Zobacz pełną wersję : Zakup skorupy Mk2 - nie wiem jaki silnik i co z resztą


invader
25-01-2009, 22:27
wy użytkownicy poradźcie co wybrać bo ja już od czytania dostaję oczopląsów :fcp5
wiem że do ekonomicznych samochodów scorpio nie należy - chyba że się mylę
z miłą chęcią kupił bym ale nie wie jaki silnik wybrać - co jest najmniej awaryjne, w jednych pękają łańcuchy, w innych pękają kolektory i bądź tu mądry i pisz wiersze :fcp1
nie należę do kierowców co pedał w dechę i cała wiksa naprzód
jak ma się spalanie w tych samochodach zarówno tych zagazowanych i ropniaków - na co zwrócić bardzo szczególną uwagę przy kupnie - wiem że blacha to ford a że kilka fordów już miałem to coś tam wiem
czy lepiej manuala czy automat, i czy automat jest droższy w spalaniu i w jakim stopniu jest awaryjny
średnio dziennie robię ponad 50 km co w miesiącu przekłada na duże kilometry

wiem że dużo tych pytań ale nie chcę kupić dziadostwa i się bujać po mechanikach i wydawać kasę w błoto
i nie wiem czy to ważne ale interesuje mnie tylko sedan - kombi jakoś mi się nie widzi - rzecz gustu no nie :fcp13

tomiscorpio
25-01-2009, 22:38
2.0 16v / 2.3 16v w manualu

Oczywiscie zalezy jak kupisz ale wedlug mnie to najlepsze propozycje.

Jeszcze 2.9 12v6 tyle ze tam spalanie wieksze i automat.

A ten automat zalezy , jak kupi sie wmiare dobry i sie go regularnie serwisuje i zachowuje sie pewne zasady podczas uzywania automata to tez spoko.


Spalanie na poziomie 9-10 trasa 11-12 miasto to 2.0 2.3 16 zaworowe w manualu.


Mk2 to masz na mysli wieloryba?? bo jak tak to jest mk3

Rafał A.(antek)
26-01-2009, 00:58
2.0/2.3 16V z naciskiem mimo wszystko na 2.3 16V, manual. Najlepszy stosunek ekonomi/trwalosci/osiagow

pepicosi
26-01-2009, 06:54
2,3 manual :fcp4 i tyle

J@nkes
26-01-2009, 09:00
sam musisz sobie odpowiedzieć ile jesteś w stanie wydawać miesięcznie na auto, diesla scorpionowego sobie odpusc, pomysla nad skrzynią czy manual czy automat, wtedy coś podpowiemy.
Jedni jezdza dużo większe przebiegi dzienne 2.0, a jedni Cossem i tragedii niema, ale to wszystko zależny ile wydasz miesiecznie na niego.

mmmk
26-01-2009, 09:09
spalanie w scorpio będzie bardzo podobne do tego co masz teraz w mondeo. reszta spraw?? w sumie tez podobne rzeczy się sypia i w miarę podobnie kosztują naprawy...(no może w zaniedbanym scorpio duzoooo bardziej sypie się elektryka) tyle,ze mondeo to się co lepszy "kowal" nie boi a jak wjedziesz scorpio to albo maja czas za pól roku albo rzuca taka cena,ze sam od nich wyjedziesz bo stwierdzisz,ze nie warto.

like_2008
26-01-2009, 09:57
Ja osobiście mam 2 litry 16v i jak już bym miał kupić to pewnie 2,3 16v, koni ytam może z 14 więcej, ale zdecydowanie lepszy moment obrotowy.

tomiscorpio
26-01-2009, 14:10
No 11 koni i 27Nm ciezko mi okreslic ZDECYDOWANIE LEPSZYM.

Zreszta w innym temacie na forum pokazalem , ze 207KM i 281Nm nie jest wolniejsze od 215KM i 491Nm w dieslu.

