arthurw
08-03-2009, 19:42
Robił to ktos z was czy wogole warto? Patrzac na inne auta z soczewkowymi reflektorami np standardowo wyposazone byly w H1 a teraz mykaja na ksenonie nie da sie ukryc ladnie wygladaja
Zobacz pełną wersję : Zmiana swiatel na ksenon arthurw 08-03-2009, 19:42 Robił to ktos z was czy wogole warto? Patrzac na inne auta z soczewkowymi reflektorami np standardowo wyposazone byly w H1 a teraz mykaja na ksenonie nie da sie ukryc ladnie wygladaja robi2012 08-03-2009, 19:50 chyba ważniejszy jest efekt świecenia a nie wygląd ja mam zamontowane ksenony ale mam je tylko dlatego ze znam pały w moim mieście reszcie pozabierali dowody rej bo sie wzieli za nieorginalne ksenony i dlatego jak zauwazyłeś ceny na allegro za zestawy poszły w dół Struna 08-03-2009, 21:42 wiele osób ma xeny w mk3. Nie warto brać o barwie wyższej nić 6000K J@nkes 09-03-2009, 07:45 Ja również mam, polecam, bardzo poprawiła sie widoczność i komfort podróżowania w nocy. A co do dowodu, jeśli spełniasz podstawowe warunki, odpowiednio ustawione, spryskiwacze, to nie mogą się przyczepić ;) robi2012 09-03-2009, 09:05 J@nkes nie tak do końca tylko spryskiwacze i odpowiednie ustawienie musisz mieć klosz z odpowiednią homologacją i regulacje reflektora automatyczną ale to czy się pały przyczepią to już zależy na jakiego wrednego trafisz u mnie w mieście jest taki jeden nadgorliwy który kosi dowody jak zboże! parówa zaglada tylko do środka fury czy jest pokrętło od podnoszenia świateł i jak masz je przy ksenonach tracisz dowód he he. jacio 09-03-2009, 09:32 J@nkes nie tak do końca tylko spryskiwacze i odpowiednie ustawienie musisz mieć klosz z odpowiednią homologacją i regulacje reflektora automatyczną ale to czy się pały przyczepią to już zależy na jakiego wrednego trafisz u mnie w mieście jest taki jeden nadgorliwy który kosi dowody jak zboże! parówa zaglada tylko do środka fury czy jest pokrętło od podnoszenia świateł i jak masz je przy ksenonach tracisz dowód he he. Sorry koledzy, ale niestety w tym przypadku muszę pochwalić policję, bo już mam dość oślepiających aut z pseudo ksenonami, jeżdżących po naszych i tak niebezpiecznych drogach. Większość montujących takie ksenony myśli tylko o sobie, nie zważając na to, że oślepiają innych. Tak samo jak ci którzy nocami na halogenach i światłach przeciwmgielnych jeżdżą. :561::592: A wracająć do tematu, to takie dokładane ksenony może i wyglądają ładnie, ale nie będą legalne, bo homologacja jest wydawana na całe auto z przewidzianymi przez producenta podzespołami i każda zmiana na coś innego już zgodna z homologacją nie będzie i na przeglądzie może być problem. I w razie wypadku jak ktoś się dopatrzy to można mieć problem, bo nawet jak będzie nie z twojej winy, to gość powie, że go oślepiłeś i doopa będzie, bo prawdopodobne, że uznają twoją winę. Struna 09-03-2009, 10:05 regulacje reflektora automatyczną bajki panie :) J@nkes 09-03-2009, 14:09 a co tu ma do rzeczy automatyczna regulacja?? ale nawet przecież to Scorpio posiada. Moja opinia jest taka, jak masz reflektor z soczewką, wkładaj, ustaw odpowiednio i tyle, a i dbaj o czystość klosza. Jeśli masz reflektory z "pasiastym" szkłem, NIE WKŁADAJ, bo własnie tacy kierowcy oślepiają najbardziej. Struna 09-03-2009, 17:38 ale nawet przecież to Scorpio posiada. nie posiada. Z tym automatycznym to niby ma być samopoziomowanie, ale to fikcja. Nawet auta seryjnie wyposażone w xeny tego nie mają. Co prawda w wypadku kombi i sprawnych nivo to można powiedzieć ,że auto się samo poziomuje, ale nei