Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] Światała automatyczne -> skandynawskie?


ZenObi
13-03-2009, 12:52
Witam,

mam Galaxy MK3 (2007) a w nim światła "automatyczne" - znaczy takie które włączają się tylko gdy jest ciemno. - Światła można włączyć, wyłączyć albo ustawić na "A" - opisany automat.

Chciałbym zmienić znaczenie tego "automatu" tak by nie zwracał uwagi na porę dnia i zawsze zapalał światła mijania. Czy można to samemu "przeprogramować?"

W ASO od miłej Pani dowiedziałem się że to wymaga zainstalowania "modułu świateł skandynawskich" a mi chodzi de facto o wyłączenie czujnika oświetlenia - to powinno być do zrobienia za pomocą ustawień.

pozdrawiam,
ZenObi

subratri
13-03-2009, 14:48
znajdź czujnik i bo przykryj kocem :D

Klaif
13-03-2009, 14:51
moje się mylić ale w jakiś autach był na krawędzi szyby przedniej....
tam wystarczało dać naklejkę

ZenObi
13-03-2009, 15:48
moje się mylić ale w jakiś autach był na krawędzi szyby przedniej....
tam wystarczało dać naklejkę

myślałem o naklejce ale kłopot w tym że wycieraczki omiatają to miejsce i raz dwa zdzierają.. :-(

Klaif
13-03-2009, 20:38
myślałem o naklejce ale kłopot w tym że wycieraczki omiatają to miejsce i raz dwa zdzierają.. :-(
masz dojście do kabli z drugiej strony??? sprawdź ile kabli idzie. moze tylko na zasadzie zwory i zasilanie....
w nowych VW idzie to przez VAG zrobić ale MK3 to nie wiem czy tak jak MK2 i MK1 to bardziej VW czy Ford

le-mar
13-03-2009, 20:38
to pewnie "zabezpieczenia na polaka" moze jakoś da sie dostać od spodu ?? ew "markerem wodoodpornym ect) ?
aha przy okazji ile ma mk3 z VW ??? bo wg mnie to "nazwa" pozostała - pewnie vag'a nie podłaczy sie ... ????? temu jesli zmienie swoje auto to albo na galaxy 2005 ( ostatni z "dobrych" albo zmieniam stajnie :( (brak VAG'a)

Stefano
13-03-2009, 20:56
Witam,

mam Galaxy MK3 (2007) a w nim światła "automatyczne" - znaczy takie które włączają się tylko gdy jest ciemno. - Światła można włączyć, wyłączyć albo ustawić na "A" - opisany automat.

Chciałbym zmienić znaczenie tego "automatu" tak by nie zwracał uwagi na porę dnia i zawsze zapalał światła mijania. Czy można to samemu "przeprogramować?"

W ASO od miłej Pani dowiedziałem się że to wymaga zainstalowania "modułu świateł skandynawskich" a mi chodzi de facto o wyłączenie czujnika oświetlenia - to powinno być do zrobienia za pomocą ustawień.

pozdrawiam,
ZenObi

Spróbuj tak;

Select 09 (Central Electronics)
Coding -> Function 07

00001 - Daytime Running Lights on (Scandinavian Countries)
00002 - Daytime Running Lights on (USA and Canada)
00003 - Daytime Running Lights off (Rest of World)

Zapisz wczsniesze ustwienie ostatniej cyfry i przestaw z 00001, bo chyba tak masz na 00002 lub 00003.
Napisz tutaj czy się jest OK, to dalibysmy to info do tematu DIAGNOSTYKA VAG.
Pozdrowienia.

RafałB
14-03-2009, 11:15
Stefano:U nas w MK2,można ustawić automatyczne światła samym Vagiem,jak to zrobić i gdzie?Będą zapalały sie zawsze po odpaleniu czy po przekręceniu kluczyka?Nie można potem tej funkcji wyłączyć i jak wtedy włączać halogeny?pozdro

Stefano
14-03-2009, 18:54
Stefano:U nas w MK2,można ustawić automatyczne światła samym Vagiem,jak to zrobić i gdzie?Będą zapalały sie zawsze po odpaleniu czy po przekręceniu kluczyka?Nie można potem tej funkcji wyłączyć i jak wtedy włączać halogeny?pozdro
Nie idzie tego zrobić VAGiem, trzeba zamontować dodatkowy przekaźnik, dwie diody i parę kabelków. Po zapaleniu silnika włączają się wtedy tylko światła mijania i postojówki, a jak sie robi ciemno przekręcić trzeba manualnie przełacznikiem swiateł, to wdedy zapala sie podswietlenie kokpitu.
Temat był już na forum, bo nawet wklejałem dwa schematy jak to podłączyć.
Pozdr.

