Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Opony 225/45/R17 na feldze 17"/7" ET 50 ??
Witam
Czy ktos moze powiedziec czy taki zestaw wejdzie do Focusa II?
Czy nie bedzie nic obcierac i wystawac poza obrys?
Moze ktos juz jezdzi na takim zestawie lub na bardzo podobnym?
Moze ktos juz jezdzi na takim zestawie lub na bardzo podobnym?
moze nie jest bardzo podobny ale mój zestaw to 205/55 R16 ET 50 i wszystko jest ok.
mój zestaw to 225/45/ R17 ET ?? chyba 45
ogólnie jest wszystko OK... i zajebiście wygląda ;)
choć jak kiedyś załadowałem do bagażnika jakieś 250-300kg to alusy ledwo co zmieściły w błotnikach ;)
Na zimówkach 205/55 R16 ET50 to spokojnie i 450kg przywiozłem ;D
Dzieki za info :)
A pamietasz jaka masz szerokosc felgi?
Jezeli mialbys 7" to przy ET45 mialbys ja o 5mm bardziej wysunieta na zewnatrz niz moja.. a ja wlasnie obawiam sie o odleglosc miedzy opona a kolumna McPerson'a z przodu bo tam jest ciasno... teraz mam 205/55/R16 na feldze 6,5" i ciezko tam wlozyc dwa paluchy :P
Czy mozesz sprawdzic ile masz tam miejsca, czy z przodu wchodzi Ci palec miedzy opone a amortyzator?
ja miałem w swoim focusie 235/45/R18, obcierało trochę o amortyzator przy max skręcie, poza tym wszystko było git
http://images41.fotosik.pl/113/5bb4dff7e55a8486med.jpg (http://www.fotosik.pl)
ja miałem w swoim focusie 235/45/R18, obcierało trochę o amortyzator przy max skręcie, poza tym wszystko było git
http://images41.fotosik.pl/113/5bb4dff7e55a8486med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Piękne masz autko. Sam bym takie chciał. Ale te fele i opony (choć są też piękne) to porażka do tej mocy i możliwości tego samochodu :)
Piękne masz autko. Sam bym takie chciał. Ale te fele i opony (choć są też piękne) to porażka do tej mocy i możliwości tego samochodu :)
jak bym chciał poszaleć to bym kupił sobie ST'ka, to ma tylko ładnie wyglądać :))
clooney88 07-05-2009, 18:25 Ja jeżdżę na 17" na 7,5" ET 48 i mam opony 205/50 R17 i wszystko jest ok. Fajnie się prowadzi, dobrze czuć kontakt kierownica - asfalt. Do tego świetnie wygląda. Z przodu jest w płaszczyźnie błotnika, z tyłu mogłoby jeszcze trochę bardziej wystawać ale jest spoko.
Nie polecam 225 opon do 7" szerokości felgi. Po pierwsze będzie Ci się gorzej prowadził w naszych polskich koleinach i więcej palił (wiem-niezauważalnie może ale zawsze coś) :). Druga sprawa to wygląd. Od tyłu może szersza wygląda fajniej, ale z boku stworzy Ci się balon (o ile można mówić o balonie przy profilu 45 ;) ) wychodzący minimalnie za czoło felgi. Moim zdaniem fajniej wygląda jak opona jest lekko naciągnięta na felgę... no ale to wedle uznania. Na Twoim miejscu wybrałbym 205 max 215. Zresztą tak zrobiłem kupując komplet 2 tyg. temu na pół cala szerszą felgę. Przeczytaj sobie jeszcze co jest napisane na naklejce przy słupku od drzwi kierowcy. Na 17 cali zalecają 205/50.
jacasim
"choć jak kiedyś załadowałem do bagażnika jakieś 250-300kg to alusy ledwo co zmieściły w błotnikach
Na zimówkach 205/55 R16 ET50 to spokojnie i 450kg przywiozłem ;D"
to chyba coś ze sprężynami Ci się stało kolego bo obwód koła powinien być ten sam na letnich i na zimówkach. no chyba, że to kwestia temperatury ale nie wydaje mi się...
Ja jeżdżę na 17" na 7,5" ET 48 i mam opony 205/50 R17 i wszystko jest ok. Fajnie się prowadzi, dobrze czuć kontakt kierownica - asfalt. Do tego świetnie wygląda. Z przodu jest w płaszczyźnie błotnika, z tyłu mogłoby jeszcze trochę bardziej wystawać ale jest spoko.
Nie polecam 225 opon do 7" szerokości felgi. Po pierwsze będzie Ci się gorzej prowadził w naszych polskich koleinach i więcej palił (wiem-niezauważalnie może ale zawsze coś) :). Druga sprawa to wygląd. Od tyłu może szersza wygląda fajniej, ale z boku stworzy Ci się balon (o ile można mówić o balonie przy profilu 45 ;) ) wychodzący minimalnie za czoło felgi. Moim zdaniem fajniej wygląda jak opona jest lekko naciągnięta na felgę... no ale to wedle uznania. Na Twoim miejscu wybrałbym 205 max 215. Zresztą tak zrobiłem kupując komplet 2 tyg. temu na pół cala szerszą felgę. Przeczytaj sobie jeszcze co jest napisane na naklejce przy słupku od drzwi kierowcy. Na 17 cali zalecają 205/50.
225/45 jest zamiennikiem 205/50 wiec profil (w milimetrach) bedzie ten sam..
co do balona to roznica miedzy szerokoscia felgi a opony wyniesie 4cm, ale nie powinna opona zachodzic na felge przy dobrym cisnieniu, bo teraz mam 205/55 na feldze R16 6,5" i roznica miedzy szerokoscia felgi i opony tez wynosi ok. 4cm i nie widze zadnego balona u siebie jak jest odpowiednie cisnienie.. no ale profil opony jest wiekszy i moze dzieki temu nie wyglada to zle...
na uwage zasluguje tez fakt, ze opony 205/50 R17 sa drozsze od 225/45 R17 o ok. 100zl oraz to, ze modelu ktory chce kupic nie ma w takim rozmiarze :P
bije sie caly czas z myslami... kupe kasy pojdzie na opony i nie chce popelnic bledu..
clooney88 08-05-2009, 23:22 225/45 jest zamiennikiem 205/50 wiec profil (w milimetrach) bedzie ten sam..
Wiem przecież skoro sam ostatnio wybierałem... Podałem powody, przez które odradzałbym niepotrzebny zakup szerszego kapcia.
neon2909 10-05-2009, 18:08 Ludzie co wy wstawiacie za opony do tych samochodów !!!!!
