Zobacz pełną wersję : diesel gasnie podczas jazdy.
Witam mam problem a mianowicie jak jadę sobie Escortem to od paru dni dzieje się coś takiego,ze gaśnie mi podczas jazdy ( bez szarpania żadnych stuków ) i włączają się kontrolki i trzeba go na nowo odpalić ;/ Nie Mam pojęcia o co Kaman i myślę ze ktoś mi pomoże :)
Podczas jazdy na luzie, na biegu? Jaki masz motor, model, rocznik? Wróżka nie chce poradzić a reszta bez niej wysiada przy takich postach
sprawdz jakosc podlaczenia klem do akumulatora. ewentualnie popsikaj preparatem polepszajacym przewodzenie.
czyli tak jakbys normalnie kluczykiem zgasil?
Podczas jazdy na luzie, na biegu? Jaki masz motor, model, rocznik? Wróżka nie chce poradzić a reszta bez niej wysiada przy takich postach
Na Biegu Przeważnie. jest To Escort MK 7 Silnik To 1.8 TD Rocznik 1996
czyli tak jakbys normalnie kluczykiem zgasil?
No Cos Takiego Po prostu Gaśnie I Musze Na Nowo Go Odpalić
Podsuńcie jakieś propozycje co to może być ;/ a może być coś z immobilaizerem ????
Patt MelodyZ 17-04-2009, 17:39 A jak kolega jedzie tak z 50km/h i ma włączony zapłon to też potrafi zgasnąć ?? Nawet jak leci siłą rozpędu to nie chce odpalić bez ponownego rozruchu ??
Na Biegu Przeważnie. jest To Escort MK 7 Silnik To 1.8 TD Rocznik 1996
O ile mi wiadomo, to diesel chodzi na wolnych obrotach i tym bardziej w czasie jazdy nawet bez akumulatora i nie potrzebuje do tego ładowania... On pewnie nie traci prądu... Szukaj innej przyczyny bo to nie benzyniak który bez ładowania nie pojedzie za daleko... (Do spalania mieszanki w silniku nie potrzebna jest iskra - w dieslu)
O ile mi wiadomo, to diesel chodzi na wolnych obrotach i tym bardziej w czasie jazdy nawet bez akumulatora i nie potrzebuje do tego ładowania... On pewnie nie traci prądu... Szukaj innej przyczyny bo to nie benzyniak który bez ładowania nie pojedzie za daleko... (Do spalania mieszanki w silniku nie potrzebna jest iskra - w dieslu)
absolutnie nie masz racji. mam diesla i mialem identyczne objawy - jak sie okazalo przyczyna byla luzna klema. wystarczyl chwilowy brak styku klema-aku i silnik gasl.
absolutnie nie masz racji. mam diesla i mialem identyczne objawy - jak sie okazalo przyczyna byla luzna klema. wystarczyl chwilowy brak styku klema-aku i silnik gasl.
Być może... jednak od zawsze w mojej rodzinie były diesle (poza moim escortem:P) i z mojej (amatorskiej) wiedzy wynika to co napisałem wcześniej. Heh ustępuje pierwszeństwa tym, którzy mieli do czynienia z dieslami forda(być może osprzęt silnika bez którego nie działa silnik wymaga stałego prądu-nie wiem) Pozdro:)
nie twierdze ze w kazdym aucie tak jest ale przynajmniej u mnie przy chwilowej przerwie na klemie silnik odrazu gasl, na logike skoro brakuje pradu to nie tylko na swiecach ale takze na kompie sondach czujnikach itp.
sgrzegorz86 17-04-2009, 21:39 No ja sie jednak zgodzę z tym co pisze Kubson 1 ponieważ silnik u mnie chodzi bez aku normalnie,tylko nie działa cala elktryka czyli swiatla,radio,kontrolki itp itd a poza tym swiece zarowe służa tylko do rozruchu zimnego silnika,bo w czasie jazdy nie grzeją i nie potrzeba im prądu a Diesel o ile dobrze wiem nie posiada sondy,i kompa tez nie tylko sterownik-tak mi kiedys mechanik powiedział.
Magik123 17-04-2009, 22:38 Odłaczam kleme silnik ma chodzic, jesli gasnie problem leży w kablach/ alternatorze.
