fantozzi
05-02-2009, 16:21
Potrzebuję wymienić uszczelniacz na wale po kołem pasowym paska wieloklinowego. Jaka jest procedura. W którą stronę się odkręca śruba i jak zablokować koło żeby się nie obracało, następnie zejdzie bez problemów czy potrzebny ściągacz.
Jak by co to klucz pneumatyczny mam, ale boję się go użyć bo nie wiem w która stronę kręcić. Nie chciałbym ukręcić śruby. Bardzo proszę o pomoc.
motorek26
05-02-2009, 18:29
śruby mają normalny gwint czyli odkręcasz w lewo możesz śmiało kręcić pneumatem nic sie nie stanie koło jak odkręcisz schodzi normalnie bez żadnego ściągacza
fantozzi
05-02-2009, 19:57
i lipa w lewo nie idzie pneumatem i co teraz? próbowałem z 10 minut i nic
:fcp11
Andrzej_G
06-02-2009, 15:47
i lipa w lewo nie idzie pneumatem i co teraz? próbowałem z 10 minut i nic
:fcp11
Witam ja wymieniałem w warsztacie owo koło pasowe - z tego co widziałem robili to kluczem pneumatycznym. Fakt ciężko było odkręcić ale w końcu śruba puściła. Koło zeszło bez problemu. Cała operacja trwała 20 min z odkręceniem osłony, koła prawego i montaż nowego koła pasowego i reszty. Koszt takiej usługi 60 zł.
motorek26
06-02-2009, 21:16
i lipa w lewo nie idzie pneumatem i co teraz
to coś kiepski ten twój pneumat powinno póścić a jeżeli sie boisz to podjedź do warsztatu
fantozzi
07-02-2009, 12:12
wymieniłem dzisiaj pneumata na Japoński profesjonalny 540Nm i dalej lipa , jakiego pnumata mają w warsztatach? ile mocy Nm. kompresor mam z baniakiem 100l sprężarka dwa cylindry wydajność 300l na minutę. Co jest nie tak.
motorek26
07-02-2009, 13:45
może za małe ciśnienie masz na wyjściu z tego kompresora ja mam ustawione 8.5 atm a klucz mam taki http://allegro.pl/item541084164_wurth_k ... 1_2_h.html (http://allegro.pl/item541084164_wurth_klucz_pneumatyczny_dss_1_2_h.h tml)
fantozzi
07-02-2009, 14:16
mój się wyłacza przy 8 atm ale prducent klucza mówi że max 7 a pracuje przy 6,3. A jaki ma pan kompresor?
taki kompresor http://sklep.airpress.pl/go/_info/?user ... 44&lang=pl (http://sklep.airpress.pl/go/_info/?user_id=36844&lang=pl) a taki klucz http://www.airpress.pl/index.php?/Produ ... arowy-1-22 (http://www.airpress.pl/index.php?/Produkty/Narzedzia-reczne/Klucze-udarowe/Klucz-udarowy-1-22) tylko w necie parametry są inne jak w istrukcji którą dostałem kompresor pisze że wydajność 300l na min a w necie 250 klucz natomiast w necie pisze że 1084Nm a na opakowaniu 590Nm nr katologowy ten sam w obu przypadkach.
motorek26
07-02-2009, 14:32
klucz nawet jak ma podane że może pracować przy iluś tam to i tak nic mu sie nie stanie jak bedzie miał wieksze ciśnienie
myśle że może byc tak mocmo dokręcone że pneumat nie może sobie dać rady może zrób jakąś fotke tego koła co odkecasz
fantozzi
07-02-2009, 15:19
na alegro to znalazłem chyba to samo co w TDCI http://moto.allegro.pl/item541780535_ko ... ml#gallery (http://moto.allegro.pl/item541780535_kolo_pasowe_walu_korbowego_ford_focu s_1_8tddi.html#gallery)
motorek26
07-02-2009, 15:26
a może spróbuj recznie odkrecić zablokuj wał najlepiej wyciągnij rozrusznik i zablokuj koło zamachowe i wtedy spróbuj odkrecać recznie tą śrube po srubie nie widac żeby miała oznaczenie że jest tam lewy gwint
fantozzi
07-02-2009, 15:31
jak zablokować wał trzeba sobie coś skontrułować, czy da się inaczej
motorek26
07-02-2009, 15:41
najlepiej koło zamachowe np. jakąś łyżką no i jeszcze kogoś żeby ci pomógł
A moim zdaniem właśnie ta śruba powinna odkręcać się zgodnie z obrotami wału korbowego czyli w prawo. A dlatogo żeby zapobiec samowolnemu odkręcaniu się. :fcp5
motorek26
07-02-2009, 20:12
darooo, w 99% aut śruby te na wale mają gwint prawy i dlatego też wkręca sie je na specjalny klej do gwintów a jeżeli jest lewy gwint to jest oznaczenie na takiej śrubie
fantozzi
10-02-2009, 17:17
Uszczelniacz wymieniony, ale w ASO, koszty:
uszczelniacz 73,44
nowa śruba 15,90 (taka procedura)
robocizna 145,18 1godz 15minut.
----------
234,52
Śruba ma standartowy gwint i się normalnie odkręca, próbowali kluczem udarowym elektrycznym, ale na próżno, specjalny klucz do blokowania koła pasowego też nie zdał egzaminu, więc odkręcili rozrusznik i zablokowali wał lecz nie specjalną blokadą tylko jakimś dużym wkrętakiem. Śruba była nieźle dokręcona, dopiero kluczem o długości ramienia około 1 metr nieźle się przykładając poszło. Koło schodzi normalnie, a uszczelniacz jest zaraz z brzegu i wyjmuje się go bez problemu jak i zakłada. Dokręcili koło kluczem dynamometrycznym o sile 100Nm + 90°. Chociaż znalazłem w necie fordowską procedurę to pisało, że w dieslach comon reil na dwa etapy pierwszy 150Nm i drugi 250Nm. Oby mi się nie odkręciło. AHA na nowej śrubie nie było kleju i nic podobnego.
Sugestie motrek 26 były trafne i jak najbardziej prawidłowe dziękuję.