Zobacz pełną wersję : TDDI ile sekund do 100 km/h ???


matwit2
21-01-2009, 16:44
Ile sekund do setki rozpędza się TDDI ?? ile podają w statystykach tego samochodu?? a w ile sie wasze ropędzają??

tomiscorpio
21-01-2009, 17:14
google chyba nie gryzą co??

szurmen
21-01-2009, 22:53
po co google, jak kolega chce porównać z innymi użytkownikami?
Ja nie mierzyłem, ile mój się rozpędza, ale mam kombiaka, więc pewnie dłużej niż hatchback.
A też ciekawy jestem, co mówi producent?

RedHat
22-01-2009, 08:15
1,8 tddi 90KM 0-100km/h 12,90s
1,8 tdci 100KM 0-100km/h 11,40s
1,8 tdci 115KM 0-100km/h 10,80s

matwit2
22-01-2009, 13:52
no i to mi chodziło o dane producenta ;] i chciałem porównać, ile według waszych obliczeń wychodzi przyśpieszenie do setki??

RedHat
22-01-2009, 14:14
Hm,

Nie mam TDDi, w swoim nigdy nie mierzylem, bo mnie to nie obchodzi, wiec ci nie pomoge wiecej niestety :fcp16

tomiscorpio
22-01-2009, 15:06
mierzenie licznikowego sto nic nie da , a aparatury odpowiedniej nikt nie ma raczej.

Cobretti
22-01-2009, 15:13
a po co dane od 0 do 100 ??
ważniejsze dane to elastyczność :fcp26

http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Elast ... omosc.html (http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Elastycznosc-w-praktyce,wid,8278167,wiadomosc.html)

tomiscorpio
22-01-2009, 15:22
a po co dane od 0 do 100 ??
ważniejsze dane to elastyczność :fcp26

http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Elast ... omosc.html (http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Elastycznosc-w-praktyce,wid,8278167,wiadomosc.html)

wazniejszym parametrem jest przyspieszenie 60-140 czy jakas inna kombinacja.

Bo na temat przyspieszen 60-100 na 4 biegu itp to szkoda słow lub 5 stosowanym do kazdego silnika Paranoja.

tomiwit
22-01-2009, 17:11
A dlaczego 60-140?
Nie pamiętam żebym tak przyspieszał za jednym razem.
Na autostradzie nikt nie jeździ 60 a po innych drogach 140.
Więc w warunkach drogowych praktycznie nie występuje taki zakres prędkości. (poza piratami drogowymi)

Zakres 40-50 km/h jest ok. a bieg to już kwestia silnika/skrzyni.

Cobretti
22-01-2009, 17:13
tam w tym artykule padło ciekawe zdanie:

Idealną dla trakcji byłaby sytuacja, w której wartość momentu w zależności od prędkości obrotowej silnika byłaby wartością stałą.

i do takiej "wersji" będę dążył podczas virusowania (po zrobieniu wtrysków) :fcp2

tomiscorpio
22-01-2009, 17:42
A dlaczego 60-140?
Nie pamiętam żebym tak przyspieszał za jednym razem.
Na autostradzie nikt nie jeździ 60 a po innych drogach 140.
Więc w warunkach drogowych praktycznie nie występuje taki zakres prędkości. (poza piratami drogowymi)

Zakres 40-50 km/h jest ok. a bieg to już kwestia silnika/skrzyni.

Zawsze sie trafia jakis .... nie napisze.

Jak robiles pomiary 80-120 to jezdzilo po autostradzie?? odp mi na to pytanie

I na jeszcze jedno , czy kiedys przekroczyles predkosc w miescie na trasie?


A co do tematu to napisalem "60-140 czy jakas inna kombinacja." slowa inna kombinacja oznacza mozliwosc podstawienia innych liczb.

Dla mnie sie liczy w jakim czasie auto to robi , a nie na jakim biegu.

Inwalida nie jestem wiec biegi zmieniam. Bede inwalida kupie sobie automata.

a co do arty "Przenosząc to na jazdę, im elastyczniejszy silnik, tym rzadziej trzeba sięgać do dźwigni zmiany biegów"

Ja na 4 moge jezdzic smialo 100-180 :fcp1 :fcp1

tomiwit
22-01-2009, 18:10
Zawsze sie trafia jakis .... nie napisze.
Napisz, nie bój się.

Jak robiles pomiary 80-120 to jezdzilo po autostradzie?? odp mi na to pytanie
Oczywiście, że tak. Na obwodnicy Krakowa, która jest autostradą.

I na jeszcze jedno , czy kiedys przekroczyles predkosc w miescie na trasie?
Oczywiście, że tak. Tylko co z tego?


Dla mnie sie liczy w jakim czasie auto to robi , a nie na jakim biegu.
Czytanie ze zrozumieniem nie boli. Spróbuj.




Ja na 4 moge jezdzic smialo 100-180 :fcp1 :fcp1

A ja 60-140. Tylko co z tego?

sebapl01
22-01-2009, 18:17
Nie przeprowadzałem testów z zegarkiem ,ale mogę powiedzieć tyle ,ze 1.8TDDi jest szybszy niz Vectra 1.8 16V w wersji kombi ,choć dane katalogowe mówią co innego (focus 12.5s vs vectra 12.0s).
O elastyczności już w ogóle nie mowie ,przyspieszenie w oplu od 80-120 na 5 biegu to koszmar ,natomiast w focusie tddi to jest moment.

metmat
22-01-2009, 18:22
A ja napisze moze coś w temacie bo tu same kłotnie. Mój Focus hatchback jak jade sam to takim prostym mierzeniem ze stoperem ma niecałe 11 s.! wciskałem stop jak doszła wskazówka do 100. Tak z ciekawości robię takie testy, w swoim poprzednim Escort'cie 1.8 D '93 miałem 19,8 s :fcp18

Cobretti
22-01-2009, 18:28
Bede inwalida kupie sobie automata.
te, te.. Koleś..... :fcp2

:fcp4

Nie przeprowadzałem testów z zegarkiem ,ale mogę powiedzieć tyle ,ze 1.8TDDi jest szybszy niz Vectra 1.8 16V w wersji kombi ,choć dane katalogowe mówią co innego (focus 12.5s vs vectra 12.0s).
O elastyczności już w ogóle nie mowie ,przyspieszenie w oplu od 80-120 na 5 biegu to koszmar ,natomiast w focusie tddi to jest moment.
bo tu wygrywa ilość momentu obrotowego ....
ale generalnie to tak naprawdę elastyczność moim zdaniem to powinna być mierzona od 3 biegu ....

3 bieg od 60
4 od 100
5 od 120

bo przynajmniej w przypadku mojego diesla czuć że na tych biegach od tych prędkości ma porządnego kopa

tomiscorpio
22-01-2009, 18:41
Bede inwalida kupie sobie automata.
te, te.. Koleś..... :fcp2

:fcp4

Nie przeprowadzałem testów z zegarkiem ,ale mogę powiedzieć tyle ,ze 1.8TDDi jest szybszy niz Vectra 1.8 16V w wersji kombi ,choć dane katalogowe mówią co innego (focus 12.5s vs vectra 12.0s).
O elastyczności już w ogóle nie mowie ,przyspieszenie w oplu od 80-120 na 5 biegu to koszmar ,natomiast w focusie tddi to jest moment.
bo tu wygrywa ilość momentu obrotowego ....
ale generalnie to tak naprawdę elastyczność moim zdaniem to powinna być mierzona od 3 biegu ....

3 bieg od 60
4 od 100
5 od 120

bo przynajmniej w przypadku mojego diesla czuć że na tych biegach od tych prędkości ma porządnego kopa


Tutaj nie wygrywa ilosc momentu obrotowego , tylko nisko umieszczona moc i moment obrotowy.


A co do tematu vectra 1.8 16v ma 11s do setki , a prawde mowiac mysle ze focus 1.8 tddi 90KM nie jest szybszy niz vectra 1.8 16v. Jedynie ze na takim 5 biegu przy zerowej predkosci.
Mysle ze vectra moze byc ciut lepsza choc roznice mysle ze nie duze.

Chociaz jak zawsze wszystko zalezy od stanu auta i kierowcy.

