Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Klimatyzacja-szwankuje
muflon137 15-04-2009, 10:45 mam taki problem-
często nie chce mi się włączyć klimatyzacja a gdy już zaskoczy ty wszystko działa ok. ( klima świeżo po przeglądzie ) najczęściej załącza się wtedy gdy rozpocznę jazdę choć dziś zrobiłem już jakieś 80 km po mieście z częstymi przystankami a klima załączyła się tylko raz. ( mam klimatronic i ustawiony jest cały czas na AUTO )
może miał ktoś podobny przypadek...
ps. ktoś mi powiedział,że pada opornica co wy na to ?
I_love_Galaxy 15-04-2009, 11:10 mam taki problem-
często nie chce mi się włączyć klimatyzacja a gdy już zaskoczy ty wszystko działa ok. ( klima świeżo po przeglądzie )
A jak było przed przeglądem? Mam klimę jednostrefową, a podczas serwisu wpompowali mi jak do dwustrefowej. Efekt był taki, że klima się nie włączała jak na dworze było trochę cieplej. Po ponownym serwisie klimy wszystko wróciło do normy.
muflon137 15-04-2009, 11:14 przed przeglądem było tak samo...
ps. dodam , że z roku na rok było coraz gorzej z tym załączaniem
Poczytaj na forum odnośnie klimy bo jest wszystko wyjaśnione;), sadze ze padł Ci czujnik na osuszaczu który załancza sprężarkę sam tak miałem u siebie pozdrawiam.
muflon137 15-04-2009, 15:27 Poczytaj na forum odnośnie klimy bo jest wszystko wyjaśnione;), sadze ze padł Ci czujnik na osuszaczu który załancza sprężarkę sam tak miałem u siebie pozdrawiam.
jak ten czujnik dokładnie się nazywa ewentualnie jaki ma numer
jutro sprawdze ten czujnik ( zewrę ) i zobaczę czy zaskoczy
malagaf15 16-04-2009, 10:48 czy miał by ktoś schemat instalacji elektrycznejklimy do galaxa
muflon137 16-04-2009, 11:41 niestety po zwarciu niebieskiego z niebiesko czerwonym tez nie zaskakuje. prosze jeszcze jakas podpowiedz
moze szwankuje ci czujnik cisnienia niskiego albo wysokiego lub Expansionsventil
muflon137 16-04-2009, 18:42 moze szwankuje ci czujnik cisnienia niskiego albo wysokiego lub Expansionsventil podpowiedz mi kolego gdzie się znajdują te czujniki i może ktoś wie jak je sprawdzić... sprawdziłem tylko ten na osuszaczu
ps. to co jest na fotce to chyba zawór rozszerzalny ( rozprężny ) klimatyzacji - wymieniłem go na nowy
Expansionsventil to jest ten na tym zdjeciu dolaczonym w poprzednim moim poscie to z takim bialym plastikowym kapturkiem ,jeden czujnik znajduje sie przy osuszaczu ale drugi to niewiem poczekaj moze ktos wie na forum to ci napiste
W mk1 jest ten na osuszaczu i na przewodzie cieczy chłodzącej silnik, oba są połączone w szeregu i normalnie powinny mieć przejście.
chodaki4 17-04-2009, 10:19 Załącz klimę i rusz kolo magnetyczne na kole pasowym sprezarki np. srubokretem.
Jak ruszy tz ze kolo do regolacji ( podkladki )
muflon137 17-04-2009, 11:04 Załącz klimę i rusz kolo magnetyczne na kole pasowym sprezarki np. srubokretem.
Jak ruszy tz ze kolo do regolacji ( podkladki ) ok tylko,że gdyby bylo tak jak piszesz to nie działało by wcale a klima raz działa raz nie. zazwyczaj jak już zaskoczy to działa bez zarzutów
ps. dziś jak zaskoczyła to podpiołem zegary i ciśnienia są b.dobre i schładza do 6.2
czy może być uszkodzona opornica ?
Kolego zauważyłem w swoim Galaxy z klimatronikiem że jak temperatura na zewnątrz spada poniżej +4st. i zapala sie pierwsza pomarańczowa gwiazdka na zegarach to nie ma możliwości włączenia kompresora klimatyzacji.Sprawdż u siebie
Odsyłam polecam zrobić to co dwa posty niżej sugeruje kolega i sprawdzić odległość na sprzęgle (ok.1 mm). Jeżeli jest więcej to będzie taka chuśtawka- raz zaskoczy a raz nie. A swoją drogą to wtedy gdy nie zaskakuje sprężarka to proponuję mierniczek do łapek i zmierzyć napięcie na kosteczce kompresora.Co to wykluczy nie muszę tłumaczyć?
muflon137 05-05-2009, 09:44 odległość na sprzęgiełku jest dobra ( ok 1mm ) gdy klima jest włączona a nie zaskakuje to do sprężarki prąd nie dochodzi. zastanawia mnie to , że gdy ruszę normalnie to nic się nie dzieje a gdy ( zazwyczaj ) wdepnę pedał w podłogę to klima zaskakuje i jakiś czas pochodzi ale też różnie - raz 5 min a raz 2 godziny
Przemek_PC 05-05-2009, 14:27 No to może masz odpowiedź. Jak depczes pedał do podłogi przekaźnik Wide Open Throttle odłącza sprężarkę aby ulżyć silnikowi w sytuacji zapotrzebowania na pełną moc. W Mondeo sterownik silnika (PCM) wykrywał wdepnięcie pedału poprzez potencjometr przepustnicy. Podobnie będzie w Galaxy. Może masz uszkodzony potencjometr? Raz działa a raz nie? VAG coś mówi na ten temat?
muflon137 05-05-2009, 16:52 źle mnie zrozumiałeś kolego - zazwyczaj gdy duszę pedał gazu klima zaskakuje ( działa) a nie odwrotnie
Przemek_PC 05-05-2009, 17:25 No i dobrze, może być że potencjometr szwankuje w początkowym zakresie a dalej w rzadziej używanym zakresie działa. Ale to tylko domysły, VAG powinien wykazać taki błąd. Dodam że uszkodzenie potencjometru przepustnicy to częsta usterka.
muflon137 05-05-2009, 17:40 niestety vagem się nie podejdzie w silnik forda... a szkoda. mam kabel do forda ale program którego używam jest słaby :-(
jutro jadę do dobrego elektryka. ma dobry sprzęt i dużą wiedzę - może coś poradzi
muflon137 09-05-2009, 16:22 niestety problem wciąż nie rozwiązany... :-( Zamierzam rozebrać panel klimatyzacji , może tam znajde jakiś zimny lut lub coś podobnego. Z panela na pewno wychodzi sygnał na sprężarkę lub na przekaźnik tylko nie wiem jaki to przewód. może ktoś wie który to przewód ?...
Jeśli to mk1 to w czerwonej kostce pin 4 i 5 są od wentylatora i sprężarki.
Biały z niebieskim paskiem od wentylatora.
A tam pisałeś ze raz dzieła raz nie, powiedz czy jak nie działa to czy wentylatory też nie chodzą?
To ważne.
muflon137 10-05-2009, 11:33 wentylatory też nie działają...
dlaczego zastanawiam się czy to przypadkiem nie panel ;
siedzę w tej chwila w samochodzie,klimka chłodzi aż miło i od czasu do czasu w panelu słychać charakterystyczne cykanie : cyk- sprężarka chodzi , cyk- sprężarka nie chodzi ( normalna sprawa ) ooo... i wykrakałem- znów nie działa. gdy klima nie działa charakterystycznego cykania też nie ma
jak nie chodzi też wentylator to znaczy że klimatronik coś ma na sumieniu. A gaz i czujnik ciśnienia jest ok.
Przydało by się odczytać vagiem temperatuy z wszystkich czujników kiedy samochód stoi.
Wtedy temperatury powinny w miare być równe.
Najlepiej kup sobie diode LED na 12V i wepnij "+" do pinu 5 i "-" do jednego z brązowych lub masy auta i będziesz widział w szoferce jak jedziesz kiedy klima chodzi a kedy nie.
Dodam że przy gwałtownym przyśpieszaniu będzie gasła na 5 sekund i to normalne zjawisko.
muflon137 10-05-2009, 17:03 jak nie chodzi też wentylator to znaczy że klimatronik coś ma na sumieniu. A gaz i czujnik ciśnienia jest ok.
Przydało by się odczytać vagiem temperatuy z wszystkich czujników kiedy samochód stoi.
Wtedy temperatury powinny w miare być równe.
Najlepiej kup sobie diode LED na 12V i wepnij "+" do pinu 5 i "-" do jednego z brązowych lub masy auta i będziesz widział w szoferce jak jedziesz kiedy klima chodzi a kedy nie.
Dodam że przy gwałtownym przyśpieszaniu będzie gasła na 5 sekund i to normalne zjawisko.
czy po odpaleniu auta i kliknięciu np. na AUTO na pinach 4 5 powinno być napięcie ? jeżeli napięcia nie będzie to by oznaczało , że padł panel ?
może to być wina samego wentylatora (opornicy) jeżeli się nie załączy wentylator to szybko rośnie ciśnienie w układzie wysokiego ciśnienia i presostat wyłączy kompresor. Najlepiej podpiąć manometry i obserwować ciśnienie podczas pracy kompresora. Przy ok 20bar włączy się drugi bieg wentylatora a przy ok 28bar wyłączy presostat kompresor.
ps. ja też walcze ze swoją klimatyzacja :-(
na auto na tych pinach powinno być napięcie ale jak nie ma to nie koniecznie winny jest klimatronik bo musi być spełnionych kilka warunków żeby panel włączył klime.
Ryba to co piszesz już jest wykluczone bo jak mu klima gaśnie to wentylatory też gasną a tak chodziły by nadal a przynajmniej 1 bieg.
muflon137 10-05-2009, 17:58 mnie już szlak trafia .. co roku coś ...
na auto na tych pinach powinno być napięcie ale jak nie ma to nie koniecznie winny jest klimatronik bo musi być spełnionych kilka warunków żeby panel włączył klime.
czyli nie ma sensu abym wyciągał panel ?
Najlepiej jedz na szrot i podmień panel na próbe.
A może masz zimne luty? w panelu albo ta kostka czerwona nie łączy?
wyjmij panel i sprawdz albo podłącz tą diode pod 5 pin
muflon137 10-05-2009, 18:07 A może masz zimne luty? w panelu i dlatego chcę wyciągnąć panel...
ps. udało mi się załatwić drugi panel- znajomy ma klimatronik i we środę będzie w częstochowie więc zrobie podmiankę
muflon137 14-05-2009, 11:13 zrobiłem podmiankę paneli i .... nic się nie zmieniło,wciąż nie działa.
napiszcie mi proszę który przekaźnik jest od klimy - zobaczę czy dochodzi do niego prąd i czy puszcza dalej
Witam wszystkich podłącze się do forum mam problem z nabiciem klimy mondeo mk II.
Byłem jakiś czas temu nabić sobie klimatyzację niestety po jakimś czasie wydaje mi się (sprawdzeniu szczelności i odciągnięciu starego czynnika) kiedy zaczęło się nabijanie klimy nagle wyskoczył błąd "podobno sprężarka się nie załącza" tak mi powiedzieli. Dodam że wentylator jak załączę klime cały czas chodzi. Co może być przyczyną? Odkąd kupiłem samochód klima nie działała wydawało mi się że to z powodu braku czynnika? Czekam na każdą podpowiedz czym to może być spowodowane?
