Zobacz pełną wersję : pasek rozrządu focus 1,8 tddi


breneka
27-06-2005, 20:28
Pasek wymieniany wraz z rolką ok 3 tys kilometrów wstecz dziś pękł jak szmata pasek geytsa czy silnik może mieć jakieś poważne uszkodzenia , auto stoi do rana na warsztacie aa ja mam niepokój o resztę całkowity przebieg auta 111 tys ,kil. proszę bardzo o poważne i rzeczowe wyjaśnienia

danielr
27-06-2005, 21:03
Kiedys pekl mi pasek rozrzadu w escorcie. W skrocie jak peka pasek rozrzadu to silnik traci synchronizacje i wszystkie tloki i zawory lataja jak chca zderzajac sie ze soba :-) . Jesli silnik jest kolizyjny (a chyba w wiekszosci fordow silniki sa wlasnie takie) to oznacza to powazne uszkodzenia. Z drugiej strony po wymianie powyginanych uszkodzonych elementow silnik w escorcie dojezdzil mi 260 tys. km bez klopotu.
Wydaje mi sie, ze jezeli pasek pekl 3 tys. po wymianie to znaczy, ze mozesz spokojnie dochodzic swoich praw zarowno z tytulu rekojmi na usluge wymiany jak i gwarancji (jelsi jest) na element - pasek.

Assan
27-06-2005, 23:57
Jesli silnik jest kolizyjny
Jest kolizyjny .Spustoszenie w silniku,tyle można powiedzieć. Najbardziej narażone elementy to zawory i tłoki,i miejmy nadzieje że tylko tyle

ERKA
28-06-2005, 09:11
Szykuje Ci się mały remont silnika: głowica, zawory, etc.

michu
28-06-2005, 09:21
Ale z tego co ja się dowiedziałem w ASO to rozrząd w tddi jest na łańcuszku i teoretycznie bezobsługowy, na pasku jest jedynie pompa wodna i to trzeba wymienić z rolką przy 120 tyś. Tak w serwisie powiedzieli

danielr
28-06-2005, 09:30
Hmm... przeciez autor pierwszego postu twierdzi, ze byla wymiana paska z rolka ?
A jak ciekawostke powiem, ze mi w przypadku TDCi opowiadali w 2 roznych ASO (w zaleznosci od tego z kim rozmawialem):

- masz lancuch zamiast paska i on jest forever, nie zmienia sie go (Pani w biurze serwisu)
- masz lancuch ale zmienia sie go co 120 tys. km (pan w serwisie)
- masz pasek i bedzie wymieniony przy przegladzie rozszerzonym przy 60 tys. km (pani przez telefon umawiajac mnie na przeglad)
- masz pasek i przy 100 tys. mozna lepiej go wymienic (mechanik w serwisie)

i komu tu wierzyc ? :roll:

ERKA
28-06-2005, 09:35
Pytanie kto mu ten pasek wymieniał. Powinien u nich zareklamować koszt remontu tego silnika to kilka tysi.

michu
28-06-2005, 12:13
Hmm... przeciez autor pierwszego postu twierdzi, ze byla wymiana paska z rolka ?
A jak ciekawostke powiem, ze mi w przypadku TDCi opowiadali w 2 roznych ASO (w zaleznosci od tego z kim rozmawialem):

- masz lancuch zamiast paska i on jest forever, nie zmienia sie go (Pani w biurze serwisu)
- masz lancuch ale zmienia sie go co 120 tys. km (pan w serwisie)
- masz pasek i bedzie wymieniony przy przegladzie rozszerzonym przy 60 tys. km (pani przez telefon umawiajac mnie na przeglad)
- masz pasek i przy 100 tys. mozna lepiej go wymienic (mechanik w serwisie)

i komu tu wierzyc ? :roll:


JAJA czy jak

woy
28-06-2005, 12:38
Wersja z łańcuchem jest wg moich wiadmości prawdziwa tzn. rozrząd jest na łańcuchu a tylko pompa napędzana jest paskiem... Co do wymiany to wg mojej wersji 80 kkm i tego się trzymałem i teraz śpię (jeżdżę ) spokojnie, a przy kupnie paska zrezygnowałem z "geytsa" na rzecz kilkanaście zł droższego Boscha... Co tanie to dogie jak mówi stare przysłowie...

Marcin111
29-06-2005, 22:23
W moim 1,8 TDDI 90km z 2000r.wymieniałem po 110 i był pasek i jedna rolka !!!

Pawel
29-06-2005, 22:56
Jest i pasek z rolką, jest i łańcuch w zalezności od wersji, ale to po VINie mozna dojść. A patrząc na rysunki to wydaje mi się , ze jest i to i to.
Pasek nazywa się -> napęd wałka rozrządu,
a łańcuch -> łańcuch (napęd) rozrządu.

TOMEK07
29-06-2005, 23:04
no i nie ma jak to łańcuch !
jeździć tak długo aż się poluzuje sam da znać
a pasek puk i remoncik :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TomaszM
04-07-2005, 10:26
Witam. Nie dajcie się porobić, w Focusach jest oczywiście i posek i łańcuch, ale to łańcuch napędza rozrząd i nie przewiduję sie jego wymiany, a pasek napędza tylko pompę wtryskową tak więc w przypadku zerwania nic się nie dzieje, żadnej awarii mechanicznej, ewentualne ustawienie ponowne pompy aby we włściwym momencie podawała paliwo, koszty mysle że pasek + rolka około 250zl i robota max 150zl przynajmniej ja za tekie pienidze bym to zrobił, a cześci za tyle mogę dostać