Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] filtr DPF


ph71
15-04-2009, 14:49
Witam kolegów, w szczególności tych z większym przebiegami i z filtrami cząstek stałych...
W moim aucie jest on już obligatoryjny (prod. 2009) i postanowiłem zapytać ASO o to i owo na ten temat. ASO twierdzi, że po przebiegu +/- 100 kkm czeka mnie dolewka specjalnego płynu dopalającego dozowanego do paliwa i/lub wymiana samego filtra (w drastycznym przypadku).

Koszt samego płynu uwaga: minimum 1000 zł...:shock:

Dodatkowo zalecają z uwagi na DPF przejście na olej Formula F (to zrozumiałe) made by Castrol, ale cena tegoż w ASO to 44,00 zł/litr bez wymiany, i to z beczki. Ciekawe, że w internetowych sklepach Forda ten sam olej można kupić za 20,00 zł/litr w opakowaniu a 5 litrów...
Znając pazerność ASO mogłem się spodziewać, że cena oleju będzie mocno zawyżona...ale cena tego specyfiku dopalającego paliwo normalnie powala na kolana...:(

pawels_123
15-04-2009, 15:38
Witam, Ja jestem posiadaczem S-Max`a z 2006r. Kupiłem samochód używany z przebiegiem 112tys (akurat trafił mi się model 2.0 TDCi + DPF). W ASO w którym sprawdzałem samochód przez zakupem pytałem się o DPF i nic o dolewce specjalnego płynu nie wspominali (może nie chcieli mnie przestraszyć). Rada była jedna - co jakiś czas dać w "gaźnik" aby była możliwość oczyszczenia się filtru. Oznaki jego zapełniania to np. informacja o potrzebie wymiany oleju silnikowego.
Za jakiś czas czeka mnie duży przegląd (przy 120tys) wiec będę mógł napisać coś więcej.

heko
15-04-2009, 15:46
..w tych silnikach dopalanie DPF odbywa się automatycznie..zmienia się dawkowanie paliwa ...bez żadnych dodatkowych płynów!!! :P i następuje to tylko przy dłuższej jeździe na wyższych obr. ..więc czasami trzeba dać w palnik..na obr. ok. 3tys. przez paręnaście km. :(

tygrysex
15-04-2009, 16:13
Ale potwierdza sie regula, ze w ASO g@wno wiedza :(
Nie bede sie wypowiadal o silniku 2.2 TDCI (chociaz w Outlanderze 2.2 jest silnik s PSA i tam podobno jest wlasnie filtr DPF ktory trzeba zalewac), ale 2.0 TDCI to filtr suchy czy jak mu tam i nic sie nie dolewa jak juz wspomnial heko... co za barany!!!!

Ja sie ciesze, ze zamawiajac auto w 2008 nikt nie pytal czy chce, wiec brak takowego wynalazku... ekelogicznie poprawnego i utrudniajacego zycie jednoczesnie :D

pawels_123
15-04-2009, 18:02
Jestem ciekawy (może ktoś z kolegów wie) czy czasami DPF w 2.0 TDCI nie jest wymagany aby była spełniona norma Euro4 ? Jeśli tak to zrozumiałbym intencje kogoś kto kupując samochów z początków produkcji (gdzie DPF był opcją do 2.0 TDCI) chciał taki filtr mieć i dostać zieloną naklejkę.

ph71
15-04-2009, 19:58
Czy ten silnik przypadkiem nie pochodzi z PSA?
Np. w cytrynach jest i trzeba tego płynu dolewać, bo umożliwia to oczyszczanie filtra przy obniżonej temperaturze (czytaj spokojniejszej eksploatacji) już przy 400 st.C. Ile, to zapewne zależy od stylu jazdy kierowcy. Może właśnie o to chodzi, że jak warunki do dopalenia bez płynu są sprzyjające, to nie ma co uzupełniać i nie ma problemu? A jak nie to automat dozuje płynu wg potrzeb?
Jedno jest pewne: ilość dozowań jest zliczana przez komputer i po przekroczeniu zaprogamowanej wartości, komputer wzywa na zmianę oleju (jak mi wytłumaczono płyn wpływa na pogorszenie parametrów oleju silnikowego). Wspomniana we wcześniejszym poście dolewka wymaga dodatkowo resetowania komputera w serwisie (w świetle powyższego to logiczne).

