Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Wyciszyłem maksia...


ph71
08-04-2009, 13:02
...no i stało się...
Podjąłem i zrealizowałem "męską" decyzję o dodatkowym wyciszeniu auta (czworo drzwi + podszybie) Dynamatem Extreme. Przy okazji wymieniłem oryginalne głośniki na DLS RS6 (z przodu) i DLS 126 (z tyłu). Efekt?
Znaczne ograniczenie szumów powietrza przy 150km/h oraz jeszcze lepsze brzmienie z głośników. Co prawda muszą się jeszcze co najmniej kilkadziesiąt godzin układać, ale już słychać, że jest jeszcze lepiej niż było...:)
Po przejechaniu pierwszych 50km po tej akcji mogę polecić to rozwiązanie tym, którzy podobnie jak ja nie lubią "zbędnych dźwięków" w czasie jazdy.
Przy 120km/h zrobiło się już baaaardzo rodzinnie :fcp2 no i drzwi zamykają się jak w limuzynie...

Hit
09-04-2009, 21:43
Co to jest ten Dynamat - jakaś mata wygłuszająca, jak myślę? Brzmi ciekawie bo nie lubię hałasów w aucie, chętnie bym poznał szczegóły. Ile to kosztuje z montażem i czy przypadkiem nie jest bardzo ciężkie? Głośniki też muszę wymienić bo mam radyjko z DVD i Navi a te papierowe cieniutko grają, cieniutko :(

jarecki46
09-04-2009, 22:21
Cieniutko ? ja też mam panel Navi i poza tym,że drzwi trochę rezonansują to gra niezle,ale kwestia ucha pewnie:wink:

wit007
10-04-2009, 08:28
Dynamat to mata wygluszajaca, korzystaja z niej montazysci car audio. Niestety dosc droga. Ale za to lekka.

pewy
10-04-2009, 09:22
Witam, Dynamat przykleiłeś na gąbke pod tapicerka czy zamiast niej?Pozdrawiam

ph71
10-04-2009, 10:55
Odpowiadając na pytania z postów w temacie odpowiem tak:

1. Dynamat Extreme - profesjonalna mata wygłuszająca stosowana przez firmy Car Audio (jak zostało wspomniane wcześniej), pod głośniki lub lepiej na całe drzwi.
2. U mnie są 3 warstwy - jedna od wewnątrz na poszyciu zewnętrznym, dwie na kratownicy wewnątrz drzwi, na której mocowane są elementy sterowania szybami, linki, głośniki etc.
3. Wygłuszono 4 drzwi + dodatkowo podszybie (Dynamat + wypełniacze pianka itp. w zależności od miejsca), ponieważ przeszkadzało mi specyficzne buczenie z kolektora dolotowego przy 2500 obr./min. przy ustabilizowanej prędkości na tempomacie. Było to o tyle łatwe, że w maksiu w przeciwieństwie do galaxy podszybie jest dwuczęściowe - tą część pod szybą stosunkowo łatwo zdjąć (klipsy).
4. Mam Navi DVD i jak zobaczyłem jakie głośniki Ford wkłada do zestawu Navi za 8 koła, to mi ciśnienie skoczyło :533: (20W made in china).
5. Zdecydowałem się wymienić głośniki, ponieważ oryginały w mojej subiektywnej grały bardzo przeciętnie (min. wspomniany rezonans, brak chociażby zadawalających basów), a nie chciałem do tej operacji podchodzić ponownie... Dodatkowego wzmacniacza nie zakładałem (min. + 1200zł).
5. Szczegóły montażu znają tylko montażyści z Audio Complex-u w Poznaniu, nie chciałem robić tego sam, aby efekt był optymalny. Po drugie auto nie kosztowało 5zł i nie chciałem czegoś spaprać...:wink:
6. Przyjrzę się jeszcze nadkolom, ale te akurat łatwo zrobić samemu, jeśli uznam to za konieczne.
7. Właściciele wersji 7 osobowej, w szczególności na kołach 16" mają pod tym względem lepiej (dodatkowa warstwa tłumiąca z siedzeń) :)
8. Koszty - całość 2500zł. Głośniki z montażem 1200 zł, reszta maty (poszło sporo, bo drzwi w maksiu mają swoją powierzchnię :?) no i robocizna - cały dzień...
9. Reasumując - decyzja słuszna, bo auto na wiele lat, w bogatej wersji, nie chcałem mat dekarskich ani asfaltów, bo to nie używka za parę tysięcy złotych... Teraz pozostaje mi poczekać na ostateczne ułożenie się głośników, wg fachowców min. 50 godzin pracy.
Ciekawostka: obecnie nie używam korektora dźwięku, kontur (loudness) nieznacznie, a głośniki już grają lepiej, szczególnie jak się im zapoda...:D

Hit
10-04-2009, 11:51
Dzięki za info - cenne wiadomości do wykorzystania od zaraz. Czuję, że zrobię w moim to samo, warto nawet do Poznania śmignąć :)
Jak długo auto stoi w warsztacie?
Co do wersji 7 osobowej to potwierdzam, z złożonymi fotelami 3 rzędu jest zdecydowanie ciszej.

ph71
10-04-2009, 12:02
Dzięki za info - cenne wiadomości do wykorzystania od zaraz. Czuję, że zrobię w moim to samo, warto nawet do Poznania śmignąć :)
Jak długo auto stoi w warsztacie?
Co do wersji 7 osobowej to potwierdzam, z złożonymi fotelami 3 rzędu jest zdecydowanie ciszej.

Wstawiłem o 8.00, odebrałem o 18.00

BTW Jutro jadę na święta, 2 x 400 km w tym autostrada i będą miał pełniejszy obraz...

wit007
10-04-2009, 12:03
Daj spokoj z Poznaniem, w 3M tez masz dobre warszaty - polecam np. Car Audio Reda.

ph71
10-04-2009, 12:12
Daj spokoj z Poznaniem, w 3M tez masz dobre warszaty - polecam np. Car Audio Reda.