Tomiwit nie bede reagowal na Twoje glupie zaczepki , bo jak przeczytanie prostego zdania na temat zmiany biegow , stanowi dla Ciebie problem , to jak piszesz do mnie chociaz slowo , uzywaj jedynie backspace piracie drogowy

sebapl01
22-01-2009, 18:49
Wierz mi ,ze vectra 1.8 nie ma szans z focusem tddi -mialem okazje to testowac przez ostatnie 2 tyg. dopóki nie sprzedałem vectry.
Dane katalogowe sa tylko danymi ,a praktycznie jest nieco inaczej.
A tak a propos Vectry o ktorej mowilem ,tu masz dane :http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=804&model=526&typ=16631

tomiscorpio
22-01-2009, 19:49
Wierz mi ,ze vectra 1.8 nie ma szans z focusem tddi -mialem okazje to testowac przez ostatnie 2 tyg. dopóki nie sprzedałem vectry.
Dane katalogowe sa tylko danymi ,a praktycznie jest nieco inaczej.
A tak a propos Vectry o ktorej mowilem ,tu masz dane :http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=804&model=526&typ=16631

Tylko o ile widze masz chipa? 25KM wiecej. Co troche zmienia postac rzeczy. :fcp1 :fcp1

A ja pisze o seryjnych samochodach.

Cobretti
22-01-2009, 20:09
aaa widzisz... i tu Cie mamy Kolego sebapl01, ...
macie autko po czipsie...

ładnie się to tak nad słabszymi pastwić ?? :fcp12


:fcp4

sebapl01
22-01-2009, 20:48
aaa widzisz... i tu Cie mamy Kolego sebapl01, ...
macie autko po czipsie...

ładnie się to tak nad słabszymi pastwić ?? :fcp12


:fcp4
Oj tam od razu pastwić! :fcp4
Malo jeździłem bez boxa ,ale wydawało mi się i tak ,ze mam znacznie więcej zapasu pod pedałem gazu niż w Vectrze(ale znów zakres obrotów jest w benzynie duuzo większy,a zmiana biegów jednak zabiera trochę czasu).
Musiałbym zrobić testy z zegarkiem ,ale na to już trochę za późno ,bo Vectra dziś poszła. :fcp12

remjay
22-01-2009, 21:21
Mi najbardziej podoba się przyspieszanie od 80 do 160 na V biegu!! elastycznie i miło :) mam wrażenie, że mój Focus strasznie muli na IV biegu, wiec nigdy nie podejmuję "ryzyka" jadąc na czwórce... a I, II i III to tak bez emocji! wracając do tematu... (subiektywnie) 100wa na liczniku to kwestia ułamka chwili :) :)

tomiscorpio
22-01-2009, 23:28
Mi najbardziej podoba się przyspieszanie od 80 do 160 na V biegu!! elastycznie i miło :) mam wrażenie, że mój Focus strasznie muli na IV biegu, wiec nigdy nie podejmuję "ryzyka" jadąc na czwórce... a I, II i III to tak bez emocji! wracając do tematu... (subiektywnie) 100wa na liczniku to kwestia ułamka chwili :) :)

No ten ulamek chwili to tak wiesz :fcp2 :fcp2 :fcp2

Zalezy co do czego rownac , bo mysle ze ten 5 bieg 80-160 to tez taka dluzsza chwila :fcp2

remjay
22-01-2009, 23:50
No ten ulamek chwili to tak wiesz :fcp2 :fcp2 :fcp2

hmm... chodzi mi, że nie patrze na licznik jak zmieniam biegi od I do III...IV

Zalezy co do czego rownac , bo mysle ze ten 5 bieg 80-160 to tez taka dluzsza chwila :fcp2

...ale elastycznie i miło w tym zakresie V bieg się zachowuje... chyba przyznasz??

tomiscorpio
23-01-2009, 00:17
Nagraj 80-160 z 5 biegu to Ci powiem wtedy co mysle :fcp1 Albo zmierzyc na oko.

sebapl01
23-01-2009, 03:43
Oj kusisz :fcp3
Chyba to dzisiaj zmierzę i mam nadzieje ,ze mnie nie namierza :fcp23

RedHat
23-01-2009, 07:48
kupcie sobie 3.0 tdi biturbo to wam odpadnie rozgryzanie elastycznosci i sekund na roznych biegach, bo i tak wszyscy zostana w tyle, bez wzgledu na cyferki :fcp27 :fcp26 :fcp29

Cobretti
23-01-2009, 07:57
kupcie sobie 3.0 tdi biturbo to wam odpadnie rozgryzanie elastycznosci i sekund na roznych biegach, bo i tak wszyscy zostana w tyle, bez wzgledu na cyferki :fcp27 :fcp26 :fcp29
albo mustanga (też ford ;) )

tomiscorpio
23-01-2009, 11:05
kupcie sobie 3.0 tdi biturbo to wam odpadnie rozgryzanie elastycznosci i sekund na roznych biegach, bo i tak wszyscy zostana w tyle, bez wzgledu na cyferki :fcp27 :fcp26 :fcp29
albo mustanga (też ford ;) )

Tyle ze naszczescie to nie diesel :fcp2 :fcp2 :fcp29 :fcp29 :fcp29 :fcp29

No taki 3.0 tdi biturbo napewno fajnie lata.


Chociaz smigalem ostatnio bmw 330i coupe takie jazdy testowe , to prawde mowiac Poznan Gdansk nie bylo mocnego :fcp2 :fcp2

mtoczynski
23-01-2009, 11:36
moj TDDi po chipie ledwo daje sobie rade z Focusem 1.6 benzyna w kombi, wiec rajdowka to to nie jest...
w wygrana TDDI seryjnego z 1.8 benzyna jakakolwiek nie wierze, bo przede wszystkim dochodzi czas zmiany biegu na jeden wyzszy w dieselu, a benzyniak nie musi

poza tym TDDI w szczegolnosci nie sa do scigania :fcp13

tomiscorpio
23-01-2009, 11:42
moj TDDi po chipie ledwo daje sobie rade z Focusem 1.6 benzyna w kombi, wiec rajdowka to to nie jest...
w wygrana TDDI seryjnego z 1.8 benzyna jakakolwiek nie wierze, bo przede wszystkim dochodzi czas zmiany biegu na jeden wyzszy w dieselu, a benzyniak nie musi

poza tym TDDI w szczegolnosci nie sa do scigania :fcp13

Chyba jedyna osoba na tym forum ktora nie robi z tego samochodu scigacza.

W sumie nikt tego silnika do osiagow nie robil , lecz z tego co tak widze po forum , to spalanie i bezawaryjnosc na bardzo dobrym poziomie stoi.

bargus
24-01-2009, 00:14
Prawda jest taka, że benzyniakiem o podobnej pojemności i podobnej masie wykręcisz podobne przyspieszenia (60-100, 80-100) tylko, że bieg niżej niż w dieslu i okupione zdecydowanie większym zużyciem paliwa. A poza tym co to jest za porównanie turbo diesla do benzyniaka. Jeżeli już to turbo diesla do turbo benzyniaka, a wtedy to diesel niema większych szans :fcp1 Mówię teraz bardzo ogólnie (nie na konkretnych przykładach).

sebapl01
24-01-2009, 08:15
Porównać oczywiście można ,zobacz chociażby przykład BMW 123d(204KM) kontra golf GTI (czy Audi TDI na wyścigach Le Mans kontra inne benzyniaki).
Oba turbo z tym ,ze jeden diesel a drugi benzyna.
Ale chyba zbytnio już zboczyliśmy z tematu ,sorki za OFF TOPIC.

tomiscorpio
24-01-2009, 11:52
Porównać oczywiście można ,zobacz chociażby przykład BMW 123d(204KM) kontra golf GTI (czy Audi TDI na wyścigach Le Mans kontra inne benzyniaki).
Oba turbo z tym ,ze jeden diesel a drugi benzyna.
Ale chyba zbytnio już zboczyliśmy z tematu ,sorki za OFF TOPIC.

Dobra ale porownywanie szmelcwagena do bmw to juz troche nie bardzo :fcp2

2.0 diesel w bmw to taka jedna z najnowoczesniejszych jednostken z pomyslowym turbo , comonrailem 3 generacji itp itd

To ja moge postawic po drugiej stronie technologie z 2005r :fcp12 lancer evo VIII fq 400 :fcp2 :fcp2 405 konikow i sprawa jasna

No ale nie o tym kwestia :fcp2

bargus
24-01-2009, 13:49
Porównać oczywiście można ,zobacz chociażby przykład BMW 123d(204KM) kontra golf GTI (czy Audi TDI na wyścigach Le Mans kontra inne benzyniaki).
Oba turbo z tym ,ze jeden diesel a drugi benzyna.
Ale chyba zbytnio już zboczyliśmy z tematu ,sorki za OFF TOPIC.

Dobra ale porownywanie szmelcwagena do bmw to juz troche nie bardzo :fcp2

2.0 diesel w bmw to taka jedna z najnowoczesniejszych jednostken z pomyslowym turbo , comonrailem 3 generacji itp itd

To ja moge postawic po drugiej stronie technologie z 2005r :fcp12 lancer evo VIII fq 400 :fcp2 :fcp2 405 konikow i sprawa jasna

No ale nie o tym kwestia :fcp2

No właśnie. Takie porównania nie mają większego sensu.

