Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Chip-tuning zakup bez hamowni.


SrebnaStrzała
02-05-2009, 12:39
Witam
Zastanawiam się nad zakupem tego pudełka
http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Ford-Mondeo-2-0-TDCi-869-r.html
W wersji RaceChip Pro
To najlepsza oferta jaką znalazłem
Łączna cena oscyluje w granicach 1000zł a wynik jaki uzyskuje to:
130->170km oraz 330->415nm
Czy warto to kupować? U mnie w Poznaniu ludzie wołają 1600-2500 za dużo słabszy wynik.
Pozdrawiam.

marek11
02-05-2009, 21:05
Z tego co pisza to OK ale czy to wszystko prawda? No i ta oszczednosc paliwa??!!!
Jak bys sie zdecydowal to daj znac jak dziala.

Moze pozbiersz wiecej chetnych-mowia o nizszej cenie przy wiekszych zakupach.

SrebnaStrzała
02-05-2009, 21:28
No to czekamy na więcej zainteresowanych:)

Boblo
02-05-2009, 23:16
Nie ma się czym rajcować. Krakowski V-tech robi profesjonalne boxy, które dają tyle samo, albo mniej, albo więcej,.. czyli ile klient sobie zyczy. Poprostu mają regulację "wzmocnienia". Ale to wszystko trzeba robić z głową, a nie "na pałe byle więcej" bo mozna narobić więcej szkód niż frajdy z jazdy. Trzeba wjechać na hamownie, sprawdzić ile się ma w "serii" , a potem montować boxa i dołozyć mu parę kucyków. Trzeba też zdawać sobię sprawę, że box działa na zasadzie ziększenia ciśnienia w układzie paliwowym aby wtloczyć więcej paliwa. A większe sprężanie paliwa bardziej obciąza pompę wtryskową, która to w silnikach TDCI i tak ma swoje "wrodzone" problemy. Tak więc montując boxa dajemy sobie większą frajdę z jazdy ale narażamy się na szybsze pojawienie się "sprężynki" i pojawienie sie srebrzystej zawiesiny ( opiłki ) w układzie paliwowym. A jakby ktoś chciał boxa z V-techa to zapraszam na priv. Załatwie rabacik i hamownanko w Warszawie. ( cena detaliczna boxa to 1490,-zł )

SrebnaStrzała
03-05-2009, 01:37
nie cytujemy poprzednika!

Gdyby to było w Poznaniu, to bym sie zainteresował, a tak... Kocar woła 2000zł za 20km więcej, więc to odpada, bo wtedy to już wole kupić nową pompe paliwa jakby padła.. Nowa kosztuje bodaj że ok. 200-300zł?! dobrze pisze?

wojtekjanus
03-05-2009, 06:47
Cena pompy dobra, tyle że razy 10 (dziesięć) :p .

marek11
03-05-2009, 07:04
moze ktos sie wypowie co robil chip tuning i przejechl juz minimum 50 tys. km. Mi osobiscie w moim bolidzie wystarcza to co mam, jazde bardzo dynamiczna to ja juz mam za soba.
Generalnie wszyscy chip-tunigowcy na pytanie CZY TO SZKODZI SILNIKOWI I PODZESPOLOM, odpowiadaj NIE bo konstruktorzy auta zaprojektowali je z pewnym zapasem, toche na ten temat wiem i w niektorych podzespolach nie jest to calkowicie prawdziwe. Przeciez kazdy producent auta by zoptymalizowal swoje dziecko ze wzgledow marketingowych WIECEJ MOCY MNIEJ PALIWA. Jednak tego nie robia, jak myslicie dlaczego?
Wezmy naszego Mondeo TDCI MK3 wersje sa 116KM i 130KM. Co konstruktorzy zmienili w tych autach, jakie sa roznice. Bo przeciez nie jest to tylko zmina softu i bedziemy mieli odpowiedz ale tylko czy mozna zwiekszyc moc mondeo 116KM. Chyba tez jest TDCI MK3 146 konne i tu z kolei porownanie co zmieniono pomiedzy 130 a 146.
Osobiscie w te indiwidualne dobory na hamownicy nie wierze jedyna zaleta ze mamy naoczny wynik tunningu na wykresach a reszta to marketing. Przeciez chip tuning polega na dolozeniu dodatkowego boxa z "ulepszonym programowaniem" a elementy samochodu pozostaja niezmienione. Jak by mi bardzo zalezalo na dodaniu kucykow to kupilbym tego boxa ale tego "mniejszego" z zgodnie z zasada co za duzo to nie zdrowo.