Przemek_PC 17-05-2009, 13:07 A w Mondeo masz klimę manualną czy półautomatyczną?
zrobiłem podmiankę paneli i .... nic się nie zmieniło,wciąż nie działa.
napiszcie mi proszę który przekaźnik jest od klimy - zobaczę czy dochodzi do niego prąd i czy puszcza dalej
A za akumulatorem masz skrzynke z bezpiecznikami i przekaźnikami?
U mnie tam jest, ale nie w każdym modelu.
muflon137 17-05-2009, 14:59 tak mam tam skrzynkę ... i wydaje mi się ,że tam coś nie łączy ponieważ zdarzyło mi się poruszać tą skrzynką i klima zaskoczyła. w poniedziałek targam akumulator i dobiorę się do tych przewodów
A w Mondeo masz klimę manualną czy półautomatyczną?
Przemku_PC w swoim mondku mam klimatronik :) to chyba półautomat ?
tak mam tam skrzynkę ... i wydaje mi się ,że tam coś nie łączy ponieważ zdarzyło mi się poruszać tą skrzynką i klima zaskoczyła. w poniedziałek targam akumulator i dobiorę się do tych przewodów
Akku nie trzeba wyciągać żeby ją otworzyć przekaźnik o nr 160 czy 168 jest od sprężarki (czarny). Idą do niego 4 przewody: zielono-czerwony i brązowy na cewke 12V i na styki żółto-czarny (z bezpiecznika 7,5A) i zielono-czarny na sprężarke.
Ja mam tam trzy:
Jeden od pierwszego biegu jednego wentylatora (szary)
Drugi przekaźnik diodowy drugiego biegu wentylatora (czarny)
Trzeci od sprężarki
I bezpieczniki 2 x 40A od wentylatorów.
muflon137 18-05-2009, 03:14 wiem kolego , że nie trzeba ale ja muszę się dostać do tej wiązki pod i za aku. przekaźniki sprawdzałem na samym początku.
u mnie są cztery przekaźniki : 3 x 54 i jeden 94 i jeden bezpiecznik 15 A .
bawiłem się wczoraj trochę miernikiem i odkryłem że :
prąd nie dochodzi do czujnika ciśnieniowego, od czujnika dalej przejścia są
adamus 73 18-05-2009, 19:22 Witam.Chciałbym zasięgnąć porady w sprawie mojej klimy.Więc tak...Po nabiciu klimy sprawdzeniu szczelności klima jest mało wydajna tzn.leci chłodne ale nie zimne.Sprawdziłem ciśnienie na wysokim ok 10atm na niskim ok 2atm,czyli chyba w normie sprężarka chodzi a efektu brak.Dodam iż w zeszłym roku nabijałem klime a w tym roku na przeglądzie okazało się że brak czynnika.Więc musi być mała nieszczelność,lampka ultrafioletowa nie pokazuje wycieku sprawdzałem dokładnie wszystkie przewody chłodnice zawór ciśnieniowy i brak śladów wycieku.Ale ogólnie chodzi mi o to co może być przyczyną słabej wydajności?Za wszystkie sugestie z góry dziękuje.
muflon137 19-05-2009, 06:59 panowie jestem już blisko rozwiązania zagadki...
w komorze silnika wszystko jest ok - wszystkie czujniki i przekaźniki działają poprawnie i przejścia są.
problem jest w tym : S51 AC EVAPORATOR TEMPERATURE SWITCH
sygnał wychodzi do tego ustrojstwa i nie puszcza do przekaźnika 94. gdy na ten przekaźnik dałem sztucznie prąd klima działa. to ustrojstwo ( s51 ) jest najprawdopodobniej w nagrzewnicy gdzieś przy parowniku.
gdzie to znajde, czy muszę pruć deskę i co to w ogóle jest ten S51 proszę o jakąś podpowiedz
Przemek_PC 19-05-2009, 07:57 To jest wyłącznik termiczny zapobiegający oszronieniu parownika (evaporator). Deski nie musisz pruć. Prawdopodobnie chodzi o TEN (http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=60621) czujnik.
muflon137 19-05-2009, 08:33 dzięki kolego, zaraz się biorę za wyciągnięcie go. gdzie mogę dostać taki czujnik ?
muflon137 20-05-2009, 06:09 przyczyna znaleziona-
s51 wyłącznik termiczny zapobiegający oszronieniu parownika (evaporator)
chyba kupie używkę ponieważ nowy kosztuje 350 pln i jest dostepny tylko w serwisie forda :-(
to ustrojstwo było montowane najprawdopodobniej tylko w galaxy z silnikami 2.0 i 2.3.
ps. może ma ktoś taki załącznik na zbyciu lub zna kogoś kto może mieć ? nr.części : 95NW19618AE
Przemek_PC 20-05-2009, 07:53 Rozumiem, że VAG wykazał ci wcześniej błąd tego czujnika? A może zanim go zakupisz to wyczyść styki, sprawdź zachowanie czujnika omomierzem. Miałem problem z czujnikiem temp. zewnętrznej, ciągle pokazywał 10st. później spadł na -40st. Rozpiąłem kostkę wyczyściłem styki i czujnik działa jak działać powinien.
muflon137 20-05-2009, 09:39 niestety vag nie pokazuje błędu. błąd wychodzi dopiero wtedy jak wypnę wtyczkę.
z tym czujnikiem nie jest taka prosta sprawa ponieważ jest w nim też przekaźniki a zasada działania to ;
panel wysyła sygnał z zapytaniem o temperaturę i jeżeli jest ok to dopiero wtedy puszcza prąd na przekaźnik - sam do końca jeszcze tego nie rozumien. niestety ne da się go rozebrać ponieważ jest cały zalany
Przemek_PC 20-05-2009, 12:21 A ile ma wyprowadzeń? Może to coś na kształt bimetalu który przy temp. poniżej progu zwiera lub rozwiera styki? Masz omomierz?
muflon137 21-05-2009, 06:07 A ile ma wyprowadzeń? Może to coś na kształt bimetalu który przy temp. poniżej progu zwiera lub rozwiera styki? Masz omomierz?
do załącznika idą trzy przewody i wychodzą z niego dwa przewody do (termometru ) . niestety nie mam omomierza
muflon137 21-05-2009, 17:03 na auto na tych pinach powinno być napięcie ale jak nie ma to nie koniecznie winny jest klimatronik bo musi być spełnionych kilka warunków żeby panel włączył klime.
to mnie bardzo zastanawia. mianowicie : z panela klimatyzacji idzie przewód do wyłącznika termicznego zapobiegającego oszronieniu parownika (evaporator s51 ) gdy na tym przewodzie jest prąd to klima działa ale najczęściej jest tak , że nie ma na nim napięcia i klima ni odpala .
moje pytane : jakie warunki muszą być spełnione aby był na nim prąd
Ktoś kiedyś napisał że:czujnik oszronienia, funkcjonuje w szeregu z włącznikiem dmuchawy
Tak mi się jeszcze przypomniało, filtr przeciwpyłkowy wymieniłeś? Jak będzie zapchany to nie będzie odbioru ciepła z parownika i przeciw szronowy będzie wywalał. Jeżeli przeciwszronowy wywala to wentylator na skraplaczu nie będzie pracował.
Witam.Chciałbym zasięgnąć porady w sprawie mojej klimy.Więc tak...Po nabiciu klimy sprawdzeniu szczelności klima jest mało wydajna tzn.leci chłodne ale nie zimne.Sprawdziłem ciśnienie na wysokim ok 10atm na niskim ok 2atm,czyli chyba w normie sprężarka chodzi a efektu brak.Dodam iż w zeszłym roku nabijałem klime a w tym roku na przeglądzie okazało się że brak czynnika.Więc musi być mała nieszczelność,lampka ultrafioletowa nie pokazuje wycieku sprawdzałem dokładnie wszystkie przewody chłodnice zawór ciśnieniowy i brak śladów wycieku.Ale ogólnie chodzi mi o to co może być przyczyną słabej wydajności?Za wszystkie sugestie z góry dziękuje.Masz za małe parametry cisnienia, gdzieś to pisałem na tym forum, jak pamietam to po stronie niskiej około 3- 5, a po stronie wysokiej do 15 Atm, czyli za mało czynnika, lub spręzarka kaput. Sprawdź ręką rurki od komporesora, czy zimna jest naprawdę bardzo zimna. Czy masz klimatronik dwustrefowy, podwójny parownik i nawiewy w suficie?
Jeszcze możesz miec problem z jakąś klapą nawiewu, co wykazuje VAG?
Pozdr.
to mnie bardzo zastanawia. mianowicie : z panela klimatyzacji idzie przewód do wyłącznika termicznego zapobiegającego oszronieniu parownika (evaporator s51 ) gdy na tym przewodzie jest prąd to klima działa ale najczęściej jest tak , że nie ma na nim napięcia i klima ni odpala .
moje pytane : jakie warunki muszą być spełnione aby był na nim prąd
Włączając klimę sygnał idzie na czujnik temp. parownika, nastepnie na presostat (styki odpowiedzialne za rozłączenie w przypadku braku czynnika), potem na czujnik położenia przepustnicy i do komputera. każdy z tych czujników jest normalnie zamknięty i zmiana stanu otwiera któryś z tych czujników tak to wynika ze schematu.
I co z Twoją klimą, wymieniłeś przeciwszronowy? Jeśli tak to gdzie kupiłeś i za ile, bo u mnie chyba jest to samo.
Przemek_PC 10-06-2009, 17:50 Przeciwszronowego nie trzeba wymieniać aby się przekonać czy to jego wina. Wystarczy go zmostkować.
muflon137 10-06-2009, 19:17 Przeciwszronowego nie trzeba wymieniać aby się przekonać czy to jego wina. Wystarczy go zmostkować.
nie wystarczy ...
zrobiłem tak- zwarłem i klima startowała sto na sto ale... zgasiłem auto na ok 30 min, odpalam i zonk- klima nie startuje.rozwarłem czujnik,zwarłem z powrotem i znów działała do kolejnego zgaszenia silnika na dłuższy czas. mam znajomego elektronika,rozebrał go na części pierwsze coś tam było nadpalone, zamówił i czekamy na paczkę. jak tylko będzie gotowe to dam znać. nie kupuje nowego bo bardzo drogi a używka nie do zdobycia. dodam,że taki sam czujnik występuje tylko w 2.0 DOHC 96r. w 97 były już inne i na cztery przewody a u mnie są trzy. na razie klime odpalam z hebla tz. dałem na przekaźnik 12V pstyczek do kabiny i jak potrzebna klima to włączam ( oczywiście z przerwami co jakiś czas aby nie zajechać sprężarki ) nie piszcie ,że tak nie można bo dobrze o tym wiem
Przemek_PC 10-06-2009, 21:44 Nie mówię że zwarcie na stałe zastąpi czujnik ale do diagnostyki zwarcie jest wystarczające.
muflon137 10-06-2009, 22:08 Nie mówię że zwarcie na stałe zastąpi czujnik ale do diagnostyki zwarcie jest wystarczające.
czyli wychodzi na to , że czujnik jest walnięty, jak myślisz ?
właśnie dzwonił do mnie koleszka który ten czujnik rozebrał i okazało się , że jakiś scalak byl walnięty. myślę , że za kilka dni będę go montował
muflon137 20-06-2009, 12:19 KLIMA DZIAŁA aż miło. spalony był scalak na w czujniku oszronienia parownika. koszt naprawy to 0.60 gr. za scalak i trochę czasu na wymianę a w serwisie twierdzą , że tego się nie naprawia i trzeba kupić nowy za 350 pln + 70 pln wymiana ( brak słów )
dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam
Też mam problem z tym czujnikiem bo rozłącza mi przy temperaturach wyższych niż powinien. Rozłączenie powinno nastąpić przy 1*C a załączenie przy 2,5*C a mi wyłącza przy 5-8*C. Chyba spróbuje i ja go rozebrać.
muflon137 20-06-2009, 17:01 czujnik u mnie rozłącza przy 4*c
Tylko że ja mierzyłem przy parowniku, tam gdzie wchodzi sonda od czujnika. A możesz mi napisać jak wygląda u Ciebie cykl pracy sprężarki. Po jakim czasie ją wyłącza i po jakim ponownie załącza?