le-mar
14-03-2009, 19:47
moduł komfortu też nic nie da ???
ps czy w mk3 tez jest VAG ??? (szególnie do kol Stefano) - mi sie zdaje ze nie skoro na pokładzie TDCi

Stefano
14-03-2009, 20:35
moduł komfortu też nic nie da ???
ps czy w mk3 tez jest VAG ??? (szególnie do kol Stefano) - mi sie zdaje ze nie skoro na pokładzie TDCi
W MK2 nic nie zrobisz VAGiem w sprawie świateł, przekopałem ten temat przed 2-laty, kiedy zakładałem dodatkowe sterownie jak napisałem wyżej.
W MK3 jest o tyle lepiej, ze wszystko jest sterowanew po lini can i idzie to robić VAGiem, jak nie pójdzie wersją 409,1 to musi być wersja 607, ale ta już musi być na lepszym kablu HEX-CANie.
Pozdr.

RafałB
14-03-2009, 21:25
Nie idzie tego zrobić VAGiem, trzeba zamontować dodatkowy przekaźnik, dwie diody i parę kabelków. Po zapaleniu silnika włączają się wtedy tylko światła mijania i postojówki, a jak sie robi ciemno przekręcić trzeba manualnie przełacznikiem swiateł, to wdedy zapala sie podswietlenie kokpitu.
Temat był już na forum, bo nawet wklejałem dwa schematy jak to podłączyć.
Pozdr.

W sumie nie jest źle,bo raz zapłaciem mandacik za jazde bez krótkich(w nocy hehe) i od tej pory włączam sam automatem ;) nie musze nic przerabiać.pozdro

le-mar
14-03-2009, 23:15
W MK2 nic nie zrobisz VAGiem w sprawie świateł, przekopałem ten temat przed 2-laty, kiedy zakładałem dodatkowe sterownie jak napisałem wyżej.
W MK3 jest o tyle lepiej, ze wszystko jest sterowanew po lini can i idzie to robić VAGiem, jak nie pójdzie wersją 409,1 to musi być wersja 607, ale ta już musi być na lepszym kablu HEX-CANie.
Pozdr.
sorki za OT
ale drążąc ... znaczy ze Ja nie rozumiem ? 9 wydawało mi sięze vag (jako interferjs) i oprogramowanie to TYLKO grupa VolksVaGen /audi (jako założyciele lub pierwowzór)
a tu sieokazuje że ford też ? czy po prostu (kol stefano opisuje równą łatwość jak w VAG ) f nowym glaxie po linii can ???? znaczy ze po prostu fordowski interfejs ???
( nie chciałem na PRV aby było dla "potomnych" - tylko jak oni to znajdą zkoro w wątku o światłach :( )

Stefano
15-03-2009, 10:43
sorki za OT
ale drążąc ... znaczy ze Ja nie rozumiem ? 9 wydawało mi sięze vag (jako interferjs) i oprogramowanie to TYLKO grupa VolksVaGen /audi (jako założyciele lub pierwowzór)
a tu sieokazuje że ford też ? czy po prostu (kol stefano opisuje równą łatwość jak w VAG ) f nowym glaxie po linii can ???? znaczy ze po prostu fordowski interfejs ???
( nie chciałem na PRV aby było dla "potomnych" - tylko jak oni to znajdą zkoro w wątku o światłach :( )
Nie tak, Galaxy model MK3, jest dalej w grupie, czy stajni VW, jak pisałem ;
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=64063
tylko że teraz łączność komputera pokładowego ze wszystkimi sterownikami auta, jest realizowana tylko i wyłacznie za pomocą 'jednego kabla' jest to bardzo szybka szyna, magistrala CAN.
Aby połączyc się i wejść w MENU naszego nowego modelu auta, i dokonać potrzebnych zmian, potrzebny jest inny lepszy kabelek o nazwie HEX-CAN i to miałem na mysli.