Ale nigdy sie tak nie robi gdyz groźi spaleniem mostka prostowniczego/którejs diody, lub ogolnie alternatora, więc nie polecam takich prób, to nie maluch.
w takim razie zwracam honor kubson1i przyznaje sie do błedu :) w sumie to sytuacja ta miala u mnie miejsce na starym alternatorze, ktory zostal wymieniony bo sie posypal. sprawdze jak bede mial chwile czy na tym chodzi bez aku.
Magik123 18-04-2009, 05:10 sprawdze jak bede mial chwile czy na tym chodzi bez aku.
Chyba nie doczytałes, nie odłącza się klemy na pracujacym silniku bo znowu zjarasz altka, jak chcesz sparwdzic czy ładuje to miernik w reke i mierzysz altka spadki napiec na kablach i ładowanie na klemach.
A Moze To Byc Przez przewody zapłonowe?? czy coś ???? mechanik mi powiedział ze mam do wymiany przewody ale czy to może być przez to??
Jak By To Był akumulator to raczej by mi się radio i wzmacniacz wyłączył (mogę się mylić) :)
A Moze To Byc Przez przewody zapłonowe?? czy coś ???? mechanik mi powiedział ze mam do wymiany przewody ale czy to może być przez to??
W dieslu nie ma przewodów zapłonowych. Sorry, ale poziom Twojej wiedzy nie jest wystarczający do poprawnego postawienia pytania (Nadal nie wiemy, czy ciśniesz gaz i gaśnie czy zjeżdżasz na biegu i zgaśnie). O naprawie we własnym zakresie zapomnij. Oddaj auto w dobre ręce. Nie musisz wiedzieć wszystkiego ;)
Odłaczam kleme silnik ma chodzic
kolego mylisz sie, w TD pompa lucas, jak odlaczysz jeden kabelek, np ten ktory idzie do pompy, silnik automatycznie gasnie. mozliwe ze moj jest jakis wadliwy. jesli tak, to zwracam honor :>
U mnie jak pompa wysiadła i nie była w stanie już na niskich obrotach podawać paliwa, to silnik gasł. :)
W dieslu nie ma przewodów zapłonowych. Sorry, ale poziom Twojej wiedzy nie jest wystarczający do poprawnego postawienia pytania (Nadal nie wiemy, czy ciśniesz gaz i gaśnie czy zjeżdżasz na biegu i zgaśnie). O naprawie we własnym zakresie zapomnij. Oddaj auto w dobre ręce. Nie musisz wiedzieć wszystkiego ;)
sorka z tymi kablami to się pomyliłem z benzyną a co do wiedzy to dużo wiem o samochodach i naprawach :) a co awarii to nieważne czy na biegu czy nie i jak cisnę i jak się toczy na wolnych obrotach, przy ruszaniu tez. po prostu zgaśnie świecą się kontrolki albo zgaśnie i kontrolki tylko migną i muszę albo odpalić starterem albo na biegu
Chodziło mi o te przewody które idą z pompy do wtrysków :) mój błąd
No i powinien zgasnąć bo przecież odcięty zostaje dopływ paliwa. Jednak moja sugestia to sprawdź najpierw połączenie ztym elektrozaworem. Ale immobilaizer też może fiksować.
Elektrozawór był zmieniony bo pompę miałem rozwaloną (nie dawała ciśnienia) i wymienił mi tez elektrozawór na używany bo mi nie gasił na kluczyku ;/ nie znam się aż tak bardzo na dieslach i nie wiem o co Kaman ale ten elektrozawór sprawdzę :) jak myślicie co to moze jeszcze być ??? ;/
szkudi713a 20-04-2009, 17:42 Miałem podobny przypadek. Luźny styk w kostce łączeniowej przy pompie wtryskowej. Gasł mi prawie na każdej dziurze czy wyboju. Po wymianie kostki przestał gasnąć.
MOTOBOY jeśli chcesz łatwo i tanio sprawdzić ten zawór i zasilanie. To równolegle podłącz sobie do niego jakąś kontrolke (np. diode dostosowaną do 12V) wprowadź do kabinki i obserwój. Napewno ustalisz czy to napięcie czy nie.
ok zobaczę to i napisze wam czy pomogło i co zaobserwowałem :)
PaBlLoO90 09-10-2009, 09:52 Twierdziłeś że niedawno regenerowałeś pompę , takie zachowanie jest wynikiem zacierania się pompy , miałem ten sam problem dwa razy , bo za drugim nie wymieniłem filtra paliwa który jak się okazało był w opłakanym stanie, moja rada sprawdz filtr !