Jakkolwiek sprawdzę kontrolnie w innym ASO jak to w końcu z tym płynem jest...

Tak czy inaczej, dać w palnik raz po raz w sprzyjających warunkach zawsze można, a nawet trzeba (w świetle kosztów płynu uzasadnione), bo ten silnik sprawia wrażenie jakby mu to było potrzebne, aby się pokazać z najlepszej strony...:)

Kayu
15-04-2009, 20:28
del

tygrysex
15-04-2009, 20:46
ph71 - 2.0 TDCI to PSA, zgadza sie... ale potem jest jeszcze podzial na filtry suche i mokre (czy tam otwarte i zamkniete), ale na tyle 2.0 TDCI w S'iach i Mondeo bylo by slychac na forum o tym, ze trzeba dolewac plyn... (niektorzy przeciez lykli filtr jako opcje, a niektorzy staneli przed faktem dokonanym kupujac uzywane auto juz z filtrem)
Chyba, ze stara wersja DPF przed rocznikiem 2009 to poprostu inny filtr...

ph71
16-04-2009, 15:58
ph71 - 2.0 TDCI to PSA, zgadza sie... ale potem jest jeszcze podzial na filtry suche i mokre (czy tam otwarte i zamkniete), ale na tyle 2.0 TDCI w S'iach i Mondeo bylo by slychac na forum o tym, ze trzeba dolewac plyn... (niektorzy przeciez lykli filtr jako opcje, a niektorzy staneli przed faktem dokonanym kupujac uzywane auto juz z filtrem)
Chyba, ze stara wersja DPF przed rocznikiem 2009 to poprostu inny filtr...

Wiadomość dnia: po całodziennych poszukiwaniach na infolinii, telefonicznych rozmowach z ASO oraz wizycie w miejscu zakupu z doglądnięciem maksia na podnośniku okazało się, że...

...nie mam żadnego filtra cząstek stałych :shock::!: (a miałem podobno mieć - obligatoryjnie w zamówieniu, faktura za auto etc.).

Już sam nie wiem czy z tego wszystkiego śmiać się czy płakać :572:

Oprócz całej masy informacji częściowo zbieżnych a częściowo nie (co ASO to nieco nieco inna wersja) dotyczących DFP (notabene tylko suche są w maksiach, jeśli w ogóle) jako komentarz ze swojej strony życzę innym użytkownikom maksiów...

...możliwie długiej i bezproblemowej eksploatacji naszych cacek, żeby jak najrzadziej zaglądały do tych miejsc w trosce zdrowie psychiczne oraz finanse ich właścicieli. Amen.

tygrysex
16-04-2009, 21:23
To jestem ciekaw komu udalo im sie sprzedac ten plyn... i gdzie wytrzasneli info o nim... ludzie, ludzie... i zaufaj takim w ciemno :(

wicia.w
16-04-2009, 21:49
W . Poziom IV + filtr cząstek stałych Diesel (DPF)
4 . Poziom IV (lekki pojazd użytkowy)
7 . Poziom IV (samochód osobowy)
oznaczenie na tablice vin pozycja 11 a jeśli chodzi o rodzaj filtra DPF to pierwsze były montowane z dodatkowym zbiornikiem płynu a obecnie montowane są bez dodatku tylko sterowanie silnika powoduje wtryśnięcie dodatkowego paliwa i dopalanie sadzy w filtrze i dlatego w nowym mondeo były problemy z częstszą wymianą oleju w silniku.

ph71
20-04-2009, 10:20
W . Poziom IV + filtr cząstek stałych Diesel (DPF)
4 . Poziom IV (lekki pojazd użytkowy)
7 . Poziom IV (samochód osobowy)
oznaczenie na tablice vin pozycja 11 a jeśli chodzi o rodzaj filtra DPF to pierwsze były montowane z dodatkowym zbiornikiem płynu a obecnie montowane są bez dodatku tylko sterowanie silnika powoduje wtryśnięcie dodatkowego paliwa i dopalanie sadzy w filtrze i dlatego w nowym mondeo były problemy z częstszą wymianą oleju w silniku.

