Zobacz pełną wersję : slabe cisnienie oleju + znikajacy plyn chlodniczy


mihal
05-02-2009, 20:08
Witam
mam problem z vw polo 6n 1,4 8V (97r.) - wiem, ze to nie forum vw ale problem jest raczej ogolny.
bede wdzieczny za klika wskazowek zanim oddam samochod do mechanika.

otoż od kilku tygodni dosc szybko znika plyn chlodniczy. pod samochodem sucho. wiec albo tylko podczas jazdy (ale pompa wody robiona 10 tys km temu) albo kapie gdzies na silnik/podluznice.... wiem, ze korek jest troche nieszczelny ale zeby az tak duzo ubywalo przez sam slabo trzymajacy korek??
generalnie w pierwszym momencie pomyslalem o uszczelce pod glowica (maslo na korku), tylko ze uszczelka byla robiona kilka miesiecy temu (+planowanie glowicy itd..). bycmoze glowica byla zle splanowana i plyn idzie do silnika. jednak mechanik u ktorego to robilem twierdzi, ze to napewno nie uszczelka bo cisnienie w ukl. chlodzenia jest niskie (bodajze ok 1 bara) a jakby to byla uszczelka pod gl. to to cisnienie bylo by bardzo wyskoie, za wysokie! i tu pytanie - czy to prawda?

druga sprawa:

w sumie prawie jednoczesnie z tym ubywaniem plynu pojawil sie problem z cisnieniem oleju. jak samochod sie rozgrzeje to miga kontrolka i slychac szklanki - wiec ewidentnie cisnienie jest slabe. mechanik stawia na pompe olejowa = rozbieranie silnika od dolu itd...
wiem, ze w tych silnikach problemem jest odma. ostatnio byly spore mrozy a samochod dosc malo jezdzi. ale jakby puscila odma to olej by sie w pierwszej kolejnosci rozlal, a poziom na 3/4 trzyma caly czas.

czy te dwie sprawy moga miec jakis zwiazek? czy to raczej zbiego okolicznosci??
bede wdzieczny za kazda wskazowke, na co mam sie nie dac nabrac w warsztacie.

dzieki
Pozdrawiam

DJKOLO
06-02-2009, 20:24
moim zdaniem to jeśli układ chłodzenia jest szczelny , ciecz nie wyparowała to znajduje się w misie olejowej albo w kabinie kierowcy pod siedzeniem (USZKODZONA NAGRZEWNICA) no bo nie ma innej możliwości na zdrowy rozum . Jeśli znajdziesz w misie olejowej to nie koniecznie musiała pójść głowica , może być pęknięty cylinder taka mała rysa grubości włosa . Jak uruchomisz samochód i odkręcisz korek a ciecz nie buzuje (jak woda w czajniku ) tzn raczej głowica dobra . Może też być uszczelka pod głowicą ale szczelina jest pomiędzy cylindrami TAK MI SIĘ WYDAJE

maciej_b
07-02-2009, 14:51
mihal, a jak głowica była robiona to po ok 500 km była dokręcana ponownie?
Czy tylko jak składali silnik do kupy?

mihal
07-02-2009, 18:47
nie byla dokrecana.
moze od tego zaczac?
dzieki, nie mialem pojecia, ze cos takiego sie robi.

motorek26
07-02-2009, 19:00
mihal, a jak głowica była robiona to po ok 500 km była dokręcana ponownie?
Czy tylko jak składali silnik do kupy?


maciej_b, to nie jest maluch żeby głowice ponownie dokręcać

maciej_b
08-02-2009, 09:22
motorek26, może nie maluch ale stare metody się sprawdzają nawet w takich jednostkach. Sam widziałem zarówno jak i w silniku mercedesa jak i forda, że po pewnym czasie jeszcze można było dokręcić głowicę (śruby poszły jeszcze ok 1/8 obrotu - oczywiście moment dokręcenia w/g książki).
W przypadku mercedesa ma pewno pomogło właśnie ponowne dokręcenie (uszczelkę wydmuchiwało 3 razy w ciągu pół roku) po tym zabiegu jest już 2 lata i nic się nie dzieje.

PS
Nie chcę prowadzić dyskusji nt: skutecznych metod dokręcania głowicy bo nie o to tu chodzi. Sugeruję jedynie pewne rozwiązania...

Walut
08-02-2009, 09:39
sytuacja prosta , ktoś zpieprzył robotę z głowicą, a teraz dojdą jeszcze panewki, bo płyn chłodniczy ma strasznie słabe własności smarne. Postaw to auto na kołki i zrób to jak należy. jeżdżąc z tym tylko pogarszasz sytuację. Powyżsi dyskutanci dyskutują o skutecznym rad sposobie a przyczyna jest prosta. Nie mówię że tania do usunięcia. Lampka ciśnienia oleju zapala się bo już wypłukało panewki i tyle , pozdrawiam i życzę obyś trafił na gościa co dobrze to zrobi.

Walut
08-02-2009, 09:40
sytuacja prosta , ktoś zpieprzył robotę z głowicą, a teraz dojdą jeszcze panewki, bo płyn chłodniczy ma strasznie słabe własności smarne. Postaw to auto na kołki i zrób to jak należy. jeżdżąc z tym tylko pogarszasz sytuację. Powyżsi dyskutanci dyskutują o skutecznym rad sposobie a przyczyna jest prosta. Nie mówię że tania do usunięcia. Lampka ciśnienia oleju zapala się bo już wypłukało panewki i tyle , pozdrawiam i życzę obyś trafił na gościa co dobrze to zrobi.

motorek26
08-02-2009, 10:53
maciej_b, dlatego teraz każdy producent uszczelek zaleca wymiane śrub na nowe aby nie było takich problemów i podaje też momenty dokrecania tej uszczelki razem z głowica

shapyr
08-02-2009, 14:26
...plyn idzie do silnika. jednak mechanik u ktorego to robilem twierdzi, ze to napewno nie uszczelka bo cisnienie w ukl. chlodzenia jest niskie (bodajze ok 1 bara) a jakby to byla uszczelka pod gl. to to cisnienie bylo by bardzo wyskoie, za wysokie! i tu pytanie - czy to prawda?

Może być tak że silnik zaciąga płyn chłodzący do cylindra i go wyrzuca na zewnątrz poprzez układ wydechowy. Miałem tak w Astrze, a ciśnienie w układzie chłodzenia było jak najbardziej normalne. Najprostszą metodą jest posmakowanie wody kapiącej z rury wydechowej, ponieważ glikol nie ulega spaleniu i daje się wyczuć jego smak. Normalnie woda ta jest w zasadzie bez smaku. I nie ma się czego obawiać bo posmakowanie z pewnością nie zaszkodzi.

mihal
09-02-2009, 07:25
no ale jakby to byl uszczelka pod glowica to weze od ukl chlodzenia byly by chyba twarde, a sa miekkie. cisnienie jest zdecydowanie za niskie. no i nie brzybywa oleju.

bycmoze rzeczywiscie wyrzuca przez ukl wydechowy. czy wtedy tez jest prawdopodobne wyplukanie panewek?

i jak tu teraz udowodnic skur..... ze to ich wina. upieraja sie, ze kontrolka to moze byc od uszkodzonej np pompy olejowej.

piotrek 74
09-02-2009, 08:11
jak robiłeś głowicę +planowanie to zwiększyłeś stopień sprężania i to może być przyczyną rozsypania się panewek(brak odpowiedniego ciśnienia oleju,lub jak mówi ci mechanik pada pompa) Głowica przed planowaniem była na pewno dobra lub sprawdzana?