 10:54 Witam !
Mam takie pytanie odnośnie oleju.Co mam zrobic a właściwie co wlać jeśli nie mam zielonego pojęcia co wlewał mój poprzednik?
Czy jest jakieś ryzyko jeśli wleje coś innego?
Ford mondeo 2.0 tddi 90km 2003
Pozdrawiam ac
Ryzyko jest jeśli masz zalany minerał a wlejesz syntetyk na przykład. Pewnie masz wlany półsyntetyk;) Proponuje więc zalać albo syntetykiem albo pół, osobiście stawiałbym na syntetyk.
Zalej półsyntetyk ze specyfikacją Forda i powinno być ok.
Możesz zaryzykować i zalać pełen syntetyk ale może Ci zacząć wyciekać olej z miski i tego typu połączeń (nie to że sama miska w sobie jest połączeniem :fcp2 ), ponieważ syntetyczny olej ma większe własności czyszczące silnik...
alonsocamarez 07-02-2009, 16:30 Ok dzięki za odpowiedź.
A jest taka szansa , że mechanik określi jaki był wlany olej.
Nie wiem może po wyglądzie, zapachu czy może po smaku?:) Wtedy szansa pomyłki jest właściwie zerowa.
Pozdrawiam ac.
A ja zalałem silnik 10-letniego escorta zwykłym 15W40 i też chodzi. Zalecany fabryczny olej to 5W30, lecz silnik ma już 285kkm i ja po prostu zmienię dwa razy olej na 10kkm, co pod kątem $ na to samo wyjdzie. Natomiast simeringów na wale zmieniać nie mam zamiaru...stąd decyzja j/w. Poprę to cytatem z fachowca - proszę zwrócić uwagę na OSTATNIE zdanie cytatu:
"Praktycznie wszystkie wymienione klasyfikacje są podawane w książce obsługi samochodu i oznaczone na każdej etykiecie środka smarnego. Generalnie, niemal wszystkie marki samochodowe posiadają tzw. dedykowane oleje. Najbardziej rygorystycznie wymogi ich stosowania przestrzega Ford Polska Sp. z o.o. Zastosowanie innego środka smarnego niż Ford Formula E lub S - o klasie lepkości SAE 5W-30 (dla najnowszych silników Duratec/Duratorq) - grozi nawet utratą gwarancji. Dodajmy, iż takie stanowisko Głównego Importera jest niezgodne z zasadami konkurencji rynkowej. Uzupełnijmy jeszcze, iż wiele markowych firm olejowych ma w swojej ofercie środki smarowe spełniające klasyfikacje Forda, co więcej, w wyższej klasie jakościowej np. Shell Helix F czy Fuchs Titan Supersyn SL - lepkość SAE 5W-30. Swoje oleje posiada także Opel, Toyota, PSA (Citroen/Peugeot), Kia i Honda, ale te firmy nie robią problemu, jeśli silnik auta na gwarancji zalany zostanie innym markowym środkiem, spełniającym wymagania producenta. Użytkownicy wskazanych marek, jak i pozostali (nie serwisujący pojazdów w ASO) mogą stosować markowe oleje o lepkości zalecanej przez producenta, mogą też wybrać lepszy olej o niższej lepkości (zwłaszcza zimą), np. z najpopularniejszego oleju 15W-40 mogą przejść na semi-syntetyki 10W-40 albo nawet zalać silniki środkami o wyższej klasie jakości i niższej lepkości (np. z 10W-40 na 5W-40). Warunek: jednostka napędowa musi być w dobrej kondycji technicznej, aby nie doszło do jej rozszczelnienia."
Nie przepadam za tego typu "zdaniami" i można je sobie wsadzić między strony i zapomnieć. Polityczne nic...
A co do pytania to nie jest wstanie określić jaki był wcześniej zalany.
Jedynie może gdzieś jest przyczepiona karteczka z taką informacją (pod podszybiem, przy kielichach i tamte rejony :) )
tak on ma mondeo 2003r i nie wie, ja zaś escorta 1998r i też nie wiedziałem. Magik rzekł: "najlepiej wlej 15W40 i wymień po 7.5tys km na takiż a będzie dobrze silnikowi" - co za mądry mag.
stmartin 31-08-2012, 18:25 Witam dopne sie do tematu, szukam na forum i tyle ile odpowiedzi tyle opinii.
MK3 z 2001r. beznyna 1.8 Duratec-HE z przebiegiem 191 tyś. jaki olej lepiej lac dalej 5w30 ford f/f, ktory mam obecnie czy moze 10w40 tez fordowski ?
Pytam bo cos mi tego 5w30 duzo ubylo od ostatniej wymiany, i nie wiem czy przy tym przebiegu dalej syntetyk wlać czy moze juz polsyntetyk.
Tego 5w30 ubylo mi jakis 1l na 4/4,5 tys.
Wczesniej byl 10w40 mobil i ubylo go okolo 1 litra od wymiany do wymiany, jak dobrze pamietam po okolo 12tyś.
Czy duzy przebieg ma znaczenie co do gestosci przy wyborze oleju ?
ethernal 31-08-2012, 20:22 Czy duzy przebieg ma znaczenie co do gestosci przy wyborze oleju ?
Nie, ale stan silnika ma.
Ja mam 270 tyś km. przejechane i silnik nie bierze mi oleju ani trochę. Co 15 tyś km wymieniam olej, od dłuższego czasu jest to Formula F 5W30.
Czy do 2,0 TDDI taki olej bedzie dobry ?
http://archi.inosak.org/db/item2604269468_1.html
Witam
stmartin silniki 1.8 i 2.0 PB znane są z tego że potrafią brać olej (mocno zależy to od tego jak poprzedni właściciel je dopieszczał - zwrot "dopieszczać" jest tu chyba na miejscu - trzeba dbać a i tak nie ma pewności że nie zacznie brać oleju).
Pozdrawiam
Czy do 2,0 TDDI taki olej bedzie dobry ?
http://archi.inosak.org/db/item2604269468_1.html
Tak, będzie dobry.
To ten sam olej co Formula F 5W30, tylko w innym opakowaniu.
http://www.european-parts.net/catalog/images/IMG_0329.JPG
To ten sam olej co Formula F 5W30, tylko w innym opakowaniu.
http://www.european-parts.net/catalo...s/IMG_0329.JPGniestety to nie ten sam ;)
Polecam jeszcze Gulfa Formula G i Ravenola
A co sądzicie o oleju mobil 10W-40 mondek ma przejechane 203tyś. na liczniku, poprzedni właściciel podobno lał platinum 10-40.tóry będzie lepszy?
Co sądzicie o oleju FORD MOTORCRAFT XR A5 5W-30?
Podobno to jest to samo co Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 (rozlewane przez Castrol).
Czy nie będzie problemu jak wleję taki olej do auta z przebiegiem 240k km, które miało do tej pory Castrol Magnatec 5W40? Mechanik mówi, że robię taką zmianę na własną odpowiedzialność.
Co sądzicie o oleju FORD MOTORCRAFT XR A5 5W-30?
Podobno to jest to samo co Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 (rozlewane przez Castrol).
Czy nie będzie problemu jak wleję taki olej do auta z przebiegiem 240k km, które miało do tej pory Castrol Magnatec 5W40? Mechanik mówi, że robię taką zmianę na własną odpowiedzialność.
nie podobno :
http://ford.sklep.pl/pl,product,13275597,olej,silnikowy,a5,5w30,xr,synt h,5,litrow.html
i zmień mechanika , bo bajki Ci wciska ;)
A tak z czystej ciekawości co myślicie o czymś takim:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-silnikowy-syntetyk-FORD-FORMULA-SSD-5W-40-5l/28
G0 Mułek 17-09-2012, 21:26 Ja tam mam 245000 km natrzaskane, od kiedy kupiłem mondolota leję Liqui Moly 5W-30 dedykowane do Forda i nic nie cieknie ani nic nie bierze. Wysoka kultura pracy na tym oleju. Cena jak za Castrola Edge...przereklamowanego...
olczus9012 17-09-2012, 21:34 ja mam nalatane w swoim mondeo mk3 2.0tddi 252000km i leje midland 10w40 super diesel...tyle ze to midland na rynek austriacki...mam na szczescie kogos kto mi ten olej zalatwia...ma duzo lepsze komponenty niz oleje u nas sprzedawane...ja jestem mega zadowolony bo nie mam z nich od poczatku zadnych problemow...polecam
Zamówiłem już ten olej Motorcrafta. Obym tylko nie zaszkodził. :-)
Zamówiłem już ten olej Motorcrafta. Obym tylko nie zaszkodził. :-)
jeśli masz gorszy w silniku , to tylko mu poprawisz ;)
G0 Mułek 18-09-2012, 23:24 jeśli masz gorszy w silniku , to tylko mu poprawisz ;)
Prawda jak nic :) Normalnie śmiać mi się na głoś zachciało ;)
SrebnaStrzała 19-09-2012, 23:06 Jak zawsze polecam każdemu Motula 300V 5w30 power racing. Nie jest tani ale w mk3 leje już 5 raz i żadnych wycieków a do tego moc powyżej fabrycznej.
