Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] 1.8 tdci jak sie tym jezdzi ?


marcinstr
10-03-2009, 14:28
ktos moze jechał ? wiem ze to nie demon ale do wozenia 3ki malych dzieci bylby ok czy za mulasty?

tygrysex
10-03-2009, 17:28
A nie lepiej zbryknac na jazde probna i samemu sie przekonac... kazdy ma inne odczucia...

arczi_75
10-03-2009, 22:53
Moim skromnym zdaniem 1.8 TDCi jest zbyt słaby jak na takie ciężkie autko. Mój 2.0 TDCi jest powiedzmy lekko mulasty i prawdopodobnie go lekko podciągnę boxem, żeby był nieco żwawszy. Pakując całą rodzinkę do samochodu, a sam mam 3 dzieciaków musi jednak być co najmniej te 2.0

wit007
11-03-2009, 14:50
Podobno 1.8 125 KM 6-biegowy juz daje rade. O 100-konnym mysle ze nie ma co myslec - mul i tyle. Co do jazdy probnej chyba bedzie z tym klopot - dealerzy maja prikaz z centrali zeby do jazd miec 2.0 TDCi.

tygrysex
11-03-2009, 15:27
Podobno 1.8 125 KM 6-biegowy juz daje rade. O 100-konnym mysle ze nie ma co myslec - mul i tyle. Co do jazdy probnej chyba bedzie z tym klopot - dealerzy maja prikaz z centrali zeby do jazd miec 2.0 TDCi.

To zwracam honor... ale przypomina mi sie moje zamawianie auta w ciemno (pomijam silnik, bo faktycznie byly same 2.0 TDCI), ale chodzi o wyposazenie i w zasadzie brak aut z takowym na salonie... tego Pan nie zobaczy, bo nie mamy zadnego auta z tym.... z tym tez nie... oooooo to raz widzialem rok temu w jednym S-Maxie... itp itd...

jarecki46
11-03-2009, 19:59
Witam,jestem nowy na forum,jutro odbieram właśnie 1.8 Tdci 125 KM,skrzynia 5biegowa i tak mi sie wydaje ze bedzie troche słabo ale coś mam zamiar wstawić i go trochę wzmocnić.Mam nadzieję,że będę zadowolony z wyboru,a przesiadam się z Zafiry 1.9 150 KM,która była trochę za bardzo plastikowa,chociaz prawie nowa dużo rzeczy skrzypiało i drażniło ucho ;).Pozdrawiam i licze na pomoc w przyszłości :)

s-max
12-03-2009, 20:02
mam 1,8 , byłem w serwisie na przegladzie i gość z serwisu jeżdził ze mna na jazde próbna i sam był zaskoczony ,że nie ma prawie żadnej róznicy z silnikiem 2,0. jest 15 KM róznicy a moment obrotowy prawie ten sam.

makos
12-03-2009, 20:25
Pomiędzy 1.8 (125 KM / 320 Nm) i 2.0 (140 KM / 340 Nm) nie będzie dużej róznicy w przyśpieszaniu (a na pewno w jego początkowej fazie) ze względu na podobne wartości momentu obrotowego, który (skrót myślowy) decyduje o max.przyspieszeniu. Wersja 1.8 (5 biegów) ma trochę inaczej zestopniowaną skrzynię biegów niż z 2.0 (6 biegów). Różnice w "żwawości" samochodów będą tym większe, im większa jest prędkość, przy której przyspieszamy.
Jeśli zamierzasz jeżdzić samotnie - 1.8 będzie "na styk", jeśli z pasażerami - pomyśl o "boxie", z np. V-Tech.

jarecki46
13-03-2009, 10:49
Dokładnie,mam zamiar wstawic go do V-tech i zamontować chip,20 procent na plus daje 150 KM i kosztuje zdaje sie 1500 zł.Swoją drogą ma ktoś doświadczenie w temacie czy lepszy jest box czy chip ? Czy nie ma rożnicy ?

jarecki46
13-03-2009, 10:56
Aha i mam pytanie,możliwe,żeby w wersji ZETEC 1.8 Tdci z 2007 roku nie było ESP i kontroli trakcji ? Bo coś nie mogę znalezc nic na konsoli a byłem święcie przekonany ze to standard,przynajmniej w danych technicznych przed kupnem na auto-trader było to na liście,jest to wersja GB ale to chyba tym bardziej powinno być na tym rynku

makos
13-03-2009, 19:15
Cześć Jareck...