Przemek_PC 20-06-2009, 18:25 A ja proponuję napisać symbol wymienionego układu, może komuś się przydać.
muflon137 20-06-2009, 21:15 przyczyna znaleziona-
s51 wyłącznik termiczny zapobiegający oszronieniu parownika (evaporator)
chyba kupie używkę ponieważ nowy kosztuje 350 pln i jest dostepny tylko w serwisie forda :-(
to ustrojstwo było montowane najprawdopodobniej tylko w galaxy z silnikami 2.0 i 2.3.
ps. może ma ktoś taki załącznik na zbyciu lub zna kogoś kto może mieć ? nr.części : 95NW19618AE
tutaj masz nr
Tylko że ja mierzyłem przy parowniku, tam gdzie wchodzi sonda od czujnika. A możesz mi napisać jak wygląda u Ciebie cykl pracy sprężarki. Po jakim czasie ją wyłącza i po jakim ponownie załącza?
termometr w kratkę i gdy zeszło do 7 stopni to rozłącza a w okolicy 12 znów włącza , temperatura była ustawiona na minimum a siła nawiewu dwie kreski ( klimatronik )
Przemek_PC 21-06-2009, 08:50 Chodzi mi o symbol tego wymienionego elementu elektronicznego za 60gr a nie o symbol części wg. Forda.
muflon137 21-06-2009, 13:46 Chodzi mi o symbol tego wymienionego elementu elektronicznego za 60gr a nie o symbol części wg. Forda.
ok,sprawdzę i napiszę
Witam wszystkich.
Od miesiąca jestem posiadaczem MK1 i też miałem problem z klimą.
Rano klima zazwyczaj działała przez jakieś 20min. w tym czasie mogłem przełączać na auto i econ i wszystko było ok. powiedziałbym, że sytuacja identyczna jak u kolegi muflon137. Pojechałem do elektryka i znalazł właśnie ten przeciwszronowy (evaporator), że to jego wina połączył na stałe dwa z trzech kabelków czarno-zielony z niebieskim i od tamtej pory Klima hula temperatura na wylocie schodzi, do 1st. Powiedział, że na razie mogę tak jeździć i nic się nie stanie i spokojnie mogę szukać sobie nowy, ale po przeczytaniu postu kolegi muflon137, że można zajechać w ten sposób sprężarkę zmartwiłem się, bo elektryk mówił, że jest jeszcze jakieś zabezpieczenie, które wrazie czego odłączy klime i nic złego się stać nie może, jedyna wada tego rozwiązania to, że sprężarka ma ciężko wystartować i nic Więcej.
Mam, więc pytanie do kolegi muflon137, które kabelki zwarłeś przekaźnikiem te dwa czarne od czujnika czy któreś z tych trzech tak jak ja.
Przydałby mi się jakiś schemat elektryczny klimatyzacji dotyczący tego problemu tylko niebardzo wiem gdzie go szukać może ktoś podpowie albo ma taki.
tutaj masz nr
termometr w kratkę i gdy zeszło do 7 stopni to rozłącza a w okolicy 12 znów włącza , temperatura była ustawiona na minimum a siła nawiewu dwie kreski ( klimatronik )
Tak tylko mi chodzi o orientacyjny czas pracy, czyli ile czasu pracuje po ustabilizowaniu parametrów a na jaki czas się zatrzymuje.
Witaj-mialem dokladnie ten sam problem-umnie okazalo sie ze padl przekaznik-do konca nie wiem jak sie nazywa-natomiast mam ten uszkodzony-wiem ze znajduje sie za schowkiem-jesli chcesz odnajde ten uszkodzony i podam numer czesci-pozdrawiam
muflon137 21-06-2009, 18:21 Tak tylko mi chodzi o orientacyjny czas pracy, czyli ile czasu pracuje po ustabilizowaniu parametrów a na jaki czas się zatrzymuje.
na pewno duzy wpływ ma na to temperatura na zewnątrz i jak ustawisz chłodzenie i jaką prędkość wentylatora. ja ustawiłem na minimum i wentylator na trzy kreski. . teraz jest 16*c i zbiło temperature ( na kratce ) do 7*c trwało to 5 min - rozłączyła sprężarkę temperatura wzrosła do 12 *c 70 sekund przerwy i sprężarka znów się załączył. chodziła ok 3 min i znów ok 1 min przerwy. czasy pracy są bardzo różne
oto mi właśnie chodziło u mnie włącza się i rozłącza pracuje bardzo krótko i przez to nie mogę schłodzić wnętrza, (wszystkie parametry w normie: ciśnienia itd.). Jak wyjmę sondę z obudowy parownika to jest super, to właśnie ten czujnik mi tak bruździ. Spróbuję go rozebrać może zobaczę co w trawie piszczy bo 350 pln to trochę dużo.
muflon137 21-06-2009, 18:49 Witam wszystkich.
Od miesiąca jestem posiadaczem MK1 i też miałem problem z klimą.
Rano klima zazwyczaj działała przez jakieś 20min. w tym czasie mogłem przełączać na auto i econ i wszystko było ok. powiedziałbym, że sytuacja identyczna jak u kolegi muflon137. Pojechałem do elektryka i znalazł właśnie ten przeciwszronowy (evaporator), że to jego wina połączył na stałe dwa z trzech kabelków czarno-zielony z niebieskim i od tamtej pory Klima hula temperatura na wylocie schodzi, do 1st. Powiedział, że na razie mogę tak jeździć i nic się nie stanie i spokojnie mogę szukać sobie nowy, ale po przeczytaniu postu kolegi muflon137, że można zajechać w ten sposób sprężarkę zmartwiłem się, bo elektryk mówił, że jest jeszcze jakieś zabezpieczenie, które wrazie czego odłączy klime i nic złego się stać nie może, jedyna wada tego rozwiązania to, że sprężarka ma ciężko wystartować i nic Więcej.
Mam, więc pytanie do kolegi muflon137, które kabelki zwarłeś przekaźnikiem te dwa czarne od czujnika czy któreś z tych trzech tak jak ja.
Przydałby mi się jakiś schemat elektryczny klimatyzacji dotyczący tego problemu tylko niebardzo wiem gdzie go szukać może ktoś podpowie albo ma taki.
gdy ja zwarłem te dwa przewody od czujnika oszronienia to działała przez jakieś 30 min, po tym czasie sterownik nie sczytywał temperatury czujnika i nie dawał prądu na układ. prąd dałem z akumulatora przez bezpiecznik na zasilanie całego układu przekaźnik nr 94
gdy ja zwarłem te dwa przewody od czujnika oszronienia to działała przez jakieś 30 min, po tym czasie sterownik nie sczytywał temperatury czujnika i nie dawał prądu na układ.
U mnie to trwało chyba trochę krócej przynajmniej tak mi się wydaje
prąd dałem z akumulatora przez bezpiecznik na zasilanie całego układu przekaźnik nr 94
Domyślam się, że to ten wąski przekaźnik, bo nie pamiętam numeru w moim przypadku za skrzynką bezpieczników, jeśli na niego dałeś prąd z akumulatora to może stąd ta obawa o sprężarkę, bo mój elektryk rozwiązał to chyba winny sposób i dlatego może to być podłączone na stałe.
Nie mam schematu elektrycznego, ale jutro jak czas pozwoli to porobię trochę pomiarów i zamiast tego, (evaporatora) wystawie jakiś termostat (od bojlera) zamiast niego, bo wydaje mi się, że zasada działania jest podobna a różnica w cenie ogromna.
muflon137 22-06-2009, 04:17 U mnie to trwało chyba trochę krócej przynajmniej tak mi się wydaje
Domyślam się, że to ten wąski przekaźnik, bo nie pamiętam numeru w moim przypadku za skrzynką bezpieczników, jeśli na niego dałeś prąd z akumulatora to może stąd ta obawa o sprężarkę, bo mój elektryk rozwiązał to chyba winny sposób i dlatego może to być podłączone na stałe.
Nie mam schematu elektrycznego, ale jutro jak czas pozwoli to porobię trochę pomiarów i zamiast tego, (evaporatora) wystawie jakiś termostat (od bojlera) zamiast niego, bo wydaje mi się, że zasada działania jest podobna a różnica w cenie ogromna.
przekaźnik mam za aku, drugi od prawej - ( mam schemat tylko nie wiem jak go wrzucić na forum... ) po zwarciu evaporatora sprężarka chodziła cały czas. gdy dałem prąd na przekaźnik też chodziła cały czas i dla tego dałem hebel ( pstyczek ) aby nie rozwalić układy lub sprężarki. z tym termostatem to dobry pomysł ale lepiej chyba naprawić czujnik oszronienia ( cena wszystkich części w nim to 50 pln )
A ja proponuję napisać symbol wymienionego układu, może komuś się przydać.
RV4558P - oryginał
MC4558C - zamiennik wstawiony
RV4558P - oryginał
MC4558C - zamiennik wstawiony
Był jakiś problem przy rozbieraniu tego czujnika i zmianie scalaka?
muflon137 22-06-2009, 10:19 Był jakiś problem przy rozbieraniu tego czujnika i zmianie scalaka?
tak. całość jest zalana jakąś żywicą lub czymś podobnym i dostanie się do płytki to cały dzień roboty ...
Pomiary porobiłem i wyszło mi, że zielono czarny idzie z napięciem chyba od panelu niebieski jak dostanie prąd przez przekaźnik to załącza chyba przekaźnik klimy, ale nie wiem gdzie i poco idzie ten brązowy, więc go przeciąłem i wychodzi, że gdzieś na masę i po odłączeniu go niema żadnej zmiany w pracy klimy.
Może ktoś wie gzie dokładnie idzie ten kabelek ewentualnie, przez jakie urządzenia.
Witam wszystkich.
Od niedawna jestem dumnym possiadaczem Forda Mondeo MK II '2000 Ghia, 2 litry Zetec (130 Koni). Niestety w maju padła mi klimatyzacja - działała i z dnia na dzień przestała :( Sprawdziłem szczelność, ponownie została "nabita" i nic. Acha - klimatyzacja jest automatyczna.
Co już ustaliłem:
1. Układ jest szczelny.
2. Ciśnienie jest ok - tak mi powiedziano przy napełnianiu - "powinna się załączyć"
3. Nie startuje wentylator.
4. Jak włączam klimę to słyszę jak coś "pstryknie" gdzieś po prawej stronie - pod schowkiem, gdy wyłączam też coś "pstryknie" - chyba jakiś przekaźnik.
