Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] szybkie zuzycie opon
Witam,
Czy u Was też opony z tyłu szybciej się zdzieraja niz z przodu?
Ja mam owy. z przaktualnie opony continental conti spotr 2 i po przejechaniu 15 tys km opony z tylu nadaja sie do wyrzucenia , bieznik jest zerodu jeszcze moglbym pojezdzic jeden sezon ale postanowilem spalic gume i zalozyc bridgestony potenza 050A.
Zamierzam rowniez nagrac filmik jak mondek kreci bączki.
Dzisiaj poczynilem juz pierwsze kroki i musze przyznac ze jak sie wylaczy kontrole trakcji to calkiem fajna zabawe, no i ten bialy dym z opon o poranku .... :)
MAXIMUS_00 05-04-2009, 05:46 No to chyba trochę latasz bokami przy użyciu ręcznego ???????
mondzio III 05-04-2009, 06:38 opony z tyłu szybciej się zdzieraja niz z przodu?
Powinny szybciej zużywać się z przodu.
jak mondek kreci bączki.
To chyba sam sobie dajesz odpowiedz .
Witam,
Czy u Was też opony z tyłu szybciej się zdzieraja niz z przodu?
Ja mam owy. z przaktualnie opony continental conti spotr 2 i po przejechaniu 15 tys km opony z tylu nadaja sie do wyrzucenia , bieznik jest zerodu jeszcze moglbym pojezdzic jeden sezon ale postanowilem spalic gume i zalozyc bridgestony potenza 050A.
Zamierzam rowniez nagrac filmik jak mondek kreci bączki.
Dzisiaj poczynilem juz pierwsze kroki i musze przyznac ze jak sie wylaczy kontrole trakcji to calkiem fajna zabawe, no i ten bialy dym z opon o poranku .... :)
Masz diesla wiec ciezszy silnik, naped na przod i nie masz kombi. To przod powinien sie szyciej zuzywac :) Domyslam sie ze masz abs wiec po prostu nie targaj tak czesto recznego na zakretach :>
A mnie powiedzieli że jest to możliwe aby tylnie opony szybciej sie zuzywaly niz przednie,
szczegolnie na polskich drogach w koleinach. A to ze wzgledu na szeroki rozstaw kol i szerokie opony , że niby ponoć one wlasnie sie zeslizguja w tych koleinach. Przednie koła są skretne i pracują a z tyłu się ześlizguja na boki
A mnie powiedzieli że jest to możliwe aby tylnie opony szybciej sie zuzywaly niz przednie,
szczegolnie na polskich drogach w koleinach. A to ze wzgledu na szeroki rozstaw kol i szerokie opony , że niby ponoć one wlasnie sie zeslizguja w tych koleinach. Przednie koła są skretne i pracują a z tyłu się ześlizguja na boki
...blabla...u mnie przód o wiele szybciej...
A mnie powiedzieli że jest to możliwe aby tylnie opony szybciej sie zuzywaly niz przednie,
szczegolnie na polskich drogach w koleinach. A to ze wzgledu na szeroki rozstaw kol i szerokie opony , że niby ponoć one wlasnie sie zeslizguja w tych koleinach. Przednie koła są skretne i pracują a z tyłu się ześlizguja na boki
po 15 tys ? karzde wytłumaczenie dobre :(
Tak czy inaczej juz zamowilem opony Bridgestone potenza RE 050A 235/40/R18
A te które teraz mam czyli continental contisport2 będą wykorzystane do nagrania filmiku
"palenia gumy"......
kubuspuchaty 07-04-2009, 20:30 Właśnie używam B... Potenza. prowadzą się bardzo dobrze, jednak zużycie przednich laczków jest już zauważalne
po przejechaniu 15 tys km opony z tylu nadaja sie do wyrzucenia To nie jest normalne zużycie.
Pozdrawiam
A ile trenowales na recznym do tego filmiku o paleniu gumy :?: Mysle ze jak nie bedziesz uzywal recznego hamulca podczas jazdy to zuzycie opon wroci do normy.
matrog19 07-04-2009, 23:00 Kubica też często zmienia opony :D
A ile trenowales na recznym do tego filmiku o paleniu gumy :?: Mysle ze jak nie bedziesz uzywal recznego hamulca podczas jazdy to zuzycie opon wroci do normy.
