Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Sportowa wkładka filtru powietrza K&N do diesla


Barracuda
01-02-2009, 19:48
Witam,

szukałem trochę po forum, ale w tuningu głównie mowa o stożkach w benzynach, a w części diesel niewiele ciekawego, więc zdecydowałem się założyć temat tutaj.

Pytanie:
1) kto używa sportowej wkładki (czyli w miejsce oryginalnego papierowego filtru powietrza) w silniku diesla i jakie są jego odczucia?
2) czy słyszeliscie jakieś sprawdzone informacje o czymś złym co taka wkładka może zrobić naszym silnikom?

ja używam sportowej wkładki już od jakiegoś czasu. Zrobiłem na niej jakieś 20kkm i moje odczucia są następujące:
- większa kultura pracy silnika (cichszy, na wyższych obrotach bardziej mruczy niż klekocze, np -rzy 3,5tys obr.
- przy przyspieszaniu dużo dłużej czuć że silnik ciągnie, na papierowym filtrze miałem wrażenie że przy 3,5 tys obrotów już zdychał, tu ciągnie do samego końca
- większa elastyczność silnika, odczuwalna zwłaszcza w przedziale obrotów 1,25 - 1,6 tys obrotów, wcześniej obciążone auto, albo pod górkę lekko, to już słychac było że silnik zamula, teraz zdecydowanie lepiej
- spalanie... cóż.. nie zanotowałem wielkiej różnicy, może pali mniej jakieś 0,1-0,2l mniej na 100km, ale to również mogła być zasługa np zmiany opon na lepsze itp.

proszę, podzielcie się swoimi doświadczeniami.

cornholio01
01-02-2009, 20:15
na przykladzie benzyny to podnosi spalanie o ok.o,7 litra a nie zmniejsza

mario_p
02-02-2009, 14:46
ja używam sportowej wkładki już od jakiegoś czasu.

Hej, napisz co masz włożone, mam nadzieję że masz ten filtr w Mondeo a nie w Skodzie:).
Jakie mniej więcej ceny? Skusił bym się na takie cudo, z opisu wynikają same plusy. :fcp29

ksd2003
04-02-2009, 02:05
Dzisiaj wkładam filtr K&N do mojego Mondeo i dam znac co i jak:)
Cena 208 zł za filtr + jakieś 50 zł za srodki czystości do filtra. Kupiłem w INTERCARS.

Cobretti
04-02-2009, 08:02
no to czekamy ksd2003 ....

bushus
04-02-2009, 08:40
Też jestem ciekawy jakie efekty przyniesie wymiana na filtr K&N.
Swoją drogą ciekawe czy warto jest inwestować w coś takiego

http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0577 (http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0577)

Pozdrawiam

Cobretti
04-02-2009, 08:51
stożek do diesla chyba nie za bardzo ....

bushus
04-02-2009, 11:22
Według stronki K&N jest on dedykowany do TDCI.

BolFrank
04-02-2009, 12:26
Daj jakies fotki po zalozeniu tego cudenka ...

Schem
04-02-2009, 14:42
A ja tak sobie myślę, że w silnikach wolnossących (nie ważne, czy diesel, czy benzyna) sportowa wkładka jest w stanie coś tam zmienić. Szczególnie w V-kach o dużej pojemności, które mogły by więcej, ale mają małą przepustnicę.
Łatwiejszy przepływ powietrza, zimniejszego powietrza, to oddech dla silnika i kilka koników więcej...

Ale w uturbionych silnikach diesla, po pierwsze jest intercooler, który ma za zadanie chłodzić powietrze a po drugie jest turbina, która robi ciśnienie... I sportowa wkładka nie jest do niczego potrzebna, bo turbinie jest wszystko jedno przez co ciągnie, byle to coś było czyste i nie blokowało przepływu.
Mogą to być nawet stare rajtki teściowej...