5. Czujniki temperatury działają, bo gdy zmieniam temperaturę np. na 20 st. to czuć jak reaguje nawiew powietrza - teraz to niestety dogrzewa :D
6. Wszystkie bezpieczniki OK - sprawdziłem te w komorze silnika jak i te wewnątrz.
Zastanawiam się, czy to nie "zawór rozprężny" - chyba tak to się nazywa, bo szukając w necie informacji na ten temat spotkałem się z taką teorią - niestety inne auto - podobne objawy. Nie wiem nawet gdzie w moim Mondku takowy zawór się znajduje i jak wygląda...
Proszę o pomoc i dziękuję za wszelki podpowiedzi.
Pozdrawiam
muflon137 23-06-2009, 17:31 Pomiary porobiłem i wyszło mi, że zielono czarny idzie z napięciem chyba od panelu niebieski jak dostanie prąd przez przekaźnik to załącza chyba przekaźnik klimy, ale nie wiem gdzie i poco idzie ten brązowy, więc go przeciąłem i wychodzi, że gdzieś na masę i po odłączeniu go niema żadnej zmiany w pracy klimy.
Może ktoś wie gzie dokładnie idzie ten kabelek ewentualnie, przez jakie urządzenia.
to jest masa i nic więcej
Przemek_PC 23-06-2009, 17:34 Do posiadacza Mondeo, skoro po włączeniu klimy nie startuje wentylator to problem jest elektryczny, zawór rozprężny zostaw w spokoju.
subratri 23-06-2009, 18:20 Do posiadacza Mondeo, proponuję zapytać w dziale Mondeo. Nasze galaktyki niewiele mają wspólnego z Fordem.
Wielkie dzięki skoro to masa to wstawiam termostat z kapilarą i klima będzie hulać.
Na allegro znalazłem evaporator jak ktoś potrzebuje to niech zajrzy (FORD Galaxy czujnik (numer 667364480))
to opisz jak zrobisz bo te czujniki to zmora
Dziękuję za pomoc. Też mam problem z evaporatorem. Na razie klima chodzi po zwarciu 2 zielonych przewodów w kostce czujnika, ale to tylko doraźne rozwiązanie. Spróbuję go rozebrać i podmienić scalak. Pozdrawiam
Przemek_PC 29-06-2009, 08:50 Panowie, korekta nazewnictwa. Evaporator to parownik a to z czym macie problem to czujnik oszronienia parownika.
Wielkie dzięki skoro to masa to wstawiam termostat z kapilarą i klima będzie hulać.
Nie zdążyłem tego zrobić, bo wcześniej zadzwoniłem w kilka miejsc i kupiłem za 50zł chyba miałem szczęście.
Jeżeli chodzi o termostat z kapilarą to miałem zamiar wstawić czujnik od lodówki, bo jak wiadomo lodówka utrzymuje temperaturę około 6* i do tego ma jeszcze regulacje potencjometrem. Nie wiem tylko jak szybko taki czujnik reagowałby na zmianę temperatury przy parowniku, bo histerezę ma chyba niewielką skoro w lodówce dość precyzyjnie ją utrzymuje.
Niestety rozebranie tego czujnika, tak żeby pozostał nadal w jednym kawałku graniczy z cudem. O ocaleniu plastikowej obudowy można od razu zapomnieć. Płytka jest zalana z obu stron szarą, twardą masą i dostanie się do wadliwego scalaka polecam jedynie osobom z baaardzo dużym zapasem cierpliwości. Mnie ten wyczyn niestety nie powiódł się i z układu zrobiły się 2 części. Pozostaje mi jedynie poszukać jakiejś używki. Pozdrawiam
muflon137 07-07-2009, 11:03 Niestety rozebranie tego czujnika, tak żeby pozostał nadal w jednym kawałku graniczy z cudem. O ocaleniu plastikowej obudowy można od razu zapomnieć. Płytka jest zalana z obu stron szarą, twardą masą i dostanie się do wadliwego scalaka polecam jedynie osobom z baaardzo dużym zapasem cierpliwości. Mnie ten wyczyn niestety nie powiódł się i z układu zrobiły się 2 części. Pozostaje mi jedynie poszukać jakiejś używki. Pozdrawiam
potwierdzam. bylo ciężko ale jest to do zrobienia
potwierdzam. bylo ciężko ale jest to do zrobienia
Moje gratulacje za wytrwałość w dłubaniu.
michalsztramski 08-07-2009, 13:59 Witam panowie.Jestem posiadaczem Forda galaxy 1,9TDI 99r. mam problem z klimatronikiem a mianowicie po odpaleniu chłodzi jakies 5-10 minut poczym przestaje leciec chłodne powietrze.Przyczyna jest pewnie ta sama opisywana w kilku poprzednich postach i jeszcze pytanko gdzie znajde parownik i czujnik oszronienia parownika.
Przyczyna jest pewnie ta sama opisywana w kilku poprzednich postach i jeszcze pytanko gdzie znajde parownik i czujnik oszronienia parownika.
Wszystko zostało opisane na poprzednich stronach tego tematu, więc tylko dla przypomnienia link do niemieckiej strony:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=60621
Podobno jednak ten czujnik jest tylko w modelach z silnikach benzynowymi 2,0 i 2,3???
Przemek_PC 08-07-2009, 16:38 A dokładniej ten czujnik jest chyba tylko w 2,3 z klimatronikiem. Czy ktoś z posiadaczy 2.0 lub 2.3 z manulana klimą widział u siebie ten czujnik?
A ja od dziś mam sprawną klimę :) Wymieniona została sprężarka, osuszacz, przepłukany został układ i wszystko działa aż miło. Koszt? Sprężarka 250 (używka), osuszacz 150 ( nowy zamiennik), robocizna 250zł.
michalsztramski 08-07-2009, 21:24 Jesli nie to ,to co moze byc przyczyną .Dziś przy 17*C na dworze klima działała, temperatura na kratce około 2-3 stopnie .Wiec co moze byc przyczyną że jak jest na dworze ponad 20-25 stopni to sie wyłącza po kilku minutach.
Przemek_PC 08-07-2009, 23:07 Może za duże ciśnienie w układzie? A kiedy będzie za duże ciśnienie? Wtedy kiedy jest zabrudzona chłodnica klimatyzacji i chłodnica wody a także kiedy silnik jest bliski przegrzania. Powinieneś podjechać do klimatologa na pomiar ciśnień.
A dokładniej ten czujnik jest chyba tylko w 2,3 z klimatronikiem.
To na pewno.
Czy ktoś z posiadaczy 2.0 lub 2.3 z manulana klimą widział u siebie ten czujnik?
Ja nie widziałem, ale uważam, że powinien być w każdym modelu, bo zapobiega oszronieniu parownika, może być tylko inny typ.
Ja jak miałem skręcone kabelki na stałe i sprężarka chodziła bez przerwy to przy 22* temperatura wewnątrz zeszła mi do12* a z kratki szła cały czas minusowa temperatura wiec bez tego czujnika przy niższych temperaturach pewnie parownik by zamarzł.
Jesli nie to ,to co moze byc przyczyną .Dziś przy 17*C na dworze klima działała, temperatura na kratce około 2-3 stopnie .Wiec co moze byc przyczyną że jak jest na dworze ponad 20-25 stopni to sie wyłącza po kilku minutach.
Myślę, że będziesz miał to samo, co ja i kolega muflon137 ja miałem podobnie jak Ty wyszło, że czujnik oszronienia był walnięty tylko przeczytaj uważnie wszystko od początku.
Przemek_PC 08-07-2009, 23:26 To dlaczego na schematach z TIS nigdzie oprócz 2,3 klimatronik nie ma tego czujnika? Gdybać, sądzić można co się chce ale fakty są jednoznaczne. Zresztą róbta co chceta, szukajta tego czujnika w TDI a nóż znajdzieta a wtedy publicznie przeproszę za wprowadzanie w błąd.
Wydaje misie, że powinien mieć jakieś zabezpieczenie, bo ten w 2, 3 poniżej 5* na zewnątrz nie załączy chyba klimy.
A może jest jeszcze jakiś inny, który spełnia tę role, bo poniżej 5* klima się nie włącza.
Sam chętnie bym się dowiedział czy i gdzie taki jest.
Przemek_PC 09-07-2009, 07:20 W Mondeo mk1 i mk2 też poniżej 5st. klima się nie załączy ale nie ma tam żadnego czujnika temperatury. Sprawę załatwia czujnik niskiego ciśnienia i termodynamika gazów, wraz ze spadkiem temp. ciśnienie gazu maleje a poniżej 5st. jest poniżej progu załączenia czujnika niskiego ciśnienia co uniemożliwia załączenie sprężarki. Można się więc obejść bez czujników temp. mierząc tylko ciśnienie gazu. Natomiast w Galaxy jako że jest to w zasadzie VW są różnego rodzaju czujniki temp. które mają wpływ na pracę klimatyzacji ale w każdej wersji silnikowej ich ilość jest różna więc do sprawy trzeba podchodzić indywidualnie. W moim 2,3 z klimatronikiem jest czujnik temp. zawnętrznej który decyduje o tym czy klimatyzacja ma prawo działać czy nie, przy okazji podaje on informację na wskaźniki o oszronieniu i oblodzeniu. Galo, masz klimatronik? A w ogóle skąd jesteś bo moja rejestracja to EPA.
muflon137 09-07-2009, 08:11 u ciebie nie ma czujnika oszronienia parownika... to jest wymysł forda.
te czujniki są tylko w 2.0 i 2.3
michalsztramski 09-07-2009, 09:42 Dzięki panowie, czytałem wszystkie posty w tym temacie i najbardziej to mi pasowało ale skoro w TDI tego czujnika nie ma to pozostaje szukać dalej.Klimatolog jedyny w moim małym miasteczku stwierdził ze to sprężarka do wymiany tylko dlaczego raz działa a raz nie??
Przemek_PC 09-07-2009, 15:19 Sprężarka nagrzewa się w czasie pracy, może po rozgrzaniu traci kompresję?
A dokładniej ten czujnik jest chyba tylko w 2,3 z klimatronikiem. Czy ktoś z posiadaczy 2.0 lub 2.3 z manulana klimą widział u siebie ten czujnik?
ja mam 2,0B i u mnie niestety ten czujnik jest. A jest dlatego że sprężarka fs10 jest o stałej pojemności skokowej i to właśnie on steruje wydajnością sprężarki
W tdi nie ma tego czujnika bo tam jest inna sprężarka SD7V16 o zmiennej pojemności skokowej od 161.3 do 10.4 cm3/obrót
Galo, masz klimatronik?
mam
A w ogóle skąd jesteś bo moja rejestracja to EPA.
moja to EPJ Pajęczańska
muflon137 10-07-2009, 18:59 u ciebie nie ma czujnika oszronienia parownika... to jest wymysł forda.
te czujniki są tylko w 2.0 i 2.3
....
michalsztramski 14-07-2009, 20:15 Witam.Dziś temperatura ponad 22*c i klima już nie działała,ale dzięki podpowiedzi koleki Przemka PC wymieniłem czujnik ciśnienia i klimka śmiga aż milo.Wielkie dzięki.
bralakmar 18-07-2009, 06:04 jeśli w podsufitce nie ma nawiewów i pod podłogą biegną dwa przewody to jest to kilma jednostrefowa? dobrze myslę?
muflon137 18-07-2009, 14:06 jeśli w podsufitce nie ma nawiewów i pod podłogą biegną dwa przewody to jest to kilma jednostrefowa? dobrze myslę?
te dwa przewody idą do tylnej nagrzewnicy.
witam,dzis miałem okazje podpiąć vag-a i znalazł mi taki błąd 00766 Czujnik temperatury przedniego otwory went. – G12 lub G152
tylko nie wiem gdzie znajduje się ten czujnik i jak się do niego dostać.