SrebnaStrzała
03-05-2009, 08:43
Cena pompy dobra, tyle że razy 10 (dziesięć) :p .

Może jestem w błędzie, ale szukając "pompy paliwa do mondeo" na allegro nowe wyskakują w cenie 300zł ?!

Boblo
03-05-2009, 09:33
Tuningowcy, którzy mówią, że dodatkowa moc silnikowi nie zaszkodzi w zasadzie mają racje. Bo sam silnik wytrzyma sporo więcej mocy. A za dużo dołozyć nie można bo mogą nie wytrzymać inne podzespoły. Może się zacząć sypać ( ślizgać ) sprzęgło, dwumas, w naszych TDCI może polecieć pompa wtryskowa. Ale chiptuning jest dla ludzi myślących. Jak się korzysta z nadmiaru mocy rozsądnie, a przy tym dba o samochód to można mieć przyjemność z jazdy bez kłopotów. Inna sprawa, że dodatkowa moc daje taką frajdę, że wielu użytkowników poprostu świadomie godzi się na to, że sprzęgło trzeba będzie wczesniej wymienić, a może i wzmocnić. Mam znajomego co założył boxa do fiata doblo. Gęba mu się smiała jak jeździł ale po jakimś czasie poczuł, że sprzęgło się ślizga. Zmienił sprzęgło i powiedział, że zdejmuje boxa. W trakcie wyjazdu w góry zatrzymał się na stacji i znowu podłączył boxa,.. ciężko mu się było rozstać z dodatkową mocą :) I tak jeździ cały czas. A co do spalania. Mówił, że pali mu tyle samo abo i mniej. A czemu producenci nie robią "fabrycznie" takich wyżyłowanych programów? Bo muszą mieć duży zapas trwałości podzespołów. W końcu dają gwarancję na kilka lat, a samochodami jeżdzą również debile i inne nieświadome zasad prawidłowej eksploatacji auta tępaki więc mieliby zbyt wiele problemów z awaryjnością na gwarancji. A jak ktoś jest odpowiednio uświadomiony ( czyli my- forumowicze :) ) to może z tego zapasu co dała fabryka skorzystać :). Ja w swoim mondku nie chipuje tylko ze względu na usterkowość układu wtryskowego i dlatego, że wkrótce pożegnam się ztym autkiem. Ale następne autko dostanie wirusa,... tak myślę..

Boblo
03-05-2009, 09:34
Może jestem w błędzie, ale szukając "pompy paliwa do mondeo" na allegro nowe wyskakują w cenie 300zł ?!

Szukaj w dziale "pompy wtryskowe" :)

SrebnaStrzała
03-05-2009, 09:40
Szukaj w dziale "pompy wtryskowe" :)

Wychodzi jakieś 1000zł za używke hmm...czyli 1000 odłożyć do szafki na czarną godzine i 1000 na chip:)

wojtekjanus
03-05-2009, 12:04
SrebRRRRRna (chyba?) Strzała, 1000 zł za używkę na Allegro, do tego 500 zł za przełożenie i podłączenie do kompa, aby dowiedzieć się, że ta pompa jest do d...., to chyba za drogo. W końcu ty tej starej pompy nie schowasz do szuflady, tylko też będziesz chciał sprzedać na...Allegro. Pompę wtryskową -jako jeden z najbardziej odpowiedzialnych elementów w silniku diesla - kupuje się z pewnego źródła, najlepiej nową lub zdjętą z w miarę nowego auta.

Pompa za 200-300zł., to jest pompa niskiego ciśnienia podająca paliwo ze zbiornika do filtra paliwa.

rad99
03-05-2009, 12:23
jak piszą fachowcy na forach tuningowych, przed tuningiem sprawdzany jest stan silnika następnie wyliczane są parametry dla każdego z osobna a tu jednak jest dla każdego po równo, do tego jakoś nie przemawia do mnie wielka oszczędność paliwa, w końcu to nie choinka którą wieszasz na lusterku i już +5hp

kuzek
03-05-2009, 20:36
SrebrnaStrzala w kwocie 1k pln mozesz wgrac program i wyczyscic kolektor z egrem

SrebnaStrzała
03-05-2009, 20:50
nie cytujemy poprzednika!

