Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1993-1996] Zmiana silnika1,6 na wiekszy 2.0


ramzess88
04-05-2009, 14:15
Witam posiadam mondeo mk1 1.6 autko nie chodzi zle chodz jak dla mnie ma za malo mocy:? czy mozecie mi pomoc co jest potrzebne przy wymianie silnika? kolega ma silnik z anglika 2.0 z 99roku, czy ten silnik bedzie pasowac i czy wystarczy zmiana samego silnika czy trzebazmieniac sprzeglo alternator i co najwazniejsze czy trzeba zmieniac sterownik silnika.

GrekuPL
04-05-2009, 17:02
zmiana sprzęgła, silnika, problemy z elektryką, bo ten z 99 ma pokrywę czarną ??, jeżeli tak to szkoda zachodu (za dużo zabawy) , tłumik wraz z kolektorem wydechowym, warto skrzynię przełożyć całą (skrzynia ta sama ale inne długości biegów) ogólnie jak silnik chodzi, nie bierze oleju to nie zmieniaj silnika tylko sprzedaj i kup coś z większym motorem...i będzie łatwiej...jeżeli padłby silnik Ci to wtedy ma to jakiś sens...

bary
04-05-2009, 17:18
Witam posiadam mondeo mk1 1.6 autko nie chodzi zle chodz jak dla mnie ma za malo mocy:? czy mozecie mi pomoc co jest potrzebne przy wymianie silnika? kolega ma silnik z anglika 2.0 z 99roku, czy ten silnik bedzie pasowac i czy wystarczy zmiana samego silnika czy trzebazmieniac sprzeglo alternator i co najwazniejsze czy trzeba zmieniac sterownik silnika.

Nie opłaca się.

mateusz5374
04-05-2009, 17:23
koledzy a jak z wsadzeniem 1.8 w miejsce 1.6?

rad99
04-05-2009, 17:47
już wiele było o tym pisane, wstawisz sobie każdy z zetec-ów bez wymiany jakiegokolwiek podzespołu, powinny mieć takie same pokrywy rozrządu, wtedy praktycznie "wytnij i wklej" motory z czarną pokrywą mają inne mocowanie, a w anglikach ponoć trzeba zmieniać całą instalację silnika na tą którą masz w aucie (żaden problem), jeśli masz chęć na zabawę silnik jest od kolegi, czyli jak nie uda się to można oddać, próbuj przecieraj szlak, a co do skrzyń to są montowane różne 2.0 ma montowane zarówno długie jak i krótkie, poszukaj tematów na ten temat, a znajdziesz wszystko (sam opisałem wszystko)

ramzess88
04-05-2009, 19:21
tak ten silnik ma czarna pokrywe. a co do mocowania silnika to kolega powiedzial ze da mi lape do niego tylko pytanie czy bedzie ona pasowac do mocowan ktore sa teraz w aucie czy bedzie trzeba cos przerwbiac w konstrukcji auta?? mowiac szczerze nie boje sie samej przekladki silnikow tylko samej elektryki a tym bardziej ze w tej dziedzinie jestem laikiem:? a mam taka prozbe co macie na mysli mowiac ze trzeba przerabiac elektryke silnika??

artur1234
04-05-2009, 19:49
Ja tez sie nad tym zastanawialem a tez mam 1.6...
Ale u mnie zzera olej popychacze stukaja na zimnym silniku itp...
I doszedlem do wniosku ze lepiej nie bede kombinowal bo kupie niewiadomo jaki silnik i znowu bedzie problem:/ A tak zbieram na remont kapitalny zrobie go w lipcu a mondeo przez te jeszce 2 miesiace moze sie jakos doczolga:) Zrob jak doradzaja koledzy sprzedaj ten a kup cos wiekszego...

ramzess88
04-05-2009, 20:35
wlanie u mnie znow silnik nie bierze oleju silnik chodzi jak marzenie. tylko mowie brak mi tej mocy bo jednak 1.6 to za maly silnik jak na takie auto. a co do sprzedazy tego troche mi szkoda sprzedac tego gdyz jest naprawde ladnie utrzymany jesli chodzi o blacharke a wszyscy doskonale wiemy ze ciezko jest znalesc dobrze utrymanego forda jesli chodzi o blacharke. wczesniej mialem escorta 95r 1.8TD niestety gdy pojechalem do warsztatu zeby zalozyc hak to powiedzieli ze nie ma go do czego przykrecic. dlatego wlasnie wpadlem na pomysl aby w mondziaku tylko zmienic silnik na wiekszy hociaz i to musze dobrze przemyslec