Witam.Dziś temperatura ponad 22*c i klima już nie działała,ale dzięki podpowiedzi koleki Przemka PC wymieniłem czujnik ciśnienia i klimka śmiga aż milo.Wielkie dzięki.
Mam ten sam objaw, czy możesz napisać gdzie znajduje się ten czujnik ciśnienia.
A ja mam trochę odmienny problem, jakiś czas temu przywracałem do życia moją klimę (manual) - spawanie rurek. W czasie tych prac widziałem, że cewka sprzęgła jest trochę sfatygowana, ale pracowała poprawnie. Niestety nie długo, po kilku tygodniach strzelił bezpiecznik (5A) i klima się nie włączała, stwierdziłem "zdarza się" i wymieniłem bezpiecznik. Ale zaraz po włączeniu klimy, 3-5 sek. bezpiecznik znów strzelił. Nie miałem już 5A, wstawiłem 7,5A. Ten wytrzymał trochę dłużej i też się spalił. Bezmyślnie w tej złości, bo było gorąco wstawiłem 10A i ten już nie strzelił, ale spalił się prawdopodobnie element sterujący cewką sprzęgła kompresora. Stwierdzam to na podstawie takiej, że nie pojawia się już napięcie na przewodzie(złączce) zasilania cewki sprzęgła oraz nie ma już charakterystycznego "kliku" przekaźnika, po kliknięciu którego zawsze uruchamiał się kompresor. I teraz pytanie, czy może mi ktoś powiedzieć, gdzie szukać tego przekaźnika, ponieważ dźwięk ten zawsze dobiegał z okolicy pokręteł, a nie komory bezpieczników, a może to tylko złudzenie? Oczywiście zakładam że cewkę muszę wymienić, bo prawdopodobnie zwarły się zwoje, stąd ten wzrost poboru prądu. Czy można gdzieś znaleźć jakiś schemat?
Ja mam przekaźnik za bezpiecznikami i żeby się do niego dostać trzeba odkręcić albo wypiąć tą półkę bezpieczników dokładnie nie pamiętam może jedno i drugie.
Żeby łatwo się do nich dostać musisz poprzecinać opaski trzymające te kable, bo inaczej wszystko się sztywno trzyma.
Powinny być dwa wąskie przekaźniki jeden jest od klaksonu a drugi od klimy.
Podobno są też wersje z przekaźnikiem gdzieś za akumulatorem.
Witam.
Temat jest ciekawy więc dorzucę tu swojego rebusa. Galaxy 1,9 115 KM z 2002 roku. Klimatronik dwustrefowy.
U mnie Klima niedziała w następujący sposób. Gaz załadowany zgodnie z książką, olej itd, i na początku wakacji przestała chłodzić. Majster od klimy powiedział że za mało czynnikia no to dowalił na 6 BAR na niskim, po stronie wysokiej było 10. Po chwili ciśnienia się zrównały i klima już nie chciała ruszyć. Majster stanowczo postawił teze komresor trup, no to kupiłem nowy (po regenercji) zamontował i to samo. Ciśnienie dobił na niskim do 10 BAR i po wysokim to samo. Wszystko to było robione wieczorami przy tem. zewnętrznej około 10 st. następnego dnia postanowiłem włączyć klime na zewnątrz było około 27 st. i zaczeło śmierdzieć z pod machy, dym... wyłączyłem silnik i okazało się że pasek śie ślizgał a kompresor chyba stał. I tu mam pytanie, czy mogo być tak że ciśnienie na niskim było tak wysokie ż kompresor nie dawał rady już tego sprężyć
? ( w końcu gaz w zwiększa swoja obietność w wyższej temperaturze) Gdzie szukać problemu, no i podstawowe pytanie, jakie powinno być ciśnienie na niskim ?
Ja mam przekaźnik za bezpiecznikami i żeby się do niego dostać trzeba odkręcić albo wypiąć tą półkę bezpieczników dokładnie nie pamiętam może jedno i drugie.
Żeby łatwo się do nich dostać musisz poprzecinać opaski trzymające te kable, bo inaczej wszystko się sztywno trzyma.
Powinny być dwa wąskie przekaźniki jeden jest od klaksonu a drugi od klimy.
Podobno są też wersje z przekaźnikiem gdzieś za akumulatorem.
Dzięki za wskazówki, muszę znaleźć chwilę i to rozbebeszyć :)
Przemek_PC 17-08-2009, 17:39 oolo, mam pytanie, czy po wymianie kompresora mechanik płukał cały układ klimatyzacji? Drugie pytanie czy w drugim kompresorze był olej tzn. czy słychać było takie plukanie przy ruszaniu sprzęgłem a jeśli olej się wylal to jakiego był koloru? Kompresor na pewno nie stanął z powodu za wysokich ciśnień, po prostu się zatarł.
oolo, zmień majstra od klimy bo ręce opadają.
"no to dowalił na 6 BAR na niskim,"
tomek0103 30-06-2010, 16:20 Witam. ja mam taki problem: klimatyzacja przestała działać, jak się wciśnie "AC", to światełko się zaświeci, ale wentylator nie chce się załączyć. Co może być przyczyną? Dzięki za odpowiedź. Mam Mondeo MK1 1993 r.
Witam. Mam dosyc nietypowy problem. Mianowicie nie dzialala klima wiec zaczalem dlubac. Chcialem sprawdzic czy dochodzi prad do pompy wiec odpialem kostke a nastepnie leciutko pociagnalem w dol kabel.
I co - zostal mi w rece:) Troche popalony i plastikowa oslonka jakby poprzecierana( moze od paska ktory sie zerwal kilka tygodni temu). Problem w tym ze patrzylem z kazdej strony i nie widac gdzie ten przewod sie urwal. To jest Galaxy 2.3 Auto 1999r. Z gory wielkie dzieki
Grzaniec 12-07-2010, 12:16 Czy ktoś z posiadaczy 2.0 lub 2.3 z manulana klimą widział u siebie ten czujnik?
tak - moje 2.3 z manualną klimą posiada ten czujnik. Nr zgadza się z tym z linka do strony sgaf.de podawanej powyżej. Wczoraj się do niego dobrałem. 2 przewody wychodzą na termometr, a 3 przewody zasilanie (brązowy - masa, niebieski i zielony - na tych pojawia się +12V po załączeniu guzika klimy. Pytanie - żeby sprawdzić ten czujnik, gdy czasem nie chce wystartować klima - co trzeba zewrzeć? Czy zielony z niebieskim czy może trzeba na któryś z tych przewodów podać +12V?
muflon137 12-07-2010, 22:57 tak - moje 2.3 z manualną klimą posiada ten czujnik. Nr zgadza się z tym z linka do strony sgaf.de podawanej powyżej. Wczoraj się do niego dobrałem. 2 przewody wychodzą na termometr, a 3 przewody zasilanie (brązowy - masa, niebieski i zielony - na tych pojawia się +12V po załączeniu guzika klimy. Pytanie - żeby sprawdzić ten czujnik, gdy czasem nie chce wystartować klima - co trzeba zewrzeć? Czy zielony z niebieskim czy może trzeba na któryś z tych przewodów podać +12V?
gdy nie zaskoczy klima sprawdz czy na zielony i niebieskim jest +12
kowal_ezg 13-07-2010, 20:25 Powiedzcie proszę, bo od kilku dni mam galaxy, który przekażnik jest od załączania elektrosprzęgła sprężarki? Mam jeden wyjęty. Taki z żółtej podstawy drugi od lewej, obok przekażnika z nr 128.
I jeszcze jedno: na nalepce- na pasie przednim są podane wartości w gramach ilości czynnika. Ale dlaczego mam dwie wartości? 1. 1350 +-50
2. 950 =-50
O co z tym chodzi? W vectrze miałem tylko jedną.
Przemek_PC 13-07-2010, 21:43 Dwie strefy (nawiewy w suficie) - 1350g
Jedna strefa (bez nawiewów w suficie) - 950g
Grzaniec 13-07-2010, 21:45 a jest różnica między climatronikiem a manualem? mam manual i nalepka mówi 700g+50g
Przemek_PC 14-07-2010, 07:25 Jest różnica między mk1 a mk2.
Grzaniec 14-07-2010, 07:34 OK, czyli w MK2 jest zapewne mniej.
Wczoraj cieszyłem się, że klima mi pracuje od kilku dni bezawaryjnie. Na próżno:D. Dziś rano włączyła się na chwilę, po czym rozłączyła i już nie wstała. Jako, że przewody od oszronieniowego wywlekłem na wierzch - zwarłem go i oczywiście rusza. Co zaobserwowałem - podczas upałów (30-35*C) klima zawsze startuje. W chłodne dni (jakieś 15*C) też nie ma problemu. A jak jest tak nie wiadomo jak - ni to ciepło, ni zimno, ale raczej mocno parno - wtedy się robi problem. Już głupieje - nie mam pomysłu, po prostu założę jakiś mały dodatkowy przełącznik i w razie jak klima będzie potrzebna a nie zaskoczy, będę ją uruchamiał zwierając czujnik oszronienia:(:(
Przemek_PC 14-07-2010, 09:15 A jaki koszt nowego czujnika?
Grzaniec 14-07-2010, 09:25 z tego, co ktoś tu pisał ok. 350zł. To na razie dla mnie sporo, bo właśnie tydzień temu wsadziłem w klimę ok. 1000zł. Presostat, rurka, wymiana i napełnienie:(
Przemek_PC 14-07-2010, 10:40 Poczytaj pod TYM (http://www.sgaf.de/node/253323) linkiem. Po niemiecku ale może w jakiś sposób rozwiąże Twój problem tym bardziej że kumasz w kabelkach :) Generalnie chodzi o zastąpienie oryginalnych części wyłącznikiem temperaturowym za kilkanaście-kilkadziesiąt złotych.
Grzaniec 14-07-2010, 10:49 Czytałem, a raczej oglądałem, bo niemiecki jest dla mnie obcy:(. Ale skłaniam się ku takiej metodzie, z tym, że najpierw wydrukuję sobie opis i poproszę o tłumaczenie koleżankę biegle władającą tym językiem:D
Jeden kolega od nas pokusił się też o wymianę scalaka w tym czujniku. To też jest wykonalne w moim przypadku - mam bardzo zdolnych elektroników w firmie, ale zadanie jest o tyle trudne, że układ jest zalany żywicą:(
W każdym razie dzięki za przypomnienie tematu z niemieckiego forum, zaczynam drukować opis:)
Przemek_PC 14-07-2010, 12:22 To poproś elektroników a zmontowanie układu który powyżej 1st.C będzie dawał na wyjściu +12V
Grzaniec 14-07-2010, 12:49 Czyli co - po prostu układ, który zamyka obwód, jak na sondzie termometru będzie powyżej 1*C? Tylko tyle? albo inaczej - bo to ma być chyba układ NZ, a rozłącza jak termometr wsadzimy w temp. poniżej 1*C.....no to sądzę, że to banalny temat i idę z nimi porozmawiać:D
Przemek_PC 14-07-2010, 13:22 Daj znać co powiedzieli :D
EDIT: Przydałaby się jakaś niewielka histereza żeby sprężarka nie szalała w okolicy punktu zadziałania układu.