Gdzie?

Boblo
03-05-2009, 22:28
SrebrnaStrzala w kwocie 1k pln mozesz wgrac program i wyczyscic kolektor z egrem

1.ooo,- za program to niewiele. Dobre programy na rynku kosztują więcej :) A jak ten program będzie wgrany? Bo przez OBD do TDCI ze sterownikiem DELPHI to się raczej nie da. Trzeba chyba z lutownicą do komputera (?)

heko
04-05-2009, 09:04
nie cytujemy poprzednika!

...spoko...spoko..w Kraku w Vtech robi przez OBD...albo z wyciąganiem sterownika :P
...co do boxa...to i w ogóle chiptuningu to to poczytajcie tu http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=53109
...napisane już jest chyba wszystko...także o przejechanych dziesiątkach tys. km. na chipach i boxach ...bez problemów :P ..

...a co do boxa Vtech do TDCI...to mam jednego na zbyciu...mogę go odsprzedać ...wraz z hamowaniem...albo bez :D
...na takim samym boxie moje poprzednie MK3 przejechało 170tkm. bez żadnych skutków ubocznych...no i kumpla ..też 130 tkm. przejechane od nowości :D

Boblo
04-05-2009, 10:10
nie cytujemy poprzednika!
A to ciekawostka. Bo niedawno pytałem u Warszawskiego przedstawiciela V-tech'a i powiedzieli mi, że przez OBD się nie da

heko
04-05-2009, 13:13
nie cytujemy poprzednika!

...ale w centrali wszystko możliwe :P

mecenas5
04-05-2009, 19:20
a czy taki box nadaje sie do tddi

wojtbf1
04-05-2009, 20:08
Cytat:
Napisał heko
...spoko...spoko..w Kraku w Vtech robi przez OBD...albo z wyciąganiem sterownika
A to ciekawostka. Bo niedawno pytałem u Warszawskiego przedstawiciela V-tech'a i powiedzieli mi, że przez OBD się nie da

...ale w centrali wszystko możliwe

Potwierdzam,u mnie wszedł bez lutownicy....:)

Boblo
04-05-2009, 20:15
nie cytujemy poprzednika!
No to generalnie dobra wiadomość,.. bo wirus bezpieczniejszy dla pompy niż box ( oczywiście wirus dobrze zrobiony )

wojtbf1
04-05-2009, 20:24
nie cytujemy poprzednika!

No chyba centrala by mi auta nie skopała...:wink: :)

heko
05-05-2009, 07:06
a czy taki box nadaje sie do tddi

...akurat ten jest do CR....więc nie nadaje się do tddi :(

SrebnaStrzała
05-05-2009, 13:20
nie cytujemy poprzednika!

a do 5 czy 6 biegowej skrzyni? oraz jakie osiągi daje?
Tak przy okazji, za 2-3tys. zł dostane mocniejszą nie koniecznie nową pompę wtryskową?

heko
05-05-2009, 16:28
nie cytujemy poprzednika!
... 5 czy 6 biegowa..to obojętne :)
...tu masz wykres z hamowni...tdci 115 KM z boxem
http://catalog.vtech.pl/graph/ford_20tdci_115ps_box.jpg
...a pompę potrzebujesz?...bo żadnych mocniejszych nie produkowali...

SrebnaStrzała
05-05-2009, 17:30
nie cytujemy poprzednika!

Ja mam 130kucy? Też by poszło?
Odnośnie pompy, to nie mam na myśli seryjnej, tylko albo od innego samochodu o ile to wchodzi w grę albo od firmy która zajmuje sie tuningiem.
Wiem że ludzie wymieniają pompy na mocniejsze tak samo jak wtryskiwacze.

marek11
05-05-2009, 18:06
wracajac do strony producenta z pierwszego postu. Producent zapewnia uniwersalnosc boxa tzn. dzisiaj jezdze Mondeo jutro BMW a nastepnie mercedesem i mozna przekladac bez zadnych problemow jedynie nowy kabel z odpowiednia wtyczka dla danej marki jest potrzebny. Podobno ten boks dziala na zasadzie wczytania orginalnego softu i na jego podstawie koryguje ustawienia do optymalnych. Jesli to prawda to niezly bajer jesli ma sie zamiar zmienic auto. Oczywiscie musi byc CR. Rozmawialem z kumplem z pracy ma C-maxa i chyby kupimy jednego na spolke, zeby zaoszczedzic jesli cos bedzie nie tak jak w reklamie. Trudno dla nauki mozna ok. 3 stowki poswiecic. Ja jak bedzie OK to wtedy zamawiamy drugiego.

