Zobacz pełną wersję : [MK6] zetec słabo zapala


kiepas96
05-01-2009, 14:07
Witam, mam problem z silnikiem 1.6 16v zetec

auto jest garażowane, więc to nie sprawa mrozów
gdy silnik jest ciepły odpala na styk bez dodawania gazu
gdy zaś jest zimny muszę trochę nim pokręcić i "pompować gazem"
jak już odpali to przez kilka sekund strasznie śmierdzi spalinami (tylko na zimnym)
wg mnie silnik jest zalewany ale nie wiem dlaczego

- świece i kable ok 20tys
- nowy filtr powietrza
- kostka stacyjki wyczyszczona
- akumulator OK

co może być przyczyną

i czy mk6 można podłączyć pod kompa? (3 oinowa kostka samodiagnostyki) i ile to mniej więcej kosztuje

Garek
05-01-2009, 14:09
może jest to wina pompy wtryskowej ?

kiepas96
05-01-2009, 14:18
może jest to wina pompy wtryskowej ?

chodzi Ci chyba raczej o pompe paliwa w baku?

radekbox
05-01-2009, 15:11
jesli masz trzy piny to zczytaj kody dioda, jak to zrobic jest na forum

nie ma czegos takiego w zetecu, jak pompa wtryskowa

corneliusab
05-01-2009, 15:45
w zetecu, pompa wtryskowa
Dobry text :fcp2

Jak zczytac kody dioda: http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 8&Itemid=4 (http://www.fordescort.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=8&Itemid=4) :568:

Pozdrawiam

kiepas96
05-01-2009, 16:41
prubowałem zczytać kody ale coś mi to ostatnio nie wychodzi

może ktoś pomoże, filmik

http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI ... annel_page (http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI7Q&feature=channel_page)

kiepas96
07-01-2009, 15:37
nikt nie pomoże?

wymieniłem dziś świece na nowe platitun dalej ciężko pali tylko nie śmierdzi

Janek_skc
07-01-2009, 16:20
A czy silnik rowno pracuje gdy spaliny śmierdza?? Jeśli ne to zaczał bym od czujnika temperatury. Gdy silnik zimny to on jest odpowiedzialny za wzbogacenie mieszanki paliwowej.

kiepas96
07-01-2009, 16:44
A czy silnik rowno pracuje gdy spaliny śmierdza?? Jeśli ne to zaczał bym od czujnika temperatury. Gdy silnik zimny to on jest odpowiedzialny za wzbogacenie mieszanki paliwowej.

tak pracuje równo, spaliny śmierdziały przez ok 2s po odpaleniu, teraz już nie śmierdzi wymieniłem świece

jakby tu dobrze sprawdzić czujnik temperatury? sprawdzić rezystancję jaką ma na zimnym silniku i sprawdzić wg ksążki

przy -40°C: 749 do 1020 kOm;
przy -20°C: 253 do 289 kOm;
przy 0°C: 89 do 102kOm;
przy+20°C: 35 do 40 kOm;
przy+40°C: 15 do 18kOm;
przy +60°C: 7 do 8,5 kOm;
przy + 100°C: 1,9 do 2,5 kOm

corneliusab
07-01-2009, 16:52
jakby tu dobrze sprawdzić czujnik temperatury? sprawdzić rezystancję jaką ma na zimnym silniku i sprawdzić wg ksążki

przy -40°C: 749 do 1020 kOm;
przy -20°C: 253 do 289 kOm;
przy 0°C: 89 do 102kOm;
przy+20°C: 35 do 40 kOm;
przy+40°C: 15 do 18kOm;
przy +60°C: 7 do 8,5 kOm;
przy + 100°C: 1,9 do 2,5 kOm
Dokladnie i najlepiej rano, najpierw sprawdz na termometrze jaka jest temp. na dworze, wez miernik i zmierz czujnik temp. powietrza.

Pozdrawiam

kiepas96
07-01-2009, 18:57
czujnik temperatury powietrza jest w kolektorze a drugi jest chyba wbudowany w przepływomierz?

Janek_skc
07-01-2009, 19:35
ja to bym sprawdzal czyjnik temperatury cieczy a nie powietrza

kiepas96
07-01-2009, 19:46
ja to bym sprawdzal czyjnik temperatury cieczy a nie powietrza

też mi się tak wydaje, choć może i warto sprawdzić też powietrza,

corneliusab
07-01-2009, 23:50
ja to bym sprawdzal czyjnik temperatury cieczy a nie powietrza
Zgadza sie, myslalem o cieczy, a napisalem powietrza :fcp2 moj blad :fcp1 sorry.

Pozdrawiam

kiepas96
08-01-2009, 13:25
wyczyściłem potencjometr przepustnicy (rozberany do zera )
wyczyściłem przepływomierz i nie wiem jak go pomierzyć mam w książce o diagnostyce samochodowej wartości dla omegi niestety
pomierzyłem czujnik temperatury cieczy przy 40 st i 30 st i były ok,
wystawiłem go na dwór i czekam aż sie schłodzi zrobie pomiary na zimny silniku

i jeszcze jedno jak odkręciłem potencjometr to z przepsutnicy wylało sie troszke czerwonego oleju (od wspomagania?)

Janek_skc
08-01-2009, 14:09
z przepustnicu olej od wspomagania to raczej neimożliwe :fcp3

kiepas96
08-01-2009, 14:31
z przepustnicu olej od wspomagania to raczej neimożliwe :fcp3

tak to wyglądało czerwony olej taki jak leje do wspomagania, wyczyściłem te miejsce, zagrzeje silnik i zobacze jeszcze raz
czujni sprawdziłem przy temp 10stC wartość ok, poczekam jeszcze z godzinke niech spadnie do 0stC

kiepas96
08-01-2009, 15:13
czujnik tmeperatury OK
potencjometr przepustnicy OK
węże odmy drożne, zaworek OK
temperatura silnika ok 4 stopnie odpalił na styk

przepustnica jest sucha w środku , skąd ten czerwony olej?

Janek_skc
08-01-2009, 15:33
nie mam pojecia skad czerwony olej. Może trzeba by wtryski przeczyscic jakimis specyfikami..hmmm.

kiepas96
11-01-2009, 00:01
Jak narazie jest ok, pali na dotyk na zimnym i ciepłym. Dzieki wszystkim za porady

przyczyny: potencjometr przepustnicy i zanieczyszczony przeplywomierz

-waldi-
11-01-2009, 08:01
prubowałem zczytać kody ale coś mi to ostatnio nie wychodzi

może ktoś pomoże, filmik

http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI ... annel_page (http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI7Q&feature=channel_page)

111 brak błędów
111

010 i po nim masz pedał "gazu" wcisnąć

122 czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód
172sonda lambda lub jej obwód
122
172

kiepas96
11-01-2009, 12:38
prubowałem zczytać kody ale coś mi to ostatnio nie wychodzi

może ktoś pomoże, filmik

http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI ... annel_page (http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI7Q&feature=channel_page)

111 brak błędów
111

010 i po nim masz pedał "gazu" wcisnąć

122 czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód
172sonda lambda lub jej obwód
122
172

wielkie dzięki, jeszcze pomierzę tą lambdę