Czytając posty niektórych kolegów mam wrażenie że, albo jeżdżą oni na dobrych zachodnich drogach albo wybierają się na tory wyścigowe.
Profile poniżej 55 na polskich drogach są zabójstwem dla zawieszenia nie wspomnę o braku komfortu jazdy. Wyłapanie dziury przy prędkości 80 km/h i profilu 45 gwarancja rozcięcia opony i zniszczenia alusa.
Moim zdaniem 16 cali to maks na polskie drogi, komfort jazdy i gwarancja utrzymania zawiechy w dobrym stanie.
Ludzie co wy wstawiacie za opony do tych samochodów !!!!! [...]
Czyli po kupieniu mondeo ST220 z 18" felgami trzeba je zdemontować??
Każdy jeździ na tym co mu się podoba. nawet 17" felgi mogą być dobre w utrzymaniu jeśli odpowiednio dobrze się dba o jazdę:wink:
205/55/R16 to udany kompromis między komfortem i utrzymaniem felg w dostatecznym stanie bez starań.
clooney88 11-05-2009, 19:51 Profile poniżej 55 na polskich drogach są zabójstwem dla zawieszenia nie wspomnę o braku komfortu jazdy.
Ale zajebiście wyglądają :D
Ja mam większą frajdę i komfort jazdy z czucia asfaltu na moich letnich 50 niż pływania po nim na zimowych 65.
I co tam kolega szamo wybrał?
neon2909: mi samochod sluzy do mega lansu i przejazdzek po rowniotkich bulwarowych drozkach, wiesz taki wabik na lachony :D
a na serio, to wk.......a mnie prowadzenie samochodu na 205/55, bo prowadzi sie jak okret na falach Dunaju... zero "kontaktu" z podlozem, dlatego chce nizszy profil, ale tez bez przesady ze wzgledu na nasze krajowe "autostrady"
clooney88: Po tym co napisales, po nieprzespanych nocach, przygladaniu sie oponom na wszystkich mijanych samochodach, zadecydowalem juz ze rozmiar bedzie 205/50 R17 :]
Teraz mysle nad marka i modelem... czytam opinie testy sresty i codziennie mam inna koncepcje :P Od Pirelli P Zero... przez Vredestreiny Ultrac Sessanta, Coopery Zeon CS6... a dzisiaj wymyslilem sobie ze moze jednak Hankook Ventus V12 Evo K110. Taaak wiem ze koreanskie, ale ludzie bardzo dobrze je oceniaja i niewiele kosztuja. :)
Moze komus pomoga te linki w wyborze:
opony:
http://www.tyretest.com/
http://www.tyrereviews.co.uk/
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2009-Auto-Zeitung-Summer-Tyre-Test.htm
dopasowanie rozmiaru felgi i opony do samochodu - polecam, najlepszy kalkulator jaki udalo mi sie znalezc:
http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp
clooney88 12-05-2009, 03:04 Hehe miałem tak samo. Nawet zdarzało mi się przykucnąć przy jakimś aucie na parkingu jak widziałem, że oponka wymiarami podobna do tej co mnie interesuje. :D Wioska co?
A jak już mówimy o konkretnych oponach to ja mam FULDA CARAT EXELERO. Jak na razie wszystko ok. Nie nadużywam ich przyczepności bo mi troszkę szkoda takich nowych :D ale wydawały mi się dobrym wyborem w stosunku ceny do jakości. Przy tym rozmiarze ciężko o coś równie dobrego w niższej cenie. A FULDA dobrą marką jest ;) Są jeszcze jakieś DUNLOPY ok. Jasne, że fajnie jest mieć miszelinki ale... wiadomo.
Cieszę się, że mogłem pomóc ;) Mam nadzieję, że dobrze będzie Ci się jeździło na tym rozmiarze. Ja jaram się jak wyżej pisałeś kontaktem z asfaltem i (może to złudne) ale większą sztywnością auta. A w najbliższych planach sprężynki progresywne eibacha ;] Będzie jeszcze sztywniej i bardziej "lansersko"... ;)
W ostatniej chwili zamowilem jednak 215/45 R17 Hankook Ventus V12 K110.
Planuje w przyszlosci wirusa i auto bedzie mialo ponad 150KM i 400Nm.
Wydaje mi sie, ze 205 kiepsko radziloby sobie przy przyspieszaniu na 2ce i 3ce.
Juz teraz przy 136KM i 320Nm opony na 2ce zrywaja przyczepnosc, nawet na suchym asfalcie, jak wcisne pedal gazu do konca.
Jak zloze to do kupy, to wrzuce jakas fotke.
Tez mam plany na mod zawieszenia, prawdopodobnie jakis kit Koni, ale musze przyoszczedzic najpierw ;]
P.S.
clooney88 bardzo ladnie sie prezentuje Twoj Focus, lans na maksa ;]
clooney88 13-05-2009, 14:33 No to racja. Przy 150 PSach na dość lekkiego focusa 205 mogłyby nie dać rady. Mi na drugim biegu przy 109 PS na moment się ślizgnie czasem przy szybszym włączaniu się do ruchu.
Eeeee no na razie to nie jest pełen lans :P Jeszcze kilka rzeczy mam w planach do zrobienia. Nie chcę też robić wszystkiego na raz. Raz, że fundusze, dwa, że trzeba się nacieszyć tym co się przed chwilą zmieniło :D Ale już wyróżnia się trochę in + ;] Dzięki ;)
Czekamy na foty z nowym kompletem na aucie.
ja przy kołach 17 cali i szerokości 6,5 cala wrzuciłem standardowe opony 205/50/R17 GOODYEAR EAGLE NCT5. Jeżdzi sie zdecydowanie pewniej niz na 195/65/R15.
