Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Porada dla innych (przekaźnik pompy paliwa) !!!
LukiSbkw 31-01-2009, 23:07 Witam ponownie wszystkich :fcp1 no więc teraz mam takie info dla tych którzy posiadają taki model Model mendy jak Ja i ewentualnie może ktoś inny z tego skorzystać. Mianowicie chodzi mi o to że jakieś pół roku temu pisałem o migającej sprężynce, o tym ze nie można odpalić i o tym że gasło auto w czasie jazdy :fcp5 No więc pewnego dnia padł i już i nawet pierdnąć nie chciał :fcp6 ponoć miała to być pompa paliwa lub komputer :fcp5 No więc zacholowałem grata do wuja do warsztatu tam wyjął pompę która była zrypana a raczej sterownik pompy. po wysłaniu pompy do Lublina, pompa przyszła po jakichś 4 dniach, cena takiego czegoś to 2000zł :fcp11 . No więc pompa zamontowana i niby wszystko OK a auta jak nie chciało chodzić tak nie chodziło znaczy tylko wtedy kiedy miało kaprys :fcp16 Później cosik akumulator był słaby chciałem go podładować, więc wyjąłem naładowałem, włożyłem i :570: dupa blada. Jakoś udało się skołować kolesia z forda który przyjechał z kompem i podłączył dziada okazało się że coś z immobilizerem i z komputerem. koleś powiedział że ma taki sam tylko musiał by go przeprogramować więc innego wyjścia nie było trzeba było skorzystać. Nooo i po poskładaniu wszystkiego do kupy o dziwo było wszystko OK. Tyle tylko że przypadkiem dowiedziałem się że gdzieś pod akumulatorem jest przekaźnik od pompy i to właśnie ON był przyczyna tych wszystkich problemów i że to przez niego spalił się sterownik pompy i komputer się spier... Aha kiedy mechanik podłączył grata pod kompa owszem wykazało mu że to jest tam jakiś przekaźnik nie teges i on wymieniał każdy po kolei ale kto by wiedział że gdzieś pod akumulatorem jest kolejny skubaniec. To jest właśnie ten przekaźnik hermetyczny cena takiego przekaźnika w fordzie to 105zl przynajmniej mnie tyle mówili. Tak na koniec dla wszystkich suma końcowa ze wszystkim to 2600zł :fcp11 Ja natomiast mam już ten przekaźnik na wierzchu więc kupiłem zwykły przekaźnik taki jakie są obok akumulatora w skrzynce zapłaciłem za niego 30zl używany ale dobry i naaaaareeeeeszcie wszystko gra :fcp2
http://img222.imageshack.us/img222/319/12887695es9.jpg (http://imageshack.us)
http://img222.imageshack.us/img222/12887695es9.jpg/1/w327.png (http://g.imageshack.us/img222/12887695es9.jpg/1/)
http://img222.imageshack.us/img222/5716/60990457ty1.jpg (http://imageshack.us)
http://img222.imageshack.us/img222/60990457ty1.jpg/1/w327.png (http://g.imageshack.us/img222/60990457ty1.jpg/1/)
http://img217.imageshack.us/img217/2446/57271850fv2.jpg (http://imageshack.us)
http://img217.imageshack.us/img217/57271850fv2.jpg/1/w327.png (http://g.imageshack.us/img217/57271850fv2.jpg/1/)
http://img216.imageshack.us/img216/8774/42730847dp6.jpg (http://imageshack.us)
http://img216.imageshack.us/img216/42730847dp6.jpg/1/w226.png (http://g.imageshack.us/img216/42730847dp6.jpg/1/)
Mam mieszane uczucia nie wiem czy ci gratulowac rozwiazania problemu czy płakac nad wydana przez ciebie kasa niemniej jednak sama informacja jest super istotna i moze sie wielu z nas przydac.
