Zobacz pełną wersję : C-MAX skrzypi - co z tym zrobić?
Witam, jestem użytkownikiem C-MAXA ( 1,6 benz. ) od 04/2004 (19 kkm.)
Od pewnego czasu, jak sie zrobiło ciepło, zaczęły "skrzypieć" z obu stron szyby. Objawy nasilają się szczególnie jak auto stoi dłużej na postoju. Dziwne, bo w ub. roku i w zimie nie słyszałem tego.
Proszę o informację, co jest przyczyną "skrzypienia" szyb w drzwiach i jak to wyeliminować.
Dzięki z góry za odpowiedź.
LM (lemozloc@op.pl)
piatekadam 28-06-2005, 03:31 To nie szyby tylko najprawdopodobniej uszczelki w drzwiach. U mnie jest to samo i myślę posmarować je talkiem. Jeśli nie pomoże to jadę do serwisu.
Witam Piatekadam,
uszczelki w drzwiach smaruje silikonem, natomiast jak opuściłem wszystkie szyby do końca to "skrzypienie" ucichło, dlatego myślę, że to szyby. Ponadto znalazłem na Autocentrum.pl w jednej z ocen właśnie informacje o "skrzypieniu" szyb. Nie chce sam próbować czgoś lać lub sypać na uszczelki szyb, bo gwarancja jeszcze działa. Nie spieszę się do serwisu bo mam watpliwości, czy dadzą sobie radę (przeczytaj o stukach w podwoziu - wymieniono mi amortyzatory, a okazało się po trzeciej wizycie w serwisie, że to stukał obluzowany zbiorniczek spryskiwacza. Dlatego szukam na Forum porady
piatekadam 29-06-2005, 00:22 Sorry! Dowiedziałem się czegoś nowego (o szybach nie słyszałem). Co do stukania w podwoziu to wymieniono mi górne mocowania amortyzatorów przednich (łożyska), no i ... Umówiony jestem na wizytę w serwisie w przyszłym tygodniu w sprawie stukania w zawieszeniu. Nawiasem mówiąc kupiłem Focusa c-maxa poniważ miał mieć świetne zawieszenie.
dziwne ze w nowym autku cos skrzypi. karoseria samochodu podczas jazdy pracuje i nawet slyszalem ze w kilkultnich autach moze sie zdazyc ze peknie od tego szyba! :shock: podobno skuteczna metoda jest montaz rozporki. nieznacznie to usztywni auto. moze cos od drgan sie przesunelo i haczy. moze brud jest miedzy uszczelka a szyba przeczysc dobrze jak nie pomoze to chyba nie masz wyjscia jak rozebrac tapicerke i szukac przyczyny w dzwiach
Witam,
W moim focusie C-Max-ie pojawiło sie to skrzypienie po jakims miesiącu użytkowania. Sprawa jest banalna ale bardzo wkurzająca. Winna jest konstrukcja uszczelek drzwi ( tych gumowych pokrytych czymś nakształt filcu). Gdy są one suche to powodują niemiłosierne skrzypienia w wyniku pracy z karoserią samochodu. Jedynym naprawdę skutecznym rozwiazaniem jest silikonowanie ich co tydzień lub dwa.
Zgłaszałem ten problem w serwisie, ale oni także tylko silikonują uszczelki.
Poza tym występuje jeszcze wiecej problemów z skrzypieniem.. Oto lista problemów,
które pojawiły się w moim samochodze:
- skrzypienie tylnych foteli ( zastosowalem uszczelki (hydrauliczne ) do izolacji bolców mocujacych od karoserii)
- skrzypienie i hałasy pochodące z okolic tylnej klapy( problem powraca co jakiś czas, winna jest wadliwa konstrukcja zamka tylnej klapy - jak na razie jeszcz z tym walczę)
- skokowa praca wycieraczek powodujaca duży hałas ( trzeba było ustawić odpowiedni kąt
natarcia piór poprzez ordynarne dogięcie ramienia wycieraczki )
- skrzypienie z okolic górnego mocowania pasa bezpieczeństwa ( winny był luźny slizgacz -
został on przyklejony na taśmę dwustronną)
- ostatni hit !!! piszczący pedał sprzęgła ( jak stara szafa) jestem umówiony z serwisem
na wymianę ( żadne smarowanie nie pomagało)
Pozdrawiam
Charnaś
Witam Charnaś,
u mnie na razie tylko te szyby "skrzypią", chociaż na początku też rozkręcałem obudowę pasów. Myślałem o silikonowaniu uszczelek"niby filcowych", ale obawiałem się ich uszkodzenia. Możesz polecić jakiś dobry silikon - sa różne, które stosowałem do uszczelek gumowych wdrzwiach i klapach.