Każdy DOBRY warsztat car audio sobie z tym poradzi, czy to z Poznania, Trójmiasta czy innego miejsca...:one:

Hit
10-04-2009, 18:27
Na co dzień człowiek o tym nie myśli, ale faktycznie te papierowe głośniki trzeba będzie w końcu wymienić. Pomysł na wytłumienie jest bardzo ciekawy, nie interesowałem się tym nigdy. Pytałem o Poznań, bo czasem tam jeżdżę i wolałbym oddać auto w sprawdzone ręce ale, jeśli to "rutynowa" sprawa w dobrych warsztatach, to faktycznie poszukam na miejscu.

tygrysex
10-04-2009, 20:42
Na co dzień człowiek o tym nie myśli, ale faktycznie te papierowe głośniki trzeba będzie w końcu wymienić. Pomysł na wytłumienie jest bardzo ciekawy, nie interesowałem się tym nigdy. Pytałem o Poznań, bo czasem tam jeżdżę i wolałbym oddać auto w sprawdzone ręce ale, jeśli to "rutynowa" sprawa w dobrych warsztatach, to faktycznie poszukam na miejscu.

Nie do konca rutynowa... bo w byle jakim warsztacie w najlepszym wypadku zostanie im pare srub po skreceniu wszystkiego na miejsce :P a w najgorszym mi sie nawet myslec nie bardzo chce. Wiec raczej wybralbym sie do profesjonalistow...
Ja robilem w Foczce taka akcje jakies 4 lata temu w pewnej znanej (przynajmniej w moich kregach) firmie w Sosnowcu - mega zadowolony jestem :D tymbardziej, ze pomijajac maty, Foczka zarobila wtedy sprzet grajacy za 9k :D
Ale rok potrzebowalem, zeby w Foczce dojzec do tej akcji, wiec w eSiku tez troche potrwa zanim sie zdecyduje :D

mayak
09-06-2011, 21:44
Wygłuszono 4 drzwi + dodatkowo podszybie (Dynamat + wypełniacze pianka itp. w zależności od miejsca), ponieważ przeszkadzało mi specyficzne buczenie z kolektora dolotowego przy 2500 obr./min. przy ustabilizowanej prędkości na tempomacie. Było to o tyle łatwe, że w maksiu w przeciwieństwie do galaxy podszybie jest dwuczęściowe - tą część pod szybą stosunkowo łatwo zdjąć (klipsy).
przymierzam sie do wygłuszenia eSia i interesuje mnie więcej szczegółów nt. wygłuszenia silnika - czy możesz podesłać foty podszybia po zmianach? dzięki

ps.
fotostory globalnego wygłuszenia:
http://dop.ru/install.php?id=show_inst&i_type=all&i_marka=all&name_page=inst_ford-s-max_boot
http://dop.ru/install.php?id=show_inst&i_type=all&i_marka=all&name_page=inst_ford-s-max_floor
http://dop.ru/install.php?id=show_inst&i_type=all&i_marka=all&name_page=inst_ford-s-max_roof
http://dop.ru/install.php?id=show_inst&i_type=all&i_marka=all&name_page=inst_ford-s-max_door

ph71
14-06-2011, 10:03
przymierzam sie do wygłuszenia eSia i interesuje mnie więcej szczegółów nt. wygłuszenia silnika - czy możesz podesłać foty podszybia po zmianach? dzięki



Osobiście podszybia nie zdejmowałem, widziałem jak robili to inni.
Próbowałem je zdjąć, ale nowe klipsy się mocno zakleszczyły i póki co nie mogę ruszyć podszybia. Jak to się uda, to dowiesz się pierwszy...:D

treq
16-06-2011, 14:49
"Wyciszyłem maksia..." - chyba Wyciszyli mi maksia...:D

mayak
22-06-2011, 11:06
Osobiście podszybia nie zdejmowałem, widziałem jak robili to inni.
Próbowałem je zdjąć, ale nowe klipsy się mocno zakleszczyły i póki co nie mogę ruszyć podszybia. Jak to się uda, to dowiesz się pierwszy...:D

czy zdejmowali ramiona wycieraczek jak zdejmowali podszybie?

ps.
przyglądałem się fotką i wydaje mi się że podszybia smaxa i galaxy mk3 są takie same, ale to akurat ma małe znaczenie

ph71
29-06-2011, 11:06
czy zdejmowali ramiona wycieraczek jak zdejmowali podszybie?

ps.
przyglądałem się fotką i wydaje mi się że podszybia smaxa i galaxy mk3 są takie same, ale to akurat ma małe znaczenie

Sorry Kolego, ale o takich szczegółach co i jak było czy nie było zdejmowane nie mogę Ci nic konkretnego powiedzieć, ponieważ nie stałem wyciszającym nad głową... Ustaliliśmy co ma być zrobione z użyciem czego i tyle. W końcu oddałem rano auto w ręce ludzi dla których to "chleb powszedni" i odebrałem po południu. Pozostało mi szerzej napisać o subiektywnych odczuciach po całej operacji oraz jej kosztach co uczyniłem zakładając wątek ;)

Pawel
29-06-2011, 20:51
"Wyciszyłem maksia..." - chyba Wyciszyli mi maksia...:D

jakby nie zaplacil to by mu nie wyciszyli :P
jakby chciec byc purysta to "dalem wyciszyc" ;)

treq
30-06-2011, 07:56
jakby chciec byc purysta to "dalem wyciszyc" ;)

Jak już o poprawności języka, to występują polskie znaki jak ąęść..., których należy używać również na forach internetowych :p.
A co do wyciszania, to: "dałem do wyciszenia" -> "wyciszyli mi" -> "mam wyciszonego maksia", a nie "Wyciszyłem maksia"=wziąłem się za wyciszanie i zrobiłem sam całą robotę.

OT

grizzly
30-06-2011, 09:00
nie nudzi Wam się Panowie ?



sl

Pawel
01-07-2011, 14:47
Jak już o poprawności języka, to występują polskie znaki jak ąęść..., których należy używać również na forach internetowych :p.

