Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Wymiana dwumasy
robertos132 02-04-2009, 17:45 Witam.Wymieniłem pół roku temu cały zestaw sprzęgło,dwumasa,wysprzęglik bo waliło aż miło no i moje pytanie czy u Was po wymianie po pewnym czasie znów po cichu sobie stuka dwumaska?U mnie się pomału zaczęła pukać przy gaszeniu silnika i to mnie martwi czy coś się nie spiep.. za duuuuuuuuużo wcześniej.
maciej_b 02-04-2009, 17:57 Witam kolegę.
Ostatnio widziałem focusa, w którym wymienione sprzęgło założone było na starą dwumasę. Wytrzymało 30000 km. Pisze o tym ponieważ powodem było to że źle założyli tarczę i docisk po prostu na "oko" oraz to, że dwumasa już padała.
Czy u Ciebie dobrze założyli dwumasę (z przyrządu do tego przeznaczonego)??
Pozdrawiam.
thermalfake 02-04-2009, 19:33 cytat z forum tdi-tuning.pl
pełny tekst http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3235&start=0
I tu zaczynają się schody. Do montażu nowego typu sprzęgieł potrzeba spec narzędzia, którego zadaniem jest centrowanie tarczy i wywarcie napięcia wstępnego na sprężynę centralną docisku.
Docisk montujemy w pozycji wyciśnietej, co jest akurat odwrotnością dotychczsowej praktyki. Przestrzegam przed ściąganiem docisku do koła zamachowego poprzez długie śruby. Po pierwsze wkręcanie nazbyt długich śrub uszkodzi tarczę tłumika drgań w kole dwumasowym, a po drugie diabli wezmą pierścień regulacyjny w docisku sprzęgła.
Z moich obserwacji wynika, że w w/w autach, koła dwumasowe i sprzęgła nie grzeszą żywotnością...
http://www.bogumil.deal.pl/focus/montage03.jpg
moim zdaniem skaszaniony montaż, dobrze założona dwumasa nawet jak katowana nie pada po pół roku ot tak
u mnie mija rok od wymiany czyli [ dwumasa, sprzęgło ,wysprzęglik]na razie ok.Czy mechanior ustawiał ją w/g takiego przyżądu to nie wiem ,ale mam 2 lata gwarancji !
Witam
Tak z ciekawości, ile Was kosztowała ta przyjemność ??
pozdro
850 za 2mase i 350 robota
1400 -dwumasa ,sprzęgło ,wysprzęglik robocizna 400 zł.
thermalfake 04-04-2009, 17:14 dokładnie zależnie od regionu od 350zł wzwyż
przy większych przebiegach od razu dobrze wymienić za jednym zamachem sprzęgło
Pyjter24 25-06-2009, 17:59 Witam,
chciałbym się dowiedzieć jak długo można jeździć na uszkodzonej dwumasie? Moje symptomy to przy gaszeniu są takie jakby przeskoki i czuć wibracje na pedale sprzęgła. Wybieram się w daleka trasę ok 1000km i nie wiem czy lepiej nie wybrać się w nią jakimś autokarem. Poza tym co się stanie jeśli mi ta dwumasa polegnie w trasie- czuć to jakoś???
Zależy w jakim stopniu jest uszkodzona, u mnie przy gaszeniu było metaliczne parsknięcie, krótki klekocik. Nieświadomy (mój pierwszy Diesel), że tak nie powinno być przejechałem kilkanaście tys. km. Następnie wystarczyło jedno ostre włączenie do ruchu i przeszedłem do fazy walenia podczas jazdy. Tego samego dnia odstawiłem Fokusika do garażu, umówiłem się z mechanikiem i kupiłem zestaw na allegro (czekam na przesyłkę). Odpowiedź na ostatnie pytanie- w najlepszym wypadku samochód przestanie jechać, w najgorszym... lepiej do tego nie dopuścić, odstaw samochód i kup części. Pozdro
Mam pytanko czy 2masa występuje 1,8tddi.
Nie, w TDDi nie występuje dwumasa!!!
Czytać dokładnie forum, nie zadawać głupich pytań, bo to pytanie pada w co drugim wątku nt. koła dwumasowego.
