Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Napęd linki prędkościomierza


Taayo
28-04-2009, 19:47
Witam, nie działa mi prędkościomierz (spadek po ostatnim właścicielu). Czasem wskazówka podniesie się na chwilkę, ale zaraz spada. Kupiłem napęd linki i chciałem go wymienić, ale tu ZONK bo nie mogłem znaleźć wejścia linki do skrzyni biegów i zacząłem podejrzewać, że może od góry pod podłogą akumulatora, ale to dość dziwnie niedostępne miejsce. Poradzi ktoś jak wymienić ten napęd?

DDiablo
28-04-2009, 20:08
Jaka linka? Przecież w sga jest cyfrowy i żadnych linek nie ma :o

kacyk87
28-04-2009, 21:05
witam ja tez miałem podobny problem w moim galaxy 2.8vr6 tylko umie problem polegał na tym ze na początku licznik raz działał raz nie po jakimś czasie przestał działać i wtedy okazały się cyrki z licznikiem licznik wskazywał np 200km/h na postoju lub jechałem około 20km/h a on pokazywał 120km/h i tak było rożnie wiec pierwsze co zrobiłem to kopiłem nowy napęd licznika i to nic nie pomogło wiec druga rzecz to licznik kopiłem i licznik ito nic nie pomogło i po długi wysiłkach znalazłem przyczynę

Taayo
28-04-2009, 21:12
A ta przyczyna to...? Bo zachowanie licznika jest u mnie podobne to i przyczyna może być ta sama.

kacyk87
29-04-2009, 16:25
a przyczyna to brak masy w napedzie licznika dolozylem ekstra kabel z masa i wszystko bylo potem oki

Taayo
21-06-2009, 18:02
z mechanikami panowie to jest tak, że jak przyjdziesz do takiego i mówisz wymień pan to i wskażesz palcem to masz szansę, że wymieni nie psując niczego innego, ale to tylko szansa. Odnośnie awarii o nieznanym źródle to trzeba znaleźć samemu, a tak właśnie mam z tym prędkościomierzem.
1. W warsztacie (takim z komputerem itp.) powiedzieli, że sygnał z napędu jest przekazywany więc zegary muszę wymienić
2. Zegary wymieniłem i jest to samo
3. Dodatkowy przewód masy pociągnąłem od wtyczki napędu do akumulatora i bez zmian.
Prędkościomierz zachowuje się nawet zabawnie: po pierwszym uruchomieniu każdego dnia pracuje poprawnie do około 2-3 kilometrów po czym bujnie się do końca licznika, wróci do właściwej pozycji, po chwili pada do zera i do końca jazdy kilka razy jakby chciał się wychylić, ale rzadko do właściwej prędkości, ogólnie siedzi na 0. Jeśli po godzinnej przerwie w jeździe znów pojadę to wskazówka siedzi na 0, a nastepnego dnia taki sam cyrk.
Mam pytanie (nie o przyczynę bo nie spodziewam się...) czy kable z napędu prują prosto do prędkościomierza czy przez VAG? Czy wogóle VAG może mieć jakiś udział w tej grze?