Cobretti
24-01-2009, 13:52
ja tam myslę, ze ten temat został zakończony już dawno na pierwszej stronie ;)

tylko my "siłą wodospadu" ciągniemy go dalej :fcp2

tomiscorpio
24-01-2009, 18:01
ja tam myslę, ze ten temat został zakończony już dawno na pierwszej stronie ;)

tylko my "siłą wodospadu" ciągniemy go dalej :fcp2

No ale to z kultura wszystko sie odbywa wiec spoko. :fcp2 :fcp2 :fcp2

Cobretti
24-01-2009, 19:19
z cooltoorą powiadasz?? :fcp2

RedHat
24-01-2009, 20:02
Chyba jedyna osoba na tym forum ktora nie robi z tego samochodu scigacza.

Ja jestem drugi :fcp27

Cobretti
25-01-2009, 11:50
jakbyście mieli focusa 2.0 136KM TDCi to byśta pokazywali innym gdzie raki zimują :P

metmat
25-01-2009, 13:15
jakbyście mieli focusa 2.0 136KM TDCi to byśta pokazywali innym gdzie raki zimują :P

Ale przy Renault Lagunie 2.0 dci 150 KM szybko bys poznał swoje miejsce :fcp3 :fcp13

Cobretti
25-01-2009, 14:09
jakbyście mieli focusa 2.0 136KM TDCi to byśta pokazywali innym gdzie raki zimują :P

Ale przy Renault Lagunie 2.0 dci 150 KM szybko bys poznał swoje miejsce :fcp3 :fcp13
nie wiem - dwa rózne auta (inna waga) ...
poza tym.... objechałbym ją technicznie a nie przewaga mocy (jak to robię w wielu przypadkach ku ździwieniu kierowników mocniejszych/szybszych/"lepszych" fur ) :fcp2

bo to technika jest ważna a nie moc :fcp16
a moc w połączeniu z technika...... :fcp27

metmat
27-01-2009, 22:22
jakbyście mieli focusa 2.0 136KM TDCi to byśta pokazywali innym gdzie raki zimują :P

Ale przy Renault Lagunie 2.0 dci 150 KM szybko bys poznał swoje miejsce :fcp3 :fcp13
nie wiem - dwa rózne auta (inna waga) ...
poza tym.... objechałbym ją technicznie a nie przewaga mocy (jak to robię w wielu przypadkach ku ździwieniu kierowników mocniejszych/szybszych/"lepszych" fur ) :fcp2

bo to technika jest ważna a nie moc :fcp16
a moc w połączeniu z technika...... :fcp27

dwa różne auta inna waga - tak laguna jest sporo cięższa ale jednak dalej szybsza

technicznie? może swoją techniką w jakiś niesamowity sposób skrócisz skrzynie w fordzie i wydłużysz kręcenie do 5000 obr/min. ale szczerze wątpię, a w lagunie nie potrzebuje tej "techniki" bo mam to w standardzie.

Jeździłem nowym mondeo i focusem z tym silnikiem który masz (mondeo jest chyba 140 KM) i uwierz mi że to jest kolosalna róznica w tych dwóch niby tej samej pojemnosci silnikach, 2.0 dci jest niesamowicie zaawansowanym silnikiem diesla z naprawde rewelacyjnym wyciszeniem i osiągami - przy całej sympatii do Forda którym jeżdże na co dzień - 2.0 dci i 2.0 TDCi nie ma poco porównywać ten pierwszy od razu wygrywa. Inna kwestią jest niezawodność elementów elektronicznych co w Renault nie zawsze wychodzi, ale to już odrębna sprawa :fcp1

Cobretti
28-01-2009, 09:18
dwa różne auta inna waga - tak laguna jest sporo cięższa ale jednak dalej szybsza
w elastyczności ?? bo tylko to mnie interesuje

technicznie? może swoją techniką w jakiś niesamowity sposób skrócisz skrzynie w fordzie i wydłużysz kręcenie do 5000 obr/min. ale szczerze wątpię, a w lagunie nie potrzebuje tej "techniki" bo mam to w standardzie.
:fcp2 widzę, ze mnie nie zrozumiałeś .....
pisząc technicznie mam na myśli technikę jazdy a nie "dziubanie" w nastawach silnika czy skrzyni ;)

Jeździłem nowym mondeo i focusem z tym silnikiem który masz (mondeo jest chyba 140 KM) i uwierz mi że to jest kolosalna róznica w tych dwóch niby tej samej pojemnosci silnikach, 2.0 dci jest niesamowicie zaawansowanym silnikiem diesla z naprawde rewelacyjnym wyciszeniem i osiągami - przy całej sympatii do Forda którym jeżdże na co dzień - 2.0 dci i 2.0 TDCi nie ma poco porównywać ten pierwszy od razu wygrywa. Inna kwestią jest niezawodność elementów elektronicznych co w Renault nie zawsze wychodzi, ale to już odrębna sprawa :fcp1
jakoś nie mam przekonania do franc ;) ... dlatego jednak pozostanę przy swoim fordzie :)
poza tym nie napisałeś w czym jest lepsza ?? w tym ze jest wyciszona ??
a porównywałeś bezpośrednio oba auta ?? czy bazujesz na własnych odczuciach ??

Yotomeczek
28-01-2009, 10:39
pisząc technicznie mam na myśli technikę jazdy a nie "dziubanie" w nastawach silnika czy skrzyni ;)


Możesz nas oświecić jak można techniką jazdy na prostej drodze nadrobić braki sprzętowe ?

Cobretti
28-01-2009, 10:50
pisząc technicznie mam na myśli technikę jazdy a nie "dziubanie" w nastawach silnika czy skrzyni ;)


Możesz nas oświecić jak można techniką jazdy na prostej drodze nadrobić braki sprzętowe ?
u nas za wiele tych prostych to nie ma .... :fcp2
ale ok .. jak tak bardzo chcesz....

PŁYNNA jazda .... operowanie praktycznie samym gazem i odpowiednio wyliczane odległości pozwalają na płynną i szybką jazdę oraz NIEKLEJENIE się do poprzedzajacych aut ....
wiesz.... to trudno wytłumaczyć... to trzeba się wspólnie przejechać i popatrzeć jak to jest - najlepiej na zasadzie "najpierw źle a teraz dobrze"

nauczyłem się tego maluchem i praktykuję do dzisiaj :fcp14

metmat
28-01-2009, 11:57
Pisząc o technice miałem na myśli właśnie to że w Fordzie jest dość długa skrzynia i zmiana biegu na wyższy dłużej trwa (straty), a kręcenie powyżej 4000-4300 obr/min nie ma żadnego celu w tym silniku poza zniszczeniem. Natomiast w 2.0 dci skrzynia w standardzie jest po prostu krótka i bardzo dokładna a kręcenie do 5000 obr nie daje odczucia spadku mocy wręcz przeciwnie.
Tak jak pisałem jeździłem Fordem z tym silnikiem 2.0 TDCi zarówno w bezpośrednim konkurencie Laguny jakim jest Mondeo jak i w Focusie, oraz miałem wielokrotnie okazje jeździć Laguną 2.0 dci FL II hatchback (XII.2006), i moje odczucie jest takie że nikt mi nie wmówi że TDCi jest silnikiem o wyższej kulturze pracy i osiągach przy jednakowych pojemnościach. Jest głośniejszy zdecydowanie, wibracje są bardzo przenoszone do wnętrza kabiny i ta elastyczność jest dużo gorsza.
Coś w moim odczuciu musi być gdyż to sami !!!Niemcy!!! w którymś nie pamiętam którym AutoBildzie :fcp4 stwierdzili porównując Mondeo, Vectre, Mazde 6 i Lagune że jednostka !!!francuska!!! nie ma sobie równych w tym gronie. Oczywiście potem tak wykręcili z innymi elemantami że francuz opadł na dno (4 miejsce w tym teście) ale za silnik + skrzynia miał najwyższe noty. Zresztą zgadzam się z nimi bo nowa Laguna którą oceniali, z funkcjonalnością nie ma za wiele wspólnego i jest brzydka, co oczywiście jest kwestią gustu, ale nawet osiągi tego silnika (2.0 dci) spadły w stosunku do poprzedniczki. Wiec bym się specjalnie nie zastanawiał i kupił nowe Mondeo Ghia wyrzucił silnik wpakował 2.0 dci i by było najlepiej :fcp2
Poza tym związałem się z Fordem już dawno i ta współpraca na razie mi bardzo odpowiada, nie zawiodłem się na nim odpukać jeszcze, poza tym że dawno temu w Escorcie 1.8 D urwał mi się pasek rozrządu ale o moja wina bo nie wymieniłem na czas :fcp1
Reasumując: francuza za sam silnik nie kupie, na mondeo mnie nie stać, zostane przy starym dobrym TDDi w foce MK1, ale nie jestem typem który będzie szedł w zaparte że Fordowskie jednostki są super, tylko dlatego że jeżdżę Fordem. Są lepsze silniki, mniej awaryjne i bardziej komfortowe.
Pozdrawiam!