Pyjter24 26-06-2009, 00:01 Zależy w jakim stopniu jest uszkodzona, u mnie przy gaszeniu było metaliczne parsknięcie, krótki klekocik. Nieświadomy (mój pierwszy Diesel), że tak nie powinno być przejechałem kilkanaście tys. km. Następnie wystarczyło jedno ostre włączenie do ruchu i przeszedłem do fazy walenia podczas jazdy. Tego samego dnia odstawiłem Fokusika do garażu, umówiłem się z mechanikiem i kupiłem zestaw na allegro (czekam na przesyłkę). Odpowiedź na ostatnie pytanie- w najlepszym wypadku samochód przestanie jechać, w najgorszym... lepiej do tego nie dopuścić, odstaw samochód i kup części. Pozdro
A ile wyniósł ten przebieg na uszkodzonej dwumasie??? Pamiętasz może?
Jak napisałem ja przejechałem ok. kilkunastu tys. km z lekkim stukaniem przy gaszeniu ale, że auto było sprowadzone nie wiem jak długo łącznie to trwało. Zwróć uwagę, że objawy nie narastały liniowo (bum nastąpiło nagle) więc nie przeciągaj struny :<. Pozdro.
Witam, ja wlasnie oddalem auto do mechanika, wczesnije zakupilem caly zestaw dwumasowy (4 elementy) . OBjawy mialem takie szarpniecie przy odpalaniu na goracym, przy gaszeniu mniejsze i taki poglos dzwonka, jak dalem sprzeglo do polowy to mozna bylo uslyszelm male walenie mloteczka o blach takie tyk tyk tyk, przy wcisnieciu tez, mechanik dzis rozebral auto i mowi , ze dwumasa wyglada dobrze, zuzyta jest jedynie tarcza sprzegla...... czy ona mogla dawac takie objawy, do tego powiedzial , ze ta nowa duymasa dziwnie wyglada i stuk jakis maly robi....
cezarg1410 02-07-2009, 15:55 A u mnie dwumasa trochę wali przy rozgrzanym silniku... Przy gaszeniu nic. I jutro wybieram się w trasę 1000km. Trzeba wierzyć że będzie dobrze :P
Andrzej_G 02-07-2009, 20:47 U mnie pierwsze objawy wystąpiły pół roku temu, ale tylko przy rozgrzanym silniku. Po wyłączeniu silnika po dłuższym przebiegu i ponownej próbie zastartowania słychać było spore gruchotanie (metaliczne). Przejeździłem do dzisiaj bez awarii - żadko uruchamiam silnik raz za razem - zazwyczaj po kilkugodzinnej przerwie - wtedy jest OK. Ale przy próbie odpalenia po 10 - 20 minutach, jak silnik jest rozgrzany coraz częściej i głośniej słychać grzechotanie no i twarde sprzęgło się robi. Zakupiłem już kpl i czekam na swoją kolej w serwisie. Kiepski komfort no i szkoda żeby coś innego przy okazji nie walnęło.
mechanik dzis rozebral auto i mowi , ze dwumasa wyglada dobrze, zuzyta jest jedynie tarcza sprzegla...... czy ona mogla dawac takie objawy, do tego powiedzial , ze ta nowa duymasa dziwnie wyglada i stuk jakis maly robi....
Dzisiaj odebrałem auto po wymianie dwumasy i kpl. sprzęgła. Cisza, spokój a sprzęgło można palcem wycisnąć.
Według mnie tarcza sprzęgła nie powinna dawać takich objawów jak opisujesz raczej będzie to dwumasa. Moja chociaż nie miała zbyt dużego luzu obwodowego była krzywa- płaszczyzny jej kół nie były równoległe i przesuwały się opornie.
Jeśli chodzi o dźwięki nowej to oczywiście lekko puka, ma wstępny luz (u mnie ok. 1 cm) i ściskając z boku obydwie części czuć lekkie sprężynowanie, po zwolnieniu nacisku- koła wracają do położenia równoległego względem siebie.
