Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Awaria hamulca EPB!


dar66
02-05-2009, 09:05
Witam! Od jakiegoś czasu przychodził komunikat-ograniczone działanie hamulca EPB!- wczoraj nie mogłem go zwolnic przyciskiem w kabinie, dopiero po dłuższym czasie manipulując linką do awaryjnego zwalniania hamulec odpuscił. Po przyjeździe do domu i wyjęciu kluczyka nastapił przerażliwy hałas pisk itp. i całkowita blokada. Teraz pytanie co z tym dalej? Patrzyłem na Allegro a tam wcale czegoś takiego nie ma nie bardzo wiem co z tym począc czy na przykład można ów moduł rozebrac czy też jest to nierozbieralne. Bardzo proszę o opinię jeśli ktoś miał podobny problem i z góry dziękuję i pozdrawiam!

BaRiBaL
02-05-2009, 12:28
Sprawdz akumulator i ladowanie alternatora. Ale pierwszy aku - jest duza szansa, ze zdycha/zdechl.

gulik1978
02-05-2009, 13:26
Eee to chyba nie akumulator, bo skoro od razu po jeździe tak się dziwnie zachował? Ja ostatnio miałem problemy z alternatorem, więc cały akumulator padł i pisku w ręcznym nie był, poprostu nie miał siły go zaciągnąc. Ale prawda też wyskakiwał komunikat "ograniczone działanie hamulca EFB", ale do tego jeszcze mnóstwo innych.

felicjan
03-05-2009, 10:07
...może być coś z ładowaniem lub niedoładowany aku. w moim najpierw padł alternator i załatwił aku (też był komunikat o awaii hamulca EPB)....sprawdz koniecznie ładowanie. pozdrawiam

dar66
03-05-2009, 14:31
Jakoś nie przemawia do mnie to ładowanie, przecież gdyby tak było to auto odpalało by gorzej lub przynajniej y się zająknęło a ono smiga aż miło, do tego jeszcze kontrolka ładowania by się paliła.

napalm
03-05-2009, 17:08
u mnie padł aku a wszystkie kontrolki i światła migały jak na dyskotece. Nowy aku i wszystko gra.
pozdrawiam

felicjan
03-05-2009, 18:38
Jakoś nie przemawia do mnie to ładowanie, przecież gdyby tak było to auto odpalało by gorzej lub przynajniej y się zająknęło a ono smiga aż miło, do tego jeszcze kontrolka ładowania by się paliła.

....w moim nie paliła się kontrolka ładowania, tylko wyświetlał awarię hamulca EPB. okazało się że alternator nie dawał wystarczającego prądu i z czasem załatwił akumulator. (też na począdku śmigał aż miło......do czasu). mówię Ci sprawdz prąd ładowania, to nic nie kosztuje.

dar66
04-05-2009, 18:59
Sprawdziłem ładowanie, napięcie akumulatora 12,4V po uruchomieniu silnika podskakuje do 14V. Czy nie za mało? Niby ładuje ale czy wystarczająco doładowuje aku? Nie daje mi spokoju jeda rzecz, jak mozliwe jest to, ze kręci bez problemu rozrusznik a nie może zaciągnąc hamulca? Drogi FELICJANIE ile wyniosła Cię ta impreza z alternatorem? Będę wdzięczny za informację -Pozdrawiam!

gulik1978
04-05-2009, 19:43
Sprawdziłem ładowanie, napięcie akumulatora 12,4V po uruchomieniu silnika podskakuje do 14V. Czy nie za mało? Niby ładuje ale czy wystarczająco doładowuje aku? Nie daje mi spokoju jeda rzecz, jak mozliwe jest to, ze kręci bez problemu rozrusznik a nie może zaciągnąc hamulca? Drogi FELICJANIE ile wyniosła Cię ta impreza z alternatorem? Będę wdzięczny za informację -Pozdrawiam!

Alternator masz git. Czyli dobrze mówiłem, że to raczej nie on. Mnie się wydaję, że to może by jakieś mechaniczne zablokowanie. Ja alternator ostatnio przerabiałem (wymieniłem wszystkie 7 diód) i mój hamulec takich pisków nie wydawał gdy aku padał.

felicjan
04-05-2009, 19:59
Sprawdziłem ładowanie, napięcie akumulatora 12,4V po uruchomieniu silnika podskakuje do 14V. Czy nie za mało? Niby ładuje ale czy wystarczająco doładowuje aku? Nie daje mi spokoju jeda rzecz, jak mozliwe jest to, ze kręci bez problemu rozrusznik a nie może zaciągnąc hamulca? Drogi FELICJANIE ile wyniosła Cię ta impreza z alternatorem? Będę wdzięczny za informację -Pozdrawiam!

...ładowanie masz w normie, czyli to nie alternator. może coś reset kompa pomoże. mnie regeneracja alternatora wyniosła 340zł z demontażem i montażem (gwarancja 2 lata). w serwisie alternator kosztuje ok. 410zł+ koszt montażu.

dar66
04-05-2009, 20:18
Jeśli alternator w normie ładuje to już kończa mi się pomysły. Otwierałem moduł hamulca EPB wszystko niby OK, linki w pancerzach chodzą gładko i bez problemu mechanizm też chyba w porządku nie ma jakiś widoczych usterek no jest problem! Chodzi faktycznie tak jak by miał mało siły jak rozrusznik od malucha na mrozie.A tak przy okazji to gdzie taki moduł mozna by dosta na ALLGRO nie znalazłe! Pozdr!

amigo73
04-05-2009, 20:52
Ja miałem taki sam problem okazało się że przegniły mi przewody doprowadzające zasilanie do mechanizmu hamulca, byłem z tym u dwóch mechaników ale nie umieli zdjagnozować mi tej usterki i dopiero serwis mi pomógł, koszt naprawy 500 zł

dar66
04-05-2009, 21:11
Drogi Amigo73! Powiedz mi tylko w którym miejscu te przewody przegniły? Będe naprawdę wdzięczny!

amigo73
04-05-2009, 21:53
miejsce w którym mi przegniły znajdowało sie z prawej strony samochodu mniej więcej na wysokości słupka środkowego drzwi, lecą wzdłuż progu ( pod samochodem) dosyć ciężki był tam dostęp.

dar66
05-05-2009, 20:53
Witajcie! Zdemontowałm dziś cały ten cholerny wynalazek zwany hamucem EPB, który ma niby ułatwiac życie a robi doładnie odwrotnie-komplikuje! Ale do rzeczy, wszystko niby dobrze ale nie działa wcale ani wte ani wewte. Podłączyłem sam silniczek przekładni na krótko no i ruszył ale ma tak ciężko, że przewody się zagrzały no i strasznie w tym silniczku zgrzyta od czasu do czasu. Zauważyłem ślady wilgoci która dostała się przez poluzowaną wtyczkę byc może to jest powód całej afery. Wymiana modułu raczej pewna! Rozboirę jeszcze ten silniczek ale większych nadziei sobie nie robię- pozdrawiam!

dar66
21-05-2009, 19:46
Po wielu nieudanych próbach naprawy we własnym zakresie auto oddałem do serwisu i dziś po dwóch dniach roboty odebrałem auto z naprawionym hamulcem postojowym EPB. Przyczyna niedomagania hamulca to przetarta wiązka przewodów z przodu po stronie pasażera w okolicy nóg. Dokładnie to nie wiem w którym miejscu bo tego nie widziałem. Koszt to 700zł, nie mało ale miła obsługa i znają się na rzeczy. Pozdrowienia!