Więcej da czysty intercooler i filtr, niż super-hiper sportowy stożek...
Ale to tylko moje teoretyczne rozmyślania, poparte teorią niejakiego Piro
viewtopic.php?f=24&t=48197&p=416433#p367382 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=24&t=48197&p=416433#p367382)

kuzek
04-02-2009, 16:51
mam od roku filtr K&N i odczucia takie same jak ma kolega Barracuda

feniu
04-02-2009, 16:55
Zakładam, że jak jest mowa o sportowej wkładce to mamy na myśli coś tego typu:

http://www.allegro.pl/item541739113_k_n ... ougar.html (http://www.allegro.pl/item541739113_k_n_filtr_powietrza_33_2132_mondeo_c ougar.html)

I uważam, że to może coś dać jeżeli jest wstanie przepuścić większą ilość dokładnie przefiltrowanego powietrza.
Turbina poda powietrze z takim samym ciśnieniem ale poda go więcej (zakładając, że rury nam na to pozwolą :fcp1 )

Schem
05-02-2009, 09:15
Zaciekawiła mnie ta sprawa i zadzwoniłem do znajomego tunera.
I według niego, jest tak.

Stożek nie da żadnych efektów, bo jego przewaga ujawnia się dopiero przy wysokich obrotach, a jak wiemy, diesle się wysoko nie kręcą.

Co do wkładki, powiedział, że przy niskich obrotach (czyli wtedy, kiedy turbina jeszcze nie dmucha) zasada działania jest taka sama jak w wolnossących i lepiej, jeśli jest łatwiejszy przepływ powietrza.
Natomiast kiedy turbina już dmucha, to faktycznie znaczenia to nie ma wielkiego... może odrobinkę jest jej łatwiej zassać przez coś, co nie stawia tak dużych oporów, ale tutaj bardziej zmniejszamy straty i ułatwiamy jej pracę, niż uzyskujemy coś więcej, niż standard.
Natomiast ona i tak wytwarza sobie odpowiedni ciąg, i dla niej różnica jest ledwo zauważalna...

Ale ponieważ i tak zmieniam te zakichane filtry trzy razy do roku, bo co 10000 km, to może się skuszę - nie będę musiał kupować filtrów po 30, tylko olej za 60PLN, który starczy na 3 razy ;)
A jak założę, to zobaczę, co się zmieniło :fcp20

ksd2003
07-02-2009, 14:55
Witam,

szukałem trochę po forum, ale w tuningu głównie mowa o stożkach w benzynach, a w części diesel niewiele ciekawego, więc zdecydowałem się założyć temat tutaj.

Pytanie:
1) kto używa sportowej wkładki (czyli w miejsce oryginalnego papierowego filtru powietrza) w silniku diesla i jakie są jego odczucia?
2) czy słyszeliscie jakieś sprawdzone informacje o czymś złym co taka wkładka może zrobić naszym silnikom?

ja używam sportowej wkładki już od jakiegoś czasu. Zrobiłem na niej jakieś 20kkm i moje odczucia są następujące:
- większa kultura pracy silnika (cichszy, na wyższych obrotach bardziej mruczy niż klekocze, np -rzy 3,5tys obr.
- przy przyspieszaniu dużo dłużej czuć że silnik ciągnie, na papierowym filtrze miałem wrażenie że przy 3,5 tys obrotów już zdychał, tu ciągnie do samego końca
- większa elastyczność silnika, odczuwalna zwłaszcza w przedziale obrotów 1,25 - 1,6 tys obrotów, wcześniej obciążone auto, albo pod górkę lekko, to już słychac było że silnik zamula, teraz zdecydowanie lepiej
- spalanie... cóż.. nie zanotowałem wielkiej różnicy, może pali mniej jakieś 0,1-0,2l mniej na 100km, ale to również mogła być zasługa np zmiany opon na lepsze itp.

proszę, podzielcie się swoimi doświadczeniami.


Po zmianie na filtr K&N j.w
Niestety padło mi koło dwumasowe i zdjęcia dorzucę w przyszłym tygodniu.
Pozdrawiam

Cobretti
07-02-2009, 16:07
a co ma koło dwumasowe do filtra (albo filtr do dwumasy) ?? :fcp2

matias18
07-02-2009, 16:19
a u mnie po zmianie filtra na k&n przebil sie zapas w kufrze ;p

feniu
07-02-2009, 22:44
a co ma koło dwumasowe do filtra (albo filtr do dwumasy) ?? :fcp2

Prawdopodobnie koledze przybyło z 15KM i około 30-40 Nm, co zabiło koło dwumasowe. :fcp4

Cobretti
08-02-2009, 09:16
chyba że tak :fcp2

to ja nie chce wkładki :fcp4

yaass
08-02-2009, 12:00
Ale w uturbionych silnikach diesla, po pierwsze jest intercooler, który ma za zadanie chłodzić powietrze a po drugie jest turbina, która robi ciśnienie... I sportowa wkładka nie jest do niczego potrzebna, bo turbinie jest wszystko jedno przez co ciągnie, byle to coś było czyste i nie blokowało przepływu.
Mogą to być nawet stare rajtki teściowej...