U mnie na pozycji 11 jest cyfra 9, zatem żadna z powyższych.
Przepraszam jest 4, pospieszyłem się...

loop_77
26-04-2009, 21:51
U mnie również jest 4 na pozycji 11.
Mam nadzieje,że moge się juz cieszyć z powodu braku DPF :)
Za kilka dni będą mi drugi raz poprawiali zbieznośc w aucie :( ,to spytam jeszcze dla pewności czy moje auto jest na pewno pozbawione tego cudownego dodatku.
Również wszyskiego najlepszego dla wszystkich szczęśliwych posiadaczy S-Maxa.

pawels_123
27-04-2009, 08:15
Witam,
A tak z ciekawości to jak stwierdziłeś że musisz ponownie ustawić zbieżność (ściąga Ci samochód, nierównomiernie zużywają Ci się opony ?). Jestem ciekawy bo ja również miałem korygowaną zbieżność ale jak na razie nic podejrzanego nie zauważyłem - ale może nie zwracam uwagi na coś co ma znaczenie.
Co do DPF`a to mój S-Max niestety na 100% posiada :(

loop_77
27-04-2009, 09:40
Witam,
A tak z ciekawości to jak stwierdziłeś że musisz ponownie ustawić zbieżność (ściąga Ci samochód, nierównomiernie zużywają Ci się opony ?). Jestem ciekawy bo ja również miałem korygowaną zbieżność ale jak na razie nic podejrzanego nie zauważyłem - ale może nie zwracam uwagi na coś co ma znaczenie.
Co do DPF`a to mój S-Max niestety na 100% posiada :(


Od razu po odbiorze samochodu z salonu zauważyłem,że kierownica jest krzywo jadąc na wprost i do tego lekko sciąga przy hamowaniu :(
Oddałem auto do serwisu (Auto Plaza Popularna).
Po odbiorze stwierdziłem niestety,że kierownica jest nadal lekko krzywo w lewą strone :(
Weź się tu człowieku nie zdenerwuj g:galy
Nie wiem ,czy oni nie potrafia ustawić głupiej zbieżności w samochodzie :?:
Mało tego,byłem umówiony na zeszły piątek na poprawienie tej cholernej geometrii ,ale przez jakieś rzekome zamieszanie nie zostałem wpisany w grafiku i nie mieli możliwości mnie przyjąć :!!::!!:
W środe jadę po raz trzeci i mam nadzieje,że juz ostatni :027:

pawels_123
27-04-2009, 10:27
No to powodzenia i oby ostatni raz :)
Ja skorzystałem z akcji wiosna i wyczekałem się (5 godzin) na kontrole geometrii bo mieli jak zwykle obsuwę - gdybym przy okazji jeszcze kilku rzeczy nie chciał zrobić to bym sobie dał spokój. A tyle razy sobie obiecywałem żeby zostawić im samochód i umówić się na odbiór na określoną godzinę :(
Dzięki za wskazówki co do zbieżności - zwrócę na to uwagę (na szczęście przy hamowaniu na razie nie zauważyłem aby ściąga).

D.A.N.I.
03-06-2018, 14:37
Odgrzeje troszke starego kotleta :razz:

Koledzy ,jak to w koncu jest z tym DPF-em i plynem Eolys ?
Moj S-max to rok 2011.XI. ,silnik 2.0L Duratorq CR TC (136PS) - DW10C
DPF jest suchy ,czy mokry ? Mam plyn ktory trzeba dolewac ?
Ostatnio mechanik mowil mi ze robil trzy S-maxy i wszystkie mialy zbiorniczek na plyn .

latar
03-06-2018, 14:48
W S-Maxach są suche DPFy. Nic się nie dolewa. Po lifcie, a dokładnie w kolejnej iteracji silników, po dodaniu C do DW10/DW12 czyli od DW10C/DW12C w układzie wydechowym zainstalowano Fuel Vaporizer (dopalacz paliwa) wspomagający wytworzenie 550+C spalin.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

bukox
03-06-2018, 15:26
Odgrzeje troszke starego kotleta :razz:

Koledzy ,jak to w koncu jest z tym DPF-em i plynem Eolys ?
Moj S-max to rok 2011.XI. ,silnik 2.0L Duratorq CR TC (136PS) - DW10C
DPF jest suchy ,czy mokry ? Mam plyn ktory trzeba dolewac ?
Ostatnio mechanik mowil mi ze robil trzy S-maxy i wszystkie mialy zbiorniczek na plyn .