maniek c-max
25-03-2010, 08:43
No i na mnie też trafiło. Całkowita awaria EPB. Wizyta w ASO i diagnoza - przetarta linka z prawej strony jak usłyszałem ile chcieliby za ewentualną naprawę tj. wymianę całego modułu z linkami to miałem szczęście, że siedziałem :) Masakra jakaś. No ale podzwoniłem trochę po warsztatach i znalazłem firmę pod Warszawa co dorabia linki. Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów dorabiał już linki do tego ustrojstwa ewentualnie prosiłbym o jakieś wskazówki przy demontażu modułu EPB. Pozdrawiam

xqs
25-03-2010, 10:49
http://www.wrzucaj.com/393551 - zip ze schematami i opisem EPB, może pomorze
http://www.wrzucaj.com/955323 - instrukcja testowania hamulca epc dla serwisu ford

maniek c-max
26-03-2010, 06:41
Wielkie dzięki za materiały xqs. A tak przy okazji czy jest ktoś na forum kto dorabiał linkę do hamulca EPB lub poradził sobie w jakiś inny sposób z tym ustrojstwem? Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

kazkie
06-06-2012, 21:39
Odgrzeję temat.
Wczoraj wymieniałem u mechanika klocki hamulcowe z tyłu. Po uruchomieniu silnika wyświetlił się komunikat ,,ogranicz. działanie hamulca EPB,, po chwili komunikat znikł. Dzisiaj przy uruchomianiu z rana auta znów pojawił się ten sam komunikat i migała pomarańczowa kontrolka ok. max 5 sekund. Później jeździłem jeszcze i odpalałem często i się nie pojawił już komunikat. Nie wiem co będzie jutro jak będzie znowu odpalany po raz pierwszy. Proszę o rady co może być tego przyczyną. Nadmienię jeszcze, że jeżdzę tym autem od lipca ub. roku i po raz pierwszy mam komunikat.

sseba79
06-06-2012, 22:01
abc

kazkie
06-06-2012, 22:10
Przy wymianie klocków musiałem oszukać system, tzn nacisnąć przycisk i wyjąć kluczyk aby hamulec sie nie zaciągnął..

Podbijam
mechanik mi powiedział że klocki muszą się dotrzeć, jeśli ktoś wie to proszę napisac czy mam się obawiać awarii czy spokojnie czekać na dotarcie

robencjo
10-07-2012, 08:23
kolego xgz, możesz wrzucić pliki na inny serwer, innym też zapewne się przyda, a co do mojego Maxia, miałem przypadek zatarcia częściowego lewej linki przy EPB, poluzowałem linkę przy lewym kole i przy zaciąganiu łapie mi bardzie prawe koło i jest git. Z czasem pewnie nie obejdzie bez wymiany obu linek.

szengelija
12-09-2012, 19:38
Hej. Koledzy powiedzcie ja oszukac system zeby reczny sie nie zaciagał przy wylączaniu zapłonu. Mysle ze moze sie to przydac podczas zimy. Dziekuje i pozdrawiam :)

Bump: kazkie! Powiedz czy gdy klocki sie dotarły to problem zniknął?

kolopeter
12-09-2012, 21:31
nie ma sztuczki , aby to w automacie sie nie zaciagalo. za kazdym razem musisz przytrzymac przycisk i wyciagnac kluczyk. inna opcja to wpiac sie w kable z jakims pstryczkiem w pozycje otwieram. wtedy w zyciu ci sie reczny nie zaciagnie. taki patent na zime. ale... nie mialem problemow z tym systemem i przy minus 20kilku stopniach jak autko stalo w sniegu. wiekszym problemem bylo odpalenie auta... na szczescie mialem w miare nowy aku i krecil krecil, ale wreszcie odpalal. wielu nie mialo w tym czasie takiego szczescia.
co do docierania klockow , to chyba jakias sciema byla. posluchaj jak dlugo kreci sie naped aby zaciagnac reczny, a jaki jest dystans miedzy klockiem a tarcza.

korsarz380
22-09-2012, 14:39
Sprawdź kolego, czy ci się klocki z tyłu nie kończą, zakres działania EPB jest ograniczony, jak już masz same blachy, efekt może być taki.

kazkie
22-09-2012, 22:25
Bump: kazkie! Powiedz czy gdy klocki sie dotarły to problem zniknął?

Tak, po dotarciu (ok. 200km) problem zniknął, hamulec zaciąga się normalnie.

trolmin
23-09-2012, 11:51
nie ma sztuczki , aby to w automacie sie nie zaciagalo.
U mnie się samo nie zaciąga:)

Jerry292
06-10-2012, 21:22
Witam . Prosze o pomoc mam c max z 2005 i dzis padl mi reczny elektryczny , co i gdzie mam posprawdzac ? Jak go kupilem 3 lata temu to sie pokazywalo ograniczone dzialanie hamulca ebd dzis umarl POMOCY

Jerry292
07-10-2012, 15:14
Rano wsiadam odpalam auto a tam wszystko wrocilo do normy oprocz zwalniania musze to zrobic recznie i

maciek24h
13-10-2012, 16:00
Witam
Jestem nowym użytkownikiem ale wczesniej korzystalem z tego forum bez konta, w koncu zalozylem. Mam C-maxa 2005 1.8 benzyna 125km, i na wyswietlaczu komunikat "ogran.dział.ham.EPB" pali sie przy tym pomaranczowa lamkpa. Podjechalem do serwisu forda, podlaczyli oryginaly komputer fordowski i wyskoczyl blad "niesprawny wlacznik EPB". Nowy wlacznik kosztuje w aso 200 pln, wiec kupilem uzywany ale sprezdawca zapewnial mnie, ze u niego zadnego bledu nie ma. Zamontowalem blad nadal jest. No to pojechalem znowu na wykasowanie bledu, a tu nie da sie. Caly czas sie wyswietla. Komputer fordowski nie dal rady go usunac. W opisie bledu wynikalo, ze wlacznik moze byc sprawny ale komputer samochodu go nie widzi i wykazuje blad. Przeprogramowali mi system EPB i nadal nic. Wychodzi na to ze oba wlaczniki sa sprawne tylko samochod go nie widzi. Czy moze ktos mial podobny problem i jakos sobie z nim poradzil bede wdzieczny za info w sprawie.

cichybob
14-10-2012, 15:48
podmien na sprawny ( gdyz na aledrogo wszystko jest spawne) np od znajomego i wtedy bedziesz pewny w100%,ze wlacznik jest niesprawny albo sprawny, a nie cos innego a nie bawisz sie w dodatkowe koszta

maciek24h
15-10-2012, 08:10
Włacznik EPB jest w 100% sprawny, testowałem obydwa ten co miałem i ten co kupilem, dzialaja bez zarzutu podczas postoju i podczas jazdy, bledu nie da sie wykasowac bo komputer nie widzi wlacznik, ktory dziala

leonov
15-10-2012, 12:12
To by wskazywało na uszkodzenie samego modułu, pozostaje zajrzeć do niego i zobaczyć co jest ? może wilgoć, zimne luty itp. a w ostateczności wymiana.

andre25
16-10-2012, 19:45
U mnie też jest ten błąd.. hamulec działa bez zarzutu, ale trochę denerwuje błąd i pomarańczowa lampka.. więc jak to zrobić?

maciek24h
19-10-2012, 07:46
To by wskazywało na uszkodzenie samego modułu, pozostaje zajrzeć do niego i zobaczyć co jest ? może wilgoć, zimne luty itp. a w ostateczności wymiana.