Cobretti
28-01-2009, 14:17
w Fordzie jest dość długa skrzynia i zmiana biegu na wyższy dłużej trwa
:fcp13 przez długość skrzyni zmiana biegu dłużej trwa ?? :fcp2
a tak na serio .... nie bardzo rozumiem co mają "długości" przełozeń do czasu trwania zmiany biegu .... :fcp20

Jest głośniejszy zdecydowanie, wibracje są bardzo przenoszone do wnętrza kabiny i ta elastyczność jest dużo gorsza.
albo masz bardzo wyostrzony słuch albo tamto mondeo... było jakieś nie tego skoro wg Ciebie jest to głośny silnik i w dodatku przenoszący wibracje do środka ....

Są lepsze silniki, mniej awaryjne
a co takiego awaryjnego w silnikach forda jest ??

tomiscorpio
28-01-2009, 16:36
A moze to jest 2.0 dci 175KM bo taka jednostke wprowadzono w 2006r.

W 2005r 2.0 dci zastapilo 2.2dci

A tak wyglada porownanie 2.0 dci 150KM vs mondeo 2.2 tdci wedlug tych danych
http://www.zeperfs.com/duel1665-1270.htm

Wedlug tej strony mondeo 130KM tdci dosyc odstaje.

metmat
28-01-2009, 17:06
[quote]w Fordzie jest dość długa skrzynia i zmiana biegu na wyższy dłużej trwa
:fcp13 przez długość skrzyni zmiana biegu dłużej trwa ?? :fcp2
a tak na serio .... nie bardzo rozumiem co mają "długości" przełozeń do czasu trwania zmiany biegu .... :fcp20

Jest głośniejszy zdecydowanie, wibracje są bardzo przenoszone do wnętrza kabiny i ta elastyczność jest dużo gorsza.
albo masz bardzo wyostrzony słuch albo tamto mondeo... było jakieś nie tego skoro wg Ciebie jest to głośny silnik i w dodatku przenoszący wibracje do środka ....

Są lepsze silniki, mniej awaryjne
a co takiego awaryjnego w silnikach forda jest ??[/quote:1l8kr6al]

Tak długość przełożenia ma znaczenie na czas zmiany biegu. To tak jak pytać czy dłużej zajmie przeniesienie czegoś na odległość 2m czy 2 cm. Jak masz wajchą pokonać 30 cm od biegu 2 do 3 czy 1-2 a jak masz pokonać 5 cm to jest różnica, ja mam już wrzucony bieg i idzie ogień na koła a ty go właśnie wrzuciłes, i oglądasz rurę. Oczywistą rzeczą jest ze samochody rajdowe (które nie mają manetek przy kierownicy - ultra szybka zmiana przełożenia) mają bardzo krótkie skrzynie. To nie przypadek.

Znasz i jeździłeś 2.0 dci 150KM? Bo jeśli nie to sprawa mojego słuchu nie ma znaczenia. Sam się przekonaj. Mondeo 2,0 TDCi ma moja dziewczyna, Lagunę 2.0 dci ojciec, akurat tak się składa że te auta stoją w tym momencie obok siebie. MONDEO JEST W ŚRODKU GŁOŚNIEJSZE. I nic z nim nie jest nie tego samochód jest nowy ma 2 miesiące (Mondeo). Mondeo ma na liczniku 1200 km a laguna 100000 km. Jakkolwiek się wymieniamy, ja w Mondeo, ojciec Laguna, czy na odwrót zawsze Laguna dmucha Mondeo. Koniec kropka. Wrzucę film na youtuba za jakiś czas i będzie jasne.

Cobretti
28-01-2009, 18:02
Tak długość przełożenia ma znaczenie na czas zmiany biegu. To tak jak pytać czy dłużej zajmie przeniesienie czegoś na odległość 2m czy 2 cm. Jak masz wajchą pokonać 30 cm od biegu 2 do 3 czy 1-2 a jak masz pokonać 5 cm to jest różnica, ja mam już wrzucony bieg i idzie ogień na koła a ty go właśnie wrzuciłes, i oglądasz rurę. Oczywistą rzeczą jest ze samochody rajdowe (które nie mają manetek przy kierownicy - ultra szybka zmiana przełożenia) mają bardzo krótkie skrzynie. To nie przypadek.
no to Kolego pomieszałeś pojęcia bo skok dźwigni zmiany biegów nie ma nic wspólnego z określeniem "krótka"/"długa" skrzynia .... a to cytat z innego forum:
"Krótsze przełożenia powodują wzrost zużycia paliwa. Przy tych samych prędkościach samochód z krótką skrzynią ma wyższe obroty silnika.
Po chłopsku tłumacząc, to:
- jadąc na dajmy na to IV biegu skrzyni standartowej z prędkością 100 km/h mamy ok. 2900 obr./min/
- jadąc z tą samą prędkością na również IV biegu skrzyni "krótkiej" mamy powiedzmy 3600 obr./min.
Oczywiście ilość obrotów zależy od przełożenia na danym biegu (pomijam w tej chwili przełożenie główne), a poza tym IV bieg w jednej skrzyni może mieć tą samą wartość przełożenia co III bieg w innej skrzyni (nadal w tym samym aucie). Najlepszym przykładem są skrzynie od CC/SC i Punto I 6 Speed. Po włożeniu skrzyni z Punto do SC jest takie wrażenie jakby dodano jeden bieg, ale przed pierwszym.
W ostatecznym rozrachunku dochodzi jeszcze sprawa przełożenia głównego. "


Znasz i jeździłeś 2.0 dci 150KM? Bo jeśli nie to sprawa mojego słuchu nie ma znaczenia. Sam się przekonaj. Mondeo 2,0 TDCi ma moja dziewczyna, Lagunę 2.0 dci ojciec, akurat tak się składa że te auta stoją w tym momencie obok siebie. MONDEO JEST W ŚRODKU GŁOŚNIEJSZE. I nic z nim nie jest nie tego samochód jest nowy ma 2 miesiące (Mondeo). Mondeo ma na liczniku 1200 km a laguna 100000 km. Jakkolwiek się wymieniamy, ja w Mondeo, ojciec Laguna, czy na odwrót zawsze Laguna dmucha Mondeo. Koniec kropka. Wrzucę film na youtuba za jakiś czas i będzie jasne.
nie jeździłem i.... nie mam zamiaru pchać się w francuskie auta :) nie pasuje mi ich komfort - jest dla mnie za miękki po prostu :)

w tym temacie tyle :)

tomiscorpio
28-01-2009, 18:08
[quote=Cobretti][quote]w Fordzie jest dość długa skrzynia i zmiana biegu na wyższy dłużej trwa
:fcp13 przez długość skrzyni zmiana biegu dłużej trwa ?? :fcp2
a tak na serio .... nie bardzo rozumiem co mają "długości" przełozeń do czasu trwania zmiany biegu .... :fcp20

Jest głośniejszy zdecydowanie, wibracje są bardzo przenoszone do wnętrza kabiny i ta elastyczność jest dużo gorsza.
albo masz bardzo wyostrzony słuch albo tamto mondeo... było jakieś nie tego skoro wg Ciebie jest to głośny silnik i w dodatku przenoszący wibracje do środka ....

Są lepsze silniki, mniej awaryjne
a co takiego awaryjnego w silnikach forda jest ??[/quote:4w67nya0]

Tak długość przełożenia ma znaczenie na czas zmiany biegu. To tak jak pytać czy dłużej zajmie przeniesienie czegoś na odległość 2m czy 2 cm. Jak masz wajchą pokonać 30 cm od biegu 2 do 3 czy 1-2 a jak masz pokonać 5 cm to jest różnica, ja mam już wrzucony bieg i idzie ogień na koła a ty go właśnie wrzuciłes, i oglądasz rurę. Oczywistą rzeczą jest ze samochody rajdowe (które nie mają manetek przy kierownicy - ultra szybka zmiana przełożenia) mają bardzo krótkie skrzynie. To nie przypadek.

Znasz i jeździłeś 2.0 dci 150KM? Bo jeśli nie to sprawa mojego słuchu nie ma znaczenia. Sam się przekonaj. Mondeo 2,0 TDCi ma moja dziewczyna, Lagunę 2.0 dci ojciec, akurat tak się składa że te auta stoją w tym momencie obok siebie. MONDEO JEST W ŚRODKU GŁOŚNIEJSZE. I nic z nim nie jest nie tego samochód jest nowy ma 2 miesiące (Mondeo). Mondeo ma na liczniku 1200 km a laguna 100000 km. Jakkolwiek się wymieniamy, ja w Mondeo, ojciec Laguna, czy na odwrót zawsze Laguna dmucha Mondeo. Koniec kropka. Wrzucę film na youtuba za jakiś czas i będzie jasne.[/quote:4w67nya0]


Kolego widze ze zupelnie cos piszesz bezsensu , dlugosc przelozenia skrzyni nic nie ma wspolnego z skokiem lewarka.