W sprawie specyfikacji na dany rynek - zachęcam, by odwiedzić lokalną stronę Forda (z kraju pochodzenia), sprawdzić co teraz oferują i ew. wysłać maila na lokalny adres kontaktowy. Innym sposobem jest sprawdzenie w stacji Forda (w Polsce)konfiguracji samochodu - jak się uśmiechniesz, zrobią to od ręki i bezpłatnie. Musisz mieć ze sobą dokumenty samochodu, VIN.

V-Tech oferuje boxy, które pozwolą na (opcje):
- obniżenie zuzycia paliwa,
- znaczne podwyższenie mocy i momentu obr,
- obniżenie zużycia paliwa przy podwyższeniu osiągów silnika.

Co pewien czas, w ramach promocji - pożyczają boxy - pozwala to sprawdzić, czy box spełni Twoje oczekiwania. Najciekawsza jest możliwość wypożyczenia boxa (po 100 zł/mies) - a jak wpłacisz całą cenę boxa to przechodzi na Twoją własność.

Box jest wpinany pod ECU - jako dodatkowy element - jadąc na przegląd wyjmujesz go... a jak masz firmówkę to Twój "menedżer floty" nie będzie wiedzieć (bo i po co).

Jak odbierzesz samochód, skontaktuj się z nimi i zapytaj się o wskazówki dot. docierania silnika.

PS. Mój S-Maxik już jest wyprodukowany, "jedzie" do Polski, dosiądę go pod koniec marca / początek kwietnia.
Wózek będzie biały ("frozen white") - dealer pytał się dwa razy czy to właśnie ten kolor...

jvc
13-03-2009, 19:19
Dokładnie,mam zamiar wstawic go do V-tech i zamontować chip,20 procent na plus daje 150 KM i kosztuje zdaje sie 1500 zł.Swoją drogą ma ktoś doświadczenie w temacie czy lepszy jest box czy chip ? Czy nie ma rożnicy ?

Taa jasne boxem Ci zrobią 20 km :D zapomnij w ogóle o boxie jeśli już to tylko chip, naprawdę warto.
Ps. mam ten samm silnik i daje rade ,chodzi jak żyleta po zaczipowaniu :D

makos
13-03-2009, 19:33
Zgadzam się z JVC, że chip pozwoli na bardzo dokładne dopasowanie mapowania do tego co silnik + układ napędowy mogą dać z siebie... ale boxik jest bardziej uniwersalny ( można go po zmianie oprogramowania użyć w innym silniku producenta).

(Niestety, u mnie w firmie chipy "nie przechodzą" a boxy przed przeglądami lądują pod biurkiem).

Podane przez JVC osiągi poprawionego silniczka 1.8 są bardzo dobre - szczególnie wysoki jest moment obr.

Napisz, czy po czipie spadło zużycie paliwa ?

Pozdrawiam

jvc
13-03-2009, 21:37
Spalanie bez zmian,ale też częsciej korzystam z dodatkowej mocy bo to po prostu cieszy ,gdybym nie korzystał pewnie by spadło ,miałem boxa i nie polecam ,no chyba że się coś przez ostatni rok w tej kwestii zmieniło , co do przeglądów to bez obaw nie ma żadnego ryzyka co najwyżej zabiją Ci czipa a Ty go wgrasz ponownie w vtechu za darmo :D
Ps. Twój meneger floty może podnieść maske i zobaczyć boxa a czipa nie zobaczy :)

jarecki46
14-03-2009, 00:24
Dzięki za pomoc chłopaki,trochę mi rozjaśniliście w głowie,kurde 408 Nm momentu to naprawde sporo :) chociaż i teraz ten silnik nie jest zawalidrogą.Pozdrawiam

makos
14-03-2009, 06:42
Kolego JVC, dziękuję za odpowiedź.
Nowemu wózkowi sprezentuję chyba chipa... box wspomoże kolegę.