Witam a gdzie jest ten moduł, włacznik EPB stary rozkręcilem na czesci pierwsze i nic nie bylo, uzywany ktory kupilem nie rozkrecalem ale po podlaczeniu do auta blad sie wyswietla i pali sie lampka, mechanik który probowal mi skasowac blad oryginalnym komputerem stwierdzil ze komputer ni widzi wlacznika, mam swoja teorie na to ale nie wiem czy jest poprawna. wydaje mi sie ze wlacznik jest sprawny i uruchamia bez zadnego problemu hamulec EPB, ale wlacznik jest jakos powiazany "kabelkiem" z komputerem i gdzies na tym polaczeniu jest usterka, czyli komputer nie widzi wlacznika i wskazuje blad, tylko jak sie do tego zabrac aby to sprawdzic ???

ruleczka
21-11-2012, 11:08
http://www.wrzucaj.com/393551 - zip ze schematami i opisem EPB, może pomorze
http://www.wrzucaj.com/955323 - instrukcja testowania hamulca epc dla serwisu ford
Kolego mógłbyś wrzucić jeszcze raz te schematy?
maciek24h czy rozwiązałeś problem? Moduł masz z tyłu pod podłogą wchodzą do nie linki.

cichybob
29-12-2012, 19:20
Kolego mógłbyś wrzucić jeszcze raz te schematy?
maciek24h czy rozwiązałeś problem? Moduł masz z tyłu pod podłogą wchodzą do nie linki.

podpinam sie do prozby. Pozdrawiam

pagn
21-01-2013, 11:42
Witajcie!
Tak się składa, że EPB mam sprawny tylko wysiadł mi zacisk elektryczny (tak twierdzi mechanik) a koszt 1200 MASAKRA :572: Proszę powiedzcie co o tym sądzicie.
W samochodzie słychać, że silnik odpuszcza ręczny i prawe koło zwalnia natomiast Lewe ciągle hamuje. Tarcza się grzeje a mechanik mnie uraczył taką informacją.

dar66
22-01-2013, 10:00
Witajcie!
Tak się składa, że EPB mam sprawny tylko wysiadł mi zacisk elektryczny (tak twierdzi mechanik) a koszt 1200 MASAKRA :572: Proszę powiedzcie co o tym sądzicie.
W samochodzie słychać, że silnik odpuszcza ręczny i prawe koło zwalnia natomiast Lewe ciągle hamuje. Tarcza się grzeje a mechanik mnie uraczył taką informacją.

A czy wyświetla sie -OGRANICZONE DZIAŁANIE HAMULCA EPB- ?

Mieto-68
22-01-2013, 14:00
Koledzy!
Mamy minusowetemperatury i trzeba najpierw sprawdzić czy linki w przetartym pancerzu nie przymarzły! Dostało się trochę wody i mróz zrobił swoje. Radzę aby wygrzać auto w ogrzewanym garażu i wtedy zdiagnozować "o co kaman".

wrzoch
26-01-2013, 16:03
To tam jest jakiś zacisk elektryczny?
Przecież to konstrukcja prosta jak budowa cepa prawie. Silnik, bęben i dwie linki nawijane na bęben. Nie słyszałem nic o żadnym zacisku elektrycznym. Sprawdź czy Cię w bambuko nie robi ten mechanik.

Didzejowaty
10-06-2013, 22:43
Witam
Mam ten sam problem ręczny działa swietnie tylko ta kontrolka i ograniczone działanie hamulca EPB da sie to jakoś obejść to znaczy wyłączyć ten komunikat albo od czego zacząć sprawdzanie ,akumulator pokazuje 12,2 po uruchomieniu silnika 14,3 czyli w miarę,przewód masowy odkrecilem przetarlem polozylem smar miedziany i dalej to samo,jak nie pomóżcie to go podpale chyba bo straciłem juz pomysły .
Pozdrawiam

trolmin
11-06-2013, 07:17
Akumulator. Sprawdź go pod obciążeniem a zobaczysz ze sie skończył.

Wysyłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2

dar66
11-06-2013, 18:57
Akumulator. Sprawdź go pod obciążeniem a zobaczysz ze sie skończył.

Wysyłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2

Nie do końca jest to racja. U mnie kilka miesięcy palił się komunikat o ograniczonym działaniu hamulca EPB aż w końcu nie można go było zwolnić i komunikat całkowita awaria hamulca EPB! Drugi raz na przestrzeni 3lat. Akumulator nie miał z tym nic wspólnego! Miarka się przebrała i wymieniłem go na tradycyjną wajhę!

nemeziss84
13-06-2013, 08:46
Witam.
Mam podobny problem zdarza się średnio raz w miesiącu.
Wyskakuje błąd hamulca przejadę kawałek zgaszę samochód odpalę i jest OK.
Ale przypuszczam że mogą to być kończące się klocki lub jakiś parch wpadł gdzieś w układ i blokuje może warto zobaczyć jak tam klocki z tyłu.!!!

dominost
13-06-2013, 10:18
W moim przypadku winny wyświetlania się informacji o ograniczonym działaniu hamulca EPB był czujnik ABS prawy tył. Po wymianie komunikat się nie wyświetla.

wrzoch
13-06-2013, 17:09
Stan klocków nie jest w żaden sposób monitorowany w C-Maxie, także wpływu na to czy EPB pokazuje błąd czy nie miał nie będzie. Każdy kto tak twierdzi jest w błędzie.
Nie pamiętam już która to była wtyczka wpięta w skrzynkę bezpieczników nad nogami pasażera, ale po wypięciu którejś z nich kiedyś mi się ten komunikat zapalił. To samo po odpiciu guzika. Jeśli styki przyśniedziały gdzieś, to może się to pojawiać.
Zbyt niskie napięcie w instalacji albo jego nagłe spadki też mogą generować durne błędy.

robencjo
16-06-2013, 12:30
dar 66, wymieniłeś hamulec tzn. linki mocujace oraz wajchę, a co z tunelem pomiedzy siedzeniami, likwidowałeś go? Jak to się odbyło. Na pewno nie jeden z nas mających EPB zastąpiło by go narmalką.

dar66
16-06-2013, 20:55
dar 66, wymieniłeś hamulec tzn. linki mocujace oraz wajchę, a co z tunelem pomiedzy siedzeniami, likwidowałeś go? Jak to się odbyło. Na pewno nie jeden z nas mających EPB zastąpiło by go narmalką.

Tunel wraz z linkami i dźwignią kupiłem używane za 200zł. Wszystko pasuje. W instalacji mojego samochodu był nawet przewód do krańcówki przy dźwigni ręcznego (kolor niebiesko czarny). Na dzień dzisiejszy nie mam usuniętego EPB z liczników i GEMa. Można to zrobić o czym zapewniali mnie koledzy na forum programem ELMconfig. Na razie nie mam dostępu do kogoś kto mógłby mi to zrobić.

andrzejl
20-06-2013, 21:37
Witam. Podłącze się pod temat, krótki opis mojego przypadku. (C-max rok 2004, 1.6tdci,)
Po całkowitej awarii ręcznego (padł zupełnie, uszkodzony silniczek) kupiłem używany, ale z innym nr mój był 3M51-2598-DA a kopiłem 3M51-2598-EA. Wszyscy sprzedawcy upierali się że nie ma to znaczenia że "na pewno będzie pasował". Jednak po zamontowaniu, pokasowaniu wszystkich błędów itd. hamulec działał, ale nie do końca prawidłowo (cały czas wyświetla błąd o "całkowitej awarii" i się nie zaciąga sam po wyciągnięciu kluczyka) poza tym można go zaciągnąć i spuścić. po porównaniu płytki sterownika ze starego i nowego modułu elektryk powiedział że są różne i na pewno w tym jest problem.
Postanowiłem kupić jeszcze jedną sztukę tym razem taka sama jak miałem na początku, niestety po zamontowaniu pojawił się inny problem, po podłączeniu komputera nie ma komunikacji z modułem hamulca, brak odpowiedzi na magistrali CAN.
Czy jest ktoś kto miałby schemat elektryczny podłączenia hamulca, schemat magistrali CAN lub chociaż jakąś dobrą rade :)

wrzoch
20-06-2013, 23:16
Daj namiar na maila twojego. Prześle małe co nieco.

dar66
26-06-2013, 15:06
Po takich problemach jakie miałeś i masz to chyba lepiej faktycznie wymienić na normalny reczny i po kłopocie!

