Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] System easyfuel - wrazenia, opinie, wady


KierRat
29-12-2008, 09:45
Witam szanownych forumowiczow
Jestem swiezo upieczonym posiadaczem nowego mondziaka Mk4
Jedna z rzeczy mocno reklamowanych przez Forda jest bezkorkowy system EasyFuel.
Szczerze mowiac jest to jedna z tych rzeczy ktore nie do konca przekonuja mnie co do koniecznosci wliczania w cene auta i sprzedawania jej jako niezbednego super ulatwienia.
Prawdopodobnie jest to wrazenie subiektywne i czesc forumowiczow uzna rzecz za niezwykle przydatna.
Mam dwa wrazenia z krotkiego uzytkowania autka.
Chcialbym uzyskac opinie innych uzytkownikow, czy podobne objawy wystepuja w innych wersjach wyposazeniowych,

1. System jak doskonale wiemy oparty jest na mechanicznych zapadkach. Zastanawiam sie czy Ford testowal system z odpowiednio duza liczba dystrybutorow. Przynajmniej raz udalo mi sie walczyc z dystrybutorem Neste, ktorego specyficzny ksztalt umozliwil mi wprowadzenie koncowki do wlewu a pozniej rownie skutecznie utrudnial jej wyciagniecie wlasnie przez te nieszczesna zapadke :(
Oczywiscie w koncu ustapil ale cala operacja zajela wiecej czasu niz odkrecenie i zakrecenie standardowego korka (byc moze rowniez z powodu mojej niezdarnosci :) )
Czy ktos z forumowiczow moze jezdzacych wiecej po Europie moglby napisac jak ten system sprawuje sie w praktyce?
Czy nie ma problemow z tankowaniem na roznych stacjach.
Wiem ze srednica koncowki jest standaryzowana ale nie wiem jak to juz jest z ksztaltem na roznych stacjach. Byc moze wlasnie to jest ten powod zacinania sie systemu przy dopchnieciu koncowki do konca.

2. Jedna z drazniacych rzeczy w moim egzemplarzu (Ambiente) jest brak blokady klapki wlewu nawet przy zablokowanym centralnym. W instrukcji czarno na bialym jest napisane ze klapka powinna byc blokowana automatycznie po zamknieciu samochodu. Mam zwykly centralny bez podwojnej blokady.
Dealer na moje pytanie czemu nie jest odpowiedzial ze ten model tak ma :) Grrrr....
Szczerze uwazam to za drobiazg, ale dosc drazniacy.
Co prawda ufam ze kryzys roku 2009 nie spowoduje pojawienia sie zlodziei paliwa ale jednak fakt faktem mam niezabezpieczony bak (korka przeciez brak :)) . Dealer zaklinal ze przeciez jest blokada mechaniczna (krazek i zapadka) i tylko przy rownoczesnym docisnieciu z wszystkich stron blokada ustepuje ale przeciez nikomu nie zabronie dorobienia rurki :)
Staram sie wiec grzecznie klaniac sasiadom i nie prowokowac ich do wsypywania cukru do mojego baku :)
Czy w samochodach forumowiczow klapka tez jest niezabezpieczona przy zamknietym centralnym?
Szczegolnie interesuja mnie wersje Ambiente, gdyz jak sadze w wyzszych np Titanium ten feler moze nie wystepowac
Jezeli jednak jest tak jak mowil dealer ze Ambiente nie ma tej opcji to naprawde zlosc mnie bierze ze Ford nawet tu chcial zaoszczedzic pare $$$. Niewykluczone ze jest to tez fizyczna usterka mojego egzemplarza.

Pozdrawiam wszystkich goraco i noworocznie w mrozny poswiateczny poranek
KierRat

BogoWroc
29-12-2008, 15:46
Witam

ja mam Focusa ale ten sam wynalazek jest zastosowany. Na poczatku tez mialem obawy do tego rozwiazania, ale sprawdza sie . Jak na razie zero problemow.
Co do kradziezy benzyny to sa inne sposoby na to niz przez wlew. Bak jest podobno dzielony przegrodami, a dodatkowo rurka laczaca wlew z bakiem jest powyginana przez co wlazenie weza zeby sposcic benzyne jest rowna 0. Tyle co mi tlumaczono u delera ;) Przyjalem to do wiadomosci i spie spokojniej.

TOMAS
29-12-2008, 18:22
Tankowałem w Austri na stacji BP i nie miałem problemów. Mam wersje tytanium ale z klapką jezcze nie sprawdzałem. Hmmmmmmmmm chyba przejdę się do garażu ;)

jvc
29-12-2008, 18:25
Mam wersje tytanium ale z klapką jezcze nie sprawdzałem. Hmmmmmmmmm chyba przejdę się do garażu ;)
Ja też nie sprawdzałem ,ale na 90% da się otworzyć tak mi się wydaje :fcp8

KierRat
30-12-2008, 10:37
zasiegnalem rady znajomego speca z serwisu i dokladniej pogrzebalem na forum
problem z klapka znany choc ukrywany!!! Kilku forumowiczow mialo ten sam problem
zalezy prawdopodobnie nie od wersji wyposazeniowej a od daty produkcji i linii montazowej
Wczoraj sprawdzilem w garazu u sasiada w nowym titanium i byla blokowana
znajomy serwisant sprawdzil 3 modele - ghia i trend i w dwoch bez blokady w jednym blokada byla
chyba jest to raczej przypadlosc losowa bo logiki nie ma zadnej tzn trafiaja sie tez wyzsze wersje wyposazeniowe z tym problemem
Na gwarancji raczej nie naprawia bo Ford zastrzega sobie wszedzie modyifkacje wersji bez powiadamiania o zmianach
co najwyzej mozna scigac dealera za sprzedaz auta niezgodnego z umowa albo zglosic udawac zdziwienie i trwac na stanowisku ze dzialalo i nagle przestalo :)))
Sprawdzilem w specyfikacji ktora otrzymalem z faktura o klapce ani slowa wiec szanse na reklamacje raczej marne :(
chyba trzeba bedzie dorobic jakis sprytny mechanizm :(

I jeszcze dostalem info ze podobna sprawa jest z reklamowanym przez Forda wlaczaniem swiatel awaryjnych podczas gwaltownego hamowania
Wersje z 2007 podobno tez nie wszystkie maja ten bajer.
Az z ciekawosci sprawdze jutro na pustej drodze
Proponuje forumowiczom rowniez posprawdzac u siebie i napisac :)

Strasznie mnie to wkurza - Ide do salonu ogladam samochod, na tej podstawie podejmuje decyzje dealer daje mi inny z placu w "identycznej wersji" z wczesniejszej dostawy i okazuje sie ze polowa rzeczy dziala inaczej bo Ford sobie postanowil pozmieniac.
Grrrrrr.....
Wniosek kupowac wersje ktora sie testuje lub zamawiac swiezynke z fabryki chociaz w tym przypadku tez nie ma sie pewnosci czy w ramach opytmalizacji wlasnie nie zrezygnowali z wyposazania samochodu na przyklad w kierownice :)))) oczywiscie bez poinformowania kogokolwiek :)

antyrama
30-12-2008, 10:55
Bawiłem się tym Easy Fuel. Trzeba rozewrzeć dwa przeciwległe punkty pierścienia. Wtedy biały krążek ustępuje. Jeden śrubokręt, jeden palec i już.

KierRat
30-12-2008, 11:07
wlasnie to jest problemem -> latwy dostep do wlewu dla kazdego po rozwarciu blokady w pierscieniu
a mechaniczna blokada klapki po zablokowaniu centralnego wystepuje lub nie bez zadnej logiki (zalezy od egzemplarza)
jedyne co pozostaje to wierzyc ze nie da sie tak latwo dostac rurka do zbiornika :(
ale cukru mozna zawsze nasypac :(
tym wiec nieszczesnikom ktorzy maja modele z 2007 sugeruje nie wchodzenie w konflikty graniczne w garazu z sasiadami :)
moze oni tez czytaja forum mondeo :)

jvc
30-12-2008, 11:27
I jeszcze dostalem info ze podobna sprawa jest z reklamowanym przez Forda wlaczaniem swiatel awaryjnych podczas gwaltownego hamowania
Wersje z 2007 podobno tez nie wszystkie maja ten bajer.
Az z ciekawosci sprawdze jutro na pustej drodze
Proponuje forumowiczom rowniez posprawdzac u siebie i napisac :)


Ponieważ uważam że w mondeo hamulce są bardzo dobre i generalnie w lecie ciężko doprowadzić do włączenia abs, kiedyś zrobiłem test, na pustej drodze depnąłem na full i faktycznie włączyły się awaryjne na parę sekund, więc u mnie działa :fcp1

azet
30-12-2008, 12:02
z tym wlewem paliwa, no cóż, żyjemy w XXI wieku i zapewne na całym świecie nie zdarza się by ktoś sypał komuś cukier do baku a tym bardziej podbierał paliwo , gdyby robili specjalnie dodatkowe zabezpieczenia na Polskę to w tym momencie bliżej by nam było do Rosji niż do Europy ,chciarz może i tak jest, ale myślę że i to będzie się zmieniac na plus , w karzdym razie problemów z tankowaniem nie miałem, samochód garażowany więc zbytnich problemów z cukrem nie miałem .

keisim
30-12-2008, 18:52
KierRat, problem faktycznie znany - wałkowaliśmy go na forum jakiś rok temu.