SrebnaStrzała
05-05-2009, 20:15
nie cytujemy poprzednika!
Powinieneś jeszcze dodać, że posiada on możliwość ustawienia własnej konfiguracji za pomocą przestawiania zwrotek;)

heko
06-05-2009, 09:03
tu 130 KM http://catalog.vtech.pl/graph/ford_20tdci_130ps_box.jpg
...a co do pompy to duży wybór jest do silników WAG...ale do Fordów lipa...

Boblo
06-05-2009, 20:55
Trudno dla nauki mozna ok. 3 stowki poswiecic. Ja jak bedzie OK to wtedy zamawiamy drugiego.

Życze jak najlepiej ale mam jakies przeczucie, że drugiego nie zamówicie

marek11
07-05-2009, 04:39
czyzbys wiedzial o cos cze go nie wiem? Dla informacji box jest w drodze-po zamontowaniu i pierwszych odczuciach poinformuje niezwlocznie. Tak dla porownania reklamowyny tutaj vtech oferuje boxa za 1400 a ten zamowiony w Niemczech 130 euro czyli o 50% tanszy. Oczywiscie moze byc tak ze TANIE MIESO PSY JEDZA, coz zobaczymy.

SrebnaStrzała
07-05-2009, 05:15
nie cytujemy poprzednika!

Ja również czekam na opinie, bo jestem bliski zamówienia tego:)

Tomek2907
07-05-2009, 06:45
marek11 opisz koniecznie jak już zamontujesz, bo mnie również bardzo zaintrygował ten racechip. A z tego co czytałem na niemieckich forach forda na jego temat, to generalnie opinie są pozytywne.
Pozdrawiam

misiek
07-05-2009, 07:12
oczywiscie bez hamowania sie nie obejdzie. Przy czym dobrze byloby zrobic pomiar takze przed, by wynik w pelni obrazowal co to Ci daje. Inaczej cala ta zabawa nie ma sensu.

Boblo
07-05-2009, 07:28
czyzbys wiedzial o cos cze go nie wiem?
Nie wiem nic. Ale czytałem kiedyś o różnych tańszych cudownych boxach i chipach z niemiec i zawsze kończylo się na tym, że V-techowski 2 x droższy jest zdecydowanie lepszy. Miejmy nadzieje, że będzie ok.

heko
07-05-2009, 10:18
...sprzedam wam Vtechowski za ...hmm...800...z hamownią 900 zł :P

Pinki
07-05-2009, 10:37
Grzesiu do Vki sobie wczepię :)

Boblo
07-05-2009, 11:16
...sprzedam wam Vtechowski za ...hmm...800...z hamownią 900 zł :P
Toż to dumping ! ;)

marek11
07-05-2009, 18:36
No wiec tak wlasnie zamontowalem wspomnianego Boxa, na razie bez zabawy czyli z fabrycznymi ustawieniami. To znaczy. Sa w boksie dwa przelaczniki ktore maja 16 pozycji kazdy do ustawienia. Min 8-9-A-B-C-D-E-F-0-1-2-3-4-5-6-7 Max. Moj mial ustawienia pierwszy na B a drugi na 1 (ponoc optymalnie dla mojego bolida).
Cala zabawa polega na podkrecaniu w kierunku max (jesli komus nie odpowiadaja dostarczone ustawienia i chce wiecej wyciagnac z silnika nie baczac na zuzycie paliwa) do czasu kiedy zaswieci sie kontrolka Check Engin wtedy nalezy wrocic o jeden stopien. I ponowic probe w roznych warunkach jazdy. Czyli wyszukac punktu z mozliwie max ustawieniami tak aby nie przekroczyc akceptowalnych -granicznych wartosci.