O ile mi wiadomo, to diesel chodzi na wolnych obrotach i tym bardziej w czasie jazdy nawet bez akumulatora i nie potrzebuje do tego ładowania... On pewnie nie traci prądu... Szukaj innej przyczyny bo to nie benzyniak który bez ładowania nie pojedzie za daleko... (Do spalania mieszanki w silniku nie potrzebna jest iskra - w dieslu)
Nie zgodzę się do końca, to że w dieslu mieszanka zapala się pod wpływem sprężenia nie oznacza, że pozostałe układy będą działać prawidłowo bez prądu. W takim przypadku nie działa pompa/wtryski.
PaBlLoO90 20-11-2009, 07:36 Nie zgodzę się do końca, to że w dieslu mieszanka zapala się pod wpływem sprężenia nie oznacza, że pozostałe układy będą działać prawidłowo bez prądu. W takim przypadku nie działa pompa/wtryski.
jak najbardziej, wystarczy zwrócić oczy na rzeczy podstawowe jak elektrozawór na pompie wtryskowej, ręcznie go nie otworzysz
ziemek56 22-11-2009, 20:37 wystarczy zwrócić oczy na rzeczy podstawowe jak elektrozawór na pompie wtryskowej, ręcznie go nie otworzysz
Ale nawet wtedy pompa wtryskowa może brać paliwo z przewodu przelewowego :P
Oczywiście nie urośnie ponad wolne obroty - zbyt wolne ...
moim zdaniem filtr nie zagsi silnika bedzie brakowalo paliwa bedzie slaby ale go nie zgasi poza tym kolega pisze ze po zgasnieciu odpala go z kluczyka chyba bezproblemu wiec wina lezy po stronie elektryki sprawdz elektrozawór lub podepnij go na ostro pod aku na jakis czas (bedziesz gasił przez odpiecie kabli troche niewygodne ale masz 100% pewnosci o co kaman i wyeliminujesz wtedy jeden podzespół) bo chyba jest otwarty jak ma napiecie podane
pozdro
kumpel mial xantie, gasla sobie w roznych momentach - przy wyprzedzaniu, przy normalnej jezdzie czasem nawet na wolnych obrotach.. oddal do mechanika - sprawdzone zostaly wtryski, pompa, zostala wymieniona elektryczna pompa wspomagajaca a auto dalej gaslo, oczywiscie zaraz po zgasnieciu bez problemu odpalalo z kluczyka..
po wymianie filtra wszystko wrocilo do normy - koszt niewielki, a na pewno nie zaszkodzi.
Ja mam również podobny problem.. Otóż jadę sobie, trzymam cały czas wciśnięty pedał gazu i nagle tak jakby ktoś odciął dopływ paliwa, ale kontrolki się nie zapalają. Dopiero kiedy wcisnę sprzęgło, wskazówka obrotomierza spadnie do 0, zapalą się kontrolki i wtedy auto zapala z kluczyka bez problemu. Czasem spadnie do 200 obr/min, podniesie się do wolnych obrotów i tez zaczyna normalnie chodzić. Filtr paliwa wymieniony 500km temu... Błagam czy ktoś może mi pomóc ? To jest strasznie irytujące- zdarza się że auto gaśnie na środku skrzyżowania, i to dwa razy pod rząd. Dzieje się tak na ciepłym i na zimnym silniku. Zrobi tak pare razy i mu przechodzi, a za jakiś czas(dość długi) znów się pojawia.. Czy to są oznaki zacierania się pompy ?
