Zobacz pełną wersję : Głośna praca silnika!!!


piotrek007
23-06-2005, 20:01
Mam takie pytanie??? jeżdze fordem fiestą 1.3 z 95 roku i mój silnik bardzo głoszno pracuje. Mam przejechane 125 tys km czy coś trzeba wymienić? Proszę was o pomoc!!!! A może to normalne??

EC Tuning
23-06-2005, 21:58
witaj
125 tys to juz troszke km jest. Mógłbyś dokładniej rozwinąc tą myśl :D bo przyczyn moze byc kilka rorząd był robiony ? pasek klinowy był wymieniany? poduszki pod silnikiem? napisz coś wiecej co było robione a co nie

Pawel
23-06-2005, 22:27
bo przyczyn moze byc kilka rorząd był robiony ? pasek klinowy był wymieniany? poduszki pod silnikiem?
nie ma paska rozrządu jest łańcuch, 125tys. i wymiana rozrządu hmmm. powinien wytrzymać min 200tys, a tak naprawde jest dozywotni, ale posłuchać nie zaszkodzi. Sprawdź zawory(luzy), poduszki-nie sądzę. Sprawdź poziom oleju w silniku(nawet jak jest mało nie powinien głosno chodzić) i skrzyni(może to skrzynia).

piotrek007
24-06-2005, 06:47
Nie wiem co było wymieniane bo autko jest z niemiec ale z tego co wiem to chyba nic.

Pawel
24-06-2005, 07:35
To wymień na dzień dobry olej, filtry. Nie zaszkodzi, a moze pomóc. zreszta i tak pewnie nie wiesz ile ma przejechane na tych materiałach.

piotrek007
24-06-2005, 10:32
wszystkie filtry i olej wymieniłem zaraz jak Ją przywiozłem

Bonus
10-07-2005, 01:08
przyczyna pierwsza: oleju poziom może byc dobry ale pompa sie zuzrzyła albo nie działa prawidłowo i silnik dostaje za mało oleju ma większe opory głośniej pracuje
moze nawet kontrolka za malego cisnienia sie nie swiecic

czy silnik był doprowodzanony prawie do zatarcie np przez dłozszy czas nie sprawdano oleju i nagle okazało sie ze prawie nie ma oleju w silniku (przyczyna druga: lekkie zatarcie)
jeżeli w polsce coś takiego sie nie stało to mogło sie stać w niemczech
jezeli silnik chodzi nierówno na jałowych obrotach to moze oznaczac właśnie zatarcie
lub zurzycie wału korbowego (którego przyczyną moze być właśnie zatarcie, przeciążenie, lub spory przebieg samego silnika)

kolejny trzeci powód: niedogrzanie silnika (mozna poznać po tym ze wentylator nie włacza sie a poziom na wskazniku temperatury na desce rozdzielczej jest ciągle niski), termostat jest zakleszczony w jednej pozycji i płyn chłodniczy płynie obydwoma obiegami jednoczesnie, niedogrzanie powoduje to ze cylindry rozszerzając sie pod wpływem ciepła natrafiają na niedogrzany blok silnika (który sie nie rozszerzył w takim stopniu jak tłoki) blok jak ściska tłoki opory sa wieksze no i większe są chałasy

ten ostatni powód jest spotykany w 50% egzemplarzy
[/b]