Tylko popraw temat zeby przez szukajke dalo sie go znalesc ;)
gdybyś mógł przybliżyć lokalizację tego przekaźnika foto mile widziane byłbym wdzięczny
BolFrank 01-02-2009, 22:23 Super INFO dla nas :fcp29 szkoda tylko tej niepotrzebnie wydanej kasy ...
LukiSbkw 01-02-2009, 22:59 ten przekaźnik znalazłem gdzieś pod akumulatorem przypadkowo pod akumulatorem, a fotki teraz nie mam jak dać bo nie chcę znów grzebać :fcp3 sorki :) ale na pewno go znajdziecie jeśli będzie taka potrzeba jak wygląda to już wiecie :fcp1 pozdrawiam :fcp1
miałem modka na podnośniku i zrobiłem zdjęcia przekaźnika
Marcinfix 11-06-2010, 16:58 Czy ten przekaznik jest tez w TDCI czy tylko TDDI ?
szacun dla ciebie LukiSbkw. czy ktoś spotkał się z usterką tego przekaźnika czy to czysty przypadek ze LukiSbkw - owi to się stało?
szczygiel189 27-12-2010, 15:16 Witam Panowie! Mam podobny problem jak LukiSbkw. Czy ten przekaznik jest tez w TDCI w tym samym miejscu co w TDDI ? Ja u siebie podobny przekaźnik znalazłem w podszybiu i dodam ze sa tam 2 takie same przekaźniki. czy one u mnie odpowiadają za pompę paliwa? Lokalizacja tych przekaźników jest przedstawiona na zdjęciu pod tym linkiem http://img708.imageshack.us/i/67504144.jpg
Nie, te przekaźniki są odpowiedzialne za dogrzewacz cieczy chłodzącej
szczygiel189 27-12-2010, 16:34 Dzięki kolego za szybką odpowiedz. Jutro poszukam tego przekaźnika od pompy paliwa.
matrog19 17-11-2011, 09:26 Witam. Teraz przeczytałem temat i mam pytanie. Nieraz mam problemy z odpalaiem na ciepłym silniku. Nieraz sie obroty wieszają na ciepłym a nieraz zgaśnie ale potem odpala. Ja cały czas obstawiałem sterownik pompy wtryskowej ale teraz po przeczytaniu tematu już zgłupiałem. Może i to ten przekaźnik bo po takim odpaleniu silniki chodzi nie na wszystkie cylindry tak jak by miał mało paliwa... Pomoże ktoś?
daniel1261 08-02-2012, 14:41 Za co jest odpowiedzialny ten przekaźnik pod akumulatorem? Ford mondeo mkIII tddi2.0. Czy ma coś wspólnego z pompą wtryskową?
matrog19 08-02-2012, 18:29 Z pompą paliwa :)
Nieraz mam problemy z odpalaiem na ciepłym silniku. Nieraz sie obroty wieszają na ciepłym a nieraz zgaśnie ale potem odpala. Ja cały czas obstawiałem sterownik pompy wtryskowej
dobrze obstawiasz, ja miałem to samo tyle że nie trzeba wymieniać całego sterownika tylko taki mały tranzystor czy rezystor, który sie upala w środku obudowy sterownika
matrog19 09-02-2012, 12:30 Wiem kolego :) czytałem już twoje wypowiedzi w temacie "padająca pompa wtryskowa"
daniel1261 09-02-2012, 13:13 Z pompą paliwa :)
z jaką pompą? Tą pod bakiem? Czy chodzi Ci o benzynę? Bo ja mam tddi2.0
daniel1261 09-02-2012, 13:17 W lecie miałem problem że na ciepłym nie chciał odpalać, jak ostygł od strzała. Tyle jest postów w tym temacie że już nie wiem za co się wziąć, czy za przekaźnik, czy za pompę, czy za sterownik. Na komputerze u mechesów nie pokazuje żadnych błędów. Może ktoś mi pomoże? :)