dar66
27-06-2013, 17:42
Niedawno zakupiłem ElmScan i korzystając z programu ELMconfig udało mi się usunąć komunikaty na liczniku pojawiające się po usunięciu hamulca EPB i wymianie na zwykłą dźwignię ręcznego. Dostałem się do licznika (HEC) a nie mogę się dostać do GEMa, który jest na innej magistrali MS-CAN. Nie wiem dlaczego tak jest (ElmScan ma przełącznik). Może ktoś coś doradzi?
PS. Na MS-CAN wyswietla się komunikat NO DATA

tedi_k
27-06-2013, 20:52
.. Może ktoś coś doradzi?
PS. Na MS-CAN wyswietla się komunikat NO DATA

Pisał już kilka razy myak i ja też to chyba mówiłem. Poszło też na PW - każdy kabel wymaga "inicjalizacji" komunikacji po MS-CAN. Raz na całe życie kabla - albo do sprzętowego resetu. W ELMconfigu - "Adapter setup" -> "Setup adapter for MS-CAN".

dar66
28-06-2013, 12:30
Drogi Tedi k!!! Dziekuje za fachowe rady jakie od Ciebie otrzymałem!!! Wszystko działa!!!

bialy87
12-07-2013, 08:21
Witam

Mam podobny problem, gdy auto stało dwa dni nie odpalane pojawił się komunikat o ogra. hamulca ręcznego. Po odpaleniu komunikat się nie pojawia ale nie da się wyłączyć hamulca przyciskiem tylko w sposób mechaniczny ze sprzęgłem, z włączaniem nie ma problemu. Od czego zacząć sprawdzanie i czy to może rzutować na prace całego auta?

andrzej1pl
13-07-2013, 07:20
Mam podobny problem, gdy auto stało dwa dni nie odpalane pojawił się komunikat o ogra. hamulca ręcznego. Po odpaleniu komunikat się nie pojawia ale nie da się wyłączyć hamulca przyciskiem tylko w sposób mechaniczny ze sprzęgłem, z włączaniem nie ma problemu. Od czego zacząć sprawdzanie i czy to może rzutować na prace całego auta?[/QUOTE



Te pojazdy tak mają zaciągasz hamulec bez sprzęgła ;hamulca zasadniczego;po wyjęciu kluczyka ze stacyjki automatycznie -zwalnianie hamulca tylko ze wciśniętym sprzęgłem bądź hamulcem zasadniczym a co do komunikatu to podładuj aku i niebedzie komp swirował pozdrawiam

andrzejl
04-09-2013, 07:40
W końcu udało mi się zamknąć temat mojego nieszczęsnego ręcznego. :)
Na wstępie wielkie dzięki dla kolegi "wrzoch" za podesłanie schematów, niestety elektryk który próbował usunąć usterkę poległ na całej linii. Jakimś szczęśliwym trafem znalazłem inny warsztat gdzie zdiagnozowanie usterki zajęło im 4godz. :) Usterka była bardziej skomplikowana niż wyglądała na początku, według diagnozy nie było zasilania 15v w jednym miejscu gdzie powinno być oraz dodatkowo usterka zegarów. Koszt naprawy 400zł-moje zadowolenie z braku wyświetlania się informacji o awarii bezcenne :027:
Jeżeli ktoś szukałby porządnego elektryka w Pile to mogę z czystym sumieniem polecić.

gesiore13
23-09-2013, 15:02
Witam,

Panowie od kilku miesięcy nie działa u mnie zwalnianie ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, musze wcisnąć hamulec żeby odpusćił, w aucie nic nie było grzebane,akumulator jest nowy, brak komunikatów o usterce EPB.
Tempomat wyłącza się zarówno przy wciskaniu sprzęgła jak i hamulca. Dzisiaj posprawdzałem te czujniki przy pedałach i są dobre.
Może ktoś miał podobny przypadek? Pozdrawiam.

sseba79
23-09-2013, 21:27
kolego olej to

pol0987
15-11-2013, 13:35
Witam
Mam i Ja problem. Moduł nie odbija całkowicie lewej strony ręcznego hamulca postojowego. Wygląda że wcześniej dość długo stał lub że w pancerzu linka się przetarła. Próbowałem się dostać do tego modułu aby wypiąć linkę, niestety moduł jest zaklejony (szczelny) czy tak powinno być ??
Po odkręceniu nakrętki od linki przy module, widzę spinkę lecz nie umiem jej wypiąć :(
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak wymienić linkę ???

(Ford focus C-Max 2005 2.0 CDTI GHIA)

adamon
01-03-2014, 13:14
Panowie odświeżę temat
dziś przy wymianie klocków żona wyjęła kluczyk ze stacyjki, czego efektem było zaciągnięcie ręcznego z nie założoną linką. wielki zgrzyt i linka zaciągnęła się tak że nie mogę teraz założyć na ucho.
Do tego mruga mi kontrolka hamulca i wyświetla komunikat Całkowita Awaria Hamulca EPB
Kasowanie błędu nic nie dało nadal jest
nie wiem jak zluzować go
proszę o o odpowiedź bo męczę się z tym 3 godziny :-(

Bump: sytuacja zażegnana naciąg linek puścił jak zwolniłem dźwignie w podłokietniku i ODPALIŁEM AUTO - bo tego drugiego nie robiłem za piętnastoma razami :-)

Maniek1079
12-03-2014, 15:06
witam serdecznie, panowie odgrzewam temat a bynajmniej w części, najpierw komunikat ograniczone działanie hamulca EPB a dziś rano doszła kontrolka akumulatora i check engine, trochę pogrzebałem w necie i popytałem znajomego w robocie też ma c-maxa i podpowiada że należy o zacząć działać przy alternatorze. To mój pierwszy ford i do tego z EPB tak że nie wiem gdzie zacząć szukać

Radek27
12-03-2014, 16:56
Witam pierwsze co zrób to sprawdź jakie masz ładowanie i jakie jest napięcie na akumulatorze i w razie czego to go podładuj zbyt niskie napięcie akumulatora może powodować awarie EPB jak nie masz czym sprawdzić to podjedz do pierwszego sklepu co sprzedają akumulatory to ci sprawdzą za darmo

roziu5
10-04-2014, 01:28
Witam,

Panowie, podobnie jak u Gesiore13 nie działa u mnie zwalnianie ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, murze wcisnąć hamulec żeby odpusćił, brak komunikatów o usterce EPB.
Tempomat wyłącza się zarówno przy wciskaniu sprzęgła jak i hamulca. Moze ktos mial taki przypadek lub wie jak sobie z tym poradzic?

Czesiek_ze
10-04-2014, 19:11
Tempomat wyłącza się zarówno przy wciskaniu sprzęgła jak i hamulca. Moze ktos mial taki przypadek lub wie jak sobie z tym poradzic? No i tak ma być, bo trudno jest zahmować auto gdy silnik ciągnie ile pary w garach . :p

Radek27
10-04-2014, 21:52
No i tak ma być, bo trudno jest zahmować auto gdy silnik ciągnie ile pary w garach . :p

koledze chyba chodziło, że tempomat działa mu prawidłowo czyli rozłącza go po wciśnięciu sprzęgła i hamulca a hamulec EPB może zwolnić tylko przy wciśniętym hamulcu nożnym, u mnie można zwolnić też przy wciśniętym sprzęgle może stycznik przy pedale sprzęgła jest dwu funkcyjny i rozłącza z osobna dwa układy tempomat i EPB zobacz ile kabli do niego dochodzi jak więcej niż dwa to można pomyśleć nad podmianom może ktoś ci użyczy do sprawdzenia może jakiś sklep

roziu5
11-04-2014, 00:54
dokładnie o to mi chodziło, ze nie puszcza pod wpływem sprzęgła. Ok będę coś nad tym rano myślał :)

noname44
11-04-2014, 08:59
Ile kabli dochodzi u Ciebie do czujnika sprzęgła? U mnie są dwa, a trochę dalej w stronę drzwi wisi wolna kostka szara, nigdzie nie wpięta. :shock: Ciekawy jestem ile kabli powinno dochodzić do czujnika sprzęgła jeśli samochód ma EPB i tempomat.

roziu5
11-04-2014, 18:48
u mnie tez dochodzi dwa kable, hmm pasowałoby zęby wypowiedział się ktoś komu działa ten hamulec EPB na sprzęgle ile tam ma kabli i gdzie one dalej prowadza... lub jakis schemat tego hamulca.