W celu lepszego poznania rodziny silników Duratorq, zachęcam do zapoznania się z artkułem w Wikipedii, opisującym pochodzenie tych silników, budowę (i różnice pomiędzy typami) i ich zastosowania (życiorys Fordowskich diesli jest b.pokręcony...):

http://en.wikipedia.org/wiki/Duratorq


Siliniki 1.8 TDCi o fordowskim oznaczeniu DLD - 1.8 / 125 KM to DLD-418 - opisane są w artykule:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine

Polecam, ciekawa lektura, a szczególnie pierwszy artkuł, w końcowej części opisującej współpracę z PSA.

W linku:

http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/presse_dossier/PK_PSA_FORD_gb_v21128516146.pdf

zawarty jest oficjalny dokument Ford-PSA opisujący współpracę w zakresie nowej rodziny silników 2.2.

(Jako ciekawostka: Ford zaleca serwisowanie tych silników (nowa wersja 170 KM) co 20 tys. km, zaś PSA co 30 tys. km. Ciekawe...)

jvc
14-03-2009, 07:23
Dzięki za pomoc chłopaki,trochę mi rozjaśniliście w głowie,kurde 408 Nm momentu to naprawde sporo :) chociaż i teraz ten silnik nie jest zawalidrogą.Pozdrawiam
Żeby nie myliło te 408Nm u mnie i u heko to nie to samo. bardziej ważny jest średni moment a tu niestety mniejsza pojemność pokazuje że krzywa momentu nie jest tak płaska jak w 2,0 lub 2,2 tdci ;)
Ps. o chipie możesz poczytać tutaj, są tam też wykresy http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=53109
a tu masz mój wykres http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=46091

jarecki46
15-03-2009, 10:54
Właśnie mi napisali z V-tech Warszawa-"Ten model samochodu modyfikuje się poprzez przeprogramowanie ECU za pośrednictwem złącza OBD2. Możliwe jest tutaj również zastosowanie interfejsu RTS (opis na naszej stronie).

Bezpieczny przyrost dla tego samochodu to 160 KM i dodatkowe 60 Nm. Koszt wraz z pomiarami na naszej hamowni to 1490 brutto. Udzielamy 24 mieś gwarancji". I faktycznie przyrost momentu obrotowego chyba nie za duży w tym silniku

jvc
15-03-2009, 12:13
Bezpieczny przyrost dla tego samochodu to 160 KM i dodatkowe 60 Nm. Koszt wraz z pomiarami na naszej hamowni to 1490 brutto. Udzielamy 24 mieś gwarancji". I faktycznie przyrost momentu obrotowego chyba nie za duży w tym silniku
A to ciekawe bo mnie zrobili przyrost zaledwie 15KM (ze 131),co do NM to dołożone 48 . Ciekawe może się coś przez ostatni rok coś zmieniło, no chyba że każdy egzemplarz jest inny

Boblo
03-04-2009, 13:24
A to ciekawe bo mnie zrobili przyrost zaledwie 15KM (ze 131),co do NM to dołożone 48 . Ciekawe może się coś przez ostatni rok coś zmieniło, no chyba że każdy egzemplarz jest inny
Bo kolega zapytał jaki jest bezpieczny przyrost, a nie ile mu zrobią :)

kicaj
06-04-2009, 10:03
jarecki46 i jak?? jak odczucia po zmianie z zafki? naprawde warto bylo? a jak spalanie w porownaniu z zafka?

co do tuningu to w wielu ASO forda godza sie na tuning bez utraty gwarancji, co wiecej - moge powiedziec (z nie oficjalnego zrodla) ze czasem sami robia tuning na zyczenie klienta, sami to toleruja ba "wiele klientow chce ztuningowac auto zaraz po wyjezdzie z salonu". wiec nie jest chyba tak zle, tylko trzeba pogadac z rozsadna osoba...
poza tym gdzies czytalem ze niektore firmy tuningowe nie robia probleu z mapami, i jesli ASO je skasuje mozna do firmy podjechac i wgraja ponownie...
czytalem na mondeo ze ktos jezdzil za kazdym razem do firmy tuningowej przed i po wizycie w ASO (wgranie fordowskich map i potem tych ztuningowanych ;) )

