Zobacz pełną wersję : Scorpio 2.3 16v 97 silnik przerywa


scorpio2.3
11-01-2009, 17:34
Silnik przerywa jak jade ponad 2 tyś obrotów na karzdym biegu na lpg i na benzynie

like_2008
11-01-2009, 18:19
Najpierw sprawdz stan wiązki na silniku a póżniej ewentualnie podłużnicy.
Gdybyś wpiął pod komputer wcześniej i nic nie pokazało to tym bardziej bym się przyjrzał. Tez sprawdz cewki, kable, świece.
Ale pierwsze pod komp

scorpio2.3
11-01-2009, 18:39
chcielismy zresetowac komputer,metodą odłączenia na 30 minut i zrobic adaptacje komputera to znowu wszystkie kontrolki sterowania gazem nie świecą.Ale auto podczas adaptacji zgasło.czy to moze byc wina komputera,ze gaz nie reaguje???

scorpio2.3
11-01-2009, 20:04
POMÓŻCIE!!!!!!! :569:

scorpio2.3
11-01-2009, 20:11
Musze jeszcze dodac że awaria wynikła po przekładce kolektora ssącego.
Jutro jade na kompa i zobacze co wyniknie z tej wizyty

like_2008
12-01-2009, 18:28
Kolego a jaki stan wiązki na silniku. Skoro to się stało po przekładce to obstawiam wiązka w rozsypce lub kable pomyliłeś.

Rafał A.(antek)
13-01-2009, 00:58
a lewego powietrza nie lyka?

scorpio2.3
13-01-2009, 02:41
Witam byłem dzisiaj na kompie gość powiedział ze szkoda kasy bo komputer nie wykryje takiej wady.
Co do wiązki nie jest taka zła .Przewodów raczej nie pomyliłem ,o tym samym napięciu są tylko dwa
od czwartego wtrysku i od przepływki bo trzeci jest od czujnika temperatury i ma inne napięcie .Jutro sprawdze z tym lewym powietrzem,przed montażem kolektora uszczelki posprawdzałem były w dobrym stanie i na miejscu.Spróbuje jeszcze go dociągnąć może za słabo dokręciłem bo dokręcałem na czucie i sprawdze jeszcze raz przewody gumowe

Rafał A.(antek)
13-01-2009, 08:57
sprawdz odme skrzyni korbowej pod kolektorem wydechowym, albo poprostu pozatykaj ja przy kolektorze dolotowym i zobaczczy sienie poprawi,

skszczep
14-01-2009, 19:08
u mnie przerywanie ustało gdy wymieniłem jedną cewke bo miała przebice

scorpio2.3
15-01-2009, 19:23
Czy mozna jezdzic z odłaczonym przepływomierzem!!!!Mechanik mi odłaczyl i juz nie szarpie!!!moga byc jakies skutki?????

scorpio2.3
15-01-2009, 19:31
acha jeszcze jedno czy w scorpio 2.3 16v jest pasek rozrządu,czy łańcuszek???????z góry dzieki

robi2012
15-01-2009, 19:53
łańcuch. i nie zadawaj takich banalnych pytań tylko poszukaj na forum ! bo co niektórzy moga cie zlinczować za takie pytania

pepicosi
15-01-2009, 20:38
tak może spalić sporo :fcp3

scorpio2.3
15-01-2009, 21:05
ok dzieki :fcp3

scorpio2.3
15-01-2009, 21:06
dobra dobra nie kazdy jest idealny :fcp4

Struna
16-01-2009, 22:23
scorpio2.3, jak masz manuala to jazda bez przepławki niczym nie grozi ( no może coś tam będzie się gorzej wkręcał lub palił ciut więcej ) ale mechanicznie nic się nie stanie.

A tak wogóle to sobie wyczyść przepławkę, podepnij z powrotem i będzie git.

scorpio2.3
17-01-2009, 22:09
DZIEKI!!!Niewiem czy komputer mi nie szaleje,bo kupiłem nowy przepływomierz i jak mechanik podłaczył go to dalej szarpie!!!!a jak jest rozłaczony to jest ok!!!! :fcp6

pepicosi
18-01-2009, 09:02
DZIEKI!!!Niewiem czy komputer mi nie szaleje,bo kupiłem nowy przepływomierz i jak mechanik podłaczył go to dalej szarpie!!!!a jak jest rozłaczony to jest ok!! :fcp6
a może wiązka gdzieś jest zwarta :fcp1

VIKKRAKÓW
28-01-2009, 14:47
DZIEKI!!!Niewiem czy komputer mi nie szaleje,bo kupiłem nowy przepływomierz i jak mechanik podłaczył go to dalej szarpie!!!!a jak jest rozłaczony to jest ok!! :fcp6
A kasowanie błędów sterownika zrobił po wymianie?