z ciekawosci przegladalem sobie google, i najwiecej przypadkow lezalo w uszkodzonym immo. sami wiecie, nasze auta nie sa nowe. jak mialem podobny problem, to okazalo sie ze elektrozawor sie zacinal, po wymianie, auto jezdzi do dnia dzisiejszego
Witam, nie wczytywalem sie we wszystkie posty tego watku, wiec nie wiem czy nie powtorze tresci. W moim przypadku, siadl czujnik polozenia walka rozrzadu, ponoc czesto sie psuja, skutki: gasnie niezaleznie kiedy tylko mu sie podobalo, problemy z odpaleniem, migajaca kontrolka tylko nie pamietam czy sprezynka czy cos innego. po wymianie czujnika wszystkie objawy minely. Pozdro
Witam!! Mam Escorta o silniku 1.8d z roku 1996. I Gaśnie mi Już od ponad 2 lat!! wymianiałem filtry nie pomogło. Doszedłem pużniej do tago że jak jest zimny to nie gasnie. pomyślałem że termostat sie zepsuł. wymieniłem i to samo. Gaśnie na wolnych obrotach jak sie zagrzeje. co dziwne ... jak stane na środku skrzyżowania i zgaśnie to też ciężko jest go zapalić. Jak Poleje silnik zimną wodą po wtryskach to pali na dotyk... czy to są wtryski do wymiany???
sprobuj inaczej, jak ci zgasnie to lec pod maske odepnij i podepnij przewod ktory idzie do elektrozaworu przy pompie wtryskowej i sprobuj odpalic.
u mnie jest tak ze jak silnik jest cieply i zgasnie to do usranej smierci moge krecic a i tak nie odpali chyba ze szybko otworze maske, odlacze i podlacze wspomniany wczesniej kabelek lub odczekam doslownie minute i pali od strzala. to samo jest jak zostawie auto z wylaczonym silnikiem na swiatlach z radiem i nawiewem (ogolnie obciazeniem) nie ma bata nie odpali - wylacze wszystko odczekam chwile i pali odrazu..
jolziSzef 06-07-2010, 12:28 Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum. Mam 18 lat i prawko od niedawna, samochód od około 2 tygodni. Jest to ford mondeo 1.8 TD z 1997 roku. Przebieg niecałe 250 tys km.
Mój problem jest taki: podczas jazdy jest wszystko ok. Przyśpieszenie super, prowadzenie super tylko jest jedno ale... Przykładowo rozpędzam się do 3 tys obrotów i wrzucam na luz, wskazówka od obrotościomierza łagodnie sobie spada do 900 i jest albo zawahanie i gaśnie albo zawahanie i wyrównuje do 900. Czasami wskazówka spada do 500 i jeszcze wyrównuje do 900 po jakiejś sekundzie. Co to może być? Wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Mam nadzieje, że w miarę jasno wytłumaczyłem na czym problem polega.
Pozdrawiam.
zacznij od sprawdzenia zaworu bocznikowego powietrza ( tzw silnik krokowy),to regulator biegu jałowego, urządzonko jest odpowiedzialne za pracę silnika na wolnych obrotach.
Możesz spróbować wyjąć i jakoś wyczyścić chociaż to często nie pomaga i trzeba wymienić.
Może też się zdarzyć że zasysa skądś lewe powietrze - miałem taki problem w fordzie puma i objaw podobny jak Twój. Wtedy trzeba osłuchać silnik, mnie wypadła wtedy taka gumowa zaślepka i zasysał lewe powietrze właśnie.
Ale zacznij od krokowca.
Hej
Jak w tytule:jade zaczyna sie dusić za chwile mryga kontrolka świec żarowych i gasnie MK3 tddi 2001r 237tys.
POMOCY
jendrekmak 06-07-2010, 15:22 może sterownik pompy ale raczej stawiał bym na pomocniczą pompę paliwa
jolziSzef 06-07-2010, 16:35 Dziękuje za odpowiedź. Ale jak już chodzi na wolnych obrotach to silnik równo pracuje. Jaki jest koszt tego krokowca?
jolziSzef 07-07-2010, 11:48 zacznij od sprawdzenia zaworu bocznikowego powietrza ( tzw silnik krokowy),to regulator biegu jałowego, urządzonko jest odpowiedzialne za pracę silnika na wolnych obrotach.
Możesz spróbować wyjąć i jakoś wyczyścić chociaż to często nie pomaga i trzeba wymienić.
Może też się zdarzyć że zasysa skądś lewe powietrze - miałem taki problem w fordzie puma i objaw podobny jak Twój. Wtedy trzeba osłuchać silnik, mnie wypadła wtedy taka gumowa zaślepka i zasysał lewe powietrze właśnie.
Ale zacznij od krokowca.
