Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Wycieraczki - porażka


miq
17-04-2009, 19:50
Witajcie :).
W swoim galaxy od nowosci (czyli odkąd przyjechałem nim z niemiec :)) miałem zamontowane pióra wycieraczek wygięte w łuk. Jako, ze już były starawe, i dodatkowo wkurzało mnie, że nie dochodzą zbyt blisko krawędzi szyby no i nie dochodzą równo tylko wygięte w łuk wymieniłem. Stwierdziłem , że się szarpnę i kupiłem valeo za 140 zł i okazało sie, ze to jakaś porażka :(.
- wycieraczki pierdzą, bez względu na to ile wody na szybie. Stare nawet gdy zdarzyło się włączyć je na suchej szybie były cichutkie.
- trzeba przyznać, ze mimo pierdzenia ścierają bardzo dokładnie
- ale najgorsze jest to, ze gdy przy boku szyby na dole dochodzą ok 3 cm od krawędzi, u góry zostawiają 10 - 15 cm gdzie już nie sięgaja :(

Wycieraczki mam z zaczepem na haczyk, buda mkII rok produkcji 2000.

Czy ten typ tak ma, ze u góry szyba jest/ma być niedotarta? Ograniczenie widoczności, zwłaszcza ze jestem wysoki jest potworne :(. A może są do kupienia pióra wyczieraczek które działaja normalnie? Może ktoś ma link z allegro do sprawdzonego modelu?

cowboy
17-04-2009, 21:37
Niestety zmartwię cię...
Jakieś 8 mies. temu też kupiłem Valeo i był to mój strzał w dziesiątkę! Szyba czysta w całym zasięgu piór.
Próbowałem już tanie zamienniki, droższe Boscha ale z Valeo jestem zadowolony w 100%. A w UK deszczu nie brakuje-pióra mają co robić. Z tyłu mam 2mies. Boscha i już pierdzą i podskakują, ale podejrzewam, że towar był wyprodukowany dawno temu, a wiadomo guma z wiekiem parcieje.
U ciebie może sprężyna za słabo dociska do szyby lub kupiłeś "zleżałe" wycieraczki.

pepero
17-04-2009, 21:39
Dziwne, ja podobnie jak ty zakupiłem w marcu wycieraczki Valeo VM 410 i jak narazie działają rewelacyjnie. Jeśli założyłeś je poprawnie, to musiał ci się trafić jakiś bubel.

miq
17-04-2009, 22:21
No faktycznie zmartwiliście mnie nieco :(. Model który kupiłem to valeo vm 215. Pokombinuje z przekładaniem elementu wchodzącego w haczyk, moze fabrycznie był założony w druga stronę.

A tak z innej mańki - czy kawałek blachy zakończony haczykiem do którego montuje się wycieraczkę macie prosty czy też lekko skręcony (coś na kształt łańcucha dna)? U mnie jest to leciutko skręcone i w tym jeszcze podejrzewam problem.

miq
18-04-2009, 20:42
Może dodam zdjęcie, żeby wskazać w czym drugi problem leży:
http://mikolaj.sloneczko.net/v/Inne/dsc09572.jpg.html

Od strony kierowcy u góry do krawędzi szyby jest jakieś 10 - 15 cm - też tak macie? Jestem wysoki i taki ran zdecydowanie ogranicza widoczność :(

cowboy
18-04-2009, 21:09
Może dodam zdjęcie, żeby wskazać w czym drugi problem leży:
http://mikolaj.sloneczko.net/v/Inne/dsc09572.jpg.html

Od strony kierowcy u góry do krawędzi szyby jest jakieś 10 - 15 cm - też tak macie? Jestem wysoki i taki ran zdecydowanie ogranicza widoczność :(

Hmm, ja mam anglika, u mnie jest mniej tej przerwy (brudnej szyby).
No i moje pióra są płaskie, nie na haczyki, nie wiem jakie ma papero?
Może ten typ piór rzeczywiście jest gorszej jakości, w co trochę wątpię...

Stefano
19-04-2009, 12:39
Może dodam zdjęcie, żeby wskazać w czym drugi problem leży:
http://mikolaj.sloneczko.net/v/Inne/dsc09572.jpg.html

Od strony kierowcy u góry do krawędzi szyby jest jakieś 10 - 15 cm - też tak macie? Jestem wysoki i taki ran zdecydowanie ogranicza widoczność :(
Zdejmij ramię wycieraczki i lekko przestaw w prawo do słupka, najlepiej zatrzymaj ich pracę w takim położeniu najbardziej przysunietym do słupka i wtedy skoryguj. Jak będzie źle leżała po złożeniu na dole to musisz sie pobawić całym mechanizmem, a sciślej przy mocowaniu na wieloklinie przy przekładni silniczka.
Dodano;
Przy odkręcaniu i przestawianiu wieloklinu napędu, zazancz jak było wczesniej, czy zrób fotkę, aby w przypadku niepowodzenia w regulacji, mozna było wrócić do ustawienia fabrycznego.
Pozdr.

jarek78rybnik
19-04-2009, 12:49
Zdejmij ramię wycieraczki i lekko przestaw w prawo do słupka, najlepiej zatrzymaj ich pracę w takim położeniu najbardziej wysunietym do słupka i wtedy skoryguj. Jak będzie źle leżała po złożeniu na dole to musisz sie pobawić całym mechanizmem, a sciślej przy mocowaniu na wieloklinie przy przekładni silniczka.
Pozdr.

witam,ja założyłem do swojego mk1 wycieraczki przeznaczone do ciężarówki daf z firmy bosh i jest super

Stefano
19-04-2009, 13:16
witam,ja założyłem do swojego mk1 wycieraczki przeznaczone do ciężarówki daf z firmy bosh i jest super

No i co że takie załozyłeś,...........poczytaj temat! Nie masz się tu chwalić tylko pomóc.
Autor ma kłopot z martwym polem koło słupka, załozynie jakichkolwiek innych piór nie rozwiazuje jego problemu.
A ja załozyłem od KOMBAJNU i co!?

Jarek G.
19-04-2009, 13:40
Ja mam pióra założone odwrotnie niż na zdjęciu - końcówki piór zadarte do góry.g:~

SAWO04
19-04-2009, 19:35
Tak jak napisał Jarek G masz odwrotnie założone pióra końcówki powinny iść do góry może przez to tak chroboczą.