Mam wersję TitX z lipca 2007. Klapka nie jest blokowana po zamknięciu samochodu :fcp5 Ja też jestem zdania, że to poważne przeoczenie i bezgraniczna wiara w magiczne zapadki, które w praktyce możną otworzyć jedym palcem nawet bez śrubokręta... przynajmniej u mnie.

Poważniejszym problemem jest jednak wylewanie się paliwa przy tankowaniu. Bardzo często zdarzało mi się zostawić plamę paliwa pod samochodem pomimo stosowania się do tajemnej instrukcji Forda - włożyć do oporu, zatankować do pierwszego odbicia, odczekać 10sek., wyciągnąć. ASO wymieniło nawet rurę łączącą wlew ze zbiornikiem - zauważyli na niej pęknięcie na spawie - niczego to niestety nie zmieniło...

jvc
30-12-2008, 19:02
Poważniejszym problemem jest jednak wylewanie się paliwa przy tankowaniu. Bardzo często zdarzało mi się zostawić plamę paliwa pod samochodem pomimo stosowania się do tajemnej instrukcji Forda - włożyć do oporu, zatankować do pierwszego odbicia, odczekać 10sek., wyciągnąć. ASO wymieniło nawet rurę łączącą wlew ze zbiornikiem - zauważyli na niej pęknięcie na spawie - niczego to niestety nie zmieniło...
Tacy fachowcy widocznie się za to biorą, ja tego problemu nie mam, ostatnio nawet tankowałem do 5 wybicia i żadnej plamy nigdy nie miałem

adamu78
30-12-2008, 19:21
tankuje do pełna, pistolet kilka razy odbija żadnej plamy nie miałem.

dla mnie najważniejsze jest ze nie musze sie bawic z odkręcaniem kurka :) otwieram i wlewam
tankowałem w PL, CZ, SK i działało bez problemów


w swoim silverze:
- blokade klapki mam
- awaryjne przy hamowaniu też.

TiM
30-12-2008, 22:07
Plamy nie miałem (albo nie zwróciłem uwagi) a wlew się nie zamyka jednak :( Sprawdzałem ostatnio.

jvc
31-12-2008, 07:54
Mnie też się nie zamyka :fcp5 ,ciekawe jak by ściemnił w ASO że się zamykał a teraz przestał ,co by powiedzieli na to skoro w niektórych się zamyka a w innych nie :fcp3 Poza tym jeżeli od niedawna wprowadzili zamykanie klapki to jakiś powód tego pewnie był ,no chyba że sobie zapomnieli że jednak klapka powinna się zamykać razem z centralnym i po 1,5 roku wprowadzili coś takiego

topmech
18-05-2009, 19:39
Ja też tak "dobijałem" do okrągłego rachunku a paliwo leciało pod samochód...

januszstom
19-05-2009, 05:49
U mnie produkcja 02.2009 klapka od wlewu blokuje się po zaryglowaniu auta...nigdy nie "siusiałem" pod samochód bo tankuję do pierwszego odbicia

rafalb
19-05-2009, 06:50
dziś sprawdziłem - u mnie (2009) też klapka przy zamkniętym samochodzie jest zablokowana, pod samochód też się nigdy nie nalało.

Co sprawia mały kłopot, to że podczas wyjmowania pistoletu jest on lekko zablokowany oraz, że zawsze trochę benzyny poleci mi na karoserię.


Pozatym z faktu, ze benzyny nie naleję - jestem b.zadowolony - nawet mój ojciec, stary fachman, a zatankował disela benzyną, a potem przez 2 tygodnie szukał co się zepsuło

antyrama
19-05-2009, 07:53
W wersji z blokowaną klapką jest taki plastikowy czarny trzpień na klapce. Wchodzi on w otwór w karoserii opodal wlewu. Pewnie tam następuje ryglowanie.
Jeśli JVC masz taki trzpień- a wątpię- mógłbyś udawać, że działało, a nie działa :)
I jakiś zamek trzeba by wstawić, że się zepsuł.

jvc
19-05-2009, 08:06
Pewien że mój nie robi na podłogę zatankowałem kiedyś do 4 wybicia chyba i niestety zostawiłem plamę pod samochodem, od tamtej pory tankuję do pierwszego wybicia. Co do wlewu to u mnie wygląda to tak . antyrama sam oceń czy tak jak u Ciebie czy inaczej
http://img507.imageshack.us/img507/6211/moto0131e.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/3629/moto0130r.jpg

kristof70
19-05-2009, 08:55
Sprawdziłem u mnie , po zamknięciu auta klapka jest zablokowana. Mechanizm na zdjęciu wygląda tak samo jak u mnie, w tym trzpieniu jest okrągły otwór w którym pewnie następuje ryglowanie klapki. a jeśli chodzi o tankowanie to leje do pierwszego odbicia i jeszcze nic nie pociekło pod autem.

antyrama
19-05-2009, 09:22
U mnie jest tak i wygląda, że identycznie:


http://img223.imageshack.us/img223/38/img100.jpg (http://img223.imageshack.us/my.php?image=img100.jpg)

http://img223.imageshack.us/img223/2087/img102.jpg (http://img223.imageshack.us/my.php?image=img102.jpg)

http://img223.imageshack.us/img223/2530/img101.jpg (http://img223.imageshack.us/my.php?image=img101.jpg)


Przyjrzałem się o co caman. Ten kikutek we wlewie służy tylko do sprężynowania klapki. Mechanizm tworzy otwór kikutka na klapce w który wsuwa się biały trzpien znajdujący się pod kikutkiem od sprężynowania. Na drugim zdjęciu go widać. Jest wsunięty. Przy ryglowaniu wysuwa się na ok 1 cm

jvc
19-05-2009, 09:27
No to dzwonie do zaprzyjaźnionego ASO :)
Ps. No i zapytałem, ponoć w tych nowych zmienili bo kliencie zgłaszali że nie ma zamykania, podobno też nie ma to znaczenia gdyż wlanie nawet czegoś do otwartego wlewu bez odpowiedniego lejka spowoduje wylanie się tak jak przy przetankowaniu. Na gwarancji blokady się nie da wywalczyć gdyż jej po prostu wcześniej nie było.

antyrama
19-05-2009, 10:04
Przykro mi, ale można zarówno wlać jak wylać, oraz dajmy na to wsypać. ASO przecenia skutecznośc tego rozwiązania. Na dziecko, zamyślonych może jest OK. Sam wlewałem wężykiem paliwo przy użyciu palca i śrubokrętu. Nie trzeba do tego żadnych umiejętności. Wystarczy chcieć.

ernestpierwszy
19-05-2009, 20:21
Pozwoliłem sobie nanieść strzałeczkę wskazującą prawdopodobną lokalizację trzpienia blokującego klapkę.
http://img140.imageshack.us/img140/9625/img102r.jpg (http://img140.imageshack.us/my.php?image=img102r.jpg)

azet
20-05-2009, 12:18
ernestpierwszy- mogę chyba tylko potwierdzic, nie mam tego "dyngsa" i nie mam zamkniętego wlewu,w klapie wszystko jest jak u innych, brakuje tylko mechanizmu w karoserii .

PAFFCIO
21-05-2009, 18:59
Mi osobiście Easy fuel się podoba, nie muszę nic odkręcać, co może wiązać się z ubabraniem (choć często pistolety są tak zafajdane, że szok) ale, miałem sytuację, gdy podjechałem na stację BP na oparach (ponoć podobne automaty są na Orlenie) i nie dało się cholery wetknąć w dziurę...a w baku (jak się po tankowaniu okazało) opary...
przypomniałem sobie o "lejku" który u mnie jest "wpięty" w ten styropian z podnośnikiem oraz uchem do holowania pod kołem zapasowym...
Teraz już mam go na wszelki słuczaj w bagażniku więc jak coś jest nie tak z pistoletem po prostu używam tej "przedłużki" i nie siłuję się z włożeniem pistoletu...
Swoją drogą, widziałem jak pancia na siłę wsadziła pistolet w ten wlew w foczce i nawet panowie z obsługi nie byli w stanie go wyjąć...tak się zakleszczył

jvc
21-05-2009, 19:02
Mi osobiście Easy fuel się podoba, nie muszę nic odkręcać, co może wiązać się z ubabraniem (choć często pistolety są tak zafajdane, że szok) ale, miałem sytuację, gdy podjechałem na stację BP na oparach (ponoć podobne automaty są na Orlenie) i nie dało się cholery wetknąć w dziurę...a w baku (jak się po tankowaniu okazało) opary...
przypomniałem sobie o "lejku" który u mnie jest "wpięty" w ten styropian z podnośnikiem oraz uchem do holowania pod kołem zapasowym...
Teraz już mam go na wszelki słuczaj w bagażniku więc jak coś jest nie tak z pistoletem po prostu używam tej "przedłużki" i nie siłuję się z włożeniem pistoletu...
Swoją drogą, widziałem jak pancia na siłę wsadziła pistolet w ten wlew w foczce i nawet panowie z obsługi nie byli w stanie go wyjąć...tak się zakleszczył
A jak tankowałeś przez ten lejek? Do kanistra i przez lejek do baku?

