Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 2 Błędy DTC - Czy ktoś miał takie ??


grabber
02-01-2009, 15:40
Witam. Chciałem się dowiedzieć czy ktoś miał już u siebie takie dwa błędy DTC na teście zegarów:
* D900
* E510

Był post o tych błędach ale tylko ich oznaczeniach według listy, a użytkownik który się o nie pytał logował się ostatnio na forum w maju wiec...

Błędy:

*D900 - (U1900 - CAN Communication Bus Fault - Receive Error B902)
*E510 - (U2510 - CAN - Invalid data for Vehicle Security)

Błędy pojawiły się po tym jak odłączyłem niechcący jeden z bezpieczników silnika na zapłonie.
Nic poza tymi błędami na teście się nie dzieje... silnik pali normalnie, nie pojawiła się zadna kontrolka szukodzenia...itp...

Chciałem tylko wiedzieć czy coś się uszkodziło czy tylko była przerwa w komunikacji magistrali CAN (kiedy wyjąłem bezpiecznik) i błąd wyskoczył i został.

Z góry dziękuje za pomoc

wicia.w
03-01-2009, 19:28
tak jak mówisz chwilowa usterka komunikacyj szyny can.

tomlobee
31-01-2009, 12:02
Witam

U mnie podobna sytuacja - po wyłaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu zaświeciła się kontrolka silnika (po sprawdzeniu bład D900). Poza tym że caly czas się świeci nic się nie dzieje. Silnik pracuje normalnie żadnych objawów choroby. I w związku z tym czy można jeździć nadal czy trzeba jak najszybciej udać się do serwisu i czy można jakoś skasować ten bład oczywiście nie w serwisie
(tam sie wszystko da :fcp4 )

grabber
01-02-2009, 00:26
Hmmm... w sumie ja sie az tak bardzo nie przejalem kwestia tego bledu ale to z powodu iz:

1. Sam spowodowalem iz owy blad wyskoczyl poprzez odlaczenie bezpiecznika ze znaczkiem silnika na pozycji zaplonu
2. Blad zniknal sam po jakims czasie bez wizyty w serwisie (tzn zniknal z aktywnych bledow DTC i przeszedl do stanu spoczynku... czyli na tescie zegarow DTC bylo NONE... a blad byl widoczny tylko po podlaczeniu do komputera)

Ale tak jak mowie... wiedzialem skad sie to wzielo.
A jesli u ciebie nagle samo wyskoczylo bez powodu i swieci sie kontrolka silnika (u mnie sie nie swiecila) to radzilbym tak czy inaczej odwiedzic serwis bo w sumie jest to blad komunikacji CAN-BUS co jest nazwijmy to jednym z wazniejszych czynnikow twojego samochodu (wszystko komunikuje sie, steruje i kontroluje sie poprzez magistrale).

Oczywiscie zawsze mozesz sprawdzic czy nie byl to podobnie jak u mnie chwilowy blad komunikacji... wiec sproboj zrobic reset komputera poprzez odlaczenie akumulator na 15-30 minut... i jesli po tym dalej bedzie sie palic kontrolka silnika to radzilbym podjechac do serwisu a jesli zniknie to mozesz odlozyc wizyte na troche pozniej (blad D900 bedzie dalej bo resetem komputera go nie usuniesz).

tomlobee
01-02-2009, 11:25
Dzieki za odpowiedź i:
Kontrolka po parokrotnym uruchomieniu silnika zgasła ( bład jest nadal zapisany - sprawdzałem poprzez wyświetlacz) tak więc najparwdopodobniej był to chwilowy bład komunikacji - tak jak napisałeś a z wizytą w ASO jeszcze się wstrzymam jeżeli będzie dalej pojawiał się ten problem to pewnie mnie to nie ominie - w każdym bądź razie o wszystkim napisze

Pozdrawiam

grabber
14-02-2009, 11:16
Zacznij od sprawdzenia czy na pewno dobrze wpiales te zlacza... powyjmuj je i jeszcze raz wloz (tam jest taka dzwigienka i ona musi zaskoczyc) a jesli nnie pomoze to sprawdz wszystkie bezpieczniki z ikonka silnika czy czasem jakis nie poscil. W ostatecznosci poszukaj na forum tematu programowania kluczyka i sproboj go zaprogramowac (raczej nie mozliwe zeby sie rozprogramowal ale...)

String
15-02-2010, 14:11
Z ciekawości ja też poszedłem zrobić test. Co prawda wiem że mam uszkodzony włącznik świateł i czekam aż przyjdzie nowy... jednak z niepokojem stwierdziłem obecność dwóch błędów:
DTC #1 D900
DTC #2 9600 <---- szczególnie co to takiego ??