20 koni roznicy wiec napewno laguna bedzie szybsza , ale demon ze nikt na drodze nie podskoczy to nie jest , bez przesady :fcp2 :fcp2

tomiscorpio
28-01-2009, 21:00
http://pl.youtube.com/watch?v=H5oqD0CWzw8

i co to ma byc?

metmat
28-01-2009, 21:52
To nie jest żaden cholerny demon i wiele samochodów jest szybszych! Musiałbym zwariować żeby twierdzić że 2.0 dci to jakiś odrzutowy silnik i chociażby Fordowskie 2.5 T rozwiewa te wątpliwości. Celem moich postów było porównanie 2.0 TDCi i 2.0 dci w moich odczuciach i doświadczeniach, a rozmowę ta sprowokował Cobretti pisząc zuchwale że ma Focusa 2.0 TDCi i pokazuje innym gdzie raki zimują. Ot po przeczytaniu tego stwierdziłem że ja bym tego miejsca gdzie raki zimują w Lagunie o tej samej pojemności i samochodzie cięższym nie obejrzał, i się spostrzeżeniem podzieliłem.

Co do "długości" skrzyni miałem cały czas na myśli długość skoku lewarka a nie przełożeń skrzyni i sorry ale rozróżniam te pojęcia. Zwał jak zwał, skok lewarka ma znaczenie na prędkość przyspieszania i płynną jazdę.

Kwestią gustu w dzisiejszych czasach jest wybór samochodu, są to przeważnie technicznie samochody dopracowane i dość niezawodne, czy to BMW, VW, Ford, Renault czy inne francuzy, ale posiadają jednak pewne różnice właśnie w zakresie odczucia silnika, jego pracy, osiągów. I te różnice chciałem po doświadczeniach z opisanymi wyżej samochodami przedstawić. Nikogo nie namawiam do kupna Renault czy innej marki. Sam Renault sobie nigdy nie kupię pewnie, jeżdżę Fordem, dobrze jest.

Ode mnie tyle, pozdrawiam Panów i już zostawmy to bo temat miał być o TDDi i jego przyspieszeniu do 100 :fcp1

hennoh
29-01-2009, 10:37
a wracając do pytania z tematu > osiągów TDDi
to zdecydowanie nie jest to ścigacz, a raczej auto do płynnego poruszania się po mieście :fcp4

zdarzało mi się parę razy szybciej ruszyć spod świateł i szansę miałem właściwie tylko z benzynkami w granicach silnika 1.4 do 1.6 (ostatnio civic 3d 1.4s).
Pojawił się watek Vectry, to kumpel ma 1.8 16v 115ps '99 sedan i raczej mnie łyka... ale i tak wolę fokę przez jej wystarczającą jak dla mnie elestyczność :fcp1
Po kupnie autka sprawdzałem jej przyspieszenie, elastyczność i takie tam, raczej zgadza się z tym co podaje producent...

Cobretti
29-01-2009, 10:55
To nie jest żaden cholerny demon i wiele samochodów jest szybszych! Musiałbym zwariować żeby twierdzić że 2.0 dci to jakiś odrzutowy silnik i chociażby Fordowskie 2.5 T rozwiewa te wątpliwości. Celem moich postów było porównanie 2.0 TDCi i 2.0 dci w moich odczuciach i doświadczeniach, a rozmowę ta sprowokował Cobretti pisząc zuchwale że ma Focusa 2.0 TDCi i pokazuje innym gdzie raki zimują. Ot po przeczytaniu tego stwierdziłem że ja bym tego miejsca gdzie raki zimują w Lagunie o tej samej pojemności i samochodzie cięższym nie obejrzał, i się spostrzeżeniem podzieliłem.

po pierwsze (bez urazy) to czytaj ze zrozumieniem .... nie napisałem ze mam foce 2.0TDCi 136KM (co zresztą widać w moim podpisie) tylko w nawiązaniu do wypowiedzi Kolegów o przyspieszeniach focusów TDDi napisałem, ze gdyby ONI mieli 2.0TDCi 136KM ....

Co do "długości" skrzyni miałem cały czas na myśli długość skoku lewarka a nie przełożeń skrzyni i sorry ale rozróżniam te pojęcia. Zwał jak zwał, skok lewarka ma znaczenie na prędkość przyspieszania i płynną jazdę.
po drugie jesteś totalnym ignorantem technicznym.... to są dwa różne pojęcia i "bo ja wiem o co mi chodzi" jest lekko nie na miejscu ... droga prowadzenia lewarka a przełożenie biegów to dwa różne pojęcia - co powiesz na automat w którym nie zmieniasz biegów sam a robi to równie szybko ??

hennoh ocena auta na podstawie sprintu spod świateł nie ma sensu ... porównaj oba auta w trasie co jak sie zbiera w tych samych warunkach drogowych, z tej samej prędkosci i na tym samym biegu ....

tomiscorpio
29-01-2009, 11:03
No civici 1.4 75KM tam szalu nie robia szczegolnie w 6 generacji , lecz w V generacji 1.5 90KM fajnie jezdzi i tutaj tddi juz by nie mial startu do setki. Dalej nie wiem.


A co do tematu laguny , to tak wyglada wedlug jednej strony 2.0 tdci vs 2.0 dci

http://www.zeperfs.com/duel415-1665.htm

Niektore wygyrywa laguna niektore mondeo, ciekaw jestem jakby to wygladalo w rzeczywistosci

Cobretti
29-01-2009, 12:32
na pod stawie liczb widać ze mondeo jest lepsze :)

tomiscorpio
29-01-2009, 18:40
80 ? 120 en 5 :
80 ? 120 sur le dernier rapport :


Tego 2 nie czaje z tym raporrt , bo w pierwszym laguna jest lepsza a z tym raport mondeo

piotrekbb
29-01-2009, 19:26
.

Inwalida nie jestem wiec biegi zmieniam. Bede inwalida kupie sobie automata.


taa :fcp15 chyba nigdy nie jeździłeś dobrym automatem -strata sekundy na przyspieszeniech jest niczym do komfortu jazdy

tomiwit
29-01-2009, 19:34
80 ? 120 en 5 :
80 ? 120 sur le dernier rapport :


Tego 2 nie czaje z tym raporrt , bo w pierwszym laguna jest lepsza a z tym raport mondeo

Pomiar na najwyższym biegu. Mondeo ma 5, Laguna 6 i dlatego ford jest lepszy.

tomiscorpio
29-01-2009, 20:45
.

Inwalida nie jestem wiec biegi zmieniam. Bede inwalida kupie sobie automata.


taa :fcp15 chyba nigdy nie jeździłeś dobrym automatem -strata sekundy na przyspieszeniech jest niczym do komfortu jazdy

Kazdemu wciskasz swoją opinie.

Nie lubie automatow i tyle . Nie sprawiaja mi radosci , nie odpowiada mi tyl jazdy w automacie i to wszystko

A napisalem dlatego to bo rozmowa ze w dieslu nie trzeba zmieniac biegu tylko na 5 jechac.

Wiec jak nie bede chcial zmieniac biegow to kupie sobie automata, kumasz o czym dyskusja czy nie bardzo?

PS bym sie nie zdziwil jak jezdzilem wiekszą iloscia automatow niz Ty :fcp1 :fcp1

sebapl01
30-01-2009, 23:19
Tez jeździłem spora ilością automatów (sam miałem ich trzy) i powiem szczerze ,ze takie auto jest bardzo dobre do zakorkowanego miasta (nie potrzeba naciskać sprzęgła non stop),ale w trasie poza autostradami jazda takowym jest już zbyt nudna. A poza tym zauważyłem jedna przykra przypadłość silników z automatami ,a mianowicie często siadają uszczelki pod głowicą.Jest to chyba spowodowane działaniem kick-down (redukcji biegu np. przy wyprzedzaniu), który to podnosi dość znacznie obroty silnika znacznie go obciążając i wypluwa uszczelki (miałem już 2 takie przypadki).

phantom-kk
31-01-2009, 00:16
(nie potrzeba naciskać sprzęgła non stop)

Ale trzeba naciskać hamulec bo jedzie, czekasz na kogoś, grzejesz się w samochodzie zimą - noga na hamulec. Do tego to głupie uczucie gdy obroty rosną, a prędkość niekoniecznie... Ja tam wolę pełną kontrolę i bezpośrednie połączenie między silnikiem a kołami. Wiem kiedy i ile mocy mam (bezcenne przy wyprzedzaniu).

tomiscorpio
31-01-2009, 00:34
phantom wtedy zmieniasz na P lub N i nie trzymasz nogi na hamulcu.

phantom-kk
31-01-2009, 13:50
Ale jest to niewskazane dla skrzyni. I wciąż pozostaje problem "gumowatości".