Mi osobiscie na wyscigach nie zalezy bardziej bylem zainteresowany oszczednoscia paliwa.
A teraz pierwsze wrazenia:
1) Silnik jakby ciszej pracowal (ale to moze byc psychologia tylko)
2) Przy mniejszym nacisku na pedalu gazu obroty byly wyraznie wyzsze jak przed boxem czyli szybciej wrzucalem wyzszy bieg-czyzby to prognozowalo mniejsze zuzycie ON? , no ale z drugiej strony troche trzeba sie namachac biegami (mam 6-tke) w miescie.
3) Wyraznie przy ostrym nacisnieciu gazu auto zbiera sie znacznie razniej

Wracajac do ustawien na pierwszym przelaczniku mam jeszcze 12 pozycji w kierunku MAX (az strach pomyslec co sie bedzie dzialo) na drugim nieco mniej bo tylko 7 ((((

Oczywiscie bede prowadzil badania aby uzyskac optymalne warunki zuzycia paliwa, przyspieszenie, moc no ale na to bez hamowni trzeba czasu. O moich badaniach bede informowal na biezaco.

Zapomnialem podziekowac SrebnejStrzale za namiary na ta firme

Pinki
07-05-2009, 19:04
jakieś to dziwne wszystko bez hamowni bez map, uniwersaly program na przełącznikach
no popatrzmy.
ja osobiście chyba oddał bym się w ręce V-techu ale wiadomo, że inni wcale nie muszą być gorsi :)

marek11
07-05-2009, 19:13
mi sie wydaje ze z punktu widzenia klienta ze przelaczniki nie sa zlym rozwiazaniem bo nie trzeba do tego specjalnego oprogramowania. Ja mysle ze jest wgrany jakis bazowy program no i 16x16=256 kombinacji do dyspozycji-modyfikacji. Faktem jest ze wymaga to czasu aby przetestowac wszystkie.

SrebnaStrzała
07-05-2009, 20:06
No wiec tak wlasnie zamontowalem wspomnianego Boxa, na razie bez zabawy czyli z fabrycznymi ustawieniami. To znaczy. Sa w boksie dwa przelaczniki ktore maja 16 pozycji kazdy do ustawienia. Min 8-9-A-B-C-D-E-F-0-1-2-3-4-5-6-7 Max. Moj mial ustawienia pierwszy na B a drugi na 1 (ponoc optymalnie dla mojego bolida).
Cala zabawa polega na podkrecaniu w kierunku max (jesli komus nie odpowiadaja dostarczone ustawienia i chce wiecej wyciagnac z silnika nie baczac na zuzycie paliwa) do czasu kiedy zaswieci sie kontrolka Check Engin wtedy nalezy wrocic o jeden stopien. I ponowic probe w roznych warunkach jazdy. Czyli wyszukac punktu z mozliwie max ustawieniami tak aby nie przekroczyc akceptowalnych -granicznych wartosci.

Mi osobiscie na wyscigach nie zalezy bardziej bylem zainteresowany oszczednoscia paliwa.
A teraz pierwsze wrazenia:
1) Silnik jakby ciszej pracowal (ale to moze byc psychologia tylko)
2) Przy mniejszym nacisku na pedalu gazu obroty byly wyraznie wyzsze jak przed boxem czyli szybciej wrzucalem wyzszy bieg-czyzby to prognozowalo mniejsze zuzycie ON? , no ale z drugiej strony troche trzeba sie namachac biegami (mam 6-tke) w miescie.
3) Wyraznie przy ostrym nacisnieciu gazu auto zbiera sie znacznie razniej

Wracajac do ustawien na pierwszym przelaczniku mam jeszcze 12 pozycji w kierunku MAX (az strach pomyslec co sie bedzie dzialo) na drugim nieco mniej bo tylko 7 ((((

Oczywiscie bede prowadzil badania aby uzyskac optymalne warunki zuzycia paliwa, przyspieszenie, moc no ale na to bez hamowni trzeba czasu. O moich badaniach bede informowal na biezaco.

Zapomnialem podziekowac SrebnejStrzale za namiary na ta firme

a ja dziękuje Tobie za pomoc w decyzji:) W przyszłym tygodniu zamawiam.

misiek
07-05-2009, 22:19
tego sie nie da zrobic bez hamowni :) ktora to zawsze w takim sam sposob dokonuje pomiaru i daje wynik. Ustawianie tego na wlasne odczucia i wynik ze stacji beznynowej to tzw "rzezba". Ciekawe czy zlymi ustawieniami nie mozna tez narobic krzywdy silnikowi.

heko
08-05-2009, 10:10
...no niestety tak jest....
...poza tym oprócz zaprogramowania podstawy ...to Vtechowskie boxy mają dodatkowo samoadaptację (inteligentny skubaniec :D ) ...to całkowicie cyfrowe urządzenie ...