PAFFCIO
21-05-2009, 19:32
do baku via lejek, tyle, że baaaardzo powoli na początku, jak już zaczęło lać, to poszło dość gładko...

jvc
21-05-2009, 20:14
Czyli wiadomo do baku lejek a do lejka pistolet z dystrybutora ? Bo nie zajarałem :D

ernestpierwszy
21-05-2009, 21:10
...gdy podjechałem na stację BP na oparach (ponoć podobne automaty są na Orlenie) i nie dało się cholery wetknąć w dziurę...a w baku (jak się po tankowaniu okazało) opary...
przypomniałem sobie o "lejku" który u mnie jest "wpięty" w ten styropian z podnośnikiem oraz uchem do holowania pod kołem zapasowym...
... widziałem jak pancia na siłę wsadziła pistolet w ten wlew w foczce i nawet panowie z obsługi nie byli w stanie go wyjąć...tak się zakleszczył

Dziwne, przecie Ford napisawszy, że Ford recommends BP...ech...

PAFFCIO
21-05-2009, 21:34
Czyli wiadomo do baku lejek a do lejka pistolet z dystrybutora ? Bo nie zajarałem :D
tak, wprost do lejka z pistoletu.

marcusC
23-05-2009, 12:34
Czy ten lejek jest na wyposażeniu każdego mondziaka bo ja go nie mam :(

TOMAS
23-05-2009, 12:48
Musisz mieć, poszukaj w styropianie koło koła zapasowego. ten niby lejek służy to otwarcia wlotu paliwa i zatankowania z karnistra

jvc
23-05-2009, 12:49
Czy ten lejek jest na wyposażeniu każdego mondziaka bo ja go nie mam :(
Poszukaj dobrze ,powinien być tam gdzie podnośnik i klucz do kół

marcusC
23-05-2009, 13:29
Jest tylko puste miejsce a lejka brak. Trzeba udać się do salonu bo jak gdzieś pistolet dystryburora nie będzie pasował to będzie klapa. :(

kuba1961
23-05-2009, 13:48
Odbierałem niedawno swojego i dostałem ten lejek do ręki.

kubaman
27-05-2009, 21:03
dzisiaj odebrałem mojego mondka i bałem się tankowania, ale spoko, zero problemów, cieknącego paliwa itp. Bardzo fajne rozwiązanie. Lejek mam, klapka zamyka się z centralnym zamkiem.

von_Paulus
29-05-2009, 08:47
Trochę z innej beczki, ale temat związany...
Czy ktoś z Was miał do czynienia z tym produktem?
http://www.autokosmetyki.pl/sonax_do_benzyny_zwieksza_liczbe_oktanowa,p741.htm l
Jeśli tak, to jakie wrażenia?
Zawodowy kierowca z mojej firmy (z wieloletnim stażem) twierdzi, że REWELACJA!
POZDRAWIAM!

Mouera
29-05-2009, 10:42
Trochę z innej beczki, ale temat związany...
Czy ktoś z Was miał do czynienia z tym produktem?
http://www.autokosmetyki.pl/sonax_do_benzyny_zwieksza_liczbe_oktanowa,p741.htm l
Jeśli tak, to jakie wrażenia?
Zawodowy kierowca z mojej firmy (z wieloletnim stażem) twierdzi, że REWELACJA!
POZDRAWIAM!

Ale bzdury - zwiększenie wartości oktanowej paliwa nie zwiększa mocy silnika.

ernestpierwszy
29-06-2009, 22:37
Dopiero 2 tankowanie (raczej dla wprawy) i śjakoś dziwne odczucia. Na Statoil poszło jak po maśle, na zalecanym przez Forda BP nie mogłem wsadzić pistoletu - aż sprawdziłem czy to nie benzyna.

pwroblew
17-07-2009, 21:58
Trochę z innej beczki, ale temat związany...
Czy ktoś z Was miał do czynienia z tym produktem?
http://www.autokosmetyki.pl/sonax_do_benzyny_zwieksza_liczbe_oktanowa,p741.htm l
Jeśli tak, to jakie wrażenia?
Zawodowy kierowca z mojej firmy (z wieloletnim stażem) twierdzi, że REWELACJA!
POZDRAWIAM!

Ja tam bym do swojego tego nie nalał /tym bardziej że to diesel;))/. Nie wierzę w te wszystkie wynalazki dodające mocy, zmniejszające zużycie paliwa, czy też umożliwiające jazdę bez oleju. Moim zdaniem szkoda silnika na eksperymenty.
Ale ostateczna decyzja należy do Ciebie.

SrebnaStrzała
17-07-2009, 22:11
Ja tam bym do swojego tego nie nalał /tym bardziej że to diesel;))/. Nie wierzę w te wszystkie wynalazki dodające mocy, zmniejszające zużycie paliwa, czy też umożliwiające jazdę bez oleju. Moim zdaniem szkoda silnika na eksperymenty.
Ale ostateczna decyzja należy do Ciebie.

Dają ale te z górnej półki a nie za paręnaście złotych.

rimbambito
17-07-2009, 23:21
witam !
jezdze w ewloszech i nigd nie mialem problemow z tankowaniem, ani z przelaniem pod samochod:)
jedynie zauwazylem ze po 600 km w deszczu na autostradzie zajechalem na stacje i otwieram klapke(ktora si enie zamyka przy wlaczanym zamknieciu centralnym:?) widze we wlewie pelno wody tego to for juz nie dorobil i co mam wode razem z dislem lac do baku??? no nic reczniczek papierowy w ruch i po sprawie ,
ale to nieprzyjemna niespodzianka:<

Romeksch
19-07-2009, 09:02
Tankowałem na Shell, BP i Orlen benzynkę 95 i 98 bez najmniejszych problemów. Przy okazji sprawdziłem kompa i jechałem do 5 km do tankowania. Myślę, że wskazania są bardzo precyzyjne ale trzeba pamiętać, że jeśli zmienia się średnie spalanie (z trasy wjeżdżasz do miasta w godzinie szczytu) to paliwa skokowo ubywa.

ernestpierwszy
19-07-2009, 16:26
Tankowałem na Shell, BP i Orlen benzynkę 95 i 98 bez najmniejszych problemów. Przy okazji sprawdziłem kompa i jechałem do 5 km do tankowania. Myślę, że wskazania są bardzo precyzyjne...
Ja jakoś z BP mam problem, jakoś ciasno wchodzi:) tankowanie ON na innej stacji BP (trzecia z rzędu) i ten sam "gruby pistolet".
Przy okazji spadło mi spalanie. :) 10,1 (wg komputera) i 10,06 (wg metody pod korek) - czyli komputer pokazuje spalanie auta bardzo dokładnie. Średnia spadła z 10,6 do 10,3 (przejechanych 1066 km).

Kicajbc
19-07-2009, 18:57
a wczesniej bardzo pisane bylo o dosypywaniu cukru. nie czytalem wszytskich stron ale wydaje mi sie ze cukier nie robi wiekszego wrazenia na silniku. cieplejszy dzien roztopi sie i po problemie spali sie tak mi sie przynajmniej wydaje:)

max32
21-02-2011, 21:36
Witam ! jestem tu nowy Mondka mam od miesiaca ,moj problem polega na tym ze nie moge wlozyc pistoletu do baku ale nie z winy dystrybutora tylko mam jakis przewod gumowy powykrecany we wszystkie strony we wlewie paliwa ,coz to za przewod ?? mozna go usunac ??? Pozdrawiam

wojtbf1
21-02-2011, 21:48
mam jakis przewod gumowy powykrecany we wszystkie strony
U mnie czegoś takiego nie ma.....wogóle nie możesz włożyć końcówki pistoletu..??? PB czy ON ?

max32
21-02-2011, 22:59
ON klapka sie otwiera i pistolet wchodzi na centymetr bo dalej jest przewod powykrecany i blokuje wlew ,10 litrow wlewam 3minuty bo ciagle wybija!!! moze poprzedniemu wlascicielowi ktos probowal spuscic paliwo i dlatego mam ten przewod we wlewie?

jvras
22-02-2011, 08:44
Czy ktoś dokładał już ryglowanie tej klapki wlewu paliwa? Da się to gdzieś sensownie zrobić? Nie mogę jakoś spać spokojnie z czymś takim :P

Jak pytałem u jednego speca co robi centralne zamki czy by coś takiego zrobił to zrobił wielkie oczy, że to niemożliwe żeby takie auto nie miało zamykania klapki razem z centralnym. Pokazałem mu że się nie zamyka, on zdziwił się jeszcze bardziej, ale powiedział że on takich rzeczy nie robi i tyle.

jvc
22-02-2011, 08:47
Obecne wersje już mają zamykaną klapkę, a co do pytania to się nie da a nawet jeśli się da to koszty byłyby zbyt duże żeby się w to bawić

max32
22-02-2011, 16:54
ja juz swoj problem rozwiazalem ,tak jak juz wczesniej pisalem ze mam jakis przewod we wlewie paliwa dzis go wydostalem 1,5metra przewod paliwowy ktos spuszczal paliwo i go tam poprostu zostawil bo nie chcial wyjsc !!!??? zatankowalem do pelna i po problemie ,do nastepnego razu:(

Andrzej_G
23-02-2011, 10:13
Klapka u mnie się blokuje po ryglowaniu drzwi.
Jest jednak czasami problem w ustawieniu pistoletu dystrybutora w pozycji "tankowania". Zazwyczaj po puszczeniu odcina dopływ paliwa. Tankuję zazwyczaj na tej samej stacji STATOIL. Czasami uda mi się ustawić do automatycznego wyłączenia, ale często jest jak wspomniałem powyżej - trzeba wtedy cały czas trzymać ręcznie włączony, aż do "odbicia".
Sam układ bez korka jest OK - chociaż w foczce wcale korek mi nie przeszkadzał i był dodatkowo zamykany kluczykiem.

komariusz
12-03-2011, 19:26
a ja musiałem wymienić rure łączącą wlew ze zbiornikiem - coś przekręciło sie w tych niedorobionych zapadkach - koszt 560 złoty - generalnie porażka ten system

Hep
13-03-2011, 19:59
U mnie autko z 2010 roku. Klapka rygluje się razem z centralnym. System easyfuel jest jak dla mnie rewelacyjny, moja żona jest tego samego zdania :).