OT

jakbym mial to pewnie bym uzywal :P

kuba_del
02-07-2011, 07:22
nie nudzi Wam się Panowie ?



sl

hehe ,chyba sie nudzi .... ja tez chetnie pisalbym polskimi znakami ale niestety nie posiadam polskiej czcionki w klawiaturze ,ale jak narazie nikomu nie podpadlem bo nikt mi jeszcze uwagi nie zwrocil;)

ph71
02-07-2011, 11:36
hehe ,chyba sie nudzi .... ja tez chetnie pisalbym polskimi znakami ale niestety nie posiadam polskiej trzcionki w klawiaturze ,ale jak narazie nikomu nie podpadlem bo nikt mi jeszcze uwagi nie zwrocil;)

Bez urazy, ale i bez polskich znaków można podpaść... "trzcionki" a czcionki ...;)

kuba_del
02-07-2011, 19:55
Bez urazy, ale i bez polskich znaków można podpaść... "trzcionki" a czcionki ...;)

o kurcze teraz naprawde dalem ciala :D nie mam nic na swoja obrone,ale ok chociaz odebralem mala lekcje , dzieki ;) juz poprawione

grizzly
02-07-2011, 21:40
Bez urazy, ale i bez polskich znaków można podpaść... "trzcionki" a czcionki ...;)

ej no kuba_del użył staropolskiej formy - to jest godne pochwał a nie nagany

wyluzujta

sl

kuba_del
03-07-2011, 06:28
mysle ,ze byla to raczej kolezenska uwaga niz uszczypliwosc,przynajmniej tak to odebralem bo naprawde kolega bardzo delikatnie i taktownie opisal moj blad bez zadnego jechania po rajtuzach heheh pozdro Panowie:p

witekga
03-07-2011, 08:56
Cała strona nie na temat !!! :(

mayak
14-07-2011, 09:53
chciałem zdjąć plastik podszybia, aby wykleić blachę podszybia matami, ale niestety poległem przy zdejmowaniu ramion wycieraczek :(
a tak wogóle, to wygląda, że nawet po zdjęciu plastików podszybia, to dostęp do blach będzie kiepski

Hipos
19-11-2011, 09:54
Pochwalę się :)
Właśnie zainwestowałem w wyciszenie drzwi (przód + tył), głośniki (przód) i wzmacniacz.

Różnica jest kolosalna - zamiast płacić fordowi grube tysiące za marne systemy polecam wizytę w dobrej firmie Car Audio.
O niebo taniej i lepiej.


Michal

duders
19-11-2011, 11:10
Oczywiście że lepiej i taniej zrobić w profesjonalnym zakładzie niż dopłacać do systemów fabrycznych.
Ja zrobiłem wszystko "od nowa" wywaliłem całe fabryczne audio wraz z kablami i radiem i głośnikami oczywiście ;P ; wyciszyłem drzwi oraz przestrzeń bagażową i takie tam inne rzeczy ;)
Na priv-a moge podać gdzie to zrobiłem aby nie być posądzony o jakąś reklamę.

pozdrawiam
tomek

greegi
19-11-2011, 14:20
To pochwal sie gdzie robiles, co dokladnie i dlaczego tak drogo. Widze, ze jestes z KJ, wiec bardzo blisko mnie. Jak nie chcesz robic reklamy na forum, to moze byc na PRV.

Sam sie zastaawialem nad wyciszenie autka. Tylko wliczalem to wlasna robote. Ale jak cena jest OK, to moze podjade do warszatatu


Pochwalę się :)
Właśnie zainwestowałem w wyciszenie drzwi (przód + tył), głośniki (przód) i wzmacniacz.

Różnica jest kolosalna - zamiast płacić fordowi grube tysiące za marne systemy polecam wizytę w dobrej firmie Car Audio.
O niebo taniej i lepiej.


Michal

Hipos
19-11-2011, 19:39
... Jak nie chcesz robic reklamy na forum, to moze byc na PRV ...

Zrobię reklamę,bo jestem bardzo zadowolony zarówno z brzmienia jak i z jakości (w tym estetyki) pracy.
Chłopaki mają kilku letnie doświadczenie. Startowali w mistrzostwach i byli w czołówce. Teraz zaczynają na własnym.
LacAudio w Markach koło W-wy (kamil@lacaudio.pl, strony www jeszcze nie ma).

Udało mi się odsłuchać ulubione piosenki w moim S-maxie i zaraz potem w ich prywatnych samochodach.
O cenę trzeba pytać się indywidualnie, bo po co innego przyszedłem, a z czym innym wyszedłem (na własne życzenie).


Michał

Wodnik
19-11-2011, 22:21
Jak dobrze robią to nie ma co się kryć tylko podawać adresy.

A jaka wyszła cena wyciszenia drzwi przód tył i bagażnika?

Hipos
22-11-2011, 22:27
Za komplet poszło 2,5 tys, a w szczegółowy podział nie wnikałem. Dostałem w cenie:
- wyciszenie na matach STP (4 x drzwi)
- wzmacniacz 4 kanałowy z kablami
- kable do głośników przód i tył
- nowe głośniki przód (simplex midwoofer i tweeter)
- robociznę z zestrojeniem całości

Bagażnika nie wyciszałem.

m

ps z tyłu dzieci słuchają swoich audiobooków stąd tak nietypowo skrojona inwestycja

greegi
23-11-2011, 22:45
a pamietasz moze wymiary tych glosnikow?

Hipos
24-11-2011, 17:25
Dokładnie oznaczenie modeli to Simplex Midwoofer 160 (http://www.professionalaudio.pl/proa-simplex-160) i tweeter 19 (http://www.professionalaudio.pl/proa-simplex-19).
Wymiary w linkach.

Miały być DLS R6A, ale nie się nie zmieścił


m

greegi
24-11-2011, 18:47
A jak oni oni wsadzili ten tweeter? na foto jest jakas obudowa dziwna. Nic nie odstaje w miejsu wysokotonowca?