Stefano
19-04-2009, 20:11
Tak jak napisał Jarek G masz odwrotnie założone pióra końcówki powinny iść do góry może przez to tak chroboczą.
Zmienić trzeba płyn do spryskiwaczy na lepszy i przestaną skrobać i skakać, bo bedzie odpowiedni poslizg.
Pozdr.

miq
19-04-2009, 20:16
Jarek G, nie da się ich inaczej założyć nie niszcząc mocowania. Myślałem, że element mocujący do haczyka da się odwrócić i założyć w druga stronę, niestety zamocowany jest na stałe do wycieraczki. Założenie ich w drugą stronę nie rozwiązuje ani problemu skakania po szybie, ani ich zasięgu, a klips mocujący nie wpada w haczyk.

Stefano dziękuję za sugestię, tak właśnie chciałem zrobić i zrobię. Przymierzałem się już nawet do tego ale ramie wycieraczki zapiekło się na trzpieniu - nie byłem przygotowany więc dałem spokój. Z tym płynem możesz mieć rację - na suchej szybie nie skacze.

Jak zwykle dziękuję za odpowiedzi - już wiem, że tak ma nie być :).


P.S. Ja to mam pecha do tych wycieraczek - właśnie zdechł mechanizm tylnej wycieraczki :/. Silnik działa, bo czuć nacisk na wycieraczkę i czasem ruszy się o kilka cm. Zapewne zaciął.zapiekł się mechanizm wahadłowy. I tak miałem ją rozbierać nie psikało mi na tylną szybę.

lysyG
20-04-2009, 14:54
Faktycznie masz odwrotnie zamontowane. Dziwi mnie fakt, że nie możesz ich założyć prawidłowo - może za mało kombinujesz? W tym momencie ich krawędź jest chyba przekręcona względem płaszczyzny szyby.

GreG_W
20-04-2009, 18:08
... nie da się ich inaczej założyć nie niszcząc mocowania...

a może wystarczy zamienić z prawego ramienia na lewe ?? ;)

korbla
20-04-2009, 20:24
Witam sprawdź czy na wycieraczce nie ma strzałek powinny być i powinny zostać skierowane do góry lub trzpienia niedawno kupowałem do innego auta i faktycznie były strzałeczki nigdy przedtem ich nie widziałem

Stefano
20-04-2009, 20:50
Autorowi chodzi o to jak mi sie wydaje, ze RAMIĘ wycieraczki wychyla sie za słabo, / PATRZ FOTKA / to co te wszystkie rady Wasze o majstrowaniu przy samym piórze, pomogą ?????
Za słabo mu sie wychyla i ma kawał martwego nieoczyszczonego pola na szybie, wiec trzeba poprawić chyba technikę pracy samego mechanizmu wycieraczek, co ???
pozdr.

cowboy
20-04-2009, 22:30
Autorowi chodzi o to jak mi sie wydaje, ze RAMIĘ wycieraczki wychyla sie za słabo, / PATRZ FOTKA / to co te wszystkie rady Wasze o majstrowaniu przy samym piórze, pomogą ?????
Za słabo mu sie wychyla i ma kawał martwego nieoczyszczonego pola na szybie, wiec trzeba poprawić chyba technikę pracy samego mechanizmu wycieraczek, co ???
pozdr.


Pozwól Stefano, że dodam od siebie w celu wyjaśnienia:
Sama regulacja piór na haczykach, lub przestawianie na frezach nic nie da.
Jak przestawisz na frezach, lekko do góry, to będzie ci to martwe pole zbierało, ale samo pióro nie będzie leżało w poziomie (w stanie spoczynku), tylko sterczało lekko na polu widzenia kierowcy.
Pozostaje tylko sam mechanizm wycieraczek na podszybiu.

Kowalu
20-04-2009, 23:28
Ja mam pióra założone odwrotnie niż na zdjęciu - końcówki piór zadarte do góry.g:~
Patrząc na zdjęcie tez wnioskuje ze załozone są odwrotnie i stąd ten problem, jak załozysz tak jak byc powinno czyli końce piór do góry to i ich zasięg sie zwiększy, nie wiem dlaczego nie masz mozliwosci ich odwrócic ale pióra muszą byc zamontowane w kształt litery U i dopiero wtedy kombinowac jak to nie pomoze

Stefano
20-04-2009, 23:47
Pozwól ...................
Pozostaje tylko sam mechanizm wycieraczek na podszybiu.
Tak własnie i tutaj dochodzimy do sedna sprawy, trzeba tak przestawić aby był wiekszy ruch tej wlasnie strony, jest tam niewielka możliwość na mocowaniu obudowy tulejki do karoserii, tak aby ta mała dzwigienka w połowie ruchu swojego ramienia, była pod katem zblizonym do 90 st., to jest nie bardzo nieosiagalne, ale trzeba jak najblizej w to celować. Takie przestawienie w zdecydowany sposób powinno pomóc. Trzeba zabaczyc też w jakim miejscu zatrzymuję sie mechanizm silnika, to główne ramię Chodzi tez o to aby ustawić tą malą dźwignię pod spodem tak, aby wykonywała troszkę większe ruchy ośka wycieraczki i pózniej dopiero zamocować na niej ramię,
A moze ktoś musiał wczesniej sie tym bawić i żle skęcił cały mechanizm wycieraczek?
Ciezko mi jest tak tutaj bez auta to wytłumacvzyć.
Temat tego ustawiania jest troche skomplikowany, ale cel jak najbardziej osiagalny, przerabiałem i przemysliwałem to kiedys az kilka godzin, ale osiągnąłem co trzeba, no i satysfakcję.

miq
21-04-2009, 07:11
1. Sprawdzę czy nie ma strzałek
2. spróbuję zamienić lewą z prawą

To moze rozwiązać problem skakania wycieraczki, ale ich zasieg - już wydaje mi się tylko to co pisze stefano. Pogrzebię, dam znać :).

jblack
21-04-2009, 07:15
witam a moze dorobisz sobie cos takiego do mehanizmu wycieraczek troche dluzsze ramie tak jak na tym zdjeciu to jest okolo 110mm i jesli sie nie myle to jest mechanizm od aero i beda zbieraly do samego konca niewiem jak jest dluga ta czesc orginalnie w twoim przypadku,ja tez mialem problemy z wycieraczkami dokupilem dwa ramienia plus aero wycieraczki i jest teraz super zaraz zrobie fotke to wysle tu jest zdjecie z ta dluzsza czescia http://cgi.ebay.de/WISCHERGESTANGE-VW-SHARAN-FORD-GALAXY-SEAT-ALHAMBR_W0QQitemZ280335823905QQcmdZViewItemQQptZAu toteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item280335823905&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A10%7C39%3A1%7C240%3A1318