następuje to błyskawicznie. Ale jak mówię, nawet seryjnie auta z xenami nie mają tego i jakoś maja homologację. No i jeszcze jedna wada xenów - prawie każde sieją nieźle na CB-radio. pepicosi 09-03-2009, 17:40 a co tu ma do rzeczy automatyczna regulacja?? ale nawet przecież to Scorpio posiada. Moja opinia jest taka, jak masz reflektor z soczewką, wkładaj, ustaw odpowiednio i tyle, a i dbaj o czystość klosza. Jeśli masz reflektory z "pasiastym" szkłem, NIE WKŁADAJ, bo własnie tacy kierowcy oślepiają najbardziej. takie prawdziwe xenony mają tak zrobioną regulacje że nawet w zakretach sie to reguluje , i takie tam , ale powiem tak ja mam h1 ale powoli mam już dośc wali taki cybał do h4 te xenony i potem oślepia to tylko polska albo czepiamy się każdego albo zakładamy te xenony i wtedy się oślepiamy -coś tu nie tak ???? pepicosi 09-03-2009, 17:41 nie posiada. Z tym automatycznym to niby ma być samopoziomowanie, ale to fikcja. Nawet auta seryjnie wyposażone w xeny tego nie mają. Co prawda w wypadku kombi i sprawnych nivo to można powiedzieć ,że auto się samo poziomuje, ale nei następuje to błyskawicznie. Ale jak mówię, nawet seryjnie auta z xenami nie mają tego i jakoś maja homologację. No i jeszcze jedna wada xenów - prawie każde sieją nieźle na CB-radio. -mają mają np BMW Struna 09-03-2009, 18:31 które auto ma taką regulacje ? Audi wiele ma xenów fabrycznie i jakoś nie maja poziomowania. robi2012 09-03-2009, 19:04 struna zwykła omega b jak ma ksenony ma taką regulację. pozatym to się zgadzam ze niema różnicy za duzej w samochodach z fabrycznymi ksenonami w kloszak itd ale co poradzisz ze mamy takie złodziejskie przepisy! tak jak to ktoś ostawnio w tvn turbo w pirazie powiedział dla pał w oczy ze policja powinna pomagać i słuzyć a w tym kraju tylko kara!!! J@nkes 09-03-2009, 19:21 myślałem ze z ta automatyczną regulacją, to chodzi o elektryczne regulowanie, ale jeśli o samopoziomowanie, to faktycznie niema. A co do CB, to zalezy od zestawu. pepicosi 09-03-2009, 19:50 opel astra ,vectra , napewno ma to poziomowanie ,bo klepałem te auta i refrektory były nie-tanie do nich ,z tymi xenonami to tak jak z blosem niby nie można a każdy ma Struna 10-03-2009, 08:33 a ja audice lukałem i nie mają. Struna 10-03-2009, 08:34 A co do CB, to zalezy od zestawu. albo od ucha użytkownika :D SERTIC 10-03-2009, 13:29 Przepraszam że sie podłączę do tematu mam tu ciekawa stronkę http://www.xenony.pl/ford.html na ten temat jeśli ktoś jeszcze jej nie widział to zapraszam Może to cos pomoże tym którzy chcą mieć i montować XENONY w Scorpio i nie tylko ...!?!?! J@nkes 10-03-2009, 14:49 albo od ucha użytkownika :D taa, zapraszałem, nie przyjechałeś ;) sprawdzisz sobie na najbliższym możliwym zlocie, u mnie niema różnicy czy włączone światła czy nie. Struna 10-03-2009, 15:08 no to akurat było ode mnie silniejsze :) dlatego nie przyjechałem. arthurw 11-03-2009, 18:24 wiele osób ma xeny w mk3. Nie warto brać o barwie wyższej nić 6000K 6000 lumenow jest to juz barwa wpadajaca w niebieski porownywalny do standardowych xenow aut z naszego segmentu ale mlodszych typu merce bmw czy audi ed25 11-03-2009, 20:08 6000 nie lumenów tylko kelwinów. Natężenia światła podawane jest w lumenach a barwa (temperatura barwowa światła)w kelwinach. W większości fabrycznych świateł ksenonowych montowane są żarniki o temp. barwowej 4500K. Struna 12-03-2009, 12:49 dokładnie, i ja bym właśnie polecił 4500, choć sam kupiłem 6000, ale jak się skończą żarniki to kupię 4500. arthurw 12-03-2009, 15:30 dokładnie, i ja bym