Hipos
24-11-2011, 19:40
Dostałem stare głośniki stąd na 100% wsadzili nowe :)

Jak ? - nie wiem, ale umówiłem się z nimi "na efekt", przy założeniu, że nic osoba postronna nie wypatrzy.
Mówili, że coś jeszcze kombinowali z tweeterami, żeby był lepszy dźwięk i dostałem to gratis w cenie.

Chłopaki to naprawdę pasjonaci, stąd nie żałuję wydatku.
Mogę się umówić u mnie w KJ na odsłuch.


Michał

greegi
24-11-2011, 20:31
...

Chłopaki to naprawdę pasjonaci, stąd nie żałuję wydatku.
Mogę się umówić u mnie w KJ na odsłuch.


Michał

Oooo, bardzo chetnie :)
kiedy, gdzie i o ktorej?

mayak
16-03-2012, 11:27
znalazłem fotki dodatkowego wyciszenia eSia:
http://www.flickr.com/photos/61275022@N07/sets/72157629297864849/

foxtrot
16-03-2012, 12:17
mayak;

koleś poszedł po całości ;-)

mayak
16-03-2012, 12:46
tak!
mi najbardzie przeszkadza klekot silnika, więc muszę wreszcie zdjąć ramiona wycieraczek, aby wygłuszyć podszybie (opisywane na początku tego wątku) i może kiedyś podsufitkę - jak te hałasy zmniejszą się, to może wtedy będzie bardziej słychać spód, na razie hałas od kół mi nie przeszkadza

Hipos
28-04-2012, 11:52
Odpowiadając na pytania z postów w temacie odpowiem tak:

... dodatkowo podszybie (Dynamat + wypełniacze pianka itp. w zależności od miejsca), ponieważ przeszkadzało mi specyficzne buczenie z kolektora dolotowego przy 2500 obr./min. przy ustabilizowanej prędkości na tempomacie. Było to o tyle łatwe, że w maksiu w przeciwieństwie do galaxy podszybie jest dwuczęściowe - tą część pod szybą stosunkowo łatwo zdjąć (klipsy).
...

W ramach odstresowania robotą w robocie zdecydowałem się na wygłuszenie podszybia.

Mam do Ciebie prośbę o więcej informacji o wygłuszeniu podszybia.
Zdjęcie dolnej części to pikuś, ale dalej to od cholernie mało miejsca i sporo kabli itd.
Czy wiesz może dokładniej które części były oklejone i czy było coś jeszcze demontowane? K
ażda wskazówka będzie dla mnie cenna.

A i jeszcze jedno - czy jest różnica w dochodzących dźwiękach?

Michał

Hipos
06-05-2012, 21:06
No to jestem po robocie zajęło mi to z przerwami 3-4 godz + robiłem w międzyczasie jeszcze jakieś duperele.

Jest ciszej (jak bardzo to będę wiedział w Boże Ciało, kiedy dłużą trasę pojadę w trasę). Na pewno mniej słyszę buczące serwo kierownicy.

Jeżeli ktoś chciałby się porywać to:
1. zdjąłem wycieraczki (klucz 17)
2. podszybie górne i dolne (spinki metalowe klucz 10, przydają się nasadowe z łamaną końcówką)
3. odkręciłem też oba silniczki od wycieraczek (klucz 10), ale odpinania z instalacji
4. wyciszyłem wszystko poza poziomymi (dolnymi) elementami do odprowadzania wody (tam zbiera się woda i są odpływy).
Poszło mi 2,5 dużej maty STP Silver. Przydaje się coś dłuższego łagodnie zakończonego do dociskania maty w rogach oraz szczególnie na środku, bo jest ograniczony dostęp dla rąk.

Przy okazji wyczyściłem sobie odpływ wody, bo liście całkowicie go zatkały i zrobił się syf + rdza, którą sczyściłem i zabezpieczyłem.

Michał

mayak
06-05-2012, 23:49
brawo!!!

jakieś foty?

już raz przymierzałem się do podszybia w eSiu, ale ramion wycieraczek nie mogłem zdjąć :(
u Ciebie zeszły bez problemów?
duża mata STP Silver to jaki rozmiar? 50x80cm?

Hipos
07-05-2012, 08:51
Byłem tak umorusany, że odpuściłem robienie fotek.

Nie miałem problemu z odkręceniem wycieraczek.
Na zapieczone śruby i jako dobry smar do roweru np do amortyzatora mogę polecić brunox spray (http://www.sporti.pl/product-pol-3894-Preparat-do-amortyzatorow-BRUNOX-TS-DEO-100-ml.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-05&utm_content=3894#nclid=e9de3ad1cdaf8f57c68744207a8 6c276).
Wymieniałem pedały w rowerze a były pioruńsko zapieczone. Wystarczyło popsikać tym specyfikiem i następnego dnia rano zero problemów.

Dokładny rozmiar mat to 53cmx75cm - 50pln sztuka

Michał

wrzoch
11-05-2012, 06:15
Jakie wrażenia? Jaka różnica? Warta gra w ogóle świeczki?

Ja jak na razie wiem tylko jaka jest różnica pomiędzy "z podszybiem" i "bez podszybia".
Zaręczam - jest różnica.

nec
12-05-2012, 19:40
Dokładnie oznaczenie modeli to Simplex Midwoofer 160 (http://www.professionalaudio.pl/proa-simplex-160) i tweeter 19 (http://www.professionalaudio.pl/proa-simplex-19).
Wymiary w linkach.

Miały być DLS R6A, ale nie się nie zmieścił


m

dls r6a mieszczą się w przednie drzwi po dodaniu 8 mm przekładki mdf na dystans ,oraz wycięciu w boczku od wewnętrznej strony rantu ,który pierwotnie dotyka głośnika oryginalnego

mayak
12-06-2012, 09:03
Jest ciszej (jak bardzo to będę wiedział w Boże Ciało, kiedy dłużą trasę pojadę w trasę).
Hipos, napisz coś więcej o swoich wrażeniach.

johnybig
12-06-2012, 21:35
długi weekend poszedł na: http://kaba.net.pl/s-max/

mayak
13-06-2012, 08:15
johnybig
wymieniłeś głośniki tylko w tylnych drzwiach?
gdzie umieściłeś zwrotnicę?

rowery - fajnie to wyszło

MAG
13-06-2012, 09:34
wymieniłeś głośniki tylko w tylnych drzwiach?
...
Na jednym ze zdjęć widać rozpakowane kartony z głośnikami i widać tam, że są dwa komplety, wiec raczej nie podejrzewam zostawienia ori "Made in China" na miejscu ... g:D

Hipos
13-06-2012, 10:26
Hipos, napisz coś więcej o swoich wrażeniach.