Hep

Andraszi
17-04-2011, 22:15
Chciałbym wrócić do wątku poruszonego przez jvras. Czy jednak ktoś poruszał problem ewentualnego domontowania automatycznego zamykania wlewu w ASO ??? Czy jest to możliwe i jaki byłby koszt takiego zabiegu ? Ja dzwoniłem do ASO ale jakiś pan był chyba średnio poinformowany bo powiedział, że jest to jedynie kwestia oprogramowania. Jak widać z wcześniejszych wypowiedzi oraz załączonych zdjęć - tak jednak nie jest.

arturek
17-04-2011, 23:50
Witam
Alternatywne rozwiązanie - w focusie 1, klapka była na kluczyk
Może warto pomyśleć nad takim rozwiązaniem?
Może by się dało założyć
Wygląd klapki z zamkiem
http://allegro.pl/klapka-wlewu-paliwa-ford-focus-i1545848470.html
http://allegro.pl/klapka-wlewu-paliwa-ford-focus-mk1-i1540711076.html

pozdrawiam
Arturek

rol6
18-04-2011, 09:10
Wszystko jest kwestią dobrych chęci i zdolności manualnych. ;)

W Mondeo trzeba pewnie wymienić całą obudowę wlewu paliwa na taką z rocznika, w którym ta blokada występowała. Obudowa z modeli, w których nie było blokady (przynajmniej moja) nie posiada mocowania silniczka blokady.

Inaczej jest w Focusie po lifcie. W Focusie przy wprowadzeniu systemu easyfuel zastosowano taką samą obudowę wlewu paliwa jak w modelach przed liftem, usuwając tylko silniczek blokady - wszystkie mocowania zostały. Wystarczyło tylko kupić silniczek blokady z wtyczką poprowadzić instalację centralnego z tylnych drzwi (ja tak zrobiłem) lub zamka bagażnika i już można się cieszyć blokowaną klapką wlewu paliwa przy systemie easyfuel. :)

Kapsel_lg
09-06-2011, 23:27
Ja mam rocznik 2008 i mam zamykanie klapki zamontowane fabrycznie.
W sumie system fajny. Najbardziej żona się cieszy bo zawsze ma problem z odkręcaniem korka.

Andrzej_G
27-09-2011, 13:42
Witam.
Czytam różne posty o tankowaniu, ale nie znalazłem nic na temat mnie nurtujący.
Otóż tankuję swojego mondka od prawie roku i zawsze wszystko było OK, a tu naraz zauważyłem rozlane paliwo od wlewu poprzez błotnik samochodu. Tankuję do pierwszego odbicia dystrybutora.
Wygląda to tak jakby paliwo zabierane było z baku podciśnieniem powietrza w trakcie jazdy samochodu. Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły co to może być ??

jvc
27-09-2011, 14:11
To nic nowego , generalnie mnie też raz się przytrafiło rozlać za 4 lata jazdy, fakt że tankuję do trzeciego wybicia. Tankowanie pod korek nie jest wskazane bo dzieje się tak jak u Ciebie.
Może zrobiła się jakaś poduszka powietrzna i coś źle zassało, nie przejmował bym się tym pod warunkiem że nie będzie się tak działo za każdym razem :)

edit. Jeszcze raz przeczytałem posta, to Tobie się rozlało już podczas jazdy z tego co piszesz, tak czy tak nic bym nie robił przynajmniej do kolejnego tankowania.

MARR
27-09-2011, 21:17
Co do rozlanego paliwa - to normalne gdy nalejesz za dużo. Wystarczy że pistolet za późno odbije - zdarza się. Generalnie jest tak, że u jednych "wywala" już przy pierwszym odbiciu, u innych przy np. czwartym. Mi jak do tej pory zdarzyło się to raz.

Jeśli chodzi o easyfuel - tankowałem przez ostatnie 2 lata w Polsce, Niemczech, Francji, Austrii, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Słowenii, Chorwacji - czyli gdzieś tak w połowie Europy. I nigdy nie miałem najmniejszych problemów z włożeniem/wyjęciem pistoletu.
Układ jest wygodny a chwilami baaardzo przydatny - najczęściej tak gdzieś o 4 nad ranem gdy jedziesz 20-stą godzinę i nie wiesz już nawet jak się nazywasz :) Mi jeszcze się nie zdarzyło pomylić pistoletów - może za odporny na zmęczenie jestem :) ale znajomy zalał w ubiegłym roku nad ranem na Kołbaskowie do Galaxy pełniutki bak benzynki - nie miał easyfuel :) Na szczęście zorientował się co zrobił i nawet go nie odpalił. Ale kosztowała go ta chwila roztargnienia 400zł (paliwo + spuszczanie przez wezwaną firmę) i stracone 5h

adam131
27-09-2011, 22:01
2,5 roku tankowania. Zawsze do trzeciego - czwartego odbicia. Nigdy ani kropelki na asfalcie pod dystrybutorem.

jvc
27-09-2011, 22:27
adam131 wszystko przed Tobą :D

dawid
28-09-2011, 13:23
mi sie wylalo troche tylko przy pierwszym tankowaniu. O ponad roku super.
Wlasnie cenie Forda za podgrzewana przednia szybe i wlewanie paliwa. ;))) nie pomijajac komfortu jazdy

mrk26
28-09-2011, 19:58
Ja jak sie przesiadłem z passata to pierwsze 4-5 tankowań to sporo wylałem na ziemie przy dystrybutorze :p a potem poczytałem forum i było spoko, tankowałem tylko do pierwszego odbicia i już nie lało na ziemie :P

Andrzej_G
29-09-2011, 09:10
Jeszcze raz przeczytałem posta, to Tobie się rozlało już podczas jazdy z tego co piszesz, tak czy tak nic bym nie robił przynajmniej do kolejnego tankowania.
Owszem taka sytuacja zdarzyła sie podczas jazdy samochodu - dwukrotnie. W trakcie tankowania wszystko OK.
Co dziwne drugi raz nawet nie tankowałem do pełna tylko ok 30 litrów w baku.
Dzisiaj dotankuje się jeszcze raz na full i zobaczę czy znowu coś się wywali :(

Atlis
29-09-2011, 09:20
mrk26 - w instrukcji lub na wlewie MK4 nie ma informacji ze ma sie tylko do 3. odbicia tankowac? bo FFIII tak jest.

kopydleusz
29-09-2011, 12:19
kojarzę że gdzieś było w instrukcji, że do pierwszego odbicia

anastazyy
29-09-2011, 13:22
kojarzę że gdzieś było w instrukcji, że do pierwszego odbicia

jak na klapce od wlewu paliwa 1 odbicie 10s czekania i wyjmujemy pistolet

Marianosik
29-09-2011, 16:43
kojarzę że gdzieś było w instrukcji, że do pierwszego odbicia

DO DRUGIEGO !!!

W instrukcji jest tak:

"Zakończ napełnianie zbiornika po drugim zatrzymaniu dyszy dystrybutora. Dalsze dolanie paliwa może spowodować jego przelanie się. Rozlane paliwo mogłoby stanowić zagrożenie dla innych użytkowników drogi."

"Zalecamy odczekanie co najmniej 10 sekund przed wyjęciem dyszy dystrybutora po zakończeniu tankowania, aby końcówka paliwa spłynęła do zbiornika paliwa."

mrk26
29-09-2011, 20:44
A kto to czytał instrukcje jak tankować?? :P wiadomo by lo że diesel i więcej info nie było trzeba, emocje wzięły górę, to do pełna i w trasę :D

kopydleusz
30-09-2011, 07:00
DO DRUGIEGO !!!


Faktycznie masz rację.

Ja tankuję nawet do 5 wybicia dystrybutora, pod samiutki korek, i jeszcze nigdy nie miałem brudnego ani pod autem, ani poniżej wlewu na karoserii.

arczi241
22-01-2012, 18:09
A ja mam problem po zatankowaniu paliwa (na stacji z dysrybutora) nieważne czy do pełna czy do połowy baku po paru dniach na błotniku i zderzaku pod wlewem widać ślady ropy jak bym z karnistra wlewał i zalał bok paliwem. Co to może byc??

foni
22-01-2012, 20:30
Z moich obserwacji dzieje się tak wówczas gdy po tankowaniu jedziemy z większymi prędkościami (autostrada, a nawet droga poza miejska często "wystarcza"). Dlaczego tak jest - nie wiem, nie mniej jednak gdy po zatankowaniu poruszam się z mniejszymi prędkościami efektu takiego nie ma. Może jakieś podciśnienie się wytwarza i wysysa paliwo... stąd ta smuga na błotniku i zderzaku...

Kapsel_lg
23-01-2012, 21:37
eeeee... jakaś dziwna teoria ja po zatankowaniu do pełna poruszam się i 160 - 170 km/h (nawet dziś na A4 w kierunku Opola) i nie ma prawa nic ciec ani żadnych smug na błotniku czy gdziekolwiek.