Cobretti
31-01-2009, 14:01
Ale jest to niewskazane dla skrzyni. I wciąż pozostaje problem "gumowatości".
co jest nie wskazane ??

jaka gumowatość ?? jeździłeś automatem w mondeo ?? czy jakimś innym ???

tomiscorpio
31-01-2009, 14:10
Co jest nie wskazane ? zeby zmieniac na postoju na P lub N po to jest to.

Z tego co wiem to gazowac nie nalezy na tym bo konwerter szlag moze trafic , lecz normalnie wrzucac to napewno nie stanowi zadnego zagrozenia.

Yotomeczek
31-01-2009, 15:28
Ale jest to niewskazane dla skrzyni. I wciąż pozostaje problem "gumowatości".
co jest nie wskazane ??

jaka gumowatość ?? jeździłeś automatem w mondeo ?? czy jakimś innym ?

Miałem przyjemność przejażdżki w mondziaku Rafaello (mk2 V6 automat) i działa to pięknie - ciągnie tak, że aż muszę swojego sprawdzić, bo chyba by odstawał :), biegi zmienia bardzo płynnie (ale nie wolno). Generealnie jestem pod wrażeniem :fcp16

piotrekbb
31-01-2009, 17:35
.

Inwalida nie jestem wiec biegi zmieniam. Bede inwalida kupie sobie automata.


taa :fcp15 chyba nigdy nie jeździłeś dobrym automatem -strata sekundy na przyspieszeniech jest niczym do komfortu jazdy

Kazdemu wciskasz swoją opinie.

Nie lubie automatow i tyle . Nie sprawiaja mi radosci , nie odpowiada mi tyl jazdy w automacie i to wszystko

A napisalem dlatego to bo rozmowa ze w dieslu nie trzeba zmieniac biegu tylko na 5 jechac.

Wiec jak nie bede chcial zmieniac biegow to kupie sobie automata, kumasz o czym dyskusja czy nie bardzo?

PS bym sie nie zdziwil jak jezdzilem wiekszą iloscia automatow niz Ty :fcp1 :fcp1

Nie wciskam swojej opinii tylko obalam twoją,że automat jest dla inwalidów -pisałem o dobrym automacie na którego polskiego inwalidy nie stać.

No może jeździłeś większą ilościa ale ilość nie idzi w parze z jakością.

MaXyM
31-01-2009, 17:38
Tyle ze nowoczesne automaty zmieniaja duzo szybciej niz czlowiek.

Swoja droga pare dni temu zrobilem test swojej FF2 1.8TDCi. i troche sie zalamalem. katalogowo mialo byc 10.8. A najlepszy wynik to 12.5.
Pomiary GPS Performancem. Nalezy zaznaczyc tez ze gdy wskazowka predkosciomierza jest na 100, to GPS pokazuje dopiero 97.

Kolega ktory jezdzil w wyscigach na 400, uswiadomil mnie ze pewnie nie umiem zmieniac biegow etc. Dodatkowo przy ruszaniu z jedynki trudno jest utrzymac max przyspieszenie i nie buksowac (probe wykonalem na autostradzie ale bylo jakies -2*). Opony zimowe tez moga miec wplyw i to ze mialem pelny bak a wiec 50kg wiecej)

Na pocieszenie (swoje) starym FF1 1,6ZetecS mialem wynik powyzej 16sek, mimo ze katalogowo mialo yc 12,5. Ale roznica w predkosci na predkosciomierzu i GPS byla jeszcze wieksza.


Natomiast podczas jazdy wcale mnie nie jara odchodzenie ze swiadel i wyscigi. Od tego sa tory wyscigowe i calkiem inne auta.
W TDCi mi sie podoba elastycznosc, a wlasciwie stale wysoki moment obrotowy. Bezproblemowe zebranie sie do wyprzedzania w miescie czy na trasie, bez wzgledu na aktualna predkosc.
No moze przeszkadza mi opoznienie z jakim auto zaczyna przyspieszac po wcisnieciu gazu.

tomiscorpio
31-01-2009, 18:46
piotrekbb , sluchaj gosciu albo zacznij czytac calosc , albo nic nie pisz.

Piszą ze zaleta diesla jest to ze nie trzeba redukowac , a mi to w benzynie nie przeszkadza, bo UMIEM biegi zmieniac , wiec mi to obojetne czy pojade cala trase na 5 czy na 4 i 5.

Chodzi o to ze jak nie bede chcial zmieniac biegow to kupie sobie automata a nie diesla zeby biegow nie zmieniac.

Kumasz chlopie bo juz inaczej Ci tego nie moge wytlumaczyc.

MaXyM
31-01-2009, 19:15
A nie pomyliles watki?

Poza tym to ze tobie wady nie przeszkadzaja nie znaczy ze inni nie doceniaja zalet.

tomiscorpio
31-01-2009, 19:19
A nie pomyliles watki?

Poza tym to ze tobie wady nie przeszkadzaja nie znaczy ze inni nie doceniaja zalet.

Cos do mnie piszesz?

MaXyM
31-01-2009, 19:29
Ty chyba nie masz problemu z interpretacja.

KriSSo
31-01-2009, 21:37
Poza tym to ze tobie wady nie przeszkadzaja nie znaczy ze inni nie doceniaja zalet.
Odpuść i tyle. Tomiscorpio permanentnie nienawidzi diesli i wyraża to bezwględnie praktycznie na każdym forum. Zatem nie znajdziesz argumentu, trza dać spokój.

tomiscorpio
31-01-2009, 23:47
Poza tym to ze tobie wady nie przeszkadzaja nie znaczy ze inni nie doceniaja zalet.
Odpuść i tyle. Tomiscorpio permanentnie nienawidzi diesli i wyraża to bezwględnie praktycznie na każdym forum. Zatem nie znajdziesz argumentu, trza dać spokój.

Krisso mozesz mi powiedziec o co Ci chodzi , nie gadamy tu ani o dieslach , ani o niczym , nawet zlego slowa na nie nie pisalem.

Tylko dla mnie to zadna zaleta ze mozna jechac caly czas na 5 , macie z tym problem???

Krisso zacznij sledzic inne tematy to moze nie bedziesz wyciagac glupich wnioskow.

remjay
31-01-2009, 23:57
...a ja we wtorek będę miał nowy miał nowy pasek rozrządu, a zapalniczka którą kupiłem nie pasuje do mojego Focusa... mimo, że made in Ford ??!! ...to taka dygresja żebyście sie rozładowali :)

Jak ktoś lubi to niech sobie jeździ automatem, lub na V... bo i tak naukowo nie da się stwierdzić... zakwestionować gustu danego osobnika itd.

tomiscorpio
01-02-2009, 00:12
...a ja we wtorek będę miał nowy miał nowy pasek rozrządu, a zapalniczka którą kupiłem nie pasuje do mojego Focusa... mimo, że made in Ford ??!! ...to taka dygresja żebyście sie rozładowali :)

Jak ktoś lubi to niech sobie jeździ automatem, lub na V... bo i tak naukowo nie da się stwierdzić... zakwestionować gustu danego osobnika itd.

No dokladnie.

Tylko ktos wyrywa zdanie z kontekstu , a potem ktos pisze cos stereotypowo , i wszyscy maja byc zadowoleni.

Krisso zapraszam do tematu ON vs PB poczytaj moze sie czegos dowiesz.

MaXyM
01-02-2009, 01:03
Ale kogo to obchodzi?
Ten watek jest o wynikach przyspieszania turbo diesla do setki.
A nie o tym co ty uwazasz za lepsze, ze umiesz zmieniac biegi, i lubisz dzwiek silnika kreconego do 7krpm. Idz do odpowiedniego watku, np. wspomnianego ON vs PB i tam sie wywnetrzniaj.

tomiwit
01-02-2009, 08:03
tomiscorpio ma po prostu jakieś rozdwojenie jaźni. Raz twierdzi, że w dieslu nie trzeba zmieniać biegów, innym razem, że trzeba to robić częściej niż w benzynie. Tak w zależności jaki temat i jak mu pasuje Raz nie lubi zmieniać biegów a innym razem uwielbia to robić bo przecież nie jest "inwalidą" :)

tomiscorpio
01-02-2009, 11:12
tomiscorpio ma po prostu jakieś rozdwojenie jaźni. Raz twierdzi, że w dieslu nie trzeba zmieniać biegów, innym razem, że trzeba to robić częściej niż w benzynie. Tak w zależności jaki temat i jak mu pasuje Raz nie lubi zmieniać biegów a innym razem uwielbia to robić bo przecież nie jest "inwalidą" :)

No widzisz przynajmniej nie jestem hipokryta jak Ty.