Mam propozycję, żeby koledzy (niektórzy już mają) porobili fotki swojch foczek na alusach i powrzucali do swoich galerii w profilu, bedziemy mogli razem cieszyć oczy :)
clooney88 17-05-2009, 14:09 Bardzo fajny pomysł ;) również namawiam do wrzucania zdjęć swoich aut na felgach. Chętnie zobaczyłbym jak wygląda focus na różnych wzorach felgi.
welyk dobrze prezentuje się Twój wypucowany combiac ;)
pzdr
oto pierwsze relacje po zmianie felg i opon...
nowy zestaw:
felgi: 17" na 7" ET50
opony: Hankook Ventus V12 Evo K110 215/45/R17 91Y XL
cisnienie: 3 bar
w skrocie... zaaaaajebiscie hehe :D
nic nie obciera.. nie wadzi i nie wystaje..
co do zuzycia paliwa jeszcze sie nie wypowiem, bo dopiero dwa dni jezdze..
przyspieszenie... na 205/55/R16 od 100 km/h do 140 km/h na 4ce bylo 8,3sek a teraz jest 8,5sek... 2,5% dluzej, wiec niezauwalne bez stopera ;]
przy ruszaniu: jedynka - lekko gaz.. dwojka - pelen gaz i co?? i zero poslizgu, pelna kontrola.. czuc tylko wciskanie w fotel, to jest wlasnie to, czego mi brakowalo na poprzednich oponach :]
zakrety pokonuje sie pewnie, wrazenie podobne do jazdy na snowboardzie jak deska leci na krawedzi :)
nie zauwazylem zadnych ubocznych efektow w jezdzie po koleinach, przeskakiwanie przez nie z predkoscia 120km/h - 130 km/h nie sprawia zadnych problemow
na mokrym jezdzi sie bardzo pewnie, ale nie wiem jeszcze jak opony sobie radza w zalanych koleinach
jezeli chodzi o komfort, to ja nie mam zastrzezen, a jezdzilem juz po podziurawionych drogach
niedlugo beda fotki ;]
clooney88 17-05-2009, 22:00 heh dobrze szamo porównałeś to do lecenia na snowboardzie na krawędzi. jak teraz się zastanowiłem to faktycznie coś podobnego w tym jest :D
po koleinach jak pojeździsz więcej to poczujesz pewnie. ja widzę różnice jak mnie prowadzało na 195 a jak na 205. ale czym jest prowadzanie w koleinach przy takiej satysfakcji z jazdy na twardym i przyczepnym :D
a boli Cię trochę jak się czuje zawieszenie jak przelatujesz przez przejazdy kolejowe albo nawet tramwajowe? przyznaj się :P
pozdro
a boli Cię trochę jak się czuje zawieszenie jak przelatujesz przez przejazdy kolejowe albo nawet tramwajowe? przyznaj się :P
pozdro
oj strasznie mnie boli, jak przejezdzam przez poprzeczne nierownosci, ale nie wydaje mi sie, ze jakos bardziej niz na 205/55 :]
ogolnie od dawna mam wyrobiony nawyk zwalniania przed takimi przeszkodami, nieraz prawie do zera jak szyny wystaja kilka ladnych cm ponad droge :)
dodalem pare fotek do albumu, wiec moza zobaczyc jak wyglada efekt..
clooney88 20-05-2009, 22:26 no no super szamo! cieszymy się razem z Tobą :D byłem bliski zamówienia podobnego wzoru ;) wygląda dobrze a z glebą będzie duża różnica in plus. u siebie zauważyłem, że przy takim rozmiarze felgi i stosunkowo niskiej oponie za wysoko stoi i teraz to za mną chodzi ;> jak to koleżanka powiedziała "noooo zajebiście, tak agresywnie i trochę terenowo"...
a tak w ogóle to świetny kolorek ma Twój niuniuś :D
Dodam jeszcze, ze felgi sa oryginalne Fordowskie od Forda Focusa Cabrio Black Edtion.
Zajebiscie jest jak wychodze z domu czy z pracy i czeka na mnie Niuniuś ;] Bez wzgledu czy byl zly dzien czy nie, morda mi sie sama usmiecha na jego widok :D
felgi pare zlotych...
opony pare zlotych...
a widok i prowadzenie bezcenne :D
No to ja odgrzeje trochę ...
po 1. szamo bardzo fajnie się prezentuje gratki :D
po 2. Dzisiaj po tylu latach wreszcie myślę na poważnie nad 17". Znalazłem advanti E70 tyle że maja ET40 więc podejrzewam że nie ma da rady ich włożyć do foczki, chyba że się mylę ...
Jakie wg waszych doświadczeń jest minimalne ET do Foki II ?
clooney88 03-06-2009, 01:46 ja mam ET 48 i jest dużo miejsca jeszcze na tarcze. myślę, że spore znaczenie ma sama konstrukcja/kształt felgi wewnątrz. najlepiej napisać do sprzedawcy czy konkretny model pasuje do FF2.
clooney88 03-06-2009, 01:51 a tak w ogóle to ET40 bardziej wychodzi na boki niż 48 więc powinno być jeszcze więcej miejsca na tarcze z zaciskami i nie powinno być problemu... no i będzie szerzej = fajniej wyglądał ;)
Dostałem odpowiedź, że Advanti E70 z ET40 są dedykowane do FFII FL 2009 niby. To zapewne zagranie marketingowe:wink:
Boje się, że :
1. Będzie wystawać za bardzo, na granicy prawa:)
2. Że będzie obcierać
3. Zawiecha bardziej będzie dostawa do pupie:027:
Dostałem odpowiedź, że Advanti E70 z ET40 są dedykowane do FFII FL 2009 niby. To zapewne zagranie marketingowe:wink:
Boje się, że :
1. Będzie wystawać za bardzo, na granicy prawa:)
2. Że będzie obcierać
3. Zawiecha bardziej będzie dostawa do pupie:027:
Rozłożyłes mnie na łopatki tym stwierdzeniem o zagraniu marketingowym.
Skoro producent felg dostał przy takim rozmiarze homologację dopuszczającą do montażu w FFII, to jakim cudem ma to:
1. za bardzo wystawać?
2. obcierać?
3. działać destrukcyjnie na zawiechę :?:
AEZ ma dedykowane do FFII felgi w rozmiarze 7,5J17 ET40 (czyli jeszcze o ponad pół centymetra bardziej na zewnątrz ustawione) i co, tym bardziej będą złe :027:
Jeszcze cosik
Ad 1. Spokojnie do rantu błotnika zostanie ci jeszcze minimum około 1cm
Ad 2. No chyba, że spróbujesz założyć oponkę 245, to moooooże coś ci z tyłu poobciera.
AD 3. Jak dasz dystanse tak ze 20mm na stronę, to zapewne łożyska trochę szybciej wyzioną ducha :wink:
Ford fabrycznie stosuje wąskie felgi i dość mocno schowane w nadkola, więc zapas co do szerokości i ET jest naprawdę duży.