U mnie też czasem wycieraczki "przycinają" się, ale zauważyłem to tylko przy jeździe pod wiatr lub kiedy pracują po suchej szybie.
LM
[ Dodano: 2005-07-08, 22:31 ]
Z Firmy NOVA z Lublina otrzymałem nastepującą poradę na skrzypienie szyb:
"Panie Leszku, Nie jest to wada wszystkich Focusów C-Max, ale kilka sztuk ma taki problem.
Ford zdiagnozował tą usterkę i sposób jej naprawy poprzez wymianę uszczelek tylnych szyb. Nasz jeden klient jest po takiej wymianie i skrzypienie ustało."
Polecam taki serwis - czyta forum i radzi - BRAWO!
LM
Witam Charnaś,
u mnie na razie tylko te szyby "skrzypią", chociaż na początku też rozkręcałem obudowę pasów. Myślałem o silikonowaniu uszczelek"niby filcowych", ale obawiałem się ich uszkodzenia. Możesz polecić jakiś dobry silikon - sa różne, które stosowałem do uszczelek gumowych wdrzwiach i klapach.
U mnie też czasem wycieraczki "przycinają" się, ale zauważyłem to tylko przy jeździe pod wiatr lub kiedy pracują po suchej szybie.
LM
[ Dodano: 2005-07-08, 22:31 ]
Z Firmy NOVA z Lublina otrzymałem nastepującą poradę na skrzypienie szyb:
"Panie Leszku, Nie jest to wada wszystkich Focusów C-Max, ale kilka sztuk ma taki problem.
Ford zdiagnozował tą usterkę i sposób jej naprawy poprzez wymianę uszczelek tylnych szyb. Nasz jeden klient jest po takiej wymianie i skrzypienie ustało."
Polecam taki serwis - czyta forum i radzi - BRAWO!
LM
nie bij tak szybko brawo może zamiast wymieniac pojechali tym niby specjal sprayem?
w fusionach też tak jest
a stuki w podwoziu ? może to być banalne ale czasami słychac w całym aucie jak wydech jest żle zamocowany
Z Firmy NOVA z Lublina otrzymałem nastepującą poradę na skrzypienie szyb:
"Panie Leszku, Nie jest to wada wszystkich Focusów C-Max, ale kilka sztuk ma taki problem.
Ford zdiagnozował tą usterkę i sposób jej naprawy poprzez wymianę uszczelek tylnych szyb. Nasz jeden klient jest po takiej wymianie i skrzypienie ustało."
Polecam taki serwis - czyta forum i radzi - BRAWO!
LM, z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chyba tam jeszcze nie byłeś. Po kilku wizytach zmieniłbyś zdanie :D
A tak do rzeczy. Na "skrzypienie szyb" pomaga smarowanie prowadnic, a dokładniej elementów na których jest umocowana szyba. Skrzypienie powstaje w miejscu współpracy tego elementu z prowadnicą. Trzeba oczywiście zdjąć tapicerkę drzwi.