Grzaniec 14-07-2010, 13:35 Wstępnie powiedzieli "banał" i mają rozejrzeć się z temacie:D. Jutro wrócę do rozmowy. Dałem też koleżance biegłej w niemieckim opis takiej przeróbki z forum sgaf.de - bo tam jest przecież wykorzystany gotowy taki układ. Też mam zamiar im to pokazać i chyba pokuszę się o zastosowanie takiego rozwiązania zamiast fabrycznego czujnika. A do czasu zrobienia takiego układu, będę zwierał swój czujnik.
kowal_ezg 14-07-2010, 17:15 Przepraszam, że zmienie temat, ale czy ktoś mi mógłby powiedziec, który przekażnik odpowiada za załączenie elektrosprzęgła sprężarki klimy? Galaxy mk1 2.0 dohc
Grzaniec 15-07-2010, 14:10 Daj znać co powiedzieli :D
EDIT: Przydałaby się jakaś niewielka histereza żeby sprężarka nie szalała w okolicy punktu zadziałania układu.
Popatrzyłem na Allegro i nie opłaca mi się zawracać nikomu głowy, by budować układ - nie warto wyważać otwartych drzwi:
na allegro są dostępne gotowe układy, tylko nie wiem, czy mam kupić wersję z przekaźnikiem czy bez:
bez przekaźnika:
http://allegro.pl/item1147444364_termostat_elektroniczny_rtsz_3_11.h tml
z przekaźnikiem:
http://allegro.pl/item1143318609_termostat_elektroniczny_z_przekazni kiem_rtsz_3_2a.html
a co z sondą termometru? przekłada się tą z oryginału (raczej nie), więc jak?
Przemek_PC 15-07-2010, 20:36 Wersja bez przekaźnika powinna wystarczyć. Co do czujnika to popatrz jak to niemiaszki zrobili, coś mi się wydaje że wymienili też czujnik. W zestawie masz czujnik ale lepiej wybrać ten wodoodporny ALU-1.
Grzaniec 15-07-2010, 20:54 Dzięki za wskazówki. Pokażę to jeszcze jutro elektronikom i jak nie będą mieli zastrzeżeń, to zamawiam. Chociaż ostatnio klima jako tako daje radę. W ciągu tygodnia raz czy dwa razy nie chciała się uruchomić:D. Ale mam dość - chcę, żeby wszystko było 100% sprawne.
Wersja bez przekaźnika powinna wystarczyć.Nie wystarczy, bo taki mam musiałem założyć dodatkowo przekaźnik.
Oczywiście lepiej wybrać ten wodoodporny ALU-1. dopłata 7zł.
Dobrze jest naciągnąć na niego dodatkowo izolację termo kurczliwą tak do połowy czujnika, bo ta oryginalna to od razu mi spadła.
Temperaturę wyłączania najlepiej ustawić w nocy jak jest chłodno i żeby w miarę precyzyjnie ustawić trzeba było by się wybrać w trasę, chociaż 30km.
Mogę powiedzieć tylko, że ta wersja po czterech dniach testów uważam, że jest lepsza od oryginału.
kowal_ezg 17-07-2010, 07:07 Znalazłem firmę, która zajmuje się regeneracją sprężarek różnych typów. Zamówiłem u nich do siebie. koszt 500zł + moja stara sprężarka. Mają przysłac po niedzieli kurierem. Płatnośc przy odbiorze. Po wymianie muszę im odesłac swoją starą sprężarkę.
www.auto-klimat.info
kowal_ezg 28-08-2010, 14:53 Klima oczywiście nie chodzi. Nie ma plusa na kostce. Dobrałem się do czujnika oszronienia. Po zmierzeniu miernikiem na przewodzie zielono-czarnym(chyba) jest napięcie po wciśnięciu AC, a na niebieskim nie ma. Natomiast po zmostkowaniu tych przewodów lub tych dwóch czarnych od sondy wchodzących do nagrzewnicy nie dzieje się kompletnie nic; tzn. klima się nie załączai wentylator też nie.jak doprowadzę plusa z akumulatora do przekażnika znajdującego się pod maską za akumulatorem sprężarka natychmiast startuje i klima chłodzi. Po sprawdzaniu miernikiem zauważyłem, że nie dochodzi napięcie do presostatu. Z czego idzie napięcie na presostat? O co w ogóle z tym chodzi? Podpowiedzcie coś proszę, bo włożyłem w klimę 1200zł. i ciągle coś nowego. Pozdrawiam.
muflon137 29-08-2010, 07:05 przeczytaj jeszcze raz dokładnie temat i wymień czujnik oszronienia parownika .
pozdrawiam
Przemek_PC 29-08-2010, 10:03 Po drodze od włącznika klimy jest w szeregu czujnik oszronienia, presostat, czujnik temp. zewnętrznej, przekaźnik WOT (wide open throttle czyli gaz do dechy) i na końcu przekaźnik sprężarki. Skoro w upały klima startowała to może czujnik. temp zewnętrznej szwankuje? Zewrzyj go i zobacz czy to pomoże.
stachumal 29-08-2010, 14:24 Po drodze od włącznika klimy jest w szeregu czujnik oszronienia, presostat, czujnik temp. zewnętrznej, przekaźnik WOT (wide open throttle czyli gaz do dechy) i na końcu przekaźnik sprężarki. Skoro w upały klima startowała to może czujnik. temp zewnętrznej szwankuje? Zewrzyj go i zobacz czy to pomoże.
A czy wiesz gdzie w 2.0 szukać czujnika temp. zew.
Klimę mam manual
Pozdrawiam Staszek
Przemek_PC 29-08-2010, 15:07 Jedyne co wiem to przednia część komory silnika.
muflon137 29-08-2010, 22:23 u ciebie czujnik powinien być przyczepiony do zbiorniczka spryskiwaczy
kowal_ezg 30-08-2010, 17:02 Czujnik temperatury zewnętrznej jest przyczepiony do metalowego uchwytu sterownika wentylatorów (to pudełko przyczepione do pasa przedniego do którego dochodzą dwie kostki- jedna z grubymi przewodami, a druga z cienkimi, z naklejka niebieską ford) jest od spodu czujnika na wczepa. Ten czujnik jest okrągły z dołem metalowym i do niego dochodzi kostka z dwoma przewodami. Jest włożony w plastikowy uchwyt z wczepem, który jest wciśnięty od dołu uchwytu. Czujnik z oryginału kosztuje ponad stówe, natomiast z zamiennika od 27zł. Ja za tyle kupiłem. Na ten czujnik idzie przewód z presostatu, a z czujnika na przekażnik (chyba, że przekażnika nie ma tylko zwora tak jak u mnie)
stachumal 30-08-2010, 17:24 Czujnik temperatury zewnętrznej jest przyczepiony do metalowego uchwytu sterownika wentylatorów (to pudełko przyczepione do pasa przedniego do którego dochodzą dwie kostki- jedna z grubymi przewodami, a druga z cienkimi, z naklejka niebieską ford) jest od spodu czujnika na wczepa. Ten czujnik jest okrągły z dołem metalowym i do niego dochodzi kostka z dwoma przewodami. Jest włożony w plastikowy uchwyt z wczepem, który jest wciśnięty od dołu uchwytu. Czujnik z oryginału kosztuje ponad stówe, natomiast z zamiennika od 27zł. Ja za tyle kupiłem. Na ten czujnik idzie przewód z presostatu, a z czujnika na przekażnik (chyba, że przekażnika nie ma tylko zwora tak jak u mnie)
Dzięki za pomoc jak możesz to na PW napisz gdzie kupiłeś ten zamiennik i jakie jest dojście aby go wymienić ??? wszelkie dodatkowe inf mile widziane (np na co zważać uwagę aby nie nabroić)
Pozdrawiam Staszek
pawelkaczmarek 31-05-2011, 16:38 Hej.
Może byc problem z wtyczka do sprężarki.
U mnie jest właśnie taki problem że klima się nie załącza bo podaje napięcie 5V, a powinno między 10-12V. Jak lekko sie pomoże klima się załącza. Jutro jestem umówiny na naprawę wtyczki.
Przemek_PC 01-06-2011, 00:25 Temat sprzed prawie dwóch lat kolego odkopałeś :|
karoll102 01-06-2011, 16:21 czesc fordowcy w warsztacie powiedzieli ze wysiadl przewod wys cis od osuszacza do parownika , a takze przewod wys cis od kondensora do osuszacza oprocz tego osuszacz i czujnik wys cis. za nabicie klimy chca 550 zl z wymiana filtrow i odgrzybieniem( czy to nie lekka przesada ?)ale glownie mi chodzi o numery przewodow wys cis moze ktos wie? ja swiezak jestem pozdrro
Witam !!!
Widzę że temat powrócił więc wtrące i ja swoje trzy grosze.
Właśnie przerabiam temat - czujnik oszronienia (galaxy 2.0 B) i chciałem powiedzieć że rozebrałem ten czujnik w 1,5 godziny. Zastosowałem patent polegający na podgrzaniu go suszarką i cała ta masa którą był zalany dużo łatwiej schodziła.
Może komuś przyda się ten pomysł. POZDRAWIAM!!!
Hej. posiadam galaxy z 2005 roku 1.9 tdi AUY climatronic. Mam problem z klima. działa kiedy chce, ale i tak robi to rzadko bez różnicy jaka jest temp na zewnatrz (czy 18 czy 30 ). Jest szczelna. Wymieniłem już sprężarkę (okazało się że niepotrzebnie bo u kumpla w aucie działa) pracuje normalnie, ten zawór który jest pod szybą -na grodzi silnika i czujnik przy lewym przednim kole. Ciśnienia są ok (zarówno na włączonej jak i wyłączonej klimie). I teraz nie wiem za co się brać. Dodam że nawet jak się włączyła to i tak nie było to 100% możliwości. Zauważyłem też że wcześniej nie działał nawiew ,,na wprost", teraz on działa a nie wieje mi na szybę. Czy to może mić coś wspólnego z klimą? Jutro sprawdze błędy na VAG-u. I co mam robić??? dostać się do całego pudła z klapami czy może osuszacz? Aha i czy można wymienić sam wkład czy całą chłodnicę od razu? klimiarz mówi że to wina czysto mechaniczna. Ale co mam jeszcze wymienić lub gdzie szukać błędu?
stachumal 04-06-2011, 12:58 Witam. Dziękuje forumowiczom za nieoceniona pomoc w zdiagnozowaniu usterki przy klimie. Dzięki wam moglem sam ją naprawić kosztem 30 zł czujnik oszronienia ( używany)
+20 kurier.
Czujnika nie dałem rady wypiąć z kostki i byłem zmuszony przelutować ( z powodzeniem)
Jednak narodziły się nowe pytania;
za poduszką pasażera na jej środku znajdował się drugi czujnik (niemal identyczny . Różnił się tylko jedną literą w nr ) Nie był on podłączony i nie bylło gdzie go podpiąć?
Kolejną rzeczą był przepalony bezpiecznik w skrzynce za akumulatorem 30-tka . Po wymianie nic się nie zmieniło - nie wiem za co on odpowiada.
jeśli ma ktoś jakieś pytanka lub odpowiedzi na moje to bardzo proszę.
Pozdrawiam Staszek
grzegorz79 08-06-2011, 11:49 Jeśli można się podpiąć-dzisiaj napełniłem klimatyzację.Jak na razie działa,wycieków nie widać,ale po wyłączeniu silnika,gdy chodziła klima przez ok.1-2min,słychać delikatne syczenie z okolic sprężarki.Może tak być,czy może to nieszczelność?Dzięki za podpowiedz.