A ja mam wkladke k&n od wrzesnia i poza wymienionymi zmianami zauwazylem ze auto mniej kopci, szczegolnie jak sie kopnie w pedal.. :D bączek się zmniejszył. Takze wniosek odnosnie turba, jesli pada CI turbo i/lub juz nie wyrabia ale jeszcze jezdzi, sportowa wkladka przedluza troche zycie :D /wiem - odwazny wniosek/ a tak powaznie teraz autko ma drugie zycie powyzej 3,4 tys obr. Co do paliwa to raczej mniej nie pali - ale moze spala wszystko co powinno :)

ja kupilem w intercarsie przed zmiana kursu, placilem 147 zl ale coz - kryzys :D

pozdrawiam

ksd2003
08-02-2009, 18:10
Nie no dwumasa padla nie przez filtr :P Chcieliscie fotki filtra, a autko poszlo na warsztat i fotki wrzuce w przyszlym tygodniu.

Barracuda
08-02-2009, 22:58
Hej, napisz co masz włożone, mam nadzieję że masz ten filtr w Mondeo a nie w Skodzie:).
Jakie mniej więcej ceny? Skusił bym się na takie cudo, z opisu wynikają same plusy. :fcp29

Hej, mam włożoną wkładkę K&N (oczywiście w MONDEO a nie w Skodzie) w fabryczne miejsce papierowego filtra (nie żaden stożek) wkładka wizualnie oprócz koloru i materiału z któego jest zbudowana jest wizualnie jedynie cieńsza (niższa) - reszta wymiarów taka sama (czyli szerokośćxdługość)
Zapłaciłem około 150zł też w Intercarsie (dostałem jakiś rabat)

Polecam.

Barracuda
08-02-2009, 23:05
Zakładam, że jak jest mowa o sportowej wkładce to mamy na myśli coś tego typu:

http://www.allegro.pl/item541739113_k_n ... ougar.html (http://www.allegro.pl/item541739113_k_n_filtr_powietrza_33_2132_mondeo_c ougar.html)

I uważam, że to może coś dać jeżeli jest wstanie przepuścić większą ilość dokładnie przefiltrowanego powietrza.
Turbina poda powietrze z takim samym ciśnieniem ale poda go więcej (zakładając, że rury nam na to pozwolą :fcp1 )

wizualnie jest to dokładnie taka wkładka jaką zalinkowałeś (nie pamiętam czy ten sam model ale chyba tak)

co do zasady, to jeśli może przepuścić więcej powietrza niż zwykły filtr, to tak jak ktoś już pisał -
przy niskich obrotach silnik jest bardziej elastyczny, przy wyższych gdzie turbina już sobie zdrowo pracuje ułatwia jej pracę i zmniejsza jej straty. Jeśli chodzi o odczucia, to tak jak pisałem, przy wysokich obrotach nie czuć jakiegoś większego kopa, tylko jest ciszej i jakby dłużej czuć że silnik ciągnie, na papierowym filtrze zdychał powiedzmy przy 3,5tys a teraz przy 4tys. (tak mniej więcej).

Moim zdaniem, taka wkładka warta jest swojej ceny, zwłaszcza że jej eksploatacja jest niedroga, a myc można co 20kkm zamiast wymieniać papier co 10kkm.

Schem
09-02-2009, 07:56
No cóż.
Po 100 km mogę powiedzieć, że wyraźnie polepszył się dół - auto się szybciej wkręca na obroty i nie ma problemów z przyspieszaniem w zakresie 1200 - 1500 rpm. Nie to, żeby były wcześniej, ale czuć różnicę.
Oczywiście mówię o tzw. dupohamowni, a nie potwierdzeniu empirycznym :fcp2
Tylko nie wiem na ile to wynika z samej wkładki, a na ile z faktu, że po prostu jest czysty filtr.
Zobaczymy za kilka tysięcy kilometrów.

A na wyższych obrotach... nie widzę róznicy... z tym, że nie kręcę powyżej 4000, bo już nie ma najmniejszego sensu, biorąc pod uwagę, że max moc jest tuż przed.
W moim zakresie do którego operuję maksymalnie (do 3000 - 3500 rpm) nic się nie zmieniło.
W zakresie, 2000 - 3000 w którym najczęściej jeżdżę, też zmiany nie ma.
No ale auto mam dłubnięte - być może w serii było by inaczej, choć nie sądzę.