matrog19 09-02-2012, 14:25 z jaką pompą? Tą pod bakiem? Czy chodzi Ci o benzynę? Bo ja mam tddi2.0 W tddi też masz pompę pod bakiem. Jak pada to silnik gasnie, traci moc, przerywa itd. U mnie właśnie dzieją się takie cuda i nowa pompa już jedzie do mnie. Błędy to P0149 i P1564, żaden dokładnie nie dotyczy tej pompki tylko są one następstwem złego jej działania. Po zasięgnięciu porad na forum zdecydowałem się na jej wymiane. Mam nadizeje że trafnie
http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg
mirek2108 07-09-2012, 18:02 LukiSbkw
to co piszesz to mijasz się z prawdą. Ten przekaźnik pod akumulatorem to jest przekaźnik od świec żarowych. Nie ma to związku z pomocniczą pompą paliwa.Jak przestanie działać to masz utrudnione odpalanie bo nie podgrzewasz cylindrów.Wyjmij ten przekaźnik i w miejsca gdzie jest zasilanie cewki przekaźnika podłącz zwykłą kontrolkę i włącz zapłon a zobaczysz, że napięcie tam pojawia się na krótko i zanika a na desce będzie mrugać kontrolka od świec żarowych, potocznie nazywana "sprężynką" bo nie ma obwodu. Pomocnicza pompka paliwa jest pod siedzeniem pasażera z prawej strony. Od spodu jest dojście, odłącz dwa przewody od pompki i podłącz obce źródło zasilania( żółty plus). Jak pompka zadziała to nie jest to pompka. Jeżeli masz najechane ok. 200tyś. to możesz liczyć się z wydatkiem ok. 200-250 zł. bo to tym przebiegu pompka raz pracuje a raz nie, prawdopodobnie się zaciera. Jak w postukasz młotkiem to zacznie się kręcić ale nie na długo. pozdr.
witam koledzy mam oczywiscie identyczny problem ale pytanko czy przekaźnik ze zdjecia to nie jest czasami przekaźnik świec zarowych ,pozdro
Bump: sorka nie zauwazylem odpowiedzi:wink:
Bump: Wiem , ze juz na forum pelno problemow z ta sprezynka migajaca , w swoim mondziaku poczynilem pewne obserwacje otoz po ostatnich problemach ( silnik zgasl podczas jazdy a po czasie zapalil od strzala) zatankowalem shell v power , jezdzilem jakis tydzien i zero problemow od wczoraj podczas jazdy silnik przerwal ale sam natychmiast odpalil, przygladalem sie dalej , dzisiaj wracajac z pracy silnik zgasl( po ok 4 km byl jeszcze niedogrzany) odczekalem z 2 min zapalil od strzala i pojechalem dalej ...co interesujace zapalila mi sie kontrolka rezerwy paliwa kiedy ruszalem spod firmy ogolnie zachowanie silnika jakby brakowalo zupki przez krotka chwile ...autko ma najechane 180 tys. po wymianie pompy wtryskowej , przymierzam sie do pompki paliwka i filtrow , czy takie objawy mozna okreslic ...chwilowy problem z dostarczeniem paliwa ? poza tym wlasnie wczoraj zauwazylem jak wlaczyl mi sie went po kilku chwilach od uruchomienia silnika ,jestem ciekaw co sadzicie jol
Ta informacja jest dla mnie bardzo cenna, bo nie miałem zamiaru bawić sie z pompą wtryskową. Wymieniłem pompkę pomocniczą na niemiecką / zamiennik / i jeszcze lekko przerywa ale już mniej jak przedtem. wtedy to przy 80-90 to telepało nim, że strach i dym na kilometr czarny, lecz powyżej 100 zero dymu. Tylko w momencie szarpania był czarny dym. Ale co dymieniem? bo kopci na czarno jak ma około 1800obr. POtem już wogóle. Muszę tę kostkę pod aku zmienić i mam nadzieję, że znów pod maskę nie będę musiał z pół roku zaglądać.