Ciekawe co to takiego (w ostatnim czasie miał często odłączany akumulator, bo było zwarcie w instalacji i rozładowywał mi aku. A teraz oprócz rzeczonego włącznika świateł wszystko OK)?

---- ciach ----
Znalazłem coś takiego:

DTC#2: "9600" <--- B1600 = PATS Ignition Key Transponder Signal Is Not Received

Znaczy się mam problem z immo?

kyloza
15-02-2010, 16:31
DTC #1 D900Ten błąd u siebie też mam aczkolwiek kiedyś po stwierdzeniu iż taki błąd mam, siadłem na forach i czytałem ale bodajże okazał się owy błąd niczym poważnym więc dałem sobie spokój tym bardziej już upłynęło dużo kilometrów od tego czasu i do tego z autem nie dzieje się nic niepokojącego :)

String
15-02-2010, 17:37
ok.. czyli tym pierwszym nie ma się co denerwować... ale zastanawia od czego może być ten 2 błąd.

mako2501
30-12-2015, 09:02
Wiem, ze dostanę złotą łopatę za odkopanie tematu, ale ku potwierdzeniu tezy, ze to od aku. Od jakiegoś czasu przy temp. ~+4 stopni, rano, samochód odpalał, ale migała dioda unieruchomienia silnika po czym gasła. Samochód chodził normalnie więc olałem sprawę. Wczoraj odpalałem w pierwszym mrozie i nic, objawy jak pisze kolega. Odczytując kody DTC miałem jak w pierwszym poście. Dodatkowo zwróciłem uwagę, ze napięcie aku było 11.2V, niby powinno starczyć. Naładowałem aku przez noc i z rana odpalił bez żadnych problemów przy -5.
Dzięki za sugestię i pozdrawiam. Dam znać gdyby coś dalej było nie tak.

krisek1337
07-09-2016, 19:12
Witam,

po podłączeniu Forescana wyrzuciło błąd P138B (wcześniej miałem objawy że auto bardzo szarpało przy około 2000 obrotów oraz gasło podczas jazdy).
Ze względu na błąd P138B postanowiłem sprawdzić przekaźniki czy nic się nie poluzowało, odpiąłem też główną wtyczkę z niebieską blokadą w komorze bezpieczników.
Następnie wtyczkę wpiąłem, wróciłem do auta i okazuje się że nie odpala, nawet nie kręci. Świecą się wszystkie kontrolki + komunikat układu ESP oraz awaria silnika.
Proszę o rady co mogę zrobić w tym beznadziejnym przypadku.

satjow111
07-09-2016, 20:13
odpiąłem też główną wtyczkę z niebieską blokadą w komorze bezpieczników.
Następnie wtyczkę wpiąłem, wróciłem do auta i okazuje się że nie odpala
Proszę o rady co mogę zrobić w tym beznadziejnym przypadku.

Hej moja rada: koniecznie upewnij się ze dokonca wpinasz wtyczke z blokadą - nie wystarczy zapiąć blokady, wtyczka musi być dokońca wpięta.
Miałem taką sytuacje przy wymianie kabinówki w FF MK3 wypiąłem wtyczki z zamkami a potem nie dokładnie jedną włożyłem.
Wtyczka była zapięta ale nie działały mi zegary, stacyjka - po godzinie sprawdzania bezpieczników szukania w necie przyczyn "awarii" okazało sie że własnie nie docisnołem wtyczki mino zapięcia blokad.

krisek1337
08-09-2016, 07:39
Dziś podejmę kolejną próbę poprawienia wtyczki. Dzięki za radę.

krisek1337
12-09-2016, 14:19
Witam ponownie. Rzeczywiście problem był w głównym gnieździe, mimo że blokada zaskoczyła to nie kontaktowało. Poprawiłem i działa ;)

satjow111
13-09-2016, 20:20
Witam ponownie. Rzeczywiście problem był w głównym gnieździe, mimo że blokada zaskoczyła to nie kontaktowało. Poprawiłem i działa ;)

You are welcome :) :one:

RyszardaTrzeciaWaza
01-03-2017, 11:25
Witam wszystkich.

Cuda się dzisiaj działy, dlatego będę wylewny :P

Odpiąłem sobie akumulator na 1h. Po podpięciu chciałem zrobić adaptację, wkładam/przekręcam kluczyk na zapłon i pierwszy zonk, zero reakcji.
Myślę sobie co za czart.