SrebnaStrzała
08-05-2009, 10:30
nie cytujemy poprzednika!

Heko ale ten chip też ma samoadaptacje:) Dodatkowo nie jest produkowany tylko i włącznie pod jeden model samochodu:)

marek11
08-05-2009, 10:38
A jednak sie da SCANMASER TOOL i nie trzeba hamowni. Poczytalem troche o Boxach i powiem tak jedne dzialaja rzeczywiscie analizujac paramety jazdy i dostosowuja sterowanie do warunkow wymaganych przez kierowce-prawidlowy tunning sa tez na rynku tak zwane "oszustki" prostymi slowy dzialaja na oklamaniu kierowcy. Mamy np. wduszony pedal na 1cm co dopowiada np. 1500obr a oszust mowi komputerowi jest 1,5cm i przy tym samym nacisku mamy obroty 2000. Odczucie kierowcy lekko naciskam gaz a auto ma wieksza moc bo wchodzi na obroty.
W weeken bede badal mojego boxa na zasadzie porownania parametrow z i bez tunningu za pomoca SCANMASTERA. Dam znac czy kupilem "oszusta".

Schem
08-05-2009, 11:22
A jednak sie da SCANMASER TOOL i nie trzeba hamowni.
A wiesz jak ten soft działa?
WPISUJESZ Z PALCA wagę auta (znasz dokładną w chwili pomiaru?), rozmiar opon i czekasz na zielone światło na komputerze, który masz podpięty pod OBD2.
I jedziesz sprint.
Program mierzy czas i odległość jaką przejechałeś (czas ze stopera, a odległość z licznika kilometrów). I liczy przyspieszenie...

Jednym słowem, zaj.....a dokładność pomiaru...

No ale... jaki box, taka hamownia...
Aż dziwne, skąd tylu naiwnych na tym świecie...

Tyle ode mnie w tej dyskusji...

marek11
08-05-2009, 12:31
a gdzie napisalem ze chce zrobic zaj..ci dokladny pomiar? Chce porownac auto z boxem i bez. Oczywicie dane do obliczen wprowadzone te same i ta sama droga podczas jazdy z i bez boxa. Nie mam zamiaru chwalic sie ile dokladnie koni przybylo. Tak wiec naiwny nie jestem. No ale jezeli ktos chce na scianie wywiesic dokladny wykres momentu i mocy to wysylam rzeczywiscie na hamownie.
Co do SCanMastera to oblicza on z wprowadzonych danych i warunkow testu(czujnikow auta)moment i moc.

Schem
08-05-2009, 12:34
To możesz to zrobić jeszcze prościej.
Zegarek w dłoń, stoper i zrób pomiar 0 - 100 km/h.
Nawet laptop Ci nie potrzebny, a powtarzalność i dokładność pomiaru będzie równie doskonała...

misiek
08-05-2009, 13:16
dla mnie to brzmi jak opowiesc o magnetyzerze :) Roznica tylko taka, ze w tym przypadku nie wiesz jakich zmian w pracy silnika faktycznie dokonujesz, czy warunki spalania mieszanki sie nie pogorsza, czy nie bedzie spalania stukowego itp.
Mi osobiscie szkoda byloby kasy i czasu na rzeźbienie.
Oczywiscie fajnie by bylo, gdybys sobie zrobil takie pomiary na hamowni. Faktycznie byloby widacz czy i jakie sa roznice, jak rozklada sie to wszystko na wykresie. Czy moze w ktoryms momencie nie jest gorzej zamiast lepiej :)

SrebnaStrzała
08-05-2009, 13:46
Również uważam, że zakup urządzenia i regulacja na podstawie własnych obserwacji jest bez sensu bo trudno będzie odróżnić samo sugestie od prawdy. Ja napewno zrobiłbym hamownie przed i po.

marek11
09-05-2009, 19:38
No wiec koledzy dokonalem pomiarow mojego auta z boxem i bez boksa. Poniewaz zeby nie wzbudzac dyskusji na temat hamowni wyjasniam jak dokonalem pomiarow:
1) Podlaczony ScanMaster
2) Wprowadzilem dane samochodu, kol, warunkow atmosferycznych
3) Badania przeprowadzamem na tym samym odcinku drogi
4) Z boksem i bez pedal do dechy na 3 biegu
5) Pomiary auta bez boksa
6) Podpiecie boxa
7) Pomiary auta z boxem
Zaznaczam ze nie mialem czasu sie bawic w ustawienia boxu za pomoca 2 przelacznikow
wybralem ustawienie lewy 4 prawy 1 i tylko przy tym ustawieniu badalem.
Oto wyniki:
zwiekszenie mocy 12 procent, zwiekszenie momentu 10,8 procent
bez boksa max moc byla przy obrotach 3408 z boxsem 3191
bez boksa max moment byl przy obrotach 2295 z boksem 2393