Wymieniam co 30.000
Do mk4 też bym lał ale aso nie pozwala ze względu na gwarancję;/
;)
do mojego mondka tdci wlewam fordowski 5W30, zmieniam co 15 tyś.
Lukaszko 26-09-2012, 14:00 A co sądzicie o oleju Motul Specific 913C 5W30 (http://www.motul.com/pl/pl/products/200?f[application]=139&f[range]=25&f[viscosity]=33)?
Wart swojej ceny(160-180zł)?
Czy "olać i lać" Motorcraft XR SYNTH A5 5w-30 za 99zł?
Do tej pory był formula F i nie miałem problemów.
lałem do poprzedniego ST220 ten Specific 913C i do obecnego też będę go używał, nie zauważyłem żadnych negatywnych spraw związanych z jego stosowaniem, to bardzo dobry olej,
co nie zmienia faktu, że na tym tańszym też pojeździsz i nie będzie różnicy, zależy jak podchodzisz do sprawy, ja leje zawsze najlepszy zalecany olej,
zbyszek2406 30-09-2012, 08:04 Witam chciałem ponowić pytanie bez zakładania nowego posta jaki olej lac mam mk3 2.0 benzyna 100 tysiecy przebiegu 2003 rok mieszkam w niemczech i nie moge znalezc motul specific 913 w 5 litrowych karnistrach mozecie polecic jakis sprawdzony olej wiem ze ostatnio byl zalany 5w30 i nic pozatym chodzi mi o olej do oklo 300 zl za 5 l naczytałem sie tyle o olejach że mam mętlik w głowie nic pozatym kazdy chwali co innego cena max do 300 zl za 5 l z góry dziekuje
zbyszek2406 30-09-2012, 16:57 chodzi mi tylko o 5w30
chodzi mi tylko o 5w30
a niby dlaczego ???
ja do tej pory lałem Ford Formula F , a teraz tego Gulfa
Zbyszek kup 5 W 30 z praktikera , 5 L kosztuje 16,99€ja go leje i nigdy nie mialem problemow
Bandites 30-09-2012, 20:14 ja ostatnio wymieniony olej kupiłem w sklepie Ford A-Z w Szczecinie z beczki, gostek mówił że to jest oryginalny olej 5W30 rekomendowany przez Forda,
zalałem go i do tej pory nawet grama oleju mi samochód nie łyknął a przejechałem już ponad 10kkm czasem prawie prędkością maxymalną, i żadne kontrolki mi się nie zapaliły.
Przebieg mojego Mondka to 201600km
ja ostatnio wymieniony olej kupiłem w sklepie Ford A-Z w Szczecinie z beczki, gostek mówił że to jest oryginalny olej 5W30 rekomendowany przez Forda,
zalałem go i do tej pory nawet grama oleju mi samochód nie łyknął a przejechałem już ponad 10kkm czasem prawie prędkością maxymalną, i żadne kontrolki mi się nie zapaliły.
Przebieg mojego Mondka to 201600km
Ale co do tego ma olej? To raczej zasługa silnika (w nowych motorkach psuje się cały osprzęt, a środek wytrzyma 10x tyle), bo oleje 5W30 są najgorsze jeśli chodzi o "branie" oleju lub wycieki - są najrzadsze. Najgęstsze są 15W40 i one najlepiej sprawują się pod względem wycieków (ale gorzej smarują, bo są gęstsze).
Rok temu zalałem Motul Specific 913C 5W-30 i jest wszystko ok. Nie wiem co zaleje w tym roku, jest kilka propozycji do wyboru.
Z tańszych:
PLATINUM MAXEXPERT F 5W30
TEXACO HAVOLINE ENERGY 5W-30
Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
i tych troszke droższych
CASTROL MAGNATEC A1 5W30
Motul Specific 913C 5W-30
LIQUI MOLY LEICHTLAUF SPECIAL F 5W30
marel12467 30-09-2012, 21:42 OK - wielkie dzięki
Teraz mogę spać spokojnie ;)
Ja leję 5w40 Mobila
Snajper_881 01-10-2012, 11:49 Ja tam polecam Millersa :one: 5W40 :)
zbyszek2406 01-10-2012, 13:41 a niby dlaczego ???
ja do tej pory lałem Ford Formula F , a teraz tego Gulfa
no nie wiem czytalem i wychodzi ze prawie kazdy leje 5w30 do tego mam nieduzy przebieg wiec chce lac to co bylo lane tylko nie wiem dokladnie jakiej firmy nie chce lac najtanszego swinstwa w miare dobry olej zeby byl tak jak pisalem max 300 zł za 5 litrow 5w30
ja leję Castrol Magnatec 5L Professional E 5W-20.
Ale i tak pije mi 80ml/1000 KM (zmierzone)
no nie wiem czytalem i wychodzi ze prawie kazdy leje 5w30 do tego mam nieduzy przebieg wiec chce lac to co bylo lane tylko nie wiem dokladnie jakiej firmy nie chce lac najtanszego swinstwa w miare dobry olej zeby byl tak jak pisalem max 300 zł za 5 litrow 5w30
tylko Gulf kolego to nie swiństwo , pod każdym wzgledem jest lepszy od Ford Formula
a kosztuje podobnie
http://www.gulf.pl/
ethernal 01-10-2012, 15:27 Fred33, a który Gulf stosujesz? FS 5W30 czy FE5W30
I jeszcze pytanie czym powyższe oleje się różnią i który jest nowszy i bardziej zaawansowany?
Gulf Formula G 5W40
http://gulf.pl/upload/articles/Karty_produktow/1_Oleje_silnikowe_dla_sam.osobowych/1210__Gulf_Formula_G_5W40.pdf
Bandites 01-10-2012, 17:39 Ale co do tego ma olej? To raczej zasługa silnika (w nowych motorkach psuje się cały osprzęt, a środek wytrzyma 10x tyle), bo oleje 5W30 są najgorsze jeśli chodzi o "branie" oleju lub wycieki - są najrzadsze. Najgęstsze są 15W40 i one najlepiej sprawują się pod względem wycieków (ale gorzej smarują, bo są gęstsze).
nie chciało mi się cytować posta bo stwierdziłem że wszyscy czytają je po kolei (być może sprzed kilku stron ten post) o tym jak jednemu z forumowiczów po zalaniu jakiegoś tam oleju jechał przez ok 10min max prędkością chyba na lotnisko i mu się kontrolka silnika zapaliła.
zbyszek2406 02-10-2012, 07:20 chyba kupie tego motula specific 5w30 tylko nie moge znalezc 5 litrowego na niemieckich stronach zeby zamowic sa tylko po 1 litrze albo beczki 20 litrow chyba ze z polski zamowie ale pytanie czy to bedzie ta sama jakosc bo czytalem rozne opinie na temat niemieckich olejow i polskich niby pisali ludzie ze roznica jest ale nie wiem sam jak to jest
Bump: znalazlem wlasnie taki olej tylko do forda co o nim sadzicie czy ktos juz go lal LIQUI MOLY Leichtlauf Special F I SAE 5W-30
LIQUI MOLY Leichtlauf Special F I SAE 5W-30świetny olej , tak samo Motul , Ravenol , Total czy Valvoline
SrebnaStrzała 02-10-2012, 20:08 Tak nawiasem to nie ma lepszego oleju ogólnodostępnego niż Motul 300v i zastanawiam się czy jest jakiś inny który dorównuje mu właściwościami i też przewyższa istniejące standardy.