No właśnie chodzi o to że zawsze spokojnie jeździłem bez zadnych pisków.
A to palenie gumy to nastąpi tylko z tego powodu że aktualnie uzywane opony są juz do wyrzucenia i chcę je wykorzystać przez jeden dzień do zabawy.
Proszę ze zrozumieniem przeczytać pierwszego posta.
z ciekawosci zapytam jak sie sprawuje mondeo na 18" na naszych drogach ? Bo ja to sobie lubie kawke z rana kupic na stacji jadac do pracy i o ile na zimowych 16" o dosc wysokim profilu jest to jeszcze w miare mozliwe, zeby trzymac sobie kierownice kolanem , kawe w reku i zmieniac biegi , to juz na letnich 17" (profil gumy 45) jest ciezko. Przy profilu 40 w koleinach chyba jest malo komfortowo ? A dzwieki z zawieszenia na jakimkolwiek uszczerbku w nawierzchni pewnie swietego potrafia wyprowadizc z rownowagi ? ;)
No jasne że nie 15, powinny lekko przelecieć ze 40 tyś.
I na pewno z przodu lecą szybciej, przecież napęd jest na przód i to już po trochu tłumaczy. Nie wiem jak w MK 4 ale w MK 3 , w książce wyrażnie jest napisane żeby sezonowo zamieniać koła ,przód z tyłem, a nawet kiedyś jakiś mądry oponiaż sugerował zamianę w trakcie, i ja tak na przykład robię.Wszystkie opony zużywają się w tedy w miarę równomiernie.
Pozdrawiam:)
z ciekawosci zapytam jak sie sprawuje mondeo na 18" na naszych drogach ? Bo ja to sobie lubie kawke z rana kupic na stacji jadac do pracy i o ile na zimowych 16" o dosc wysokim profilu jest to jeszcze w miare mozliwe, zeby trzymac sobie kierownice kolanem , kawe w reku i zmieniac biegi , to juz na letnich 17" (profil gumy 45) jest ciezko. Przy profilu 40 w koleinach chyba jest malo komfortowo ? A dzwieki z zawieszenia na jakimkolwiek uszczerbku w nawierzchni pewnie swietego potrafia wyprowadizc z rownowagi ? ;)
Ja na 18", jak wjade w koleiny to musze mocno kierownice trzymac i to oburącz. Trzeba tez uzyc sily, zeby z takich kolein wyjechac:) Ogolnie roznica miedzy moimi zimowymi 16, a letnimi 18 jest kolosalna. Jakby sie wsiadalo do innego auta ;) Ja bym sie nie odwazyl jechac na 18 po nierownej jezdni nie trzymajac kierownicy.
Ja na 18", jak wjade w koleiny to musze mocno kierownice trzymac i to oburącz. Trzeba tez uzyc sily, zeby z takich kolein wyjechac:) Ogolnie roznica miedzy moimi zimowymi 16, a letnimi 18 jest kolosalna. Jakby sie wsiadalo do innego auta ;) Ja bym sie nie odwazyl jechac na 18 po nierownej jezdni nie trzymajac kierownicy.
Podzielam zdanie kolegi.
Na 18 nie da sie w Polsce jezdzic i juz nigdy nie kupie auta z takimi felgami.
W zimie jeździłem na 17'' i uważam że to inny samochód - konfort niesamowity w porownaniu do 18''.
Dodam, że jak pada deszcz i są koleiny to boję się przekraczać 80km/h bo tak rzuca tyłem gdzie w normalnych warunkach na rownej drodze lubie pocisnac czasami i 200km/h.
Jeśli ktoś chciałby kupić felgi oryginalne (prawie nowki sztuki) 18'' z nowkami oponami bridgestone potenza 050A (jeszcze nigdy nie zalozone - czekaja na mnie juz w sklepie bo zamowilem) to chetnie sprzedam i zakupie letnie 17'' kola
Odświezam temat bo mam dalej problem z oponami.