Pomacałem bezpieczniki w komorze silnika, odziwo odpalił.

Teraz drugi zonk, wyświetliło mi komunikat o usterce sterowania silnikem + usterce układu wspmogania kierownicy :roll:

Dodatkowo, świeci się cały czas check engine, oraz wyświetla błędy DTC D900 E510.
Z tego co wyczytałem, to błąd D900 jest dosyć pospolity, ale cała reszta już nie.

Ktoś miał takie zajście ze swoim autem, może coś napisać ?

szkodnik85
01-03-2017, 12:02
Podłącz ten samochód pod komputer i tym odczytaj błędy. D900 to standardowy błąd

RyszardaTrzeciaWaza
01-03-2017, 13:22
Podłącz ten samochód pod komputer

Taki mam zamiar, ale z braku czasu będę mógł to uczynić dopiero za 2 tygodnie. Dlatego nasamrowałem temat.

No nic, poczekamy zobaczymy, dam znać po diagnostyce.

RyszardaTrzeciaWaza
02-03-2017, 13:07
Jestem umówiony z ASO na 13.03, zobaczymy co wykryją.

Po wstępnej rozmowie z działem technicznym, pan powiedział że to mogą być wadliwe zegary. Koszt wymiany 2500zł....

szkodnik85
02-03-2017, 13:13
Wadliwe zegary dają inne objawy, a nie masz któregoś z kolegów bliżej aby podjechać i sprawdzić ? Taniej niż w aso to można sobie samemu kabel kupić i sprawdzić

RyszardaTrzeciaWaza
02-03-2017, 14:33
Obecnie mam takie objawy, że po odpaleniu auta wszystko jest ok.
Tzn nie ma komunikatów o usterce silnika I wspomagania.

Jadę kilka km, I nagle zegary przestają działać na 3sekundy (czasami rozświetlają się wszystkie kontrolki), I znowu pojawiają się komunikaty o usterkach. Po wyłączeniu silnika I ponownym odpaleniu, wszystko wraca do normy, po czym sytuacja się powtarza.


Cuda na kiju...

Aha, check engine świeci cały czas.

nie masz któregoś z kolegów bliżej aby podjechać i sprawdzić ?
Niestety nie mam do kogo z tym podjechać. Ale I tak miałem jechać do ASO po kilka gratów, więc niech mi od razu prześwietlą fokę.
Podpięcie pod komp I skasowanie błędów kosztuje 200zł.

szkodnik85
02-03-2017, 17:20
No to może mieć racje z tymi zegarami. Za ta cenę kupisz dobry kabel :)

RyszardaTrzeciaWaza
14-03-2017, 05:26
No to panowie jest sukces. Nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu, zegary przestały wariować, nawet check zgasł po kilku odpaleniach.

Zegary oddałem do elektro-mechanika, ten przelutował wszystkie newralgiczne połączenia. Ewidentnie była to wina zimnych lutów.

Na diagnostykę nie pojechałem, ponieważ zakupiłęm wczoraj kabelek ELM327, I zamierzam sam porozmawiać z foką :surprise:

woytazz84
12-08-2017, 08:17
No to panowie jest sukces. Nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu, zegary przestały wariować, nawet check zgasł po kilku odpaleniach.

Zegary oddałem do elektro-mechanika, ten przelutował wszystkie newralgiczne połączenia. Ewidentnie była to wina zimnych lutów.

Na diagnostykę nie pojechałem, ponieważ zakupiłęm wczoraj kabelek ELM327, I zamierzam sam porozmawiać z foką :surprise:

Cześć,
mam podobną przypadłość w moim fordzie i zastanawiam się czy nie dac zegarów do naprawy. Ile kosztowała Cię ta naprawa?

Lukasp85
12-08-2017, 11:01
Błąd D900 to i mnie ostatnio wyskakiwał, jak jeździłem z odłączonymi klapami z kolektora, pewnie po podłączeniu do kompa było by co innego. A sam check znika po którymś tam uruchomieniu silnika.

woytazz84
14-08-2017, 08:47
Dziś rano posprawdzałem wszystkie bezpieczniki, odłączyłem aku i teraz auto w ogóle nie reaguje na kluczyk. Miałem podjechać gdzieś na serwis, a tu zonk i stoję na parkingu :(
Jest jakiś sposób, żeby odpalić auto i podjechać na serwis?