Potem jest Liqui molly quaker state valvoline. Potem Castrol, mobil, Ford itd.
To co się nie reklamuje i jest dobre znaczy że jest najlepsze. Dobry produkt nie potrzebuje reklamy:)
Niestety ten olej to niekiedy wydatek ponad 300zł za 6L
Ja leje EDGE 5W30, nie znika, jest ok.
MOTUL 8100 ECO-CLEAN PLUS C1 5W30 - 5l +1l = 283zł.:one:
Witam.
Jezdze Mk3 V6 z przebiegiem 280kkm. Od roku zalewam go Ford Formula F 5W30 i zauwazylem, ze silnik bierze olej. Wymieniam olej dwa razy w roku (jesien, wiosna) i na dolewki poszla rowna banka 5L przez ostatni rok. Przejechalem w tym czasie jakies 40kkm. Jezdze w miare spokojnie (nie przekraczam 3000 obrotow), ale raz na jakis czas trzeba "przedmuchac" auto, wiec zdarza sie sporadycznie dojsc blisko czerwonego pola.
Pyt. nr 1 - czy dolewki w takich rozmiarach w tym silniku to norma?
Pyt. nr 2 - jezeli odpowiedz w Pyt. nr 1 jest NIE, to czy zmiana oleju na inny 5W30 (zastanawiam sie nad Liqui Moly lub Motul) moze poprawic sytuacje?
Pyt. nr 3 - jak sie robi probe olejowa i gdzie to mozna zrobic w okolicach Warszawy (najlepiej Zachód)?
Pyt. nr 4 - czy branie oleju w tej ilosci moze byc spowodowane tym, ze wczesniej auto jezdzilo na 10W40 ? (nie wiem czy w ogole jezdzilo na takim, a jezeli tak, to jak dlugo)
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi
Nasze testy olejowe z zeszłego roku :
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/73497-Testujemy-oleje-fotorelacja
G0 Mułek 07-10-2012, 11:47 A ja czytając temat cały stronę po stronie, w zeszłym roku zakupiłem Liqui Moly 5w30 dedykowany właśnie do Forda i nic z silnikiem się nie dzieje. Oleju nie ubywa ani grama. Przebieg 250000 km. za 5L zapłaciłem tyle co za przereklamowanego EDGE.
zbyszek2406 20-10-2012, 13:47 wybralem ten olej LIQUI MOLY Leichtlauf Special F I SAE 5W-30 wczoraj mi kolega zalal i sprawdzam dzis poziom oleju a olej po przejechanych 50 kilometrach jest bardzo ciemny praktycznie jak ten stary co moglo byc zle zrobione przy wymianie nie bylo mnie przy niej i troche sie martwie bo w benzynie nie powinno tak byc ze olej czernieje od razu auto ma niecale 100 tys przebiegu mam watpliwosci czy aby zbytnio mu sie nie spieszylo i spuscil caly olej stary czy moze to zaszkodzic silnikowi??
na moje to nowy olej dobrze wypłukał silnik , a trzeba było użyć jakiejś płukanki przy wymianie ...
Olej w dieslu zawsze robi się czarny.
Olej w dieslu zawsze robi się czarny.
tylko, ze on ma Pb
zbyszek2406 20-10-2012, 20:05 wlasnie mam benzyne i nie wiem czy az taki czarny olej sie zrobil by zeby wyplukalo olej mialem kiedys benzyne mk1 i po zmianie oleju jakis czas olej byl jasny ciezko bylo zauwazyc na bagnecie a tu po 50 kilometrach prawie czarny tamten mondeo mial tez wiekszy przebieg sam nie wiem mozliwe ze i olej wyplukal silnik w starym mondeo wychodzi na to ze olej nie plukal silnika
Zbyszek pełne syntetyki zawsze robią się czarne w niedługim czasie po zalaniu - taka ich rola - spłukują nagar i inne takie tam brudy, których już filtr oleju nie przepuści (mam nadzieję, że też go wymieniłeś), ale olej zabarwiony na czarno pozostanie. To jest normalny objaw zarówno dla diesla jak i benzyniaka.
PS
Na jakim oleju poprzednio jeździłeś:?:
zbyszek2406 21-10-2012, 06:05 filtr oleju tez wymieniony taka mam nadzieje ze kolega mnie nie oszukal a poprzedni olej nie wiem jaki byl bo auto kupilem miesiac temu i byla tylko karteczka ze 5w30 i data kiedy i nic pozatym nie wiem
Zapytaj kolegę czy zmienił Ci filtr, jeżeli tak to zapytaj jaki,bo coś ewidentnie jest nie halo,żeby olej w benzynie tak szybko zmienił barwę...
Sprawdzałeś olej na bagnecie zaraz po odebraniu autka?
zbyszek2406 21-10-2012, 15:11 tak kolega przejechal 50 km i oddal mi auto byl wieczor to na drugi dzien olej sprawdzilem na zimnym silniku mowi ze zmienil filtr i olej sam kupowalem wszystkie filtry powymienial sam nie wiem sa ludzie ktorzy wiedza wiecej odemnie ale w starym mondku za kazdym razem po wymianie mialem olej jasny nie wiem co myslec teraz juz za pozno prawdy sie nie dowiem tylko nastepnym razem bede przy wymianie zebym widzial na wlasne oczy ze olej caly splynal mysle ze mial za malo czasu zeby dokladnie wszystko zrobic dokladnie czy w 40 minut da sie zmienic olej filtr paliwa filtr oleju i kabinowy i plyn hamulcowy i odpowietrzyc hamulce?
Świetny artykuł o szkodliwości biopaliwa i pomiary robione na naszym silniku 2.0 TDCi :-)
http://www.inig.pl/inst/nafta-gaz/nafta-gaz/Nafta-Gaz-2011-04-07.pdf
- rośnie zdecydowanie ilość nagaru na końcówkach wtryskiwaczy (fotki w artykule)
- postępująco pogarsza się rozpylanie paliwa wywołane nagarem
- przez osady z biokomponentów zawieszają się lub zacierają iglice rozpylaczy bądź iglic sterujących przepływem paliwa przez wtryskiwacze
- degraduje się olej silnikowy w stopniu zagrażającym bezpiecznej eksploatacji silnika w zalecanym okresie użytkowania
- liczba zasadowa i właściwości alkaliczne oleju silnikowego maleją znacznie szybciej
- pozostałości biokomponentów w oleju silnikowym wpływają korodująco na panewki silnika
- HTHS oleju silnikowego po kontakcie z biokomponentami spada zauważalnie, a później rośnie, dla paliwa z większą ilością biododatków rośnie znacznie
- rośnie emisja cząstek stałych
nie da się w 40 min tego ogarnąć ni @%uja bankowo jest stary filtr i olej
Ja zakupiłem MOTUL 8100 Eco-clean C2 5W-30 5L (DPF), pod koniec tygodnia wymiana. Zobaczymy jak się będzie sprawował ten olej. Obecnie zalany jest jakiś Castrol ( jeszcze za Niemca ).
W/g producenta cyt "Klasa jakości: ACEA A5/B5/C2 - API SM/CF Spełnia normy: PSA B71 2290; RN0700,Zalecenia: Peugeot i Citroen HDI z DPF od 2006r.
Biorąc pod uwagę że mam w Mondziaku tak na prawdę silnik HDI wybór padł na ten olej.
robertprzybycien 09-12-2012, 08:31 http://allegro.pl/olej-motul-8100-x-cess-5w40-5-litrow-krakow-i2795885828.html
Witam. znalazłem takiego motula i chciał bym się spytać o opinie czy bedzie on dosyc dobry do mondka mk3 z przebiegiem 220000km? dodam ze robie dosyć długie tracy za jednym zamachem tzn 1kkm.
jak kupiles orginal to bedzie ok, oleje motul sa czesto podrabiane, nawet na necie znjdzesz opisy jak odróżnić orginalne opakowanie od podróbki
robertprzybycien 09-12-2012, 08:58 jeszcze nie kupiłem tylko się zastanawiam jaki wlać przy najbliższej zmianie. chciał bym kupić jakiś dobry olej tak do 200zl za 6l. doradzcie cos, jak wyzej napisałem przebieg220kkm i długie trasy,
krzyszto1976 09-12-2012, 09:09 Oryginał Formula F 5W 30 dobry olej za przystępną cenę przebieg 220
robertprzybycien 09-12-2012, 09:11 w tej chwili mam formułe fordowska ale nie jestem zbyt zadowolony.. bo zanim silnik sie rozgrzeje to słysze takie metaliczne stukanie podczas ruszani i zmiany biegów i przypuszczam ze nie ma może dobrego smarowania zaraz po rozruchu..