Dopiero w połowie wakacji mam daleki wyjazd i będę mógł powiedzieć coś więcej (będę wiedział czy ta sama trasa jest mniej czy bardziej cicha = męcząca).

Na razie tylko jazdy miejskie głównie mojej żony.
Ona twierdzi, że różnicy nie ma, a ja twierdzę, że jest :)


Michał

johnybig
13-06-2012, 22:25
Głośniki oczywiście wszystkie 8 poszły nowe. Nie są z "górnej" półki więc przypuszczam że większe znaczenie miało oklejenie matami bo jest teraz dobry bas i nie mam już drgań tej fabrycznej gąbki co niby miała wygłuszyć drzwi, że polecam to zrobić. Teraz czas na pokombinowanie z podłączeniem dvd do NX'a

aaaa zwrotnice były tak małe że bez problemu przytwierdziłem je przy "dużych" głośnikach i nic nie zawadza przy zakładaniu tapicerki

Hipos
10-08-2012, 23:58
Dopiero w połowie wakacji mam daleki wyjazd i będę mógł powiedzieć coś więcej (będę wiedział czy ta sama trasa jest mniej czy bardziej cicha = męcząca).

Na razie tylko jazdy miejskie głównie mojej żony.
Ona twierdzi, że różnicy nie ma, a ja twierdzę, że jest :)


Michał

Przejeździłem w wakacje fordem kilka tysięcy kilometrów i mogę powiedzieć, że wyciszenie do około 100-110 km/h działa. Jak się jedzie szybciej to bardziej świszczą uszczelki/szyby.

Jednak do 100 jest naprawdę cicho, na postoju znacznie mnie słychać irytującą pompę od wspomagania kierownicy.
Po wyciszeniu samych drzwi nie miałem takiego efektu dopiero jak dodałem podszybie udało się mi to osiągnąć.


Michał

wip
20-08-2012, 22:02
długi weekend poszedł na: http://kaba.net.pl/s-max/

@johnybig
powiedz, czy te hertze pasują zamiast fabrycznych? Tweetery mieszczą się bez żadnych przeróbek i czy nie musiałeś wycinać boczków w drzwiach?

johnybig
21-08-2012, 06:00
tweetery bez problemu weszły w orginalne maskownice jako mniejsze od tych fabrycznych, duże głośniki tez idealnie przypasowały w dystanse zrobione po starych głośnikach i nic nie musiałem wycinać w drzwiach, operacja całego auta zajmuje jeden dzień

mayak
21-08-2012, 10:08
a co myślicie o wsadzeniu takich:
http://allegro.pl/glosniki-alpine-do-drzwi-ford-s-max-galaxy-od-2006-i2572377606.html
lub
http://allegro.pl/hertz-dcx-165-glosniki-ford-focus-s-max-2006-lodz-i2530402625.html

greegi
21-08-2012, 10:26
a co myślicie o wsadzeniu takich:
...
lub
http://allegro.pl/hertz-dcx-165-glosniki-ford-focus-s-max-2006-lodz-i2530402625.html

Nie jestem fachowcem, ale brałbym te Hertze

boncio
28-08-2012, 13:05
Tylko według suchych danych głosników to lepsze Hertz. Skuteczność o 3dB wyższa, a więc głośniejsze przy tym samym ustawieniu głosności w radiu. Pasmo przenoszenia szersze w Hertzu, choć 60Hz na dole, to może być trochę za mało bez suba. No i moc ciągła też wyższa. Poza tym mają bardzo dobrą opinię. A Alpine japońska firma, a "Europejska technologia made in china" :)

jaskierster
29-08-2012, 16:30
Hipos, gratuluję wytrwałości, ja podjąłem trud wyciszania, zrobiłem drzwi zgodnie ze sztuką, bagarznik zachowawczo i napchałem we wszystkie zakamarki w bagarzniku worki z mieloną gąbką (coś z 50 weszło) ale jak rozebrałem podszybie to się załamałem, przydał by się tresowany chomik żebu to dobrze powyklejać

Hipos
29-08-2012, 18:14
Fakt, dostęp trudny. Kląłem na czym świat stoi, a ręce całe

Michał

jaskierster
30-08-2012, 09:04
ja chyba zdecyduję się na środek w spraju, zmontuje końcówkę z rurką i napsikam gdzie się da

rafallg
26-11-2012, 18:08
Ostatnio myjac maksa zostawilem wlaczone radio podkrecone bylo tak na okolo 1/4 i zauwazylem irytujace dyrczenie :mad: (w srodku tego nie slycze) w tylnich drzwiach na wysokosci klamek
gdy docisne klamke jest spokoj :) tez tak macie czy tylko ja :?: i z czego to sie bierze mechanizm klamek styka sie z blacha czy co jest grane ,wydaje mi sie ze tak nie powinno byc :evil:

michoteczek
27-11-2012, 19:28
Niestety nadszedł czas na wymuszenie drzwi. Takie dźwięki potrafią zepsuć przyjemność słuchania. Samo rozebranie tapicerki nic nie da. Trzeba obciążyć drzwi dodatkowym wygluszeniem .

snafu
10-03-2013, 13:09
Odgrzeję kotleta. Czy robił ktoś w 3mieście (ew. Toruń bo blisko A1) operację wyciszania? Gdzie i jaki efekt? Wolałbym oddać w ręce kogoś, kto już czuje temat i podejdzie sprawnie do demontażu tapicerki.

Drugie pytanie. Ile na oko kg przybywa przy takim wygłuszaniu. Ważył ktoś cały zestaw mat ?

petrus1
10-03-2013, 15:37
Czy robił ktoś w 3mieście zapytaj u nich: http://www.audiomaniak.eu/ czy podejmą się wyzwania.