Kowalu
21-04-2009, 07:28
witam a moze dorobisz sobie cos takiego do mehanizmu wycieraczek troche dluzsze ramie tak jak na tym zdjeciu to jest okolo 110mm i jesli sie nie myle to jest mechanizm od aero i beda zbieraly do samego konca niewiem jak jest dluga ta czesc orginalnie w twoim przypadku,ja tez mialem problemy z wycieraczkami dokupilem dwa ramienia plus aero wycieraczki i jest teraz super zaraz zrobie fotke to wysle tu jest zdjecie z ta dluzsza czescia http://cgi.ebay.de/WISCHERGESTANGE-VW-SHARAN-FORD-GALAXY-SEAT-ALHAMBR_W0QQitemZ280335823905QQcmdZViewItemQQptZAu toteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item280335823905&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A10%7C39%3A1%7C240%3A1318

Kolego, ty tez masz źle załozone te pióra. Konce tych piór muszą isc do góry a nie na dół. Mysle ze to jest wasz główny problem z ich zasięgiem i proponuje załozyc je najpierw poprawnie a dopiero bawic sie w regulacje

miq
21-04-2009, 07:35
Kowalu, wycieraczki mam proste, wiec jakiekolwiek ich założenie nie zmieni ich wysięgu, może jedynie zmienić zasięg.

Kowalu
21-04-2009, 07:39
Kowalu, wycieraczki mam proste, wiec jakiekolwiek ich założenie nie zmieni ich wysięgu, może jedynie zmienić zasięg.

To trzeba było tak od razu. Wiec masz pióra nie od galaxy, a ja sie produkuje, u mnie tak to wygląda tyle ze odwrotnie bo to anglik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/001477b2a699d6cf.html

jblack
21-04-2009, 07:47
tak wiem ze sa zle ale ja mam stary mechanizm i jak go szlak trafi to wtedy kupie sobie orginalny do aero wycieraczek ale narazie dobrze chodza i z prawej jak i zlewej mam moze gdzies okolo 10 cm gdzie nie siegaja wycieraczki i mi to wystarcza jak kiedys bylem w serwisie to mi to powiedzieli ze troszeczke sie roznia te mechanizmy ,jeslichodzi o aero a normalne wycieraczki niechcial mi powiedzies na czym polega ta roznica ale napewno jest ,podejrzewam ze chodzi o to ramie ktore jest troche dluzsze w tym linku co podalem wyzej

miq
21-04-2009, 10:23
Hmm chyba mi wczoraj nie poslalo posta :/
Pokombinuje z wycieraczkami ale sendo zapewne w tym co pisze Stefano.

P.S. Ja to chyba nie powinienem mieć wycieraczek - dziś w drodze do pracy przestały pracować w ogóle :/. Nic to, wrócę, będę dłubał.

lysyG
21-04-2009, 13:52
Powtarzam - sprubój je odwrócić bo masz założone do góry nogami.

Kowalu
21-04-2009, 21:20
Powtarzam - sprubój je odwrócić bo masz założone do góry nogami.

Przecież napisał w któryms poscie ze ma załozone proste pióra, wiec nic nie da jak je odwróci, i tak mu dalej nie dojdą, wydaje mi sie ze wygięte doszły by ciut dalej ale i tak nie rozwiąże to problemu wiec pozostaje pokombinowac jak pisał Stefano

cowboy
21-04-2009, 22:39
Co prawda to mondeo, ale tez chodzi o podobny problem:

http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22584&highlight=wycieraczki+przer%F3bka

przejrzyj sobie fotki. Wiem, że to już duża modernizacja, ale jak ci się nie uda przestawiając na mechanizmach, możesz zastanowić się nad tym.
pozdr.

miq
21-04-2009, 23:02
Aż tak szalał nie będę :D.
Rację miał kolega Stefano - odkręcenie ramion i obrót ich o ok 5 stopni względem bolca mocującego rozwiązało sprawę duzego martwego pola. Łyżka dziegciu - wycieraczka w stanie spoczynku zachodzi wyżej na szybę, jednak to nie przeszkadza w jeździe i nawet na to nie zwracam uwagi. Powodem niedziałania przednich wycieraczek na szczęscie był tylko spalony bezpiecznik.

Przy okazji naprawiłem wycieraczkę tylnią i tylni spryskiwacz - spryskiwacz okazało sie działa, ale pryskał na ziemię, za to z wycieraczką chwilę się bawiłem - rozebranie całego mechanizmu silnika razem z silnikiem, we dwójkę siłowanie z zapieczonym mechanizmem, czyszczenie, oliwienie i bangla jak talala :D. W środku było jakieś gęste mazidło, ja po przeczytaniu kilku postów na forum zdecydowałem się na olej do smarowania łańcuchów rowerowych - zresztą jako jedyny był w stanie spenetrować zakamarki.

Aha - zamieniłem miejscami wycieraczkę lewą z prawą, tak aby skierować ją tak jak sugerowano - wciąż skacze :D, ale już zdecydowanie mniej.

Dziękuję wszystkim za pomoc, w razie potrzeby służę pomocą z opisem rozbioru mechanizmu tylnej wycieraczki :).

Kowalu
21-04-2009, 23:47
...w razie potrzeby służę pomocą z opisem rozbioru mechanizmu tylnej wycieraczki :).
moze ja bym skorzystał jesli mozna, tez mi sie blokuje a spryskiwacz pryska ledwo co, ale jakos nie mam weny zeby sie za to zabrac, moze jak całkiem przestanie działac to mnie zmobilizuje:). Opis jak najbardziej sie przyda:one:

miq
22-04-2009, 00:35
Mnie też się blokowała, a przestała działać z dnia na dzień. A zrobić warto, bo odwlekając możesz spalić silnik :(.