MateuszS 09-12-2012, 09:28 Witam,
Motul Specific 913C 5W30
Mondeo MK3 2.0TDDi z 2001r.Przebieg 234.500km.
Ford Formuła F 5W30.Tak jak zaleca producent.
enjoypoznan 09-12-2012, 10:43 bo zanim silnik sie rozgrzeje to słysze takie metaliczne stukanie podczas ruszani i zmiany biegów i przypuszczam ze nie ma może dobrego smarowania zaraz po rozruchu..
Prędzej dwumas powoli pada niż to wina oleju. ;)
Syntetyk 5w30 znacznie szybciej zaczyna smarować silnik w niskich temp. niż np 10w40 półsyntetyk. Więc to na pewno nie olej.
robertprzybycien 09-12-2012, 11:28 dwumasa ze sprzegłem mam kompletnie nowe. a co do oleju to mam formule 5w30 w tej chwilizmienic na 0w30? albo 0w40?
enjoypoznan 09-12-2012, 14:26 5w30 jest odpowiedni z tego co ja wiem również do 2.0 tddi.
Moim zdaniem te metaliczne stukanie nie ma żadnego związku z olejem.
napewno nie ma , chyba że oleju w silniku nie ma ;)
napewno nie ma , chyba że oleju w silniku nie ma ;)
jak oleju w silniku nie ma to najpierw zacznie szurać, potem stukać a potem zdechnie śmiercią nagłą i tragiczną :)
Ostatnio zmieniłem olej z formuła f na MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 i doznałem olśnienia. Tak jak bym jeździł innym autem. Mam przejechane 93 tys. 2.0 tdci, silnik przede wszystkim ładniej pracuje( to sie słyszy), jest żwawszy i co ważne cichy zdecydowanie. Motor z dpf pali sporo ok 9 po miescie i 6 w trasie, czy teraz będzie jakaś zmiana? Pewnie nie bo sam olej nie ma decydującego znaczenia jesli chodzi o spalanie ale po kilku tankowaniach postaram się cos więcej napisać. Niezdecydowanym szczerze polecam MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30.
Ostatnio zmieniłem olej z formuła f na MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 i doznałem olśnienia. Tak jak bym jeździł innym autem. ... Niezdecydowanym szczerze polecam MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30.:one:
Witam w gronie "Motul-owców (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1885872&postcount=127)".:D
robertprzybycien 11-12-2012, 18:28 koledzy a co ile jest rozsądnie zmieniać motula? bo ja formułe zmieniałem tak co 12 tys
mrletter 12-12-2012, 16:11 Ja mam 203 tys i zalałem Castrola Magnatec 5w-30 a tylko z tej okazji ze poprzedni właściciel taki lał.
Bump: A co do dziwnych odgłowsów. W moim przypadku okazała sie rolka napinająca pasek od pompy wody i wspomagania. Po wymianie cisza. Było tak ze slychać ją było po odpaleniu, przy ruszaniu tak do 1,800 obrotów.
SrebnaStrzała 12-12-2012, 16:29 koledzy a co ile jest rozsądnie zmieniać motula? bo ja formułe zmieniałem tak co 12 tys
Ja w mk3 Motula 300v zmieniałem co 25-30.000km.
Dokonałem już około 5-6 wymian i mam obecnie ponad 320.000km. Silnik trzyma się świetnie! Nic mocy nie stracił na wykresie a i żadnych wycieków nie ma.
mrletter 12-12-2012, 18:15 Ja w mk3 Motula 300v zmieniałem co 25-30.000km.
Ale kolego robiłeś tyle rocznie. Ponoć dobrze jest zmieniać co jakiś tam przebieg 10- 15 tyś lub co rok w zalezności co szybciej nastepuje bo szczególnie zimą olej traci swoje własciwości (skraplanie wody na sciankach silnika przy niskich temp . itd itp.). Przynajmniej taki schemat tyczy się motocykli.
FORD WSS M2C 913C czyli http://www.opieoils.co.uk/p-876-motul-8100-eco-nergy-5w-30-fuel-economy-petrol-and-diesel-fully-synthetic-engine-oil.aspx Polecam i cena nie jest zaporowa.
mrletter 12-12-2012, 18:29 ...
SrebnaStrzała 13-12-2012, 02:10 Ale kolego robiłeś tyle rocznie. Ponoć dobrze jest zmieniać co jakiś tam przebieg 10- 15 tyś lub co rok w zalezności co szybciej nastepuje bo szczególnie zimą olej traci swoje własciwości (skraplanie wody na sciankach silnika przy niskich temp . itd itp.). Przynajmniej taki schemat tyczy się motocykli.
Zawsze na zime i na wiosne zmieniałem.
krzysios 20-12-2012, 10:53 Witam,
W poprzednich moich autach jeżdziłem na MOBILu 1 albo Castrol EGDE. Teraz pora na zmiany i chyba postawię na MOTUL. Mój S-max 2.0TDCI ma przebieg 95kkm i niebawem szykuje się do wymiany oleju (nie mam DPFa).
Zastanawiam się właśnie między MOTUL 8100 ECO-ENERGY 5W30 a MOTUL SPECIFIC 913C ? Czy macie porównanie? Czy faktycznie na ECO zużycie paliwa spadło?
http://allegro.pl/motul-specific-913c-ford-5w30-5w-30-5l-promocja-i2882882668.html czy
http://allegro.pl/motul-8100-eco-nergy-5w30-5l-legionowo-warszawa-i2883947075.html
???
Ostatnio zmieniłem olej z formuła f na MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 i doznałem olśnienia. Tak jak bym jeździł innym autem. Mam przejechane 93 tys. 2.0 tdci, silnik przede wszystkim ładniej pracuje( to sie słyszy), jest żwawszy i co ważne cichy zdecydowanie. Motor z dpf pali sporo ok 9 po miescie i 6 w trasie, czy teraz będzie jakaś zmiana? Pewnie nie bo sam olej nie ma decydującego znaczenia jesli chodzi o spalanie ale po kilku tankowaniach postaram się cos więcej napisać. Niezdecydowanym szczerze polecam MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30.
SrebnaStrzała 20-12-2012, 11:28 Jak Cię stać bierz 300v bez zastanawiania się ;) do Tdci 5w30 power racing.
ethernal 20-12-2012, 12:47 Jak Cię stać bierz 300v bez zastanawiania się ;) do Tdci 5w30 power racing.
Jasne! a najlepiej taki co stosują w Formule 1 bo inaczej to silnik nie wytrzyma do następnej wymiany oleju... :572:
Co sądzicie o kroku Forda w kierunku 5W20 do nowych silników ecoboost?
SrebnaStrzała 20-12-2012, 17:57 Jasne! a najlepiej taki co stosują w Formule 1 bo inaczej to silnik nie wytrzyma do następnej wymiany oleju...
Prawie 350.000km nic nie cieknie, turbina pompuje jak nowa, a na hamowni nadwyżka mocy. Silnik nigdy nie robiony po za wtryskami, a kręcony zawsze wysoko. Jak to wytłumaczysz, dobry egzemplarz? Poczytaj sobie o pierwiastku jakim jest Molibden który jest dodawany do tego Motula.
Jak to dokładnie Motul jest?
SrebnaStrzała 20-12-2012, 19:02 300v Power Racing, to jedyny który się nadaje do TDCI
Racing czyli 5w40 ma zbyt duży współczynnik htps czy jak to się tam pisze, zapomniałem już:P
W bądź razie 5w40 jest za gęsty w przypadku 300v, nadaje się tylko 5w30 czyli power racing.