Mam Pytanko Koledzy, Czy jeśli będę wymieniał przekaźnik od pompy / ten pod aku/ to co jest najważniejsze? Voltarz czy amperaż czy może ten numer co jest w dolnej lewej części patrząc od góry? bo za chiny nie mogę znalesc po tym małym numerku obok trzech dużych liter. Jeśli nie ma to żadnego znaczenia to będę wdzięczny za radę.
voltaż to 12 v innego prawdopodobnie nie będzie. amperaż podobno 70 A ale jak znajdziesz większy to nic ci się nie stanie. też mam problemy z odpalaniem na ciepłym i nie wiem co się dzieję. pompę regenerowałem. ogólnie zaczęło się po wymianie alternatora na regenerowany, albo tak mi się wydaje.
BernardSz 07-05-2013, 00:47 Witam. Jestem tu nowy. Ma mondeo z 2001 tddi 90 koni. Samochód ma jedyna wadę iż nieraz potrafi zgasnąć. Wszyscy piszecie o tej pompce wstępnej, tylko ze u mnie jej niema. Szukałem pod spodem z prawej strony, odkręciłem nadkole z prawej strony i nic. Czy jest możliwe by jej nie było, to szukać przyczyny w tym przekaźniku? Może ktoś zrobił zdjęcie gdzie ta pompka jest? Za wszelka pomoc dziękuje i przepraszam jeżeli pisze nie w tym dziale.
BernardSz 02-06-2013, 22:34 Witam ponownie. Znalazłem ten przekaźnik oraz wymieniłem na nowy. Jednak ten zabieg nie pomógł. Co do pompki to mechanik wytłumaczył mi że niektórych modelach ich po prostu nie było. Zrobiłem sprawdzenie pompy na krótko poprzez
podłączenie samochodu na baniaku z 2l paliwa, też samochód gasnął. Zrobiłem tęż chemiczne płukanie układu, to też nie pomogło by samochód nie gasł. Komputer wyświetla błąd sterownik pompy paliwowej, błąd czujnika położenia wału. Jutro jadę do mechanika...Jak coś wymyślą dam znać.
matrog19 03-06-2013, 10:11 Przy 90 Koniach masz pompę VP30 i ona sama ciągnie paliwko
BernardSz 05-06-2013, 12:12 Witam wróciłem od mechanika "serwis bocha" podłączyli kompa do diagnozy i oto błędy:
P1563/Pompa wtryskowa/zatrzymanie silnika - nie można skasować
P1664/Pompa wtryskowa/działanie błędne - nie można skasować
P0335/Czujnik położenia wału kor. zakłócenie działania - da się skasować
P0216/Ciągła kontrola czasu wtrysku/ błąd
Proszę o jakąś podpowiedź co robić. Od Mechaników dostałem opcje "A" pompa na stół i regeneracja(dużo pieniążków). Opcja "B" pompa ze szrotu niby taniej lecz niema pewności jak długo podziała i opcja "C" naprawa sterownika.
Pozdrawiam
BernardSz 13-06-2013, 22:06 Witam ponownie. Odpowiem wam jaką opcję wybrałem. Rozmawiałem ze wszystkim w woj. lubuskim na temat mojej pompy. Rozważałem opcje przylutowania jakiegoś opornika w sterowniku koszt od 300 do 600 zł oczywiści należy samemu go zdemontować i dostarczyć do tych magików. Rozmawiając z fachowcami oni też mogą ten zabieg zrobić lecz fura nie pojeździ za długo - wersja ta to samochód na sprzedaż. W konsekwencji i tak dojdzie do poważnego uszkodzenia pompy co się równa więcej pieniążków jakie zapłacimy za uruchomienie naszego samochodu. Opcja z kupnem pompy używanej tez kicha, iż pompy mają najechane z 200000 tys, a moja padła przy 220000 tys. Oczywiście samochód nie odpali bo trzeba zaprogramować immobilizer, albo serwis aso ewentualnie warsztat z IDS. Ja wybrałem opcje kupna zregenerowanej pompy. Koszt 2000 zł + 600 zł kaucje zwrotnej po zdaniu swojej pompy. Pompę zakupiłem w firmie Diseltechnika. Naprawdę warto pomogą doradzą i cena przystępna. Oczywiście pompa jest z czystym sterownikiem który adoptuje się do naszego immobilizera. Trzeba pamiętać by numery zamawianej pompy odpowiadały naszej w samochodzie. Jak trzeba mogę polecić dobry warsztat gdzie wymieniano mi moja pompę na "nową" dobra cena , a mechanik zna się na robocie. Lecz zaznaczam jest to mechanik nie pompiarz i on wam nie naprawi tej pompy. Polecam wam odruzau sprawdzić świece przy tej operacji, u mnie żadna nie grzała fura odpalała na samej kompresji.