motorek26
04-05-2009, 21:05
ramzess88 (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=47367)jak chcesz wymienić silnik to szukaj takiego ze srebrną pokrywą rozrządu czyli taki który ma hydrauliczne popychacze taki możesz spokojnie zamontować u siebie i nie bedziesz miał żadnych przeróbek ani kombinacji możesz założyć sam goły silnik a osprzet przełożyć ze swojego


no chyba że chcesz być pierwsza osobą która podejmie sie próby założenia silnika z czarną pokrywą bo tego jeszcze nikt z nas nie spróbował i nie wiadomo czy podejdzie czy nie

GrekuPL
05-05-2009, 19:24
no chyba że chcesz być pierwsza osobą która podejmie sie próby założenia silnika z czarną pokrywą bo tego jeszcze nikt z nas nie spróbował i nie wiadomo czy podejdzie czy nie


niestety...u mnie jest taka rzeźba, że szok... pali 30L/100km niestety...a elektryk załamuje ręce...powrót na srebrną pokrywę i znów zabawa z elektryką bo jakiś mądry mechanik zostawił wiązkę z nowszego motoru i próbował łączyć wszystko...miecha mkI stoi i elektryka i czeka teraz na nową wiązkę elektryczną silnika i koło czwartku będę wiedzieć co dalej...




co do samej zmiany z 1.6 na 1.8 nie będzie problemów...bo sprzęgła nawet zmieniać nie musisz...przy zmianie na 2.0 przepustnica jest inna, tłumiki inne, i kilka jeszcze rzeczy...ogólnie pasować wszystko będzie ale tak jak mówię tłumik z 2.0 a z 1.6 różni się, przepustnica również (inne średnice)...warto przemyśleć taką zmianę...jeżeli ktoś ma zajechany motor to warto kombinować...jeżeli masz dobry silnik to sprzedaj i kup 2.0 sobie :)a w anglikach ponoć trzeba zmieniać całą instalację silnika

nie trzeba...instalacja pod maską ta sama co w naszych prawostronnych bolidach :)
pamiętaj aby przy zmianie silnika wiązkę elektryczną zostawić dobrą (czyli starą wiązkę, stary sterownik)

rad99
05-05-2009, 19:54
czyżbyś GrekuPl miał zamontowany motor z czarną pokrywą

GrekuPL
05-05-2009, 21:29
miał :( ale parodia ze wszystkim była...a że miałem na podmiankę na szybko więc kosztów jakiś wielkich nie poniosłem...tyle co czas na te zabawy niestety...zaczynając już od samego kolektora wydechowego kończąc na elektronice silnika... tragedia...może w mkII byłoby łatwiej ale przy mkI wymiękłem :(

motorek26
05-05-2009, 21:43
może w mkII byłoby łatwiej ale przy mkI wymiękłem w mk2 jest tak samo jak w mk1

GrekuPL
06-05-2009, 12:17
w mk2 jest tak samo jak w mk1
i tu się mylisz...od strony elektroniki w mkI z 93 inaczej instalka (inaczej piny rozmieszczone na sterowniku) z 94 rok inaczej, 95-96 inaczej...ja mam z 93mkI i naprawdę jest wiele różnicy...na pierwszy rzut oka różnica na wyjściach ze sterownika na czujnik temp, powietrza zasysanego, na klimę inaczej, i połączenie kostek przy kielichu prawym (w 93-94 3 małe kostki a w nowszych jedna duża) w TIS-ie fordowskim schematy są pięknie rozrysowane dokładnie co do roku auta :)

rad99
06-05-2009, 16:26
ale jeśli przełożysz całą instalację silnika powinno być to samo

GrekuPL
06-05-2009, 19:11
ale jeśli przełożysz całą instalację silnika powinno być to samo
a co ze sterownikiem ? :) nie pasuje...wtedy nowszy z ECV V ale i tak sajgon wychodził...

rad99
07-05-2009, 08:22
powiem tak, jestem niedowiarkiem i dopóki sam nie sprawdzę nie będę do końca wierzył, mi silnik 2.0 który wcześniej był zamontowany do mk1 z 93 pasuje do ecu z 95 od 1,6 i jeździ idealnie, ale oczywiście rozumiem że piszesz o silniku z czarną pokrywą więc ten spór nie ma sensu