To i ja opiszę swój problem. Jakieś 1,5 roku temu robiłem coś z przodu i w pewnym momencie usłyszałem syk koło prawej lampy od strony pasażera. Niestety nie miałem barwnika uv, i nie mogłem zlokalizować wycieku. Miałem wyjęty prawy kierunkowskaz ale z tego co pamiętam to nie leciało nic z rurki tej co idzie ze sprężarki, podejrzewam, że to z osuszacza syczało. Trochę pordzewiały jest, nie wiem czy był wymieniany. Warto wymienić same te uszczelki w nim czy cały kupić? Cena duża nie jest jakieś 60zł.
grzegorz79 08-06-2011, 13:47 Na początek możesz spróbować same oringi(pamiętaj ,żeby kupić specjalne do klimy).Co do wymiany osuszacza(tak jakby czarny filtr z czujnikiem u góry) często bywa,że nie da wykręcić tego czujnika.Do wymiany trzeba zdjąć zderzak bo dojście jest masakryczne.
Panowie mama ten sam problem co kolega muflon137 przerabiałem te temat juz dość długo aż zrobiłem sobie osobny guziczek do klimy ale widzę ze kolega rozwiazał problem i idąc tym krokiem u mnie okazało sie to samo mianowicie robiąc mostek na tym czujniku klima sie załącza czyli jest walniety i teraz zastanawiam sie czy mozna go zastąpić czymś takim http://jabel.com.pl/files/instrukcje/J-021.pdf jesli tak to na jaką temperature trzeba ustawić aby było ok i nie zachetało sprężarki ?????
stachumal 08-06-2011, 20:44 Ja polecam oryginał . Raz dwa i bez kombinacji. Wydałem w sumie 50 zł . Gościu od którego kupiłem ma ich ze 30 w tej samej cenie - jak chcesz mogę dać namiar. Inni nawet przeszło 150 zł wołali i wtedy również i ja chciałem kombinować z wynalazkami.
A ten który przedstawiasz pracuje w temp od 18 stopni - czy może tak być? moim zdaniem nie.
pozdrawiam Staszek
No pewnie ze jak 50zł to bym kupił daj namiar na tego kolesia gg 777505
choć na tej niemieckiej stronie zastąpił go włąsnie czymś takim a 18 stopni to mało ?? przy jakiej on sie temperaturze załącza sie ten orginalny ??
przy jakiej on sie temperaturze załącza sie ten orginalny ??
Tak gdzieś około 4*C
Ja mam takie coś
http://allegro.pl/analogowy-termostat-elektroniczny-rtsz-3-11-i1650125822.html
ponad rok + przekaźnik i jest OK
kowal_ezg 08-06-2011, 21:41 Ja użyłem takiego i zdaje egzamin doskonale:
http://allegro.pl/termostat-sterownik-wentylatorow-rtsz-3-2-a-i1656922903.html
histereze ustawiasz na min. a temp. na ok.+3*C. Wtedy załącza się przy ok. 3*C a wyłącza przy 1*C. Polecam.
te zestawy są juz polutowane czy tak jak JABEL ?? a tak dla pewności ze to napewno to objawy takie same jak u kolegi muflon137 czyli działało kiedy chciało jak zrobiłem mostek tak jak na tej stronce niemieckiej klima załącza sie za każdym razem czyli wydaje mi sie ze to on jest winien
kowal_ezg 08-06-2011, 21:55 te zestawy są juz polutowane czy tak jak JABEL ?? a tak dla pewności ze to napewno to objawy takie same jak u kolegi muflon137 czyli działało kiedy chciało jak zrobiłem mostek tak jak na tej stronce niemieckiej klima załącza sie za każdym razem czyli wydaje mi sie ze to on jest winien
Są gotowe do założenia. A skalibrować można w prosty sposób za pomocą lodówki i termometru.
Ja użyłem takiego i zdaje egzamin doskonale:
http://allegro.pl/termostat-sterownik-wentylatorow-rtsz-3-2-a-i1656922903.html
histereze ustawiasz na min. a temp. na ok.+3*C. Wtedy załącza się przy ok. 3*C a wyłącza przy 1*C. Polecam.
Ten, co ja mam to jest to samo tylko twój ma przekaźnik, bez którego mi nie chciał działać, więc jak brać to ten z przekaźnikiem.
A jaki masz czujnik temperatury w obudowie aluminiowej czy zwykły.
kowal_ezg 08-06-2011, 22:07 Zwykły, oryginalny, taki jaki byłw komplecie.
a powiedz mi jak to podłączyłeś ?? brązowy masa zielony + niebieski sygnał tylko jak po podpiąć do tego zestawu jest tam schemat ?? a lbo powiedz w oparciu o fotke na aukcji
A sprawdzałeś może, jakie skoki temperatury ma na kratce przy ustawieniu na 22*C, bo u mnie skacze temp. od około 3*C do 10-12*C ma durzą bezwładność, bo histerezę ustawiłem na minimum, czyli 2*C.
Będziesz miał wszystko opisane, co i jak podpiąć jest proste, ale jak kolega nie będzie wiedział to ja zerknę u siebie i Ci napisze.
kowal_ezg 08-06-2011, 22:24 Nie mam klimatronika, mam manualną klimę. Mierzyłem przy temperaturze zewnętrznej ok. 17-18*C, to na środkowej kratce miałem skok w przedziale 4-5 , 5.5*C. Temp. na min. ustawiona.
To wygląda na to, że ten zwykły czujnik jest chyba leprzy ja wziąłem w obudowie, bo się bałem o wilgoć w tym miejscu.
A jak długo masz już ten czujnik?
razie poczekam na namiar od kolegi stachumal jesli sie uda to kupie oryginał za 50zł a jak nie to kupie aki zestaw z przekażnikiem i poprosze cie o jakieś instrukcje co i jak choć pewnie to proste
Ja oryginał mam dobry, ale trzymam go na w razie, czego bo ten elektroniczny według mnie jest lepszy – bardziej precyzyjny przynajmniej takie mam wrażenie.
kowal_ezg 08-06-2011, 22:48 To wygląda na to, że ten zwykły czujnik jest chyba leprzy ja wziąłem w obudowie, bo się bałem o wilgoć w tym miejscu.
A jak długo masz już ten czujnik?
Od zeszłego roku, końca sierpnia. Jakoś tak.
tzn ze co temp w srodku jest dokładnie taka jak na wyswietlaczu ??czy jak bo juz nie kumam a sonda ta z zestawu czy to od oryginalnego odciąć ??
Oryginalna morze mieć inną rezystancję tego nie wiem, ale spróbować można nic się nie stanie.
czy jak bo juz nie kumam a sonda ta z zestawu czy to od oryginalnego odciąć ??
Wkładasz tą, co kupisz przez otwór i jest OK.
tzn ze co temp w srodku jest dokładnie taka jak na wyswietlaczu
Jakim wyświetlaczu, jeśli chodzi o panel klimatronika i parownik to nie.
Klimatronik dąży do tego żeby temp doszła w aucie do tej nastawionej i ma ją potem taką utrzymać
stachumal 09-06-2011, 04:03 ...
Ja kupiłem na allegro od AUTO CZĘŚCI MAR-CAR TELEFON 728 980 178
*
Przesyłka kurierska 20,00 zł
Cena Kup Teraz 30,00 zł
Zadzwoń i niech ci aukcję wystawi bo aktualnie może nie być.
No i klimka działa aż miło czujnik wymieniony na oryginalny stary juz rozebrany kupie tylko uszkodzony stalak i zostaje na zapas :)
grzesiek9267 16-06-2011, 21:22 mam klimatronik dwustrefowy galaxy 1.9tdi 1999r.przy przekręceniu kluczyka miga na panelu sterowania klimął potem jest normalnie,ale brak chłodzenia z tyłu.pomocy!
muflon137 16-06-2011, 22:04 mam klimatronik dwustrefowy galaxy 1.9tdi 1999r.przy przekręceniu kluczyka miga na panelu sterowania klimął potem jest normalnie,ale brak chłodzenia z tyłu.pomocy!
jak byś poczytał troche to forum to na 100 % byś znalazł odpowiedz na to pytanie...
Witam kolegow. Mam pytanie odnosnie klimatyzacji. Zatarla sie sprezarka u mojego brata w aucie i na pewno stoi i na pewno sie zatarla. Moj brat nienawidzi klimy wiec to olal i zalozyl pasek mijajac sprezarke. I moje pytanie jest takie, poszperalem troche na forum, ile kosztowalaby zabawa w przywrocenie klimy? Bo jak rozumiem nie konczy sie to sama wymiana sprezarki bo jeszcze trzeba wszystko oczyscic z opilkow? Zatarla sie na pewno bo polecial dym, zapach spalenizny i tak dalej i stoi. Z gory dzieki!
ryju1468 16-07-2011, 18:02 witam
sory ze sie wcinam,nie dziala mi klima a problem jest brak zasilania na kompresorze,po podlaczeniu przewodow od aku sprzegielko sie zalacza,po wypieciu kostki od osuszcza i zwarciu dwoch przewodow wiatrak sie wlacza,po zwarciu drugich dwoch brak tykania,bezpieczniki sprawdzilem jest ok,gdzie szukac zasilania skoro go niema na kompresorze,klime mam manualna.w tamtym roku byl wymieniany osuszacz.prosze o wskazowki gdzie szukac
motorek26 16-07-2011, 21:09 sprawdź najpierw czy masz odpowiednią ilość czynnika w układzie jak nie to go uzupełnij i klima wystartuje lub masz uszkodzony czujnik 2 pinowy i dlatego nie startuje klima
Witam kolegów. Ja również mam problem z klimą, a mianowicie po odpaleniu działa ale jak
jadę dłużej co jakiś czas wyłącza się i aby zaskoczyła muszę depnąć na conajmniej 3 tys. obrotów to wtedy zaskoczy i chłodzi przez parę minut. Jak jadę na trasie dość szybko to działa cały czas. Może miał ktoś taki przypadek i mi pomoże.
motorek26 17-07-2011, 20:31 albo masz mało czynnika albo już sprężarka nie ma odpowiedniego ciśnienia zacina sie i dlatego możę sie tak dziać
Czynnik jest w normie a sprężarka była w tamtym roku naprawiana.
motorek26 17-07-2011, 21:06 najlepiej jak byś podjechał do mądrego klimatologa i by podłączył klime pod aparaturke i sprawdził jakie ciśnienie daje sprężarka na wolnych obrotach i przy wiekszych obrotach
też miałem problem przy mondku ale spreżarka zaczeła wkońcu chodzić tak jak powinna gościu od klimy wtedy mi powiedział że poprzedni właściciel za mało używał i spreżara sie zastała nie dawała odpowiedniego ciśnienia po jakiś 2 miesiącach używania klimy non stop zaczeła działać jak należy
Czynnik jest w normie a sprężarka była w tamtym roku naprawiana.
Wiesz przyjacielu to że była to nic jeszcze nie znaczy sprawdź ją też tak jak ci motorek napisał :027:
Czy ktos odpowie na mojego posta? z gory dzieki!
Przemek_PC 20-07-2011, 20:49 A w ogóle to non-stop jeździmy z klimą, szczególnie zimą kiedy są ku temu warunki (odpowiednia temp. na zewnątrz). Uchroni to przed zatrzymaniem w miejscu sprężarki to raz a dwa powietrze w aucie będzie znacznie przyjemniejsze nawet jeśli trzeba będzie je ogrzać.