Z cytowanej wpowiedzi ASO wnioskuję, że przy okazji wymiany tych uszczelek zruszyli, alby nasmarowali przy okazji prowadnice i dlatego pomogło. U mnie szyby też skrzypiały i sam sobie poradziłem. :razz:
jakubek2002 14-10-2005, 08:54 Skrzypienie pojawiło mi się niedawno ale 3x byłem holowany do serwisu bo komp. pokazywał mi usterkę silnika! dopiero po misiącu sobie z tym poradzili. Skandal!!! Przyczyną był podobno wadliwy ... pedał GAZU. Teraz jest ok. W serwisie powiedzieli mi, że objawy jakie zaobserwowałem przed awarią tj. falowanie obrotów na jałowym były zapowiedzią tej usterki. teraz z niepokojem obserwuję obrotomierz bo jak mi sie skończy gwarancja to będzie kicha.
Mam jeszcze jeden problem. Czy do C-max 1.8 można zamontować inst. gazową? W serwisie powiedzieli mi, że NIE! Ale w Niemczech widziałem w sprzedaży takiego Forda z fabryczną instalacją LPG! Wynika z tego, że można. Pewnie jakieś przetróbki są konieczne ale zawsze to wypadnie taniej niż PB95. Jeśli ktoś ma w tym zakresie info to proszę o wiadomość.
Skrzypienie pojawiło mi się niedawno ale 3x byłem holowany do serwisu bo komp. pokazywał mi usterkę silnika! dopiero po misiącu sobie z tym poradzili. Skandal!!! Przyczyną był podobno wadliwy ... pedał GAZU. Teraz jest ok. W serwisie powiedzieli mi, że objawy jakie zaobserwowałem przed awarią tj. falowanie obrotów na jałowym były zapowiedzią tej usterki. teraz z niepokojem obserwuję obrotomierz bo jak mi sie skończy gwarancja to będzie kicha.
Mam jeszcze jeden problem. Czy do C-max 1.8 można zamontować inst. gazową? W serwisie powiedzieli mi, że NIE! Ale w Niemczech widziałem w sprzedaży takiego Forda z fabryczną instalacją LPG! Wynika z tego, że można. Pewnie jakieś przetróbki są konieczne ale zawsze to wypadnie taniej niż PB95. Jeśli ktoś ma w tym zakresie info to proszę o wiadomość.
trudno mi powiedzieć ale do 1,4 i 1,6 odradzają instalowanie gazu nawet fachowcy własnie z tych warsztatów ,
po pierwsze płyn do lubrufikacji tak jak było na forum Fusiona niszczy katalizator , bez tego płynu zniszczeniu ulegną gniazda zaworów , a po trzecie w Niemczech sobie na to moga pozwolić bo on kupi kata za marne pieniądze jak dla niego a dla nas to już większy koszt no chyba że dla Ciebie nie :wink:
Witam,
Ja też miałem takie problemy ze skrzypieniem dochodącym z drzwi, szczególnie przy dużych przechyłach nadwozia, jak np. zjeżdżanie z krawężnika itp.
Pojechałem do serwisu i od razu wiedzieli o co chodzi. Zaproponowali wymianę uszczelek drzwiowych, ale ponieważ musieli je zamówić, doraźnie spryskali wcześniej stare silikonem. Trochę to dało ale bardzo mało. Po wymianie uszczelek problem znikł -- CISZA!
Skrzypienie pojawiło mi się niedawno ale 3x byłem holowany do serwisu bo komp. pokazywał mi usterkę silnika! dopiero po misiącu sobie z tym poradzili. Skandal!!! Przyczyną był podobno wadliwy ... pedał GAZU. Teraz jest ok. W serwisie powiedzieli mi, że objawy jakie zaobserwowałem przed awarią tj. falowanie obrotów na jałowym były zapowiedzią tej usterki. teraz z niepokojem obserwuję obrotomierz bo jak mi sie skończy gwarancja to będzie kicha.