Oczywiście trzeba pamiętać że jak zabezpieczymy silnik Molibdenem to już trzeba lać ten olej bo jak się wleje inny to może się zrobić nieciekawie, ale nie testowałem tego osobiście tylko tutaj na forum mi to ktoś kiedyś napisał.
ethernal 20-12-2012, 20:29 Prawie 350.000km nic nie cieknie, turbina pompuje jak nowa, a na hamowni nadwyżka mocy.
Prawie 300tyś km, lany najpierw Formula E, następnie, aż do teraz Formula F i też nic nie cieknie, nie bierze oleju, niemal zero nadgaru w EGRze i kolektorze, zero problemów z turbiną, obroty 1,5-4tyś, więc ten molibden jest o kant 4liter rozbij, ale kto bogatemu zabroni...
Jak Ci lanie tego oleju poprawia humor to twoja sprawa tylko nie sugeruj, że inne oleje się nie nadają.
SrebnaStrzała więc teraz trochę wiedzy dla ciebie abys innych w błąd nie wprowadzał skoro już wspomniałeś o 'htps' tzn HTHS bo htps to nie ma.
Jak dobrze zauważyłeś ford zaleca ścisłą lepkość wysokotemperaturowa która mieści się w przedziale 2,9-3,5mPa.s , oleje takie to jak wspomniałeś 5w30 ale nie wszystkie chociażby nie ten motul który zalewasz ponieważ on ma 3,61 mPa.s czyli jak widać przekracza i to sporo. Powinno być jak najniższe patrząc na to o co sie opierasz wybierając olej czyli HTHS co jest bardzo ważne dla forda z racji wąskich kanałów olejowych.Zresztą nawet nei spełnia normy fordowskiej jak widać bo wychodzi na to , że jest on a3/b3 a do forda a1/b1 a najlepiej a5/b5 . Nie jest to zły olej ale za nim zaczynasz coś pisać o gęstościach HTHS itd to albo poczytaj chociaż albo zapytaj a nie wprowadzaj w błąd. Szkoda że nigdzie nie ma podanego ccs dla tego motula. Osobiście by go nie zalał, nie dlatego , że zły bo to czysty syntetyk a nie HC czy coś w tym style ale po prostu nie nadaję się do niego. Z drugiej strony lejąc oleje bez norm też ludzie jeżdzą.
jak chcesz motula dla forda i patrzeć na normy to taki
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=158&modelyear=&vehicle=3623&site=41®ion=59&language=7&brand=45
tak szukam i gdzie jest napisane że ten 300V ma molibden? Nie twierdzę , że nie ma ale pokaż gdzie tak jest napisane?
SrebnaStrzała 20-12-2012, 21:40 To teraz trochę wiedzy dla Ciebie, ten motul chyba jako jedyny olej przewyższa wszystkie istniejące standardy więc nie możesz go przypisać :)
Ja natomiast słyszałem że do TDCI jest to 3.60 a nie 3.50.
Jak widać on tryska molibdenem:)
http://i3.photobucket.com/albums/y75/psychoazn/UOA12.jpg
Zresztą cały skład jest zacny. Możesz się odżywiać jedząc ****a i czuć się dobrze ale do czasu! Skład nie kłamie!!
Tu jest najprawdopodobniej odpowiednik Formuły f:
http://home.comcast.net/~apexigsx/subaru/mcuoa.jpg
Skład bez porównania ;]
W dobrych olejach stosuje się dużo magnezu a w słabych dużo wapna i to się potwierdza :)
Poczytaj o specyfikacji , tyle ci powiem. Ja nie mówiłem o formule nigdzie. I co to HTHS i jakie ma być. Dalsza dyskusja nie ma sensu bo nie wiesz o czym piszesz.
SrebnaStrzała 20-12-2012, 21:58 Raczej zatkało kakało i nie wiesz co napisać ;]
Ethernal pisał o oleju forda.
W załączniku zrobiłem porównanie obu produktów co by łatwiej można było dostrzec różnice:)
Warto zauważyć że analizy dokonano w samochodach Subaru impreza i Honda s2000 po przejechaniu około 7000km
Teraz niech sobie każdy dopasuje co ile robi wymianę i mniej więcej będzie wiedział ile który olej zachowa swoje właściwości TBN które również określają trwałość oleju.
A wiesz co to TBN ? a wiesz że tbn wyjściowe jest mało ważne tylko to co się utrzyma po zużyciu? twoje komentarze i epitety są na takim samym poziomie co twoje wypowiedzi o olejach.
Co TBN to jest wysokie?
Gulf FS ma wieksze i ccs 3800
Nie będę się zniżał do twojego poziomu i dalej dyskutował z dzieciakiem .
A pozatym nie pisalem że to zły olej tylko że nie do forda bo ma htps zle :)) masz jeszcze jakieś fajne określenia ? :))
Bump: Sam jesteś jak trwalość oleju :))
SrebnaStrzała 20-12-2012, 22:29 a co ja napisałem? po przebiegu 7000km został zrobiony pomiar;] Widać ile z Fordowskiego 7.1 został a ile z Motulowego 8.0
Teraz pokazałeś jak uważnie czytasz co napisałem ;]
Tak dla ścisłości: " htps czy jak to się tam pisze, zapomniałem już"
Coś się czepił fordowskiego, czy ja chociaż słowo o nim pisałem? przeczytaj wyraźnie i się skup jak potrafisz aby zrozumieć co ja napisałem w poście 174.
Tyle w temacie z toba
SrebnaStrzała 20-12-2012, 22:43 Ty skup się na tym co ja pisze w wszystkich postach i do kogo pisze a wtedy nie będzie problemu.
Nie będę tu dalej dyskutować. Macie dane wywnioskujcie sobie sami :)
ethernal 21-12-2012, 09:45 Strzałka, S. Impreza i H S2000 to są samochody sportowe, półwyczynowe, Impreza w pewnych wersjach to wręcz wyczynowy samochód, więc lepszy olej do takich aut jest jak najbardziej na miejscu, szczególnie jak ktoś lubi jeździć na granicy ich wytrzymałości. Natomiast do Mondolotów w dieslu wydawanie 2 x większej kasy tylko po to żeby się - być może kiedyś - przekonać że silnik wytrzyma przebieg 1mln km zamiast 950 tyś jest wg. bez sensu.
Btw, twoja argumentacja i posty w stosunku do Rustina jest - delikatnie rzecz ujmując - na poziomie zakompleksionego nastolatka... a na pewno poniżej poziomu minimum jaki powinien obowiązywać na tym forum :572:
Tak to jest z kimś kto się nie zna ale gdzieś coś usłyszał i powtarza.
jak z tym htps
SrebnaStrzała 21-12-2012, 13:05 Ja pytam o argument odnośnie faktów a nie jakieś gdybanie co gdybym miał, co gdybym lał.
Podałem skład i skład jest oczywisty. Na prawdę stać Was tylko na gdybanie nic więcej? Możesz sobie wlać nawet olej z Lidla i też będziesz jeździł.
Rustin gdyby mi zależało aby podać właściwą nazwę to bym wszedł na byle jaki olej na google i sprawdził dokładny skrót więc się tak nie podniecaj. Wyraźnie napisałem że nie pamiętam nazwy - to tak trudno zrozumieć że można nie pamiętać ?
Nie bądźcie takimi hejterami, bo właściwie jeszcze żadnego sensownego argumentu nie widziałem który mi mi pokazał że nie warto lać ten olej, za to po składzie widać że jak najbardziej warto, chociażby dla tego aby zabezpieczyć silnik Molibdenem;)
Oczywiście mogę zrozumieć że macie brak wiedzy i stąd wydaje się Wam że lanie takiego oleju jest zbędne. Niech wszyscy leją Forda po co kupować Cstrola, Mobila skoro to właściwie jedno i to samo jedynie mają lepszą reklamę na którą ludzie dają się nabrać(dobra reklama jak widać miesza w głowach a to skład się liczy).
