Zobacz pełną wersję : [MK5] Dziwny dźwięk pod maską


trzepak
30-12-2008, 20:55
Witam, mam Forda Escorta MK5 92r. od pewnego czasu zauważyłem że z komory silnika wydobywa się dziwny dźwięk jakby "coś się o coś obcierało" ciężko mi dokładnie stwierdzić, z której części ten dźwięk dobiega ale z pewnością z lewej strony. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co to może być to proszę o opinię.

Magik123
30-12-2008, 20:57
Z lewej to moze w skrzyni cos trze.

ShaD
01-01-2009, 02:56
jaki to dokladniej dzwiek? tyrkotanie? mija po wcisnieciu sprzegla lub dodaniu gazu?

trzepak
02-01-2009, 17:17
Ten dźwięk jest słyszalny na luzie jak i na włączonym biegu, więc wątpię żeby była to skrzynia biegów bardziej biorę pod uwagę coś w alternatorze albo może łożysko w pompie wody ( chociaż żadnych innych objawów poza tym dźwiękiem nie zauważyłem) .

ShaD
02-01-2009, 17:23
więc możliwe, że to jakieś zatarte łożysko albo rozrząd gdzieś ociera o osłonę. odpal silnik otwórz maskę i spróbuj na słuch znaleźć skąd dobiega ten dźwięk.

Magik123
02-01-2009, 21:19
Skoro dobiega z lewej to gdzie Ty tam rozrzad widzisz czy alternator, chyba ze mowa z lewej patrzac na silnik.

ShaD
02-01-2009, 21:32
Magik123,

sorry, nigdy nie wiem jak mowic, chodzilo mi o "tą lewą" gdy stoimy przed autem.

teraz sie w sumie zastanawiam o "którą lewą" chodzilo autorowi tematu :P

trzepak
02-01-2009, 22:04
Sorry, że niedokładnie napisałem, chodzi o lewą stronę stojąc przed otwartą maską:)

ShaD
02-01-2009, 22:11
czyli kolega pojmuje "lewa" jak i "prawa" czesc auta tak samo jak ja :D


co do reszty tak jak pisalem wczesniej :)

corneliusab
02-01-2009, 22:12
Z lewej moze byc wiele rzeczy, moze byc rozrzad, pasek wielorowkowy, alternator, pompa wody, pompa wspomagania. Pasek wielorowkowy raczej piszczy a nie obciera, jak jest za slabo naciagniety, alternator gdy lozysko/a sa walniete to bedzie huczal, pompa wody gdy lozysko ma walniete to na poczatku raczej bedzie chrobotac, a potem plyn chlodniczy bedzie lecial spod obudowy rozrzadu, pompa wspomagania bedzie buczec albo piszczec jak bedzie walnieta albo plynu bedzie za malo. Jedynie co mi sie wydaje to moze pasek rozrzadu ocierac o obudowe, No chyba, ze pasek wielorowkowy ociera o obudowe paska rozrzadu.

Pozdrawiam

ShaD
02-01-2009, 22:30
moim zdaniem najelpiej zdjac obudowe rozrzadu i sprawdzic czy czy cos pomoglo, poziej mozna na niej poszukac sladow tarcia i pomyslec jak temu zaradzic :)