BRUCE LEE
07-02-2009, 10:09
Witam miałem to samo i wymieniłem cewke i wszystko teraz gra :fcp18

like_2008
07-02-2009, 16:21
U mnie po wymianie świec wrócił do normy

tomiscorpio
08-02-2009, 01:22
Umnie jak cisne delikatnie mocneij i mocniej, to sie wkreca luzem , a jak przy 3 tys obojetnie z jakiego biegu wcisne na maxa to szarpie, wku mnie to maksymalnie.

Niby caly czas widzi zbyw uboga mieszanke , nie wiem... egra zatkac chyba by trzeba.....

Visa sprawdzic to chyba kamikadze wynajac, paranoja powoli.

Rafał A.(antek)
08-02-2009, 08:17
a kompresje masz dobra? swiece przewody cewki?

like_2008
08-02-2009, 11:15
Mi świece fordowskie platynowe wytrzymały jakieś 20tyś.
Kupione w sklepie, ale chyba jakieś nieudane.

like_2008
08-02-2009, 11:22
tomiscorpio delikanie musisz jezdzić :fcp23
ekonomicznie

tomiscorpio
08-02-2009, 12:13
swiece maja z 5 tys km oryginaly.

Wczesniej IAT pokazywal mi bzdury ze -10 temp w dolocie itp itd wtedy chodzil dziwnie i palil duzo wiecej.

Teraz go zrobilem i pokazuje wszystko jak ma to autko kula lepiej , mniej pali.


Nie mam kata i dziwia mnie czasami odczyty z sond , pierwsza np pokazuje przez 6s 0.2v a druga co ciekawe pokazuje przez tyle samo czasu 0.8v ....


Jeszcze mysle jak tego visa sprawdzic , bo prawde mowiac cos nie czuje tego wlaczenia go.
Bo tak zawsze bylo czuc roznice.

Caly czas mysle czy to juz cewki i kable trzeba by wymienic lecz wydatek tych 600zl i jeszcze wyjdzie ze nie tego wina mnie nie rajcuje :fcp2

Antek idzie jakos malo inwazyjnie zerknąć na wiązke podluznicy? bo na silniku jest perfekt , teraz tez sciagnelem caly oplot i ten plastik , przegladalem i sa idealne , nic z nimi nie jest.

like_2008
08-02-2009, 13:11
A ten vis kiedy włącza się?
Może okablowanie tych sond kiepskie.

tomiscorpio
08-02-2009, 21:43
nagralem wykres i jak dam deche na fulla , sondy 0.89v i tak stoją , jak puszcze noge z gazu spada do zera i zaczyna normalnie pracowac.

Przy okolo 3600 rpm odpala drugi kanal w dolocie.


Ktos zaslepial egra?? co tam odkrecic itp itd

Rafał A.(antek)
09-02-2009, 09:30
olej egr nic to nie wnosi
z podluznicy wiazka jest tak zejak ja ruszysz a masz do roboty to ju zbedziesz musial zrobic... mozna probowac nacinac oplot z kanalu i zagladac ale moze byc jak wyzej napisalem.

Napisz dokladnie kiedy przerywa i jak, byc moze to cewka pod obciazeniem nie wyrabia sa takie przypadki.

Struna
09-02-2009, 11:06
olej egr nic to nie wnosi
dopóki nie robi lewizny to można powiedzieć w skrócie wielkim, że nic. W praktyce jednak ( w teorii oczywiście tez jest na to poparcie ) wnosi. No ale należy liczyć się z nieco większym apetytem na paliwo ( co jakby wydaje się logiczne, skoro silnik będzie karmiony tylko czystym powietrzem a nie mieszanka powietrza i spalin. Stechiometria i takie tam inne trudne sowa :D )

tomiscorpio
09-02-2009, 11:36
No tylko jak egr puszcza caly czas spaliny to tez bedzie przycinal paliwo bo bedą widzialy sondy malo tlenu.

Zreszta nagar czarny na przepustnicy szybko sie zbiera.

Wlasnie to moze byc cewka , bo to nie jest takie szarpanie tylko wcisne gaz zaczyna sie wkrecac dobrze i nagle jest taki moment silnik zaczyna tak smiesznie pracowac i niby przyspiesza , ale tak jakby mu dolozyli z przyczepe kempingowa.