W moim Mondeo ST200 fabrycznie są felgi 7J17 ET49,5 a ja mam założone 7,5J17 ET35 i na fabrycznym rozmiarze opon (215/45/17) jest wszystko OK, a różnica w ustawieniu koła to prawie 2cm.
Escort RS2000, którym śmigałem, fabrycznie wyszedł z felgami 6J15 ET42, a na używanych przeze mnie felgach 7J15 ET35 (pomimo szerszych opon - 205 zamiast 195) nic nie obcierało ani nie wystawało, a różnica w ustawieniu kół wychodziła też 2cm na stronę.
Takich przykładów można mnożyć i mnożyć, ale sens ogólny jest taki - 7J17 ET40 jest dla foki bezpiecznym rozmiarem, szczególnie, że razem z felami dostajesz zestaw montażowy dedykowany i homologowany do tego modelu.
Kto powiedział że ja dostał? Rozumiem że Felgi z ET52,50 automatycznie są dopuszczone, ale niższe??:)
W każdym razie chyba jednak skuszę się na to ET40 z oponkami 205 albo 215 :wink:
Kto powiedział że ja dostał? Rozumiem że Felgi z ET52,50 automatycznie są dopuszczone, ale niższe??:)
W każdym razie chyba jednak skuszę się na to ET40 z oponkami 205 albo 215 :wink:
1. Jeśli dystrybutor oficjalny mówi, że są dedykowane do FFII, to mówi to na podstawie papierów i specyfikacji otrzymanej od producenta, a nie na podstawie przypuszczeń, szczególnie, że jesli zamówisz takie felgi, to musisz je otrzymać ze ściśle określonym zestawem montażowym.
2. Ford montuje też rózne wymiary felg (o różnej szerokości i ET) do danego modelu. Wielkość pasującego ET jest uzalezniona od szerokości felgi - im szersza felga, tym ET musi być wyższe, aby opony nie ocierały o ranty błotników. I tak np. felga 7 czy 7,5 cala jest dopuszczona z ET40, ale zapewne jakbyś chciał zamontować 8 cali lub szerszą, to ET musiałoby być pewnie gdzieś minimum 45.
3. Jeśli dobrze kojarzę, to FFII ma fabrycznie rozmiar 195/65/15, czyli na 17-tce musiałbyś założyć albo 205/50/17 albo 225/45/17 (215/45 troszkę za małą średnicę by miała = zauważalne przekłamanie licznika :wink:)
Polecam 225/45 bo są znacznie tańsze niż 205/50, ale z drugiej strony 205-tka na naszych dziurawych i pełnych kolein drogach będzie sie lepiej sprawować, no i 225 na 7-mio calowej feldze, to szczerze, do kitu wygląda - minimum 7,5 cala powinno być g:D
Zamówiłem to samo co szamo ...
205/50 R17 nigdzie nie mają w cenie poniżej 480 zł
225/45 R17 to już za szeroki kapeć jak na małego fokusika:D
hehe "bedzie Pan zaaadowooolonyyy" :D
a jakie felgi (szerokosc i model) ?
hehe "bedzie Pan zaaadowooolonyyy" :D
a jakie felgi (szerokosc i model) ?
Pokażę jak już będzie :wink:
17"/7"
Myślałem nad Toyo CF1 albo Falkenami ale jednak to chyba zam miękkie oponki jak na moją w gurcie rzeczy autostradową jazdę
ja myslalem chyba o wszystkich modelach dostepnych na rynku :PP
a z tych Hankookow jestem mega zadowolony!!!
ostatnio jak mialem awaryjne hamowanie w zakrecie to sie baaaaardzo zdziwilem jak te opony daly rade i nawet ABS sie nie zalaczyl a deptalem w pedal z calej sily.. wniosek.. trzeba kupic lepsze tarcze i klocki ;]
Teraz już nie mam co oglądać innych bo i tak siedziałem 3 dni nad wyborem opon i obdzwoniłem co trzeba ;)
Wysyłka w poniedziałek więc czekamy :D
No to felgi już przyszły, jednak jedna lekko zarysowana od wewnątrz na krawędzi, chyba w magazynie ktoś lekko rysnął, raczej nie wpłynie to na trwałość powłoki więc zgłosiłem i jeszcze 75 zł dadzą na to rabat.
Wezmę to dzisiaj czarną farbą polecę(10 mili kropelek farbki :D), albo oleje bo i tak tego nie widać a ludzie jeżdżę z powydzieranymi felgami i nic im nie jest ;) W odsyłanie raczej nie będę się bawić bo mogą zacząć się cyrki
---
Jeszcze raz to oglądnąłem to wygląda na to że dobry rabat dali, bo na feldze są tak małe to obcierki, bo to nie rysy, że olewam i norlanie zakładam :D
http://autokacik.pl/files/282444396-Obraz002a.jpg
http://autokacik.pl/files/282444396-Obraz004a.jpg
I oto efekt.
Oponki te same czyli Hankook Ventus V12 K110 215/45 R17 Y
Nic nie obciera:diabel2:
no piękniaszczo!! bardzo muskularnie wygląda :)
Super!
Jak tak patrze na te felgi, to az nie moge uwierzyc ze te cieniutkie szprychy utrzymuja Focusa :]
No dzięki dzięki:one:
Ciągle pada, wczoraj umyłem potwora bo już się biały robił, może jakieś fotki w plenerze porobię dzisiaj :619:
Dodam jeszcze że widocznie felga jest teraz wysunięta, ledwo chlapacz ją łapie ;)
clooney88 10-06-2009, 23:15 a ja chciałem się pożalić i przestrzec kolegów :P
dzisiaj podjeżdżając powoli po łuku do czujnika otwierającego szlaban na przeciągnięcie chipa zahaczyłem krawędzią o krawężnik i jest pierwsze zarysowanie przedniej lewej felgi pomimo opon z rantem ochronym ;( na szczęście nieduże :) ale i tak boli :P
wniosek: jak nie jesteś pewien czy przejdzie pojedź na 2 razy...
EDIT: a 2 dni temu zaje**li mi nakrętki metalowe od wentylów dwóch :/ ehhh...
Niestety .... trzeba uważać jeszcze bardziej.
Ja raz pożyczyłem auto bratu na 16" i już mi szramę lekką zrobił na feldze :/
Co do wentylków w poprzednim aucie miałem chromowane wentylki i nikt mi nie ukradł, teraz z powodu ceny (10 zł/szt) wziąłem czarne i chyba nawet lepiej to wygląda, bo nawet ich nie widać.
