Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Centralny zamek na pilota-montaż
darabont 23-01-2009, 17:08 Witam.Po ostatnich mrozach załatwiłem (czyt.zepsułem) wkładkę zamka.Przy okazji nie używajcie do zamka wd-40 bo to będzie jego koniec.Pomyślałem że może warto w końcu wstawić sterowanie pilotem.W warsztacie zaśpiewali 150 zł z montażem za chińszczyznę (na allegro około 50 zł), w tym samo zamykanie i otwieranie potwierdzone kierunkami.Na allegro oferują sterowniki dedykowane do naszego modelu:
http://moto.allegro.pl/item515874745_sh ... otami.html (http://moto.allegro.pl/item515874745_sharan_galaxy_alhambra_ster_c_zamka_ z_2pilotami.html)
Czy zakładał to ktoś.Czy warto dać troszkę więcej, czy kupić za około 80 zł (z domykaniem szyb).Może macie jakieś konkretne propozycje.Pozdrawiam
subratri 23-01-2009, 17:38 darabont,
odezwij sie do PIOTR 147... jego posty sa na pie rwszej stronie,
darabont 23-01-2009, 17:58 Możesz napisać coś więcej bo jakoś kolegi nie mogę znaleźć
piotr14758 23-01-2009, 18:11 Ja złożyłem alarm Ampio mini w wersji z kluczykami (scyzoryk). Info na [link=http://www.ampio.pl:hizhsodu]stronie producenta.[/link:hizhsodu]
W Galaxym super montaż bo wszystko jest już poprowadzone do schowka pod siedzeniem kierowcy więc jest niewiele "kablomani".
darabont 23-01-2009, 18:54 rozumiem że pisząc do firmy napiszę do Ciebie
rozwiązanie z dodatkowym kanałem załącz/wyłącz-super.Można podłączyć jednocześnie sterowanie dogrzewaczem.Z tym się jeszcze nie spotkałem w innych sterownikach.
piotr14758 23-01-2009, 18:55 Alarm sprzedał mi mój kolega który handluje alarmami i swojej ofercie ma między innymi Ampio.
darabont 23-01-2009, 18:59 Czyli będziesz wiedział "po kablach" jak to podłączyć bo chyba dokładnej instrukcji nie dają
piotr14758 23-01-2009, 19:21 Czyli będziesz wiedział "po kablach" jak to podłączyć bo chyba dokładnej instrukcji nie dają
Niestety instrukcja jest uniwersalna. Moja propozycja: próbówka 12V i wszystko można znaleźć. Nie ma z tym dużo problemów. Jak chcesz to mogę wrzucić schemat podłączenia oryginalnego sterownika centralnego.
Trochę więcej roboty jest gdy autko ma tylko centralny (bez alarmu) bo kilka kabelków trzeba poprowadzić dalej.
darabont 23-01-2009, 19:32 Jak możesz to wrzuć schemacik.Mam moduł bez alarmu a żeby to wszystko znaleźć potrzeba troszkę czasu (którego zawsze brakuje)a z tym troszkę jest zabawy.Dzięki za pomoc
piotr14758 23-01-2009, 19:43 Ja też będę potrzebował trochę czasu to przygotuję opis jak podłączyć to do wersji bez modułu alarmu. Jak zrobię to wrzucę to tego tematu.
A więc tak.
Wszystkie centralki mają podobną konfigurację więc można to zrobić uniwersalnie.
Będę się odwoływał to złącza sterownika centralnego pod siedzeniem kierowcy chyba że podam inne miejsce.
1. Zasilanie.
Stały plus jest na C8 (czerwono-żółty), plus po stacyjce jest na złączu A12 (czarno-żółty), masa - wiadomo do masy.
2. Wyłączniki drzwiowe.
Wyłączniki drzwiowe są podłączone do A22 (brązowo-żółty), A11 (brązowo-szary) i klamka tylna do B5 (brązowo-czerwony).
Podłączenia należy bezwzględnie podłączyć poprzez diody prostownicze!
3. Kierunkowskazy.
Tutaj trzeba trochę więcej pracy. W module z alarmem kierunki są już podciągnięte (o ile pamiętam do B4 i B6). W przypadku gdy tego nie ma trzeba się podłączyć do przewodów przy kolumnie kierowniczej. Przełącznik zespolony, lewy kierunkowskaz A2 (czarno-biały), prawy kierunkowskaz A7 (zielony).
4. Immo dodatkowe.
Tutaj można wykorzystać rozebraną obudowę kolumny i przeciąć przewód do stacyjki i zablokować zasilanie. Tutaj jest dowolność, można odciąć co się chce, byleby auto nie zapaliło jak blokuje go alarm.
5. Centralny zamek.
Tutaj jest najgorzej. Zdecydowana większość central alarmowych posiada sterownie impulsem zamykania wystawiając masę na wyjście. To niestety nie pasuje do tego układu ponieważ w Galaxym sterowanie jest po plusie. Trzeba zastosować dwa przekaźniki które odwrócą sterowanie. Ja zastosowałem gotowy zestaw przekaźników świateł do malucha. Impuls zamknięcia trzeba podłączyć do styku A8 (szary) a otwarcia do A9 (zielony). Wystawienie dłuższego impulsu spowoduje zamknięcie okien.
Opis robiłem na podstawie schematu który załączę do tego postu.