Uzywanej cewki kupowac nie bede bo nową boscha mozna kupic za 200zl a uzywki ludzie chca sprzedawac po 150zl.

Struna
09-02-2009, 12:39
moment ponownego ustalenia się rezonansu w dolocie po zadziałaniu VIS-a jest właśnie odczuwalny jakby auto niby przyspieszało ale jakby miało za sobą coś ciężkiego.

tomiscorpio
09-02-2009, 17:00
Tyle ze silnik zaczyna dziwnie pracowac i tak jakby nie palil dobbrze , i wtedy to tak dzieje sie w calym zakresie obrotow , po chwili ustepuje.

A pojawia sie za kazdym razem jak sie wcisnie pedal do konca.

like_2008
09-02-2009, 17:04
Spróbuj podminić cewki, lub może na szrocie będą mieli to załozysz i od razu sprwdzisz. I jak nie to oddasz

tomiscorpio
09-02-2009, 21:46
1 nie ma szrotu
2 nawet jak jest do scorpio nic nie maja
3 Nawet w Poznaniu na gieldzie na slowo scorpio , juz kiwaja ze nie.
4 nikt tak nie daje ze sobie wez pan sprawdz a jak nie to oddaj.

:fcp2 :fcp2

Cos wymysle.

like_2008
10-02-2009, 07:30
No cóz mam szczeście, akutat u mnie w okolicy dwa scorpio rozebrane i na szrocie.
I cewki na miejcu dali i sprawdzić, przepływomierz
Pewnie zależy jak człowiek wtrafi :fcp18

tomiscorpio
10-02-2009, 17:15
Jedna rzecz mnie zastanawia , podczas przyspieszania sondy wiszą na 0.9V
czyli oznacza ze jest malo jonow tlenu w spalinach.

A komp wywala bład fuel trim to lean....


Wiązka na podluznicy jest jakos bardziej narazona od tej na silniku , bo ta na silniku jest idealna.

Jedynie ze gdzies nadole ta wiązka pada.

Bo teraz tak analizowalem inne nagrania i kiedys sonda pokazywala 1.25V chociaz takiego zakresu nie ma.

Na wiosne bedzie trzeba sie dobrac wszedzie , bo narazie niestety palcem ruszyc nie moge.

Struna
10-02-2009, 18:17
jak dajesz buta to komp ma za zadanie przestawić się na bogatą mieszankę, wiec to 0,9 to ja bym uznał za odpowiednie wskazanie.

tomiscorpio
10-02-2009, 19:35
Wlasnie tylko u Marcina , utrzymywalo nizej 0.3 - 0.4

Spadaly podczas przyspieszen.

A umnie takie kaniony ladne
http://images49.fotosik.pl/61/119605fd8b3ff57fm.gif (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=119605fd8b3ff57f)

A byl pewien czas ze druga sonda pokazywala od samego odpalenia 1.0V potem powoli spadalo wiec chyba cos z tą kablownia jest zajechane. Ale to sprawdze.

Na na normalnym multimetrze tak pi razy drzwi powinno dac sie sprawdzic.

1 zostawie podlaczona a ta druga zostawie masy i od grzaly a zwrotny do multimetra .
Wtedy jechac.


Teraz zobaczylem stare jedno , odpalilem go zimnego
1 sonda 0.080V po 2 minutach normalna praca.
Druga sonda zaraz pokazuje 0.8V i caly czas rowno , gdzies po 10 minutach zaczela pracowac, ladnie gora dol gora dol , i nagle 1.25V pokazalo i tak plasko przez minute trzymalo.

Wiec chyba odpowiedz swoją mam ze gdzies kablownia jest popaprana.

Struna
10-02-2009, 21:14
im więcej dajesz odczytywanych parametrow tym bardziej sa ona opóźnione i mało adekwatne - to tak z praktyki zabawą z obd. Poza tym, drugą sondę to sobie możesz darować, nie ma na nic wpływu. Ważna jest pierwsza. U mnie po odpale obie ( obie pierwsze oczywiście ) idą w okolice 0,9 V i stoją tam jakiś czas i dopiero za chwilę zaczynają lecieć w dół i podejmują pracę. Uważam taki stan rzeczy za normalne zachowanie.

tomiscorpio
10-02-2009, 22:02
Umnie na starcie leza na 0.0x0 V potem odpalaja.

Tylko zdziwilo mnie jak sobie jechalem spokojnie i pracuja ladnie 1 i 2 sonda , pierwsza pyrta dalej gora dol a druga wywalila 1.25V i tak stala jak zaczarowana.