Jakby ktos chciał, to więcej fotek tutaj
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1183553&postcount=16
Jakby ktos chciał, to więcej fotek tutaj
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1183553&postcount=16
Autko piękne, ale fele szczerze mówiąc mi się nie za bardzo podobają. Ja lubię kontrasty- więc do czarnej fury jasne felgi bym założył, ale oczywiście rzecz gustu.
Wiesz jak mało jest białych alusków z fajnym wzorem ?? :D
Wiesz jak mało jest białych alusków z fajnym wzorem ?? :D
eee trochę ich jest,każdy producent ma w ofercie więc jest z czego wybrać. ja kupiłem swojego już na białych felach ale teraz nie widzę go na żadnej innej:)
Chciałem białe... ale ceny są odpychające czasem :D
Teraz i tak nie jest źle, jest to co hcciałem.
Felgi robią swoje, z tego co obecnie widzę 70% facetów się za nimi obraca, a i kobietki często się uśmiechają jak widzą foczke . hehh Nie widziałem jeszcze auta w ruchu, ale chyba fajnie to wygląda ;)
a ja chciałem się pożalić i przestrzec kolegów :P
dzisiaj podjeżdżając powoli po łuku do czujnika otwierającego szlaban na przeciągnięcie chipa zahaczyłem krawędzią o krawężnik i jest pierwsze zarysowanie przedniej lewej felgi pomimo opon z rantem ochronym ;( na szczęście nieduże :) ale i tak boli :P
wniosek: jak nie jesteś pewien czy przejdzie pojedź na 2 razy...
Ty masz felgi te od ST, a jak dobrze kojarze to ramiona wystaja na zewnatrz poza rant felgi...
Jezdzac na takich felgach trzeba baardzo uwazac bo wlasnie te ramiona jako pierwsze sie stykaja z kraweznikiem, dlatego m.in. nie wzialem takich.
eee trochę ich jest,każdy producent ma w ofercie więc jest z czego wybrać. ja kupiłem swojego już na białych felach ale teraz nie widzę go na żadnej innej:)
to jest kwestia gustu, kazdy lubi co innego.. np. jak dla mnie w Twoim Focusie te biale felgi za bardzo "krzycza", za bardzo sie wyrozniaja..
Jednym sie podoba cos... a innym cos innego ;D
pozdrawiam!
no o to chodzi, to kwestia gustu i tyle, a o tym podobno się nie dyskutuje:P ktoś woli wszystko pod kolor np idzie w czerń a dla mnie super wygląda czarna buda i biała fela. A co do zarysowań to trzeba 2 razy pomyśleć czy mogę gdzieś wjechać bo każda ryska boli. pozdrawiam
clooney88 12-06-2009, 15:30 Ty masz felgi te od ST, a jak dobrze kojarze to ramiona wystaja na zewnatrz poza rant felgi...
Jezdzac na takich felgach trzeba baardzo uwazac bo wlasnie te ramiona jako pierwsze sie stykaja z kraweznikiem, dlatego m.in. nie wzialem takich.
To nie są od ST ale od S-maxa. ST ma podobny wzór ale zwykły kolor srebrnych alu jak tu
http://www.wysokieobroty.pl/auto/51,71358,3041083.html?i=0
moje są polerka z grafitem jak tu
http://www.furious.pl/news2008/pazdziernik2008/ford-focus-ST-loder1899.htm
konstrukcyjnie minimalnie się różnią. a zarysowane na szczęście nie ramie a ten niski ring zaraz przy rancie ochronnym opony. parkując uważam i nie dojeżdżam do krawężników a w tym przypadku żeby sięgnąć czytnika po łuku tak wyszło... właściwie to szamo myślę, że jak miałbym Twoje felgi na to samo by wyszło.
swoją drogą to świetnie ten ST do Loder'a wygląda poza przednim zderzakiem. dyfuzorek miodzio :D fele 20'' hehe przegięcie... spójrzcie na ostatnim zdjęciu jaka opona :D
To nie są od ST ale od S-maxa. ST ma podobny wzór ale zwykły kolor srebrnych alu jak tu
http://www.wysokieobroty.pl/auto/51,71358,3041083.html?i=0
moje są polerka z grafitem jak tu
http://www.furious.pl/news2008/pazdziernik2008/ford-focus-ST-loder1899.htm
konstrukcyjnie minimalnie się różnią. a zarysowane na szczęście nie ramie a ten niski ring zaraz przy rancie ochronnym opony. parkując uważam i nie dojeżdżam do krawężników a w tym przypadku żeby sięgnąć czytnika po łuku tak wyszło... właściwie to szamo myślę, że jak miałbym Twoje felgi na to samo by wyszło.
ano roznia sie :) ogolnie teraz sporo felg idzie w ten ksztalt..
jezeli Ci sie zarysowala przy ringu, to moja pewnie tez by sie zarysowala :)
pozostaje mi wspolczuc :| i zwiekszyc swoja uwage, choc moje nie sa nowki i pare minimalnych defektow juz maja..
swoją drogą to świetnie ten ST do Loder'a wygląda poza przednim zderzakiem. dyfuzorek miodzio :D fele 20'' hehe przegięcie... spójrzcie na ostatnim zdjęciu jaka opona :D
nie no tych opon to sie chyba nie pompuje, sama guma :PPP
to jest dopiero niski profil :D
BTW jak możecie to podajcie jakie macie ciśnienie przy jakim silniku/budzie/oponach!
Ja napompowałem moje kombi na 215/45 17 przód do 2,8 a tył na 2,4 ... choć nie wiem czy z przodu nie jest za twardo przy takim?!
Ja zaraz po wyjezdzie od wulkanizatora pojechalem napompowac na 3.0 na wszystkich kolach, ale ile jest naprawde to ciezko powiedziec, bo to byl jakis kiepskiej jakosci kompresor na stacji...
Wydaje mi sie, ze z tylu powinienes dopompowac, tym bardziej ze masz kombi...
Ja sie kierowalem informacjami z tej strony:
http://www.houddespanningerin.nl/tirepressure.asp?TaalID=12
No to na tył dam 2,5.
Mierze ciśnieniomierzem porządnym wiec pomiar jest bardzo dokładny.
Ja zawsze patrzę na powierzchnie zużywaną czyli brudna po przejechaniu na drodzę, na 2,4 już widać że cała nie dolega go podłoża. Na karteczce dla 205/50 R17 i 225/40 R18 podają coś chyba przód 2,4-2,5 i tył 2,3 ;)
No to na tył dam 2,5.