Zobaczymy co dalej, bo 100 km to za mało, żeby coś więcej powiedzieć.

szwara
21-06-2009, 16:22
W pełni potwierdzam powyższe spostrzeżenia.
Auto po lekkim tuningu - różnicę do zwykłego filtra czuć.
Szczególnie poprawa na niższych obrotach odczuwalna.
Cena:190 PLN + 50 PLN olej i środek czyszczący w INTERCARS (i to przy zniżkach - cholerny kryzys)
Polecam !

Schem
22-06-2009, 09:49
A ja wkładkę w Foce wyjąłem na wiosnę. Silnik strasznie głośno pracował i klekotał, jak traktor.
A osiągi nie były jakieś cudowne, żeby warto było słuchać tego ryku.
Poza tym, te wkładki jednak nie filtrują tak, jak porządny papier.

W STku mam, bo była. Nie wiem jak jeździ na papierze.
Ale kiedyś sprawdzę.

Rijndael
22-06-2009, 12:44
Nie chce Was martwić, ale Wasze relacje po założeniu "sportowego" filtru wynikają głównie z dwóch przyczyn:

- Autosugestii
- Faktu, że zapewne zastąpiliście brudny papierowy filtr czystym "sportowym"

Obiektywnie większe zmiany niż "sportowy" panel dają wahania temperatury powietrza i ciśnienia atmosferycznego. ;-)

Starwarrior
22-06-2009, 15:05
Nie chce Was martwić, ale Wasze relacje po założeniu "sportowego" filtru wynikają głównie z dwóch przyczyn:

- Autosugestii
- Faktu, że zapewne zastąpiliście brudny papierowy filtr czystym "sportowym"

Obiektywnie większe zmiany niż "sportowy" panel dają wahania temperatury powietrza i ciśnienia atmosferycznego. ;-)

Może masz rację, ale ja w swoim mondku wymieniłem na wkładkę Pipercrosa jakieś 3 tygodnie po wymianie wszystkich filtrów (powietrza, paliwa i olejowego) i oleju. Różnicę czuję na pewno pomiędzy 1000 a 2000 obrotów, powyżej 2000 jak mi turbo "zapoda" to ciężko powiedzieć...

No chyba że dzięki nowemu olejowi opory pracy silnika się zmiejszyły i dlatego lepiej ciągnie... :lol:

Schem
22-06-2009, 15:09
Moja wkładka była również czyściutka i po wyjęciu K&N wróciła na swoje miejsce, a autosugestia również nie wchodzi w grę, bo na początku byłem bardzo sceptyczny, co widać w moich postach.
Wkładkę kupiłem dla checy, zamiast wymiany filtrów, w tej samej cenie można ją myć i oliwić...

Ale niektórzy wiedzą lepiej :D

dziewiectrzydwa
11-07-2009, 00:12
a tu aukcja jeszcze 2 dni :D

http://moto.allegro.pl/item675755112_k_n_sportowy_filtr_powietrza_mondeo_ iii_2000.html

Snot
11-07-2009, 10:32
Schem ma rację. Jeżdżę na "sportowej" wkładce k&n już ponad rok. I serio nie ma różnicy. Może lekko dźwięk się zmienił. Ale nie dla mocy zmieniłem filtr, tylko dla jego żywotności. Co pół roku sobie go czyszczę i wkładam spowrotem. 2 minuty roboty i nie musze wydawac kilkadziesiąt złotych na nowy filtr. A to już jest spora zaleta :)

SrebnaStrzała
11-07-2009, 13:13
Schem ma rację. Jeżdżę na "sportowej" wkładce k&n już ponad rok. I serio nie ma różnicy. Może lekko dźwięk się zmienił. Ale nie dla mocy zmieniłem filtr, tylko dla jego żywotności. Co pół roku sobie go czyszczę i wkładam spowrotem. 2 minuty roboty i nie musze wydawac kilkadziesiąt złotych na nowy filtr. A to już jest spora zaleta :)

aż tak łatwo się go czyści? Nie trzeba nic szorować?

