Zobacz pełną wersję : Drgania podczas jazdy
marcinek200 10-02-2009, 17:21 Mój problem polega na tym że że podczas jazdy 80-120 kmh TYLKO przy wciśnietym pedale gazu występują drgania całego samochodu, jak auto się toczy to wszystko jest ok. Byłem w 2 róznych wulkanizacjach, i 2 razy wywarzalem koła, na stacji diagnostycznej też nie stwierdzili żadnych usterek od strony zawieszenie, diagnosta przypuszcza że przeguby albo skrzynia. Samochód to focus 1.6 2000 rok. Spotkał sie może ktoś z takim przypadkiem? z góry dziękuję za pomoc bo nie mam pojęcia co to może być.
fordowiec AC 10-02-2009, 19:20 jeżeli występują drgania samochodu podczas dodawania gazu to uszkodzone masz przeguby wewnętrzne półosi
pawello99 10-02-2009, 20:55 Mam to samo tylko że drgania występują powyżej 120 km/h!
Miałem ostatnio małą stłuczkę (obtarty zderzak i połamany kołpak).
Mam pytanie czy przy naprawdę małym uderzeniu mogło się coś poważnego stać z przednim zawieszeniem i od czego zacząć sprawdzanie i szukanie przyczyn drgań? :fcp20
Dodam że drgania odczuwalne są na kierownicy.
Pietro71 11-02-2009, 07:54 Wybierz sie do mechaniora dobrego który Cie nie oszuka i powie co jest niech ci sprawdzi całe zawieszenie a złaszcza przud ,i wyjdzie szydło z worka. :fcp27
sterowiec68 11-02-2009, 08:04 Mam pytanie czy przy naprawdę małym uderzeniu mogło się coś poważnego stać z przednim zawieszeniem i od czego zacząć sprawdzanie i szukanie przyczyn drgań?
Dodam że drgania odczuwalne są na kierownicy.
W Twoim przypadku zacznij od sprawdzenia wyważenia kół.Ciężarki lubią czasami wypaśc po mocniejszym puknięciu np. w krawężnik.
grzechu66 11-02-2009, 08:22 spróbuj wymienić opony na nowe chociaż z przodu, u mnie też jak miałem letnie opony drgania zaczynały się od 110 km/h w góre po założeniu nowych opon zimowych ustało. Jak to nie pomoże to zapewne któryś z przegubów wewnętrznych.
sterowiec68 11-02-2009, 08:46 Grzechu,z całym szacunkiem ale wymieniać opony na nowe za każdym razem kiedy zadrży kierownica ? Jeśli opona nie jest uszkodzona albo poprostu felerna a mamy dragania na kierownicy,to przyczyną jest jej wyważenie a nie to, że ona jest stara czy nowa,letnia czy zimowa. A Tobie drgania ustały bo zimówki przy zakładaniu poprostu dobrze wyważono. Kolega piszę że pękł mu kołpak a drgania ma tylko na kierownicy powyżej 120. Podręcznikowy objaw niewyważenia lub skrzywionej felgi . I od sprawdzenia tego powinien zacząć.
grzechu66 11-02-2009, 11:48 nie zgadzam się z tobą, że to nie może być wina opon, nie wiem czy słyszałeś o ząbkowaniu opon a opony i felgi zawsze wyważane mam co sezon tym samym serwisie. A lepiej wydać pieniądze na przegub chociaż nie jest to jego wina myślę, że koszt przegubu wewnętrznego z wymianą to około 600 zł. A skoro kolega był na diagnostyce nic nie wykazało to myślę,że był również w wulkanizacji bo wiadomo, że jak są niewyważone koła to będzie drgało! Ja też powyżej 110 miałem drgania i wina była opon bo letnie nie są skrzywione i nie mają bicia.
sterowiec68 11-02-2009, 12:32 Po 1sze ja odnosiłem się do postu pawello99 a on nie pisał że gdziekolwiek był
Po 2gie
Jeśli opona nie jest uszkodzona albo poprostu felerna a mamy dragania na kierownicy,to przyczyną jest jej wyważenie a nie to, że ona jest stara czy nowa,letnia czy zimowa.