- Ściągamy plastik z tylnej klapy u mnie do zdjęcia zaślepki na wysokości tylnich świateł, pod nimi dwa wkręty - trochę powyginac trzeba, bo dodatkowo pokrycie mocowane jest na kilku zatrzaskach.
- Ściagamy tylnią wycieraczkę - osłona głowicy wycieraczki na zatrzask, nakrętka, wd40, zeby wycieraczka odpuściła i zeszła z wielowypustu - tu trzeba delikatnie, a mocno, żeby nie rozwalić tylnej szyby.
- Następnie odczepiamy węzyk doprowadzający wodę, wyciągamy kostkę, trzy śruby mocujące mechanizm do klapy i trzymamy go w ręce.
- w kolejnym kroku przydaje sie komplet bitów tesco kupiony za 1.5 zł w promocji - obudowa mechanizmy zakręcona jest śrubami z gwiazdką malutką (średnica ok 1,5 mm, niestety nie wiem jak się podaje rozmiary takich śrub), delikatnie, pod spodem znajduje się delikatna uszczelka.
- tu ja rozebrałem jeszcze element doprowadzający wodę na zewnątrz - wszystko na wcisk, długa tuleja podobna do wkłądu do długopisu od wewnątrz zakończona kranikiem na który nachodzi rurka doprowadzająca wodę, spryskiwacz od zzewnątrz.
- ściągamy obudowę silnika i wyciągamy wirnik - krok niestety konieczny, w środku znajduje się przekładnia ślimakowa, więc jeżeli nie wyciągniemy nie poruszamy sobie za bardzo ramieniem :).
- czyszczenie, smarowanie, rozruszanie, skręcenie silnika, test poprawności działania i skręcenie całości.

Voila :) działa.

Kowalu
22-04-2009, 16:54
Mnie też się blokowała, a przestała działać z dnia na dzień. A zrobić warto, bo odwlekając możesz spalić silnik :(.

- Ściągamy plastik z tylnej klapy u mnie do zdjęcia zaślepki na wysokości tylnich świateł, pod nimi dwa wkręty - trochę powyginac trzeba, bo dodatkowo pokrycie mocowane jest na kilku zatrzaskach.
- Ściagamy tylnią wycieraczkę - osłona głowicy wycieraczki na zatrzask, nakrętka, wd40, zeby wycieraczka odpuściła i zeszła z wielowypustu - tu trzeba delikatnie, a mocno, żeby nie rozwalić tylnej szyby.
- Następnie odczepiamy węzyk doprowadzający wodę, wyciągamy kostkę, trzy śruby mocujące mechanizm do klapy i trzymamy go w ręce.
- w kolejnym kroku przydaje sie komplet bitów tesco kupiony za 1.5 zł w promocji - obudowa mechanizmy zakręcona jest śrubami z gwiazdką malutką (średnica ok 1,5 mm, niestety nie wiem jak się podaje rozmiary takich śrub), delikatnie, pod spodem znajduje się delikatna uszczelka.
- tu ja rozebrałem jeszcze element doprowadzający wodę na zewnątrz - wszystko na wcisk, długa tuleja podobna do wkłądu do długopisu od wewnątrz zakończona kranikiem na który nachodzi rurka doprowadzająca wodę, spryskiwacz od zzewnątrz.
- ściągamy obudowę silnika i wyciągamy wirnik - krok niestety konieczny, w środku znajduje się przekładnia ślimakowa, więc jeżeli nie wyciągniemy nie poruszamy sobie za bardzo ramieniem :).
- czyszczenie, smarowanie, rozruszanie, skręcenie silnika, test poprawności działania i skręcenie całości.

Voila :) działa.
Dzieki:one: mysle ze pobawie sie jak tylko znajde dłuzszą chwile, a tak wogóle to ile Ci to wszystko zajęło czasu?

miq
22-04-2009, 18:03
ok 2 - 3 h z latarką w rękach, bo brat zabrał lampkę garażową :D

gorny7
22-04-2009, 20:10
miałem zamontowane pióra wycieraczek wygięte w łuk.

założyleś proste po drugie te wycieraczki VM 215 maja wymiary 680 jedna i 650 druga
a więc przekladanie z jednej strony na druga wiąze się ze zmianą widoczności albo pasażera albo kierowcy(jakie dlugości miały poprzednie)

ja mam wygięte w łuk tzw banany ale obydwie orginalne mają po 700mm
proste 700 nachodza na plastik dlatego przy zmianie tez będę kupowal 700 wygięte
mam model MKII tez z haczykami

lysyG
22-04-2009, 20:50
KOWALU sprawdź czy w związku ze słabym sikaniem tylnego spryskiwacza nie rozłączył ci się przewód od tegoż spryskiwacza -przy twojej lewj stopie (pod wytłumieniem) - jeżeli to ty jesteś kierowcą

miq
22-04-2009, 20:55
założyleś proste po drugie te wycieraczki VM 215 maja wymiary 680 jedna i 650 druga
a więc przekladanie z jednej strony na druga wiąze się ze zmianą widoczności albo pasażera albo kierowcy(jakie dlugości miały poprzednie)
[QUOTE]

Wiem, zauważyłem, ze mają różną długość, faktu, ze są krótsze na szybie nie widzę, przeszkadzało mi duze martwe pole.

[QUOTE=gorny7;1145669]
ja mam wygięte w łuk tzw banany ale obydwie orginalne mają po 700mm
proste 700 nachodza na plastik dlatego przy zmianie tez będę kupowal 700 wygięte
mam model MKII tez z haczykami

Raz, że nie znalazłem wygiętych w łuk, a dwa łuk z boku mi przeszkadzał :).

Kowalu
23-04-2009, 06:55
KOWALU sprawdź czy w związku ze słabym sikaniem tylnego spryskiwacza nie rozłączył ci się przewód od tegoż spryskiwacza -przy twojej lewj stopie (pod wytłumieniem) - jeżeli to ty jesteś kierowcą

U mnie chyba bedzie szło po stronie pasazera bo kierowca siedzi po innej stronie niz u Ciebie ale wydaje mi sie ze jakby było rozłączone to wogóle by nie psikało i w srodku było by czuc płyn, dlatego stawiam na to ze cos sie przytkało z tyłu

Stefano
23-04-2009, 08:31
Mam tutaj w tym temacie taka prośbę;
czy mógłby ktoś z szanownych kolegów wkleic fotki z ustawieniem fabrycznym pozycji cięgieł napędu, a szczególnie w zbliżeniu, ustawienie wajchy napedu silnika / tej krótkiej na wieloklinie, klucz 13 mm / w połozeniu '0', spoczynkowej.
Chodzi mi napęd; model MK2 ze starymi wycieraczkami, tymi 'pogietymi' i model MK2 z wycieraczkami typu "AeroTwin".
Pomoze nam to bardzo w ostatecznym rozwiazaniu tematu.
Dziękuje i pozdrawiam.

jblack
23-04-2009, 09:56
postaram sie wkleic ale dopiero wprzyszlym tygodniu jak bede wymienial filtr kabinowy bo wtedy bede mial co nieco rozebrane i dobry dostep do calego mechanizmu wycieraczek mam MKII ale orginalnie byly zalozone strare wycieraczki ale je wywalilem i zalozylem aero kpl oprocz mechanizmu

Stefano
23-04-2009, 21:37
postaram sie wkleic ale dopiero wprzyszlym tygodniu jak bede wymienial filtr kabinowy bo wtedy bede mial co nieco rozebrane i dobry dostep do calego mechanizmu wycieraczek mam MKII ale orginalnie byly zalozone strare wycieraczki ale je wywalilem i zalozylem aero kpl oprocz mechanizmu
Czekam równiez na taka właśnie fotkę jak jak w twiom przypadku, po zmianie na AeroTwin i co nie zderzają się pióra przy składaniu?
pozdr.