GrekuPL
07-05-2009, 14:56
a takie pytanko mam :) zmieniałeś przepustnicę z 1.6 na 2.0 ? zmieniałeś tłumiki na te z 2.0 ? jak nie to zmień...odczujesz wtedy moc 2.0

rad99
07-05-2009, 16:30
w sumie od jakiegoś czasu piszemy nie na temat, ale tak zmieniałem

bimber1
20-03-2010, 06:08
witam,szukam do swojego mondeo 1.8 silnika 2.0, z tego co wyczytalem mam szukac silnika ze srebrna pokrywa zeby mozna bylo wsadzic silnik na osprzecie 1.8,bez zadnych kombinacji tak ???

znalazlem 3 aukcje z silnikami:

http://moto.allegro.pl/item957464321_ford_mondeo_mk2_2_0_16_v.html

http://moto.allegro.pl/item935839931_silnik_ford_mondeo_2_0_16v_mk1_93_96 r_lukow.html

http://moto.allegro.pl/item938628379_ford_mondeo_93_98_2_0_2_0_16v_zetec_ silnik.html

Rozumiem ze silnik z pierwszego linka jest wlasniez ta czarna pokrywa a pozostale dwa ze srebrna i wlasnie takiego mam szukac tak ??

Pozdarwiam

wist
09-08-2010, 01:51
Mam pytanie o zamianę silnka -zetek16-1,6 na zeteka 1.8 czy mogą być problemy z kompem, mocowaniem, skrzynią biegów.

GrzegorzD
09-08-2010, 09:35
jak kupisz z tego samego rocznika to nie. Jesli nie zmienisz skrzyni to bedziesz miec krotsze biegi i tyle

Pawel
12-08-2010, 22:02
Pytanie do autora: Dlaczego nie kupiłeś samochodu z silnikiem 2.0? Myślałeś że 1.6 biędzie miało osiągi jak w bolidzie F1? Ten samochód nie jest stworzony do dynamicznej jazdy zwłaszcza z tym silnikiem 1.6. Mam to samo i marzy mi się VW B6 2.0 TDi ale o tym NA PEWNO pomyśle jak wrócę z afganu;)

Hyper
13-08-2010, 08:58
Mam pytanie o zamianę silnka -zetek16-1,6 na zeteka 1.8 czy mogą być problemy z kompem, mocowaniem, skrzynią biegów.

Nie wiem jaki jest sens pakowania nowego silnika przy aucie wartym kilka tysięcy złotych. Żeby jeszcze czasem nie wyszło, że silnik + robocizna wyjdzie drożej, aniżeli auto jest warte. Lepiej sprzedać i odłożyć na coś młodszego z lepszym silnikiem, moim zdaniem.

gabrysia1
13-08-2010, 22:02
To jest tak, jak kupujesz nowe auto, to wybierasz silnik, wyposażenie, lakier i tp. Kupując używane patrzysz na stan techniczny, zużycie, a dopiero pózniej okazuje się że mocy brak.
Tak było ze mną.

corneliusab
13-08-2010, 22:51
1.6 16V to sie do essa nadaje i to tez jest tak na styk, bo na autostradzie przy wiekszych szybkosciach brakuje mu mocy albo pod gorke jak juz sie go troche zaladuje, wiem u doswiadczenia bo mam. Do essa dobry bylby 1.8 16V 115KM, a gdzie tu do mdo 1.6 to jakas porazka. W mdo to min. bedzie 1.8 115KM a najlepiej to 2.0. Teraz szukam mk3 i ponizej 2.0 nie patrze choc sporo jest ich 1.8 do sprzedania ale w takiej budzie 125 czy 110KM to jakas porazka, dlatego szukam od 2.0 w zwyz.

Pozdrawiam

Rijndael
14-08-2010, 11:28
Bez sensu robić swapu w tym aucie, chcesz więcej mocy to sprzedaj i kup inny. Tak będzie najtaniej. No chyba, że masz znajomego mechanika i zrobi to z Tobą za zgrzewkę browara, ale weź pod uwagę to, że same płyny które będziesz musiał wlać do "nowego" silnika to kilkaset zł. Po za tym trudno znaleźć kilkunastoletni silnik na swap w dobrym stanie. No i kto potem od Ciebie odkupi auto z taką rzeźbą? Ogólnie to nie ma sensu.