Dodam tylko, że jest tam już inny kolorowy MFA, FIS i ma w tych modelach naprawdę wielki zakres mozliwości i bardzo duzo zmian mozna poprostu dokonać z manetki, wchodzi sie w menu i jak w PCie za pomoca kursora można przestawiać bardzo wiele funcji.
Powinien raczej mieć możliwosć ustawienia tych dziennych swiateł z manetki, bo ma np. takie ustawiewnie swiateł, aby sie wyłączały dopiero po 5-20 sekundach po wyłaczeniu silnika.
Pozdr.

subratri
15-03-2009, 10:49
Nie tak, Galaxy model MK3, jest dalej w grupie, czy stajni VW,
oj chyba nie jest, chodzi raczej o złącze OBDII które od dwa tysiące któregoś jest standardem we wszystkich samochodach sprzedawanych w europie... jeśli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić

ZenObi
23-03-2009, 14:56
Spróbuj tak;

Select 09 (Central Electronics)
Coding -> Function 07

00001 - Daytime Running Lights on (Scandinavian Countries)
00002 - Daytime Running Lights on (USA and Canada)
00003 - Daytime Running Lights off (Rest of World)

Zapisz wczsniesze ustwienie ostatniej cyfry i przestaw z 00001, bo chyba tak masz na 00002 lub 00003.
Napisz tutaj czy się jest OK, to dalibysmy to info do tematu DIAGNOSTYKA VAG.
Pozdrowienia.

Trochę czasu mi zajęło, ale znalazłem znajomego który mając skodę posiada taki interfejs.
Pożyczyłem odeń odpowiedni kabel, odpowiedni program i sterowniki
Programy to VAG COM 409 oraz Polski VAG.
Znalazłem miejsce podłączenia kabla w kabinie (w schowku po lewej stronie na wysokości kolan kierowcy, ładnie zamaskowane)

Niestety nie udało się połączyć komputera do auta..
"brak odpowiedzi interfejsu" wiele prób ale wszystkie bez rezultatu..

było tak:
podpiąłem kabel do PC.- system go odszukał, wskazałem mu sterowniki zainstalował, zmieniłem numer portu COM z 11 na COM1, odpaliłem program - potwierdził że widzi kabel, podpiąłem kabel do auta, ale niestety "brak odpowiedzi intefejsu", brak komunikacji czy inne takie..
próbowałem zarówno z zapłonem włączonym, z wyłączonym, z silnikiem uruchomionym i nie ale niestety bezskutecznie.

Szukałem tematu dla początkujących VAGowców ale nie znalazłem,... nie wiem co robię źle..

Stefano
23-03-2009, 21:34
Z tego co piszesz to masz problem z połączeniem sie notka z kabelkiem, a nie z komputerem pokładowym samochodu ?? Szukaj innych COMów 1-4. Zobacz koniecznie czy kabelek jest widoczny w menadzerze urzadzeń w notku. Windowsa nie masz 'powywracanego', aktualiuzacje są na bierzaco?

Jak nie mozesz dalej połaczyć się z kabelkiem to już wina lezy po stronie programu, a moze masz Vistę, bo tutaj jest problem, a jaki to masz ten interfejs?

Bo jak jest problem z połaczeniem się z autem, a gniazdo i program jest ok, to pewnie kabelek za słaby do tego rocznika i nie odczytuje protokołu CAN , potrzeba do niego już HEX-CANa, jak pisałem wczesniej.

Jeszcze jedno; napisz tutaj, jakie masz dostepne w aucie funkcje komputera z manetki wycieraczek, tzn. w jakie funcję możesz wchodzić, ich zmieniać, czy wyłączać. Powinna byc dostepna ta funcja ze swiatłami, o którą pytasz.
Pozdr.

subratri
23-03-2009, 22:13
stefano w MK III dostęp do kompa jest z kiery multifunkcyjnej... silnik jest z mondeo, tak samo jak komputer... czy Ty jesteś pewny tego co piszesz??? ja z czystej ciekawości tylko, bo mam takie wrażenie że... a jeśli jest jakaś kombina z dźwignią wycieraczek to jaka???

a cha ZenObi zmień proszę opis swojego silnika na TDCI (ja też poprawiam już swój błąd)

ZenObi
23-03-2009, 23:31
Z tego co piszesz to masz problem z połączeniem sie notka z kabelkiem, a nie z komputerem pokładowym samochodu ?? Szukaj innych COMów 1-4. Zobacz koniecznie czy kabelek jest widoczny w menadzerze urzadzeń w notku. Windowsa nie masz 'powywracanego', aktualiuzacje są na bierzaco?