Aż strach pomyśleć gdzie on ten płyn dolewał.

latar
03-06-2018, 18:01
Może warto pomyśleć o zmianie z krętacza na mechanika ;)

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

lucas4891
03-06-2018, 20:10
Panowie gdzies czytalem, ze na samym poczatku produkcji S-maxa i MK4 ladowali wlasnie filtry "mokre" zywcem z PSA. Ale to bardzo krotka wersja byla.
Aczkolwiek osobiscie takiego jescze nie widzialem

stingerA6
03-06-2018, 20:12
Mokry był tylko w 1.6 tdci i nie występował w s maxach.

latar
03-06-2018, 21:58
Był w 2.0TDCi ale w Focusach MK2 od 2006. O ile miały DPFa ;)

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Pokemoniec
03-06-2018, 22:11
Mokry był tylko w 1.6 tdci i nie występował w s maxach.

Był w 2.0TDCi ale w Focusach MK2 od 2006. O ile miały DPFa ;)



No to jak to w końcu było - może jednak był też w s-maxach skoro nie możecie się zgodzić :)

latar
03-06-2018, 23:07
Zgoda jest.
Na platformie MDO MK4/S-Max MK1 nigdy nie było mokrych z dolewką Eolysa.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

krzyspvfr
04-06-2018, 08:20
Zgoda jest.
Na platformie MDO MK4/S-Max MK1 nigdy nie było mokrych z dolewką Eolysa.


Dokładnie, a mechanik być może pomylił C-Maxa (MK1) z S-Maxem, taka jest moja teoria....

D.A.N.I.
04-06-2018, 09:18
Krzysiek waźne,że na mini spocie dowiedziałem się od Ciebie o tym fakcie :) ,
bo dalej zastanawiałbym się kiedy mi się skończy płyn,którego nie mam :razz:

krzyspvfr
04-06-2018, 09:41
Krzysiek waźne,że na mini spocie dowiedziałem się od Ciebie o tym fakcie :) ,
bo dalej zastanawiałbym się kiedy mi się skończy płyn,którego nie mam :razz:

Hehe, ja już przejechałem swoim 73 tysiące km bez żadnej dolewki ;)

demis
04-06-2018, 19:05
Witam.Mam pytanie dotyczące dopalacza filtra DPF w S-maxie 2012r..Czy dopalacz AV61-9T540-BE jest już bez występującej wcześniej wady.Jakie oznaczenie ma dopalacz poprawiony-nowszy.Będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam,demis

Yakac
04-06-2018, 22:55
A jak się ustala typ dopalacza? Ja mam auto z 2011r.

latar
05-06-2018, 06:22
Od kolegi SRS takie info było na forum:

TSB dotyczy aut wyprodukowanych :

S-max Data produkcji: 01.03.2010-09.09.2011
Mondeo Data produkcji: 01.03.2010-09.09.2011
Kuga Data produkcji: 05.05.2010-09.09.2010


Ustrojstwo jest wpięte przed DPFem. Numer nadrukowany jest na wtyczce:

http://sites.google.com/site/latarmaxiu/smax/dopalacz_dpf/dopalacz_06.jpg

http://sites.google.com/site/latarmaxiu/smax/dopalacz_dpf/dopalacz_01.jpg

http://sites.google.com/site/latarmaxiu/smax/dopalacz_dpf/dopalacz_02.jpg

Yakac
05-06-2018, 08:37
Dzięki za odpowiedź. Jest do tego jakieś dojście od strony silnika? od dołu? trzeba rozbierać jakieś plastiki?

latar
05-06-2018, 08:57
Dojście jest zupełnie bezproblemowe. Nic nie trzeba demontować, wszystko na wierzchu ale trzeba podnieść samochód. Dopalacz jest tuż przed DPFem, między kołami przednimi kołami.

hand-ball
05-06-2018, 09:04
Tylko musisz przygotować sobie palnik, niestety trzeba grzać. Najpierw dopalacze pozniej świece.

Yakac
05-06-2018, 09:37
Dojście jest zupełnie bezproblemowe. Nic nie trzeba demontować, wszystko na wierzchu ale trzeba podnieść samochód. Dopalacz jest tuż przed DPFem, między kołami przednimi kołami.