O Kurczę!!! Sorry, że trochę off topic w tym wątku, ale dobrze wiedzieć. Ja miałem dokładnie takie same objawy gdzieś tak w marcu, czy kwietniu. Parę razy pomogło działanie, jak w Windowsie (dosłownie) wysiadłem, otworzyłem maskę, popatrzyłem na silnik, zamknąłem maskę, wsiadłem, kluczyk w stacyjkę i zapalał :) Dwa razy mi się tak zdarzyło, a objaw był taki, jakby ktoś ako wyciągnął, bo radio się kodowało przy okazji i trzeba było pin wprowadzać. I taką historię z tymi wolnymi obrotami też miałem. I faktycznie myślałem, że to problem z pedałem gazu, bo to podobno jest elektronicznie zrobione i gdzieś w instrukcji znalazłem podobny opis objawów. Skończyło sie tak, że na lawecie do serwisu pojechał, ale nic nie wymienili. Podobno tylko kable podokręcali, bo były gdzieś poluzowane.
Pozdrawiam.
damian6819 20-02-2006, 16:24 Kurcze patrzcie nowiutke bryki a już się walo ja mam mondka lecz też już zawieszenie siadło :)) a to pewnie dzieki temu jak piratuje :P A do rzeczy co chodzi o uszczelki u mnie od kierowcy w dzwiach wieje jak jade ze nawet klimy nie musze włączać uszczelki szczelne moze musze sciagnac tapicerke dzrwei pozdraiwam :P
Skrzypienie pojawiło mi się niedawno ale 3x byłem holowany do serwisu bo komp. pokazywał mi usterkę silnika! dopiero po misiącu sobie z tym poradzili. Skandal!!! Przyczyną był podobno wadliwy ... pedał GAZU. Teraz jest ok. W serwisie powiedzieli mi, że objawy jakie zaobserwowałem przed awarią tj. falowanie obrotów na jałowym były zapowiedzią tej usterki. teraz z niepokojem obserwuję obrotomierz bo jak mi sie skończy gwarancja to będzie kicha.
Mam jeszcze jeden problem. Czy do C-max 1.8 można zamontować inst. gazową? W serwisie powiedzieli mi, że NIE! Ale w Niemczech widziałem w sprzedaży takiego Forda z fabryczną instalacją LPG! Wynika z tego, że można. Pewnie jakieś przetróbki są konieczne ale zawsze to wypadnie taniej niż PB95. Jeśli ktoś ma w tym zakresie info to proszę o wiadomość.
Pedał Gazu ? hmmmmm... albo faktycznie miałeś walnięty pedał gazu olbo ci sciemę puścicli ...
Zapytaj się czy nie wymienili ci przez przypadek przepustnicy z chłodzonej wodą na chłodzoną powietrzem. Te obiawy które miałeś to uszkodzenie przepustnicy. Coś nie tak z silnikiem krokowy ... przez to samochód żre hektolitry paliwa -> mnie do 16l/100 portafił.:)
AgnieszkaT3 20-05-2006, 18:39 Witam wszystkich posiadaczy Focusika. Ja jestem kobietką i jestem właścicielką FOCUSA C-MAX 2,0 Diesel. W kwestii "skrzypienia" - też to miałam. W seriwsie wymieniono mi uszczelki i po problemie !! :fcp18 Poza tym, po dwóch latach eksploatacji i prawie 50 tys. na liczniku.. autko sprawuje się SUPER !!!
Robert44 15-06-2006, 10:30 Witam!
U mnie przez ponad rok użytkowania problemu skrzypienia uszczelek nie było i nagle... pojawił sie kilkanaście dni temu. Oczywiście planuję wizytę w ASO, skoro- jak wyczytałem na forum- niektórym wymieniono uszczelki. Teraz tylko proszę o radę. Czym, na ten moment, posmarować uszczelki? No chyba nie silikonem!?
MarekAgata 07-08-2006, 10:28 Wymianiano mi uszczelki juz 2 razy. Za pierwszym razem skrzypienie wrocilo po 3 dniach. teraz byl miesiac spokoju - i 3 dni temu wrocilo wszystko.
Juz nie wiem co robic.
Moze jednak smarowanie daje lepsze efekty? :fcp11
jakubek2002 18-10-2006, 11:05 Wymianiano mi uszczelki juz 2 razy. Za pierwszym razem skrzypienie wrocilo po 3 dniach. teraz byl miesiac spokoju - i 3 dni temu wrocilo wszystko.
