Zobacz pełną wersję : przelacza z lpg na benz
Siemanko. Mam problem w swoim Scorpio z gazem-chyba. Chodzi o to ze czesta przelacza mi sie na benzyne z niewiadomych przyczyn chociaz gaz jest. Pozniej jak wylacze i wlacze guzikiem od gazu czasami zalancza z powrotem gaz a czasem musze silnik wylaczyc. A zauwazylem ze czesto dzieje sie tak przy probie przyspieszenia.Moze ktos sie spotkal z czyms takim. Moj gazownik powiedzial ,ze trzeba reduktor wyczyscic,ale mi sie wydaje ze od wakacji to raczej nie powinien sie chyba az tak zabrudzic. Wspomne jeszcze ze to gaz sekwencyjny
Yotomeczek 28-12-2008, 22:53 Siemanko. Mam problem w swoim Scorpio z gazem-chyba. Chodzi o to ze czesta przelacza mi sie na benzyne z niewiadomych przyczyn chociaz gaz jest. Pozniej jak wylacze i wlacze guzikiem od gazu czasami zalancza z powrotem gaz a czasem musze silnik wylaczyc. A zauwazylem ze czesto dzieje sie tak przy probie przyspieszenia.Moze ktos sie spotkal z czyms takim. Moj gazownik powiedzial ,ze trzeba reduktor wyczyscic,ale mi sie wydaje ze od wakacji to raczej nie powinien sie chyba az tak zabrudzic. Wspomne jeszcze ze to gaz sekwencyjny
Tak jakby parownik/reduktor nie wyrabiał i podawał za mało gazu ...
przyczyn może być wiele, za niska temperatura na listwie, na reduktorze, za niskie ciśnienie gazu na listwie itp.
Witam ,miałem ten sam problem -diagnoza uwalony [ mapsensor ] wymiana na nowy i po problemie :fcp18
Jak jezdzilem i ustawialem gaz-bo sporo palil to za kazdym razem pokazywal na kompie nast.bledy: zbyt niskie cisnienie gazu i wtryski paliwa ciagle otwarte.... a propo co to jest ten map sensor???
no to chyba błędy mówią same za siebie. a MAP to czujnik podciśnienia.
No moze i mowia. ja sie za bardzo na tym nie znam i nie wiem co z tym zrobic,a moj bystry gazownik poprostu kasuje te bledy i to wszystko,wiec mi sie tez wydawalo ze to nie istotne. A tak pozatym to gdzie mam szukac tego podcisnienia???
podciśnienie jest podpięte gdzieś do kolektora, do MAP-a idzie też ciśnienie gazu z listwy bądx z reduktora - zależy jaką masz instalke i jak to u Ciebie jest zrobione.
błąd zbyt niskiego ciśnienia oznacza że albo reduktor jest źle ustawiony albo tak zasyfiały że podaje za mało gazu. Może filtr fazy ciekłej i/lub lotnej są już zapchane.
wtryski paliwa ciągle otwarte oznaczają, że w jakimś zakresie obrotów jeździsz na barzo ubogiej mieszance gazowej i komp auta stara się to skorygować wydłużając czasy wtrysków benzyny, aż dochodzi do ich całkowitego otwarcia. Możesz mieć złe dysze lub też źle skalibrowaną instalację albo wtryski źle dobrane.
dzieki Struna. To w sumie na poczatek moze zajme sie to wymiana filterkow. Gazownik wspominal o tym reduktorze ze po nowym roku,rozbierze i przeczysci no i pewnie znowu mnie skasuje :fcp24 Tylko ze instalka zakladana byla w maju a w lipcu kazalem mu zmienic reduktor bo mialem do 220koni mech.i teraz mam do 150, mozliwe ze tak szybko zasylilby sie reduktor :fcp9
ważniejsze od czasu w tym przypadku jest przebieg jak zrobił reduktor ale według mnie mało możliwe żeby mu już coś było.
jaki masz reduktor ? jakiej firmy ? jakie ustawione ciśnienie robocze ? jakie wtryski gazu ? jakie dysze ?
a wiec tak. Komputer-DIEGO,wtryski-gazownik mowil ze to MAGIC JET.Dzisiaj patrzylem i jest na nich napis Plan Jet a reduktor TOMASSETO. Dysze z tego co pamietam, 2,4
czyli generalnie nie ma tragedii, trza obadać ciśnienie na reduktorze no i ustawienia instalki.
pepicosi 30-12-2008, 16:05 masz ustawioną opcje automatycznego przejścia na benię jak temperatura reduktora spadnie ??? bo u mnie miałem i też się benia właczała jak depnołem :fcp1
mi raz wtryski przymarzły jak deptałem :D a to się ponoć zdarza dosyć rzadko :)
hahaha. Patrzac na opis to Ty Struna masz czym depnac,bo ja swoim automacikiem to jedynie dziure w podlodze moge zrobic :fcp2 :fcp2 :fcp2
obecnie to sobie nie mogę depnąć bo automat zaliczył zgona, zastępczo sierką 2.0 latam, jakoś daje radę :)
Siemka. Przedwczoraj bylem u gazownikow i dusilem ich caly dzien no i chyba zrobili. Napewno to nie byl ten map sensor-regulator cisnienia gazu bo mialem juz 3 wymienione. Wymienili mi jeden czujnik temperatury ten przy wtryskach i ten drugi wkrecony w reduktor zostal przelozony od dolu,tam gdzie jest najcieplej i teraz odpukac przy tym mrozie nie rozlancza:)))))
|