Ze jak ja pisze ze mnie bardziej obchodzi 80-160 to Ty piszesz ze takiego przedzialu nikt nie uzywa tylko piraci drogowi.

A w innym temacie padaja predkosci 2xx i jakos Cie nie widac :fcp2 A na pytanie czy przekraczasz predkosc , stwierdzasz definintywnie tak. Wiec zamknij jadaczke. Bo kazdy Twoj post jest taki inteligenty jak ten.

Dlatego pisalem o piatym biegu , ale widac jeszcze nie rozrozniasz tego, wiec pierw sobie zobacz ile razy musisz zmienic bieg zeby rozpedzic sie do 140

Maxym ten temat nie jest tez o automatach , a najgorsze ze dopiero co tutaj jestes i juz walisz cwaniaka we wszystkich dziedzinach.
Dlatego lepiej idz cwiczyc zmianie biegow

matwit2
01-02-2009, 16:54
no bez kitu... temat jest wyraźnie zatytułowany.... a wy tu o jakiś zupełnie innych rzeczach dyskutujecie....

tomiscorpio
01-02-2009, 18:00
Podane juz bylo
1,8 tddi 90KM 0-100km/h 12,90s
1,8 tdci 100KM 0-100km/h 11,40s
1,8 tdci 115KM 0-100km/h 10,80s

Temat do zamkniecia.

sebapl01
06-02-2009, 16:57
Nagraj 80-160 z 5 biegu to Ci powiem wtedy co mysle :fcp1 Albo zmierzyc na oko.
Wracając "trochę" do tematu TDDi i przyspieszenie sprawdziłem dzisiaj co toto potrafi(oczywiście chip 115KM/250NM).
Wynik jest taki ,ze na V biegu rozpędzanie od 80-120km/h zajmuje coś około 11.5s.
Czyli plasuje go to w tej kategorii pomiędzy BMW 330i (11.1s) a Skoda Octavia 2.0TDi 140KM (11.9s) :fcp2 :fcp12
Tu adres to tego porównania: http://www.motofakty.pl/artykul/elastycznosc_w_praktyce_2.html.
Powiem szczerze ,ze mam tez takie odczucie na autostradzie ,ze BMW (oczywiście trochę słabsze wersje)w tym zakresie faktycznie zostaje z tylu.Jaja jak nie wiem :fcp23
Jakby co to mam filmik kręcony dziś trzymanym jedna ręką telefonem (jazda na kamikaze po lekko zaśnieżonej drodze).

Edit:

Wstawilem filmik na [link=http://www.youtube.com/watch?v=0YN37fHE4Uk:17axnexy]Youtube[/link:17axnexy].

KriSSo
07-02-2009, 20:01
Jeśli zmierzyłeś te osiągi tą samą aparaturą, to okej :). Jeśli nie, to dodaj ze 1,5 s do Twoich wyników jeszcze raz spójrz na tabelę :).

tomiscorpio
08-02-2009, 01:50
no ja robie 6.5s 80-120.... wiec bmwka orbi w 4 s na opdpwiednim biegu.

Wiec tutaj takie porownania bezsensu. :fcp2 :fcp2

Wstecznego nie sprawdzalem....

sebapl01
08-02-2009, 10:00
no ja robie 6.5s 80-120.... wiec bmwka orbi w 4 s na opdpwiednim biegu.

Wiec tutaj takie porownania bezsensu. :fcp2 :fcp2

Wstecznego nie sprawdzalem....
Nie wiem czy bez sensu.
Zazwyczaj na trasie właśnie taki zakres jest najważniejszy przy manewrach wyprzedzania, a co za tym idzie bardzo ważny dla naszego bezpieczeństwa.A ,ze przy tej prędkości zazwyczaj używa się już 5 biegu wiec ten test jest jak najbardziej na miejscu.Pewnie ,ze można zmienić na trojkę a potem na czwórkę i pewnie wyjdzie znacznie szybciej ,ale nie o to w tym teście chodzi.
A na którym biegu to sprawdzałeś ,bo ja tylko na 5-tym?
Na trzecim i czwartym byłoby pewnie znacznie szybciej.
Jeśli zmierzyłeś te osiągi tą samą aparaturą, to okej :). Jeśli nie, to dodaj ze 1,5 s do Twoich wyników jeszcze raz spójrz na tabelę :).
Zwyczajnie sprawdziłem na filmie w którym momencie zaczęło się przyspieszanie a w którym skończyło ,odjąłem czasy i cala filozofia.
Inaczej nie miałem możliwości ,bo zabrakło by mi reki :fcp4

tomiscorpio
08-02-2009, 11:00
zawsze uzywam odpowiedniego biegu do predkosci.

Wszystkie inne tddi robia tak kolo 13-15s ,100 konne tdci tez robi 13s.

mtoczynski
08-02-2009, 16:47
sebapl01, prosze cie, jak zalezy ci na bezpieczenstwie to nigdy nie przyspieszasz 80-120 na tym samym, najwyzszym biegu, nawet w dieselu...

Cobretti
08-02-2009, 17:23
to fakt.... u mnie na 5 przy 80 jest ok 2000obr .... po redukcji na 4 mam ok 2500 co daje mi max momentu obrotowego i auto rwie do przodu ....

poza tym u mnie w automacie nie bardzo jest "możliwość" mulenia na za wysokim biegu - po wciśnięciu gazu jest redukcja i ... rura :fcp2

sebapl01
08-02-2009, 20:21
Słuchajcie!
Tu nie chodzi o to ,ze ja tak wyprzedzam ,ale o test elastyczności silnika.
A taki właśnie przeprowadza się w dość trudnych dla silnika warunkach (od jakieś 1600-1800 obrotów) ,a nie przy maksymalnym momencie obrotowym(w moim tddi jakieś 2200-2500).
Robiąc dziś teścik na 4 biegu od 80-140 miałem dużo lepiej niż na 5 biegu od 80-120 wiec różnica jest znaczna.

tomiscorpio
08-02-2009, 22:27
Ty to masz dla mnie dzwina filozofie , bede wbijal 5 bieg przy 40 km/h bede mial 1000 obrotow i mam zaczac przyspieszac??
Chyba zeby zarznac silnik.

ja tam wole kogos wyprzedzic w 4 sekundy , niz wyprzedzac kogos na w 8 s tyle ze na 5 biegu. Satysfakcji mi to nie daje.

mtoczynski
08-02-2009, 23:34
sebapl01, jak mowisz o elastycznosci to nie uzywaj bezpieczenstwa jako argumentu, o to sie rozchodzi... nikt normalny nie wyprzedza w takim przedziale na 5-tym biegu - chyba ze naprawde przed nim bardzo dluga i prosta i zero aut z przeciwka - a to sie w PL raczej nie zdarza

sebapl01
09-02-2009, 01:38
Cale szczęście ,ze nie mieszkam w PL ,to czasem mogę sobie pozwolić na luksus i jechać na jednym biegu przez cala drogę(do szczescia brakłoby mi tylko tempomatu :fcp2 ) -czasem 400-500km :fcp12

Schem
09-02-2009, 10:28
Pewnie ,ze można zmienić na trojkę a potem na czwórkę i pewnie wyjdzie znacznie szybciej ,ale nie o to w tym teście chodzi
Był już taki wątek, kłóciliśmy się w nim, aż go zamknięto...
Zainteresowanych zapraszam TUTAJ (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=9&t=61458).
Generalnie dowiedliśmy, że wcale nie jest znacznie szybciej, a czasami nawet jest wolniej (bo trzeba mieszać biegami).
U mnie na przykład (i są filmiki) na 5 biegu wychodzi szybciej. I na trasie jadąc na 5 po prostu wciskam gaz. Nie mieszam biegami, silnik nie wyje, jedzie mi się lekko, łatwo i przyjemnie...
I proponuję, wróćcie do tematu wątku i nie karmcie trola... :fcp20

No to ile te TDDI mają do setki?
Bo widzę, że posiadacze TDDI to tu mało maja do powiedzenia, w przeciwieństwie do pozostałych...

tomiscorpio
09-02-2009, 11:43
Pewnie ,ze można zmienić na trojkę a potem na czwórkę i pewnie wyjdzie znacznie szybciej ,ale nie o to w tym teście chodzi
Był już taki wątek, kłóciliśmy się w nim, aż go zamknięto...
Zainteresowanych zapraszam TUTAJ (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=9&t=61458).
Generalnie dowiedliśmy, że wcale nie jest znacznie szybciej, a czasami nawet jest wolniej (bo trzeba mieszać biegami).
U mnie na przykład (i są filmiki) na 5 biegu wychodzi szybciej. I na trasie jadąc na 5 po prostu wciskam gaz. Nie mieszam biegami, silnik nie wyje, jedzie mi się lekko, łatwo i przyjemnie...
I proponuję, wróćcie do tematu wątku i nie karmcie trola... :fcp20

No to ile te TDDI mają do setki?
Bo widzę, że posiadacze TDDI to tu mało maja do powiedzenia, w przeciwieństwie do pozostałych...