Juz nie wiem co robic.
Moze jednak smarowanie daje lepsze efekty? :fcp11
Ford Polska zaleca likwidowanie skrzypienia uszczelek drzwiowych poprzez... naklejanie tasmy bezbarwnej na karoserię w miejscu styku jej z filcowymi uszczelkami drzwi!!!
Zastanawiam sie czy to nie jest przyznanie sie Forda do wady konstrukcyjnej skoro pomaga takie rozwiązanie rodem z domowej szuflady?
może to jest powód do żądania zwrotu pieniędzy za auto????? Jesli komuś udało się zwrócić C-Maxa niech da przepis na to ;)
Robert44 18-10-2006, 22:30 Witam!
Pisałem w czerwcu o mocno skrzypiących uszczelkach. Silikonowałem je sam, ale nic to nie dało. Kiedy od serwisu zażądałem wymiany uszczelek powiedzieli, że mogą to zrobić ale po uprzednim oczyszczeniu i posmarowaniu uszczelek...i dopiero jak to nie pomoże, to wymienią.
W sumie oczyścili, posmarowali i do dzisiaj nic nie skrzypi (oby tak dalej, gwarancja kończy się za 2 dni!) tj. już ponad 3 miesiące .
Te zalecenia Ford Polska na temat bezbarwnej taśmy to jakiś żart?
jakubek2002 23-10-2006, 10:17 Te zalecenia Ford Polska na temat bezbarwnej taśmy to jakiś żart?[/quote]
To nie żart! Mam teraz przyklejone takie taśmy wdłuż całej górnej linii styku uszczelek drzwi z karoserią tj tam gdzie jest ten straszny filc.
Miałem silikonowane uczelnik 2 razy - nie pomogło, wymienione kompletnie uszczelki drzwi - nie pomogło. Napisałem do Ford Polska, że serwis z tym sobie nie może poradzić i odposali mi, że zespół wykwalifikowanych inżynierów zbada problem i znajdzie skuteczne rozwiązanie. Kiedy odbierałem samochód z serwisu powiedzieli mi, że Ford Polska rekomenduje takie rozwiązanie wszystkim dilerom Forda jako skuteczne i wystarczające! teraz jeżdzę z tymi taśmami i istotnie nie skrzypi ale uważam że to żenuła aby tak naprawiać - moim zadniem - wade fabryczną polegającą na zbyt małej sztywności nadwozia. Zresztą przyznał to jeden z pracowników serwisu.
łysyCmax 01-02-2007, 22:17 W moim c-maxie skrzypia lewe (kierowcy) drzwi jak opre kolano o tapicerke przy dłuższej jeżdzie i jeszcze jakeś głuche stuki z wnetrza (pod tapicerka dochodzą) z moich poprzednich aut (vw polo,audi 100, audi 80, skoda superb tylko audi nie skrzypiały, pozostałe skrzypiały :fcp12 :fcp3 :fcp2
jakubek2002 23-02-2007, 14:29 Witam!
Pisałem w czerwcu o mocno skrzypiących uszczelkach. Silikonowałem je sam, ale nic to nie dało. Kiedy od serwisu zażądałem wymiany uszczelek powiedzieli, że mogą to zrobić ale po uprzednim oczyszczeniu i posmarowaniu uszczelek...i dopiero jak to nie pomoże, to wymienią.
W sumie oczyścili, posmarowali i do dzisiaj nic nie skrzypi (oby tak dalej, gwarancja kończy się za 2 dni!) tj. już ponad 3 miesiące .
Te zalecenia Ford Polska na temat bezbarwnej taśmy to jakiś żart?
to nie żart. przykleili mi te taśmy i mam teraz spokój, zobaczymy czy przez zimę się nie odkleją :fcp4
łysyCmax 13-05-2007, 21:38 W moim 2,0 TDCi oprócz skrzypienia pojawiło się drżenie plastikowej pokrywy za licznikiem , tej obok górnego schowka. Drży w czasie jazdy na polskich super drogach nie do wytrzymania. Zbieram się w sobie aby tego dziadostwa nie połamać.