Witam, odebralem auto od mechanika, pierwsze wrazenia sa takie, ze pedal chodzi miekko, az za miekko;) mniejsze wibracje na skrzyni, ale gaszenie, wydaje mi sie tylko troche cichcze, ogolnie kolo wyglada dobrze, luzu mierzonego na gorze ma max 4cm, zreszta zoabczcie na filmiku jak wyglada :
http://rapidshare.com/files/251502306/Kolo_Foka.3gp.html
Ja jestem już rok po wymianie kompletu, na razie wszystko w w porządku. Ale jakiś czas temu zaczęła mi się zapalać co jakiś czas kontrolka od hamulca. Jak się okazało panowie podczas wymiany najprawdopodobniej zapomnieli uzupełnić płyn hamulcowy, bo w focusie układ sprzęgła i hamulca jest na jednym zbiorniku.
lotnik11 18-07-2009, 12:01 Witam
Dwa dni temu odebrałem samochód po wymianie kompletu sprzęgła i dwumasy i pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne. Sprzęgło chodzi lekko i cicho tylko mam wrażenie że "ciężej" zapala. Musi mocniej zakręcić żeby odpalić ale to chyba nie jest wada tylko wynik wymiany nowego koła dwumasowego i zamachowego.
tom55ekk 24-08-2009, 19:35 Jestem po wymianie dwumasy , miesiac temu 2000km.Problem polega na pulsowaniu pedalu sprzegla na postoju i w czasie jazdy a takze pulsowanie pedalu gazu w czasie jazdy.Pytanie brzmi czy winna moze byc ta nowa dwumasa , moze cos zle zamontowane.Prosze o pomoc w odpowiedzach.
przemkok77 28-08-2009, 09:05 Witam.
Padła mi dwu-masa, raczej się rozsypała, przy okazji uszkodzony został docisk sprzęgła, tarcza już była zjechana i jeszcze poszło łożysko ze sprzęg-likiem.
Do wymiany cały komplet.
Mechanik zaproponował mi zamontowanie zamiast koła dwu-masowego, pojedynczego. Sprawdziłem w serwisie Forda - podobno tak można, a nieoficjalnie, tak ma być lepiej.
Macie jakieś doświadczenia w tym względzie?
Kolego no można tylko po co poprawiać fabrykę jak wyliczyli ze jak masz 100 czy 115 KM ma byc dwu masowe kolo aby tłumiło wibracje i mniej obciążało skrzynie. Możesz założyć stałe koło tylko czy wtedy skrzynia nie dostanie bardziej po d...e.
Witam, szukam dokładnego opisu wymontowania skrzyni biegów i wymiany dwumasy. Pozdrawaim, dziekuję z góry.
mkaminski100 10-12-2009, 23:09 Witam, szukam dokładnego opisu wymontowania skrzyni biegów i wymiany dwumasy. Pozdrawaim, dziekuję z góry.
Mam nadzieje, ze nie wymagasz, ze zdjeciami ;)
W skrocie.
Auto na koziolki. Zadne kolki, cegly czy podobne. Z przykroscia stwierdzam ze niedawno na innym forum mielismy pogrzeb kolegi ktory zginal pod wlasnym zamochodem, wiec mam nadzieje, ze gderajac moze komus uratuje zycie.
Zdejmujesz kola
Rozpinasz sworznie wahacza i wyciagasz ze zwrotnicy (pociagnij na dol i poruszaj)
Odkrecasz:
- dlugi przegub od silnika (od spodu za silnikiem jest jedno mocowanie)
- katalizator od kolektora, (od gory za silnikiem 4 sruby, klucz 15 jak pamietam - zalej czyms, bo wyjda nakrętki ze szpilkami)
Zdejmujesz puszkę filtra, dolot i rury dolotu na silniku, oraz Intercooler.
Wyjmujesz akumulator i odkrecasz jego koszyk (klucz 13)
Odczepiasz linki z wybierakow skrzyni
Zlewasz olej ze skrzyni (z tylu jest korek spustowy, na imbus)
Odkrecasz separator oleju (jest po prawej stronie silnika, czarna skrzynka z ktorej wychodzi przewod odmy do pokrywy) - klucz 13, trzeba potem wysunać
Odkrecasz przewody elektryczne, zlacza instalacji ktore sa na skrzyni i czujniki z glowicy, itd.
Odczepiasz główne mocowanie przewodu hydraulicznego i nawet sam przewod ze skrzyni (uwaga - na przewod naloz waz ok 4-5mm i podwies, bo bedzie cieklo, a przy skrzyni zabezpiecz woreczkiem i schowaj klips)
Wykrec rozrusznik i mocowania wiazki.
