Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] kiedy wymienić rozrząd 1.3 8V


amstaff
29-01-2009, 12:36
Pacjent jak w temacie, przebieg 72tys km, czy wymieniać już rozrząd? Jeśli nie ze względu na przebieg to wiek?
Przy jakim przebiegu ford zaleca wymianę w tym samochodzie - silnik 1.3 8v?

stasiek49
29-01-2009, 13:39
sprawdź w instrukcji,jeśli chodzi o wiek to co 5 lat

amstaff
29-01-2009, 13:52
No właśnie szukałem w instrukcji i nie mogłem znaleźć...

Skolmi
29-01-2009, 17:24
Masz łańcuch, ale o dziwo w instrukcji zalecają jednak wymianę...co 240kkm :)

the cure
29-01-2009, 21:30
Żaden łańcuch jest tam normalny pasek gumowy,wymiana po 240 tyś lub 10 latach,ale podobno serwis zaleca wymianę po 160 tyś

pawel182
29-01-2009, 22:05
Żaden łańcuch jest tam normalny pasek gumowy,wymiana po 240 tyś lub 10 latach,ale podobno serwis zaleca wymianę po 160 tyś


240tys...? no proszę cie... Instrukcje Forda podają wymiane paska co 160tys ale w serwisach zalecją robić to co 120tys.
Co do silnika 1.3 8V tam jest łańcuszek (na 99,9% opierając się na wiedzy serwisanta.)
A koledze może poprostu pomyliło się z silnikiem 1.25 który nie wiedzieć czemu przez niektóre osoby określany jest jako właśnie 1.3 :fcp5

Skolmi
30-01-2009, 17:24
Żaden łańcuch jest tam normalny pasek gumowy,wymiana po 240 tyś lub 10 latach,ale podobno serwis zaleca wymianę po 160 tyś


Czekam na Ciebie w garażu (termin do uzgodnienia przez PW). Zobaczysz łańcuch rozrządu w silniku 1.3 8V.

Jest tam jakiś pasek gumowy, ale napędza alternator i pompę wspomagania. :fcp3

Marcin_Olsztyn
30-01-2009, 18:38
Też mam taki, i rozrzad jest na lancuszku.

wicia.w
30-01-2009, 19:39
w fieście 1.3 jest łańcuch rozrządu i hydrauliczny napinacz i nie jest konieczna wymiana związana z przebiegiem no chyba że zacznie hałasować (jest to układ bez obsługowy ma wytrzymać tyle co silnik)

amstaff
02-02-2009, 17:53
Dzięki Panowie!
Tak właśnie podejrzewałem.

MrMocny
05-09-2017, 14:58
w fieście 1.3 jest łańcuch rozrządu i hydrauliczny napinacz i nie jest konieczna wymiana związana z przebiegiem no chyba że zacznie hałasować (jest to układ bez obsługowy ma wytrzymać tyle co silnik)


SKąd kolega ma to zdjęcie.. ?

slawomirro
05-09-2017, 15:32
SKąd kolega ma to zdjęcie.. ?

Stawiam, że pochodzi z eTis :D

MrMocny
05-09-2017, 16:16
Hehe :D Bardzo mnie to zainteresowało.., bo to jest 1.3 69km 8v z tego co widzę na zdjęciu.. Zastanawiam się nad wymianą łańcucha..., jednakże dzwoniłem do FORDA i powiedzieli, że nie zaleca się wymiany.. jest on bezobsługowy.. chodzi caly czas o to rzezenie od 1 do 2 tys obrotow..., nie moge tego problemu rozwikłać heh. ( ile napinaczy ma ten łańcuch ? jeden zewn i wewn czy tylko jeden ) ?

Rafał 1972
29-01-2018, 17:22
Witam.
Od dwóch tygodni posiadam Fiestę MK6 2006 rok silnik 1299cm 51kW-69PS przebieg 154000 km. Silnik kiedy jest zimny bardzo ładnie pracuje. Kiedy złapie temperaturę zaczyna delikatnie "klekotać" w przedziale obrotów od 800 do około 1300, potem klekot zanika. Dźwięk ten jest najbardziej słychać we wnętrzu auta. Jeden mechanik uważa, że to któryś popychacz zaworowy daje o sobie znać. Drugi stawia na łańcuch rozrządu. Trudno zza klawiatury wróżyć ale mimo to zapytam, czy ktoś z posiadaczy takiego modelu borykał się z takim objawem (doszedł do usterki, wyeliminował ją, itd). Drugie pytanie dotyczy wymiany łańcucha rozrządu a mianowicie czy ktoś posiada instrukcję wymiany lub potrafi podać kolejne czynności przy jego wymianie. Na co dzień użytkuję Mercedesa W124 300D i szklanki hałasowały mi tylko na zimnym silniku, na ciepłym pracowały cicho. Sam łańcuch był rozciągnięty o 5 stopni i nie hałasował ale na zimnym silniku czuć było, że trochę nim trzęsie. Po wymianie szklanek i łańcucha chodzi prawie jak nowy. Doświadczenie z Mercedesem każe mi powątpiewać w usterkę popychaczy i skłania mnie do zastanowienia się nad wymianą łańcucha. Będę wdzięczny za wszelkie rzeczowe podpowiedzi.

timbersher
03-10-2018, 08:11
Czy udało Ci się rozwiązać problem. U siebie podejrzewam też łańcuch, problem mam taki, że po uruchomieniu trzesię silnikiem i pojawia się błąd wypadania zapłonu cylindra pierwszego. Po rozgrzaniu jakieś 5 minut, silnik zaczyna pracować normalnie i błąd już się nie pojawia, silnik pacuje bardzo ładnie.
Wymieniona była cewka, przewody, zamieniane wtryskiwacze, ciepły podłączony do komputera wszystkie parametry OK, przepustniaca, zawór bocznikowy sprawdzone - pracują dobrze. Oleju nie bierze, płyn chłodzący nic nie ubywa, czyściutki.
Jeżeli błąd się pojawi to przy 3,4 ruchomieniu w ciągu dnia znika. Jeżeli jest od razu skasowany więcej w ciągu dnia się nie pojawi.
Żadnych negatywnych objawów nie ma, przyśpieszenie i moc bez zmian, nic nie przerwywa nie dławi się.
Przebieg to 200tyś km, z czego 150 na gazie, ale czy pracuje na gazie czy na benzynie sprawa wygląda tak samo.
Czy mogą to być pierwsze objawy rozciągającego się łańcucha, na razie nie słychać go.