MAG
10-03-2013, 20:26
Potwierdzam - Oni to zrobia na 100% profi.

Mialem z nimi do czynienia zarowno prywatnie (robili mi naglosnienie w dwoch czy trzech moich autach), jak i 'sluzbowo', bo kilka lat pozniej wspolpracowalem z nimi w paru przypadkach w sprawie aut sprzedawanych naszym klientom.

jamacieq
12-03-2013, 15:55
jak by ktoś się wybierał do tego w rumi, to dać znać, mieszkam 2 ulice dalej :)

Slartibartfast
30-04-2013, 19:06
Jestem po trasie 1100km autostradami i chyba zawiodłem się na swoim eŚku...
Większość trasy (w Niemczech) przeleciałem przy 160km/h i wtedy niezależnie czy było płasko, czy górki - zatykało mi uszy... :(
Żona też narzekała, co dziwne syn nie miał takiego problemu w ogóle!
Może to kwestia lekkiego kataru jakiego się nabawiłem kilka dni temu, ale mam jakieś przeczucie, że to wina złego uszczelnienia kabiny S-Maxa... Wyciszenie fabryczne nawet nie było złe do ok. 120, powyżej zauważalne szumy i wnerwiające zatykanie uszu :(
Miał ktoś podobny problem i znalazł rozwiązanie? (poza zwolnieniem do 120 ;) )

_sobol_
30-04-2013, 20:52
Ja swoim Maxem w grudniu pokonałem w ciągu 2 dni ok. 2,5 kkm, całość autostradami przy prędkości 140-160 kmph i zarówno u mnie, jak i żony - opisanych przez Ciebie objawów (zatykania uszu) brak :) Zatykanie uszu zdarza mi się natomiast w każdym aucie, kilkadziesiąt km od Zakopca - nie ważne, z jaką prędkością jadę - wzniesienia na Zakopiance robią swoje :)

wrzoch
30-04-2013, 21:17
Zatykanie uszu spowodowane jest tylko i wyłącznie różnicą ciśnień, ale nie wynikającą z tego jak jest albo i nie jest uszczelniony Twój samochód, a ze zmiany wysokości, o której wspominał przedmówca.
Mi się zdarza nawet na trasie Katowice-Wrocław, gdzie różnice wzniesień są małe, ale są.

Żaden samochód nie jest szczelną puszką - nie działałaby wtedy poprawnie wentylacja. To, że uszczelki w drzwiach puszczają też w sumie łatwo sprawdzić. Przyłóż mokry palec (woda, ślina, co tam chcesz) w okolice uszczelki, którą podejrzewasz o przepuszczanie i tam gdzie poczujesz chłód najprawdopodobniej puszcza.
Może to kwestia niedoregulowanych drzwi? Może lusterko nie dolega dokładnie do karoserii, może gdzieś pojawiła się szczelina, której być nie powinno, łożysko koła dogorywa. Przyczyn hałasu może być bardzo, ale to bardzo wiele. Po kolei musisz je sobie eliminować.

Slartibartfast
01-05-2013, 06:04
Wiem, że chodzi o różnicę ciśnień - stąd moje wskazanie na jakąś nieszczelność. Problem polega na tym, że może być płasko jak na stole to przy 160 i tak uszy zatyka...
Gdyby to było kilka-kilkanaście razy w trasie to ok, ale to działo się praktycznie non stop przez całą trasę...
Dzisiaj jadę do Gunzburg'a 300km, pojutrze do Berlina 600km, potem do Warszawy. Jeszcze poobserwuję w jakich okolicznościach (prędkość przede wszystkim) się to dzieje

Kayu
01-05-2013, 08:10
Ja podobne objawy miałem na terenach górzystych na włoskich autostradach. Ale to nie wina s-maxa, w innym samochodzie też tak miałem ;)

jamacieq
01-05-2013, 09:35
według mnie zatykające się uszy to wina przede wszystkim ciśnienia. Jak lecisz samolotem, to też ma się ten efekt zatykania uszu, pomimo tego że w samolocie panuje stałe cisnienie. I dzieje się to tylko podczas zmiany wysokości, czyli startu lub lądowania. Wyższa prędkość np 160km/h może powodować to, że dzieje się to szybciej (szybciej wzrasta róznica wysokości) niż przy np 120 km/h i dlatego wydaje się nam to bardziej denerwujące :wink:

greegi
01-05-2013, 17:18
Wiem, że chodzi o różnicę ciśnień - stąd moje wskazanie na jakąś nieszczelność. ...

Pierwszą i najważniejszą nieszczelnością są wloty powietrza nawiewów.
Drugą i wylotową nieszczelnością są (albo powinny być) wyloty gdzieś pod tapicerką z tyłu samochodu.

Tak działa naturalny obieg powietrza w aucie. Z jednej strony tłoczysz powietrze dmuchawą, a z drugiej (zużyte i wilgotne) wylatuje na dworek. Nie szukaj niczego innego bo to jest bez sensu.
Jak ktoś już napisał, auto to nie jest szczelna puszka i o żadnym nad czy podciśnieniu w stosunku do "dworu" nie może być mowy. Prędkość na to nie ma wpływu

Wodnik
02-05-2013, 21:06
Bo uszy się myje, a nie wietrzy ! :D

Korton555
09-05-2013, 12:18
Jestem po trasie 1100km autostradami i chyba zawiodłem się na swoim eŚku...
Większość trasy (w Niemczech) przeleciałem przy 160km/h i wtedy niezależnie czy było płasko, czy górki - zatykało mi uszy... :(

...do ok. 120, powyżej zauważalne szumy i wnerwiające zatykanie uszu :(

Zatykanie uszu doswiadczylem w samochodzi tylko kiedy pokonuje sie duze roznice wysokosci (zmiana cisnienia). Pierwszy raz slysze, ze moze to cos miec wspolnego z predkoscia. Latalem roznymi samochodzami (w tym s-maxe) ok 200km/h i poza szumem powietrza nie bylo takich objawow. Niby przy duzej predkosci wpadajace powietrze do kabiny przez otwory wentylacyjne moze podniesc cisnienie, ale gdyby auto bylo mega szczelne i tylko z przodu wpadalo by powietrze.