Może macie uszkodzony zawór zamykający wlew lub nieszczelnośc na rurze?

Strzeszku
24-01-2012, 21:28
U mnie ślad na zderzaku pojawia się jeżeli po zatankowaniu od razu wyciągam pistolet z wlewu. Pod samym wlewem do baku jest taka mała dziurka, do której nie powinno się dostać paliwo.

wirek27
24-01-2012, 23:10
U mnie podobnie, w sensie nigdy nic nie cieknie. Tankuje do pierwszego odbicia - zwykle to już prawie max i nie ma problemów.

fatek
28-01-2012, 16:55
wlasnie to jest problemem -> latwy dostep do wlewu dla kazdego po rozwarciu blokady w pierscieniu
a mechaniczna blokada klapki po zablokowaniu centralnego wystepuje lub nie bez zadnej logiki (zalezy od egzemplarza)
jedyne co pozostaje to wierzyc ze nie da sie tak latwo dostac rurka do zbiornika :(
ale cukru mozna zawsze nasypac :(
tym wiec nieszczesnikom ktorzy maja modele z 2007 sugeruje nie wchodzenie w konflikty graniczne w garazu z sasiadami :)
moze oni tez czytaja forum mondeo :)

cukier drogi jest:evil:

Hal.9k
09-02-2012, 15:39
Na niektórych stacjach faktycznie miewam problem z ławym wsadzeniem końcówki pistoletu do wlewu, ale jeszcze się nie zdarzyło aby się to nie udało. Za granicą przetestowane m.in. na Litwie. Z cieknącym paliwem muszę jedynie uważać na to co wylewa się z końcówki pistoletu. Niestety procedura z instrukcji z odczekaniem 10 sekund przed wyjęciem go z wleu nie pomaga. Tak więc wyjmuję minimalnie pistolet, tak aby końcówka nadal była we wlewie, a dopiero po chwili całkowicie. Czasem się udaje, a czasem jeszcze troszkę paliwa poleci na ziemię, albo błotnik niestety. Do przeżycia.

jvc
22-04-2012, 08:52
U mnie pojawił się problem z zachlapanym błotnikiem i zderzakiem. Zauwazyłem to już drugi może trzeci raz. Dzieje się tak po zatankowaniu do pełna (ostatnio do 3 odbicia). Ma to na pewno związek z tym że od razu po tankowaniu wyjeżdżam na drogę gdzie jeździ się ponad 120km/h
Tyle że tankuję na tych samych stacjach i dawniej tego nie było...
Przypuszczam że jakiś zawór nie zamyka się dobrze.

mrk26
22-04-2012, 09:03
To chyba kwestia tankowania do trzeciego odbicia :P, ja osobiście nie miałem problemów z tym systemem do nie dawna, a mianowicie jak chciałem dolać specyfiku do czyszczenia wtrysków, i tu było troche manewrowania gdyż nie posiadam lejka oryginalnego, a otworzyć zapadke i wlać preparat tak żeby nie zmarnować to jednak wymaga wprawy i refleksu, którego czasami brak przy weekendzie:P

Andrzej_G
01-05-2012, 19:23
U mnie pojawił się problem z zachlapanym błotnikiem i zderzakiem. Zauwazyłem to już drugi może trzeci raz. Dzieje się tak po zatankowaniu do pełna (ostatnio do 3 odbicia). Ma to na pewno związek z tym że od razu po tankowaniu wyjeżdżam na drogę gdzie jeździ się ponad 120km/h

Podobne przypadki miałem w zeszłoroczne wakacje we Włoszech, gdzie po tankowaniu do pełna zazwyczaj wyjeżdżałem na drogi szybkiego ruchu lub autostrady (pisałem zresztą już o tym).
Od powrotu sytuacja nie pojawiła się aż do dzisiaj :( Po zatankowaniu wyjazd na autostradę i 170 - 195 km/h przez 10 km. Po dojechaniu na miejsce zauważyłem lekko brudny błotnik od paliwa. Być może temperatura zewnętrzna ?? i pełny bak ?? jakiś nadmiar ciśnienia - sam nie wiem. Miałem z tym ponad pól roku spokój.

jvc
01-05-2012, 21:06
Pytałem przy okazji w ASO. Tankować do pierwszego odbicia i dodatkowo odczekać po tym około 10 sek, taka diagnoza ,ponoć to się zdarza gdy tego nie przestrzegamy...

michalkoczur
01-05-2012, 21:48
ogolnie z tym easy-fuelem - jakby to Burneika powiedzial :)- to lipa lekka. bagnetu nie da sie glebiej wsadzic, trzeba caly czas podczas tankowania trzymac, a w zwiazku z tym ze bagnet plytko to caly czas odbija a jak juz czlowiek zatankuje to sie okazuje ze troche paliwa zalewa odpowietrznik i mala kaluza pod autem na poczatku jest...

jvc
01-05-2012, 21:57
bagnetu nie da sie glebiej wsadzic, trzeba caly czas podczas tankowania trzymac
e tam ja zwykle puszczam i się samo tankuje , ale może mam większe doświadczenie trochę ;)

michalkoczur
01-05-2012, 22:01
e tam ja zwykle puszczam i się samo tankuje , ale może mam większe doświadczenie trochę ;)

he he jak to mowia lac po brzegi :)

Maskon
01-05-2012, 22:07
bagnetu nie da sie glebiej wsadzic, trzeba caly czas podczas tankowania trzymac,
jak juz czlowiek zatankuje to sie okazuje ze troche paliwa zalewa odpowietrznik i mala kaluza pod autem na poczatku jest...
Poproś kiedyś na stacji kogoś z obsługi to zobaczysz, że jednak można inaczej :)

Kapsel_lg
01-05-2012, 22:14
ogolnie z tym easy-fuelem - jakby to Burneika powiedzial :)- to lipa lekka. bagnetu nie da sie glebiej wsadzic, trzeba caly czas podczas tankowania trzymac, a w zwiazku z tym ze bagnet plytko to caly czas odbija a jak juz czlowiek zatankuje to sie okazuje ze troche paliwa zalewa odpowietrznik i mala kaluza pod autem na poczatku jest...

No to czas nauczyć się tankować w tym systemie :)
Pistolet wchodzi do końca i pięknie się wszystko samo leje no chyba że użyjesz pistoletu z pompy wysokowydajnej (TIR) to fakt nie wejdzie ci cały i będzie non stop odbijać. To samo będziesz miał w przypadku mocnego spienienia się paliwa na wylocie pistoletu (czyli jego wady lub wady dystrybutora podającego paliwo z powietrzem). Jest jeszcze jedna opcja że stacja na której tankujesz ma pistolety starego typu czyli wszystkie takie same czy to benzyna czy to olej (dla żuka nie ma różnicy dla nowych aut już tak).

michalkoczur
01-05-2012, 22:28
zawsze kierowalem sie nalepka na klapce... musze sprobowac glebiej :p

mrk26
02-05-2012, 15:08
Hmmm a głębiej to jak? Po jajka? :P. Jakoś nie zauważyłem żeby w mondku specjalnie płytko pistolet wchodził.

michalkoczur
02-05-2012, 15:32
spoko, ja tylko napisalem ze wg nalepki na odwrocie klapki wlewu, gdzie jest pokazane jak wkladac bagnet do wlewu (i rekomendacja paliwa), jest to bardzo plytko.

Kapsel_lg
02-05-2012, 16:00
wejść powinna cała końcówkado zgięcia.

adam131
03-05-2012, 00:34
No nie, jaja sobie robicie? Paliwo wlać każdy głupek przecież umie. To forum poważne jest:?

michalkoczur
03-05-2012, 04:46
a my nie jestesmy glupkami wiec podejmowalismy temat :P

Kapsel_lg
03-05-2012, 21:15
no jak widać nie każdy i dlaczego od razu głupiec?
Problemy mogą wynikać z wielu czynników wcale nie z głupoty użytkownika (o kilku sam napisałem)

michalkoczur
04-05-2012, 05:26
Kapsel dzieki za wsparcie :)
a ze akurat udzielilem sie w temacie, nie oznacza ze nie umiem tankowac:)
pozdrawiam wszystkich tankujacych paliwo... i nie tylko :P

jvc
04-05-2012, 06:50
Wcale pistolet nie wchodzi tak super, fakt że zostawiam włączony i sam się tankuję ,ale robię trochę w strachu. W kilku innych samochodach , które tankowałem jakoś mocniej ta końcówka siedzi :)

medyk88
04-05-2012, 07:11
a czego tu sie bać??

mi się system podoba i nie narzekam

jvc
04-05-2012, 08:14
Mnie się np. nie podoba że w rocznikach z początku produkcji wlew nie jest w ogóle zabezpieczony.

medyk88
04-05-2012, 08:37
to fakt też tak mam
ale nie wiem czy istnieje możliwość dołożenia blokady

michalkoczur
04-05-2012, 15:50
Wcale pistolet nie wchodzi tak super, fakt że zostawiam włączony i sam się tankuję ,ale robię trochę w strachu. W kilku innych samochodach , które tankowałem jakoś mocniej ta końcówka siedzi :)

dodatkowo niepewnosc poteguje elastycznosc wlewu.

jvc
04-05-2012, 17:39
dodatkowo niepewnosc poteguje elastycznosc wlewu
A nawet przede wszystkim :)

jaculek63
01-09-2012, 22:59
Witam odświeżę troszkę temat ale mam problem z tankowaniem w tym systemie auto świeżo kupione i przy pierwszym na stacji sheel w niemczech mały problem z włożenien końcówki dystrybutora,za to w pl.na bp musiałem użyć większej siły może to brak wprawy może ford winien przeszkolić przyszłych użytkowników ale mam obiekcje tym bardziej iż poprzedni właściciel zatankowane miał auto na 3/4 zbiornika a nic nie wspominał o trudnościach z tankowaniem.Nie znalazłem sławnego lejka w zestawie (poćwiczyłbym i nie marudził na forum) więc nie mogę wykluczyc wady końcówki dystrybutora albo mojej ułomności w tankowaniu ,jeśli jest jakiś patent to proszę o radę
Pozdawiam.

arkmyl12
01-09-2012, 23:16
Mnie się np. nie podoba że w rocznikach z początku produkcji wlew nie jest w ogóle zabezpieczony.

