Zobacz pełną wersję : Jaki ford focus - pomożcie wybrać


Pawel
28-01-2009, 17:29
Witam. Pierwszy post tutaj, więc liczę na zrozumienie. Chciałbym dołączyć do grona posiadaczy Forda, choć to niedawna uważałem że jak to mówi przysłowie: że Ford ... g.... wort :). Ale chyba te czasy minęły i z tego co juz zdążyłem wyczytać i dowiedzieć się, najnowsze Fordy sa na czołach list bezawaryjności. Oto parametry, które biorę pod uwagę przy zakupie Focusa:
1) kombi (5 drzwiowa) ze względu na pojemność a rodzinka jest 4 osobowa więc myślę że taki będzie odpowiedni
2) wersja II - czyli rocznik 2005-2006
3) silnik: benzyna lub diesel - tu nie wiem, o dieslu to kazdy ma inna opinię, głównie będzie użytkowany do dojazdów do pracy ok. 16km, pewnie parę wyjazdów w roku do 150km (rodzinka), 1-2 gdzieś dalej
4) klimatronik , najlepiej dwustrefowy, mam już dość braku klimy, szczególnie jak trzeba wieść dzieci w upale a okna nie mozna otworzyć
5) cena którą chcę przeznaczyć tak do ok. 33-35 tys.
6) powiem szczerze że imponują mi wersje GHIA

Będę wdzięczny za opinie jakie wersje silnika brać pod uwagę, o jakiej mocy, żeby spokojnie takiego kombiaka prowadzić a jak trzeba coś wyprzedzić by odbywało się bez czekania na górę, z której będzie można uzyskać odpowiednią prędkość.

Dziękuje. Pozdrawiam

sterowiec68
28-01-2009, 18:48
Ostrożnie z tymi zachwytami nad GHIA. To raczej jest pakiet wizualny(fakt,gustowny) niż wyposażeniowy. Poszczególne wersje ghia mogą sie róznić wyposażeniem i to znacznie. Wogóle wyposażenie Forda to nieodgadniona zagadka. Więcej w nich inwencji twórczej kupującego niż pakietu który oferuje producent. A co do silnika,hmmmmm..Każdy swoje chwali :). Ja lubie dizelka za elastyczność,nie muszę wachlować biegami na 5tce moge spoko jechac 160 jak rowniez 65. Co prawda z tej dolnej granicy przyspieszyc dynamicznie sie nie da ale jak jest taka potrzeba ,to redukcja i naprzod.

mikeber
29-01-2009, 22:21
Witam. Pierwszy post tutaj, więc liczę na zrozumienie. Chciałbym dołączyć do grona posiadaczy Forda, choć to niedawna uważałem że jak to mówi przysłowie: że Ford ... g.... wort :). Ale chyba te czasy minęły i z tego co juz zdążyłem wyczytać i dowiedzieć się, najnowsze Fordy sa na czołach list bezawaryjności. Oto parametry, które biorę pod uwagę przy zakupie Focusa:
1) kombi (5 drzwiowa) ze względu na pojemność a rodzinka jest 4 osobowa więc myślę że taki będzie odpowiedni
2) wersja II - czyli rocznik 2005-2006
3) silnik: benzyna lub diesel - tu nie wiem, o dieslu to kazdy ma inna opinię, głównie będzie użytkowany do dojazdów do pracy ok. 16km, pewnie parę wyjazdów w roku do 150km (rodzinka), 1-2 gdzieś dalej
4) klimatronik , najlepiej dwustrefowy, mam już dość braku klimy, szczególnie jak trzeba wieść dzieci w upale a okna nie mozna otworzyć
5) cena którą chcę przeznaczyć tak do ok. 33-35 tys.
6) powiem szczerze że imponują mi wersje GHIA

Będę wdzięczny za opinie jakie wersje silnika brać pod uwagę, o jakiej mocy, żeby spokojnie takiego kombiaka prowadzić a jak trzeba coś wyprzedzić by odbywało się bez czekania na górę, z której będzie można uzyskać odpowiednią prędkość.

1) kombi jak najbardziej
2) im młodszy tym lepiej
3) 1.6 TDCI 109 KM - najlepszy kompromis
4) czasem ciężko znaleźć dwustrefowy, nie traktuj tego jako czynnik decydujący, w razie zadowolenia z pozostałych czynników bierz nawet z manualną klimą jednostrefową - spokojnie da rade,
5) zmieścisz się
6) Ghia jak ghia , nie każda ghia ma to co doposażony nie ghia ;)

A ze swojej strony polecam Tobie poszukać FOCUS C-MAX w wersji FX-Gold :) (od 2004 szły)
Bardzo przyjemne rodzinne auto , moim skromnym zdaniem ciekawsze niż Focus II kombi :)

sterowiec68
30-01-2009, 06:24
Z tym ,że bagażnik w cmaxie nie jest tak potężny jak w kombi. Możesz jednak zrobić szacher macher z tylnymi fotelami i masz dodatkowe miejsce. Do codziennej jazdy c-maxik jest wygodniejszy i chyba jednak lepiej wykończony od foczki. Wiem co mówię,bo ja byłem zdecydowany na fokę a skończyło sie na c-maxie. Jeździłem przed kupnem chyba tuzinem jednych i drugich i w końcu kupiłem c-maxa. Trafiaja się naprawdę fajnie wyposażone wersje. Klima fakt,pewnie że dwustrefowa jest git ale zwykła ,zapewniam że daje radę. Przyciemnisz tylne szybki i komforcik z tyłu będzie naprawdę duży.

Pawel
30-01-2009, 07:21
A propos tego klimatroniku to prostu chodzi mi oto że mogę sobie nastawić odpowiednią temperaturę tak aby klima nie zaszkodzila zbytnio dzieciom. A w klimie pewnie jest opcja wlacz i wylacz. Jechalem kiedys wlasnie z taka klimą to myslalem ze zamarzne i wtedy chorobka pewnie gwarantowana.

sterowiec68
30-01-2009, 07:43
W manualnej masz regulację temperatury za pomocą pokrętła. Czyli ustawiasz ją na czuja :fcp1 i to nie jest tak,że albo zimno albo wcale. Bardziej to kłopotliwe niż klimatronik ale spełnia swoją rolę mniej więcej tak samo.Do tego ustawiasz kierunek i siłę nadmuchu i wcale nie jest źle. A tamta przejażdżka...no cóż klima była ustawiona na minimum na trójce w kierunku na twarz i stąd to zimno. To tak samo, jakbyś ustawił klimatronic na najniższą temperaturę. Też zmarzniesz.

Piccolo_Jr
31-01-2009, 15:04
3) silnik: benzyna lub diesel - tu nie wiem, o dieslu to kazdy ma inna opinię, głównie będzie użytkowany do dojazdów do pracy ok. 16km, pewnie parę wyjazdów w roku do 150km (rodzinka), 1-2 gdzieś dalej


Przy takich przebiegach (szczególnie jeśli to do pracy to w obie strony) to raczej benzynkę wybierz a w szczególności jeśli się awari auta i cen napraw boisz - osobiście polecałbym od 1.8 w górę 1.6 co prawda wystarcza ale spalanie ma nieznacznie mniejsze od wiekszych jednostek a jednak uruchomienie klimy np się w nim odczuwa dość wyraźnie (miałem ffI 1.6).

Klimatronik fajna rzecz bo można o razu ustawić to co się chce a nie na czuja ale i tak ważne żeby jakakolwiek klima była (i działała :fcp13 )