A gdzie ten krokowiec się znajduje? I jaki jest jego koszt?
ale w dieslu nie ma krokowca...
najprawdopodobniej zasysa ci gdzies lewe powietrze.. sprawdz pod maska czy cos nie syczy, posprawdzaj przewody z podcisnienia.
jolziSzef 07-07-2010, 15:08 Właśnie też tak słyszałem, że nie ma. Niby nic nie syczy. Wszysko ładnie chodzi. Teraz schodzi z obrotów tak jak powinno być choć czasami ma niewielkie zawachania w okolicach 850-900
jak nie slychac syczenia to trzeba organoleptycznie posprawdzac.
ale w dieslu nie ma krokowca...
sorry, jakoś przeoczyłem to TD ;-)
Jeżeli bierze lewe powietrze to na wolnych obrotach możesz tego nie usłyszeć, ktoś musiałby siedzieć w aucie i lekko gazować a ktoś stać nad silnikiem i szukać
z tym, że jestesmy w dziale diesel..
przeciez spod maski tez moze przygazowac :)
ewentualnie sprawdz jeszcze czy uklad paliwowy tez gdzies powietrza nie lapie (wstaw przezroczysty wezyk od filtr do pompy wtryskowej, odpowietrz, odpal auto i sprawdz czy nie ma babelkow powietrza.
jolziSzef 26-07-2010, 09:33 Problem rozwiązany ! Wystarczyło wkręcić taką śrubkę która znajduje się przy pompie paliwa. Ona odpowiada (tak powiedział mi mechanik) za ręczne gaszenie silnika czy coś w tym stylu. Wkręcił ze dwa oboty może ale problemu tego już nie ma. Obroty są ciut wyższe mają jakieś 950.
Pozdrawiam
pkawalowski 01-08-2010, 12:38 wita jestem nowy mam problem z moim fordzikiem mam mondeo 2003r tdci zapalała się spiralka i fura gasła przy ostrej jeżdzie zrobiłem wtryski i wymieniłem filter paliw i teraz gaśnie na małych obrotach i nie równo chodzi a mechanik kazał mi lać miksol do paliwa bo jakś zawór ciśnienia ma się ułożyć i to minie ale nie mija
jolziSzef 07-08-2010, 20:22 Poszukaj na forum może coś piszą o tym, lub załuż nowy temat bo do tego już nikt nie zagląda.
Poszukaj na forum może coś piszą o tym, lub załuż nowy temat bo do tego już nikt nie zagląda.
Jeżeli nic się nie dzieje i temat nie jest odświeżany to na pewno nikt nie zajrzy.
I nie podpowiadaj nowemu koledze o zakładaniu nowego tematu bo skoro taki jest to nowy zostanie zamknięty przez moderatora, i nasz nowicjusz nadal się niczego nie dowie,
pkawalowski zobacz, tutaj,może znajdziesz coś dla siebie,http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=102897&highlight=ga%B6nie+podczas+jazdy
wita jestem nowy mam problem z moim fordzikiem mam mondeo 2003r tdci zapalała się spiralka i fura gasła przy ostrej jeżdzie zrobiłem wtryski i wymieniłem filter paliw i teraz gaśnie na małych obrotach i nie równo chodzi a mechanik kazał mi lać miksol do paliwa bo jakś zawór ciśnienia ma się ułożyć i to minie ale nie mija
Masz dwa problemy. Pierwszy razi w oczy - to Twoja pisownia. Nie używasz interpunkcji! Ciężko się toto czyta. Drugi, to fakt że piszesz w cudzym temacie o innym problemie niż ten którego temat dotyczy. Możesz z butami w błocie koledze do tematu nie wchodzić?? Szukaj na forum rozwiązania Twojego kłopotu, a jeśli takowego kłopotu nikt nie miał (w co wątpię) , załóż nowy temat. No emocje mną pokierowały ;) . EOT
michasecp 26-08-2010, 10:31 Witam.
Mam problem ze swoim fordem . Auto pali normalnie , obroty okej , ale w czasie jazdy pojawia się problem błąd alarmuje kontrolka świec która zaczyna migać a potem zapala sie kontrolka oleju i auto gaśnie , nie wiem co sie dzieje .
Auto było sprawdzane na komputerze , jest kilka błędów po kasowaniu zostaje błąd czujnika spalania , mechanik wczoraj przeczyścił czujnik a auto dalej pokazuje ten błąd.
Czy ktoś może wie co może sie dziać ? Będę wdzięczny za każda sugestie i na pewno ją sprawdzę.