W kwietniu tego roku kupilem opony 18'' bridgestone potenza 050A 235x40xR18
i z tyłu już są prawie całkowicie zdarte (przednie dalej wyglądają na nowiutkie). Bieżnik sie zrownał z tymi nacieciami kontrolnymi.
Na oponach przejechałem jakieś 4000 km.
Proszę o napisanie co moze być przyczyną tak szybkiego zdzierania opon z tyłu?
Dodam, że zarowno jak jadę czy hamuję to auto prowadzi sie idealnie prosto na rownej drodze.
Auto też nigdy nie miało nawet najmniejszej stłuczki?
Proszę o pomoc bo zbankrutuję jeśli bede musiał kupować opony co 4 miesiace.
Po dzisiejszych pomiarach w roznych na roznych stacjach okazalo sie ze przyczyna zdzierania opon z tyłu jest rozregulowana zbieznosc ktora aktualnie wynosi 10,1 czegoś tam.
Mam do Was pytanie:
Jakie powinny być parametry zbieznosci w tylnich kołach dla forda mondeo mk4 2.0TDCI
wlasnie mialem pisac zebys na stacje zbierznosci pojechal porobic. nie wiem jakie powinny byc wartosci ale polecam google powinno gdzies pisac:P napisz czy rozwiazales problem:)
wlasnie mialem pisac zebys na stacje zbierznosci pojechal porobic. nie wiem jakie powinny byc wartosci ale polecam google powinno gdzies pisac:P napisz czy rozwiazales problem:)
Koleś na stacji mi powiedział że dla mondeo mk4 2.0TDCI wartości są następujące
dla kół przednich 1,41
dla kół tylnich 2,8 +/- 1
Chcę się upewnić tu na forum czy te wartości sa prawidłowe czy aby koleś się nie pomylił z mondeo mk3.
Tylko, że jest problem bo on nie ma jakiś obręczy na koła 18''.
Jeszcze niech ktoś mi potwierdzi te wartości i bede szukał jakiegoś mechanika dobrego.
Serwis w Kielcach odpada bo powiedzieli mi wczoraj że nie mają maszyny do ustawiania zbieżności i podzlecają to jakiejś innej stacji a poniewaz jest sezon urlopowy to najlepiej umawiać sie za 3 tygodnie :(
trtami, szczegóły w załączniki. Nie daję za to głowy ale już 2x ustawiałem zbieżność bazując na tym pdf'ie ;)
trtami, szczegóły w załączniki. Nie daję za to głowy ale już 2x ustawiałem zbieżność bazując na tym pdf'ie ;)
Dzięki wielkie,
Mnie juz szlak trafia bo wczoraj objezdzilem całe Kielce i nigdzie nie potrafią ustawić bo się lumaczą że kola 18'' i nasadek nie mają,
że za nowy samochod i parametrow nie znają itd.
W koncu cosik mi poustawiali ale jakoś sceptycznie jestem nastawiony i chyba bede musial do jakiegoś wiekszego miasta sie wybrać gdzie mi bez problemu zrobią zbieznosc.
Kesim - jeszcze raz dziękuje.
Rijndael 30-07-2009, 17:11 Czy u Was też opony z tyłu szybciej się zdzieraja niz z przodu?
Ja mam owy. z przaktualnie opony continental conti spotr 2 i po przejechaniu 15 tys km opony z tylu nadaja sie do wyrzucenia , bieznik jest zerodu jeszcze moglbym pojezdzic jeden sezon ale postanowilem spalic gume i zalozyc bridgestony potenza 050A.
Nie wiem co Ty z nimi robisz, moje Goodyeary Hydragrip, a więc gumy zdecydownie miękkie po zbliżonym przebiegu straciły ledwie 1 mm bieżnika, a jeżdżę bardzo dynamicznie.
Nie wiem co Ty z nimi robisz, moje Goodyeary Hydragrip, a więc gumy zdecydownie miękkie po zbliżonym przebiegu straciły ledwie 1 mm bieżnika, a jeżdżę bardzo dynamicznie.
Witam,
zbieznosc zrobiona i narazie jak sie przejechalem to zupelnie inny samochod.
z tylu juz nie podskakuje tylko super sie trzyma drogi.