Edit:
Skasowałem błędy (U0140 i U0155) przez aplikację Piston i już mogłem odpalić Focusa. Oddałem zegary do lutowania i po skasowaniu błędów DTC (D900, D147 i E510) poprzez aplikację Torque, jak narazie wszystko jest ok. Żadne błędy nie wyskakują i nie ma żadnych komunikatów w menu. Musiałem tylko ręcznie zmienić temperaturę na Celsjusze.

RyszardaTrzeciaWaza
14-09-2017, 09:05
Ile kosztowała Cię ta naprawa?
200zł

lepski83
04-11-2017, 13:51
Dzień Dobry Pańswtu, stałem się szczesliwym posiadaczem Forda:) No i już mnie zdążył WULGARYZM

Pisze w sprawie Forda Focusa c-max 1.6tdci 80kw z 2006r.
Mam problem napiszę co sie dzieje i byłbym wdzięczy\ny gdyby mnie pan jakos nakierował...
Ostatnio jechałem autem , włączyły mi się wszystkie kontrolki auto zgasło, po jakimś czasie, gdy już go odpaliłem auto chodziło normalnie do czasu, aby znowu zgasnąć, gdy próbowałem jakoś dokulac sie do domu auto gaslo i gasło, raz nawet kontrolki się włączyły ale silnik chodzil bez możliwości dodania Gazu.

po Konsultacjach : wyczysciłem wtyczki które przychodzą do sterownika, nic to nie dało.
Myślę Sobie może zimne luty: rozebrałem licznik zawiozłem do fachmana elektroniki, stwierdził że wszystko jest ok zimnych lutów brak

sprawdziłem "chyba" wszystko. Auto jezdzi narazie o dziwo normalnie, natomiaast po wejsciu w test zegarów widnieją cały czas dwa Błędy D900 i E510

Załamany........

hindus
04-11-2017, 18:05
Sprawdził czy przelutował?

krzys1968
04-11-2017, 18:09
Sprawdź wtyczki w GEM skrzynka znajduje się w nogach pasażera.

lepski83
04-11-2017, 18:27
Sprawdził, na Moją prośbe przelutował....
Dobrze sprawdzę wtyczki o ktorych piszecie.
Co by jeszcze mogło wskazywać na takie coś ?

hindus
04-11-2017, 18:29
Jak napięcia, alternator, akumulator?

lepski83
04-11-2017, 18:53
akumulator ok, ładowanie 14,2 ( wręcz książkowe)
ni cholery nie mogę do tego dojść, musiałem coś przeoczyć, z tym że nie wiem gdzie już łapy wsadzic, do tego Gem`a dokopie się już jutro..... pierwszy raz jak mi się to stało to było w zeszłym tygodniu przy tych mega dupnych ulewach.... może kogoś to nakieruje.

Gasior83
04-11-2017, 21:22
Czyściłem w piątek bezpieczniki z GEM-a i wtyczki, powierzchnie styku były zaśniedziałe.

kwiatu91
03-03-2018, 14:19
Witam,
Mam podobny problem, błędy DTC D900 oraz E510.

Wszystko zaczęło się podczas porannego rozruchu ( -15 C) - nie szło uruchomić auta.
1 raz zakręcił rozrusznikiem, późniejsze próby było słychać tylko przekaźniki, i w końcu wyrzuciło błąd "Usterka układu silnika", sprawdziłem w menu licznika - błędy D900 oraz E510.

Postanowiłem zabrać aku do domu i je podładować. Brak efektu, dalej te same błędy.
No i napięcie na aku 12.67 V.

Ma ktoś jakieś pomysły?

tomch77
03-03-2018, 19:30
Gdzieś kiedyś czytałem, że te dwa błędy występujące razem, mogą oznaczać zimne luty w liczniku. Proszę jednak zweryfikować moją sugestię.

kwiatu91
15-03-2018, 11:56
zimne luty sprawdzone - podgrzane (nie bylo objawów gasnących lampek czy kresek na przebiegu).
Po naprawie mam następujące błedy:
DTC D900, DTCA139, DTC9601, DTC 9213.
Po włożeniu kluczyka immobilaizer świeci cały czas przez minutę, póżniej miga (błąd 23).
Mechanik twierdzi, że nie jest to wina po stronie immobilaizera.

PS: Okazało się, że padł jeden z modułów pamięci w sterowniku silnika.

Ozi1313
04-07-2018, 14:09
Z ciekawości ja też poszedłem zrobić test. Co prawda wiem że mam uszkodzony włącznik świateł i czekam aż przyjdzie nowy... jednak z niepokojem stwierdziłem obecność dwóch błędów:
DTC #1 D900
DTC #2 9600 <---- szczególnie co to takiego ??

