Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Czym się różni 2.5 V6 w MK3 a ST200?


eng
07-03-2009, 19:44
Gdzieś widziałem taki temat ale nie mogłem się do niego dogrzebać. Nie wiem czasem czy koledzy z MKP się nad tym tematem nie rozkminiali. Więc jak w temacie czym różnią się te silniki bo w MK3 2.5 V6 ma 170 koni a w ST200 2.5 V6 ma koni 205 więc skąd bierze się różnica 35 koni? Ma ktoś jakiś pomysł?

Pozdrawiam

motorek26
07-03-2009, 20:23
eng
pewnie chodzi ci o st 220 bo st 200 to była buda mk2
a silniki różnią sie napewno kolektorem dolotowym i softem w ECU nie wiem czy coś jeszcze

eng
07-03-2009, 20:30
Chodzi mi o ST200 tak MK2 one mają silniki 2.5 v6 a więcej o 35 koni.

norbi333
08-03-2009, 00:32
- inne amortyzatory (gazowe).
- inne sprężyny (mniejsza ilość zwojów, inna twardość, kolorystyczny kod sprężyny - zielony)
- inne wahacze przednie z podłużnie ustawionymi tulejami
- szerokie opony (215/45/ZR17)
- większy stabilizator z tyłu w sedanie/hb (18mm)
- z tego co podaje FORD - zrewidowane przełożenie przekładni kierowniczej

- sprzęgło kompletne
- koło zamachowe odelżone o 2 kg w stosunku do V6 170KM
- przepływomierz w obudowie ebonitowej
- czujnik temp. powietrza taki sam, tylko umiejscowiony w gumie, która wystepuje tylko do ST200 (guma pomiędzy obudową filtra a przepustnicą)
- przepustnica główna
- obudowa filtra powietrza (dodatkowy dolot powietrza od dołu)
- stelaż linki
- linka gazu
- szyna wtryskowa
- wtryskiwacze
- dolna przepustnica (otwory poszerzone o jakieś 4/5 mm)
- kolektor dolotowy (czarny - tzw. extrude honening - polerowany i poszerzany od środka, w zależności od roku prod. albo tylko 6 kanałów, albo wszystkie 12)
- komputer sterujący
- wiązka silnika jest totalnie inna jesli chodzi o połaczenia przy ECU
- czujnik stuku silnika
- mocowanie obudowy filtra powietrza do skrzyni (część wycofana juz z prod. przez forda, wiec tylko second hand)
- głowice - które mają poszerzone otwory, dostosowane do rozmiarów dolnej przepustnicy, oraz wałki. Dzięki temu zwiększa się kompresje.
- świece AGSF22FSM
- uchwyt poboru powietrza z nadkola
- guma łącząca pobór powietrza z obudową filtra powietrza jest taki jak w ZETECu.
- wydech z tzw. efektem zmniejszenia ciśnienia - podwójne wyjście z tyłu

mihowe
08-03-2009, 00:36
Bo w MK2 st200 to była topowa sportowa wersja. I dlatego silnik był wyzyłowany do 200KM.
W MK3 topowa sportowa wersja to 3 litrowe st220, a 2,5 V6 jest poprostu jednym z wariantów mocniejszego silnika wiec nie ma potrzeby juz go żyłować bo ta rolę spełnia st220. Za to ma byc żywotniejszy i ekonomiczniejszy.
ot tyle tejj tajemnicy

wojoo
08-03-2009, 09:29
widze ze ENG nie moze sobie darowac dlaczego w mk2 2.5 v6 ma 200 koni a jego "tylko" 170 :D

eng
08-03-2009, 09:51
Ok skoro już znamy różnicę to może ktoś wie co należy zrobić żeby te 35 koni odzyskać? Wymiana przepustnicy? Montaż dodatkowego dolotu do filtra powietrza ew. założenie puszki od ST200? Ma ktoś jakieś pomysły?