Po 3cie ząbkowanie objawia się zwiększonym hałasem już od małych prędkości i łatwo to sprawdzić ciągnąć po niej dłonią
Po 4te przy wyważeniu szybko odkryją czy coś dzieje sie z oponą
Po 5te ,kolega Pawello pytał od czego ma zacząć. Więc zanim kupi nowe opony,powymienia przeguby i pól układu kierowniczego niech poprostu podjedzie do wyważenia. I może sie okazać,że jego problem zniknie razem z 50 zlociszami. Zaczyna się od rzeczy najprostszych i najtańszych. Pozdrawiam
grzechu66 11-02-2009, 13:05 Po pierwsze ja odnosiłem się do postu marcinek200
Po drugie jak opona jest uszkodzona albo poprostu felerna wymienia się ją na nową a nie jeździ do wyważania
Po 3 ząbkowanie nie objawia się większym chałasem przy mniejszych prędkościach (przynajmniej u mnie) i trzeba mieć taką dokładną ręke jak ty czego nikt inny nie ma
po 4 Tu się zgadzam
po 5 To jest oczywiste, że się najpierw jedzie do wulkanizatora tak jak to zrobił kolega marcinek200. i płacić za wyważenie 50 zł to ładnie przepłacasz.
sterowiec68 11-02-2009, 13:42 Człowieku,pociągnij wyząbkowaną oponę w jedną a potem w drugą stronę. Jeśli nie poczujesz nierówności to chyba nie mówisz o ząbkowaniu . A Tobie jak to sprawdzili ? Wzrokowo ? Jeśli było widać to chyba tym bardziej wyczuć,czyż nie? Bo o ile się nie mylę ząbkowanie jest to nierównomierne zużycie bieżnika powodujące pozostawianie wystających kantów bieżnika. No chyba że zastosowali jakąś nowatorską technike i podłaczyli Ci gumkę pod kompa albo ją przesłuchali i się przyznała. I wyząbkowana opona nie hałasuje? Dziwne,w moim starym golfie tłukła jak cholera i to jest pierwszy objaw ząbkowania.
Po drugie jak opona jest uszkodzona albo poprostu felerna wymienia się ją na nową a nie jeździ do wyważania
Serioooo ??? Od dawna to podejrzewałem.A tak wogóle to gdzie się doczytałeś ,że ja tak napisałem?
płacić za wyważenie 50 zł to ładnie przepłacasz.
Jak mi znajdziesz coś tańszego w Warszawie to będe Ci wdzięczny . Już nie mówiąc o tym,że to jest jak najbardziej moja sprawa. A zaglądanie komuś do porfela jest passe.
grzechu66 11-02-2009, 14:00 hehe śmieszny jesteś, że zaglądam komuś do portfela, sam się pochwaliłeś ile z ciebie zdzierają więc o co ci chodzi !? I kto mówił, że widać było iż opona jest wyząbkowana? Czuć właśnie było przy większych prędkościach powyżej 110 a, że ty jeździsz, aż do łysych opon to może i widzisz wyząbkowanie! gratuluje ci głupoty! A gumke to ty jedynie na głowe sobie załóż bo gdzie indziej nie możesz, to ci pewnie powie coś ciekawego!
[[[[[[quote="marcinek200"]Mój problem polega na tym że że podczas jazdy 80-120 kmh TYLKO przy wciśnietym pedale gazu występują drgania całego samochodu, jak auto się toczy to wszystko jest ok.]]]]]]]]]
Kolega zaznaczył''TYLKO przy wciśnietym gazie'' to waszym zdaniem jak koło toczy się 120km bez gazu to nie ma prawa bić.
