Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] 1.8D brak ładowania


vader1978-05
05-01-2009, 16:39
dzisiaj podczas jazdy zauważyłe i usłyszalem że w momencie ruszania np. spod swiateł cos strzela w skrzynce przekaźników( w momencie gdy zwalniały obroty podczas ruszania) po zatrzymaniu pod domem i ponownym odpaleniu zauważyłem że nie działa obrotomierz oraz kontrolka od ładowania mruga i równocześnie z tym mruganiem słychac trzaski ze skrzynki bezpieczników.
Czy poszedł jakiś przekaźnik cz cos w alternatorze(altek ma 1 rok)
Jak przekaźnik to może ktoś sie orientuje który to może być? Kolor albo nr?

Silnik 1.8d 95rok

corneliusab
05-01-2009, 17:00
Mi sie zdaje, ze skrzynka bezpiecznikow swiruje i bedzie do przelutowania.

Pozdrawiam

radekbox
05-01-2009, 17:16
ja jak doszedles do tego stwierdzenia w tytule watku "brak ladowania"?
mierzyles napiecie??

vader1978-05
05-01-2009, 17:30
skrzynka była reanimowana jakies pół roku temu więc chyba jest ok,
niestety nie mierzyłem napięcia a stwierdziłem brak ładowania bo kontrolka ładowania świeci ale jestem w tych sprawach laikiem

corneliusab
05-01-2009, 17:37
Musisz miec miernik zeby zmierzyc prad ladowania. Jak go bedziesz mial czy masz to ustawiasz na stale napiecie (V-), odpalasz auto, przykladasz czarny przewod z miernika do "-" aku, a czerwony przewod do "+" aku, napiecie powinno byc min. 13,5V na obciazonym i ok. 14V na nie obciazonym silniku, obciazony czyt. wlaczone wszystkie mozliwe odbiorniku pradu na maxa.

Pozdrawiam

vader1978-05
05-01-2009, 17:44
dzięki za info, jutro poszukam czy ktos ze znajomych ma miernik, jak nie to pozostaje elektryk :fcp11

parker
08-05-2010, 09:52
u mnie napiecie na akumulatorze wynosi 12,4V a prad ladowania 13,5V i 12,5V na obciążonym silniku - znajomy mówi że to szczotki albo diody...? czy to prawda?
to wyczytalem na forum:
''Jakie powinno być napięcie podczas podczas pracy silnika, a jakie podczas postoju samochodu?

Rekomendowaną wartością napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu jest 14,1V-14,5V (z obciążeniem i bez) natomiast napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) wynosi +/- 12,65V-12,80V."

to ze strony : http://www.akumulator.pl/baza-wiedzy/ekspert-exide-radzi/ile-wynosi-wlasciwe-napiecie.html

radekbox
08-05-2010, 12:14
znajomy mówi że to szczotki albo diody...? czy to prawda?
no najpierw posprawdzaj kable i przeczysc styki, a potem trzeba sciagnac altek i zobaczyc jak sie miewaja szczotki, szczotki sa razem z regulatorem napiecia

d4nny
09-05-2010, 11:47
na postoju napięcie akumulatora powinno być nieco wyższe niż 12V a przy włączonym silniku ok. 14V jeśli jest dużo odstępstwo od tych wartości to albo problem z aku albo z instalacja auta (zalezy w ktora strone są odstepstwa)

tu masz instrukcje do MK7
http://chomikuj.pl/CezaryMakles/Dokumenty/Ford+Escort/instrukcja_mk7.pdf
jesli uwazasz ze to potzrebne to posprawdzaj bezpieczniki, w instrukcji jest opisane ktory od czego

swoją drogą masz auto identyczne do mojego, no moze nie wizualnie :)

parker
31-05-2010, 21:24
mam kolejne pytanie czy altek z forda 1.8 d rocznik 93 bedzie pasowal do mojego forda - podobno wystarczy zamienić tylko prowadnice ( ja mam pasek płaski a tam jest zwykły klinowy)

Więc sprawdziłem i ten altek jest inny niż u mnie ... inne podłączenie kabli, rolka prowadząca też inna i nie da się jej zamienić ... także dla Wiedzy wszystkich najpierw wymontuj altka potem jedz na szrot i dopasuj :) a nie kupuj w ciemno

norm
14-10-2015, 20:12
Witam!