Mierze ciśnieniomierzem porządnym wiec pomiar jest bardzo dokładny.
Ja zawsze patrzę na powierzchnie zużywaną czyli brudna po przejechaniu na drodzę, na 2,4 już widać że cała nie dolega go podłoża. Na karteczce dla 205/50 R17 i 225/40 R18 podają coś chyba przód 2,4-2,5 i tył 2,3 ;)
To jest dobry sposob, ale ciezko jest jednoznacznie okreslic granice bieznika, bo rowki powinny byc tez z boku opony, zeby mogly odprowadzac wode...
Na tej stronce pisza, ze jak masz opone XL (a takie my mamy) to cisnienie powinno sie zwiekszyc o 0,4 bar w stosunku do zalecanego przez producenta...
Ford zaleca dla 205/50 R17 i 225/40 R18 po 2,3 bar na obie osie, wiec mysle ze 2,7 jest w sam raz.
Dałem 2,8 na przód i 2,5 na tył ... zobaczymy po trasie jak będzie!
Wlasnie wrocilem z pompowania :)
Mam 2,8 na przodzie i 2,5 na tyle, ale wydaje mi sie ze z tylu mogloby byc jeszcze ciutke mniej.
Jak bylem ostatnio na badaniu technicznym, maszyneria pokazala, ze nacisk na przednia os to 894kg a na tylna 450kg, wiec prawie dwa razy mniej, nie pamietam ile paliwa bylo wtedy w zbiorniku, wiec mozna dodac jakies 30kg na tyl.
U Ciebie w kombi pewnie bedzie mniejsza roznica.
Ja wróciłem z trasy, z przodu te 2,8 chyba jest optymalne, z tyłu widzę że nawet i 2,6 można dowalić u mnie, ale i tak chyba już zostawię te 2,5!
Te Hankooki jednak s głośniejsze niż myślałem ... od 85 km/h już zaczyna robić się głośno w porównaniu z Brigestone Turanza ER30 205/55 R16
Ale też nie są to 4 rowkowe opony, które chyba należą do najcichszych ;)
Turanza jest opona asymetryczna, a te sa cichsze od opon kierunkowych.
Nie zwracam uwagi na halas tych opon, wiec mi nie przeszkadzaja :P
ER30 to akurat 4 rowkowa symetryczna.
ER300 albo RE050 są asymetryczne chyba ...
Mimo wszystko Hankooki są głośne dosyć, fakt że przy 130-140 silnik zaczyna już zagłuszać te opony więc się tego nie odczuwa raczej. Ale jadąc to równiutkim asfalcie to jednak je słychać jeśli człowiek chce się delektować ciszą jazdy przy 80-90 km/h :D
Ale gdybym wziął TOYO CF1 albo TR1 pewnie jeszcze bardziej bym marudził wiec jestem zadowolony ;)
Pomóżcie mi koledzy...
Dopiero co kupiłem autko i zastanawiam się powoli nad kupnem zimowych opon.
Mam 205/55 R 16 na stalowej feldze, ET nie znam(zdjęcie poniżej).
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=207&pictureid=986
Na obecnych oponach letnich pojeżdżę do końca sezonu, nie więcej.
Doradźcie mi, czy na posiadaną felgę założyć zimówkę w rozmiarze 195/65 i dopiero na lato kupić 17" alu, czy zostawić obecną felgę na lato, a na zimę kupić stalówkę 15" z kompletem opon...
Marzę o 17", ale nie wiem czy ból każdej rysy na takiej feldze jest jej wart.
Gdybym samochód miał na przejażdżki, pewnie bym się nie zastanawiał, ale auto służy mi do pracy i jeżdżę po 4 - 5 tyś. km miesięcznie.
Odpisując podawajcie mi wszelkie rozmiary felg i opon z ET włącznie, bo dopiero poszerzam swoją wiedzę w tej kwestii. Dzięki.
Zostaw sobie stalówki na zime, kup 17" na lato, ja nie żałuje swojej decyzji choć jeżdżę tylko ok 2 - 2,5 kkm miesięcznie :)
clooney88 03-09-2009, 22:20 Nie bój się 17''. Czujesz doskonale kontakt kierownica - asfalt. Ja jestem bardzo zadowolony z opony FULDA CARAT EXELERO [XL] 205/50 ZR17.
Ja po założeniu 17'' bardziej uważam na dziury i na wszelki wypadek zwalniam jeszcze bardziej niż wcześniej przed torowiskami. Ale Naprawdę warto :) Na oponie 205/50 nie jest jakoś extremalnie nisko. Polceam.
Przejechałem od maja ok 8000 i jedyne co trzeba było zrobić to po przejechaniu kilkuset kilometrów wyważyć koła bo powyżej 100km/h kierownica biła. U wulkanizatora powiedzieli, ze to normalny objaw przy niższym profilu opona musi dopasować się do felgi. Po tym wyważeniu do dziś wszytko ok :)
A jak obecne 16'' zostawisz sobie na zimę to auto będzie się dobrze prezentowało zimą i świetnie latem :D
Pozdrawiam.
W takim razie zacznę szukać jakichś czarnych 17...
Doradźcie mi jeszcze jakich dokładnie mam szukać.
Teraz jeżdżę na 205 i wygodnie mi w nich, do 225 raczej nie będę się przymierzał, chyba że mnie przekonacie ;) i podajcie mi proszę, jaką szerokość feli i jakie ET do każdej wersji, bo nie znalazłem tego na forum.
Poza tym jakie proponujecie zimówki do moich 16-tek.
Ja i szumo jeździmy na tych samych Hankookach V12 K110 chyba, gdzieś tam wyżej jest model. 215/45 R17 Y XL
Ja jeżdże głównie po trasach krajowych i autostradach, nie narzekam, narazie zrobiłem trochę ponad 5 kkm ale oponki warte chyba swojej ceny.