Wszystko powinno wygladac jak na zalaczonym zdjeciu (to jest TDDI ale zasada ta sama)
http://img341.imageshack.us/img341/8021/p1060441.jpg (http://img341.imageshack.us/i/p1060441.jpg/) http://img341.imageshack.us/img341/p1060441.jpg/1/w1280.png (http://g.imageshack.us/img341/p1060441.jpg/1/)
Wyjecie przegubow - pociagasz dlugi ze skrzyni. Krotki wyciagasz mala breszka - podwazaz do skrzyni i wyskoczy. Przy wkladaniu trzeba mocniej wcisnac (kopnac)
Odkrecasz mocowanie silnika z tylu (za silnkiem), najlepiej cale.
Teraz trzeba podniesc silnik za prawy uchwyt (tylko delikatnie)
Odkrecasz mocowanie skrzyni biegow (klucz chyba 21, nasadka - sprawdz czy masz klucz i czy ruszysz). Silnik bedize z jednej strony na poduszcze (prawej) a z lewej bedize wisial za ucho do podnoszenia.
Odkrecasz mocowanie poduszki silnika od nadwozia (lepszy dostep)
Ciagniesz silnik do przodu (trzyma sie na jednej poduszcze wiec sie ruszy sie tylko strona skrzyni) i wkladasz za niego belke ok 30 cm dlugosci. Jak bedziesz ciagnal to sprawdz katalizator, bo trzeba go wcisnac, zeby sie rozlaczyl ze srubami.
Odkrecasz skrzynie (klucz 13). Z tylu za sklrzynia jest kilka srub malo dostepnych. Uwazaj, bo kilka osob wylamalo kawalek obudowy skrzyni na jednej ktora jest glupio schowana.
Zostaw 2 gorne sruby od skrzyni wolne i podczep cos czym podniejsiesz skrzynie za mocowanie na gorze. Mozesz podeprzec silnik od spodu na czyms, a zurawik uzyc do skrzyni.
Jak odkrecisz to delikatnie wkladasz srubokret miedzy dwa elementy i rownomiernie po obwodzie rozpinasz.
Opuszczasz skrzynie i masz wszystko
Zablokuj kolo zamachowe (specjelna blokada w miejsce rozrusznika) lub chocby wloz tam deske.
Odkrec docisk (klucz 10). Nie strzeli, ale odkrecaj po kilka obrotow na przemian jak przykreca sie kolo. Sprawdz po odkreceniu jak byl docisk, zebys nie mial potem zagwozdki.
Odkrecasz kolo zamachowe (nasadki torx jak pamietam)
Montujesz nowe (pasuje tylko w jednej pozyji)
Po lekkim dokreceniu blokujesz blokada lub deska i skrecasz na zmiane.
Nie pamietam tylko momentu (jezeli ktos moze potwierdzic z TIS)
Odtluszczasz tarcze i docisk, poloz docisk i wysrodkuj. Praktyczine powinienes wycentrowac tarcze z dociskiem jesli masz przyrzad.
Dokladasz tarcze i skrecasz.
Montaz to odwrotnosc demontazu, ale wlozenie skrzyni to troche ekwilibrystyki bo skrzynia jest ciezka. Przydaje sie ktos do pomocy.
Ot i wszystko
Powodzenia.
PS - zdjecie nie zmienia rozdzielczosci. Przepraszam, ale probowalem zmienic,.
Witam!
Czy to prawda, że jak się wyłącza samochód na wciśnietym sprzęgle to się oszczedza dwumasę?
mkaminski100 11-12-2009, 15:18 Witam!
Czy to prawda, że jak się wyłącza samochód na wciśnietym sprzęgle to się oszczedza dwumasę?
Pewnie tak, ale czy ktos kiedys nie napisal, ze dwumasa to jest dla wygody, a jak czytam to setki porad jak jezdzic z dwumasa?
Dziekuję mkaminski, nie mam żurawia więc nie wiem czy sobie poradzę. Z Twojego opisu wynikka, że kanał nie jest potrzebny?
Witam mamm jeszcze pytanie? Czy dwumasa, docisk i tarcza nie składa się przed przykręceniem do wału korbowego?
mkaminski100 11-12-2009, 20:27 Koziołki wystarczą, nie trzeba kanału, ale silnik musi wisieć. Jeżeli strop wytrzyma to podnieś na zbloczu. Cały silnik to ok 200kg a i tak ma jedno podparcie.
Jeżeli skręcisz wszystko razem to jak przykręcisz do wału? Najpierw koło, potem tarcza, potem docisk.