Myślisz o podniesieniu całkowicie do góry jak u mechanika, czy zwykłym podnośnikiem żabą?

latar
05-06-2018, 10:05
Pod żabę to bym nie wlazł ale z pewnością się*tak da.

AJU
05-06-2018, 12:49
Pod żaba to możesz sobie płytę pod silnikiem ściągać. Kanał, podnośnik dla Twojego bezpieczeństwa, a dwa jeszcze musisz miec palnik aby podgrzać ba nie dasz rady tego ruszyć bez podgrzania chyba że chcesz sobie wiecej kłopotów narobic to możesz próbować

latar
05-06-2018, 14:15
U mnie dopalacz wyszedł bez podgrzewania. Wymiana zajęła może 15'.

Yakac
05-06-2018, 14:41
Aha, czyli trzeba wykręcić żeby numer zobaczyć?

latar
05-06-2018, 15:33
Nie, nie. Wtyczkę wypiąć.

Yakac
05-06-2018, 17:55
Dzieki koledzy za podpowiedzi :)
A jeśli samochód nie sygnalizuje błędów, jeździ normalnie, to czy jakoś poza obserwowaniem wypalania, ilości oleju w silniku mogę zdiagnozować ten dopalacz? Np moim interface STN1170 ELM327 v3 i jakimś programem?

makinen
05-06-2018, 18:41
Jak świeca jest uszkodzona to przy próbie wypalania będzie błąd otwarty obwód modułu dopalania par paliwa. Błąd P269F. Do tego jest drugi o zwarciu w obwodzie świecy dopalania. Czy jakoś tak. Wszystko ładnie jest w Forscanie przetłumaczone po polsku. Jeśli natomiast podczas jazdy PID vaporizer włącza ci się okresowo na on przy DPF soot powyżej 80% (wtedy dopala) i nie ma błędu silnika to wszystko działa sprawnie.

Yakac
05-06-2018, 23:20
Jak ustalić, która świeca jest już poprawiona? Były 2 rodzaje? wadliwa i potemu już dobra? Ta ze zdjęcia z poprzedniej strony jest dobra? Ewentualnie proszę o numery dobrych świec.

znalazłem coś takiego w necie http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-zarowa-ukladu-DPF-2.0-TDCi-DW10C-2.2-TDCi-FORD/4925#
będzie pasować?

pozdro

hand-ball
06-06-2018, 10:51
To jest sama świeca, w serwisie 160 zl. Caly dopalacze ma numer na wtyczce, musisz podnieść auto i wypisać wtyczkę dopalacza. Końcówka BE jest z wadliwa świeca, BC, BF jest ok. Tu masz moje zdjecie wtyczki.

bukox
06-06-2018, 11:24
Można wymienić samą świecę czy trzeba cały dopalacz?

hand-ball
06-06-2018, 12:54
Mozna sama świece pod warunkiem że się da ja wykręcić.

latar
06-06-2018, 13:18
Śmiało można też wsadzić używany dopalacz z odpowiedniej serii. To samo było montowane w 2.0 i 2.2 w MDO/S-Max/Galaxy i FF/C-Max/Kuga.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

aleks_paweł
15-07-2018, 22:03
Nie jestem pewien czy tutaj ale opiszę swój problem z DPF
Max rok 2007 2.0 140 km
Stracił moc:komputer
Okazało się że filtr cząstek stslych;został zrobiony,wymieniony.Koszt 1450 zł
Po przejechaniu 100 paru km to samo
Brak mocy. Na komputerze wyszło że jeszcze zawor EGR szwankuje
Wymieniłem na nowy 660 zł
Przejechałem 2000 km i dzisiaj jak jechałem z morza 100km przed domem pali się kontrolka silnika i jeszcze była moc.
Po 20km kontrolka AWARIA SILNIKA i brak mocy
Żałuję że od razu nie wywalilem tego g....na
Co może być przyczyną że filtr tak się szybko zapchal???

mkaminski100
16-07-2018, 17:55
No to że filtr się nie może wypalić choćby od uszkodzenia przewodu sterującego wentylatorem.
Kiedy ostatnio skończył procedurę wypalania?


Speak softly and carry a big stick; you will go far.

aleks_paweł
17-07-2018, 12:00
No to że filtr się nie może wypalić choćby od uszkodzenia przewodu sterującego wentylatorem.
Kiedy ostatnio skończył procedurę wypalania?