właśnie polecił 4500, choć sam kupiłem 6000, ale jak się skończą żarniki to kupię 4500. to te Twoje 6000 swieca niebiesko czy blekitny czy bialy wpadajacy w blekitny? Bo za przeproszeniem cholera mnie bierze jak kupuje Philipsy albo Osram place za nie po 90zl za komplet i swieca pieknie przez jakies 5tys km a pozniej żółkna i pala jak Narvy...zastanawiam sie tez nad rozbiorka klosza i zamontowaniu listwy LED do jazdy dziennej ale ten pomysl jest chyba nie bardzo dobry poniewaz te tanie LED-y do jazdy dziennej nie sa widoczne z daleka jak maja wlsciciele Audi Struna 12-03-2009, 15:37 no jest to takie sobie białe z lekkim odcieniem w stronę błękitu. na drogę jak pada światło to się wydaje być białe, jak na lampy popatrzysz to taki lekki polot błękitnawy maja. Ale barwa to pół biedy - chodzi o to jak to się w różnych warunkach spisuje. Powyżej 6000 to w nocy na mokrym asfalcie jest masakra - światła poprostu giną. 6000 już obleci, ale sądzę że 4500 byłoby lepsze na takie warunki. arthurw 12-03-2009, 15:59 no jest to takie sobie białe z lekkim odcieniem w stronę błękitu. na drogę jak pada światło to się wydaje być białe, jak na lampy popatrzysz to taki lekki polot błękitnawy maja. Ale barwa to pół biedy - chodzi o to jak to się w różnych warunkach spisuje. Powyżej 6000 to w nocy na mokrym asfalcie jest masakra - światła poprostu giną. 6000 już obleci, ale sądzę że 4500 byłoby lepsze na takie warunki. na mokrym gina czasami nawet zwykle zarowki(jazda bez trzymanki) bede szukal polecasz moze jakis model konkretny arthurw 12-03-2009, 16:00 no jest to takie sobie białe z lekkim odcieniem w stronę błękitu. na drogę jak pada światło to się wydaje być białe, jak na lampy popatrzysz to taki lekki polot błękitnawy maja. Ale barwa to pół biedy - chodzi o to jak to się w różnych warunkach spisuje. Powyżej 6000 to w nocy na mokrym asfalcie jest masakra - światła poprostu giną. 6000 już obleci, ale sądzę że 4500 byłoby lepsze na takie warunki. na mokrym gina czasami nawet zwykle zarowki bede szukal polecasz moze jakis model konkretny Struna 12-03-2009, 16:12 uwierz mi, to jak gną zwykłe to jest pikuś przy tym jak giną xeny o zbyt wysokiej temperaturze światła. Co do polecenia to zerknij na forum FST, tam polecali jakieś. J@nkes 12-03-2009, 18:40 Co do polecenia to zerknij na forum FST, tam polecali jakieś. Polecali te http://snc-lider.pl/akcesoria Adam kupił, ja kupiłem i ktoś jeszcze i jesteśmy zadowoleni kpl 200zł ed25 12-03-2009, 20:37 no jest to takie sobie białe z lekkim odcieniem w stronę błękitu. na drogę jak pada światło to się wydaje być białe, jak na lampy popatrzysz to taki lekki polot błękitnawy maja. Ale barwa to pół biedy - chodzi o to jak to się w różnych warunkach spisuje. Powyżej 6000 to w nocy na mokrym asfalcie jest masakra - światła poprostu giną. 6000 już obleci, ale sądzę że 4500 byłoby lepsze na takie warunki. Najlepiej to pokazują charakterystyki widmowe. Najbardzej zbliżona do światła dziennego jest temp. właśnie w okolicach 4500K i ona jest najbardziej efektywna w każdych warunkach drogowych. Jeśli chodzi o inne temperatury barwowe to w złych warunkach drogowych (mokro) 3500K (co odpowiada światłu halogenowemu) jest tak samo efektywna jak ksenon o temperaturze 6000K. W dobrych warunkach drogowych (sucho) temperatura 6000K na pewno lepiej sprawuje niż 3500K. Temperatury powyżej 6000K uciekają już bardzo z pasma widzialnego w ultrafiolet i stosowanie ich w samochodach ma celu bardzie ubajerzenie niż poprawę widoczności a co za tym idzie bezpieczeństwa. |