Bump: U mnie nie ma żadnej innej kostki, bynajmniej na pierwszy rzut oka nie widzę a te dwa kable od czujnika wychodzą za obudowę , szarka kostka wpięta jest do czujnika hamulca. z ciekawości wyjąłem kostkę od czujnika sprzęgła i tempomat dalej się rozłącza ale czuć jak jeszcze przez chwile samochód gazuje czego przy wpiętym nie było.

Radek27
11-04-2014, 20:46
panowie sprawdzałem u siebie i też mam dwa kable dochodzące do wyłącznika sprzęgła ale zauważyłem też że przy pedale sprzęgła są dwa takie wyłączniki jeden niebieski a drugi coś koloru białego jest on mniej widoczny i znajduje się na całkiem u góry pedału tak samo mam przy pedale hamulca tylko tam ten drugi włącznik jest znacznie niżej prawie obok tego pierwszego może jeden odpowiada za tempomat a drugi za EPB u mnie działa wszystko prawidłowo i do każdego z 4 wyłączników dochodzi kostka na 2 kable może to was naprowadzi na przyczynę awarii pozdrawiam

Dodałem zdjęcie pierwsze jest od sprzęgła i u góry widać białą kostkę jak wchodzi w jakiś czujnik może to ten jest od EPB ?
kolego noname44 to chyba ta kostka wisi u ciebie nie wpięta może wystarczy wpiąć i będzie wszystko działać ;)

roziu5
11-04-2014, 23:34
masz racje, jest dwa czujniki i skoro ten z przodu jest od tempomatu to tamten musi byc od EPB, jutro sprawdze tamten czujnik i zobaczymy... jak na razie dzieki za pomoc :)

noname44
12-04-2014, 10:19
No to się wyjaśniło. :surprise: Właśnie ta kostka szara z pomarańczowo czarnym kablem wisi. Czujnika u mnie brak, ktoś go wyrzucił, może się zepsuł... Szukam go teraz w necie ale widzę że ciężko jest dostać. Dołączam foto tego czujnika jakie znalazłem w necie (nr. 1 na foto)
Radek27 wielkie dzięki za fotki.

roziu5
12-04-2014, 12:00
Dokladnie, u mnie tez brak czujnika... a dziwniejsze jest jeszcze to ze nie moge znalezc tej kostki z kablami, zagladałem wszedzie i nic...

Mam tylko te wiazki kabli co widac na zdjeciach. Jesli jest taka mozliwosc to napiszcie skad u was wychodzi ta kostka i gdzie mniej wiecej jest. Czy jest taka mozliwosc zeby jej nie było?

Radek27
12-04-2014, 12:06
Z tego co widzę na zdjęciu to będzie ten nr 1 Ale może warto kupić nowy w fordzie albo w jakiejś hurtowni czy tam w sklepie czasem cena Nowego jest mniejsza niż używany na allegro

W moim przypadku kostka idzie tom samom drogą co do czujnika poniżej może ktoś u ciebię schował ją pod tą wykładzinę? Tam na 3 zdjęciu

noname44
12-04-2014, 12:48
Znalazłem numery tego czujnika.

Numery OE Marka
1.810.271 EPS
1 223 089 FORD
1 227 338 FORD
3M5T-11A152-AB FORD
510 271 KW
8691591 VOLVO

A to zamiennik FACET 7.1271 od około 40zł + przesyłka.

Roziu5 u mnie wisiała ta kostka zaraz przy sprzęgle w widocznym miejscu, jeśli jej nie znajdziesz to coś tam było dłubane niestety.

roziu5
12-04-2014, 14:16
Ostatnie pytanie, jak nie to chyba sie poddam... czy ta kostka szara z pomarańczowo czarnym kablem nie jest wpieta do nastepnej kostki która jest przymocowana tóz za wykładziną? U mnie wydarłem ja i zrobiłem zdjęcie.

Biperek
12-04-2014, 15:31
No panowie SZACUN. Od trzech i pół roku latam z możliwością zwolnienia ręcznego tylko z nogą na hamulcu, a tu rozwiązanie takie proste :) Wiązka jest, czujnika brak. Teraz tylko dokonać zakupu i brać się do roboty. Martwi mnie tylko dojście do tych czujników. Odkręca się pedały, czy demontuje plastiki wokół kierownicy ?

noname44
12-04-2014, 15:32
U mnie kabel wychodzi z tej wiązki na zdjęciu i żadnej przejściowej kostki nie ma.

Kupuje czujnik i w tygodniu będę się zabierał za to. Tak myślę zdjąć trochę tych plastików pod kierownicą.

Biperek
12-04-2014, 15:52
Intryguje mnie jeszcze jedna rzecz. U mnie wygląda to jak na zdjęciu nr 1 u kolegi roziu5 w poście #75. Nie bardzo jest do czego ten czujnik zamocować, jakby brakowało tam jeszcze jakiegoś elementu. Boję się, że może to mieć związek z faktem, iż mój maxik to przekładka z automatu na manual.

roziu5
12-04-2014, 18:08
na zdjeciu jest pedal z czujnikiem, z tego co widac jest przymocowany do srebrnej obudowy. Tez to jeszcze sprobuje rozkrecic wszystko, moze akurat ta wiazka jest gdzies schowana...

Dajcie znac Panowie jak Wam poszlo i czy wszystko ladnie działa :)

Bump: Ostatnie pytanie, jak nie to chyba sie poddam... czy ta kostka szara z pomarańczowo czarnym kablem nie jest wpieta do nastepnej kostki która jest przymocowana tóz za wykładziną? U mnie wydarłem ja i zrobiłem zdjęcie.

Do noname 44
ale ta kostka jest zamontowana do tej wiazki za wykladziną i normalnie jej nie widac, zagladałes tam dalej czy nie?

Biperek
12-04-2014, 19:16
Ten szaro-czarny element przykręcony do tej srebrnej kształtki to czujnik? Ja mam to luźno gamgąjace się za pedałem. Myślałem, że to kostka do wpięcia czujnika. Może w takim układzie u mnie wystarczy to umocować na swoim miejscu :)

roziu5
13-04-2014, 01:27
tak to jest czujnik. Powodzenia :)

noname44
13-04-2014, 16:37
roziu5 zaglądałem tam gdzie się dało i kostki żadnej nie ma, tylko jakieś mocowanie żeby te kable nie latały.

roziu5
13-04-2014, 17:09
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz.. co to jest za czujnik z tylu pedału który widac na zdjęciu i czy tez go macie?

roziu5
14-04-2014, 17:40
odkręciłem plastiki zaglądam tam za wykładzinę i żadnej kostki nie ma, chyba została całkiem wywalona ;/ przydałby się jakiś schemat skąd te kable trzeba poprowadzić bo jakoś na pewno to można podłączyć...