Jak nie mozesz dalej połaczyć się z kabelkiem to już wina lezy po stronie programu, a moze masz Vistę, bo tutaj jest problem, a jaki to masz ten interfejs?

Bo jak jest problem z połaczeniem się z autem, a gniazdo i program jest ok, to pewnie kabelek za słaby do tego rocznika i nie odczytuje protokołu CAN , potrzeba do niego już HEX-CANa, jak pisałem wczesniej.

Jeszcze jedno; napisz tutaj, jakie masz dostepne w aucie funkcje komputera z manetki wycieraczek, tzn. w jakie funcję możesz wchodzić, ich zmieniać, czy wyłączać. Powinna byc dostepna ta funcja ze swiatłami, o którą pytasz.
Pozdr.

Pewnie problem w komputerze, - mam Vistę, spróbuję jeszcze odwiedzić znajomego z innym systemem. zobaczę co się uda i dam jeszcze znać.

Używany przeze mnie kabelek to "Interfejs VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2 (niebieski)" śliczny błękitny http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246 Kabelek jest widoczny w systemie, przypiąłem go pod COM1. (po instalacji był widoczny jako COM11)

Zupełnie natomiast nie wiem o co chodzi z tymi "funkcjami komputera z manetki wycieraczek"
poniżej kilka fotek - na manetce wycieraczek mam tylko obsługę wycieraczek, przednich i tylnych, psikanie na szybę oraz regulację czułości automatycznych wycieraczek.

wrzuciłem też fotkę kierownicy - komputerem można sterować zaznaczonymi kursorami po prawej stronie kierownicy.
(Strzałki góra, dół, prawo, lewo i "Enter" - po środku)

niestety w menu nie mam żadnych ustawień dotyczących świateł
- w menu głównym mam coś takiego jak konfiguracja ale tam tylko kolor wyświetlacza, zegar, ciśnienie opon oraz alarm dźwiękowy...

no chyba że można jakimś "czarnoksięskim zaklęciem" wejść w tryb serwisowy i odpalić jakieś skrywane menu.. (ale tego zaklęcia niestety nie znam.... ; - ) )

pozdrawiam,
ZenObi

ZenObi
01-04-2009, 14:32
Pewnie problem w komputerze, - mam Vistę, spróbuję jeszcze odwiedzić znajomego z innym systemem. zobaczę co się uda i dam jeszcze znać.
Sprawdziłem ponownie tym razem z pomocą znajomego ze sprawdzonym systemem. Niestety - udało się podłączyć komputer do auta ale niestety wciąż "brak odpowiedzi interfejsu" :- (

Czy komukolwiek udało się Galaxy MK3 podłączyć do VAGa?

kepa416
05-02-2023, 10:37
Hej.

Mam w aucie przełącznik z automatem świateł. Niestety nie działa on tak jak bym tego chciał. Czujnik zmierzchu wykrywa noc i wtedy włącza odpowiednie światła.

Czy można to jakoś ominąć albo zakodować aby działał on tak żeby światła włączały się automatycznie po odpaleniu?

Mi do głowy przychodzi chałupniczy sposób czyli naklejka na czujniku zmierzchu.

Antej
05-02-2023, 10:48
Działa zgodnie z przeznaczeniem.

Dwie opcje, zmiana na "świeci na każdej pozycji", opis jest na forum.
Druga opcja "wieczna noc", wg mnie słuszna, tak jak wskazales.

kepa416
07-03-2023, 21:10
Hej. Czy opcje wieczna moc można uzyskać łatwo zaklejając czujnik na szybie tak aby czujnik deszczu działał poprawnie? Czy zostaje rozberanie lusterka?

Radioslaw
27-06-2023, 11:58
Działa zgodnie z przeznaczeniem.

Dwie opcje, zmiana na "świeci na każdej pozycji", opis jest na forum.
Druga opcja "wieczna noc", wg mnie słuszna, tak jak wskazales.

Witam, szukałem na forum, ale nie znalazłem, mógł byś podrzucić opis jak to jest kodowane?

Dzięki.