MaRsy
27-04-2009, 22:26
A ja mam odwrotnie niż wywołujący temat kolega, na czerwono zaznaczyłem maksymalne wychylenie, dla mnie OK, ale żona się burzy ;)

Podglądam inne Galaktyki i ustawienie spoczynkowe jest identyczne, ze śladów na szybie widać że prawa wycieraczka dochodzi równolegle do prawej krawędzi szyby, czyli to nie może być raczej przestawienie zamocowania...
Pewnie coś głębiej w mechanizmie, jak to zbadać?

Klaif
02-07-2009, 17:49
co namierzył już ktoś różnice w mechanizmach??? tak słyszałem coś o przyszłym tygodniu... no ale jako usprawiedliwienie przyjmuję że każdy kolejny jest przyszły :P
no ale to już 3 miechy chyba :P:064:
__________________________________
ps nie doczekałem się kopiłem vaelo... dla innych pragnę zauważyć że "bananki" "rogale" na zwykle uchwyty są do roczników od 1996-2002
czyli skazanie na bosch'a bo vaelo robi proste.
.
.
.

jblack
02-07-2009, 18:33
witam wszýstkich ale nie mialem czasu bo pogoda byla do kitu a nie mam garazu i jeszcze syn mi sie urodzil to dopiero nie mam czasu ale miezylem to ustrojstwo i to ramie jest krotsze niz to co podalem wczesniej wiec tak jak myslalem musi byc ono dluzsze i wtedy nie bedzie problemow z wycieraczkami aero i beda pracowaly od poczatku szyby az do konca

Klaif
02-07-2009, 21:56
LAAAAAA to faktycznie. ostro gratulacje SYNA!!! ale pocieszę CIEBIE później będzie jeszcze gorzej z czasem :/
ale dzięki zapomniałem że wymiar aero miałeś podane... DZIEK!!! :D

RafałB
29-09-2009, 10:09
Przymierzam sie do zmiany piór wycieraczek przednich,idzie jesień i wiadomo jaka pogoda,a mam już kiepskie.Co polecacie,jakiej firmy,gdzie kupowaliście do MK2?Jade dziś do InterCarsu może coś dobiore...

Kowalu
29-09-2009, 15:22
Osobiscie polecam bosha. Wczesniej bawiłem sie w wymiane samych gumek ale to strata czasu bo efekt mizerny, ponad rok temu kupiłem bosha i do dzis scierają jak nowe

RafałB
30-09-2009, 08:59
Kupiłem wczoraj w InterCarsie oryginały Boscha AeroTwin do MK2 Galaxy,Audi,Seat i VW.Pięknie scierają,kosztują nie mało bo zapłaciłem ok.100zł za obie,ale warto.Nie ma jak oryginał.

amocox
30-09-2009, 09:28
A ja osobiście polecam polską produkcję czyli Motgum. Jutro jadę po nie.Miałem wcześniej w poprzednich samochodach i bardzo sobie chwalę.
Co do Boshów mam troszkę odmienne zdanie.
Pozdr,

RafałB
30-09-2009, 09:42
No chyba nie powiesz że AeroTwin Bosha jest ZŁY? ;) Wczoraj jak je brałem porównałem z jakimś tanim zamiennikiem za 30zł....masakra :P

danielp
30-09-2009, 15:34
Ja tylko raz kupiłem inne niż oryginalne i były beznadziejne. Oddałem je po 1 dniu, były to wycieraczki firmy Champion, nie dużo tansze niz oryginały, za to dużo gorsze.
Muszę przyznać, że kiedyś mialem doczynienia z Motgum, jeszcze za czasow Escorta i bylem bardzo zadowolony. Kto wie czy następnym razem nie wypróbuje, jak kupowalem ostatni komplet to nie znalazlem Motguma do mojego auta - teraz widzę, że są i to 2x tańsze niż BOSCH.

kitekkaka
01-05-2011, 18:06
Mam problem z przednimi wycieraczkami. Dochodzą wolno tylko do połowy i stają.

Jarek G.
01-05-2011, 18:39
Mistrzu, nie leń się. Użyj szukajki i to szybko zanim adm. nie zamknie ci temat.
Temat wałkowany wielokrotnie. :diabel2:

Pacific tdi
01-05-2011, 21:10
Miał tam kolega forumowicz zbadać temat z tym mechanizmem, by porównać stary i nowy. I nie możemy sie doczekać.
Mam wycieraczki stary typ (banany) i chce założyć Aero, czyli zmienić ramiona i pióra.
Czy faktycznie mechanizm jest inny czy tylko inaczej ustawiony?

ferdek1962
02-05-2011, 10:29
Ja tylko raz kupiłem inne niż oryginalne i były beznadziejne. Oddałem je po 1 dniu, były to wycieraczki firmy Champion, nie dużo tansze niz oryginały, za to dużo gorsze.
Muszę przyznać, że kiedyś mialem doczynienia z Motgum, jeszcze za czasow Escorta i bylem bardzo zadowolony. Kto wie czy następnym razem nie wypróbuje, jak kupowalem ostatni komplet to nie znalazlem Motguma do mojego auta - teraz widzę, że są i to 2x tańsze niż BOSCH.

http://allegro.pl/listing.php/search?string=wycieraczki+Motgum+galaxy&category=0&order=t&price_from=&price_to=

ED1970
02-05-2011, 20:21
Mogę co nieco powiedziec w sprawie trwałości gum w wycieraczkach.Rok temu zakupiłem komplet Bocha i po 3 miesiącach nadawały się w śmietnik , totalna klapa , koszt 150zl.Na jesieni poprzedniego roku kolega który jest przedstawicielem firmy Wurth zaproponował mi wymianę samych gum .Po przejachaniu 10 tys km w dalszym ciagu spełniaja swoją rolę w bardzo zadawalającym stopniu.Wymiana dziecinnie prosta i koszt okolo 45 zl

Jarek G.
03-05-2011, 09:35
Panowie, ja dwa razy w roku kupuję same gumy, trochę lepszą taniznę - 10 zł. za komplet, sam wymieniam - 10 minut roboty i jeżdżę cały rok bez problemów i beż Boscha za 170 zeta.
Pozdro. :one:

Pacific tdi
03-05-2011, 15:16
Czy wie ktoś coś w mojej sprawie? Czy wystarczy wymienić same ramiona , czy mechanizm jest inny przy aero?

adri
03-05-2011, 16:18
Czy wie ktoś coś w mojej sprawie? Czy wystarczy wymienić same ramiona , czy mechanizm jest inny przy aero?