Nawet na koleinach duzo lepiej sobie radzi teraz po zrobieniu zbieznosci - dawniej tlumaczylem sobie ze te koleiny sa tak odczuwalne bo opony szerokie 235x40xr18.
Okazalo sie ze jedna sruba byla poluzowana i kolo cofnelo sie niejako o 3mm .
Wszystkie parametry tylniego zawieszenia byly tak rozregulowane ze koles sie dziwil jak tak mozna bylo wogole jezdzic.
Karteluszka .pdf okazala sie zbawieniem dla mnie :)
Jednak nie omieszkam za kilkaset kilometrow pojechac znowu na sprawdzenie zbieznosci do innego profesjonalnego zakladu aby upewnic sie ze napewno wszystko jest juz ok.
Ależ się wściekłem dziś!! ;/
Huczało, buczało z tyłu coraz bardziej i byłem przekonany że to łożysko się sypie. W każdym razie jazda z prędkościami >160 powoduje, że pasażer z tyłu nie słyszy o czym rozmawia się z przodu. Kosmos normalnie. Pogłaskałem oponki z tyłu i..... wyząbkowane są na maxa!!! Wściekły jestem bo samochód dopiero co był na przeglądzie i oczywiście w ASO olali sprawdzenie zbieżności. Na liczniku dopiero 25tys. km a dwie Michelinki 235/40/18 są do wyrzucenia. Umawiam się zaraz na geometrie i podejrzewam, że ciekawe wyniki wyjdą... Ale jestem wkuty!! A tak samo jak Trtami też sobie tłumaczyłem niskim profilem opon kiepskie prowadzenie w koleinach i podskakiwanie na nierównościach....
Obawiam się ze zbieżność będzie w miarę dobra. Ząbkowanie temat rzeka....
Obawiam się ze zbieżność będzie w miarę dobra. Ząbkowanie temat rzeka....
Ja tylko dodam ze w efekcie koncowym zbieznosc mialem ustawiana na
maszynie o nazwie: HUNTER 811/DSP600 i najbardziej jestem zadowolony z efektow.
A czy taki problem (obluzowana śruba, cofnięcie koła i dwie pary nowych opon do śmietnika) to nie podchodzi pod naprawę gwarancyjną?
Witam co do opon to niedawno też wymieniałem dwie michelinki czego się dowiedziałem, poszła seria jakiś bubli i z tąd ząbkowanie i szybsze zużycie bierznika przez pół roku trwała produkcja tych opon.
Pozdrawiam Grzegorz.
Wymieniłeś czy wymienili ? Bo skoro bubel..., choć jeśli to michelin to nie sądzę :)
rimbambito 28-09-2009, 21:33 oj aj nie sadze ze to wina opon, pracuej w michelinie i wiem ze w zyciu by nie przeszly kontrole przez tak dlugi czas jak 6 miesiecy, kontrole sa co 8 godzin(co zmiane), a ja mialem goodyeara i tez sie zrobily zombkowane, wiec nie wina opon :surprise:
aj tez nie sadze...To polskie forum i piszemy na nim po Polsku, bo naprawdę się źle czyta poprzestawiane litery i brak ą ,ę itd...
Nie czepiam się w żadnym przypadku ,zwracam tylko uwagę na ten mały szczegół :)
aj tez nie sadze...To polskie forum i piszemy na nim po Polsku, bo naprawdę się źle czyta poprzestawiane litery i brak ą ,ę itd...
Nie czepiam się w żadnym przypadku ,zwracam tylko uwagę na ten mały szczegół :)
Ja na tematem ząbkowania opon i zbieznoscia spedzilem mnostwo czasu na necie i mam taką opinię że:
nasze mondeo ma zaawansowany uklad wielowahaczowy i z tylu opony maja prawo zabkowac nawet jak jest idealnie ustawiona geometria. Zabkowanie jest skutkiem tego ze nasze mondeo sa dosyc ciezkie, a naped jest na przod, wiec opony z tylu są ciagniete. Wiec jesli mamy opone podatną na zabkowanie tzn spore odstepy do odprowadzania wody pomiedzy lamelami to zawsze bedziemy miec pozabkowane opony - oczywiscie te z tylu.