Pozdrawiam Forumowiczów
areksandra 03-09-2010, 15:51 mam pompe paliwowa po regeneracji i od pewnego czasu auto mi gasnie w czasie jazdy co moze byc przyczyna
elektrozawór na pompie - albo jest uszkodzony albo kabelek ktory go otwiera czasem gdzies nie styka.
xcytryna 12-09-2010, 13:33 witam. mam focusa 1,8 TDCI 85 koni 2001. jestem po wymianie wtrysków. auto chodzi bez zarzutów do prędkości 70km/h. jeżeli przekroczę 70 zapala się sprężynka i auto gaśnie. ponownie zapalam i dalej chodzi bez zarzutów do 70. czy ktoś miał podobny problem?
Szeryf455 15-09-2010, 18:11 jestem po wymianie wtrysków Auto jeździ w trybie awaryjnym. Komputer musi zaakceptować nowe wtryski. Niestety nie wiem, jak się to robi.
dany1985pl 27-09-2010, 16:01 Panowie pomóżcie bo już sił nie mam!Probelem tkwi w tym że żaden mechanik nie potrafi zdiagnozowac usterki!
OPIS.
AUto gasnie kiedy mu sie zachce, Nie ma reguły czy jade 50 czy 160 km/h
czy ma 900 obr czy 3500 !Dodam ze jak zgasnie to odrazu moge go spowrotem urochomić!
5 - ciu mechanikow każdy co inego !
Wymieniłem juz :
Filtr paliwa
Pomocnicza pompke paliwa
Czujnik położenia wałka korbowego
Teraz mechanik mowi ze to moze być pompa ale nie jest pewien 3000 zl w błoto wyrzucic to mi sie niechce!
Był dwa razy podpinany na kumputer i dwa błedy wykryło ale to cos tam było zeby zignorować!
Ratujcie !
Czujnik halla a od razu rób tranzystor.U mnie to koszt 700zl
dany1985pl 27-09-2010, 19:44 Czujnik halla a od razu rób tranzystor.U mnie to koszt 700zl
Mogłbyś się rozpisać na ten temat jaka masz pewnosc
faficzek 27-09-2010, 19:55 a jakie błędy miałeś, im więcej wiadomo tym lepiej
dany1985pl 28-09-2010, 06:17 Błędy nie pamietam kodu !
1. to był polożenie wałka -i pisala zeby zignorowac jak jest jakis inny
2. przerwa w doplywie zasilania cos takiego z tego gosiu wywnioskował ze pompa!
Pyt ? czy ford to naprawde tak dziwne auto ze mechanik nie może tego ogarnoc!
faficzek 28-09-2010, 10:38 sprawdz przekaźnik pod aku, miał ktoś podobnie na forum
dany1985pl 28-09-2010, 16:17 sprawdz przekaźnik pod aku, miał ktoś podobnie na forum
Słyszałęm o tym ale tam wszystko wygląda wporządku !Jakies pomysły dalsze??
dany1985pl 29-09-2010, 12:48 PoŁĄczono tamty co za badziew
PoŁĄczono tamty co za badziew
no teraz to sie troche burdel w tym temacie zrobil
Pyt ? czy ford to naprawde tak dziwne auto ze mechanik nie może tego ogarnoc! Nie może i ma to sens. Czasy fiata 125 minęły i teraz mechanik jest od... mechaniki.. zaskakujące, prawda? Od elektroniki jest elektronik... ja wiem że kiedyś kowal "naprawiał" wszystko i było "dobrze", ale te czasy na szczęście minęły. To nie ford winien a postęp... a raczej mechanik, że od niego odstaje
ziemek56 29-09-2010, 23:40 Najlepiej jakbyś podjechał do dobrego warsztatu z IDS-em i zobaczył jakie błędy wywala.