Pozdro
mam jeszcze pytanko, czy silnik nalezy przesuwać, czy pozostaje on w jednej pozycji?
mkaminski100 11-12-2009, 21:02 Tak jak napisałem. Po lewej wisi na poduszce (pod zbiornikiem wyrównawczym) po prawej wisi na żurawiu. Prawą stronę ciągniesz o ok 30cm do przodu, a lewa zostaje. Za silnik wkładasz coś o długości 30cm żeby się nie cofał.
Jak coś to pytaj, posataram się pomóc
Nie odkrecamy silnika od przewodów z płynem chłodzącym i nie spuszczmy płynu?
Wymieniałem sprzęgło w fiacie marea wekend 1,6 benzyna. Tam silnik pozostawał na swoim miejscu.
mkaminski100 11-12-2009, 21:09 Nie trzeba spuszczać płynu.
Silnik jest za głęboko i nie ma miejsca żeby wyciągnąć skrzynie (belka wahacza) więc musisz o 30cm pociągnąc. Tak robi serwis, więc nie jest to informcja z palca :)
Dowiedziałem się, że Inter Cars wprowadza do swojej oferty nowy zestaw LUKa. W skład zestawu wchodzi: dwumasa, sprzęgło z dociskiem, łożysko wyciskowe sprzęgła i komplet śrub montażowych. Indeks towaru do 1.8TDCi to 600 0044 00
Witam wszystkich. Dzisiaj oddałem mojego Focusa mk1 1.8 TDCI z 2003r. do mechanika ponieważ miałem problem z odpalaniem. Co prawda rozrusznik jest do wymiany ale koło dwu masowe ma luzy jakieś 10 cm (góra-dół). Prawdo podobnie przez te luzy na kole przy odpalaniu tłukło silnikiem. Pytanie moje brzmi, czy były w tych modelach stosowane koła stałe( jedno masowe) , czy w grę wchodzi wymiana tylko dwu masy? I czy wymieniać od razu sprzęgło, dodam, że sprzęgło działa prawidłowo(nie ciągnie, nie ślizga). Pozdro.
sprzęgło oczywiście, co to za pytanie, wysprzęglik też
koło dwumasowe 10 cm luzu ? to grubo, powinno już rozwalić skrzynię maskę i najbliższe drzewo
o jednomasowych poczytaj na forum
mkaminski100 02-10-2015, 15:31 Mozesz wstawic zestaw konwertujacy na jednomasowe kolo. Czy sie to oplaca?
Jezdzilem na nowej dwu i jednomasie chocby w Mondeo tdci i roznica jest spora.
Dwumasa lekko lapie jak w benzynie i ma dosc spory zakres sprzegla kiedy lapie, wiec ruszanie jest miekkie.
Przy jednomasie (zestaw konwersji) auto duzo mocniej szarpie przy ruszaniu. Jak puszczasz sprzeglo to nic nie czuc a w pewnym momencie jest krotki zakres kiedy zaczyna lapac i jest juz spiete. To tego sprezyny w sprzegle nie amortyzuja tak jak te w dwumasie, wiec bardziej szarpie silnikiem.
Do tego mocniej czuc wibracje auta
Koszty dwumasy i jednomasy sa juz dosc podobne.
Trwalosc? Policz ile zrobiles na dwumasie (jezeli jestes pewien stanu licznika) i zastawow sie ile bedziesz potrzebowal lat, zeby znow wymieniac dwumase. Czy wtedy dalej bedziesz jezdzil tym samym autem?
Starsze diesle maja jednomasowe kola, ale ja osobiscie bym takiego nie zalozyl do diesla na Common Railu.
Koszty robocizny nie przekladaja sie na oszczednosci w pominieciu sprzegla lub wysprzeglika, chyba, ze niedawno wymieniales oba. Wymien od razu te elementy
Focusa posiadam już 3 lata. Już od początku tłukło silnikiem przy odpalaniu i był problem z odpalaniem. Wymieniłem rozrusznik (na używany), poduszkę silnika i lekko w/w objawy ustały, tak jeździłem do teraz. Zrobiłem jakieś 70 tys. km. Myślę jeszcze najbliższe 2/3 lata jeździć tym autem, więc chyba zainwestuje w cały zestaw dwu masa+sprzęgło. Dzięki za szybkie odpowiedzi. Pozdro.
|
|