Ciekawe co to takiego (w ostatnim czasie miał często odłączany akumulator, bo było zwarcie w instalacji i rozładowywał mi aku. A teraz oprócz rzeczonego włącznika świateł wszystko OK)?

---- ciach ----
Znalazłem coś takiego:

DTC#2: "9600" <--- B1600 = PATS Ignition Key Transponder Signal Is Not Received

Znaczy się mam problem z immo?
DTC #1 D900 to błąd magistrali CAN może go wywoływać np. przepalony lub wyjęty i włożony bezpiecznik na załączonym zapłonie

Anton G.
05-07-2018, 13:55
DTC #1 D900 to błąd magistrali CAN może go wywoływać np. przepalony lub wyjęty i włożony bezpiecznik na załączonym zapłonie

Oraz zabawa z oświetleniem kabiny, wymiana na np zwykłe LED'owe (bez Canbus'a) - ja tak zrobiłem i przy nietrafienieu z polaryzacją LED'a wyrzuciło właśnie DTC #1 D900

medevih
08-07-2021, 07:27
Czesc,
Focus 1,8 TDCI 2006 kombi
self diagnostyka wywala na wyświetlaczu błędy D900 i E510. Dioda immo po przekręceniu stacyjki mruga jak szalona, wyświetlacz komunikuje
-usterkę silnika
-usterka układu wspomagania kierownicy ( nie zawsze)
-nie reaguje na pozycje rozruchową

Posprawdzałem wszystkie styczniki i bezpieczniki (bezpieczniki ok, styczniki przeczyszczone- nie sprawdzałem przyrządem), bezpieczniki na szynie głównej też ok. Akumulator 12,7V. Masy pod puszą filtra powietrza przeczyszczone.

Po podpięciu do testera nie łączy się z sterownikiem silnika. z innymi układami - błąd D900 pojawia się.
Gdzie szukać problemu? Drzeć koło+nadkole celem dostępu do komputera?

Antej
08-07-2021, 07:31
Walnij w daszek nad zegarami.

medevih
08-07-2021, 07:46
Walnij w daszek nad zegarami.

Stosowałem ;)

DOdam jescze ze błąd d900 występował sporadycznie od 2 tygodni, wyjęcie kluczyka i odpalenie ponowne ponowne usuwało błąd ( z wyświetlacza)

hindus
08-07-2021, 07:55
Zacznij jednak od ogarnięcia zimnych lutów :) ale wcześniej dobrze byłoby odczytać błędy kompem, a nie zegarami.

Antej
08-07-2021, 07:59
Stosowałem
Widać za słabo.
Skoro 2tygodnie przeciagasz temat to niedługo zostanie tylko laweta.

medevih
08-07-2021, 08:03
wcześniej dobrze byłoby odczytać błędy kompem, a nie zegarami.

Jak pisałem w poście wprowadzającym. Komputer nie łączy sie tylko z sterownikiem silnika. Z innymi modułami nie ma problemu. Immo też nie wykazuje błędu (jednak diodka miga szybko- zakładam ze przez odczyt awarii układu silnika, spodziewa sie przez to nie pozwala dac sygnału na rozrusznik).

hindus
08-07-2021, 08:05
Pisałeś, że tester się komunikuje z innymi modułami. A zegary się z nimi komunikują?
BTW co to za tester?

Antej
08-07-2021, 08:40
Marek nie baw się w teleporady lekarskie.
Pacjenta nie widzisz, diagnostyka szczątkowa, własna nadinterpretacja problemu tylko utrudnia.

W ciemno to można strzelać alfabetycznie
Akumulator
Komputer
Licznik
Masy

Andrzej_K
08-07-2021, 08:40
(...) self diagnostyka wywala na wyświetlaczu (...)

Napisał jak to robi.

Antej
08-07-2021, 08:42
Napisał jak to robi.
Doczytaj tekst do końca.

Andrzej_K
08-07-2021, 08:49
(...) Po podpięciu do testera nie łączy się z sterownikiem silnika. z innymi układami -(...)

Jasne. 8)

medevih
09-07-2021, 15:39
Pisałeś, że tester się komunikuje z innymi modułami. A zegary się z nimi komunikują?
BTW co to za tester?
Podpiołem pod Snap on solus pro. Mile i bardzo uniwersalne urządzenie ;)
Edit:
Przelutowane liczniki:blad 900(1900) zniknal ale dalej nie odpalil.
Problem okazala sie wtyczka wiązki przy skrzynce bezpiecznikow:zbyt luzne wtyki-trzeba wypiac kazdy kabelek i dogiac blaszki od srodka