Slartibartfast
09-05-2013, 12:46
Składam to na kark:
- lekkiego przeziębienia
- nieprzyzwyczajenia do tak długich tras przy takich prędkościach
Jak wracałem z Niemiec (podleczony i przyzwyczajony ;)) to już tego zatykania uszu po prostu nie zauważałem.

RafałB
09-05-2013, 12:57
Przeziębienie mogło mieć taki wpływ,jak najbardziej...no to sprawa wyjaśniona ;)

mayak
13-05-2013, 09:48
http://www.auto-loker.ru/noisebuster/smax/smax_72.html - warto popatrzeć co można zrobić aby było ciszej

greegi
13-05-2013, 19:42
długi weekend poszedł na: http://kaba.net.pl/s-max/

Johny, a co zrobiles z wtyczkami oryginalnymi od glosnikow?
Zakladam, ze Hertze nie maja takich samych konektorkow jak stare glosniki.

Kayu
14-05-2013, 08:07
http://www.auto-loker.ru/noisebuster/smax/smax_72.html - warto popatrzeć co można zrobić aby było ciszej

S-Max po lifcie - na moje ucho to jego już nie trzeba wyciszać - i tak jest w nim dużo ciszej niż w modelu przed liftem.

RafałB
14-05-2013, 08:11
Na moje ucho i na innych jadących moim maxiem ... którzy pytają mnie jadąc: Benzyna czy diesel??Też wyciszać NIE trzeba :P

MAG
14-05-2013, 09:50
RafalB i Kayu - sorki, ale ja nawet jak jechalem BMW 530d z 6-cylindrowym, 3-litrowym dieselem, to wyraznie slyszalem, ze to diesel i jak sie przesiadalem do benzyny 3,0 to slyszalem duza roznice, a poziom wyciszenia tej 5-tki jest zdecydowanie wyzszy niz S-Max'a, wiec ja nie wiem czy problem nie lezy w Waszych uszach ...



... albo moich, ze sa zbyt czule albo po prostu nie znosza brzmienia tego traktorowatego dzwieku g:D




btw - te wyciszanie to glownie jest ze wzgledu na montaz porzadnego systemu audio, aby zlikwidowac jak najwiecej niechcianych wibracji i rezonansow, a nie po to, aby wyciszyc same odglosy silnika, chociaz dzieje sie to niejako przy okazji ...

RafałB
14-05-2013, 10:10
No ja uszów nie myje,mamy zagadke rozwiązaną....a maxio chodzi jak traktor o tak o: http://www.youtube.com/watch?v=FpPgZbMqzqk:D

A poważnie: Nie mówie że jest jak benzyna,ale....naprawde jest cichy do tych 3.000/obr min jako że to KOPCIUCH :P
Zależy czym kto wcześnie jeździł....jak wsiadłem do nówki GS450h to nie słyszałem praktycznie nic...ale to inna klasa i kasa :P

liosty
05-10-2013, 10:40
Trochę chciałbym odświeżyć temat głośników ...
Ostatnio padł mi tylny lewy głośnik i trzeszczy. Tak myślę że wymienię komplet - przód i tył. Może ktoś potwierdzić mi czy te głośniki Hertz DCX 165.3 będą pasowały?
http://www.electro.pl/Glosnik_HERTZ_DCX_165_3-639216.html

Czy do montażu trzeba coś przerabiać - jakieś dystanse itd? Widziałem że te n głośnik fabryczny jest na takim plastikowym dystansie, a te nowe głośniki tego nie mają ... Montował ktoś te głośniki? Jak to działa? Radio mam GMS7709 i na fabrycznych głośnikach w mojej ocenie gra w miarę przyzwoicie, więc spodziewam się że będzie jeszcze lepiej :)

greegi
08-10-2013, 07:58
Do Hertzow będziesz potrzebował dystansów. Te DCX są takie same wymiarowo jak DSK, które koledzy już montowali.
Ja też zamontowałem DSK, chociaż z tego względu, że mają oddzielny głośnik wysoko tonowy.

Jest tylko problem z dystansami dla SMaxa. Na rynku są, ale pasują do aut od 2010r. Dla twojego najbardziej będzie pasował taki dystans
http://sklep.basser.pl/pl/dystanse-mdf/133-dystans-mdf-mercedes-a-class-glosnik-165mm.html
Pasuje on prawie idealnie. Dlaczego prawie? Bo troszkę za wąsko umieszczone są otwory montażowe do blachy. Nie jest to całe szczęście problem, bo wystarczy podpiłować o 2,5mm w zewnętrznym kierunku każdy otworek i pasuje jak ulał.

Ja kupowałem głośniki u tego gościa
http://allegro.pl/hertz-dsk-165-3-do-ford-s-max-mercedes-w211-i3593934572.html
Razem udało nam się dobrać ten pasujący dystans.

mayak
08-10-2013, 08:06
no właśnie! dzięki za podpowiedź!!

kupiłem DSK165 i dystanse do s-maxa z dopiskiem, że do poliftingowego - mam przedliftingowego, ale wydawalo mi się, że lifting nie dotyczył drzwi, ale okazuje się, że jednak nie pasują, bo są za płytkie :(

może ktoś chce poliftowe dystanse do eSia?

liosty
08-10-2013, 10:26
Dzięki greegi. Głośniki juz kupiłem, czekam aż przyjdą. Porozbieram i zobacze wtedy jak to wygląda.

jarekcrx
09-10-2013, 15:53
Koledzy jakby co to mam do oddania w dobre ręce dystanse pod głośniki do przedliftowego s-maxa. Nowe, zapakowane i nieużywane. Jak coś to proszę o pw

motorek4612
09-10-2013, 16:39
A próbowaliście dopasować dystanse od mondeo po 2007 roku??? powinny pasować to przecież to samo.