Robert44 13-05-2007, 22:37 Uszceli jak na razie, prawie już rok nie skrzypią. Ciekawe jak zrobi się b. ciepło i sucho. A skrzypienie przy zawiasach półki na podszybiu z przodu, z różnym nasileniem wystepuje od czasu jak i ten element "posilikonowano mi w serwisie"
jakubek2002 15-05-2007, 19:57 Uszceli jak na razie, prawie już rok nie skrzypią. Ciekawe jak zrobi się b. ciepło i sucho. A skrzypienie przy zawiasach półki na podszybiu z przodu, z różnym nasileniem wystepuje od czasu jak i ten element "posilikonowano mi w serwisie"
jak poradziłeś sobie ze skrzypieniem plastików?[/i]
Jakubek2002 napisal
Ford Polska zaleca likwidowanie skrzypienia uszczelek drzwiowych poprzez... naklejanie tasmy bezbarwnej na karoserię w miejscu styku jej z filcowymi uszczelkami drzwi!!!
Zastanawiam sie czy to nie jest przyznanie sie Forda do wady konstrukcyjnej skoro pomaga takie rozwiązanie rodem z domowej szuflady?
może to jest powód do żądania zwrotu pieniędzy za auto????? Jesli komuś udało się zwrócić C-Maxa niech da przepis na to ;)[/quote]
Ford polska zaleca wymiane uszczelek na nowe,w nie ktorych przypadkach pomaga smarowanie smarem-zelem(orginalny zel kontaktowy elektryczny-firmy ford mozna kupic w kazdym serwisie)idealny do tego,cena chyba okolo 60 zl.Pozdrawiam
Do łysegoCMax`a :) Apropos tej pokrywy ... hmmm... nie wiem czy masz jeszcze na gwarancji ale jedz to wymien. Miałem to samo - jezu jakie to było wkur...jace do tego sie jeszcze pod wplywem słońca odkształcała klapa schowka, wyglądało to śmiesznie. Po wymianie wszystko minęło. Nie wiem czy zmienili plastik z czego to było zrobione ale nie skrzypi , nie telepie sie i nie odkształca się pod wpływem ciepła.
Co do skrzypienia uszczelek proponuję pokryć nadwozie w miejscach styku uszczelek środkiem Amway Silicon Glaze (ale tylko te miejsca) i po wyschnięciu wypolerować. Czynność od czasu do czasu powtarzać. Ponadto co pewien czas przetrzeć te "futrzaki" wilgotną ściereczką i usunąć kurz.
W swojej foczce stosuję to od pewnego czasu i nic nie skrzypi. A zacząło po tygodniu i upałach.
Jeśli chodzi o środek Amway stosowałem w ffI do pokrywania miejsc styku odboi klapy bagażnika. Też pomogło jak ręką odjął. Przyklejane taśmy (tak, tak tam też przyklejli szybko odłaziły ale i tarcie było inne) niestety w przypadku ffI nie zdały egzaminu.
Te zalecenia Ford Polska na temat bezbarwnej taśmy to jakiś żart?
To nie żart! Mam teraz przyklejone takie taśmy wdłuż całej górnej linii styku uszczelek drzwi z karoserią tj tam gdzie jest ten straszny filc. [/quote]
A możesz napisać co to za taśma - zwykły tzw lepiec, czy coś specjalnego?
I czy rzeczywiście pomogło na to cholerne skrzypienie?
Mam to od maja - to są specjalne taśmy firmy 3M.
Efekt bardzo wyraźny - tasmy niemal niewidoczne - o 70-80% mniej odgłosu. Polecam !
Eurocar Krakow przetestował to.