Ja wymieniłem same ramiona,wszystko pasuje, tylko trzeba troche pokombinować z ustawieniem żeby się nie zderzały przy powrocie,ramie po stronie kierowcy mam nieco wyżej.Ramiona kupiłem na allegro za 100 zł.

adri
05-05-2011, 18:50
Na kilka próśb wstawiam zdjęcia po wymianie ramion,przepraszam za nieciekawą jakość ,są to foto z telefonuj,tak jak pisałem jedno z ramion jest troche wyżej ale w niczym to nie przeszkadza.

Pacific tdi
05-05-2011, 20:38
Że jedno wyżej nie przeszkadza. Ważne że masz kolorek taki ładny jak mój- z perłą.

devaluator
07-05-2011, 11:20
swoje spiłowałem u ślusarza... na 9mm

Pacific tdi
07-05-2011, 23:01
swoje spiłowałem u ślusarza... na 9mm
Czy mógłbyś jaśniej co tam piłowałes?

adri
07-05-2011, 23:20
Czy mógłbyś jaśniej co tam piłowałes?

Kolega "devaluator" ma mk1 więc chyba chodzi mu o zaczepy "U" które spiłował jak się nie myle z 12mm na 9mm

ryju1468
08-05-2011, 04:46
witam

ja tak samo pilowalem zaczep z 12mm/9, (aero twin)wycieraczki stare lepiej scieraly niz te nowe,nowe nie scieraly w kazdym miejscu i je delikatnie prostowalem teraz jest dobrze

BBK66
13-05-2011, 05:48
Mogę co nieco powiedziec w sprawie trwałości gum w wycieraczkach.Rok temu zakupiłem komplet Bocha i po 3 miesiącach nadawały się w śmietnik , totalna klapa , koszt 150zl.Na jesieni poprzedniego roku kolega który jest przedstawicielem firmy Wurth zaproponował mi wymianę samych gum .Po przejachaniu 10 tys km w dalszym ciagu spełniaja swoją rolę w bardzo zadawalającym stopniu.Wymiana dziecinnie prosta i koszt okolo 45 zl

daj namiar czego szukać z firmy Wurth-symbol,typ. ew.może lekka podpowiedz jak zabrać się za to, moje 190zł marki Bosch mażą szybe już po 4 miesiącach-to jest chore

szantis
15-05-2011, 18:34
daj namiar czego szukać z firmy Wurth-symbol,typ. ew.może lekka podpowiedz jak zabrać się za to, moje 190zł marki Bosch mażą szybe już po 4 miesiącach-to jest chore

Pewnie chodzi o to ....
http://allegro.pl/wurth-super-jakosc-wymienne-gumki-wycieraczki-i1569760111.html

gorny7
15-05-2011, 20:49
Cytat:
Napisał BBK66 Zobacz post
daj namiar czego szukać z firmy Wurth-symbol,typ. ew.może lekka podpowiedz jak zabrać się za to, moje 190zł marki Bosch mażą szybe już po 4 miesiącach-to jest chore
Pewnie chodzi o to ....
http://allegro.pl/wurth-super-jakosc...569760111.html
BBK66 masz stary model wycieraczek czy nowy?
ja mam stary i mam orginały Boscha (banany) nr 532 (93 397 001 532) takie
http://moto.allegro.pl/wycieraczki-bosch-twin-sharan-alhambra-galaxy-i1599443324.html
i na nie nie narzekam wcześniej próbowałem zmieniać gumki próbować innych marek
I stwierdziłem że tylko orginały ..
dlaczego- przy zakupie samych gumek lub zwykłych wycieraczek sa one węższe
( odległość od szyby do pióra) i delikatniejsze,
ramie w galaxy dość mocno naciska na te gumki i bardzo kładą się na szybie przy ściąganiu a nawet po pewnym czasie może dojść do porysowania szyby.
Jeżeli ktoś ma orginały i gumki lub inne wycieraczki niech sobie porówna je dokładnie to wszystko będzie widać lub spojrzy z boku jak leża na szybie. A orginały banany do starszych modeli ok 110zł i nie widzę z nimi problemu

BBK66
18-05-2011, 18:40
mam nowy model,podpowiedzieli mi żeby obrócić gumki,chmmmm,narazie ok ciekawe na jak długo??

jblack
18-05-2011, 22:23
w nowych modelach jest inny mechanizm kiedys o tym pisalem ramie jedne ma jesli sie nie myle 11ocm i tylko sie tym roznia ,chodzi mi o mechanizm ten ktory napedza silniczek

no_fear
23-08-2013, 09:40
próbował ktoś zakładać dłuższe pióra niż 700mm (płaskie) ?
wydaje mi się, że 710mm spokojnie wejdzie...a może i więcej :027:

W każdym aucie zakładałem dłuższe niż zalecał producent (byle o nic nie haczyło) i byłem zadowolony :wink:

tyger
05-03-2014, 21:39
http://allegro.pl/teflonowe-wycieraczki-vw-sharan-touran-golf-galaxy-i3949645403.html
Ktoś testował ????

tyger
17-03-2014, 18:24
Tak własnie i tutaj dochodzimy do sedna sprawy, trzeba tak przestawić aby był wiekszy ruch tej wlasnie strony, jest tam niewielka możliwość na mocowaniu obudowy tulejki do karoserii, tak aby ta mała dzwigienka w połowie ruchu swojego ramienia, była pod katem zblizonym do 90 st., to jest nie bardzo nieosiagalne, ale trzeba jak najblizej w to celować. Takie przestawienie w zdecydowany sposób powinno pomóc. Trzeba zabaczyc też w jakim miejscu zatrzymuję sie mechanizm silnika, to główne ramię Chodzi tez o to aby ustawić tą malą dźwignię pod spodem tak, aby wykonywała troszkę większe ruchy ośka wycieraczki i pózniej dopiero zamocować na niej ramię,
A moze ktoś musiał wczesniej sie tym bawić i żle skęcił cały mechanizm wycieraczek?
Ciezko mi jest tak tutaj bez auta to wytłumacvzyć.
Temat tego ustawiania jest troche skomplikowany, ale cel jak najbardziej osiagalny, przerabiałem i przemysliwałem to kiedys az kilka godzin, ale osiągnąłem co trzeba, no i satysfakcję.