Tu macie namiary na mojego mechanika:
Polecam Serwis Forda(nie autoryzowany) w Letnicy k.Zielonej
Można zaopatrzyć się w oryginalne części, zamienniki itp. , otrzymać fachowe rady i oczywiście naprawić auto, prawdziwy mechanik a nie wymieniacz. Warsztat wyposażony w System diagnostyczny CDIF/2 więc diagnostyka w przystępnej cenie. Polecam w 100%.
Tel. 321-56-04, 605-430-169
Andrzej Bieniaszewski
Pozdrawiam was wszystkich i życzę powodzenia w naprawie pompki, bezpieczników, sterowników itp. Naprawcie raz a porządnie. Oczywiście każdy z was jak ja by nie wydać kasy spróbuje wszystkich tych innych zabiegów:). Oczywiście ja sterownika nie lutowałem.
Pozdrawiam kolegów.
Bernard
krisoporanku 03-03-2014, 20:47 koledzy pomocy, u mnie objawy takie że czasem zgaśnie, nie chce przez chwilę odpalić, sprężynka miga , ale po chwili jest ok. Na kompie wciąż wyskakuje jeden błąd "błąd komunikacji z pompa wtryskową" już nie wiem , filtr paliwa? ten przekaźnik pod aku?, pompka czy sterownik pompy wtryskowej? przeważnie dzieje się tak kiedy jest zimno silnik rozgrzany.
Zacznij od najprostszych rzeczy.
ps. to raczej nie wina filtra...
podepnę się pod temat - czy ten przekaźnik jest tylko w TDDi, czy w TDCi też?
krisoporanku 05-03-2014, 20:27 może ma ktoś numery tego przekaźnika?
Przekaźnik pompy wtryskowej VP44 2.0 TDDI znajduje się pod akumulatorem i jest przykręcony na jednego wkręta kluczem 8. Jego symbol 94VG-14N089-F1B
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=MONDEO%20MK3%20TDDI%20TDCI%20-%20PRZEKAZNIK%2094VG14N089F1B&similar=1&order=xd&link=1
jendrekmak 05-03-2014, 22:01 czy ten przekaźnik jest tylko w TDDitak
krisoporanku 06-03-2014, 20:25 dzięki, a może wiecie gdzie znajduje się przekaźnik zasilania paliwem nr F57B 14B 192AA ???
Tutaj:
http://obrazki.elektroda.pl/1463926900_1302859809.jpg
krisoporanku 16-03-2014, 20:25 Wymieniłem przekaźnik i filtr paliwa i p[rawie dwa tygodnie cisza. Niestety dzisiaj w czasie obfitych opadów zgasł po około 5 minutach jazdy i znów to samo, czyli sprężynka miga i odpala dopiero po paru minutach. Wracając znów zgasł ale odpalał od razu, lecz po dodaniu gazu znów zgasł i tak kilka razy, oczywiście sprężynka miga. Wychodzi na to ze gaśnie gdy mokro. I jeszcze jedno, gdy zgasł wskazówka obrotów zatrzymała się na 2000. Po ponownym przekręceniu kluczyka wróciła do położenia wyjściowego.
krisoporanku 17-06-2014, 21:26 wymieniłem ten przekaźnik i jest super
|