A już się martwiłem ze trafił mi się jakiś wybrakowany egzemplarz..

Klapka ma miejsce na rygiel, wiec jesli wiązka ma przewidziane zasilanie blokady wlewu to wystarczy tylko zamontować rygiel (koszt na aledrogo ok 150 zł)

kopydleusz
02-09-2012, 13:20
Nie znalazłem sławnego lejka w zestawie

Powinien być pod kołem zapasowym w styropianie z lewarkiem. Szczerze mówiąc nigdy nie miałem problemu z włożeniem pistoletu do wlewu. Może dlatego, że wkładam go jakby od góry (przechylony tak, by dysza była prawie pionowo w dół).

A już się martwiłem ze trafił mi się jakiś wybrakowany egzemplarz..

Nie tylko Tobie :) ale czy to jest wada? Jeszcze mi paliwa nie spuścili.

mir200
02-09-2012, 18:16
pierwszy raz w ciągu 3.5 roku nie mogłem zatankować na stacji na Węgrzech- dopiero wyszedł pan , założył gumową rurkę i zatankował. Pistolet był całkiem nieformeny ani duży ( jak TIR) ani mały. Poza tym bez najmniejszych problemów. I do tej pory nie sprawdziłem czy mam adapter na pistolet.

anastazyy
03-09-2012, 18:45
Jak miałem problem na chorwacji. Ale jakoś udało mi się dojechać do innej stacji i już tam było ok.

krakusik1
14-07-2013, 07:39
Witam zalałem wczoraj mondeo węzem z bańką i zgasło po 2 km czy moze byc to zapowietrzenie układu pomożcie mieszkam w Belgii i tutaj serwis jest strasznie drogi

MaXyM
14-07-2013, 09:15
U mnie tez dosc ciezko wchodzi o wychodzi pistolet z wlewu co mi sie nie podoba.
Ale co gorsza za kazdym razem jak wyciagam pistolet to sobie poleje blotnik reszkami paliwa w pistolecie. Wam tez tak sie dzieje? Jest na to jakis sposob?

jvc
14-07-2013, 09:29
Jak skończysz tankować to pozostaw na chwilę pistolet we wlewie i poruszaj nim na boki, mnie nic nie kapie po takim zabiegu.

siebek
14-07-2013, 09:50
@MaXyM
Zawsze czekam 10s przed wyjęciem pistoletu, żeby wszystko z niego skapnęło. Ani kropla nie poleci na błotnik.

MaXyM
14-07-2013, 12:33
Ja zwykle tankuje uzywajac blokady. Po wybiciu pistoletu, jeszcze wprowadzam dane do motostatu. Wiec na pewno wiecej niz 10 sek. A przy wyciaganiu pistoletu i tak usyfie auto. Musze sprobowac z tym ruszaniem na boki.

Troche to wkurzajace. Nie wiem po co takie dziwne wynalazki utrudniajace zycie. Dla debili co pomyla sobie paliwo?
Jezdze autem 20 lat i nigdy paliwa nie pomylilem. Przy tym tankowalo sie milo przyjemnie i latwo. Jak tankowalem pierwszy raz MDO, to myslalem ze stoje przy dystrybutorze dla tirow bo nie moglem wcisnac pistoletu do pochwy ;)

radekrogo
14-07-2013, 14:14
Troche to wkurzajace. Nie wiem po co takie dziwne wynalazki utrudniajace zycie. Dla debili co pomyla sobie paliwo?

Jak masz dzieci to zobacz ich zadania z matmy na logikę, a potem przypomnij sobie coś ty rozwiązywał za zadania i będziesz miał ogólną wizje dzisiejszego społeczeństwa i użytkownika auta.
Dla tych co szukają lejka rada od dziada: niektóre dodatki do paliw maja odpowiednia średnice szyjki ;). Ja dla benzyny zaadoptowałem po 3M.

Spock
14-07-2013, 14:23
Tutaj cos ciekawego...Szczegolnie fotki 5 i 6

http://auto.freenet.de/pictureshow/news/neuheiten/ford-easyfuel-einfach-ist-anders_47016_553858_47014_4.html?bc=6&nf=1

PAFFCIO
15-07-2013, 10:04
...Ale co gorsza za kazdym razem jak wyciagam pistolet to sobie poleje blotnik reszkami paliwa w pistolecie. Wam tez tak sie dzieje? Jest na to jakis sposob?

Ja zawsze przy tankowaniu, zwijam, dostępny przy dystrybutorze, ręcznik papierowy i podkładam go pod pistolet. Wówczas zarówno gdy tankuję i często same pistolety są lekko przeciekające, jak i przy wyjmowaniu, to co z niego kapie trafia na ręcznik a nie na autko. 100% skuteczność :-)

piotr100
15-07-2013, 11:35
Panowie tez tak macie ze jak tankujecie do pelna czyli po odbiciu zeby dolac pod tzw.korek zdazylo mi sie ze paliwo zaczelo leciec nie przez korek a gdzies bokiem i wylecialo prawie po kole tylnym.Zdziwilo mnie bo w poprzednich autach nigdy nie lało mi sie gdzies bokiem,a tu jakas niespodzianka.Mondeo tak ma orginalnie bo zakladam ze wylewa sie to gdzie przez odpowietrznik jakis czy z moim jest cos nie halo ????:<

pankrakus
15-07-2013, 11:43
[...] jak wyciagam pistolet to sobie poleje blotnik reszkami paliwa w pistolecie.[...]

Tak mi się przypomniało, gdzieś zasłyszane:

"Choćbyś otrzepywał dwa tygodnie,
zawsze kropla spadnie Ci na spodnie"

(oczywiście mam na myśli tankowanie paliwa)

pozdrawiam

jvc
15-07-2013, 11:51
Mondeo tak ma orginalnie bo zakladam ze wylewa sie to gdzie przez odpowietrznik jakis czy z moim jest cos nie halo ????
Tak. TTTM, tankujemy max do drugiego odbicia :)

Spock
16-07-2013, 14:03
Dlaczego ja nie mam najmniejszego problemu z tankowaniem??

Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk 4 Beta

jvc
16-07-2013, 14:42
Bo na przykład masz mondka po lifcie?

Spock
16-07-2013, 15:28
Nie jest to ten sam system?

Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk 4 Beta

MaXyM
16-07-2013, 17:14
ja tez mam po lifcie. trudno to nazwac problem ale tankowanie nie jest wygodne

Markoo
16-07-2013, 17:51
No nie wiem, na co tu narzekać ? Po prostu się tankuję - ot taki pozytywny głos w tym całym narzekaniu na kapanie i inne dolegliwości :)

Spock
16-07-2013, 18:46
ja tez mam po lifcie. trudno to nazwac problem ale tankowanie nie jest wygodne

U mnie sie tankuje bezproblemowo

Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk 4 Beta

dario07
13-10-2013, 10:19
Bawiłem się tym Easy Fuel. Trzeba rozewrzeć dwa przeciwległe punkty pierścienia. Wtedy biały krążek ustępuje. Jeden śrubokręt, jeden palec i już.

Do kazdego modelu w bagazniku znajduje się dedykowany lejek przez który można nalać z kanistra

jakubol
15-10-2013, 17:18
A wiecie ile ludzi tankuje benzynę do diesla?Potem to zaczynają się schody.Ten system to eliminuje,co tam parę rozlanych kropel...

neto
28-10-2013, 10:03
Odświeżę trochę temat, czy komuś z Was udało się dołożyć/wymienić wlew na taki zamykany?

kopydleusz
28-10-2013, 11:13
neto: a jest sens kombinować? jeśli bardzo chesz, to kup inny wlew (z zamknięciem) i podłącz kabelek do modułu, który jest bezpośrednio pod wlewem od środka bagażnika, wtedy będziesz miał zamykanie. Jednak jeśli ktoś będzie chciał Ci spuścić paliwo, i tak nie zrobi tego przez klapkę, tylko wbije śrubokręt w bak. Cukru w baku też bym się nie bał, bo EasyFuel powinien wystarczyć jako ochrona przed wygłupami.