Rafał A.(antek)
18-08-2010, 22:35
1.6 ma inne kolektory niz 2.0 czy 1.8, czarny pokrywowiec do mk1 siada, ale najlepiej ze skrzynia, calym osprzetem okablowaniem i komputerem. robilem cos takiego.

tomiscorpio
18-08-2010, 23:22
jak to jest silver top

to ja bym zmienil kolektor na 2.0 , przepustnice od 2.0 , maf nie wiem czy ma zwezke w 1.6 mdo jak ma obudowe od 2.0, do tego walki tez od 2.0

Koszt wyjdzie 300zl maks za czesci a autko bedzie zdecydowanie lepiej jezdzic.

Rafał A.(antek)
19-08-2010, 08:13
to ja bym zmienil kolektor na 2.0 , przepustnice od 2.0 , maf nie wiem czy ma zwezke w 1.6 mdo jak ma obudowe od 2.0, do tego walki tez od 2.0
a gdzie ty to chcesz wsadzic? do czego??

tomiscorpio
19-08-2010, 09:34
a gdzie ty to chcesz wsadzic? do czego??

do bagaznika zeby lezalo wtedy jest 20 koni wiecej.

Do 1.6 zeteca silver tez idzie graty wsadzic od 2.0 silver i efekty sa znaczace.

Rafał A.(antek)
19-08-2010, 23:05
zwazywszy ze kolektory od 1.8/2.0 nie pasuja do głowicy 1.6...

tomiscorpio
20-08-2010, 02:25
ogolnie wam powiem tak , oczywiscie wiecie jak zwykle najlepiej , kolega padi77 to juz wszedzie go widze , zawsze cos napisze .

Rafal oczywiscie stylem swoim kazdego ma za idiote.


Odpowiadajac:

Sens
przyklad 1

Po wsadzeniu do silnika 1,8 105 km
- Wałków mondeo 2.0
- Przepustnicy mondeo 2.0
- Przepływomierza mondoe 2.0
- plastikowego kolektora ssącego

http://img171.imageshack.us/img171/3264/hamowniarg4.jpg
129.2 KM

Wiec mamy 25 koni za kilka setek ... bleeee

teraz co do 1.6
opierajac sie na temacie osoby ktora zakladala te graty magik1234

Kolektor od escorta 1.8 115 KM pasuje , a o ile wiem od 2.0 mdo pasuje do escorta 1.8 115KM , wiec DROGI RAFALE prosze o uzasadnienie jak kolektor 1.8/2,0 nie pasuje do glowicy 1.6 zeteca.

a zeby to podlaczyc kolega magik1234 poczynil takie modyfikacje
"""""""""""""""""""Co do przerobki, to trzeba przedluzyc kabel od krokowego i od czujnika temp. powietrza, kupic 30cm rurki czarnej zbrojonej do odpowietrzenia skrzyni korbowej i przerobic przewod od wspomagania serva, tutaj wziąlem przewod od starego silnika 1.6CVH, pasuje idealnie jedynie trzeba go przekrecic na polaczeniach

Kupic oczywiscie musialem rure od 1.8 115KM, silnik krokowy do plastikowego kolektora, uszczelki gumowe laczace kolektor z glowicą, no i zostala mi jeszcze do kupienia obudowa filtra powietrza taka jak w TD z EEC, bo narazie puszka filtra siedzi sobie luzno bo rura powietrza nie dostawala""""""""""'


Jakie efekty dokladnie daje to w 1.6 nie wiem , ale jak pokazalem wyzej w 1.8 nawet 105KM znaczace.

rafal rozwin z tym nie pasowaniem do glowicy bo temat mnie interesuje. ( nie jest to zlosliwosc tylko powaznie)

Rijndael
20-08-2010, 02:39
Wiec mamy 25 koni za kilka setek ... bleeee
25 koni za kilkaset zł to świetny wynik, tyle, że nadal nie ma ich tam nawet 130. A za kolejne kilkaset zł już niestety 25 koni nie przybędzie. Teraz co drugi kompakt ma 150 czy nawet więcej koni więc jaki sens w takim dłubaniu? Nie lepiej sprzedać 1.6, dołożyć tysiąc albo i nie, kupić 2.5 i mieć prawdziwe 160 koni i spore możliwości dalszego wzmocnienia? 2.5 w mk1 jeździ już całkiem przyzwoicie.