Juz 9 razy bylo podawane ile do setki.

Schem wiesz co tak sie ostatnio zastanwialem , heko tam ostro chipuje swojego mondeasa.
Reszta tez twardo , niektorzi lekko tddi maja na 115 koni zrobione , a Ty znajac tam tych roznych vtechow , masz tylko 103??

Schem
09-02-2009, 12:02
Ty znajac tam tych roznych vtechow , masz tylko 103??
:fcp2 :fcp2 :fcp2 :fcp2
Jakbyś miał jakieś praktyczne pojęcie o chiptuningu (albo i o tuningu ogólnie), to byś wiedział, że nie cyfry są ważne i MAKSYMALNA moc, którą tutaj przytaczasz, ale PRZEBIEG wykresu momentu obrotowego (głównie, bo to on odpowiedzialny jest za przyspieszenie auta) i mocy.

Ale skoro dla Ciebie istotne jest ILE, to nie dziwię się, że szlag Cię trafia, wiedząc, że nie odchodzisz mi swoim 136 konnym, wspaniałym, jedynym w swoim rodzaju, cudownym Scorpio z 2 litrowym, 16 zaworowym silnikiem...
A ja mam "tylko 103" :fcp2 :fcp2 :fcp2 :fcp2

Czy poza personalnym atakiem na mnie i innych uczestników forum, masz coś konkretnego do powiedzenia w dyskusji, czy mam Cię, dzieciaku, olać jak zwykle?
I zastanawia mnie, co w ogóle robisz w wątku na temat przyspieszeń 1.8 TDDI, jeśli nawet nie jeździsz focusem, a tym bardziej z tym właśnie silnikiem...
Zajmij się dyskusjami na tematy, o których masz pojęcie, a nie wcinaj się w każdy wątek, w którym ktoś użyje słowa "diesel", bo go po prostu psujesz i powodujesz, że nie da rady w takim wątku normalnie dyskutować...

pozdrawiam czule

tomiscorpio
09-02-2009, 21:49
Widzisz schem i teraz jestem zaskoczony , bo to tylko pytanie bylo. :fcp15 :fcp15 :fcp15

Jestem bardzo zdziwiony ze taka buraczana opdowiedz.


Zreszta nic dziwnego jak Ty umiesz tylko pisac osobiste wycieczki .

Poprostu myslalem ze napoczatku miales 103 , a moze juz w tym czasie poprawiono np na 110 z dobra charakterystyka.


A wlasnie ze sobie takim tddi jezdze od 3 dni bo kumpla zastepuje w pracy. I musze przyznac ze malo pali.
Ale po miescie sie nie jezdzi fajnie.

Schem
10-02-2009, 08:14
Tak, tak, jasne, oczywiście - niewinne pytanie...
Koniec tematu, nie będę się z Tobą wdawał w dyskusje, bo one niczemu nie służą...
Ja tam jestem normalnie zaspokojony seksualnie i nie muszę tracić czasu na bicie piany...
Pozdrawiam

tomiwit
10-02-2009, 18:15
A wlasnie ze sobie takim tddi jezdze od 3 dni bo kumpla zastepuje w pracy. I musze przyznac ze malo pali.
Ale po miescie sie nie jezdzi fajnie.

A dlaczego?

tomiscorpio
10-02-2009, 21:58
Jak z drugim kolesiem z pracy smigalismy przez bydgoszcz , to peugotem 107 z silniczkiem 1.0 dawal rade za mną.

Ogolnie w takiej scigance od swiatel do swiatel , troche biegami trzeba sie namachac , patrzec na obrotomierz , bo pierwszy moment troche mnie ponioslo to tam pod maska cos wyło a jechac nie chcialo.

Jak za wysoki bieg to z dolu tez tak srednio sie zbiera , ze jak tym malym odkurzaczem byl na obrotach to nie ma szans.

Na trasie to owszem taki 1.0 to tam nie ma czego szukac. Lecz po miescie jak tak jedziesz powoli wkreca ta benzyne bo miejsce sie robi i nagle decha , to tutaj juz koniec zakresu , zmiana biegu, potem hamowanie to za niski.

Moze po chipie tak jak ma schem to sie przyjemnie smiga , tak to nie bardzo.

3 foka z firmy 1.6 16v jest poza zasiegiem w miescie , tak jak dzisiaj lecielismy to jak od swiatel do swiatel i przeciskac sie pomiedzy autami to nawet nie ma mowy zeby tddi dawal rade.

tomiwit
11-02-2009, 07:39
Bo diesel daje frajdę tylko w "normalnej" jeździe. Tak niby dynamicznie ale nie do końca. Jest po prostu takie wrażenie jakbyś jechał autem mocniejszym niż jest w rzeczywistości (przez dużą moc przy niskich obrotach)
Taki 1,6 16V też ma 100KM a sprawia wrażenie muła. Sprawa zmienia się jak go przykręcić do 6000obr.
Tylko że większość użytkowników 1,6 i tak nie używa obrotów powyżej 3000 a co niektórzy piszą, że już przy 50km/h wrzucają 5 bieg. No i w takich warunkach 1,6 po prostu nie jedzie. I pali przy okazji ze 2 litry więcej od diesla.

Wg mnie dieselek w ogóle nie nadaje się do takiej jazdy jak ściganko od świateł do świateł.
Po prostu z diesla niewiele więcej da się wykrzesać w stosunku do takiej jazdy na pół gazu.
I rzeczywiście trzeba pożegnać sięz kręceniem do czerwonego pola. Taki np tdci najlepsze osiągi ma przy zmianie biegów lekko powyżej 4000obr. Jedynie na jedynce można dokręcić do 4500.

A co do tematu to było podane przyspieszenie tddi ale wg instrukcji. A mnie ciekawi czy ktoś takie osiągnął w rzeczywistości. Dla tddci 100KM powinno być coś koło 11,5sek i wg mnie ciężko to uzyskać. Myślę, że 12,5-13sek to wynik do zrobienia. Sprint ze świateł to nie jest to co dieslom wychodzi najlepiej.

marivs
11-02-2009, 08:32
tomisc.. przyznaj się, że nie potrafisz jeździć autami z silnikiem diesla i nie opowiadaj głupot, że TDDI jest blee

tomiscorpio
11-02-2009, 15:53
tomisc.. przyznaj się, że nie potrafisz jeździć autami z silnikiem diesla i nie opowiadaj głupot, że TDDI jest blee

Dobrze mistrzu diesli , panie zakrętów i kosmicznej jazdy.


Dla Ciebie Twoje tddi to szczyt osiagow dobrze , ja mam inne zdanie.

I nigdzie nie pisalem ze jest ble , bo na trasie sie nawet fajnie jechalo , lecz po miescie mi nie odpowiada w zaden sposob. A juz zupelnie do dynamicznej jazdy po miescie.
Gosciu ktory smiga caly czas tym tddi, tez dostawal baty.

Mozesz miec zupelnie inne zdanie ale 1.6 100KM daje rade , szczegolnie po miescie.


Zreszta do setki mi to tam lata jak co startuje

marivs
11-02-2009, 17:45
Są lepsze silniki a pewnie, że są! Tylko, że nawet mój znajomy na co dzień jeżdżący BMW E36 2.0 Vanos 150KM był pod wrażeniem tego "słabowitego" TDDI, więc... no comments.

mtoczynski
11-02-2009, 18:20
marivs, byl pod wrazeniem, bo w dieselach "czuc przyspieszenie" jakby mialy 5x tyle koni...
mam TDDi po chipie i jednoczesnie 2.0 130KM po drobnych modach i przesiadajac sie z benzyny do diesela odczuwam bardzo spadek osiagow - a umiem jezdzic dieselami...

naprawde, czy tak trudno zakonczyc wszelkie super madre debaty - TDDi (czy nawet TDCi) to wygodne i oszczedne silniki, ale nie sa to dynamiczne samochody i to nawet po chipie... wydaja sie mocne, bo maja wysoki moment obrotowy i to dostepny w czesto wykorzystywanym zakresie obrotow - w tym caly "sekret"

marivs
11-02-2009, 18:58
mtoczynski - racja, i można zamknąć wątek :)

molan
06-03-2009, 17:30
sprawdzajcie wszyscy. dla mnie lepiej bede miał wiecej pracy w moim warsztacie, na PŁYTE KAŻDY SIE NADA HEHE. myślę że ta rozmowe jest -------