Wynika to takze ze stylu jazdy - jesli ostro ruszamy to tez bardziej opony beda pozabkowane.
U mnie przed ustawieniem zbieznosci tez opony byly pozabkowane ale i nierownomiernie zdarte.
Aby uniknac zabkowanie nalezy co jakis czas zmienic przednie na tylnie
moje Goodyeary Hydragrip, a więc gumy zdecydownie miękkie po zbliżonym przebiegu straciły ledwie 1 mm bieżnika, a jeżdżę bardzo dynamicznie.
__________________
..no to ząbkowanie masz jak w banku...H.g..p to świetna guma...super na deszcz..ale co ząbkuje to historia ...
pierwsze (ok. 35kkm) zjechałem, a dopaliłem na lotnisku, fabryczne GY, zwłaszcza po lotnisku były głośne ;-)
Na przeglądzie ustawiłem geometrię (bo też była poza skalą - swoją drogą, 4 przeglądy i gdybym sam nie zauważył to by nic w tym nie zrobili, dziwne, prawda?)
Teraz 4kkm na Pirelli PZero i powiem tak, cicho, baaaaaardzo pewnie na suchym i w łukach (na deszczu jeszcze nie miałem okazji). Rzeźba bieżnika daje nadzieję, że będą dość odporne na ząbkowanie, obaczymy.
Przy wymianie opon, wszystkie 4 felgi poszły do prostowania, więc profil 45/17 mimo wszystko jest trochę mały na polskie drogi.
Ze względu na promocję oraz powyższe zdecydowałem się na opony w indeksie 97 XL i czuć, że są dużo twardsze, choć myślę, że także dlatego tną zakręty jak brzytwy, nie odkształcając się nadmiernie. Druga sprawa, o ile przy GY przy ostrym hamowaniu uważałem, że to gumy już nie dają rady, tak tu niestety hamulce się gotują a gumy nadal trzymają :-D
Ogólnie...na razie, Pirellki zachwycają :-)
.....Przy wymianie opon, wszystkie 4 felgi poszły do prostowania, więc profil 45/17 mimo wszystko jest trochę mały na polskie drogi.............
Chcialeś chyba napisać DUZY na polskie drogi.
Ja mam letnie felgi 18'' i zadna niepotrzebuje prostowania
zimowe mam 17'' i dwie bede musial prostowac i to po jednej zimie.
Wniosek taki że felgi oryginalne mają dużo mocniejszy stop aluminium i są trwalsze.
(17'' mam dezenta F .) cena kompletu dezenta jest peweni równa cenie pojedynczej aluski forda
rimbambito 29-09-2009, 15:10 do kolegi jvc niestety ale w kompie nie mam polskich znakow, wiec nawet jakbym chcial to i tak poprawnie nie napisze po polsku:roll:
Wymieniłeś czy wymienili ? Bo skoro bubel..., choć jeśli to michelin to nie sądzę :)
Musiałem wymienić bo tak niefortunnie kapcia złapałem że nie da rady tego zakleićwięc postanowiłem wymienić dwie opony i facet w sklepie mówił tak że poszły te buble i mają dużo reklamacji.
Atak ode mnie to myślę że za szybko się zdzierają te opony zrobiłem 27 tys km i zostało ok 3 mm bieżnika, moim zdaniem za szybko wcześniej w innym samochodzie też miałem michelę i trzy sezony na nich zrobiłem i jeszcze są dobre a tu nawet dwóch nie zrobię.
Także co do tych bubli to nie jest moje widzimisie tylko w sklepie facet powiedział że robią się burchle i takie tam.
Pozdrawiam.