Stefano czy to chodzi o te dźwigienki. Ja mam problem z prawą wycieraczka która uderza o słupek tak jak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=xJI0k5kaIpw&feature=youtu.be Czy jak obrócę o 180 stopni dźwigienkę nr.1 pokazaną na zdjęciu to coś się zmieni

Stefano
17-03-2014, 18:47
Odwrócenie dżwigni nic nie da, załóż sobie ramiona i pióra AeroTwin i masz po kłopocie.

tyger
18-03-2014, 15:29
Dzięki Stefano za zainteresowanie moim problemem ale inwestycja i kupno drugich ramion pod pióra AeroTwin chyba nie rozwiąże mojego problemu. Problem chyba leży w tym że mój mechanizm ma luzy, prawdopodobnie powycierały się te plastikowe jabłka. Chyba że te ramiona pod pióra AeroTwin mają inną długość i są inaczej ułożone to wówczas może by podmiana pomogła z tym że musiał bym od kogoś pożyczyć na moment i zobaczyć żeby niepotrzebnie kasy nie wyrzucać w błoto.
W załączeniu pokazuje film na którym widać gdzie są te luzy
Pozdrawiam

https://www.youtube.com/watch?v=UyjkTp3Mo5E&feature=youtu.be

bartixr
18-03-2014, 17:07
problem napewno jest w luzach na trzpieniach mocowania ramion.
miaem ten kopot.
tuljeka była kompletnie wytarta do zera i ramie na pierwszej prędkoci mocno niedochodzio do skraju a na wysokeij waliło jak u ciebie w słupek.

kup nowy mechanizm - chińczyka.
nasmarujesz i 3-4 lata podziała.

Znaleźc sprawna uzywkę nie da się praktycznie.

tyger
18-03-2014, 17:10
problem napewno jest w luzach na trzpieniach mocowania ramion.
miaem ten kopot.
tuljeka była kompletnie wytarta do zera i ramie na pierwszej prędkoci mocno niedochodzio do skraju a na wysokeij waliło jak u ciebie w słupek.

kup nowy mechanizm - chińczyka.
nasmarujesz i 3-4 lata podziała.

Znaleźc sprawna uzywkę nie da się praktycznie.

Tam są dwie tulejki jedna na dole druga u góry. Nie da się tego naprawić np nawiercić i wytoczyć nowe

jarekft
18-03-2014, 18:10
Witam a ja Panowie jestem po naprawie zatartego trzpienia wycieraczki i powiem jedno luz jaki masz tyger w porównaniu z moim to pikuś .Mi wycieraczki po zamontowaniu i skręceniu aż blokowały się o słupki ,poradziłem sobie z tym w taki sposób jak było gdzieś na forum opisane mianowicie.
zdjąłem pióra i zacząłem włączać wycieraczki najpierw na 1-szym biegu i stop sprawdzałem czy po wyłączeniu trzpienie się trochę poruszą tzn jak masz założone pióro i wyłączysz wycieraczki to one jeszcze troszkę się składają,potem dałem im się wyszaleć włączając max bieg troszkę popsikałem olejkiem na trzpienie i po około 2-3min wyłączyłem nie wyłączając stacyjki odczekałem z 10 sek i ponownie na 1 bieg i stop wyłączyłem wycieraczki i stacyjkę . Stojąc twarzą do auta założyłem pierw lewą wycieraczkę sugerując się tym (dinksem) na szybie wycieraczkę ustawiłem idealnie na nim ,nie przed nie za skręciłem na sztywno i znowu na 1 bieg i stop zatrzymała się z 2-3mm przed dinksem potem prawa ustawiona tak że prawie dotykała lewej po takim zabiegu działają idealnie jak dla mnie, nie wiem czy coś dała taka procedura czy jak bym założył od razu na sztywno z tymi ustawieniami też by tak było mi pomogło więc może warto spróbować

tyger
18-03-2014, 18:18
jarekft ja nie mam problemu zatartym trzpieniem tylko z jego luzem. Mi wycieraczka napiernicza o słupek. Na sucho i na I biegu tego nie ma ale na mokro z poślizgiem i wysokim biegu uderza aż uszy więdną przy dłuższej jeździe w deszczu.

bartixr
18-03-2014, 19:35
Tam są dwie tulejki jedna na dole druga u góry. Nie da się tego naprawić np nawiercić i wytoczyć nowe

wszystko się da..
tylko czy znajdziesz taki mosiądz.. i czy roztoczysz go na wymiar ?
trzpien pewnie ma mega wżery , ktore będą korodowac dalej..
Zależy ile lat jescze bedzie tym wozem przemeiszczal sie, jak dlugo, to kup nowy mechanizm.

tyger
18-03-2014, 21:08
I tak chyba zrobię. Z tym że nowy mechanizm kosztuje 200 zł Oj boli boli

bartixr
19-03-2014, 07:53
200 zl za nowy mechanizm to duzo ? :O

to raptem 2 butelki whisky :)
albo 40 litrw ropy..