Panowie jak już się za to zabierzecie zwróćcie uwagę, jak się da gdzie te kable dalej prowadza.

noname44
15-04-2014, 12:11
Kupiłem i podpiąłem ten włącznik i wszystko działa prawidłowo, teraz hamulec EPB puszcza przy wciśniętym sprzęgle. Udało mi się wszystko zrobić bez rozbierania plastików.

roziu5
15-04-2014, 19:18
Panowie pomóżcie jeszcze i mi. :) sprawa wygląda tak... zaglądałem dzisiaj do każdej części samochodu i wywnioskowałem ze schemat tego hamulca EPB wygląda tak jak na zdjęciu 1 (jak ktoś ma jakaś wiedze i uważna ze jest zły to niech mnie poprawi). Moje pytanie jest następujące... czy te wszystkie kable mogą być podpięte do tej jednej kostki przy włączniku? Kostka przy włączniku na 8 wpięć). Bo tak sobie pomyślałem ze tam może być mój problem skoro wszędzie kable mam a z przodu po stronie kierowcy już tych kabli nie ma...)

zdj. 1 - mój schemat układu EPB
zdj. 2 - wiązka z przodu od strony kierowcy (brak kabla)
zdj. 3 - wiązka z tyłu od strony kierowcy (jest kabel)
zdj, 4 - wiązka z tyłu od strony pasażera (jest kabel)
zdj. 5 - wiązka z przodu od strony pasażera (jest kabel)

Ps. Czy u was te kable tez są tak posklejane taśmą izolacyjna?

roziu5
15-04-2014, 21:47
lub jeszcze coś takiego, wtedy wykorzystane jest 8 wpięć, tylko czy to działałoby... co o tym myślicie?

Radek27
23-04-2014, 21:49
roziu5 w twoim przypadku najprościej było by kupić włącznik i wtyczkę i podłączyć do tych kabli co idą od włącznika hamulca tego od EPB tak czy siak to chyba te dwa wyłączniki podłączone są jednej linii bo sterują tylko zwalnianiem hamulca

roziu5
02-05-2014, 15:35
myślę, ze to mogłoby się udać. Dzięki :)

roziu5
05-10-2014, 13:23
Panowie mam ostatnia prośbę, mianowicie czy ktoś byłby taki dobry i zobaczył czy te kable od czujnika (pomarańczowo czarne) są doprowadzone do kostki pod podłokietnikiem? Jeśli tak to w którym miejscu są wpięte a najlepiej żeby ktoś zrobił zdjęcie. Chciałbym to zrobić jak powinno być a nie podłączać się pod czujnik hamulca, niestety mechanicy w mojej okolicy nie potrafili sobie z tym poradzić...

roziu5
11-10-2014, 13:08
Witam. Panowie poszukuje schematu układu EPB do mojego forda.. Mianowice mam problem ze zwalnianiem hamulca przy wciśniętym sprzęgle, ponieważ hamulec się nie zwalnia. Zwalnia się tylko za pomocą wciśniętego hamulca. Potrzebuje tego schematu ponieważ dowiedziałem się ze pod hamulcem jak i sprzęgłem powinno być po dwa czujniki ( jeden właśnie do EPB drugi do tempomatu). Niestety pod sprzęgłem mam tylko jeden czujnik, nie byłby to jeszcze problem ale niestety tez nie mam żadnej kostki ani kabli w którą mógłbym wpiąć ten czujnik. Dokładniejszy opis mojego problemu znajduje się również w poniższym linku (str 7-10). Proszę o pomoc bo już nie wiem gdzie szukać tej usterki.

roziu5
15-10-2014, 00:03
Panowie to może sprawdzicie którędy i gdzie te kable prowadza od czujnika.... byłbym bardzo wdzięczny :)

lotek
29-11-2014, 22:15
Odkopię. Powiedzcie, gdzie mogę dokupić linkę awaryjną do hamulca epg?.

jatolek
30-11-2014, 12:05
Linek nie dokupisz do EPB, ford sprzedaje cały moduł. U mnie przetarł się pancerz i szczęk nie zwracała. Jak usłyszałem cenę to mi czapka prawie spadła (około 4 tyś.). Znalazłem firmę w Krakowie która dorabia linki (Konsor, ul. Zakopiańska 147). Za dwie linki i montaż zapłaciłem 180 zł.

andre25
01-12-2014, 17:26
Mi z reguły padł EPB, ale w silniczku wytarły się trzy zęby na zębatce... I dupa :( z tego co widzę ciężko będzie dostać coś na części.. a wydawać tyle kasy na cały moduł z linkami nie ma sensu.. Poczekam więc - może coś mi się trafi.

lotek
01-12-2014, 19:44
Linek nie dokupisz do EPB, ford sprzedaje cały moduł. U mnie przetarł się pancerz i szczęk nie zwracała. Jak usłyszałem cenę to mi czapka prawie spadła (około 4 tyś.). Znalazłem firmę w Krakowie która dorabia linki (Konsor, ul. Zakopiańska 147). Za dwie linki i montaż zapłaciłem 180 zł.
Z tym ze ja juz kupiłem auto, gdzie ktoś wcześniej awaryjnie zerwał linkę. Jak dzwoniłem do firmy gdzie dorabiają linki, Pan poprosił o stara na wzór. :(. Może wiecie gdzie mogę dorobić linkę bez pokazywania starej jako wzór?

jatolek
01-12-2014, 20:00
no to zostaje ci kupno używanego i/lub uszkodzonego modułu z kompletną linką awaryjną

marekpaka@o2.pl
21-01-2015, 11:07
witam :)
problem awaria hamulca epb - nawet nie mam modulu zostal wczesniej juz wymontowany - dlatego nawet nie probuje naprawiac tylko zmieniam na zwykly hamulec reczny i mam kilka pytan.
1.wyprogramowalem juz epb z licznika komunikat 'calkowita awaria epb' zniknal - ale trzeba podobno jeszcze wyprogramowac z GEM ale w chwili obecnej nie mam kabla z przelacznikiem wiec moje pytanie czy pozostawienie w gem bedzie wywalac jakies bledy na desce rozdzielczej??

2.kupuje reczny dzwignie tunel itp - czy potrzebne sa tez zaciski, jarzma, tarcze? czy linki od recznego beda pasowac do tych zaciskow od epb?

3.co z kontrolka recznego (P) da sie ja jakos uruchomic zeby poprawnie dzialala na zwyklym recznym?

pozdrawiam

Bump: http://allegro.pl/iinterfejs-ford-elmconfig-forscan-elm327-mscan-i4973205804.html

takim urzadzeniem zrobie GEM? sprzedawca zapewnia ze tak ale jakos przelacznika nie widac

adamon
21-01-2015, 14:09
Tu masz temat
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=90528
Ja u siebie wysyłałem cały moduł do regeneracji linek i przez tydzień jeździłem bez EPB
Masz tam opisane co i jak wyłączyć w ELMConfig
A kabel mam trochę inny - wersja 1,4

marekpaka@o2.pl
21-01-2015, 17:14
Tu masz temat
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=90528
Ja u siebie wysyłałem cały moduł do regeneracji linek i przez tydzień jeździłem bez EPB
Masz tam opisane co i jak wyłączyć w ELMConfig
A kabel mam trochę inny - wersja 1,4


niestety w tym temacie nie ma odpowiedzi na zadne moje pytanie..
tez jezdze bez epb i z tym nie mam problemow, ani nie interesuje mnie jego naprawa, wiem tez co wylaczyc w ELMConfig - przerabiam na zwykly i stad moje pytania
1czy trzeba wyprogramowac z GEM'a bo mam poki co zwyklego elma i wylaczylem tylko w HEC i poki co nie mam bledu na desce zegarow
2czy do tej przerobki potrzebuje zmiany zaciskow itp
3i kontrolka recznego (!) jak ja podlaczyc pod zwykla dzwignie

z gory dziekuje za rzeczowe odpowiedzi
pozdrawiam

robencjo
24-01-2015, 12:50
Witam, przerabiam właśnie temat EPB,tzn. tuleje która jest z gwintem "lewym" u mnie gwint właśnie się zerwał, śrubę będzie mi dorabiał magik tokarz, gdyż po wykonaniu nowego lewego gwintu w tulei, śruba będzie mała, po przegwintowaniu ( gwint maszynowy , nie jest to standartowy zwój ) tulei odcinam starą śrubę dopasowuje nową śrubę składam wszystko do kupy i luzik. Co do zacisków to są takie same z ręcznym i zwykłym, zmiana tunelu,dźwigni, linek.