MACIABA, po zatarciu sprężarki na 100% trzeba ją wymienić lub zregenerować co jest oczywiste a oprócz tego wymienić osuszacz (tutaj zdania podzielone ale lepiej to jednak zrobić) i wypłukać cały układ z opiłków. Są dwie metody na płukanie, pierwsza to podpięcie się do maszyny co jak sie dowiadywałem miało kosztować ok. 500zł a druga to metoda garażowa, polegająca na wlewaniu do skraplacza (chłodnicy klimy) benzyny ekstrakcyjnej a następnie wtłaczanie pod ciśnieniem azotu i odbieranie płynu na drugim końcu skraplacza. Czynność tę należy powtarzać aż opiłki przestaną być widoczne. Następnie zamiast benzyny wlewa się denaturat aby pozbyć się wody z układu, wymienia się osuszacz, spina cały układ i sprawdza szczelność. Jak jest ok to napełnia się układ czynnikiem co kosztuje różnie ale średnio coś koło 150-200zł. Moją klimę doprowadziliśmy do porządku metodą garażową ale zacznę od początku. Sprężarka która była w aucie po kupnie nie działała, została wymieniona na używkę, układ szczelny, napełniony, odpalony silnik, klima działa... 5 minut i sprężarka staje. Metoda garażowa czyli 4 litry benzyny, wielokrotne płukanie i litr denaturatu. Następna sprężarka, układ szczelny, napełniony i jazda, klima działa (odpukać) dwa lata i działa non-stop tak jak napisałem na początku postu. Koszt to 200zł sprężarka, benzyna nie pamiętam ale dajmy na to 50zł, robota mechanika przy moim czynnym udziale wraz z napełnieniem klimy 200zł czyli całość 450zł tyle ile utargowałem z tytułu niedziałającej klimy kiedy kupowałem auto :) Osuszacza nie wymieniałem bo mechanik stwierdził, że nie trzeba i wygląda że miał rację jednak co do tego nie jestem przekonany i jak pisałem lepiej go wymienić.
u mnie po naładowaniu klimy działa wszystko ok tylko przy włączonej klimnie silnik nie schodzi z obrotw na puszczonym pedale gazu,morze wie ktos dlaczego tak sie dzieje i prosze o pomoc.
motorek26 01-08-2011, 21:51 przy włączonej klimnie silnik nie schodzi z obrotw na puszczonym pedale gazuczyli jakie masz obroty 2000 3000 czy wiecej
bo jeżeli masz około 1000 -1200 to jest raczej normalne silnik podnosi obroty bo klima daje mu duże obciążenie
stachumal 07-08-2011, 15:07 Witam. Mam kłopot i nie wiem czy to norma . Proszę więc o podpowiedź. Mianowicie kiedy włączam klimę zaczynają falować obroty miedzy 500 a 1200 . Po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy. Dzięki Wam klimę naprawiłem więc może i tu pomożecie ? Z góry dziękuję.
muflon137 07-08-2011, 16:47 Witam. Mam kłopot i nie wiem czy to norma . Proszę więc o podpowiedź. Mianowicie kiedy włączam klimę zaczynają falować obroty miedzy 500 a 1200 . Po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy. Dzięki Wam klimę naprawiłem więc może i tu pomożecie ? Z góry dziękuję.
ja tak miałem jak padał krokowy. wymieniłem i jest ok
stachumal 08-08-2011, 11:43 Krokowy wymieniony. Co prawda nie oryginał tylko zamiennik ale bez klimy chodzi bez zarzutu.
Czy można jakoś sprawdzić aby była pewność ?
Pozdrawiam Staszek.
adi-1978 11-08-2011, 11:10 Witam.
Przeczytałem temat od A do Z i nie znalazłem odpowiedzi na swój problem.
Mam taki problem że jak włączyłem klimę to wentylator włączał się na drugi bieg i było ok, ale teraz nie używam klimy i wentylator cały czas pracuje na drugim biegu ??? Nawet jak silnik jest zimny. Po prostu odpalam auto i wentylator po chwili kręci się na maksymalnych obrotach. Dodam tylko że problem zaczął się po jakichś 4 dniach od naprawienia klimy. Może ktoś miał taki problem z wiatrakami ????
witam serdecznie,posiadam ford galaxy 2,8v6 po zimie nie włącza się klima (manual) nie słychać sprężarki nie wiem co jest może mi ktoś pomóc
mirosław siedla 05-05-2013, 12:39 Zobacz czy w ogóle masz czynnik.Na rurce klimy w komorze silnika masz taki zaworek jak w oponie naciśnij go jak będzie ciśnienie to bardzo mocno syknie jak nie to szukaj nieszczelności.Na forum PRZYKLEJONYjest bardzo dużo wątków kliknij na pytania najczęściej zadawane.Miałem wcześniej MK1 to najczęściej uszkadzała się rurka w/ciśnienia na dole przy belce.Ja ją spawałem ale szybko pojawiał się wyciek obok teraz goście zakładają przewody elastyczne.Klima to temat rzeka miłej lektury.Mam 3 letnie MK3 od nowości i też 2 raz naprawiałem klimę.Pozdrawiam Miro
tak mam wszystko rok temu wymieniałem wszystko ale nawet jak nie ma gazu to i tak sprężarka powinna się załączyc nie wiem może jakaś wtyczka się rozłączyła ale dzięki za info pozdrawiam
mirosław siedla 05-05-2013, 21:08 Sprężarka na pewno się nie załączy jak gazu nie ma bo steruje ja presostat gdybyś ją na siłę uruchomił to bardzo szybko by się zatarła bo w czynniku jest olej który ją smaruje.Sprężarkę włącza sprzęgło elektromagnetyczne zobacz czy w momencie odpalenia klimy uruchamia ci się wentylator na skraplaczu [chłodnicy].Nadchodzą upały Galaxy to akwarium więc dobrze mieć sprawną klimę.Napisz co było.Pozdro Miro.
Nie ma gazu, nie ma załączenia spręzarki:)
nowicjusz 09-05-2013, 12:31 Witam.Mam problem w galaxy mk1.Przetarta rurka klimy byłem u kilku fachmanów ale kręcą nosem że nie wytrzyma długo itd.
Moje pytanie jest takie:czy można uszkodzony element "ominąć" elastycznym zbrojonym wężem o takiej samej średnicy i skręcic konkretnie opaskami? Czy ktoś może tego próbował?
Witam.Mam problem w galaxy mk1.Przetarta rurka klimy byłem u kilku fachmanów ale kręcą nosem że nie wytrzyma długo itd.
Moje pytanie jest takie:czy można uszkodzony element "ominąć" elastycznym zbrojonym wężem o takiej samej średnicy i skręcic konkretnie opaskami? Czy ktoś może tego próbował?
Można jak najbardziej.
Można też wspawać kawałek nowej rurki jeśli jest utleniona w miejscu pęknięcia. Na pewno to cienka rurka od osuszacza do zaworu rozprężnego.
Bump: Witam.
Przeczytałem temat od A do Z i nie znalazłem odpowiedzi na swój problem.
Mam taki problem że jak włączyłem klimę to wentylator włączał się na drugi bieg i było ok, ale teraz nie używam klimy i wentylator cały czas pracuje na drugim biegu ??? Nawet jak silnik jest zimny. Po prostu odpalam auto i wentylator po chwili kręci się na maksymalnych obrotach. Dodam tylko że problem zaczął się po jakichś 4 dniach od naprawienia klimy. Może ktoś miał taki problem z wiatrakami ????
Jedz na reklamacje. Podejrzewam że 2 bieg trzyma załączony presostat na osuszaczu, spróbuj zdjąć kostkę z niego i sprawdź czy wentylatory się zatrzymają.
witam mam problem z climatroniciem w galaxy mk1
zalacza sie na chwile fajnie chlodzi ale tylko na chwile
została sprawdzona przez poleconych elektroników , ale problem nie został usunięty . I zgłaszam się na forum może ktoś miał podobny lub ten sam problem z climatroniciem . Jeżeli tak proszę o POMOC . Z góry dziękuje . Klimatyzacja została nabita i sprawdzona szczelność 100% sprawna .
galaxy-style 15-08-2013, 18:46 sprawdz czujnik w nagrzewnicy po prawej stronie . jak odkręcisz ten plastik nad popielniczką znajdziesz tam taki mały moduł ( na 99% masz uwalony ten moduł ) z jednej strony wchodzą trzy przewody (czyba niebieski brązowy i zielony ) a z drugiej wychodzi cienki czarny kabelek na jego końcu jest sensor wciśnięty w obudowe nagrzewnicy
zalacza sie na chwile fajnie chlodzi ale tylko na chwile
Miałem to samo kolega dobrze sugeruje wszystko jest w tym temacie dokładnie opisane.
stachumal 20-08-2013, 07:41 potwierdzam miałem te sama awarie czujnik za 30 zł + przesyłka załatwiły sprawę
dadam123 09-03-2014, 15:06 Witam wszystkich na forum.
Dwa dni temu odebrałem moją galaktyke od klimiaża wymienił mi osuszacz, czujnik ciśnienia i pospawał rurkę nabił czynnikiem i wszystko działało przez jeden dzień, potem żona pojechała do pracy i jak wróciła klima przestała działać już sie nie załączyła, pojechałem na reklamację i stwierdził że brak czynnika, poświecił lampą i stwierdził że nic nie widać że wszystko jest ok, zostawiłem mu auto i powiedział że będzie szukał wycieku. Czy ktoś wie gdzie najczęściej są wycieki czynnika, czy to wina kompresora? Klimiaż twierdzi że sprawdzał szczelność przy ciśnieniu 10bar i przez dobę nie uciekło nic więc gdzie szukać? Można by przypuszczać że to podczas jazdy gdzieś ucieka.
w ukladzie wystepuje do 30-35 barów.. wiec te jego 10 to niewiele.
jak nic nie widzi w ultrafiolecie, to neich pompuje azot w układ i psika wszystkei poalczenia testerem..
ja meilem kiedys nieszczelny parownik - kokpit do gory i caly kombajn kliamtronika wymienilem.
Bump: w ukladzie wystepuje do 30-35 barów.. wiec te jego 10 to niewiele.
jak nic nie widzi w ultrafiolecie, to neich pompuje azot w układ i psika wszystkei poalczenia testerem..
ja meilem kiedys nieszczelny parownik - kokpit do gory i caly kombajn kliamtronika wymienilem.
Niech klimiarz sprawdzi szczelność na sprężarce klimy. Zdarza się że na uszczelnieniach puszcza podczas pracy a podczas postoju ułoży się tak że jest szczelne i wycieku nie będzie.
thedario 14-03-2014, 23:29 Nalezy wymieniac filtr odstojnik skraplacz sezonowo lub co 10000 km. Tak powiedziano mi w Garage w Londynie.Ale gdzie to jest nie mam pojecia
Ludzie po 10 lat nie wymeiiaja osuszacza.. albo 300 tys km :) a oni proponuj co 10 tys km :)
Ja mam w rodzinie speca od chodnictwa przemysowego i "lodówek".
On zaleca wymienic osuszcz zawsze, gdy ukłąd byłrozszczelniony i dostało sie do neigo powietrze atmosferyczne (czyli tez i wilgoć).
TNaturlanie jeśli osuszcz był wimieniony 5000 km wczesniej to nie bedizemy tego robić kolejny raz, powneważ jescze ten stary powinen meićzdolność wyłapać wilgoć.
|