EOT
Nawet nie chcę mi się tego czytać i nie czytałem bo szkoda dyskutować z tobą dzieciaku
norbi333 21-12-2012, 17:02 J Niech wszyscy leją Forda po co kupować Cstrola, Mobila
Moje ST 220 jeździło na Fordowskim i bez problemu dawał radę.A auto nie raz było katowane po torze i na kreskach. Testowałem również Mobil.Żadnych różnic nie było na korzyść czy nie korzyść Mobila
Bump:
Oczywiście mogę zrozumieć że macie brak wiedzy
A jesteś pewien ,że Twoja wiedza jest większa niż innych?
ethernal 21-12-2012, 21:24 bo właściwie jeszcze żadnego sensownego argumentu nie widziałem który mi mi pokazał że nie warto lać ten olej
Kolego, ostatni raz: nam nie chodzi o to że to zły olej czy też nie warto go wlewać. Napisze więcej, on jest pewnie lepszy od oleju Formula F. Nam chodzi o to, że nie widzimy powodu aby wydawać dwa razy więcej kasy na olej, którego efektów jego "lepszości" na 99,9 % nie odczujemy I tak jak sugerował Rustin, ten motul, którego tak zachwalasz nie jest dedykowany do Fordów. Rustin podał dwa inne motule, które są dedykowane do Forda i z tego co się orientuję to są one nieco tańsze niż ten twój motul i nawet napisze więcej: one są pewnie lepsze od oleju Formula F, ale moje wątpliwości budzi kwestia wydawania większej kasy i nie odczucia (nigdy) różnicy. A sugerowane przez Ciebie porównanie olejów z lidla czy innych "marketowych" (głównie mineralne i półsyntetyki) do Formula F jest nie na miejscu, chyba że to miała być z twojej strony prowokacja - wówczas polecam forum onetu ;)
Tyle ode mnie, więcej już się z Tobą kolego SrebrnaStrzała nie będę dyskutował nt. olejów.
tomaszfg 27-12-2012, 17:50 ja leje 5w40 castrol edge, polecam i wszystko w porządku z silnikiem
Panowie mam Mondeo 2.0 TDCI 130KM, przebieg 220tys. km, czeka mnie niedlugo wymiana oleju. Co powiecie o tym oleju? Lepszy niz Formula F?
http://moto.allegro.pl/oryginalny-ford-formula-5w40-6l-5-1-niemiecki-i2914589207.html
To lepiej ten i z tego sklepu :
http://ford.sklep.pl/product-pol-16786-olej-silnikowy-A5-5w30-XR-SYNTH-5-litrow.html
Fred czyli to jest tak jakby Formula F ten link co wkleiles? Ten wyzej link co wrzucilem to jest go 6l, akutat na wymiane :) tylko zalecany jest do DPF ale ja nie posiadam u siebie
Nie tak jakby, tylko następca ;) , bardzo dobry olej , a jak masz wątpliwości to możesz ten co zalinkowałeś , chociaz ja i tak polecam Gulf Formula G
http://gulf.pl/upload/articles/Karty_produktow/1_Oleje_silnikowe_dla_sam.osobowych/1210__Gulf_Formula_G_5W40.pdf
Fred tylko ta karta już jest nie aktualna , ta jest najnowsza
http://www.gulf.pl/include/datasheet/product/1210%20-%20Gulf%20Formula%20G%205W-40.pdf
A tu już ma gorsze parametry, wysokie ccs 6600 i punkt płynięcia.
I trzeba zaznaczyć , że nie ma norm forda, wiem , że wiesz ale może kolega co pyta nie a może zależy mu na tym :)
misiek8206 26-02-2013, 10:31 Hej.Właśnie zakupiłem olej plus filtr oleju.I tutaj moje pytanko...Czy ten filtr oleju podpasi do mojego mondka?Czytam i czytam i wydaje mi się,że będzie ok.Pomożecie??:oops:
Dodaje link z aukcji:
http://moto.allegro.pl/olej-ford-formula-f-5w30-6l-filtr-ol-mondeo-org-i3026474595.html
Pzdr
hirotaro 26-02-2013, 10:47 Czy ten filtr oleju podpasi do mojego mondka?
wyraznie pisze
"Ford Mondeo z silnikiem 2.0 2.2 TDDI/TDCI w rocznikach od 10.2000 - 03.2007"
możesz być spokojny
misiek8206 26-02-2013, 10:55 No wiem wiem,ale teraz jestem spokojniejszy hehehehe..
Dzięki wielkie i pozdrawiam
misiek8206 28-02-2013, 07:16 A co do wymiany filtra,to jak to jest z tą obudową??Zawsze wymieniałem sam w poprzednim aucie,a tutaj trocha się cykam bo kutfa nie mam tego klucza 36
wezyr248 28-02-2013, 07:20 jak nie masz nasadowego to mozesz ukrecic gwint... korek nowy okolo100zl wiec chyba lepiej kupic klucz i nie ryzykowac:D
misiek8206 28-02-2013, 14:27 Już sprawdzałem,za 60złociszy można dostać korek,ale z drugiej strony lepiej kupić nasadowy 36 mieć na przyszłość i się nie martwić;)
MasterBurn 28-02-2013, 16:25 10W 40 tylko ze z norma a3 c3 czy jakoś tak... śmigam już na nim 130k i zero problemu :-))
10W 40
Spoko kolego to twoja bryka, ale nie dawno pojawił się wątek jak jeden kierownik zarżnął ecoboosta bo chciał być mądrzejszy do zaleceń fabrycznych i mimo że na gwarancji to kazali mu spadać na drzewo.
misiek8206 02-03-2013, 15:14 Hej Panowie.Wracam do tematu filtra.Z tego co wyczytałem z tej aukcji...
http://moto.allegro.pl/olej-ford-formula-f-5w30-6l-filtr-ol-mondeo-org-i3026474595.html
...filtr oleju powinien mieć num:ELF914 5C1Q-6744-AA .A ten który mi przyszedł ma num:ELF484 XS7Q-6744-AA.
Czy będzie on pasował??????
misiek8206 03-03-2013, 11:45 Proszę o pomoc bo jutro chciałbym zabrać się za wymianę oleju i filtra i nie chcę się rozczarować
corneliusab 03-03-2013, 11:58 Wg microcata oba pasuja i oba sa do 2.0 i 2.2 TDDI i TDCI. Tu masz to samo napisane. (http://ford.sklep.pl/product-pol-13512-filtr-oleju-Ford-FoMoCo-DURATORQ-Diesel-1088179-1349745.html)
Pozdrawiam
misiek8206 03-03-2013, 12:06 Tak też myślałem bo wymiary filtrów są takie same,ale nie miałem pewności:oops:
Podziękował bardzo za pomoc:wink:
Miłego dzionka
no to skoro dyskusja sie kreci to ja dodam cos od siebie - ktos pisal wczesniej ze nie ma standardu forda jezeli chodzi o oleje a co z : Ford* M2C913-C, Ford M2C913 A & B
Zastanawiam sie nad takim olejem ... tutaj dane ze strony producenta :
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/3270.pdf
Komentarze mile widzaine bo we wtorek chce wymieniac olej :)
Pozdrawiam
ethernal 11-03-2013, 07:56 Zastanawiam sie nad takim olejem ... tutaj dane ze strony producenta :
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/3270.pdf
Komentarze mile widzaine bo we wtorek chce wymieniac olej :)
Pozdrawiam
Polecam.
Kiedyś stosowałem Valvo DuraBlend FE 5W30 jako lepsza alternatywa dla Formula E i byłem zadowolony. Potem przeszedłem na fordowski Formula F, obecnie znowu wróciłem do Valvo ale na MaxLife FE 5W30 i w porównaniu z fordowką Formulą F silnik pracuje ciszej, szczególnie przy dużych prędkościach, pomimo że już jakiś czas go mam czyli to nie jest efekt "świeżego/nowego oleju".
Na YT jest test zostawianego filmu olejowego na cz. metalowych i olej Valvo ma tam jeden z najlepszych wyników.
nie polecam, ccs masakra przy -30. Jest on na bazie mineralnej i nie jest full syntetyk tylko HC. Lepszy ravenol fo, gulf fs. fuchs super titan,lotos quazar, millers. Ważne są dane techniczne i na jakiej bazie jest olej robiony a nie odczucia użytkownika po 10tys km.
