Zobacz pełną wersję : Chip TDCi


jeffoo
23-12-2003, 20:58
kto ma lub cos wie, opinie obiektywne mile widziane
p.s. sam chipowlaem fabie 1,9 tdi 100@130 240@~300 nm PRZEJECHANE 62000 KM rewela !!!!!!!!!!!1

krzych
24-12-2003, 07:10
(Post wysłany przez pirat)

na temat chipa to nie wiele wiem ale modul jest ok
z 130TDCi - 155KM/390Nm na hamowni. http://www.vtech.pl
polecam. dobre lekarstwo na autko na gwarancji.

jeffoo
27-12-2003, 18:03
cos słabiutko, w tych odpowiedziach. Spodziewałem sie wiecej odpowiedzi nie tylko o chipach jak rowniez o boxach. Az tak zadowoleni z dynamiki i osiagow standardowych czy moze strach przed \"strasznymi' konsekwencjami ? Smialo ludziska mówta co chceta i wieta.

skull
09-01-2004, 12:52
Brak odpowiedzi swiadczy wylacznie o tym, ze widocznie wszyscy uzytkownicy Mondeo sa zadowoleni z jego dynamiki :)
Sam chetnie bym sobie zamontowal taki modul (box), tylko w zasadzie nie wiem po co - jak i tak zbyt wiele dobrego on nie daje, gdyz trzeba zawsze pamietac zeby go odpinac jadac na przeglad do ASO i jeszcze ten drezczyk emocji, ze mechanicy cos zauwaza ;) (i stracimy gwarancje).
Gdyby on zmniejszal spalanie przynajmniej o 0,5l/100km to juz bylby jakis plus.
A to ze podwyzsza moc od 10-25 KM i ze autko dostaje kopa przy wyzszych zakresach obrotow niz nominalnie - to raczej niewiele :D.
Jak wymysla jakies nowe, lepsze moduly, to na pewno za 2 latka sie na takie urzadzenie zdecyduje - o ile oczywiscie bede jeszcze mial moje Mondeo 2.0 TDCi.
Pozdrawaim.

jeffoo
09-01-2004, 18:06
Odnosnie boxa, owszem nie obniża on zużycia paliwa, bo moment i moc sa zwiekszane poprzez \" ordynarne \" zwiekszenie dawki paliwa.Natomiast dobrze zrobiony chip, owszem powoduje obniżenie zuzycia o 5-10 %, poprzez zubozenie dawki w zakresie najnizszych obrotow, co przy wzroscie momentu a co za tym idzie mocy jest juz sprawa godna rozwazenia. Sam zrobilem ok 60 000km dobrze zrobionym chipem TDI ( patrz temat ) i zuzycie paliwa bylo naprawde rewelacyjnie niskie nawet majac na uwadze fakt, ze jest to autko male. 5.5 litra w trybie 70 % miasto reszta trasa i 4,6 -5,0 w trybie 100% trasa przy jezdzie dynamicznej musi robic wrazenie.
Niestety nasz kochany FORD nie godzi sie na takie modyfikacje i grozi utrata gwarancji. Szkoda bo grupa vw, audi, skoda oferuje chipowanie w swoich serwisach honorujac gwrarancje. Slyszalem ze toyota tez zaczyna tak dzialac.
Moze i nasz ford sie przebudzi i zauwazy ze mozna na tym niezle zarobic....

skull
09-01-2004, 23:49
Gratuluje takiego spalania! Tylko pozazdroscic :D
Jezeli chodzi o Forda, to faktycznie na wymiane chipa nie moge sobie niestety narazie pozwolic ze wzgledu na gwarancje :( Czytajac jednak roznego rodzaju testy firm tuningowych wkladajac chipa do Mondeo niestety nie uzyskuje sie jakis rewelacyjnych osiagow jezeli chodzi o zmniejszenie spalania, a zeby stwierdzic czy faktycznie jest wieksza frajda z podwyzszonej mocy i momentu obrotowego, to musial bym takie Mondeo po tuningu - najpierw sam przetestowac :D
Pozdrawiam.

krzych
11-01-2004, 11:39
(Post wysłany przez AS)

Mam tylko jedno pytanie, i zaznaczam że daleko mi do ironi czy nie daj boże złośliwości, ale czy jeżeli jest to takie proste, genialne i ma same zalety to czy FORD i cała armia jedo inżynierów robi nam na złość tak \"specjalnie\" obniżając osiągi auta??????? Z drugiej strony to prawda że np. Audi wypuszcza silniki tej samej pojemności (1.9 czy 2.5) z diabelnym rozrzutem mocy (90, 110 , 115, 130, itp.) odnośnie danego litrarzu, ale wiem że nie różnią się tylko zawartością Epromu! Jednak patrząc tak całkiem z boku, to nasówa się prosty argument - kupują \"nówke\" dostajemy 16, czy 15 calowe stalówki, zamieńmy na trochę szersze 17 z alu i niebo a ziemia nie tylko wizualnie ale w podbramkowej sytuacji może uratować życie!! Też warte przemyśleń?
Pozdrawiam!