Speak softly and carry a big stick; you will go far.

Nie mam pojęcia kiedy się wypalał
Już usunąłem
Problem z głowy
Za filtr gościu mi oddał 1100 więc myślę że problem już nie powroci. Miałem od razu tak zrobić

mkaminski100
17-07-2018, 12:14
Wróci jak zmienią się przepisy i zaczną sprawdzać efektywność. Fizycznie w UK zaczęto sprawdzać puszkę fizycznie rok przed wprowadzeniem tego wymogu w Polsce. Od połowy tego roku jest wizualna kontrola spalin i oblanie jezeli kopci.
Od przyszłego roku ponoć ma być zaostrzenie emisji sadzy dla aut z DPF.
Myślę że Polska jest z rok za tym procesem.


Speak softly and carry a big stick; you will go far.

woro_woro
17-07-2018, 16:16
Za filtr gościu mi oddał 1100 więc myślę że problem już nie powroci
Dzwoń do gościa niech trzyma go dla Ciebie na wstawianie na powrót :)

Yakac
17-07-2018, 17:09
aleks_paweł - poszedłeś na skróty, zmieni się prawo w PL i problem będziesz miał na badaniu albo np. zagranicznym wyjeździe. Ja bym filtra nie usuwał. Zawsze można go przepłukać :) Ekologia.....

aleks_paweł
17-07-2018, 17:50
aleks_paweł - poszedłeś na skróty, zmieni się prawo w PL i problem będziesz miał na badaniu albo np. zagranicznym wyjeździe. Ja bym filtra nie usuwał. Zawsze można go przepłukać :) Ekologia.....

Wstawiony był nowy
Po czym po 100 km zatkany
Wymieniony zawor EGR i po 2 tyg to samo
Wywalilem filtr i zawor koszt 600+200
Wydruk spalin Wszystko w normie i ZERO kopcenia
Sprawdzony silnik wtryski itp
Wszystko ok a nowy filtr zapchany
Nie mam czasu na jeżdżenie po mechanizmach co 2 tyg
To nie ekologia
To Unia i robienie KASY

pasiek
17-07-2018, 20:40
Zgadza się, to robienie i to nie małej kasy , wszystko dzięki lobbystom..

mkaminski100
18-07-2018, 20:52
Wstawiony był nowy
Po czym po 100 km zatkany
Wymieniony zawor EGR i po 2 tyg to samo
Wywalilem filtr i zawor koszt 600+200
Wydruk spalin Wszystko w normie i ZERO kopcenia
Sprawdzony silnik wtryski itp
Wszystko ok a nowy filtr zapchany
Nie mam czasu na jeżdżenie po mechanizmach co 2 tyg
To nie ekologia
To Unia i robienie KASY

Ale to nie mam się trzeba tłumaczyć.
Miałem zbyt wiele aut ze sprawnym DPF żeby wysnuć tezę że to nie DPF tylko kiepski mechanik ogarniał.
Tak dla przykładu. Klientowi się zapchał DPF W smaxie. "Zakład mechaniczny" nie mógł dojść i stwierdzili że stary już jest...stary i trzeba zmienić. £1000 dalej wymieniono caluśki wydech: kat, DPF i wszystkie puszki, bo zamiennik nie pasował.
Klient ma DPF który po jakimś czasie znów się zapycha. Mechanik ponoć robi reklamacje i wstawia drugi zamiennik...Który znów się zapycha.
Grande finale jest takie że auto dostaje "klekot dołu" więc drugi zakład potwierdza że to "dół tak wali" po czym klient pozbywa się auta.
Auto ma przebieg 160 kkm (pewny) i po ogarnięciu okazuje się że stukot dołu to rozklejone koło zamachowe a DPF się nie mógł wypalić bo jak byk był upalony przewód sterujący wentylatorem a bez tego nie mógł rozpocząc procedury.
Po naprawie i kilku miesiącach ze spalaniem po 10l auto chodzi jak powinno.


Znam przypadek gdzie w 1.6 HDi przedmuchy wtrysków leczono wymiana DPF. Pomagało na chwilę.

Świeca dopalajaca DPF też nie żyje wiecznie i wiele osób usuwa DPF zamiast zrobić z nią porządek.

