Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] dziwne zachowanie się Hamulca


Gabrycha
09-03-2009, 00:47
cześć - dziś miałem dziwną rzecz - pedał hamulca osiągnął DNO.
A było to tak: jechałem sobie dość żwawo i miałem zamiar skręcić we wjazd do .. nie ważne. no i zacząłem hamować, ale nie tak po chamsku aż abs się włączy ale tak "mięciutko" bo tak lubię - stopniowo dociskałem pedał i mocniej ściskałem tarcze. i Co się okazało - Cacyk nie wyhamował - pedał osiągnął DNO i dupa przejechałem wjazd. Czyli że automacik od hamowania pozwolił mi dośjść do DNA ale nie wyzwolił max siły hamującej, Ale jak bym go depnął gwałtownie to by zareagował wzmocnieniem gwałtownego gamowania.

piszę to jako ciekawostkę - stało się to raz i w konkretnych warunkach, dalsza jazda i hamowanie odbywały się bez najmniejszych przeszkód.

Ciekawi mnie jednak czy uda mi się to jeszcze z premedytacją powtórzyć. oraz to jak się inne egzemplarze sprawują.
POZDRO

Koyot.
09-03-2009, 13:56
sprawdz czy nie maszy wycieku i jaki masz stan plynu hamulcowego
a poza tym to musisz powiedziec dokad skrecales bo to wazne inaczej Ci nei pomozemy :) hehe

C-sław
09-03-2009, 18:22
Typowy objaw przepuszczającej pompy hamulcowej miedzy sekcjami. Tzw "krwotok wewnętrzny". Przy gwałtownym naciśnięciu na pedał wszystko ok, a przy delikatnym sukcesywnym wciskaniu pedału hamulca płyn przelewa się z wewnątrz pompy z jednej sekcji do drugiej sekcji. Dokładnie takie objawy przerabiałem w moim poprzednim autku Lagunie.

Gabrycha
17-03-2009, 14:03
Czy tej awarii towarzyszy także "zapadanie się" pedału hamulca nadepniętego na postoju?

Jak taką awarię się usuwa - naprawa pompki czy jej wymiana?
jeśli naprawa to kto/gdzie i za ile to można zrobić - w okolicach Łodzi najchętniej.

wojtekjanus
18-03-2009, 11:23
Są zestawy naprawcze, które w zasadzie - przy zachowaniu czystości - można samemu wymienić. Niestety, nie wiem jak w C- Max-ie jest z dostępem do pompy.
Ważne są trzy rzeczy przy naprawie pompy:
- trzeba sprawdzić, czy przyczyną awarii nie są przypadkiem wżery na wewn. ściankach pompy (jeżeli są wżery, to pompa niestety do wymiany),
- należy bardzo pilnować właściwego ułożenia gumek na tłoczkach - najlepiej wzorując się na istniejącym układzie,
-w pompie zbiera się mnóstwo brudu (często tylko on jest przyczyną przepuszczania tłoczka), trzeba starannie wymyć pompę, musi się błyszczeć, montujemy nowe elementy nie na sucho, ale obficie zmoczone płynem.

C-sław
18-03-2009, 19:45
Kolega wojtekjanus wyczerpał temat co do ewntualnej naprawy. Natomiast nie ma różnicy czy w czasie jazdy czy na postoju, ważne że przy pracującym silniku, ponieważ tylko wtedy działa wspomaganie. Ja dzisiaj sprawdziłem jak jest u mnie i o dziwo też przy delikatnym wciskaniu pedału hamulca wchodzi zdecydowanie głębiej niż przy gwałtownym depnięciu, jednak tak czy tak ABS się uruchamia.

C-sław
18-03-2009, 19:46
Kurcze dwa razy mi się napisało a nie wiem jak wykasować post, sorki

Gabrycha
23-03-2009, 09:20
i o dziwo też przy delikatnym wciskaniu pedału hamulca wchodzi zdecydowanie głębiej niż przy gwałtownym depnięciu,to chyba działanie funkcji "wspomożenie" nagłego hamowania - u mnie pomimo "krwotoku" to samo występuje - przyjąłem to jako normę związaną z funkcją w.w.

Dzięki za wskazówki.