jarecki46
07-04-2009, 00:55
Hej KICAJ :) Oj warto warto,sama przyjemność poruszać sie takim autkiem jak S-Maxik :),może troche silnik nie za silny;) ale tez nie jest jakis ospały,spalanie jakies 3.5 litra mniejsze niż w Zafce ( w miescie gdzie się głównie poruszam zadowala się 7.5-8 l/100 a nie 11-12) więc można trochę zaoszczędzić ;).Samochodzik cichutki i komfortowy.Naprawdę warto było sie skusić.W lipcu będę go wzmacniał i zobaczymy efekt,a z Fordem faktycznie da sie dogadać,nie robią problemów.Pozdrawiam

kicaj
07-04-2009, 09:11
hej jarecki46
dzieki za odpowiedz ;)
hmm 3.5 litra mniejsze w miescie to mi by wyszlo jakies 4 litry na 100tke ;) cos za duze to spalanie miales ;)
w porownaniu z zafka co ci sie rzucilo w oczy?

Hit
07-04-2009, 14:04
JARECKI46 - może od zawsze na hamulcu ręcznym jeździsz? Sorry, taki żart ;)

jarecki46
09-04-2009, 22:10
hahaha,na ręcznym ? no cóż...każdy chyba czasami jezdzi :wink: Nie no serio,Zafka była w automacie i piła straszne ilości po mieście,w trasie tak w sumie podobnie jak manual,tzn. rożnica moze z litr więcej (pewnie hydraulika dużo rzadziej biegami miesza,tak myśle :) .A co mi się rzuciło w oczy w porównaniu z Zafirą ?...hmmm...droga:shock: W maxiu jest super widoczność pomiędzy przednimi słupkami a w tym tamtym kompletnie nic nie było widać,nie było to bezpieczne,serio.Kurde nurtuje mnie tylko jedno,czemu ten mój maxio nie ma ESP,nie jest to podstawowa wersja tylko druga w kolejności a wszedzie gdzie bym nie szukał jest w standardzie,w Polsce też,nie bardzo kumam,tak jakby ktoś na życzenie chciał nie mieć czy co do jasnej ? nie wiem

Hit
10-04-2009, 05:46
Gdzieś czytałem, że S-max zdobył I miejsce wśród vanów jeśli chodzi o widoczność w lewo przez pierwszy słupek :)

PepecK
11-09-2009, 19:48
witam - ponieważ od kilku miesięcy panuje w tym wątku cisza a ja muszę szybko podjąć decyzję co do zakupu autka z tym silnikiem a w konsekwencji natychmiastowym chipowaniem to bardzo proszę napiszcie co u Was "słychać" ?

krzys3
11-09-2009, 22:38
Mam od 6 mies, nie chipowalem, wystarczy mi ta moc, ilosc KM nie jest istotny tylko fajny roklad momentu obrotowego

przy zakupie testowalem tego same dnia 2.0 i 1.8 i musze przyznac nie widze roznicy.

pozdr

jarecki46
14-09-2009, 21:13
Ja mam teraz 143 KM czyli pewnie chodzi podobnie do 2.0,bardzo duza róznica w porównaniu do tego co było przed tuningiem,silnik ogólnie jest pewnie tańszy w serwisowaniu od 2.0 czy 2.2,ale i tak gdybym miał kupować to brałbym teraz 2.2 Tdci ;) z całą pewnością,i z resztą powoli sobie upatruje takowy

BobMF
29-02-2020, 01:58
1.8 DTCI 125KM, skusiłem się na boxa z V-Tech.
Posiadam nowe turbo i całkiem nie stary zestaw sprzęgła.
Wcześniej zatkałem EGR bo mulił strasznie.
Program ustawiony na 6.
Nie dymi nawet przy butowaniu, wcześniej potrafił troszkę zadymić.
Autem da się toczyć przy 1500obr. i później przyspieszać bez laga i odczucia braku mocy.
Od 2200obr. jak na to co było wcześniej, to szatan.
Bardzo równo przyspiesza.
Spalanie ewidentnie spadło, z 7,9L do 7,2L.
Program 6 to ok 138KM i 352Nm wg. producenta.