lukiko1986
08-03-2009, 21:53
Kolego ENG...wymiana silnika jedynie...Silnik St200 to sportowa wersja w mkII...to tak jak ST220 w mkIII...Też się kiedyś pytałem o to na forum. Wtedy opowiedziano mi że ST200 od zwykłej 2,5 v6 w przypadku mkII różnią się samą konstrukcją silnika:/...Mi się wydaje że sama konstrukcja głowicy dodaje temu autu parę koni więcej:). Moim zdaniem nie da się tego zrobić...To tak samo jakbyś z V6 chciał zrobić V8:/

Papel
08-03-2009, 22:18
zrobić da się wszystko tylko potrzeba chęci:) i oczywiście kasy:P biorąc pod uwagę koszty takiego tuningu zastanowiłbym się raczej nad zdobyciem silnika z ST220 z wszelkimi potrzebnymi ku temu dodatkami albo zaturbieniem 2.5 V6

tomiscorpio
08-03-2009, 23:01
Tak zaraz biturbo , swapa z galardo i jeszcze lufe od t34 :D :D :D

Wiekszy dolot, ciut wieksze wtryski , moze walki , zestroic.

Ja bym zaczal od przepustnicy , poczytaj sobie temat piro z vtechu , pisal troche o blokowaniu mocy w fordach szczegolnie valkach przez przepustnice.

eng
08-03-2009, 23:19
Wiem czytałem ;) chodzi o to thinblade...ale nie rozumiem co to da ze będzie cięsze to coś....hmm a nie możnaby wrzucić przepustnicy od ST200 no ew od ST220???

tomiscorpio
08-03-2009, 23:33
tam byl sposob przerobienia przepustnicy , bo niektorzi juz nie maja z czego przekladac.

Wieksza przepustnica jak nabardziej. Tylko zeby nie przesadzic :D

Krzychu32
09-03-2009, 07:48
Po co kombinować z przeróbkami ,które też nie mało kosztują ,lepiej kup sobie ten silniczek http://moto.allegro.pl/item554984098_silnik_ford_mondeo_st200_v6_2000r_20 0ps_nysa.html montuj do autka i ciesz się jazdą;)

eng
09-03-2009, 09:31
Hehe ale ja mam 2.5 V6 z 2003 [MK3] a mu tu mówimy [MK2] więc raczej odpada. Po prostu zastanawiałem się gdzie zgubiły się te 35 koni skoro pojemność jest taka sama....hmm no ale co z sama przepustnicą? Jakby ją przełożyć? Będzie pasować?

tomiscorpio
09-03-2009, 11:52
Po co kombinować z przeróbkami ,które też nie mało kosztują ,lepiej kup sobie ten silniczek http://moto.allegro.pl/item554984098_silnik_ford_mondeo_st200_v6_2000r_20 0ps_nysa.html montuj do autka i ciesz się jazdą;)

Uwzgledniajac ze on ma mk3 a to silnik z mk2 to juz paranoja.

Koszty takiej przerobki 2500tys zl na silnik , zaraz wyjdzie ze to cena golego silnika( na 99%) do tego kolejne 2 tys na osprzet , do tego komputer wiązki wydech 1 tys.
kolejna rzezba z wlozeniem tego tam, podlaczeniem , mega problemy ze sprzedaniem tego auta potem.

Do tego z racji ze to nowy stary silnik , wymiana oleju filtrow , rozrzadu

No bardzo ciekawy pomysl!!! Aha silnik wyjdzie ze juz oleju wcina i po 8 tys padnie.


Sama przepustnica raczej za wiele nie da , moze caly dolot.

Tak myslalem czy walki od st200 podejda i jak z tym dolotem , znalazlem takie cos

Silnik 2.5 z cougara 170 koni z gratami z st 200 http://www.fordclubpolska.org/mojeauto2.php?id_auta=230

silnik z Cougara 2001 z przebiegiem około 40 tyś -wałki rozrządu ST200 -kolektor górny i dolny ST200 -dolot ST 200 -przepustnica ST220 -ecu master II

Ciekawy myk , doloty walki z st200 a przepustnica z st220 i do tego prosiak escu mastera.

MAG
11-03-2009, 14:18
Uwzgledniajac ze on ma mk3 a to silnik z mk2 to juz paranoja.