wojtekn
19-03-2014, 11:58
Z tym że nowy mechanizm kosztuje 200 zł Oj boli boli

To co ty powiesz jak oryginalny to ponad 2000 tys. zł :?:
Nadal twierdzisz że 200 zł to dużo :?: :027:

tyger
24-03-2014, 17:54
Mechanizm podmieniłem i ramię też a wycieraczka jak naparzała tak naparza dalej. Już mi ręce opadają i nie mam pomysłu co dalej. Mechanizm znalazłem od sharana po lifcie. I tu informacja dla potomnych posiadaczy galaxy. W przypadku takowej podmiany trzeba się liczyć z tym że wtyczka od silnika wycieraczek galaxy MK II jest inna niż ta co jest w silniczku wycieraczek od sharana po lifcie. Udało mi się podmienić silnik i można było przełożyć cały mechanizm. Ta metalowa część http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1210&pictureid=6179która w mechanizmie sharana jest dłuższa od tego co jest w galaxy. W przypadku takowej podmiany, wycieraczki i cały mechanizm blokuje się, ponieważ mechanizm wykonując obroty zapiera się o prawe nadkole. Wiec lipa z podmianek takowej część i jak szukać mechanizmu to jedynie takiego który siedział wcześniej w galaxy to wtedy unikniecie takich problemów z przekładką . Ale tak jak już wcześniej pisałem po całe tej mojej j przeróbce to znacz po podmianie silniczka dalej moja wycieraczka naparza o słupek pomimo tego że dzisiaj podmieniłem ramie wycieraczki od nowego typu. Zastanawiam się jeszcze czy jest możliwość pokombinować przy ustawieniach na ramieniu co bezpośrednio łączy się z silnikiem. Może macie jakiś pomysł ???? Może zamiana wycieraczki z 700cm na 600cm coś by pomogło. Może silnik ma jakieś luzu lub moja fura dostała takiego strzała w bok że się buda przekrzywiła. Nadmieniam że po wymianie mechanizmu luzy na wieloklinie zniknęły.

Znalazłem ten post w temacie ,, Zderzające się wycieraczki" i może tu tkwi cały problem ??
Ja ostatnio wymieniałem cały mechanizm do wycieraczek. Miałem przejścia z tymi wycieraczkami, tzn uderzały o siebie. W moim przypadku źle przykręciłem mocowanie do silnika wycieraczek. Ważne jest aby ta blaszka, która kręci się na silniku była ustawiona w odpowiednim miejscu. objaw był taki że jedna z wycieraczek zamiast zatrzymywać się na dole szyby lekko się unosiła i nie szło jej ustawić. Dopiero ustawienie na silniku pomogło. Jeszcze zwróćcie uwagę czy wycieraczki równo wam dochodzą przy słupkach, jeśli nie to bankowo musicie je na silniku ustawić.

No i teraz się zastanawiam w jakim położeniu ma być ta blaszka bo u mnie jest tak jak na załączonych zdjęciach

ps. fotki pokazane obrazują oryginalny mechanizm od mojego galaxy nie od sharana który mam obecnie załozony

bartixr
24-03-2014, 20:58
zacznijmy od podstaw. wogole to ktrórą wycieraczkę masz wyżej w stanie spoczynku - od kierowcy czy pasażera ?

tyger
25-03-2014, 05:28
Od kierowcy jest wyżej od pasażera leży na samym dole opiera się o plastikową kratkę.
Jeszce jedna rzecz mnie zastanawiam\. U mnie na mim mechaniźmie nie ma żadnych ograniczników przy silniczku a w sharanie tak jak na załączonym zdjęciu są te ograniczniki. Jaką rolę pełnią podczas pracy całego mechanizmu ??

Stefano
25-03-2014, 23:10
To co widzę na fotkach to mechanizm jest dobrze ustawiony. Krótka dźwignia z osi silnika ma sie pokrywać w jednej lini z tą długą listwą napędzającą lewą wycieraczkę.
Jesli się zderzają pióra pomimo takiego ustawienia, należy na prawym ramieniu przesunąć mocowanie-zaczep wycieraczki w prawą stronę, czyli delikatnie skrócić zasięg.
Mocowanie jest tylko zaciśniete, więc trzeba odgiąć delikatnie obydwa uszka i przesunąć postukująć ze 2-3 cm. Póżniej zacisnać w imadle na nowym miejscu i dokładnie zamalować porządną farbką.

tyger
28-03-2014, 05:34
One nie zderzają się piórami tylko prawa wali o słupek. Przesunięcie mocowania ramienia w niczym nie pomogło.

bartixr
28-03-2014, 06:08
jakieś cuda piszesz ...
nagraj filmik i wrzuć na YT.

tyger
28-03-2014, 10:02
jakieś cuda piszesz ...
nagraj filmik i wrzuć na YT.
Proszę bardzo https://www.youtube.com/watch?v=xJI0k5kaIpw&feature=youtu.be
Rozmiar wycieraczek na tym filmie to : prawa 65 cm, lewa 70 cm.
Zamiana ramienia i wycieraczki na AeroTwin nic nie pomogła. Zrobiłem jak sugerował stefano czyli skruciłem to ramie o jakić 1 cm i nic nie pomogło dalej to samo. Wczoraj prubowałem wygiąć prawe cięgno mechanizmu w kształt łuku ale tak napażałem młotkiem że jedno z plastikowych mocowań http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1210&pictureid=6180 się rozsypało i teraz to mam dopiero problem :mad::<

maijkel
28-03-2014, 14:05
Witam, sprawdź czy wszystkie elementy są takie same jak w starym mechanizmie. Pamiętam swego czasu miałem zamiar kupic nowy mechanizm po lifcie na allegro. Zapytałem sprzedawcę czy będzie pasował, a on odpowiedział, że owszem, ale jeden element trzeba przełożyć ze starego bo właśnie wycieraczka będzie uderzała w słupek. Problem że było to jakiś czas temu i nie pamiętam co to miało być. Powodzenia

bartixr
28-03-2014, 16:35
pewnie łacznik- ramie na prawa strone był dłuzszy.

tyger
28-03-2014, 19:07
Dzisiaj przeciąłem ten dłuższy łącznik skróciłem go o 1 cm zespawałem i jest gitara

no_fear
05-12-2016, 13:50
Galaxy `01
typ mocowania U12

Do tej pory miałem zwykłe wycieraczki 2 x 700mm.
Działały w porządku ale się zużyły.

Zakupiłem płaskie 2 x 700mm (na U12).

Wycieraczka lewa (kierowcy) jest OK.
Prawa nie pasuje - jest za długa... z prawej strony koliduje z plastikiem (zaznaczone strzałką).

https://s15.postimg.org/r3z7bmexn/wwwww.jpg

Być może 65cm by pasowała, ale ja nie mam ochoty zmniejszać sobie zakresu pracy wycieraczek :roll:

O co to chodzi ?
Ktoś ma u siebie płaskie 2 x 700mm na starych mocowaniach (U12) ?


btw aktualnie mam tak jak kolega na filmiku YT - lewa wycieraczka płaska, prawa zwykła.

gorny7
05-12-2016, 22:10
koliduje bo orginalnie sa tzw banany boscha czyli wygiete lukiem do góry , stad ten problem
http://allegro.pl/bosch-piora-twin-galaxy-sharan-alhambra-laziska-i5027905414.html