Lepiej sprawdż dobrze wahacze,nie na szarpakach na kanale naciągając tylną tulejkę wahacza łyżką monterską.Stawiam 100%.http://ford.sklep.pl/pl,product,321434, ... tylna.html (http://ford.sklep.pl/pl,product,321434,tuleja,wahacza,przedniego,febi,t ylna.html)
Jezeli bedziesz kolego robil tak jak powiedzial Dinar to z wyczuciem. nie ciagnij na "chama" bo jeszcze cos uszkodzisz. drobny luz juz moze byc przyczyna. spardz tez półoś maly luz na przeglubie i tez tak bedzie robil (u mnie tak bylo). Ja dostalem strzal z prawej strony i tez z tej wszystko wymienilem, ale na wyzszysz obrotach (przy przyspieszaniu) czulem drgania na kierownicy i okazalo sie ze mam naprawde bardzo maly luz na drugim przeglubie gdy go wymieniłem wszystko się uspokoilo.
Pozdrawiam
sterowiec68 11-02-2009, 14:25 Drogi Kolego,forum jest po to,żeby dowiedzieć się czegoś czego się nie wiedziało do tej pory. To przynosi korzyśc wszystkim i mam nadzieję,że ktoś coś tam odemnie się dowiedział .Jeśli chciał. Ty nie chcesz.,więc skończmy tą dyskusję. Może i nie jestem najmądrzejszy ale nie powiem Ci na jakich i ile jeżdżę na swoich oponach bo znów powiesz,że się chwalę a mnie będzie wstyd że przepłacam :fcp2 . A pomyślałeś że może Twoi fachowcy poprostu chcieli Ci wepchnąć nowe opony? Bo ja 1szy raz słyszę,żeby zdiagnozowano ząbkowanie bez występowania ząbków :fcp15 .
Zanim coś odpiszesz to może przeczytaj to : http://www.opony.com.pl/encyklopedia/90 ... _opon.html (http://www.opony.com.pl/encyklopedia/908_zabkowanie_opon.html)
Potem może to http://www.opony.com.pl/encyklopedia/en ... asp?ID=609 (http://www.opony.com.pl/encyklopedia/encyklopedia.asp?ID=609)
A na koniec to ?http://www.motofakty.pl/artykul/opona_prawde_ci_powie.html
Ten ostatni link uspokił mnie,że nie mam żadnych nadprzyrodzonych zdolności co do rozpoznawania ząbkowania :fcp2
grzechu66 11-02-2009, 14:51 Ty chyba od niedawna jeździsz foką bo byś wiedział, że jest czuła na złe opony i jeśli w foce ząbkowały to w innym raczej nie będą ! Masz rację lepiej skończyć wypowiedz tylko podsumuje twoją pomoc: pamiętajcie wszyscy jak cos bije to muszą być źle wyważone opony! ;)
sterowiec68 11-02-2009, 15:14 Skoro sobie życzysz i tyle z tego zrozumiałeś niech będzie na Twoim :fcp2 . Ufffffffffffffffff...... Ja już nic nie piszę bo i tak Ty wiesz lepiej co mam na myśli. Dobrze,że chociaż doszlismy do porozumienia ,żeby pawello zaczał od wulkanizatora :fcp2 . I niech da znać czy wizyta pomogła. Jak nie ,to zapewniam,że mam jeszcze kilka pomysłów. A tak na przyszłość ,jeśli odnosisz się do posta ,który jest rozdzielony innym ,zacytuj go. To pomoże uniknąć takich bezsensownych kłótni jak nasza.
pawello99 11-02-2009, 16:23 Hehe widzę że mój problem wywołał ostrą dyskusję!
Żeby było wszystko jasne jak usunę przyczynę dam znać!
Pierwsze co zrobię to usunę pół kołpaka który został na kole po stłuczce i to może on powoduje te drgania (wcześniej o tym nie pomyślałem-moja wina), jeżeli to nie pomoże to wyważenie, a później resztę sprawdzę!
Dziękuję za podpowiedzi!
|
|