Zobacz pełną wersję : [MK6] zetec słabo zapala
kiepas96 05-01-2009, 14:07 Witam, mam problem z silnikiem 1.6 16v zetec
auto jest garażowane, więc to nie sprawa mrozów
gdy silnik jest ciepły odpala na styk bez dodawania gazu
gdy zaś jest zimny muszę trochę nim pokręcić i "pompować gazem"
jak już odpali to przez kilka sekund strasznie śmierdzi spalinami (tylko na zimnym)
wg mnie silnik jest zalewany ale nie wiem dlaczego
- świece i kable ok 20tys
- nowy filtr powietrza
- kostka stacyjki wyczyszczona
- akumulator OK
co może być przyczyną
i czy mk6 można podłączyć pod kompa? (3 oinowa kostka samodiagnostyki) i ile to mniej więcej kosztuje
może jest to wina pompy wtryskowej ?
kiepas96 05-01-2009, 14:18 może jest to wina pompy wtryskowej ?
chodzi Ci chyba raczej o pompe paliwa w baku?
radekbox 05-01-2009, 15:11 jesli masz trzy piny to zczytaj kody dioda, jak to zrobic jest na forum
nie ma czegos takiego w zetecu, jak pompa wtryskowa
corneliusab 05-01-2009, 15:45 w zetecu, pompa wtryskowa
Dobry text :fcp2
Jak zczytac kody dioda: http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 8&Itemid=4 (http://www.fordescort.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=8&Itemid=4) :568:
Pozdrawiam
kiepas96 05-01-2009, 16:41 prubowałem zczytać kody ale coś mi to ostatnio nie wychodzi
może ktoś pomoże, filmik
http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI ... annel_page (http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI7Q&feature=channel_page)
kiepas96 07-01-2009, 15:37 nikt nie pomoże?
wymieniłem dziś świece na nowe platitun dalej ciężko pali tylko nie śmierdzi
Janek_skc 07-01-2009, 16:20 A czy silnik rowno pracuje gdy spaliny śmierdza?? Jeśli ne to zaczał bym od czujnika temperatury. Gdy silnik zimny to on jest odpowiedzialny za wzbogacenie mieszanki paliwowej.
kiepas96 07-01-2009, 16:44 A czy silnik rowno pracuje gdy spaliny śmierdza?? Jeśli ne to zaczał bym od czujnika temperatury. Gdy silnik zimny to on jest odpowiedzialny za wzbogacenie mieszanki paliwowej.
tak pracuje równo, spaliny śmierdziały przez ok 2s po odpaleniu, teraz już nie śmierdzi wymieniłem świece
jakby tu dobrze sprawdzić czujnik temperatury? sprawdzić rezystancję jaką ma na zimnym silniku i sprawdzić wg ksążki
przy -40°C: 749 do 1020 kOm;
przy -20°C: 253 do 289 kOm;
przy 0°C: 89 do 102kOm;
przy+20°C: 35 do 40 kOm;
przy+40°C: 15 do 18kOm;
przy +60°C: 7 do 8,5 kOm;
przy + 100°C: 1,9 do 2,5 kOm
corneliusab 07-01-2009, 16:52 jakby tu dobrze sprawdzić czujnik temperatury? sprawdzić rezystancję jaką ma na zimnym silniku i sprawdzić wg ksążki
przy -40°C: 749 do 1020 kOm;
przy -20°C: 253 do 289 kOm;
przy 0°C: 89 do 102kOm;
przy+20°C: 35 do 40 kOm;
przy+40°C: 15 do 18kOm;
przy +60°C: 7 do 8,5 kOm;
przy + 100°C: 1,9 do 2,5 kOm
Dokladnie i najlepiej rano, najpierw sprawdz na termometrze jaka jest temp. na dworze, wez miernik i zmierz czujnik temp. powietrza.
Pozdrawiam
kiepas96 07-01-2009, 18:57 czujnik temperatury powietrza jest w kolektorze a drugi jest chyba wbudowany w przepływomierz?
Janek_skc 07-01-2009, 19:35 ja to bym sprawdzal czyjnik temperatury cieczy a nie powietrza
kiepas96 07-01-2009, 19:46 ja to bym sprawdzal czyjnik temperatury cieczy a nie powietrza
też mi się tak wydaje, choć może i warto sprawdzić też powietrza,
corneliusab 07-01-2009, 23:50 ja to bym sprawdzal czyjnik temperatury cieczy a nie powietrza
Zgadza sie, myslalem o cieczy, a napisalem powietrza :fcp2 moj blad :fcp1 sorry.
Pozdrawiam
kiepas96 08-01-2009, 13:25 wyczyściłem potencjometr przepustnicy (rozberany do zera )
wyczyściłem przepływomierz i nie wiem jak go pomierzyć mam w książce o diagnostyce samochodowej wartości dla omegi niestety
pomierzyłem czujnik temperatury cieczy przy 40 st i 30 st i były ok,
wystawiłem go na dwór i czekam aż sie schłodzi zrobie pomiary na zimny silniku
i jeszcze jedno jak odkręciłem potencjometr to z przepsutnicy wylało sie troszke czerwonego oleju (od wspomagania?)
Janek_skc 08-01-2009, 14:09 z przepustnicu olej od wspomagania to raczej neimożliwe :fcp3
kiepas96 08-01-2009, 14:31 z przepustnicu olej od wspomagania to raczej neimożliwe :fcp3
tak to wyglądało czerwony olej taki jak leje do wspomagania, wyczyściłem te miejsce, zagrzeje silnik i zobacze jeszcze raz
czujni sprawdziłem przy temp 10stC wartość ok, poczekam jeszcze z godzinke niech spadnie do 0stC
kiepas96 08-01-2009, 15:13 czujnik tmeperatury OK
potencjometr przepustnicy OK
węże odmy drożne, zaworek OK
temperatura silnika ok 4 stopnie odpalił na styk
przepustnica jest sucha w środku , skąd ten czerwony olej?
Janek_skc 08-01-2009, 15:33 nie mam pojecia skad czerwony olej. Może trzeba by wtryski przeczyscic jakimis specyfikami..hmmm.
kiepas96 11-01-2009, 00:01 Jak narazie jest ok, pali na dotyk na zimnym i ciepłym. Dzieki wszystkim za porady
przyczyny: potencjometr przepustnicy i zanieczyszczony przeplywomierz
prubowałem zczytać kody ale coś mi to ostatnio nie wychodzi
może ktoś pomoże, filmik
http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI ... annel_page (http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI7Q&feature=channel_page)
111 brak błędów
111
010 i po nim masz pedał "gazu" wcisnąć
122 czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód
172sonda lambda lub jej obwód
122
172
kiepas96 11-01-2009, 12:38 prubowałem zczytać kody ale coś mi to ostatnio nie wychodzi
może ktoś pomoże, filmik
http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI ... annel_page (http://pl.youtube.com/watch?v=Qrf5p48XI7Q&feature=channel_page)
111 brak błędów
111
010 i po nim masz pedał "gazu" wcisnąć
122 czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód
172sonda lambda lub jej obwód
122
172
wielkie dzięki, jeszcze pomierzę tą lambdę
|