Nie jest to na pewno rewelacja bo pomiary wskazuja na 50 procent tego co w reklamie. Byc moze trzeba powalczyc z ustawieniami no ale to jest troche zabawy w szczegolnosci gdy sie nie dysponuje prywatna droga do badan.

Dane ktore odczytalem przekonuja mnie ze jest mozliwa oszczednosc paliwa o co mi glownie chodzilo.
O dalszych spostrzezeniach bede informowal.

marek11
10-05-2009, 10:26
Dla tych co lubia wyscigi spod swiatel zysk z box 1,7 sekundy do setki

marek11
11-05-2009, 07:56
wykres bez i z boxem mojego bolida

rad99
11-05-2009, 10:35
jeśli dobrze czytam, to gdzie podziały się twoje koniki, bo coś mało ich

Mariusz
11-05-2009, 11:00
Też tak patrzę MAREK11 i w avatarze masz 115 kucy, a tu po boxie nawet tego nie ma. Ba, nawet przed boxem tak jakby 90-ciu nie było, a to najsłabsza wersja!!!

marek11
11-05-2009, 11:42
to sa KW czyli odpowiednio okolo 127KM bez i 143.5KM z boxem

Tomek2907
15-05-2009, 09:03
marek11
Jak jest z paliwem, po zamontowaniu tego boxa - jest jakas obniżka w zużyciu ?
Pozdrawiam

marek11
15-05-2009, 11:03
za godzine wyruszam w trase ktora bardzo czesto pokonuje wiec bede mial porownanie dosyc dokladne. W jedna strone jezdze dosc agresywnie, a w druga spokojnie wiec podam wyniki po powrocie. Na razie jest OK w zachowaniu auta ale to krotkie trasy.
Podsumowanie w przyszlym tygodniu.

SrebnaStrzała
15-05-2009, 11:35
Powiedz mi, Ty kupiłeś którą wersje boxa tą racing czy zwykłą?

marek11
16-05-2009, 19:24
Tak zwykla ta tansza.
Oto wyniki badania przy agresywnej jezdzie.
Przed boksem predkosc maksymalna 200km/h po boksie 215km/h sprawdzane w tym samym miejscu na autostradzie(wedlug licznika auta). Co do zuzycia paliwa narazie dokladnych danych nie podam bo jeszcze nie taknkowalem. Przejechalem 730 km w 8 godzin daje to obraz jazdy. Po drodze 20 minut w korku stop and go. Na oko (wskaznik paliwa) troche mniej.

marek11
21-05-2009, 18:39
z moich wyliczen wynika ze teraz mondek spalil mniej ok. 0,7l/100km. W ten weeken jazda tym samym odcinkiem ale bez naciskania do dechy. Rezultat podam oczywiscie.

marek11
24-05-2009, 21:21
Panowie rewelacja jezdze moim mondkiem juz ponad 4 lata ale nigdy nie zszedlem ze spalniem ponizej 5l/100km choc na poczatku bardzo sie staralem. Dzisiaj po pokonaniu trasy 700km jadac normalnie w tym kierunku (czesto pokonuje ten sam odcinek) bez staran okazalo sie ze mondi spalil 4,7l/100km.
Mysle, ze jak bym bral udzial w jezdzie na "kropelke" spalanie mozna by obnizyc jesze okolo 0.5litra.
Tak dla ciekawosci z boxem na 6 biegu mam teraz obroty przy predkosci 120km/h pomiedzy 1900 a 2000 i silnik wydaje normalny dzwiek. Jak ktos przeszuka moje posty to przeczyta o moich problemach z "czkawka" otoz od zalozenia boxa problem znikl.
I LOVE WITH MY CAR.

SrebnaStrzała
24-05-2009, 21:32
nie cytujemy poprzednika!