Te proste komputery diagnostyczne trochę błądzą. Lepiej trochę więcej wydać i masz efekt.
dany1985pl 05-10-2010, 17:24 byłem dwa razy i nic. prosze o Pomoc lub prosze dobrego mechanika w krakowie który by temu podołał!
jadwiga1 20-10-2010, 07:30 Witam g:DD Mam Forda Focusa 1,8 TDDi z '99 i tak jak w temacie gaśnie mi podczas jazdy :<. Tylko że oprócz tego że gaśnie w trakcie jazdy rano po odpaleniu jak zostawiam go na parę minut to tez potrafi zgasnąć. Odpala bez zarzutu od razu. Syn powiedział mi abym rozłączyła akumulator na pół godz. To pomogło ale na 2-3 dni :surprise:. I znowu to robi :evil: a odłączenie akumulatora nic nie daje. Oprócz tego czasem się zdarzy że zgaśnie w trakcie jazdy (np. w korku jak wczoraj :() i już nie można go odpalić a wskazówki wariują :shock:. Przy przekręceniu kluczyka same idą na maks wszystkie, potem opadają :mad: i wtedy żeby odpalić muszę odłączyć aku. Pomóżcie bo już nie wiem co mam zrobić.
Nadmienię fakt że jakieś 3-4 tygodnie temu silnik mi zgasł w trakcie jazdy i już nie zapalił, nie wiedziałam co zrobić (było to poza miastem) więc ściągnęłam lawetę i samochód pojechał do mechanika. Ponoć była pompa robiona koszt 600zł.
Chcę kupić kabel by sprawdzić samej co mu dolega jaki polecacie :?::
http://allegro.pl/listing.php/search?string=ford+focus&from_showcat=1&category=28413
jadwiga1 21-10-2010, 22:18 Czy ktoś tu zagląda? Nie ma żadnego znawcy który by mi pomógł??
krzysiek1208 23-11-2010, 17:03 z ego co wynika to właśnie pompa udaj się do tego mechanika z reklamacja bo jak regenerował pompe to nie powinno byc problemów
andrzejzgdańska 10-07-2011, 20:05 Witam wszystkich. Jestem poraz pierwszy na forum i poszukuję pomocy. Posiadam foczkę z 2007 roku 1.8 tdci i mam problem gdyż gaśnie podczas jazdy jak również podczas postoju. Wyświetla się błąd :awaria układu wspomagania kierowniczego oraz układu silnika. Ostatnio dośc często. W czasie jazdy wszystkie zegary zejdą na zero jakby wyłączyło się kluczykiem. Byłem w serwisie i naszym wspaniałym serwisantom zabiłem cwieka. Proszę o pomoc. Dzięki
stonecutter 19-07-2011, 22:20 Witam wszystkich.
Moje nowo nabyte mondeo dziwnie zachowuje się podczas skrętu: w prawo lub lewo przeważnie na skrzyżowaniu i to podczas ruszania z 1 biegu lub kontynuowania
jazdy na zielonym świetle, a ostatnio nawet podczas jazdy na wprost. A mianowicie gaśnie mi silnik. Co ciekawe nie dzieje się to za każdym razem,
tylko sporadycznie, nie wiadomo gdzie i kiedy. Auto mam już 4 m-ce i zdarzyło
się to aż 20 razy. Muszę wówczas po zgaśnięciu uruchomić silnik na nowo i kontynuować jazdę. Jest to bardzo stresujące zwłaszcza dla mojej żony, gdyż nie działa wówczas żadne wspomaganie: kierownicy, hamulców i autko kieruje się np. na chodnik. Jeśli macie jakieś pomysły co może być tego przyczyną to proszę odpiszcie.
Dodam, że auto to diesel TDCI z 2003r.i skrzynia automat.
Pozdrawiam
Panowie! 1 problem = 1 temat. Wy macie własne problemy, nie podpinajcie się pod temat kolegi. Załóżcie własne tematy o ile do tej pory takie nie pojawiały się na forum.
AleksanderB 20-07-2011, 17:58 Też mam problem z TDCi, - Gasnie gdy wciskam gaz mocniej. Przekrecam kluczykiem wlewo-prawo (wylacz-zapal) i jedziemy dalej. Podejzewam że mam problem z regulacja wtrysków. Może ktoś pomóc&
Może ktoś pomóc& Tak, moderator dając osta
alland_n 22-07-2011, 13:59 Nie chcę Cię straszyć, ale miałem te same objawy. Podczas jazdy "choinka" na desce i migająca kontrolka świec. Silnik nie gasł ale zero ciągu i reakcji na wciskanie pedału gazu. Odpalałem bez zatrzymywania z wciśniętym sprzęgłem i było ok. Winę większość znajomych mechaników zwalała na potencjometr pedału gazu. Niestety... okazało się, że to zawór pompy paliwowej. Podobno nie do kupienia osobno tylko naprawa przez regenerację pompy. Będę "lżejszy" jakieś 1500 - 2000 PLN :( Ale tak na pocieszenie - sprawdź pedał gazu (ok. 350 PLN jak dobrze kupisz)
Miałem ten problem auto gasło obroty spadły i kontrolka świec żarowych mrygała auto gasło przy prędkościach od 140-180 ponowne odpalenie i jedziemy dalej u mnie problem znikł po wymianie filtra paliwa + cewka dostawała temperatury filtr był tak zasyfiały ze szkoda gadać
ziemek56 26-09-2011, 18:52 No to dla Wszystkich "ciekawostka" dot. gaśnięcia całkowitego itd.