Towarzysz
28-10-2013, 12:55
Kurde przeraża mnie to jak ludzie marudzą, dla mnie to idealny wynalazek i tak tankuje tylko na BP,nigdy nie miałem problemów z wkładaniem ani wyciąganiem "węża" a brak korka uważam za zaletę.
A kradzież paliwa... się tylko słyszała nie znam nikogo kogo by okradziono, cukru też znajomym ani mi nigdy nie wsypał... ;o

neto
29-10-2013, 09:43
Towarzysz - tu nie chodzi o marudzenie - chodzi o spokój psychiczny. Pierwszy raz mam auto, w którym nie zamyka się wlew. Pytam, ponieważ mam możliwość dostać bardzo tanio cały wlew z zamykaniem, a nie chciało mi się rozbierać tapicery aby sprawdzić czy wiązka jest.

kopydleusz
29-10-2013, 10:09
neto: wiązka nie wiem czy jest, ale sam moduł jest bardzo blisko. Rozebranie tapicerki może być bardzo przydatne, a jest na tyle proste, że nie ma co się zastanawiać.

jankowalski973
29-10-2013, 14:12
... chodzi o spokój psychiczny. Pierwszy raz mam auto, w którym nie zamyka się wlew

Po jakimś czasie zapomnisz, że coś takiego Masz, ....no do puki nie zatankujesz.

bartoszek
29-10-2013, 14:50
Pierwszy raz mam auto, w którym nie zamyka się wlew.

Jak to nie zamykany? Centralny blokuje klapkę. w VW centralny blokuje klapkę, a w środku jest korek - bez kluczyka, tak samo w renault. Przynajmniej w moich.

mrk26
29-10-2013, 15:12
Jak to nie zamykany?
Bardzo normalnie, zależy od wersji wyposażenia ;)

bartoszek
29-10-2013, 15:29
Bardzo normalnie, zależy od wersji wyposażenia ;)

Nie wiem, czy od wersji wyposażenia, ja u siebie w mondku też mam easyfuel, i jest zamykany - klapkę blokuje centralny.

a pytanie" Jak to nie zamykany" było ironiczne :)

kopydleusz
29-10-2013, 15:46
W początkowych egzemplarzach nie było zamykania klapki. Dopiero bodajże w 2008 roku w prowadzili taki wynalazek. Nie zależało to od wersji wyposażenia.

Niemniej jednak, da się bez tego żyć i nie jest to niezbędny wynalazek.

mrk26
29-10-2013, 16:47
Nie wiem jak na polski rynek ale wersje zagrabaniczne od ghia w górę miały zamykaną klapkę z centralnym już w 2007r ;)

Karwos00
19-09-2014, 20:08
U mnie jest z czarną 1 klapką jako zamknięcie. A miałem na początku błąd zamknięcia klapki a teraz P0456 - w usa ciągły błąd praktycznie nie do obejścia a MIL mnie denerwuje. Może macie jakieś sposoby na tę - bardzo małą nieszczelność w układzie odprowadzenia par paliwa?

MKX4
19-09-2014, 22:08
Nie wiem jak na polski rynek ale wersje zagrabaniczne od ghia w górę miały zamykaną klapkę z centralnym już w 2007r ;)

Nie prawda, mam Titanium z Holandii i zamka nie mam. Także nie ma żadnej reguły. Chyba, że oszczędzali już w fabryce wyrywkowo.

lesiux
08-02-2015, 12:12
ma ktoś jakiś patent jak tankować, żeby za wcześnie pistolet nie odbijał? Wczoraj zatankowałem ostatecznie ponad 50l ale pierwsze odbicie już było przed 20l. Generalnie zanim zalałem te 50-pare litrów odbił mi z 5-6 razy i skończyło się lekkim wylaniem pod auto. Strasznie denerwujące. Staram się pistolet wkładać poziomo jak na naklejce na wlewie ale wczoraj się to nie sprawdziło. Podzieli się ktoś swoimi patentami?

Paw3l1
08-02-2015, 12:16
Ja pistolet po włożeniu przekręcam rączką do góry :) tak na godzine 10-11

lesiux
08-02-2015, 12:31
cwane nie powiem, muszę przetestować :)

jvc
08-02-2015, 12:35
Pewnie przytkane odpowietrzenie. Co 10 litrów można robić przerwę na kilka sekund a pod koniec tankowania co 5 litrów. Powinno pomóc.

lesiux
08-02-2015, 12:38
no tak tylko ciężko wyczuć kiedy faktycznie już jest full robiąc takie przerwy. Gdzie można znaleźć odpowietrznik z baku, żeby sprawdzić jego drożność?

basior87
08-02-2015, 15:08
Ja mam podobny problem przy tankowaniu. Niem wiem kiedy jest już pełno. Ostatnio miałem pełny bak przejechałem 300km i tankowałem przed granicą. Weszło 6litrów i nie chciało dalej tankować. Lałem bardzo, bardzo powoli i po kilku odbiciach i 10min paliwo zaczęło się "ulewać" (weszło jeszcze 15litrów) czyli było full. Ale czy takie tankowanie po korek nie szkodzi czemuś? Ostatnio oglądałem program że takie tankowanie po korek czyli po odbiciu dolewanie aż zacznie sie ulewać coś tak może zaszkodzić silnikowi. Niby że musi być jakaś poduszka powietrzna w baku?

jvc
08-02-2015, 15:21
Gdzie można znaleźć odpowietrznik z baku, żeby sprawdzić jego drożność?
Z tego co się orientowałem to nie jest 5 minut roboty. Sam tego nie zrobię więc odpuściłem, bo u mnie problem był z nie odbijaniem, tylko z wyciekiem paliwa po zatankowaniu na full. Teraz ze trzy razy w ciągu tankowania odpuszczam na chwilę i jest OK.

Z tego co pamiętam trzeba dostać się do niego od środka od strony bagażnika demontując tapicerkę boczku koło wlewu.
Gdzieś na forum jest o tym temat.

slawek-kali
08-02-2015, 16:07
Gdzie wy tankujecie? Ja jeszcze nigdy nie miałem problemu z laniem do pełna, na TOTAL nalałem nawet 71L wg. dystrybutora. Żadnych odbić aż pod koniec...

juri2069
08-02-2015, 16:20
Ja to samo. Odbija i wg wskazań producenta 2 razy jeszcze można dolać do odbicia ( wchodzi ok 2 litry )Zawsze mam pod korek
Problem koledzy moga mieć raczej z odpowietrzaniam jak zauwazyli a nie ze stacja :)
Gdzie wy tankujecie

p.saw
08-02-2015, 18:22
nalałem nawet 71L wg. dystrybutora. ...

No to może dystrybutor oszukuje? 8)

juri2069
08-02-2015, 18:32
Coś ty. Kalik ma składanego , no to zbiornik wsadzili z passata B3 :D

jvc
08-02-2015, 18:34
Na ponad 100 tankowań raz udało mi się wlać 69 litrów.

p.saw
08-02-2015, 18:39
Mnie raz tylko udało się zatankować 68L, no ale prawie "upychałem kolanem". Pan w kolejce za mną pukał się w czoło.:570:
Jeśli chodzi o odbijanie to czasami mam problem na samym początku tankowania, potrafi 2-3 razy odbić ale przekręcając pistolet w lewo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) dalej idzie już ok. Na sam koniec odbija i potem przez pykanie wlewam jeszcze max 5L.

MaXyM
08-02-2015, 19:36
tylko po co tak dobijac do korka?

juri2069
08-02-2015, 19:52
5 litrów to prawie 100 km więcej bez zajezdżania na stację. Zawsze leje ile wejdzie

Mediana
09-02-2015, 16:55
Nie wlewamy paliwa pod korek, tylko tak, jak mówi instrukcja. :)
Ale faktycznie czasem pistolet jest za czuły tylko, jak to sprawdzić. :)
I warto jeszcze poczytać co się może stać przy wlewaniu pod korek.
M...

Przemol1974
09-02-2015, 17:04
I warto jeszcze poczytać co się może stać przy wlewaniu pod korek.
M...[/QUOTE]

A co może się stać? :)

jvc
09-02-2015, 17:56
Na przykład to że ostatni litr zostawisz pod samochodem

tommobile
09-02-2015, 19:52
I warto jeszcze poczytać co się może stać przy wlewaniu pod korek.
M...
A co może się stać? :)

Spało się na lekcjach fizyki - pod wpływem rosnącej temperatury np. paliwo zwiększa swoją objętość (z tego samego powodu zbiorniki z gazem można napełniać do 85% ich nominalnej objętości).
Nie przejmowałbym się tym gdybym po tankowaniu jechał w trasę.

Mediana
09-02-2015, 20:07
Podpowiem.
Jest jeszcze coś takiego, jak pochłaniacz par paliwa, nie wiem, jak w Mondeo, ale można przy tankowaniu pod korek... :)
M...

Przemol1974
09-02-2015, 20:38
Na przykład to że ostatni litr zostawisz pod samochodem

A to fakt, tak już miałem. :P

juri2069
11-02-2015, 17:24
Nie wlewamy paliwa pod korek, tylko tak, jak mówi instrukcja.

Właśnie instrukcja mówi że po pierwszym odbiciu można jeszcze dwukrotnie dolać bo ostatnio czytałem .

A co do praw fizyki to benzyna zwiększa objętość w upały , ropa bardzo niewiele.
Fakt - nie leje się benzyny pod korek zaraz przd dłuższym postojem w cieplejsze dni.