No to nieźle, wychodzi na to że box działa jak należy:) a nie był bardzo drogi.

marek11
25-05-2009, 11:30
Tak jak napisalem w czesniej nie mialem czasu na zabawe z ustawieniami. Byc moze mozna wyciagnac tyle ile w reklamie. Mnie najbardziej zadawala oczednosc paliwa. No i jazda na trasie wygodniejsza mniej heblowania biegami. Choc w miescie trzeba sie namaglowac jesli chce sie trzymac obroty ponizej 2000.

Burzyk
31-05-2009, 08:48
Jak i gdzie mogę zamontować chipa do mondeo 2.0 TDCi 66kw 2006r Euro 4 silnik SDBA !!! Ile to będzie kosztowało i co to da? Mam osprzęt jak kolega( tj turbo gareta i sterowanie hella) ale Ford na Niemcy założył fabrycznie jakąś blokadę. A może wystraczy wgrać np soft do kompa?
Pomożecie????

Pinki
31-05-2009, 11:32
Burzyk a coś by sie stało jak byś przeczytał temat od początku ?
I natrafił np. na post choćby Heko ??

Burzyk
01-06-2009, 06:57
Podaję dokładne dane silnika 2.0 TDCi 66KW Euro4, Duratotq CD132 ST.IV ( inne oznacz,. SDBA) a turobo Garett EC-3 11520 sterowanie HELLA. POMOŻECIE ?

heko
01-06-2009, 15:11
...już pomagam :P

marek11
01-06-2009, 20:42
dalsze obserwacje. Przy zalaczeniu klimy mondek nie reaguje przedtem mozna bylo to wyczuc-no ale chyba to normalne bo wiecej power.

Burzyk
01-06-2009, 22:19
Czy można zachipsować za 5 paczek?

kuzek
01-06-2009, 22:39
dorzuć jeszcze 50% :)

SrebnaStrzała
02-06-2009, 02:21
nie cytujemy poprzednika!

Może chodzi mu o 5.000^^

marek11
02-06-2009, 05:38
129x4,44=527 plus przesylka taki mam

Burzyk
02-06-2009, 06:09
Chyba sobie odpuszcze ten temat prędzej zmienie auto. 1000zł za chipa to chyba lekka przesada.

SrebnaStrzała
02-06-2009, 06:54
Chyba sobie odpuszcze ten temat prędzej zmienie auto. 1000zł za chipa to chyba lekka przesada.

Co Ty, w ogóle:) 1000zł to dobra cena. Przesada to 2.500 za chip:)

Burzyk
02-06-2009, 07:39
Na allegro jest oferta chipa za 400zł. Czy ktoś to próbował?
http://moto.allegro.pl/item642237116_chiptuning_ford_focus_fusion_mondeo_ itp_pabianice.html

Mariusz
02-06-2009, 07:42
Weź sobie gościu i odpuść. Chodzisz po necie, zbierasz bzdury i piszesz później na forum. Żenada! Pogadaj ze stajnią Ferrari, może Ci coś odstąpią za psie pieniądze (400zł).

Burzyk
02-06-2009, 07:57
To jest kultura rodem z PRL-U. Spoza gór i rzek wyszliśmy na brzeg !!!

Burzyk
02-06-2009, 08:06
Jak będe chipsował to tylko w V-techu !!!

Pinki
02-06-2009, 21:01
Przyszedł walec i wyrównał
Burzyk otrzymuje ostrzeżenie za obrażanie innych userów oraz bana na 1 dzień za łamanie regulaminu

12345mario otrzymuje ostrzeżenie za obrażanie innych użytkowników

TOMAS
02-06-2009, 21:51
No i może zapanuj swięty spokój, i przejdziemy do meritum :D

Starwarrior
22-06-2009, 23:27
Panowie ja do Polski mam kawałek i w najbliższym czasie się nie wybieram, a chciałbym trochę podkręcić mondziaka. Niestety profesjonalne firmy tuningowe tutaj chcą za virusa połowę wartości auta! Znalazłem coś takiego http://www.chipexpress.com/diesel-tu...i-kit-478.html jest po angielsku, ale myślę że każdy sobie z tym tekstem poradzi
Co o tym sądzicie???

Schem
23-06-2009, 07:08
Kolego, a po co pytasz dwa razy o to samo, w dwóch różnych wątkach?

Starwarrior
23-06-2009, 13:47
Bo byłem pewny że się tam nie zapisało więc zamieściłem tutaj, za co już dostałem ostrzeżenie...:( net mi w nocy szwankował...