VW LT35. Tydzień przechodził w tryb awaryjny 3 do 5 x na dzień (kontrolka żarowa mrugała). Drugi tydzień gasł podczas jazdy całkowicie (kontrolka mrugała). Trzeci tydzień jechał bez problemu (kontrolka świeciła ciągłym światłem).
Podpięcie, nic konkretnego nie znalazło. W międzyczasie: filtry, potencjometr "gazu" i kilka jeszcze detali wymieniono.
WINNE :p zwarcie przewodu (+) światła stopu przypadkowo dociśniętego lampą do nadwozia.
Od dwóch tygodni 110 % normy.
Nigdy bym komputerka pokładowego nie posądził o taką niekompetencję ...
cezarg1410 26-09-2011, 22:01 akurat w VAGu normą jest że jakiekolwiek problemy ze światłami stopu powodują wyrzucanie sprężynki i nic to nadzwyczajnego.
ziemek56 26-09-2011, 22:16 Tylko dlaczego komp. "powoduje" osłabienie lub gaśnięcie silnika silnika? Bez związku (dla mnie).
cezarg1410 29-09-2011, 15:34 A to nie zrozumialem ciebie - no to jest faktycznie dziwne i nie wiem jak to wyjaśnić.
Generalnie w autach VW jest tak że przy jakichkolwiek problemach ze stopami sprężynka będzie się zapalala, ale trybu awaryjnego nie będzie - auto jedzie normalnie.
Mam podoby problem jak andrzejzgdańska -podczas jazdy gaśnie mi silnik i pojawia sie komunikat "awaria układu wspomagania" .Po ponownym uruchomieniu silnika problem znika.Zauważyłem,że problem pojawia się gdy przy ruszaniu wkręcę silnik powyżej 3000 obrotów.Potem zmieniając bieg z 1 na 2 lub z 2 na 3 nagle następuje szarpniecie, zaksztuszenie się silnika i ostatecznie gaśnie silnik i pojawia sie w/w błąd. Jeżeli staram się jeździć w miarę płynnie i na niższych obrotach,nie przyspieszając gwałtownie problem sie nie pojawia???! Może ktos ma jakąś sugestię co to może być?
Próbowałem prześledzić forum ale nie udało mi się odszukać odpowiedzi.
witam koledzy mam focusa 2000r 1,8 tddi disel podczas jazdy zgaśnie i mryga kontrolka od świec odpala z kluczyka od razu i jak jest rozpędzony bez problemu miałem wcześniej awarie alternatora po zmianie nadal świeci kontrolka od ładowanie ładowanie jest bo sprawdzone co to moze być. Prosze o pomoc z góry dziękuje
Model: Focus
Silnik: 1.9 TDI ?????
Rocznik: 2000
focus 1.8 tddi disel kombi jedynka 2000r
kamil880510 09-09-2012, 12:53 Witam wszytskich.
W mojej foczce padla niestety pompa, dokladniej sterownik, po naprawie sterownika znow padl, wiec postanowilem kupic uzywana pompe zamiast bawic sie w regeneracje bo zalezy mi na naprawie najmniejszym nakladem pieniedzy. I mam pytanie, jak poznac ze pompa podpasuje do mojego auta? Wiem ze maja numery, ale jakie nr do jakich podpasuja? Moj ford to pocatek produkcji 1998 ale numerow jeszcze nie dopatrzylem. Z gory dzieki za odpowiedz, pozdrawiam.
kamil880510 11-09-2012, 17:35 Dokladniej chodzi mi o nr pompy 0470004002 wymienic na pompe o numerach 0470504021? Prosze o szybka odpowiedz, z gory dziekuje.
|