Cobretti
11-07-2009, 13:43
odkurzyć, umyć, wysuszyć, psiknąć sprayem do filtra i wszystko ;)

Pablo_X
11-07-2009, 23:17
... I sportowa wkładka nie jest do niczego potrzebna, bo turbinie jest wszystko jedno przez co ciągnie, byle to coś było czyste i nie blokowało przepływu.
Mogą to być nawet stare rajtki teściowej...
Podzielam to zdanie.
W dieslu z turbiną, ECU ustala ciśnienie w kolektorze, więc turbina będzie tak mocno i długo dmuchać, aż uzyska żądane ciśnienie.
Delikatniejszy filtr może wpłynąć na laga.

berater
12-07-2009, 09:20
Od lat jeżdżę na wkładce K&N w TDCI i V6. Nigdy nie oczekiwałem wzrostów mocy czy mniejszego spalania. To mogą być odczucia subiektywne. Postawiłem na:
1. Wygodę stosowania
2. Oczywiste mniejsze opory przepływu powietrza. (bardzo zabrudzony filtr bawełniany ma mniejsze opory niż nowy papierowy).
Te powody są wg mnie wystarczające.
Nie przyjmuję do wiadomości teorii "fachowców", że K&N ma gorsze właściwości filtrujące niż papier, a tym samym "zgubne" skutki dla trwałości silnika. Co najmniej drugie tyle twierdzi, że wprost przeciwnie.

kubas1313
13-07-2009, 17:48
Witam !
wkładkę k&n kupiłemze wzgledów praktycznych i ... zdziwiłem się bardzo
auto (2.0 TDDI) zrobiło się żwawe na niskich obrotach - do tej pory poniżej 1800 obrotów auto nie jechało, było mułowate
teraz już od 1200 obrotów ładnie wkręca się w obroty, dynamicznie przyśpiesza

Starwarrior
15-07-2009, 07:54
Mam ten sam silnik i parę postów niżej pisałem o takich samych wrażeniach jak Twoje, więc coś w tym musi być... Tak na marginesie mój pipercross uległ uszkodzeniu podczas czyszczenia (chwila nieuwagi+synek sąsiada+śrubokręt) więc kupiłem wkładkę K&N i efekty takie same jak przedtem :)

kubas1313
15-07-2009, 10:29
no i stało się - filtr przeszedł test "żony"
otóż żona moja nie wiedziała nic o wymianie filtra, pojechała na zakupy i ..
po powrocie pyta:
"co zrobiłeś, ze autko jeździ tak fajnie ?"
B.

Schem
16-07-2009, 18:36
To teraz level2





CHIP :D

SrebnaStrzała
16-07-2009, 19:43
To teraz level2





CHIP :D

a jaki jest level 3? ^^

SrebnaStrzała
17-07-2009, 07:23
...a co powiecie na ten filtr ?
http://allegro.pl/item666130384_filtr_powietrza_simota_ford_mondeo_o fo006.html
Również bawełniany, a cena dużo niższa. Na ich stronie można go kupić za 79zł

Starwarrior
17-07-2009, 07:32
ta wkładka wygląda ok, powinna spełniać swoje zadanie...

Barracuda
19-07-2009, 19:56
Nie chce Was martwić, ale Wasze relacje po założeniu "sportowego" filtru wynikają głównie z dwóch przyczyn:

- Autosugestii
- Faktu, że zapewne zastąpiliście brudny papierowy filtr czystym "sportowym"

Obiektywnie większe zmiany niż "sportowy" panel dają wahania temperatury powietrza i ciśnienia atmosferycznego. ;-)

hmm, wydaje mi się że Twój sceptycyzm jest nadmierny.
Autosugestia... możliwe, tylko jak wytłumaczysz, że jak założę na chwilę papier (na czas mycia brudnego już K&N) to ewidentnie czuję spadek elastyczności, wzrost głośności i większą mułowatość (później reaguje na gaz) ?? to już nie jest autosugestia.

Sam zaznaczyłem na początku mojego postu, że różnice nie są jakoś zatrważająco duże, ale gdy doda się wszystkie + tego rozwiązania to przewyższają one zdecydowanie ewentualne - których jak widać właściwie nie ma (oprócz ceny i konieczności mycia/suszenia).