Wiec roznica 210Nm nie musi powodowac roznic.

like2008 vm ma 270nm to juz prawie tyle co cossi :fcp2 :fcp2 :fcp2 :fcp2

J@nkes
26-01-2009, 14:16
no ale vm wiadomo, nie za ciekawy silnik, a pali tez sporo.

moim zdaniem to 2.3 to optymalny silnik do wieloryba

tomiscorpio
26-01-2009, 15:05
no ale vm wiadomo, nie za ciekawy silnik, a pali tez sporo.

moim zdaniem to 2.3 to optymalny silnik do wieloryba

No fajniusi jest.

like_2008
26-01-2009, 20:40
Fiat 126p ma chyba 18KM i też jedzie

Pawel
27-01-2009, 15:17
Fiat 126p ma chyba 18KM i też jedzie

23 KM to cudo techniki miało. :fcp4

pepicosi
27-01-2009, 20:50
zmieniam zdanie nalepsze by było v6 12 v na manualu i tyle :fcp1 fakt niematakich fabrycznie ale można łatwo zrobić

tomiscorpio
27-01-2009, 22:46
zmieniam zdanie nalepsze by było v6 12 v na manualu i tyle :fcp1 fakt niematakich fabrycznie ale można łatwo zrobić

dla stacji beznynowych napewno lepsze niz 2.3 :fcp2 :fcp2 :fcp2

leo
27-01-2009, 23:19
zmieniam zdanie nalepsze by było v6 12 v na manualu i tyle :fcp1 fakt niematakich fabrycznie ale można łatwo zrobić

No jak nie ma fabrycznie, jak są!!!
Sam mam takiego i muszę przyznać, że mimo 270 tys km i 17 latek, silnik pracuje bardzo ładnie (od 6 lat także na LPG), jedynie trochę zawory słychać; skrzynka biegów manualna - również bez zarzutów, choć następna będzie asb (lenistwo na starość:) ). A spalanie... średnio 15l. LPG, choć w trasie poniżej 11l. się kiedyś udało :)

like_2008
28-01-2009, 01:00
Na lpg z jednego tankowania nie wyliczyć ile pali. Mam tu na uwadze zawór który ma w teori odciąć przy zatankowaniu w 80%, ale to tylko teoria. i dla tego są mylne wyniki w spalaniu.

J@nkes
28-01-2009, 09:35
zmieniam zdanie nalepsze by było v6 12 v na manualu i tyle :fcp1 fakt niematakich fabrycznie ale można łatwo zrobić

No jak nie ma fabrycznie, jak są!


Niema, bo temat dotyczy mk3, a w mk3 nie było 2.9 12V na manualu

wojtekor
02-02-2009, 00:19
a ja kupilem pare dni temu 2.3 v6 16v w automacie i szczerze polecam. Jasne, ze mozna to doprowadzic do spalania smoczego [wyszalalem radosc po zakupie i sie przerazilem] ale jak jezdzisz normalnie to nie odbiega od innych podobnych silnikow.
Nie wiem jak z serwisem i kosztami w PL ale u mnie jest to chyba najtanszy lub jeden z najtanszych luksusowych samochodow gdy chodzi o czesci...
Poza tym gdy przychodzi do skrzyni to wychodze z zalozenia, ze to rzecz upodoban a ja zawsze wolalem automaty... wygoda i tyle.

leo
02-02-2009, 07:47
Niema, bo temat dotyczy mk3, a w mk3 nie było 2.9 12V na manualu

No w temacie chyba MK II wpisane, ale nie czepiam się...

J@nkes
02-02-2009, 13:50
Niema, bo temat dotyczy mk3, a w mk3 nie było 2.9 12V na manualu

No w temacie chyba MK II wpisane, ale nie czepiam się...


pewnie chodziło o mkII z podziału allegro.

pepicosi
02-02-2009, 16:36
i 2300 niebyło w krokodylu :fcp4