Atak ode mnie to myślę że za szybko się zdzierają te opony zrobiłem 27 tys km i zostało ok 3 mm bieżnika,
Na tyle? Bo jeśli tak to geometria nie teges, jeśli na przodzie to przy 17 i 18 calach to niestety normalka , 30 tyś i to wszystko i to nie tylko na michelin :(
Chcialeś chyba napisać DUZY na polskie drogi
Semantyką mi tu trąci ;-p
Piszę o profilu, nie wskaźniku, i choć wskaźnik większy -> DUŻY, to wysokość profilu opony mniejsza -> MAŁA , tak więc raczej napisałem to co chciałem ;-p
Semantyką mi tu trąci ;-p
Piszę o profilu, nie wskaźniku, i choć wskaźnik większy -> DUŻY, to wysokość profilu opony mniejsza -> MAŁA , tak więc raczej napisałem to co chciałem ;-p
W sumie racja - zwracam honor .
zdzislaw 30-09-2009, 11:28 A,ja sobie jezdze i chwale swoj samochod.Wykorzystuje jego mozliwosci na maksa.Nic mi nie zabkuje ,nic mi nie trzesczy ani nie skrzypi.Opony od poczatku fabryczne G.Y. Exel.235/45 R17 XL 97 W,chyba je powtorze na wiosne(a moze Yokohama)Do ASO nie jezdze bo nie mam po co(drugi przeglad niedlugo).Jakis dziwny ten moj samochod.Czasami sie zastanawiam czy to aby na pewno Ford Mondeo. Sledzac wypowiedzi na tym forum to mam watpliwosci.
..no to gratulacje :D
...ja co prawda poza samym początkiem użytkowania...oraz wyząbkowaniem opon (ale to zasługa mojej "techniki" jazdy :P ) też nie narzekam... :)
Witam koła mam 15 calowe co do geometrji to nie wiem ale auto łądnie się prowadzi nie ściąga nawet jak puszczę fajerę ale pojadę do serwisu niech mi tą zbieżność sprawdzą chociaż nie jestem pewien czy mi jej nie sprawdzali zobaczę w wypisce co mi dali z serwisu po pierwszym przeglądzie.
Pozdrawiam
Na tyle? Bo jeśli tak to geometria nie teges, jeśli na przodzie to przy 17 i 18 calach to niestety normalka , 30 tyś i to wszystko i to nie tylko na michelin :(
Witam koła mam 15 calowe co do geometrji to nie wiem ale auto łądnie się prowadzi nie ściąga nawet jak puszczę fajerę ale pojadę do serwisu niech mi tą zbieżność sprawdzą chociaż nie jestem pewien czy mi jej nie sprawdzali zobaczę w wypisce co mi dali z serwisu po pierwszym przeglądzie.
Pozdrawiam.
Witam koła mam 15 calowe
Chyba 16...:027:
I nadal nie wiemy czy przód ,czy tył.
Samochód po wizycie w serwisie. (Wg serwisu) geometria ok, amory ok.... a wyząbkowanie w moim Mondku pojawiło sie przez zbyt dynamiczną jazdę! Ciołki z nich i tyle! Pogłaskałem dziś opony u kolegi (taki sam samochód, takie same laczki, totalnie inny styl jazdy).. i co? Wyząbkowane! Nie aż tak jak u mnie ale już czuć. Może jak na wiosne zamieni przód z tyłem, to da radę dwa sezony pojeździć na nich. Moje podejrzewam ,że za miesiąc będą już nieźle hałasować. A palanty nawet nie próbowali zamienić u mnie opon.... wyważyli wszystkie cztery i skomentowali: wolniej na zakrętach. Tak jakby nie wiedzieli, że ząbkowaniu sprzyja jazda po prostych - a nie krętych - drogach.
Mam obawy, że zrezygnuje z Michelinek... niestety za miękkie są, choć jeździ sie na nich wybornie. Nie dość, że wymieniłem już 2 sztuki ze względu na uszkodzenia na dziurach to jeszcze dwie kolejne wywale ze względu na ząbkowanie. Dzięki bardzo... 6 opon na sezon :/ i to nie tanich opon.
Obawiam się ze zbieżność będzie w miarę dobra. Ząbkowanie temat rzeka....
Może jak na wiosne zamieni przód z tyłem, to da radę dwa sezony pojeździć na nich.