Koszty takiej przerobki 2500tys zl na silnik , zaraz wyjdzie ze to cena golego silnika( na 99%) do tego kolejne 2 tys na osprzet , do tego komputer wiązki wydech 1 tys.
kolejna rzezba z wlozeniem tego tam, podlaczeniem , mega problemy ze sprzedaniem tego auta potem.

Do tego z racji ze to nowy stary silnik , wymiana oleju filtrow , rozrzadu

No bardzo ciekawy pomysl!!! Aha silnik wyjdzie ze juz oleju wcina i po 8 tys padnie.


Sama przepustnica raczej za wiele nie da , moze caly dolot.

Tak myslalem czy walki od st200 podejda i jak z tym dolotem , znalazlem takie cos

Silnik 2.5 z cougara 170 koni z gratami z st 200 http://www.fordclubpolska.org/mojeauto2.php?id_auta=230

silnik z Cougara 2001 z przebiegiem około 40 tyś -wałki rozrządu ST200 -kolektor górny i dolny ST200 -dolot ST 200 -przepustnica ST220 -ecu master II

Ciekawy myk , doloty walki z st200 a przepustnica z st220 i do tego prosiak escu mastera.

Ale gdzie wy widzicie problem z silnikiem ST200 i włożeniem tego do Mk3?

No i jakie problemy z osprzętem?

2,5 V6 w Mk3 jest prawie identyczna jak w Mk2, więc jesli chcesz eng nie tyle odzyskać, co uzyskac dodatkowe 35 kucy, to ten silnik jest za śmieszne pieniądze tak naprawdę.
Do tego robisz porządny wydech na 2 strony i stroisz na koniec toto i 2-kę z przodu na wykresie mocy masz gwarantowaną g:D

Krzychu32
11-03-2009, 15:40
Ale gdzie wy widzicie problem z silnikiem ST200 i włożeniem tego do Mk3?

No i jakie problemy z osprzętem?

2,5 V6 w Mk3 jest prawie identyczna jak w Mk2, więc jesli chcesz eng nie tyle odzyskać, co uzyskac dodatkowe 35 kucy, to ten silnik jest za śmieszne pieniądze tak naprawdę.
Do tego robisz porządny wydech na 2 strony i stroisz na koniec toto i 2-kę z przodu na wykresie mocy masz gwarantowaną g:DNie chciałem się wcześniej odzywać ,bo widziałem że większość jest średnio zorientowana w temacie i były by niepotrzebne spory ,ale MAG ma pojęcie,więc pod jego wypowiedzią podpisuje się rekami i nogami!:fcp2

lamborgini2
01-08-2010, 19:55
a po przełożeniu kolektora z przepustnicą byłaby rożnica? czy ktoś to w ogóle sprawdzał?

nokitel
01-08-2010, 21:02
potwierdzam że z całą pewnością jest różnica !!! Jestem najmłodszym posiadaczem zestawy standardowa V6 / kolektor st200 + 65mm przepustnica. Różnica jest odczuwalna natychmiast auto ciągnie od samego dołu. Ja u siebie jeszcze nie hamowałem auta ale mam zamiar. Porównując to dziś czuje jak gdybym zalał paliwo rakietowe albo przesiadł się z 2L na 2.5L V6. Auto pracuje równo i naprawdę czuć przyrost mocy.

eng
01-08-2010, 21:09
a po przełożeniu kolektora z przepustnicą byłaby rożnica? czy ktoś to w ogóle sprawdzał?


Przekładaliśmy już dawno. Różnica jakaś tam jest ale ile to koni daje ciężko stwierdzić. Myślę, że 5 - 10 max.

lamborgini2
02-08-2010, 20:06
a kolektor od st 220 pasuje? do 2.5 170km

Rijndael
03-08-2010, 01:05
a kolektor od st 220 pasuje? do 2.5 170km
Nie pasuje.

PS. Tutaj (http://www.stdrivers.pl/index.php/topic,277.0.html) spisałem kiedyś różnice pomiędzy wersją 170 a 205. Tylko pamiętajcie, że przeciętna V-ka ma w rzeczywistości 160-165 KM, a ST200 ok. 180 czyli różnica nie jest wcale taka duża.