Felgi mam z ET40, ekstremalnie niskie, ale koła mi nie odpadły
Tutaj masz podgląd opon http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1182006&postcount=38
ja od kilku miesiecy jezdze na zestawie:
felgi: 17", szerokosc 7", ET50
opony: Hankook Ventus V12 Evo K110 215/45/R17 91Y XL
do tej pory wpadlem pare razy w bardzo konkretne dziury i "cudowne" kanciaste poczatki nowej warstwy asfaltu na remontowanych odcinkach drogi przy ok. 120km/h z 4 osobami na pokladzie i wypchanym bagaznikiem w zakrecie gdzie jedna strona samochodu jest znacznie obciazona, zawieszenie dobilo ale NIC sie nie stalo, zadnych uszkodzen na oponach i felgach, zadnych wybrzuszen itp, mimo ze bylem przekonany ze beda jakies uszkodzenia
swietnie sie trzymaja drogi
jedyne do czego mozna sie doczepic to halasliwosc tego modelu opon, ktora najbardziej sie odczuwa ok. 80-100km/h, jadac szybciej pojawiaja sie szumy od oporow powietrza i szum opon przestaje byc slyszalny
szczerze polecam
co do zimowek to ja mam Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/R16 i jestem z nich baaaardzo zadowolony
Dzięki SZAMO za konkretną odpowiedź.
Napisz mi jeszcze jak to jest z felgą, gdybym chciał zamiast 215/45 chciał założyć 215/50 lub 205/50, czy do wszystkich trzech rodzajów opon pasuje felga 7Jx17" ET 50 czy nie.
Jest jakaś dowolność wyboru w tej kwestii ?
Znalazłem link, który rozwiał prawie wszystkie techniczne wątpliwości:
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/
polecam.
Dzięki za pomoc.
zdecydowanie polecam ten kalkulator jezeli chodzi o dobor rozmiaru felg i opon:
http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp
205/50/R17 jest zamiennikiem 205/55/R16 zalecanym przez Forda
clooney88 05-09-2009, 16:14 Siema.
Do wszystkich trzech podanych przez Ciebie rodzajów wymiarów opony pasuje ta felga 7''.
Ale! Zalecane rozmiary to 205/50 lub 225/45. Przy oponie 215/50 lub 215/45 będzie nieznaczna zmiana średnicy całego koła (215/50 za duże, 215/45 za małe), co przełoży się (też nieznacznie) na wskaźnik prędkościomierza a rzeczywistą prędkość a co za tym idzie liczbę przejechanych kilometrów.
Ja mam w aucie z takim samym silnikiem i mocą jak Twój 205/50 na feldze 17'' x 7,5'' szerokości. Wszystko jest ok. Prowadzi się super, dziury i poprzeczne nierówności o których pisał szamo tez mi się już przydarzyły i zestaw wytrzymał to bez problemu.
Pozdrawiam.
ja mam 215/45 wiec moja opona ma o 1% mniejszy obwod
jezeli licznik wskazuje mi 100km/h to jade 99km/h
jezeli wedlug licznika przejade 1000km to tak na prawde przejechalem 990km, czyli np. przy 100tys kilometrow na liczniku okaze sie ze samochod w rzeczywistosci przejechal 99tys :P
warto tez wziac pod uwage, ze rozmiar 205/50/R17 jest niestandardowy i opony w tym rozmiarze sa drozsze od 225/45/R17
Znając życie założysz to samo co my mamy, z tego względu że 205/50 zbyt często nie ma nigdzie w PL więc też trzeba płacić po ok 480 i więcej za najtańszą oponę jaka mają. Ja płaciłem chyba po 410 za 215 ...
clooney88 05-09-2009, 18:46 Ja płaciłem 470 za sztukę FULDA 205/50. Wybór należy do Ciebie czy niemecka Fulda czy koreański Hancook za 410.
205/50 nie jest żadnym niestandardowym rozmiarem. Jest to rozmiar ZALECANY przez Forda więc nie może być niestandardowy... Ja dostałem opony bez problemu w 3 czy 4 dni robocze.
Jest jeszcze jedna różnica, z tego co widzę jeździcie hatchback'ami ja mam kombi.
Wydaje mi się, że 225/45 to szeroko jak dla mnie, fakt auto wchodzi w zakręt jakby było na szynach, ale kombiakiem sportowo się nie pojeździ, trzeba by go obniżać...
Obniżał któryś swoje autko ?
A abstra***ąc od całego tematu, jakie macie ciśnienie w tych 17-tkach ?
Ja płaciłem 470 za sztukę FULDA 205/50. Wybór należy do Ciebie czy niemecka Fulda czy koreański Hancook za 410.
205/50 nie jest żadnym niestandardowym rozmiarem. Jest to rozmiar ZALECANY przez Forda więc nie może być niestandardowy... Ja dostałem opony bez problemu w 3 czy 4 dni robocze.
Po pierwsze najtańsze jakie były to 476 zł chyba jakieś Nokiany albo Fuldy właśnie, o fuldach czytałem że wypadają gorzej więc się bałem. Hankooki są produkowane na Węgrzech a nie w Korei, sam się zdziwiłem. Poza tym byłem tez ciekawy jak Foczka moja - 15 mm będzie się trzymać na trochę niższym profilu i jestem zadowolony, bardziej go obniżać nie będę chyba.
---------
A kolega który się waha niech przeczyta cały temat, tam już chyba wszystko napisaliśmy :)
Przód: 2,8, tył: 2,5 u mnie w kombi, tylko że przy oponach XL
piszac "niestandardowy" mam na mysli, ze duzo mniej jest samochodow jezdzacych na takich oponach, wiec sa drozsze od standardowych typu: 205/55/R16, 225/45/R17 itp, wystarczy sobie porownac ceny tego samego modelu opon
no i proponuje przestac bezkrytycznie wierzyc we wszystkie niemieckie marki i zaczac sie rozgladac za innymi markami, ktore dogonily juz swoich niemieckich konkurentow
ale jak to mowia: jak kto woli.. Twoje pieniadze, Twoj wybor..
clooney88 06-09-2009, 16:38 Nie no jasne, że każdy wybierze to co uzna za najkorzystniejsze w stosunku cena/jakość.
Nie spierając się o jakość FULDY a konkurencji napisze tylko tyle, że akurat przy wyborze ogumienia warto wydać trochę więcej niż minimum. Stać Cię na felgi 17'' to nie kupuj najtańszych opon. Tyle.
A zwolennikiem niemieckiej i japońskiej myśli technicznej dalej sobie będę. :)
okej... tylko kto powiedzial ze wraz ze wzrostem ceny wzrasta jakosc?
Te Hankooki, ktore ja mam sa oponami UHP (najwyzsza pulka) i sa w wyzszej klasie opon niz Twoje Fuldy, a sa tansze, bo doplacasz za "niemiecka doskonalosc".