-TOMMY-
19-05-2015, 13:30
Witam.
Czy posiada ktoś schemat elektrycznego hamulca postojowego (EPB)?
Mój problem polega na tym że na module jeden z elementów zgnił i odpadł teraz nie wiem czego może brakować. Czy ktoś z tu z kolegów ma taką wiedzę i się nią podzieli czego brakuje na załączonym obrazku ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b95a8249539766ed.html

artek22
16-06-2015, 10:49
Z linkami to dobrą ofertę mają na stronie www.autolinka.com.pl. Robią linki na zamówienie, wystarczy im rysunek dostarczyć. Ja akurat u nich zlecałem regenerację i powiem, że fajnie wykonali, linka jak nowa.

roziu5
17-06-2015, 12:35
Panowie piszę w związku z moim problemem który opisałem kilka stron wcześniej... Pomóżcie mi z dobrego serca :) Czy ktoś mógłby sprawdzić czy te kable od czujnika sprzęgła odpowiedzialne za układ EPB (czarno-pomarańczowe) idą wzdłuż listwy obok kierowcy? ja tam tych kabli nie mam a coś mi się nie chce wierzyć ze zostały wywalone skoro wszystko jest zaklejone izolacja, no chyba ze tak nie powinno być... Możę kabelki od tego czujnika idą gdzieś w górę pod tapicerkę i tak jest ukryta moja wtyczka... Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

A druga sprawa jeśliby szły te kabelki to czy są wpięte w ta kostkę co widach na zdjęciu? (jest ona umieszczana w listwie po stronie pasażera). U mnie jest wpięte dwa żółto-czarne(prawdopodobnie od czujnika hamulca) i tylko jeden pomarańczowo czarny... możne stad trzeba je poprowadzić?

Jeszcze jedno... U mnie taki pomarańczowo czarny kabelek jest tu (zdj 2) czyli w listwie od strony kierowcy i idzie gdzieś pod tapicerkę...

Jeśli ktoś coś wie na ten temat lub mógłby troszeczkę poszperać u siebie byłbym bardzo wdzięczny ponieważ juz nie jeden elektronik powiedział ze wpięcie tego pod czujnik hamulca nie jest takie proste i jest duza obawa czy przy takim rozwiązaniu nie wariowałby komputer abs itp...

roziu5
19-06-2015, 10:57
Panowie udało mi się dorwać z rosyjskiej strony schemat tego układu EPB lecz mi on mało w sumie daje... Mozę mógłby ktoś go wytłumaczyć tak na chłopski rozum? Lub przynajmniej coś powiedzieć gdzie może znajdować się ten moduł zaznaczony na zdjęciu czerwonym kolorem?

Tłumaczenia są przeze mnie napisane wiec tez mogą być błędy...

adamon
19-06-2015, 19:55
Ten zaznaczony na czerwono to chyba jest między tylnymi kołami.
Ja bym się bardziej zainteresował tym drugim modułem który na schemacie jest pod wskaźnikami - gdzie ten moduł.

roziu5
20-06-2015, 13:56
a czy to nie jest ten sam moduł? (oznaczenie to samo, nazwa ta sama) poza tym jeśli nie to po co mi się zajmować tym modułem skoro wtyczka z czujnikiem bezpośrednio jest podłączona z tym modułem miedzy kolami, co widać na schemacie. Problem jest w tym którędy te kabeki przechodzą bo na pewno jest gdzieś po drodze jakaś wtyczka złączka gdzie u mnie mogło nastąpić wyrzucenie tej kostki wraz z kabelkami...

adamon
21-06-2015, 08:33
Kable od modułu idą w prawym progu do przodu auta,
Na wysokości pasażera butów po prawo od gema, pod plastykową osłonką masz dwie wtyczki łączące większość kabli idących w progu.
Niestety ja muszę szukać dalej - tu jest ok

roziu5
22-06-2015, 08:57
Czyli masz ten sam problem? Po czym stwierdzasz ze jest ok?

roziu5
22-06-2015, 11:00
cos mi sie wydaje ze nasz problem jest tu... (zdjęcie wzięte z dokładania tempomatu w którymś z fordów)

adamon
22-06-2015, 14:03
Jeden z alarmów w elm miałem nie działający silniczek EPB więc rozebrałem cały moduł i sprawdziłem silniczek - działa
Znalazłem w necie gościa co zajmuje się EPB więc za telefon i 2 godziny z nim gadałem.
Od niego się dowiedziałem, żeby sprawdzić na krótko silniczek, to on mi powiedział że we wtyczce jest cały czas napięcie +12V i musi być, a u mnie nie ma :(
więc po kablu jechałem i wbijając szpilkę i sprawdzałem czy jest napięcie. Kable schowały mi się w próg prawych tylnych drzwi i dalej nie wiem gdzie ich szukać :(
A dlaczego uważasz, że tam jest przyczyna ????
Od kolegi wrzoch dostałem schematy elektryczne do C-maxa ale niestety nie ma tam schematu EPB :(

roziu5
22-06-2015, 15:41
tylko ze ja mam inny problem bo u mnie hamulec działa zwalnia sie tylko ze przy wciśniętym pedałem hamulca a nie zwalnia sie tylko pod wpływem wciśniętego pedału sprzęgła. do tego pod pedałem sprzęgła mam tylko jeden czujnik odpowiedzialny za tempomat a za EPB niestety nie do tego u mnie brak jest jeszcze wtyczki zeby ten czujnik wpiąć... Ty masz ten czujnik i wtyczkę pod pedałem sprzęgła? U mnie dwa kabelki(pomaranczowo-czarne) ida pod panelem środkowym, wpięte sa pod czujnik AirBag czego nie ma na schemacie... dalej ida pod deskę rozdzielcza. Wydaje mi sie ze do tej pory wszystko jest dobrze...

Ps. Moze dałbyś namiar na tego mechanika od EPB możne on i mi coś wyjaśniłby :)

adamon
22-06-2015, 16:51
Jak będę rozbierał porobię Ci fotki co mam koło sprzęgła
Ja dalej szukam gdzie uciekło mi +12V :(
żebym wiedział, że ten kabel po drodze od bezpiecznika od modułu między kołami nigdzie nie wchodzi to puścił bym drugi i po kłopocie :)

tedi_k
22-06-2015, 17:32
Tu masz schematy od braci Czechów: https://www.dropbox.com/s/fdz8cq9ez4vmp18/Cmax_el_schemata.pdf?dl=0
EPB jest zaraz na 3 stronie.

adamon
22-06-2015, 17:51
Dzięki tedi_k - tylko dlaczego tak późno :)

możecie mi potwierdzić to, że zasilanie z 30A bezpiecznika idzie prosto do modułu między kołami?
Nie znam czeskiego ale z tego schematu tak wynika???

Już wiem gdzie idzie zasilanie - od bezpiecznika 30A pod maską odpowiedzialnego za EPB idzie do wtyczki C113 na 25 pinie, a wtyczka ta znajduje się gdzieś koło schowka, a z tej wtyczki idzie już do modułu EPB. Więc u mnie jedyny newralgiczny punkt gdzie mogła się poluzować wtyczka to właśnie ta C113 i ją muszę sprawdzić. A jak nie to puszczę nowy kabel :D
Wielkie dzięki tedi_k


http://static.pokazywarka.pl/i/5928894/238250/schemat-epb.jpg


http://static.pokazywarka.pl/i/5928921/678846/c113.jpg

adamon
23-06-2015, 14:08
Dzięki schematom kolegi tedi_k dziś udało mi się naprawić EPB.
Od wtyczki C113 która jest za schowkiem (musiałem schowek demontować) sprawdzałem całą długość kabla -dość grubego kabla - i znalazłem miejsce gdzie był przerwany i mocno zaśniedziały.
Miejsce to przejście przez próg w tylnych prawych drzwiach, przypominam sobie, że już raz tam byłem ale nie odkrywałem całego kabla, a dzisiaj jak odkryłem to się rozpadł.