A co do mk3 jak lałem pod sam korek ( widoczna była ropa :D ) ( wiem nie powinno się ale nic się nie zepsuje ) to jeszcze nigdy mi ani kropelka się nie wylała pod auto. Ten typ tak ma.
Co do mk4 to raz spróbowałem pod " mocny" korek i się literka upusciła na ziemie. :evil:

tommobile
11-02-2015, 20:15
A co do praw fizyki to benzyna zwiększa objętość w upały , ropa bardzo niewiele.
Faktycznie od ok. 0,5% do 1% to niewiele.
Fakt - nie leje się benzyny pod korek zaraz przd dłuższym postojem w cieplejsze dni.
Raczej bardziej chodzi o opary benzyny.

slawek-kali
11-02-2015, 20:22
Nie zmienia to jednak faktu, ze mając zasięg 0km od 50km powiedzmy podjadę na stacje i bez problemu zaleje 70 L ;)
Czy ryzykuje, nie.. w S-max bylo tak samo gdy bylem na urlopie i dojechal. Poza tym w Top Gear po testach wyszlo, ze min. 70km jest do zrobienia ;)

Mediana
11-02-2015, 20:50
A rezerwę przy ilu litrach macie ? :)
U mnie komornik zapala się przy 67-68 litrów.
M...

MaXyM
11-02-2015, 21:38
w FF2 - 80km. w MDO FL - 100km

rafalpiel
12-02-2015, 14:11
A ja uważam że jest to dobre rozwiązanie dla "żyjących w biegu". Ostatnio tankowałem auto z tradycyjnym wlewem i za chwilę zastanawiałem się co ja wlałem: Pb czy ON. W Fordzie z tym systemem nigdy nie wleję nic niewłaściwego - ten system przed tym zabezpiecza (grubość "pistoletu" przy dystrybutorze paliwa). To jest moim zdaniem świetne rozwiązanie. Kłopot może się pojawić jak przegapimy tankowanie i zabraknie nam paliwa a nie będziemy mieli "adaptera" do tankowania. Ale myślę, że to marginalne sytuacje przy dzisiejszym zagęszczeniu CPN-ów. A to czy wleję 5 litrów paliwa mniej czy więcej nie ma dla mnie znaczenia. Pozdrawiam.

Deryll
12-02-2015, 16:48
W Fordzie z tym systemem nigdy nie wleję nic niewłaściwego - ten system przed tym zabezpiecza (grubość "pistoletu" przy dystrybutorze paliwa).

To jest chyba normalne że lanca do diesla jest grubsza, stąd nie nalejesz diesla do benzyny. Za to benzynę do diesla to bez problemu i nie zabezpieczy cię żaden cudowny system.

slawek-kali
12-02-2015, 16:51
To jest chyba normalne że lanca do diesla jest grubsza, stąd nie nalejesz diesla do benzyny. Za to benzynę do diesla to bez problemu i nie zabezpieczy cię żaden cudowny system.

No wlasnie w easy fuel nie. Benzyna poleci przez zawor zabezpieczajacy i po kole :p

arturek
12-02-2015, 18:29
To jest chyba normalne że lanca do diesla jest grubsza, stąd nie nalejesz diesla do benzyny. Za to benzynę do diesla to bez problemu i nie zabezpieczy cię żaden cudowny system.

Witam

Mam wrażenie, że kolega nie tankował auta z systemem Ford Easy Fuel - jest specjalna klapka zaślepiająca wlew

https://www.youtube.com/watch?v=fwetL_kn7gc

https://www.youtube.com/watch?v=vLdBEtaSaSk


Jeśli będziesz próbował włożyć pistolet "benzynowy" do diesla, to nie otworzy się zaslepka we wlewie paliwa


Dlatego w wyposażeniu auta jest specjalny lejek (umożliwiające nalenie paliwa z kanistra)
Są rózne lejki do aut benzynowych i diesli

pozdrawiam
Arturek

P.S. Ponieważ wygasły zdjęcia prezentujące blokadę klapki wlewu - wstawiam ponownie

http://www.republika.pl/fefk/easyfuel01.jpg

bolec blokujący - wysunięty
http://www.republika.pl/fefk/easyfuel02.jpg

boec blokujący - schowany
http://www.republika.pl/fefk/easyfuel03.jpg

http://www.republika.pl/fefk/easyfuel04.jpg

http://www.republika.pl/fefk/easyfuel05.jpg

anastazyy
12-02-2015, 19:14
Sam tego doświadczyłem będąc w chorwacji gdzie na 2 pierwszych stacjach pistolet do ropy miał dokładnie taka samą średnicę jak benzyna i dupa nie da sie otworzyć.

kasztan
23-12-2015, 09:48
A ja ostatnio zauważyłem, że po zatankowaniu, gdy wyjmuję pistolet to nie zaskakuje taka szara zapadka (ona wydaje mi się, że przesuwa się na bok po włożeniu pistoletu). Czyli po wyjęciu mam po prostu widoczną dziurę.
Jak pogmyram tam palcem, to udaje mi się tą szarą zapadkę odbić tak, żeby zasłoniła wlew.

Czy ktoś wie co się mogło stać i jak to naprawić? Czy to jest na jakiejś sprężynie? Czy można się do tego jakoś dostać?

edmun
10-03-2016, 11:09
Ok. O ile sam nie mam EasyFuel (chyba) bo mam Focusa MK2FL to powiem tak:
a) na początku panikowałem że nie mam korka ale w końcu się przyzwyczaiłem
b) mam benzynę więc i tak nie wsadziłbym dieslowskiego węża bo jest za duży
c) po zaktywowaniu dead-locka klapka powinna? się zamykać - tutaj nie wiem jak jest. sam przeprogramowałem oczywiście swojego Focusa żeby nie naciskać przycisku zamknięcia dwa razy na pilocie (tylko raz) aby zadziałał dead-lock. czy klapka się blokuje? kurcze nie wiem - sprawdzę może dzisiaj i dam znać.

kasztan
10-03-2016, 15:13
A ja ostatnio zauważyłem, że po zatankowaniu, gdy wyjmuję pistolet to nie zaskakuje taka szara zapadka (ona wydaje mi się, że przesuwa się na bok po włożeniu pistoletu). Czyli po wyjęciu mam po prostu widoczną dziurę.
Jak pogmyram tam palcem, to udaje mi się tą szarą zapadkę odbić tak, żeby zasłoniła wlew.

Czy ktoś wie co się mogło stać i jak to naprawić? Czy to jest na jakiejś sprężynie? Czy można się do tego jakoś dostać?

Sam sobie (kolejny raz odpowiem). W sumie już zapomniałem o temacie, bo w sumie w prosty i skuteczny sposób szybko sobie z tym poradziłem :)
Po prostu posmarowałem tą szarą zapadkę w środku smarem silikonowym w mikro ilości i problemu nie ma - zamyka się za każdym razem.

Dark Funeral
07-08-2016, 18:38
Czy ktoś miał kiedyś wzłamaną pierwszą zapadkę od easy-fuel?
Ja przed ostatnim tankowaniu nie wiem czy zapadka( okrągłe kółko z uszczelką) niewyskoczyło czy też sie urwało. ( Byłem w sklepie a na parkingu ruski się kręcili...hmmm moż to oni )Dopiero przy ostatnim tankowaniu , patrze a tu nie idzie włożyć dziadostwa do wlewu. Zapadka luzno lata we wlewie i dopiero po odpowiednim przemieszczaniu paluchem udało mi sie ja tak ustawić że moglem zatakować.
Auto na gwarancji fabrycznej i ciekawy jestem czy to usuną za free.
Stało mi się to w polsce na urlopie i w Ursyn Car koleś chciał mi to kombinerkami wyrwać......mówie auto na gwarancji , a on na to .. to se pan pózniej wlożysz jak pojedziesz do warsztatu.
Jak sądzicie, gwarancja obejmie? Termin mam na czwartek także napisze co wyszło.

SRS
07-08-2016, 19:24
Jak sądzicie, gwarancja obejmie? nie obejmie , jest to uszkodzenie mechaniczne , sama główka do easyfuel to koszt 70 zł. F1F1-9P897-AA

Dark Funeral
09-08-2016, 22:03
nie obejmie , jest to uszkodzenie mechaniczne , sama główka do easyfuel to koszt 70 zł. F1F1-9P897-AA

Czy wymiana jest skomplikowana?

zimnyjo
15-10-2016, 11:09
Siemka :) nie mam lejka do mondeo mk4 benzyna.,.. zna ktos moze jego wymiary bo bym sobie dorobil ? dzieki ;)!

slawek-kali
15-10-2016, 11:14
Nie lepiej kupic ori? http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lejek-do-paliwa-easy-fuel-system-Benzyna-1670446-FORD/3336

nr. finis 1670446

arturek
15-10-2016, 14:20
Witam

1) Tu jest taniej

http://allegro.pl/lejek-do-paliwa-benzyna-ford-fiesta-2015-i6557327359.html

2) średnica lejka:
a) benzyna = 21 mm
b) diesel = 24 mm

pozdrawiam
Arturek

MaXyM
16-10-2016, 11:26
Swoja droga lejek za 8 a przesylka za 10 :)
Nie mozna takich lejkow kupic na stacji benzynowej? Przeciez nie musi to byc origo Forda.

weuek
16-10-2016, 11:49
Nie można. Pytałem na kilku różnych marek i nigdzie nigdy nie mieli.

MaXyM
16-10-2016, 12:06
ale jakich "marek"?

Edit: ahh chyba zalapalem. Miales na mysli "marki" stacji benzynowych.

Dark Funeral
02-03-2017, 22:12
nie obejmie , jest to uszkodzenie mechaniczne , sama główka do easyfuel to koszt 70 zł. F1F1-9P897-AA

Trochę zeszło z odpowiedzią, ford zrobił to na gwarancji. Sam w to nie mogłem uwierzyć ale udało się. Koszt tej imprezy około 300€ jak by się nie udało.