Nie liczyłbym na to. U mnie po przekładce T/P było generalnie jeszcze gorzej i zwyczajnie nie dało się jeździć. Jeżeli opony już wyząbkują to zamiana nic nie da. Z tego co się naczytałem w necie, by zapobiec ząbkowaniu zmiany należałoby dokonywać co kilka, max 3-5 kkm...w zależności od stylu jazdy i rodzaju opony...masakra :-(
radzio_s 03-04-2010, 15:13 Czy ktoś przekładał z tyłu na przód wyząbkowane opony?
Jakie efekty ?
Mam przejechane 20 tys ok 15 tys na GY exellence i podczas zmiany z zimówek zauważyłem ząbki na tylnych i hałas większy niż na zimówce Fulda supremo.
Założyłem na przód ale wyją jak potępione.W c-maxie też miałem GY nct5 i wyząbkowały się totalnie.Zmiana na conti premiumcontact rozwiązała sprawę.
Chyba założę je po świętach odwrotnie jak jeździły na tyle i podszlifuję na ręcznym.
To nie jest normalny objaw, w mk4 na 16" exellence nie ząbkuje, sprawdź tylne zawieszenie i geometrie, co do szlifowania na ręcznym to raczej nic nie da, jeśli już to palenie gumy na przodzie ;)
ernestpierwszy 06-04-2010, 08:36 Gdzieś czytałem (może nawet tu na forum), że ząbkowanie opon zależy od zawieszenia auta i rodzaju stosowanych opon.
Otóż do zawieszeń wielowahaczowych (takie jak nasze) powinniśmy stosować opony ASYMETRYCZNE, które (ponoć) wtedy nie ząbkują.
Opony symetryczne (ponoć) zazwyczaj ząbkują...
Gdzieś czytałem (może nawet tu na forum), że ząbkowanie opon zależy od zawieszenia auta i rodzaju stosowanych opon.
Otóż do zawieszeń wielowahaczowych (takie jak nasze) powinniśmy stosować opony ASYMETRYCZNE, które (ponoć) wtedy nie ząbkują.
Opony symetryczne (ponoć) zazwyczaj ząbkują...
Tak było na forum jak rzuciłem kiedyś temat, że chcę kupić symetryczne Goodyear Eagle do mojego 2.0 TDCi. Ponoć się nie nadają.
Panowie, ząbkują opony kierunkowe, nie ząbkują albo ząbkują mało symetryczne i asymetryczne ;)
Mam przejechane 20 tys ok 15 tys na GY exellence i podczas zmiany z zimówek zauważyłem ząbki na tylnych
U mnie na tych samych gumach w kombi po ok 50 tys. km ( w tym 20 tys. na zimówkach) nie widzę ani grama ząbkowania. Z zawieszeniem nie było nic robione od nowości.
...exellence na 16" mi nie ząbkowały...2 komplety...dobra guma:D za to 17" lekko ząbkowały
Rallygan 07-04-2010, 21:43 ...exellence na 16" mi nie ząbkowały...2 komplety...dobra guma:D za to 17" lekko ząbkowały
Moje Michały Hp Primacy pomimo, ze asymetryczne tez zabkuja, ale wtedy daje im w zeby przez parę winkli i jest ok :)
radzio_s 10-04-2010, 11:52 Geometria ustawiona, były małe odchylenia od normy ale to raczej nie są wartości powodujące
problemy.
Doradzono mi założenie opon tak jak były czyli na tył.
Przełożenie na przód tylko zwiększy hałas.Taką teorię przedstawił mi fachowiec od opon do którego mam zaufanie.
Więc ten rok dojadę na GY exellence a na nowy sezon bezpowrotnie pożegnam się z marką GY.
Niestety GY Excellence cieszą się złą sławą u oponiarzy.
Z tego co wiem w ich przypadku problem z ząbkowaniem występuje nadmiernie często - rzekłbym że wręcz nagminnie.
potwierdzam, bo sam w zeszłym sezonie zmieniłem GY Excellence przód z tyłem i wycie podczas jazdy będące efektem ząbkowania było nie do zniesienia mimo, iż modziak wg mnie do bardziej wyciszonych aut należy. Mimo właściwie braku uwag do samej trakcji obecnie wsadziłem Pirelli P Zero i nie dostrzegam efektów akustycznych po zmianie przód/tył.
|
|