Na wstępie witam wszystkich bo to mój pierwszy post :)

Mam problem w moim Escorcie 1.8d 1996 z brakiem ładowania, ale opiszę problem od początku...

Padł mi rozrusznik parę dni temu, kupiłem więc nowy mocniejszy 2,2 kw i zamontowałem. Escort zaczął kręcić jak opętany, ale zaczął się problem braku ładowania... Przy wymianie rozrusznika spieszyłem się i przez przypadek zapomniałem zdjąć klemy z aku, zwarłem niechcący przewody przy wyjmowaniu zepsutego rozrusznika więc myślałem że spaliłem diody/regulator lub cokolwiek w alternatorze. Kupiłem nowy alternator i go dzisiaj zamontowałem z nadzieją że będzie ładowanie. Oczywiście ładowania brak....

Reasumując mam nowy alternator i mocniejszy rozrusznik, ale wciąż brak ładowania.

Nie wiem czy to jest ważne ale stary rozrusznik miał łapę przykręcaną do obudowy i do bloku, a w nowym niestety nie ma możliwości zamontowania tego wspornika bo mocowania są pod innym kątem.

Mierzyłem napięcie na głównym kablu alternatora idącym do rozrusznika i nie ma tam napięcia.

Jeśli chodzi o kontrolkę to po odpaleniu na chwilę gaśnie po czym znowu się zapala...

lukaszek_socho
14-10-2015, 21:26
Na alternatorze masz 3 przewody:

- plus
- kontrolka
- obrotomierz

Na tym grubym musi być stały plus. Plus ten idzie od rozrusznika, podłączyłeś kabel od alternatora jak wymieniałeś rozrusznik (wiem, że czasami kabel jest jednostajny a czasem na zacisku rozrusznika są dwa oczka)?

norm
14-10-2015, 22:04
Nie mam obrotomierza więc na alternatorze mam tylko dwa przewody i są na 1000% dobrze podłączone.

Ten gruby przewód z alternatora który jest podłączony do rozrusznika nie ma napięcia, a ten który jest na stałe od aku do rozrusznika ma napięcie.

W związku z tym mam póki co takie typy:
-coś ze wzbudzeniem alternatora się dzieje
-uszkodzony kabel + pomiędzy altkiem a rozrusznikiem (tego nie sprawdzałem, jutro sprawdzę czy ma przejście)
-gdzieś brak masy.

Jeszcze jedno.Na odpalonym silniku jak włącze miernik w tryb wykrywania przejścia (sygnalizuje to dźwiękiem ) to jak dotknę tego stałego + na rozrusznika który idzie bezpośrednio z aku i masy (np pokrywy zaworów) to miernik zaczyna piszczeć.... Jakby było przejście

ministerq
15-10-2015, 08:03
Ten gruby przewód z alternatora który jest podłączony do rozrusznika nie ma napięcia, a ten który jest na stałe od aku do rozrusznika ma napięcie.

Rozwiązanie problemu.

-gdzieś brak masy.

Masa to obudowa alternatora i silnik.

lukaszek_socho
15-10-2015, 08:56
Powiedzmy to wprost... upaliłeś przewód między rozrusznikiem a alternatorem.

norm
15-10-2015, 15:44
problem rozwiązany.... Na starym rozruszniku miałem źle podłączony przewód który idzie do alternatora i na "pałę" zakładając nowy podłączyłem tak samo.... Kabel przełożony i ładowanie wróciło do normy