Dzięki jeszcze raz tedi_k
Kiedyś jak będę jechał w twoje strony to wpadnę na aktualizację zegarów :D

http://static.pokazywarka.pl/i/5929697/901949/20150623-101351.jpg

http://static.pokazywarka.pl/i/5929697/763043/20150623-101353.jpg

roziu5
24-06-2015, 01:07
Schemat ładny, tylko powiedzcie mi gdzie na nim jest ten czujnik od sprzęgła...

Skoro kabel od czujnika idzie pod deską rozdzielcza przez panel środkowy do czujnika AirBag (zdjecia wyzej) i po drodze nie ma już żadnej wtyczki (co widać na zdjęciu) to co myślicie o tym żeby tam się wpiąć nowymi kabelkami i zamontować ten czujnik?

I jeszcze jedno... Jak się dostać do tych przewodów? Trzeba cała deskę rozdzielcza demontować?

tedi_k
24-06-2015, 10:55
Sygnał z pedału sprzęgła idzie do modułu hamulca po CAN raczej niż drutem... Tak przynajmniej wynika ze schematów.

roziu5
24-06-2015, 12:09
nic juz z tego nie rozumiem...

roziu5
24-06-2015, 17:12
Panowie zaglądnijcie jeszcze jakiego koloru sa u Was te kabelki od czujnika i którędy ida. Zagladalem dzisiaj kolejny raz i zauważyłem ze z wiązki która idzie w dół za zegarem (zdj1) sa takie 3 kabelki które zakręcają z powrotem gdzieś pod obudowę (zdj2) i sa to kabelki chyba w kolorze jakie ja mam przy czujniku który juz tam gdzieś wcześniej kupiłem (zdj3) pomarańczowo-niebieski, szaro czarny i biało-niebieski (tzn tego biało niebieskiego nie mam przy czujniku). Mozę ktos tez tak ma?

I jeszcze jedno znalazłem zdjęcie (zdj4) na którym widać ze do tego czujnika tez sa wpiete trzy kabelki...

tedi_k
24-06-2015, 20:26
Standardowo czujnik pedału sprzęgła na 100% podpięty jest do zegarów i zegary wysyłają sygnał o naciśnięciu sprzęgła po CAN. W FF2 czujnik sprzęgła ma 2 przewody. Wystarczy poszukać na standardowych schematach ff2 "CLUTCH PEDAL"...

roziu5
26-06-2015, 11:47
Pomarańczowo-czarne kabelki? wiec skoro z zegarów kabelki idą w dół gdzieś za tapicerkę (zdj1 z wcześniejszego postu) tzn ze do tej pory powinno być wszystko ok i tam gdzieś powinna być ta kostka?

Anjko
29-11-2015, 21:52
Witam.
To ja trochę z innej beczki. U mnie EPB działa poprawnie zaciąga się be problemu zwalnia po naciśnięci sprzęgła luba hamulca (dwa czujniki na sprzęgle).
Problem polega na tym że nie zaciąga się automatycznie po wyjęciu kluczyka oraz nie zwalnia przy probie ruszenia. Z tego co czytałem dużo ludzi narzeka że się to samo zaciąga i niby jest to denerwujące. Więc powinienem być zadowolony :)
I ogólnie by mi to nie przeszkadzało bo nie mam w nawyku zaciągania ręcznego jeśli sytuacja tego nie wymaga, gdyby nie fakt że to ustrojstwo drze "ryja" za każdym razem jak otworze drzwi jak bym był jakiś ułomny i nie wiedział że nie włączyłem ręcznego.

Dla tych którym przeszkadza zaciągający się samoczynnie ręczny bardziej niż natrętny komunikat napiszę że funkcję samoczynnego uruchamiania i zwalniania przy ruszaniu można wyłączyć/włączyć IDS-em. I to obie funkcje oddzielnie.
U mnie oczywiście obie są włączone a mimo to ręczny "milczy" do puki nie włącze/wyłącz go ręcznie.
I teraz pytanie czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem i co może być przyczyną.
Posprawdzane wg schematu wszystkie napięcia, masy, napięcia po zapłonie i niby wszystko jest ok. IDS nie pokazuje żadnych błędów. W parametrach widać czujnik sprzęgła.

lisek40
30-11-2015, 05:41
Wydaje mi się że nie da się włączyć aby ręczny się sam zwalniał. Powtarzam, wydaje mi się

jlm
30-11-2015, 09:02
EPB sam się zaciąga PO wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, z początku też miałem odruch, pasy, drzwi, kluczyk ale się oduczyłem i najpierw, pasy, kluczyk a potem drzwi. Da się*wyłączyć hamulec przyciskając go w momencie wyciągania kluczyka. Jak dla mnie funkcja ok, wiem, że mi auto nie odjedzie z parkingu gdyby mi wypadł bieg.

Anjko
30-11-2015, 20:19
Wydaje mi się że nie da się włączyć aby ręczny się sam zwalniał. Powtarzam, wydaje mi się

Jest taka opcja w IDS-e do włączenia na pewno. U mnie nie działa.

Bump: EPB sam się zaciąga PO wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki Ta opcja też u mnie nie działa dlatego o tym napisałem.

zdenek
11-06-2016, 23:54
witam
Po przejechaniu kilkunastu kilometrow wyswietla blad calkowitej awarii ale tylko gdy jest powyzej 20 stopni. Na krotkich odcinkach i chlodniejszej pogodzie bledu nie ma. Czy ktos z was mial taki przypadek? Od czego zaczac?Czy przy ewentualnej wymianie numer musi byc taki sam(moj numer 3M51-2598-EA)

piterekGTI..
12-06-2016, 08:16
witam.
Rozwiązaniem twojego problemu jest kabel zasilający hamulec, który uległ utlenieniu. Znajduje się on za przed tylnym kołem od strony pasażera, pod plastikową osłoną wachacza. Sam miałem podobny problem a opanowałem to z trawnika przed moim domem, najechałem kołem na cegłę heheh.
powodzenia.

zdenek
12-06-2016, 10:27
Wymieniles ten kabel na nowy czy naprawiles? Jak to wygladalo? Kable byly przerwane?

fujin99
20-08-2020, 08:03
Witam.
Zakupiłem ostatnio S-max'a niestety z niedziałającym ręcznym.
Po podłączeniu okazało się ze komputer nie może nawiązać komunikacji z EPB. sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i wygląda na to że wszystko jest ok. Na kostce modułu EPB jest jednak tylko na 2 pinach zasilanie - 12V. czy wiecie może na których pinach powinno być zasilanie bądź macie jakieś schematu podłączenia modułu? na wcześniejszych stronach są schematu jednak nie wiele na nich widać ma może ktoś jakiś schemat z którego można by odczytać takie informacje?

Andrzejus
29-06-2022, 21:18
Dzień dobry. Samochód to Ford focus C-Max 1.8 benzyna 2008 rok.
A problem to hamulec elektryczny. Komunikat to Całkowita Awaria Hamulca.
Problem jest od dawna. Nie zaciąga hamulca .Od listopada ub. roku się włącza awaria .Odblokowywałem poprzez wyciągnięcie bezpiecznika hamulca lub wtyczki od modułu. I zaciągał . I działał .Ale już przestał. Po odblokowaniu wtyczką i po przełączeniu przełącznika na zaciąganie odkręca silnikiem w module aż sam stanie czyli popuszcza .Czy chcę zaciągnąć czy popuścić to on sam popuszcza czyli się kręci aż się zatrzyma. Moduł wymieniłem i to samo. Linki mam nowe Co robić ?
Andrzej