Rozumiem stare auta, ale jak np jedziesz za BMW 2010 roku z polską łysą palą w środku które robi zadymę przy każdym przyspieszeniu to się człowiek cieszy że ma ten filtr.




Speak softly and carry a big stick; you will go far.

pasiek
18-07-2018, 22:02
W Bmw temat dpfa to temat tabu ;)

piterek45
14-02-2022, 20:13
Siemka Odświeżę trochę temat
Czy wie ktoś jak w 2.2tdci 200hp odbywa sie wypalanie dpf.
Czy silnik leje więcej paliwa przez wtryskiwacze czy tylko wtryskuje dodatkowa dawke tym wtryskiwaczem wbudowanym w dpf ?
Mam częste wypalanie i nie wiem czy mi nie rozrzedza oleju.
Dziś podjąłem próbę wypalania statycznego niestety bez skutecznie
Forscanem regeneracja statyczna sie nie udaje ,po kilku minutach przestaje regenerować i wyświetla info ze sie nie udało.
Jak robiłem próbę wypalania ,wszystko szło chyba ok zaczął dość mocno dymić z wydechu tak jak by sie wypalało 2-3 minuty i kopcenie zanikło i tak jeszcze kilka minut chodził ,po czym obroty spadły i info jak wyżej .
Skanowanie błędów nic nie pokazuje po nie udanym wypalaniu , błędów brak .
czy dpf sie przytkał z powodu uwalonego termostatu ? Od dłuższego czasu silnik sie nie dogrzewał i tempera maksymalna oscylowala między 65-70 stopni.
Dzis wymienilem termostat co spowodowało ze silnik sie pieknie nagrzewa do 84-87c ..ale wypalanie statyczne sie nie powiodło
poniżej screeny po nieudanej regeneracji i przed regeneracją

Mariusz.S
16-02-2022, 12:39
Witam,
z lekka nie za dokładnie opisane.
Te dwa pierwsze screeny to opisz bo nie wiadomo o co chodzi, który z przed a który po nieudanym wypalaniu DPF ? W jakich warunkach pracy silnika?
Jesteś w 100% pewny że dochodzi do częstego wypalania filtra?
Tak dla Twojej informacji:
1. Parametry z pierwszego screenu to idealnie czysty i sprawny DPF przy pracy silnika na wolnych obrotach.
2. Filtr DPF dopalany jest zaworem par paliwa (Fuel Vaporizer )
Kolego piterek45 jakim interfejsem diagnozujesz ? Masz pewność co do jego prawidłowego działania ?
Do diagnozy silników wyprodukowanych po ok. 2008r. trzeba podchodzić już z pewną dozą wiedzy i sprzęt o klasę wyżej od ELM327.
Nie traktuj mojej wypowiedzi jako wymądrzania, ale problemu z układem DPF sam nie ogarniesz, szukaj ogarniętego Mechanika.

W poście #56 kolega mkaminski100 opisał to w punkt.
"Miałem zbyt wiele aut ze sprawnym DPF żeby wysnuć tezę że to nie DPF tylko kiepski mechanik ogarniał."

piterek45
16-02-2022, 23:43
Witam,
z lekka nie za dokładnie opisane.
Te dwa pierwsze screeny to opisz bo nie wiadomo o co chodzi, który z przed a który po nieudanym wypalaniu DPF ? W jakich warunkach pracy silnika?
Jesteś w 100% pewny że dochodzi do częstego wypalania filtra?
Tak dla Twojej informacji:
1. Parametry z pierwszego screenu to idealnie czysty i sprawny DPF przy pracy silnika na wolnych obrotach.
2. Filtr DPF dopalany jest zaworem par paliwa (Fuel Vaporizer )
Kolego piterek45 jakim interfejsem diagnozujesz ? Masz pewność co do jego prawidłowego działania ?
Do diagnozy silników wyprodukowanych po ok. 2008r. trzeba podchodzić już z pewną dozą wiedzy i sprzęt o klasę wyżej od ELM327.
Nie traktuj mojej wypowiedzi jako wymądrzania, ale problemu z układem DPF sam nie ogarniesz, szukaj ogarniętego Mechanika.