TOMAS
20-08-2010, 04:54
temat trochę skróciłem przez bezsensowną dyskusję która się tu wywiązała. Padi77 jeszcze raz zaczniesz przepychankę nie na temat może się to źle skończyć, również proszę Tomiscorpio o nie wdawanie się w przepychanki

Rafał A.(antek)
20-08-2010, 09:44
Odpowiadajac:

Sens
przyklad 1

Po wsadzeniu do silnika 1,8 105 km
- Wałków mondeo 2.0
- Przepustnicy mondeo 2.0
- Przepływomierza mondoe 2.0
- plastikowego kolektora ssącego

http://img171.imageshack.us/img171/3264/hamowniarg4.jpg
129.2 KM

Wiec mamy 25 koni za kilka setek ... bleeee

teraz co do 1.6
opierajac sie na temacie osoby ktora zakladala te graty magik1234

Kolektor od escorta 1.8 115 KM pasuje , a o ile wiem od 2.0 mdo pasuje do escorta 1.8 115KM , wiec DROGI RAFALE prosze o uzasadnienie jak kolektor 1.8/2,0 nie pasuje do glowicy 1.6 zeteca.

a zeby to podlaczyc kolega magik1234 poczynil takie modyfikacje
Wiec 2 prosby rafal rozwin z tym nie pasowaniem do glowicy bo temat mnie interesuje. ( nie jest to zlosliwosc tylko powaznie)

Coż ja o jednym Ty o czym innym. Wiesz ze dzwonią ale nie w którym kościele. Doczytaj dokładnie, później wymyślaj.

Mieszasz z 3 rodzaje silników mondeowe i escortowe z kolektorami alu i plastik.
Moja wypowiedz dotyczy tematu przekładki w MONDEO z silnika 1.6 do 2.0 TAK JAK W TEMACIE
Z mojej wiedzy i praktyki, kolektory miedzy 1.6 a 1.8/2.0 nie pasują bo po prostu maja inaczej kanały itd. potwierdza to nawet kolega Magik123 cytowany tu przez Ciebie
Cytat z tematu poniżej, z 1 postu:
Na koniec jesli wszystko przejdzie, i beda jakies pozytywne zminy, bede jeszcze kombinowal z kolektorem ssacym (plastik) z escorta, tyle ze nie wiem jeszcze ktory bardziej przypasuje z 1.6 czy z 1.8, moze ktos wie, jak to sie ima do aluminiowego?? Z mondeo na 100% nie pasuje.

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=50911&highlight=trzeba+przedluzyc+kabel+krokowego&page=6

Co i do czego poprzekładali chłopcy, to ja nie wiem, a już tym bardziej jak to pasuje, i czy wg nich pasuje to pasuje, czy da sie przykręcić po podcięciu przycięciu ITD.

Kontynujac, kol Magik123 wsadził do silnika 1.6 z escorta kolektor Plastik od ESCORTA 1.8
Kolektor od Essa 1.8 RKC 50zl
Co ma sie nijak do kolektora od mondeo, wiec ja się zapytam O CO CI CHODZI?

I jaki to ma związek z TEMATEM postu?

tomiscorpio
20-08-2010, 10:25
no chcialem sie zapytac o kolektor bo wczesnije podwazales montaz walkow i przepustnicy. A co do kolektora nie mam pewnosci.

Bo jeden kolektor od mdo poszedl do znajomego ktory wlozyl go do 1.6 z alu w essie.
Osoba ktora bawi sie na powazniej w zetecach to do 1.6 1.8 silverow podaje ze nalpeiej pasue od mdo 1.8/2.0

Stad moje pytanie i oftop

Rafał A.(antek)
20-08-2010, 23:20
no chcialem sie zapytac o kolektor bo wczesnije podwazales montaz walkow i przepustnicy. A co do kolektora nie mam pewnosci.
Proszę nie wmawiaj mi czegoś czego nie mówiłem.
Podważyłem całą twoja wypowiedz zaczynającą sie od: Kolektor od 2.0.

tomiscorpio
21-08-2010, 10:21
zacytowales cala wypowiedz gdzie chce to wsadzic , a cytat dotyczyl kolektora , walkow , obudowy mafa , przepustnicy. Wiec prosze nie rob teraz jakis scen . do klotni ciagniesz jak pszczola do miodu , cytujesz cale zaraz zaczniesz mi cos wmawiac pisac o czyms innym . znam juz to na pamiec.

Rafał A.(antek)
22-08-2010, 03:18
Dorośnij do merytorycznej dyskusji.

tomiscorpio
22-08-2010, 11:06
jak chcialem z Toba dyskutowac to mi napisales co to ma wspolnego z tematem.
Wiec naprawde czasami pomysl 2 razy.

motorek26
22-08-2010, 22:29
temat dotyczy mondeo i prosze nie śmiecić w nim a jak checie sie kłócić miedzy sobą to na PW