eclipse
09-10-2013, 22:23
Myślisz o dystansach?

mayak
09-10-2013, 22:42
Aleś pojechał!!! ��

Przecież watek jest wyciszaniu, wiec chodzili o dystanse głośnikowe

motorek4612
10-10-2013, 15:37
No tak właśnie czytam o co koledze chodzi:)

liosty
13-10-2013, 17:03
Hejka, wczoraj się zmobilizowałem i zamontowałem moje nowe głośniki. Nie kupowałem nowych dystansów, wykorzystałem te fabryczne, tylko musiałem wyciąć głośnik czyli membranę i plastikowe mocowania. Po usunięciu membrany pozostał sam dystans - przykręciłem do niego nowy głośnik, polutowałem złącza do fabrycznej kostki i wszystko weszło jak należy. Mankamentem jest to że poległy fabryczne głośniki. Do tego te nowe głośniki chyba nie są dopasowane z boczkami drzwi, bo są około 2 mm głębiej niż te fabryczne, ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ...

mayak
13-10-2013, 17:07
A jakie założyłeś? Gdzie umieściłeś zwrotnice?
Wymieniałeś tez gwizdki?

liosty
14-10-2013, 06:27
Tak jak pisałem wcześniej - założyłem Hertz DCX 165.3 - one nie mają zwrotnicy i gwizdków. Gwizdki zostały fabryczne.

mayak
28-05-2014, 14:11
Kupiłem zestaw Hertza ze zwrotnicą (chyba ma oznaczenie DSK165.3) i mam pytanie:

gdzie umieściliście zwrotnicę?

Wydaje mi się, że starsze edycje DSK165 (bez tej cyfry 3 na końcu) miały dwie oddzielne zwrotnice (właściwie to raczej filtry), po jednej na każdy głośnik, więc można było jedna umieścić w drzwiach, a drugą w desce przed tweederem.

Niestety, mój zestaw Hertza ma jedną zwrotnice na każda stronę.

Widzę następujące rozwiązania:
1. umieścić zwrotnicę w desce i odnaleźć przewody od radia do głośników (ewentualnie położyć nowe)
2. umieścić zwrotnicę w drzwiach i podłączyć do niej tylko woofer, a tweedery zostawić fabryczne (ciut bez sensu)
3. umieścić zwrotnicę w drzwiach i spróbować umieścić tweedery Hertza w trójkątach na początku drzwi (mniej więcej w miejscu gdzie są fabrycznie w mondeo)

Jak myślicie?

Jakie dystanse pasują do S-Maxa 2007 do przednich drzwi?

wip
28-05-2014, 17:47
Jakie dystanse pasują do S-Maxa 2007 do przednich drzwi?
ja dorobiłem dystanse sam metodą chałupniczą. Dokupiłem pierścienie i piłką przyciąłem pod kątem.
Ale pół roku temu jak wymieniałem głośniki w drugim aucie i wstawiałem te moje stare fordowskie, to piękne dystanse dorobili mi w salonie car audio. Idealne na wymiar i zaimpregnowane. W Szczecinie przy Media Markcie.
Ja wymieniłem głośnik na dimension i zwrotnice przykleiłem na bcm bo nie mieściły mi się w drzwiach.

mayak
30-05-2014, 11:07
a jak odnalazłeś kable od radia aby zasilić zwrotnicę i dalej kable do głośników?
Kładłeś wszystkie kable nowe?

tweedery zostawiłeś w desce?

wip
30-05-2014, 11:35
z kablami wlutowałem się w wiązce za radiem i pociągnąłem do zwrotnic i z powrotem, ale czy ciągnąłem nowe do drzwi to już nie pamiętam. Na pewno jakieś kable ciągnąłem bo robiłem również oświetlenie w drzwiach zamiast odblasków, ale czy oprócz zasilających te światełka przepychałem również głośnikowe to już pamięć mnie zawodzi. Wiem, że było trochę zabawy z drutem pilotującym w słupkach i tej gumie idącej do drzwi.
Tweetery też wymieniłem i ponieważ nie wiedziałem jak je pozamieniać do istniejących maskownic to wstawiłem nowe, które były z głośnikami. I teraz mam takie trochę wystające. Ręce już się zagoiły, bo dostęp od spodu jest naprawdę ciężki.

beribazoo
29-06-2014, 19:48
Koledzy, szukam i szukam i znaleźć nie mogę. Ani w dziale S-Max, ani audio, ani na youtube i zagranicznych forach.

Jak wymienić tweetery z przodu? Ściąga się maskownice od góry i jest dostęp do nich, czy trzeba od dołu szukać dojścia?
Kolega wip sugeruje, chyba, że od dołu, ale nie wiem czy dobrze interpretuje wypowiedź.

krzyspvfr
30-06-2014, 09:25
Koledzy, szukam i szukam i znaleźć nie mogę. Ani w dziale S-Max, ani audio, ani na youtube i zagranicznych forach.

Jak wymienić tweetery z przodu? Ściąga się maskownice od góry i jest dostęp do nich, czy trzeba od dołu szukać dojścia?
Kolega wip sugeruje, chyba, że od dołu, ale nie wiem czy dobrze interpretuje wypowiedź.

Wymiana samych tweeterów jest bardzo prosta.
Wyciągasz oryginalne do góry (siedzą na zaczepach i trzymają się dość mocno), wkładasz nowe razem ze zwrotnicami, podłączasz do instalacji (musiałem przejściówkę robić żeby nie ciąć oryginalnej złączki) i gotowe. Jest tam w środku trochę miejsca i wszystko udało mi się zrobić przez otwory od góry.

beribazoo
30-06-2014, 10:54
Wymiana samych tweeterów jest bardzo prosta.
Wyciągasz oryginalne do góry (siedzą na zaczepach i trzymają się dość mocno), wkładasz nowe razem ze zwrotnicami, podłączasz do instalacji (musiałem przejściówkę robić żeby nie ciąć oryginalnej złączki) i gotowe. Jest tam w środku trochę miejsca i wszystko udało mi się zrobić przez otwory od góry.

Cool, dzięki!