Zapewniam Cie, ze przy wyborze opon nie kierowalem sie cena, tylko tysiacami opinii, ktore przeczytalem na wielu polskich i zagranicznych serwisach.
clooney88 06-09-2009, 21:12 No właśnie, kto powiedział? Ja nie twierdzę, że ze wzrostem ceny zawsze wzrasta jakość.
Wcześniej pisałeś, że przepłaciłem za niestandardowy rozmiar opony a nie za "niemiecką doskonałość"...
Fulda Carat Exelero w rozmiarze Twojego Hankooka czyli 215/45 R17 wzmocniona czyli XL nośność 91 o indeksie prędkości Y nowa na lato kosztuje 399,94 pln ;]
http://www.oponypoland.pl/index.php?m=opony#wyniki
Jak mamy być tacy dokładni to Fulda Carat Exelero też jest oponą Ultra High Performance więc też należy do najwyższej pÓłki
http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/our_tires/passenger/overview_summer/Carat_Exelero.jsp
A co to znaczy, że są w niższej klasie niż Hankooki? Podaj jakiś ranking czy link do strony na której to wyczytałeś.
Wpływ na cenę moich opon miał rozmiar, o którym wspominałeś 205/50 i nośność 93.
Polecam wyżej podaną stronkę przy wyborze opon kolego miro.
A tak podsumowując to moje twarde, burakowate i konserwatywne podejście do wyrobów koreańskich sprawiło, że wolałem dopłacić kilka zł więcej za sztukę i będąc w trasie mieć świadomość że jadę na niemieckim wyrobie - po prostu przekonanie :)
sorry clooney88 porabalo mi sie z carat progresso, ktora nalezy do klasy nizej...
tutaj wyniki testu:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2009-Auto-Zeitung-Summer-Tyre-Test.htm
Mam do Was pytanie odnośnie opon, czym różni się opona wzmocniona XL od wyższego indeksu nośności i czym wg Was powinienem się sugerować kupując zimówkę do kombi...
Poczytaj testy np szacownej instytucji jak ADAC. Nie kieruj się wzmocnioną konstrukcją - nie jeździsz dostawczakiem.
A ja mam panowie pytanie. Zalety szerszych gum, niższego profilu, masy i względy estetyczne 17" już znam bo do kugi kupiłem w zeszłym roku 17x8 AEZ Phoenix.
Lecz teraz sytuacja - mam fabryczne alusy 16x16,5 i jakieśtam opony 205/55/16.
Mam też stalowe 16 z zimowymi fuldami, ale na przedniej osi są zużyte.
Chcę wrzucić zimowe Nokiany Gr W2 205/55/16 na alufelgi na przednią oś, a z tyłu "dokończyć" fuldy na stalówkach.
Różne felgi w zimę będą, bo chce na lato 2010 kupić felgi {na przód} 17x7 - opony 215/45/17 i jeździć z różnymi {ale o podobnej średnicy} kołami z przodu i tyłu {stare felgi alu 16"}.
Po co tak w ogóle?? Zapewnienie lepszej trakcji na osi napędzanej.
Czemu nie komplet 17"? Naprawdę ograniczony fundusz i ciągnące się w nieskończonośc remonty ulic w mieście. Pozatym to tymczasowo byłoby.
Pytanie - będzie to jakoś jeździło {miszmasz z 17" felgami}??
trzymaj sie jednej bardzo waznej zasady:
jezeli nie masz kompletu opon, to lepsze opony ZAWSZE powinny byc na tylnej osi samochodu, nawet w samochodzie przednionapedowym
Dokładnie tak. Inaczej przy hamowaniu przód owszem stanie, ale tył poleci w sąsiednią latarnię...
Wiem o trakcji w zimę, a tylne zimówki mają jeszcze z 45-50% pierwotnej głębokości rowków.
Ale odpowiedzcie mi o potencjalnej trakcji mk2 z 2.0Tdci w lecie,
z przednimi oponami 205/50/17 lub 215/45/17" w konfrontacji z oponami 205/55/16" na tylnej osi.
Przyjmijmy że opony jakościowo i parametrami są dobre {4/6 w skali osiągów}.
Kon_Trojanski 03-02-2018, 13:53 Cześć! Odgrzeję trochę kotleta.
Planuję zakup 17, 7" ET40 i zastanawiam się czy dawać 205/50 czy 225/45. Czy ktoś po dłuższej jeździe mógłby wyrazić opinię na chłodno? Czy 225 nie jest za dużym balonem jak na 7"? Wiem, że idealne było by 7,5" pod 225 ale ciężko znaleźć jakieś fajne.
lukaszooo 04-02-2018, 21:21 Wielkosc opony nie jest dobierana od humoru własciciela. Kazda felga ma swoj dedykowany rozmiar, jak dasz wezsza to bedziesz rył rantem felgi po kazdej przeszkodzie, jak dasz inny rozmiar opony to abs moze szaleć a licznik oszukiwac.
Ja w C-maxie jedziłem na 215/50/17 i było Oki .
Felgi miałem stanadrtowe 6,5cala na 50ET
lukas084 12-02-2018, 19:32 ja latam na felgach r17 et47 j7,5 opony michelin primacy 225 45 r17, wszystko się mieści w nadkolach dobrze trzyma drogi
Kon_Trojanski 03-03-2018, 16:04 ja latam na felgach r17 et47 j7,5 opony michelin primacy 225 45 r17, wszystko się mieści w nadkolach dobrze trzyma drogi
Mógłbyś podesłac jakąś fotkę jak stoi na tych kołach? Właśnie rozmyślam między standardową 16 a 17 o dokładnie takich samych parametrach.
lukas084 03-03-2018, 18:15 Fotką niestety nie dysponuję, jeśli chodzi o jazdę to widzę same plusy lepiej trzyma się w zakrętach, nie zrywa trakcji przy dynamicznym ruszaniu np ruszanie na mokrym na 16 205/55 to jakaś masakra nawet przy zmianie biegów potrafił zerwać trakcje, na 17 czuć bardziej nierówność ale nie wydaje mi się aby to miało duży wpływ na zużycie zawieszenia, no i jedyny minus i chyba największy to wszystko z pod kół leci na drzwi i progi dlatego będę u siebie zakładał chlapacze. Jeśli chodzi o sam wygląd to koła są bliżej krawędzi nadkoli i fajnie to już wygląda, nic nie chaczy i nie obciera. Przy standardowym zawieszeniu 17 są najlepszym wyjściem na 18 stałby już za wysoko i trzebaby zainwestować w niższe sprężyny np od st.
|
|