Ja tak czy siak polecam, teraz do Octavii też wstawiam wkłądkę K&N

marctwain
06-08-2009, 04:18
Witam. Właśnie się zastanawiałem na taką wkładką K&N. Nie wiem ile ona kosztuje, ale chyba przy nastepnej wymianie spróbuję. Wtedy coś napiszę. pozdr.:)

bocheno
06-08-2009, 10:55
A ja słyszałem opinie że od stosowania takich filtrów częściej padają przepływki tj. szybciej się brudzą (możliwe że przez olej stosowany do ich nasączania) i dają fałszywe dane o ilości powietrza.
Stosuję wkład K&N i moje odczucia pokrywają się z odczuciami forumowiczów: lepsza reakcja na gaz w dolnych partiach obrotowych zanim turbinka dobrze zassie powietrze + wyraźniej słyszalny dźwięk zasysanego powietrza.

marctwain
02-09-2009, 08:26
Ja założyłem taki filtr panelowy (33-2210). Silnik pracuje zdecydowanie ciszej, bardziej miękko. A spalanie spadło o ok. 0,9 ltr. (nie piszę o komputerze.);)

dikileiden
16-11-2009, 14:00
Ja od tygodnia mam wkładkę K&N i co ?? No do 2000obr/min. inne auto jakby ważył dużo mniej ,szybciej się zbiera i jest taki inny.A co najważniejsze silnik pracuja dużo ciszej i jakby ładniej i co i prawie znikło charczenie przy około 2000obr/min .Może ktoś powiedzieć że to po wymianie starego filtra na czysty taka różnica,no nie bardzo bo ja na ''starym'' papierowym jezdziłem do momentu wymiany na K&N około miesiąc. Według mnie warto zaopatrzyć się w tę wkładkę auto napewno odżyje. ;-)

jewro
16-11-2009, 15:07
Witam posiadam silnik TDDI i z tego co wyczytałem w poscie to najwiecej efektów i odczuc jest wlasnie przy naszym starszej generacji silniku, chyba sie skusze a efekty w poscie opiszę:-)

Blackwhite
16-11-2009, 15:36
Ja kupilem auto juz z zamontowanym K&N - czym to czyscicie?

pkakakozi
16-11-2009, 16:07
Witam
Od roku jestem wlascicielem Mondeo i pierwsze co zrobilem to wymienilem stary filtr na K&N. Co do odczuc to roznie to jest. Mozna to porownac do picia Actimela :) niby pomaga ale wyraznie tego nie widac ;).
Niby przeplyw powietrza jest wiekszy co powinno przekladac sie na osiagi.
Dla mnie najwazniejszym argumentem byla zywotnosc.
Producent deklaruje 1000000 mil, wiec wymiane filtra mam z glowy do konca zywotnosci silnika a mycie co 50000 nie powinno powodowac jakichkolwiek problemow.

Kupilem na allegro za 140. Firma ze slaska.

kubas1313
18-11-2009, 08:32
Ja kupilem auto juz z zamontowanym K&N - czym to czyscicie?

http://allegro.pl/item822176202_k_n_zestaw_do_mycia_czyszczenia_filt row_kn.html

najpierw czyścisz pod letnia bierząca wodą (mały strumień lub w misce), po wyschnieciu (naturaknym, NIE suszarka lub na grzejniku) nakładasz warstwę oleju
w zestawie jest pełna instrikcja HOW TO

jendrekmak
14-07-2010, 16:25
odgrzewam temat.
jak myjecie swoje filtry?
w zestawie do mycia jest środek myjący i olej - wiadomo
1. nasączenie środkiem myjącym
2. odczekanie do 5 minut
3. mycie pod wodą z niewielkim ciśnieniem
4. suszenie
5. olejowanie
i teraz ile czekacie z ponownym montażem filtra? od razu czy trochę później?

meff
04-10-2017, 10:59
jakby ktoś jeszcze pytał jak wpływa zmiana filtru na osiągi to tutaj jest test - co prawda na benzynce bez turbo ale widać wyraźnie efekty

https://www.youtube.com/watch?v=8QFsBMUeyUU&t

Fiscior
05-08-2019, 11:44
Witam odświeżę trochę wątek :) Od miesiąca mam zamontowany filtr pipercross'a. Z plusów to uważam jedynie że trochę mniej dymi przy przyśpieszaniu z niskich obrotów.
Ale przez pierwsze 3 zbiorniki sporo podniosło mi się spalanie (ok. 0,8-1l/100km) i dopiero teraz wraca do normy jaka była na papierowym filtrze. Czy mogło to byc spowodowane innym przepływem powietrza i jakąś adaptacją układu?

Pakula
29-11-2024, 12:39
Moż jest ktoś chętny kupić używany filtr K&N do Mondeo mk4?