To samo chciałem napisać, że kiepska specyfikacja tego oleju.
u mnie wszyscy jeżdza na Mobilu:)
Ja do mojego TDDI leje Moblil 1 Superdiesel 10W40
Od wymiany do wymiany ani mililitra nie dolewam.
Mam nadzieję, że w dobrym miejscu pytanie zadaję:
czy do mondeo mk3 2.0 tdci 130 km ( 170 kkm przebiegu ) dobrym wyborem będzie olej MOTORCRAFT XR PLUS 10W/40 5l 14E9E3 ?? :)
a czemu nie 5W30 ??
http://ford.sklep.pl/product-pol-16786-olej-silnikowy-A5-5w30-XR-SYNTH-5-litrow.html
W sumie nie wiem. To mój pierwszy samochód z silnikiem diesla i pierwsza wymiana oleju. Szukałem w internecie fordowskich filtrów i znalazłem taki własnie olej.. a że nie wiedziałem, czy będzie pasował, więc wolałem zapytać. Dziękuję bardzo za pomoc - będzie 5W30 :):D
radekg32 03-04-2013, 21:52 Zdecydowanie sygeruje 5W30 :one:
SrebnaStrzała 03-04-2013, 22:49 5w30 ale nie koniecznie Forda:)
radekg32 03-04-2013, 22:52 5w30 ale nie koniecznie Forda:)
Juz sie nie czepiaj tak oryginalu :P
Tylko dla Forda rozlewa Castrol ;)
U mnie też zbliża się termin wymiany. Zastanawiam się czy warto zalać Ford F 5W30. Wcześniej lałem Mobila o tej samej klasie,który jest znacznie droższy. Pytanie,czy warto przepłacać?
juri2069 04-04-2013, 10:06 Ford jest tanszy i ja taki leje :P Skoro ford poleca to nie jest zly
radekg32 04-04-2013, 10:16 Ja tez leje tylko firmowa formule i nie narzekam :)
enjoypoznan 04-04-2013, 11:39 Ja to samo. Zalewam 5w30 formuła f. Jeżeli ktoś chce to może być inna marka ale nie zmieniałbym lepkości. Chociaż uważam że kombinowane z markami olejów to jakaś głupota. Po co kupować inny jak oryginał jest dobry i na dodatek w przystępnej cenie?
Jak jesteście w stanie ocenić że jeden olej smaruje lepiej a drugi gorzej? Nie wierze , że dwa oleje różnych firm o tej samej lepkości powodują że silnik pracuje ciszej albo głośniej.
Natomiast kompletnym idiotyzmem uważam zalewanie silnika zaprojektowanego pod 5w30 olejem np 10w60. Paranoja.
No chyba że ktoś się ratuje w sytuacji gdzie silnik pociąga sporo oleju. Ale z doświadczenia wiem że wtedy zmiana lepkości i wlanie "towotu" na niewiele się zda. :D
Natomiast kompletnym idiotyzmem uważam zalewanie silnika zaprojektowanego pod 5w30 olejem np 10w60. Paranoja.
No chyba że ktoś się ratuje w sytuacji gdzie silnik pociąga sporo oleju. Ale z doświadczenia wiem że wtedy zmiana lepkości i wlanie "towotu" na niewiele się zda.
to się nazywa zalepianie dziury ;) , a nie usuwanie problemu ... :)
juri2069 04-04-2013, 13:17 enjoypoznan az tak nie krytykuj oleju 10w60.
Ja gdy kupilem samochod sprowadzony z Niemiec nie bylo karteczki jaki olej byl lany wiec dla swietego spokoju wlalem 10w60 ( mam nadzieje ze wiesz co to za olej)
Po zrobieniu 10 tysiecy nie ubylo mi ani milimetra wiec zmienilem na zalecany 5w30 i po kolejnych 10 tysiacach rowniez nie ubylo ani milimetra.
Teraz wiem ze silnik nie bierze ale po kupnie nie mialem pewnosci...
10W60 to olej bardzo drogi i bardzo dobry a mianowicie ma wlasciwosci jak syntetyk a lepkosc jak polsyntetyk.Moim zdaniem jezeli komus zaczyna brac syntetyczny a stac go na drozszy to oczywiscie ze lepszym olejem bedzie 10w60 niz 10w40 ( przede wszystkim ma lepsze wlasciwosci)
enjoypoznan 04-04-2013, 13:27 Ja tylko wyraziłem swoje zdanie. A każdy leje do silnika to co uważa za stosowne. ;)
Ale z tego co wyczytałem w poprzednich postach ktoś przez swoja inżynierie domową rozwalił sobie ecoboost-a.
Kolejna sprawa to to , że 10w60 to olej do silników sport , wysilonych , pracujących często z maksymalnym obciążeniem. Chodzi tu przede wszystkim o temperaturę.
Ale jak już pisałem ile osób tyle teorii.
EDIT:
VR1 Racing Motor Oil 10W-60
Najwyższej jakości oleje sprawdzone podczas rajdów na całym świecie.
Specjalnie opracowane oleje silnikowe dla maksymalnie obciążonych silników czterosuwowych – przede wszystkim samochodów terenowych, rajdowych i wyścigowych. Syntetyczne komponenty zapewniają doskonałe smarowanie silnika w warunkach ekstremalnych – przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach – w jeździe rajdowej i wyścigowej. Sprawdzone w najcięższych rajdach posiadają unikalną formułę chemiczną, redukują tarcie wewnętrzne, zwiększają moc silnika, chronią silnik przed przegrzaniem. Oleje Valvoline VR1 Racing mogą być stosowane w codziennej eksploatacji, szczególnie w samochodach eksploatowanych na długich trasach.
Jest to opis dla oleju Valvoline.
juri2069 04-04-2013, 13:44 tak racja ale co osoba to opinia. To ze wlejesz olej do bardziej przeciazonych silnikow , do silnika spokojnie jezdzacego nie wplywie tak na samochod jak wlanie slabego oleju do silnika bardzo przeciazonego.
Ja rowniez wyrazilem swoja opinie i wiem ze 10w60 nie zaszkodzi w najmniejszym stopniu zadnemu silnikowi jakoze moj brat pracuje juz 10 lat w takim miejscu ze uwazam go za fachowca od olejow i on mi potrafi najlepiej wytlumaczyc:)
aczkolwiek co racja to racja - od nowosci powinno sie lac zalezany 5w30 do "upadlego" :p
enjoypoznan 04-04-2013, 13:47 Byli też tacy magistrzy co wlewali do zeteców z hydraulicznymi popychaczami olej jaki im się podobało a potem było zdziwienie dlaczego zawory się nie domykają...
Jak dla mnie nawet Kujawski z pierwszego tłoczenia jest sii ;)
juri2069 04-04-2013, 13:54 g:D
igrzelczyk 04-04-2013, 14:14 ja zalałem Castrola Magnateca 5w/40Przejechałem na tym oleju z 200 tys i nic się nie dzieje(zadne kontrolki ,nawet w lecie się nie świeca) ,auto ma ok 500 tys przebiegu i naprawdę olej sprawdza się super . Wcześniej lałem syntetyk Elfa i niestety szybciej trzeba było go wymieniać po ok 9 -11 tys ,gdzie Castrol spokojnie utrzymuje właściwości przy 15-17 tysiącach (czasami z braku czasu zdarzyło mi się przejechać wymianę )
Wcześniej lałem syntetyk Elfa i niestety szybciej trzeba było go wymieniać po ok 9 -11 tys ,gdzie Castrol spokojnie utrzymuje właściwości przy 15-17 tysiącach (czasami z braku czasu zdarzyło mi się przejechać wymianę )
Dlaczego szybciej/częściej, wytłumacz co za tym przemawiało?