No i jak wykasuje blad ten fuel trim to lean , to wystarczy ze przycisne znowu tam troche 3 potem 4 , pojade troche na 5 rowno , staje patrze znowu ten bląd.

Struna
10-02-2009, 22:13
może coś z masa nie tak, albo lewizna jakaś i za ubogo ma.

tomiscorpio
11-02-2009, 00:25
Jeśli spalana mieszanka jest bogata to w spalinach jest mało jonów tlenu, występuje duża różnica stężeń i przepływ jonów do rury wydechowej jest duży w wyniku czego otrzymujemy wysokie napięcie zbliżone do 0,9V. Jeśli spalana mieszanka jest uboga to w spalinach jest dużo jonów tlenu, występuje mała różnica stężeń i przepływ jonów do rury wydechowej jest mały w wyniku czego otrzymujemy niskie napięcie zbliżone do 0,1V.

Czyli
Jeżeli l > 1, to mieszanka jest uboga, co oznacza że zmieszaliśmy 1kg paliwa z większą ilością powietrza niż 14,7 kg.
Jeżeli l < 1, to mieszanka jest bogata, czyli zmieszaliśmy 1kg paliwa z mniejszą ilością powietrza niż 14,7 kg.

czyli

Po uzyskaniu wspomnianej wcześniej temperatury pracy sondy, przepływające jony tlenu powodują powstanie napięcia (4) między elektrodami. Wielkość napięcia zależy od ilości tlenu w spalinach.

Wiec gdyby mieszanka byla uboga to Jeśli spalana mieszanka jest uboga to w spalinach jest dużo jonów tlenu, występuje mała różnica stężeń i przepływ jonów do rury wydechowej jest mały w wyniku czego otrzymujemy niskie napięcie zbliżone do 0,1V.


Teraz dokladnie sprawdzalem , taka sytuacja byla u Marcina, podczas przyspieszania sondy spadaly nisko.

A umnie mamy odwrotną sytuacje :fcp1

Zresztą jak cisne ostro to przy zmianie biegow niby puszczam takiego czarnego bąka .

Moze na analizator spalin pojechac , on mi powie czy odczyty z sond sie zgadzają.

Struna
11-02-2009, 14:11
tomiscorpio, jak możesz mieć ubogo podczas butowania ? przecież wtedy eec5 olewa ekologię, zamyka wszelkie pierdy typu EGR i przestawia się w tryb bogatej mieszanki, po to aby generować duża moc.

to jak możesz mieć wtedy ubogo ?

a jak Ci bąka wali to może masz wtryski już cieknące.

tomiscorpio
11-02-2009, 14:33
fuel trim to lean , po kazdym przycisnieciu jest ten błąd.

A wtryski sprawdzalem i psikaja bardzo ladnie.

Struna
11-02-2009, 14:50
a weź no dokładnie cały kod błędu zacytuj.

tomiscorpio
11-02-2009, 15:26
Jak sie z rabitem spykne zobacze co u niego pokazuje.

Narazie wiem jedno , ze jak jest zimniej to autko lepiej pracuje mniej szarpie i jezdzi dobrze.

Struna
11-02-2009, 16:17
podaj numer błędu.

tomiscorpio
11-02-2009, 20:03
P0171

Struna
11-02-2009, 20:08
to akurat oznacza -> System Too Lean - Bank No. 1.
a nie jak podałeś fuel trim. trzaby zbadac jak się zachowuje short fuel trim i wtedy coś orzekac dalej.

tomiscorpio
11-02-2009, 22:11
tak jak dalem na tamtym zrzucie.

Rosnie , jak dawalem w gwizdek z 5 biegu , jak zaczelem cisnac to 14% 17% 22% 27%

Zazwyczaj kolo 20% , na postoju roznie , czasami -2 ; 0 ;2 tak zazwyczaj wyglada


Moze jednak faktycznie zaniskie to cisnienie paliwa.

Na jalowym jest 2.1 bara , jak dodaje gazu lekko podnosi do 2.3 , po odlaczeniu ssania z kolektora jest stale 2.5 ,


Chyba nie powinno przekraczac 25% to wzbogacanie , dlatego ten blad wyskakuje , na angielskiej stronie jest podane chyba.