jeffoo
11-01-2004, 14:04
Sam sobie odpowiadasz na pytanie. Głównie ze względów marketingowych silniki o tej samej pojemnosci maja rozne moce. Przykłady
1.vw,audi, skoda tdi 1.9: 90,100,110,115,130,150 KM ; tdi 2,5: 150,163,180 KM
2.Renault: 1,9 dci : 100,120 KM
3.PSA: 2,0 HDI : 90,110 KM
4.Fiat: 1,9 JTD: 80,105,115,140 KM
5.Ford: 2,0 TDCi: 115,130 KM; 1,8 TDCi: 100,115 KM.
Przy dobrze zrobionym chipie i odpowiedniej eksploatacji podniesienie parametrow o nawet 30% ( moc i moment) nie jest zagrozeniem dla silnika z turbodoladowaniem.
Dowodem niech bedzie tez fakt iz niektore z firm nie pozbawiaja nas gwarancji po takiej modyfikacji.
p.s. na zachodzie bardzo dzuy odsetek auto jest chipowanych
p.s2. jak na razie jestem za chipem glownie ze wzgledu na bezpieczenstwo aktywne na naszych beznadziejnych drogach, nie powiem ze proznosc tu nie znaczy nic, owszem przyejmnie jest pokarac jakiegos \"kozaka\" w 3 litrowej benzynie na trasie.

mayol
12-01-2004, 10:14
kto ma lub cos wie, opinie obiektywne mile widziane
p.s. sam chipowlaem fabie 1,9 tdi 100@130 240@~300 nm PRZEJECHANE 62000 KM rewela !!!!!!!!!!!1
Idea chip-tuningu jest słuszna i jak najbardziej logiczna, a obawy o uszkodzenie silnika czy też utratę gwarancji zupełnie nieuzasadnione. Polecam lekturę strony http://www.godula.pl - niedługo pojadę tam z moim MY04TDCi130KM bo wiem, że to co robią, robią bardzo dobrze. Wspólnik tuningował tam F. Galaxy 1,9 TDi z 115 na 142 KM + odpowiedni wzrost momentu. Cała operacja trwała 3 godziny (hamownia + zindywidualizownay program do chipa) i jest w 100% odwracalna. Autko po zabiegu jeździ super, nie dymi, pali nadal mało. Koszt to 1800 PLN. IMHO warto. Czekam na dogodny moment by mieć w moim mondi 150 KM i 390 Nm. Jak już będę 'po' nieomieszkam się pochwalić tutaj efektami. Co do serwisów, to p. Godula podaje listę takich, które nie czepiają się przeprogramownenego komputera.
Pozdrawiam i życzę ekstra osiągów :-)
Mayol.

jeffoo
12-01-2004, 11:27
daj jakis namiar na siebie, gg lub mail, chcialem pogadac nt. Goduli bo tez sie nad nim zastanawiam

mayol
12-01-2004, 12:51
daj jakis namiar na siebie, gg lub mail, chcialem pogadac nt. Goduli bo tez sie nad nim zastanawiam
mayol@clonex.net :-)))
Pzdr.,
Mayol.

Pzy
18-01-2004, 11:03
Mam tylko jedno pytanie, i zaznaczam że daleko mi do ironi czy nie daj boże złośliwości, ale czy jeżeli jest to takie proste, genialne i ma same zalety to czy FORD i cała armia jedo inżynierów robi nam na złość tak \"specjalnie\" obniżając osiągi auta??????? Z drugiej strony to prawda że np. Audi wypuszcza silniki tej samej pojemności (1.9 czy 2.5) z diabelnym rozrzutem mocy (90, 110 , 115, 130, itp.) odnośnie danego litrarzu, ale wiem że nie różnią się tylko zawartością Epromu!
Spokojnie :) to nie do końca tak jest.
Wspomniane przez Ciebie silniki TDI nie różnią się tylko samą mapą wtrysków (programem w pamięci).
Mają bowiem inne turbosprężarki, intercoolery... Tak więc pojemność jednakowa 1.9, a silniki różnią się i to znacznie.
No, ale w temacie VW chyba wystarczy ;)
Co do Forda zaś - armia inżynierów nie robi nam wcale na złość - należy pamiętać, że producentów obowiązują coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin Euro. Przy tworzeniu oprogramowania silnika bardzo istotne jest więc zachowanie tychże norm, a nie uzyskanie li tylko maksymalnej mocy...
Poza tym żaden fabryczny program nie wykorzystuje 100 % możliwości silnika, zawsze zostawia się pewien \"margines bezpieczeństwa\", chociażby ze względu na - minimalny, ale jednak - rozrzut parametrów poszczególnych egzemplarzy, itd.
Dlatego też podczas chiptuningu można odzyskać sporo niewykorzystanej mocy, bez szkody dla pozostałych podzespołów.
Ja już podjąłem decyzję :)
Ponieważ niedawno padła mi turbosprężarka :( więc postanowiłem \"wykorzystać\" sytuację i nieco zmodyfikować mondziaka :)
W przyszłym tygodniu udaję się z moim 2.0 TDDI (2001 r.) na chipa.
Jak na razie autko ma założoną większą turbawkę (od TDCi) i zostało pozbawione... katalizatora :) Teraz nic już nie ogranicza turbinki przed wchodzeniem na obroty :)
Jeśli macie ochotę, to podzielę się wrażeniami po zakończeniu całej \"operacji\" :)
pozdrowionka
Piotrek