Jeżeli się w czymś pomyliłem to proszę o uwagi celem poprawy.
polecano mi Zamstera Plus bo niezawodny produkowany w Polsce i sprawdzony nie chnszczyzna ktora szybko pada i zpowrotem robota , sam założyłem w Passacie dobry .jedyna jego wada było to ,że nie miał wyjścia na syrenkę potwierdzającą .
mozna ją dołóżyć w Mikro sterze ale tam trzeba tez założyc przekaźniki mnie się nie chcialo tego grzebać
http://www.sklep.amt-alarmy.pl
na dole w są instrukcje do pobrania .
nie pamietam gdzie kupilem ale miałem tez instrukcje do konkretnego samochodu
Ja zakładałem ten http://moto.allegro.pl/item515874745_sh ... otami.html (http://moto.allegro.pl/item515874745_sharan_galaxy_alhambra_ster_c_zamka_ z_2pilotami.html) jest dokładna instrukcja krok po kroku z kolorami przewodów. Wszystko chodzi idealnie.
piotr14758 24-01-2009, 19:41 Proszę nie traktować tego jako reklamy Ampio, po prostu ja taki założyłem i chodzi to doskonale. Opis zrobiłem uniwersalnie pod każdy typ centralki.
Ważne jest aby nie była to tania "chińszczyzna", lepiej czasami zapłacić trochę więcej.
kiedys kiedyś jak zakładałem "pilota" do escorta + "kinowe" sterowanie oświetlenia w srodku cośtam ..@digitall (full wypas) - dziala do dziś.. ale
podczas rozmowy z producentem natknałem sie na informacje n/t zabezpieczenia przekaźników diodą (zaporowo) - nie( zaporowĄ ) w celu uniknięcia tzw "szpilek" . Jjako elektryk nie wiedziałem o tym ale jako elektronik powinienem ... - jednak zaoczne technikum elektroniczne zrobiło swoje i nie wiedziałem .... ( zwracam tu uwagę na opcje zamiany + na - )
bo tu własnie jest ZONK ....
przy nie- zastosowainu diodek zaporowo moża wyindukować napięcie ( ok 300V) - szpilka
która może sporo nabroić ..- co Wy na to >??
darabont 25-01-2009, 07:53 Byłem wczoraj dopytać w warsztacie o ceny z montażem (koszt centralnego z domykaniem szyb 280 zł,alarm 350).Różnica 100 zł między sterownikiem na allegro.Czas montażu w warsztacie 4-5 godz.Samemu w tym czasie z dokładną instrukcją na pewno założę,a i grosza zaoszczędzę.
W poprzednich samochodach jak już wszystko naprawiłem to je sprzedawałem,tego autka szybko nie oddam.
W końcu mialem chwilkę i założyłem to sterowanie.Poprosiłem żeby zrobili mi dodatkowo sterowanie dodatkowym kanałem przez przekaźnik bistabilny (załącz/wyłącz).Zrobili to w cenie sterownika.Dodatkowym kanałem, z trzeciego przycisku na pilocie załączam dogrzewacz.Przerobiony miałem na włącznik, a teraz już "prawie jak oryginał",a może nawet lepiej.Martwiłem się tylko czy załączę go z okna na 2 piętrze ale zasięg ma wystarczający.
Sprawdzony zasięg to około 100 metrów ,pewnie będzie się zmniejszał ze zużyciem baterii.Dobrze że sterownik ma funkcję ponownego blokowania po 25 s. jeżeli nie otworzy się drzwi kierowcy bo można przypadkowo w kieszeni nacisnąć.
robsoniccc 13-05-2009, 20:23 Czy orientujecie się może o jakim amperze muszą być te diodki prostownicze?:)
Przemek_PC 13-05-2009, 21:44 Panowie, pod siedzeniem kierowcy nie mam nic oprócz złączki grzania fotela jednak centralny z modułem komfortu i alarmem mam, gdzie może być ukryta centralka?
Dołączam się do pytania gdzie znajduje się centralka model z grudnia 97 1,9 TDI pod siedzeniem kierowcy pustka, z kluczyka działa wszystko a z fabrycznego pilota du..a blada zero reakcji programowałem pilota kilka razy i kicha :roll:
Znalazłem schemat alarmu Tytan Ds300
Galaxy po 2001
- zamykanie P6 25 szary
- otwieranie P5 5 zielony
http://images38.fotosik.pl/315/88e727efbebfff3c.jpg
freeman3 15-11-2010, 10:51 Mam pytanie czy każdy galaxy ma złącze centralnego zamka pod fotelem kierowcy? Jak ono wygląda ewentualnie? Oczywiście mój Galaxy ma fabryczny central na kluczyka a chciałbym podłączyć sterowanie z pilota.
Niestety nie kazdy.Te z pierwszych lat produkcyjnych mialy zlaczki pod fotelem kierowcy.Pozniej zlikwidowali to udogodnienie.
pozdrawiam
pawel123-1978 10-06-2015, 21:49 Witam. Wiem, że odkopuje temat z przed kilku lat ale mam problem z swoim fordem galaxy. Dokładnie z centralnym zamkiem. Mam forda galaxy z roku 1996 i centralny zamek sterowany kluczykiem. Kupiłem centralę uniwersalną ze sterowaniem na pilota i chciałem podłączyć lecz ,poległem ja a póżniej mój mechanik. Wiec proszę panów o pomoc. Gdzie należy się wpiąć żeby centralny zadziałał z pilota. Próbowałem już w module komfortu lecz tylko zamykają się drzwi tylne lecz już się nie otwierają. Próbowałem bezpośrednio pod siłownik lecz niestety nie działa. Proszę o pomoc bo już spędziłem przy tym jakieś 10 godzin i bez rezultatu. Z góry dziękuję za wszelkie możliwości podpowiedzi.
Witek_1958 12-06-2015, 23:29 .... weź schemat otwierania drzwi ( sterowanie modułem komfortu ) znajdź kabelki sterujące otwieraniem i zamykaniem drzwi i podepnij tam kabelki od Twojego pilota ......
|