W poście #56 kolega mkaminski100 opisał to w punkt.
"Miałem zbyt wiele aut ze sprawnym DPF żeby wysnuć tezę że to nie DPF tylko kiepski mechanik ogarniał."
Pierwszy screen po wypaleniu statycznym forscanem
Drugi przed wypaleniem widać ze jest więcej sadzy
Jesli chodzi o częstotliwości wypalania to na trasie 1300 km w góry i z powrotem wypalal jakieś 5-6 razy
Mam kontrolke informująca o wypalaniu
Interfejs pokazuje to co odczytuje Forscan wiec ufam ze robi to dobrze
Mówiąc o nieudanym wypalaniu mówię o tym co widac na trzecim screenie, Forscan twierdzi ze jest nadal powyzej normy

No teraz będę obserwował kiedy będzie znowu wypalanie ,moze to byla wina za zimnego silnika na trasie.(padl termostat)
Pociesza mnie to że mówisz ze stan z pierwszego screena jest prawidłowy.
Nie mam doświadczenia z DPF a nie chce się go pozbywać , muszę doprowadzić do prawidłowego funkcjonowania tego systemu.

Mariusz.S
17-02-2022, 07:36
DPF i zawór par w takim razie jest OK.
Niestety przyczyną u Ciebie będzie klasyk:
1. EGR
2. Wtryskiwacze
3. Turbina
4. Szczelność dolotu.
Jak się uda zrobić podgląd parametrów przy następnym wypalaniu to ustaw następujące PIDy w Forscanie:
DPF_LOAD - przy 80% powinien zainicjować się proces wypalania
DPF_SOOT - przy 80% powinien zainicjować się proces wypalania
EGT11 - przy wypalaniu temp spalin oscyluje ok 400-500 stC
EGT12 - przy wypalaniu temp spalin ok. 550 - 630 stC
EGT13 - przy wypalaniu temp spalin ok 580 - 680 stC
Jeżeli powyższe parametry będą jw to z procesem oczyszczania filtra jest dobrze.
Jeżeli warunki drogowe pozwolą ( idealnie na 3 biegu ) staraj się utrzymywać obroty silnika ok 3000-3300 obr/min, nawet gdy zgaśnie kontrolka jedź z takimi obrotami przez ok. 5-10km, DPF oczyszcza się nadal parametr DPF_SOOT potrafi obniżyć się nadal nawet o 20% ( w moim przypadku ).

piterek45
17-02-2022, 16:25
dziś wracając z pracy wymusiłem wypalanie ,faktycznie wygląda że wypalanie chyba działa ,co mnie cieszy .
Niestety sposób w jaki do tego doprowadziłem sugeruje niestety najprawdopodobniej wtryski co mnie już nie cieszy. Zrobiłem to na 3-4 kilometrowym odcinku wciskając wielokrotnie: gaz do dechy odpuszczenie gaz do dechy jakieś 20-25 razy.
Jak widać na załączonych screenach przy takim traktowaniu filtr zapełnił się błyskawicznie po czym doszło do wypalania.
Nie mam jak sprawdzić czy taka metoda w innym samochodzie który nie ma żadnych problemów też doprowadzi do tak szybkiego zatkania filtra.
Przypuszczam że nie ale mogę się mylić
Mariusz bądź ktoś inny zerknijcie na te wykresy egr i temperatury ,czy wygląda to prawidłowo?
Wygląda że egr działa tak jak trzeba ale słucham opinii
Wszystkie screeny wykonane w trakcie jazdy ,odcinek jakieś 15 km z wypalaniem
W kolejności widać jak dpf się zapycha potem wypala i ostatnie foty po calej operacji

Mariusz.S
20-02-2022, 12:48
Dużo śmieciowych PID-ów zapodałeś, ale:
EGR był zamknięty na czas wypalania, tak powinno być.
Temperatura EGT12 w normie podczas wypalania.
Proces wypalanie rozpoczął się przy zadanych wartościach.
Także musisz znaleźć przyczynę co produkuje nadmiernie sądzę.

piterek45
21-02-2022, 21:09
No w zasadzie juz mam przyczynę zrobilem wczoraj testy przelewowe i wtryskiwacze 2 i 3 leją jak z cebra.
Aż dziw że idealnie pali
Jutro będę mial 4 używane wtryski , ponoć dobre ,jak lekko pójdzie wyjęcie i wsadzenie to wszystko chyba się wyjaśni