Ponieważnie chciało mi się jechać do serwisu Forda po ową cudowną taśmę 3M, postanowiłem użyć bardziej swojskiego rozwiązania, a mianowicie zwykłej czarnej taśmy izolacyjnej. I co? Działa!!! Jest lepiej, nie idealnie, ale zdecydowanie lepiej (ciszej) :fcp2
ja kupiłem taki specjalny wosk firmy Sonax mała biała tubka,wyciska się ją jak paste. juz ponad miesiąc i nic:) koszt 10zł
a co zrobiec ze skrzypiacymi szybami?
jak zamkne do konca to strasznie skrzypi a jak lekko uchyle ciszaaaaa.
co proponujecie bo juz psikalem tam prawie wszystkim i nic nie pomaga :(
ja też miałem ten problem ale dokładnie wymyłem uszczelki płynem przy uchylonej szybie i jakoś dziwnie pomogło:)
a jakim plynem?
prosze o podpowidz :)
właśnie w tym problem że był to płyn do mycia szyb clin czy jakoś tak:)pozdrawiam
bednarpb 20-08-2009, 15:05 Witam Wszystkich
mnie tez krew zalewala od tego skrzypienia
przy uchylonych szybach problem znikal a to dlatego ze zmniejszal sie docisk uszczelki z filcem do karoserii
problem jak do dzisiaj rozwiazalem silikonujac (silikon w sprau) po uprzednim umyciu i szczotkowaniu tej filcowej uszczelki... dodatkowo nalozylem wosk na karosekie w miejscach styku uszczelek...
Ciekawe, czy jak by magicznie usunąć to włochate coś z uszczelki ( u mnie miejscami się powycierało minimalnie), to czy przyniosło by to oczekiwany efekt, czy może wręcz przeciwnie... Ja wcześniej jechałem silikonem, sprawiało dobre wrażenie, tyle, że trzeba to powtarzać....
A co to cudownej taśmy 3M, jest opcja, że może mieć wodoodporny klej i być może matową powierzchnię.... Muszę spróbować zwykłą matową taśmą biurową ;-) Może zadziała.
mamy c-maxa od 2004 roku. też był problem z uszczelkami, wizyty w serwisie, smarowania itp...
Aż nagle moja żona znalazła idealne rozwiązanie: kupiła sobie A-klasę, a c-maxem jeżdżę ja...
bednarpb 27-08-2009, 14:51 mamy c-maxa od 2004 roku. też był problem z uszczelkami, wizyty w serwisie, smarowania itp...
Aż nagle moja żona znalazła idealne rozwiązanie: kupiła sobie A-klasę, a c-maxem jeżdżę ja...
i nie skrzypi????:wink:
i nie skrzypi????:wink:
merol na razie nie, a focus jakoś przestał :) Za to strasznie tłucze się wieszadełko na napoje na prawym siedzeniu.. :( ale podłożyłem rolkę ręcznika jednorazowego
Tommy_boy 27-08-2009, 21:38 No, dobra decyzja ze pozostales przy c-maxie :-) OT: przez 2 lata uzywalem a-klasy jako auta firmowego - ech , nie polecam nikomu, takie to jakies niewygodne strasznie i malo w tym mercedesa(poza znaczkami tu i tam). No ale o gustach sie nie dyskutuje!
Dobrze ze fordzik ci przestal skrzypiec!
Ja zdecydowanie wolę c-maxa, ale żona zadowolona, bo to takie małe i kobiece.. dla mnie A jest za krótka i strasznie się nabija, prawie jak maluch :)
no dobra mesio nie skrzypi ale co zrobic ze skrzypieniem w c-maxie?
jaras1103 14-09-2009, 23:23 Ciekawe, czy jak by magicznie usunąć to włochate coś z uszczelki ( u mnie miejscami się powycierało minimalnie), to czy przyniosło by to oczekiwany efekt, czy może wręcz przeciwnie... \
Myle ze raczej przeciwnie - to wlochate cos to flok ktorym sie przykrywa uszczelke by wlasnie szyba nie ocierala sie o gume i nie skrzypiala - takie jest min jedno z jego zadan ( oprócz zmniejszenia tarcia) Dostawcy tych uszczelek cos nie wyszlo - moim zdaniem jak flok schodzi uszczelka kwalifukuje sie do wymiany.
|
|