Co to znaczy, że Castrol utrzymuje dłużej właściwości, a inny/Elf nie? Jak to sprawdziłeś?
igrzelczyk 04-04-2013, 16:32 co za tym przemawiało?Wystarczy wyjąć bagnet i sprawdzić miedzy palcami(zwłaszcza w zimie) ;jeden jest wodnisty i taki trochę szorstki , drugi przy podobnym przebiegu w dalszym ciągu jest "śliski",pomijam samą pracę silnika która jest tez zupełnie inna .
juri2069 04-04-2013, 17:59 Moze nie jestem w podeszłym wieku ale mialem juz kilka samochodów i lało się różne oleje i moi bracia maja samochody i jeszcze nigdy nie widzialem roznicy pracy silnika po wlaniu gorszego lub lepszego oleju tak samo z tą " śliskością" ....hehe bez obrazy ale mnie to rozsmieszylo...
Jak oleju ubywa to sie dolewa a jak nie ubywa to sie jezdzi od wymiany do wymiany.
Oczywiscie jezeli ktos wymienia co 30 tysiecy to moze sprawdzac jakaś sliskość ...:p
To samo uważam co juri2069 i nikt mi nie wmówi, że na tym oleju to jest super, a na zalecanym fordowskim to kiszka, bo takie zdania też padały nieraz tutaj. Swego czasu za namową kilku userów zalałem Mondka Castrol Edge 5W30 bo miał niby być o niebo lepszy i kultura pracy silnika dużo lepsza/cichsza. Totalna bzdura, silnik jak pracował wcześniej, tak pracował po zalaniu Edge, a kieszeń dużo szczuplejsza. Po jednym sezonie, ok. 12kkm wymieniłem olej na Formula F i do tej pory jeżdżę na takim (teraz bodajże Formula XR) i z silnikiem nic się nie dzieje, jeździ tak samo jak na rewelacyjnym/lepszym/droższym Castrolu. Tyle ode mnie, a inni niech leją co chcą, Motule, Valvoliny i inne cuda za cenę grubo ponad 200zł za 5l.
igrzelczyk bez urazy, ale rozbawiłeś mnie do łez. Widać fachura z Ciebie pierwszej wody, skoro tak potrafisz rozpoznać różnicę pomiędzy dwoma olejami podobnej klasy/ceny i innych parametrów po przejechaniu samochodem na obydwu podobny dystans w tysiącach km. Po prostu, nie wierzę w to ani za grosz co piszesz.
juri2069 04-04-2013, 18:48 Najlepsze bylo to ze w palcach sie sprawdza sliskosc..... Ale spoko kto co uwaza....
Ja leje raz castrola raz forda poprostu do czego mam lepsze dojscie w lepszej cenie.
I jak mialem A8 to swojego czasu wymienilem na castrol a ze mi brala olej to dolalem mobila bo taki mialem tylko ze o takich samych parametrach - bez problemu.,
enjoypoznan 04-04-2013, 20:05 Mobile , Castrole , Gulfy , Golfy... silnik ma mieć olej o lepkości i klasie jakości takiej jaką zalecił producent i pod jaką został zaprojektowany dany silnik.
Tyle ode mnie.
radekrogo 04-04-2013, 20:14 Zeby wtracic troche zamieszania to Mobil 1 nie tylko tak sie nazywa.
juri2069 04-04-2013, 20:33 tzn?? troche nie zrozumialem :D
radekrogo 04-04-2013, 20:42 tzn?? troche nie zrozumialem :D
Nie sadzilem ze ktos tak szybko sie zlapie na pusty haczyk . A tak na serio to na zachodnich forach wsrod tunerow Mobil1 ma bardzo pochlebne opinie jakosc/cena nie wiem czemu, przekazuje retour :)
igrzelczyk 05-04-2013, 14:18 Po prostu, nie wierzę w to ani za grosz co piszeszNikt ci nie każe ,forum jest publiczne a ja wyraziłem tylko swoją opinie i tyle rozbawiłeś mnie do łez. Cieszę się że poprawiłem ci humor
misiek8206 08-04-2013, 11:36 :570:Ja wymieniłem olej na Ford Formuła F 5W30 i nie odczuwam żadnej różnicy.Kultura pracy(klekocze jak klekotał) taka sama jak na Mobil1XS3000 5W30(taki był poprzedni zalany).
Po mojemu rozczulanie się nad śliskością hehehe i właściwościami Castrola EDGE nie ma najmniejszego sensu.Ważne tylko aby stosować olej o parametrach producenta.
Pzdr
SrebnaStrzała 08-04-2013, 12:05 Castrol, mobil shell, zwykły motul, Ford to wszystko jest na jedną kupę i tutaj nie odczujecie różnicy. Dopiero lejąc sportowe oleje takie jak motul 300v widać różnice. W zasadzie ciężko znaleźć odpowiednik 300v, nie wiem z czego to wynika.
Oczywiście wiadomo że jak skład produktu jest bogaty to jest zarazem droższy i zdrowszy:)
juri2069 08-04-2013, 13:16 to poprosze o szybka odpowiedz jakiegos fachowca:D
Mam w domu 5w40 castrola tylko ze 4.5 litry wiec malo, a mam 5.5 litry 5w40 tylko zwyklego( do benzyny) Jak wiemy nie ma do benzyny poniewaz ten zwykly niby do benzyny jest uniwersalny( kiedys tylko taki byl ) prawie to to samo co z napisem Diesel.
Moje pytanie brzmi czy jak wleje 5w40 zwykly ( nie pisze diesel) Czy nie wplynie to negatywnie na tdci 130 km??
Mnie sie wydaje ze smialo mozna taki lac, ale nie znam sie na tdci moze ma jakies wymagania specjalne?? poprosze o odpowiedz dzis musze zmieniac a nie chce mi sie jechal po litre tego do diesla bo mam w domu ten zwykly
radekrogo 08-04-2013, 13:19 Zobacz czy ten zwykły ma normy CF albo B3. Jak ma to lej.
juri2069 08-04-2013, 13:31 cos takiego::
API SM/CF
ACEA A3/B3, A3/B4, C3
radekrogo 08-04-2013, 14:20 Nie wiem skąd się wziol ten podział, na oleje do benzyny i do ropniaków, jeśli nie z czystej kapitalistycznej komercji. Żeby klient był spokojny jak kupuje albo żeby dupy nie zawracał w sklepie, pytaniami w styku'' a czy tan się nadaje..." Jest jeden olej do wszystkich silników i tyle. Jesli jest to, przykładowo Shell 5w40 Benzyna i 5w40 Diesel to jest to ten sam olej spełniający normy SL/CF i A3/B3. W Szwajcarii przykładowo żadnego podziału na oleje dla benzyny i dla diesla nie ma. Pewnie dlatego ze nie są głupi i do unii nie dali się wciągnąć.
SrebnaStrzała 08-04-2013, 14:21 Radek myślę że wynika to z DPF-a
radekrogo 08-04-2013, 14:29 Tak zapomniałem o tym postępie technologicznym, jakim jest DPF. Ale o olejach mimo ze wszystko już zostało napisane, temat ciągle żywy i jak emocjonujący :P.
juri2069 08-04-2013, 18:48 oooooo moze dla was to bylo glupie pytanie..... wiem ze jest jeden olej bez podzialu tylko rozne nalepki....ale chcialem sie upewnic co do tdci....zmienilem, jechalem, jestem zadowolony....a co ciekawsze to wam powiem ze moj brat pracuje w rozlewni i leja taki sam olej dla roznych producentow..... castrol mobil shell takze nie ma sie co spinac jezeli chodzi o oleje,.... byle nie roslinny ( a i na roslinnym by pojezdzil :D)
radekrogo 08-04-2013, 19:02 .a co ciekawsze to wam powiem ze moj brat pracuje w rozlewni i leja taki sam olej dla roznych producentow..... castrol mobil shell
No takie informacje to od razu do prokuratury powinieneś podać, za nielegalne praktyki komercjalne. Jeden olej a rożne zalety zachwala każdy producent. Castrol lepi sie magicznie to metalu,Mobil jest n°1 a Shella czyści silnik z nagarów ;)
juri2069 08-04-2013, 19:30 jakiej prokuratury:P:P Wszystko robią legalnie :D:D
A to ze jeden olej ma wiele wlasciwosci a kazdy producent pisze o innych to co poradzic:D
SrebnaStrzała 08-04-2013, 19:39 Ja bym oleje podzielił w taki sposób. Mineralne, półsyntetyczne, syntetyczne, syntetyczne z podwójnymi estrami - sportowe.
a nie ze względu na producentów:)
|