Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Gęsty olej silnikowy


maciej_ca
24-03-2009, 15:07
Witam !!

Od razu zaznaczę, iż wcześniej nie jeździłem dieslem i mam o nim małe pojęcie. Ale do rzeczy.

Podczas wymiany żarówek, jako że maska była już w górze postanowiłem sprawdzić stan oleju. Stan jest ok czyli mniej więcej w połowie nacięcia na bagnecie, ale co innego przykuło moją uwagę.
Olej jest strasznie gęsty - wręcz po wyciągnięciu bagnetu znajdowały sie na nim kluchy. W benzyniaku olej wręcz kapał z bagnetu a tu .. aż sie wystraszyłem. Oczywiście po roztarciu w palcach jest ok, ale czy olej powinien tak wyglądać po przejechaniu na nim 7000 km ??
Dodam tylko że olej wymieniałem w sierpniu 2008 na Motorcraft Formula E 5w30. Nie wiem jaki olej był poprzednio zalany. Płynu chłodniczego nie ubywa.

Pomyslałem, że może to, że nie wyciągałem bagnetu spowodowało że w kanale "bagnetowym" zebrało sie trochę oleju który z czasem przysechł, ale dziś jest to samo.

Ktoś ma może koncepcję co moglo się wydażyć ??

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

Dodałem jeszcze zdjęcie. Niestety nie jest najlepszej jakości :( Ale jedną czy dwie kluski w powiększeniu można zauważyć.

sterowiec68
24-03-2009, 16:00
To,że olej w dieslu robi się czarny i wygląda na stary praktycznie od razu po wymianie to norma. Ale kluchy...Z tym się nie spotkałem.

Dinar
24-03-2009, 19:30
Ktoś ma może koncepcję co moglo się wydażyć ??Po bagnecie wygląda że silnik nie dogrzany,sprawdż czy pod korkiem wlewu oleju nie ma mazi,albo zatkane odpowietrzenie od miski olejowej,auto jest młode a takie objawy są przy dużych przebiegach albo zarżnietych silnikach.

kor1011
25-03-2009, 00:46
Jeśli nie wiesz co było to nie wiesz ile tego pozostało.Wymień olej jeszcze raz a dodatkowo możesz zastosować jakiś środek do przemycia silnika przy wymianie oleju.

maciej_ca
25-03-2009, 12:01
Po bagnecie wygląda że silnik nie dogrzany,sprawdż czy pod korkiem wlewu oleju nie ma mazi,albo zatkane odpowietrzenie od miski olejowej,auto jest młode a takie objawy są przy dużych przebiegach albo zarżnietych silnikach.

Witam !!

Podejrzewam, że to może być wina niedogrzanego silnika. Ostatnio jeżdżę bardzo mało i w dodatku krótkie odcinki 10-15km/dziennie. Wskazówka temperatury często ledwo drgnie, a ja jestem już na miejscu.

W takim przypadku co robić ?? Wymienić olej już teraz ??

Dzięki za sugestie.

Jester
25-03-2009, 12:21
Witam !!

Podejrzewam, że to może być wina niedogrzanego silnika. Ostatnio jeżdżę bardzo mało i w dodatku krótkie odcinki 10-15km/dziennie. Wskazówka temperatury często ledwo drgnie, a ja jestem już na miejscu.

W takim przypadku co robić ?? Wymienić olej już teraz ??

Dzięki za sugestie.
Możesz zrobić sobie dłuższą wycieczkę (tak na 3-4h jazdy z rozgrzanym silnikiem), ale lepiej będzie wymienić olej - ten starcił już parametry.

maciej_ca
26-03-2009, 11:39
Witam !!

Jeszcze mam jedno pytanie. Podczas wymiany oleju można przepłukać silnik jakimś środkiem czyszczącym. Możecie jakiś polecić ??

Jester
26-03-2009, 13:36
Witam !!

Jeszcze mam jedno pytanie. Podczas wymiany oleju można przepłukać silnik jakimś środkiem czyszczącym. Możecie jakiś polecić ??
Jak wymienisz olej to pozostała ilość wody szybko odparuje bo zostanie jej minimalna ilość. Szkoda kasy na olej do płukania.

maciej_ca
26-03-2009, 15:48
Witam !!

Bardziej chodzi mi o to żeby w komorze silnika żaden klusek nie został.

Jester
26-03-2009, 16:31
Witam !!

Bardziej chodzi mi o to żeby w komorze silnika żaden klusek nie został.
Dobrze rozgrzej silnik przed wymianą. Nalanie 5l oleju tylko po to żeby zaraz wylać jest moim zdaniem bez sensu.

maciej_ca
26-03-2009, 18:08
Podczas wymiany oleju można przepłukać silnik jakimś środkiem czyszczącym.

Tak jak pisałem chodzi mi o środek czyszczący. Nie wiem jak to ma działać, czy wtłacza się go do komory silnika pod ciśnieniem ?? rozrabia się go z wodą ??

Znacie jakieś produkty tego typu które mogłyby być godne polecenia ??

heko
26-03-2009, 18:15
Bardzo dobry jest nap. LIQUI-MOLY albo STP...zalewasz do starego oleju...zostawiasz na pracujacym silniku jakiś czas, spuszczasz i zalewasz nowym
...jeśli wcześniej miałeś mineralny, to powinieneś najpierw wypłukać silnik...a dopiera zalać formule 5w30