DTCs
Lean: If the LTFT reaches Max, >25% and RTFT >5% - P0171 Bank 1 Lean:

Struna
11-02-2009, 23:08
po raz kolejny powtarzam że odczyt jednoczesnie wielu (tak wielu jak masz na załączonym screenie )parametrów jest poprostu bez sesnsu, tracisz 2/3 pomiarów.

dwa, góra trzy to ma sens. najlepiej wogóle jeden, wtedy idzie pełną parą i masz złapane wszystkie niuanse a tok to łapiesz tylko pojedyncze punkty co jakiś czas.

U mnie na jałowych STFT pracuje w przeciwfazie do sondy lambda, co moim zdaniem wydaje się być całkowicie logiczne oraz jak najbardziej prawidłowe. Wahania mam od -5 do +5. jak sonda idzie na bogato to STFT idzie na -5, jak z kolei sonda na biedę to STFT na +5 i tak w kółko. Za to LTFT to faktycznie ma ograniczony zakres, jesli Ci zejdzie poniżej lub powyżej możliwości korekcji ECU to wywali błąd taki jaki notujesz u siebie. Wniosek z tego taki, że masz u siebie coś nie tak, co powoduje że ecu próbuje mocno korygować dawkę, tak mocno że aż osiąga limit korekty. Może to być lewizna, moga być lejące wtryski.

Może być też tak, że niedopala któryś garnek i sonda widzi cały czas niedopalone paliwo ( a więc za bogato ) i ECU próbuje przycinać czasy wtrysków, przycina, przycina ale garnek nadal niedopala i nadal widzi za bogato więc przycina więcej wprowadzając sobie coraz większą korektę na LTFT, aż w końcu przekracza dopuszczalną korekcję i masz błęda.

sylwus02
02-06-2009, 21:15
tomiscorpio i jak tam "hydrozagadka" :558: rozwiązana? panowie !jestem pod wrażeniem...,no ale ja biedny laik nie kumam nic z tej Waszej polemiki ,ja mam podobny problem post >> szarpie autem<<, teraz pogrzebałem i doszedłem do Twojego postu , i co udało się naprawić usterkę, jak tak to co było przyczyną?

tomiscorpio
03-06-2009, 11:35
Za głowne szarpanie auta odpowiadal kabel WN , ale jeszcze nie jest dobrze , bo błedy p0171 i od sond p1131 chyba pojawiaja sie , a ostatnio po odpaleniu po 15 minutach sondy nie zaczely dzialac , zgasilem odpalilem jeszcze , 1 zaczela pracowac po 1 minucie

Dlatego sie zastanawiam co tam jeszcze go boli. Cisnienie paliwa jeszcze mi zostaje , zmienic na kolejny regulator.
Sprawdzic kable od sond tej drugiej
wtryski moze podmienic

Bo jak wczesniej nie odpalal bylo logiczne skad ltft przekraczalo granice , lecz teraz pali , zaprogramowane .


ogolnie ostatnio bylo tak , odpalilem go stft -2 +2 tak jak struna pisales ze jak sonda tak to tak , tylko wtedy sonda jeszcze nie pracowala :D silnik chodzil ladnie
Potem sonda zaczela pracowac 1 ladnie gora dol , a korekcja caly czas +11 +15 , co by swiadczylo ze malo paliwa ta?

Struna
03-06-2009, 13:46
ostatnio po odpaleniu po 15 minutach sondy nie zaczely dzialac , zgasilem odpalilem jeszcze , 1 zaczela pracowac po 1 minucie czas na wiązki.

tomiscorpio
05-06-2009, 16:38
No wlasnie zaczyna sie to lekko juz nudne robic , auto chodzilo , zaprogramowalem ,
wolne obroty tez zrobione. Posmigalem z 2 tyg i przedwczoraj w trasie cos mu walnelo.
Z wydechu wali samą benzyną , nie pali na 1 jak nie 2 cylidny , a kable nowe motocrafta.
Ale rezystencje maja ok itp itd.

Zauwazylem tylko ze jak poprzednio zmienialem swiece , to na 1 gdzie przychodzi cewka , na porcelance taka brązowa pionowa kreska byla wypalone przypalone , taka sciezka.
Teraz zmienialem i znow to samo bylo.

Moze teraz cewka ktoras zdechla....

Struna
05-06-2009, 18:29
ta kreska to będzie pewnie ślad po strzałach iskry. Zamiast na elektrodę to bije po wierzchu. Chyba jednak średnie te kable. Albo świece już słabe.

tomiscorpio
05-06-2009, 18:30
Tylko Struna ta kreska jest tam gdzie cewka przychodzi , 2 cylinder , wiec kabel chyba nic do tego nie ma.

Bylo to na poprzednich swiecach i na tych tez.