steell
24-08-2013, 09:40
W pierwszym poście klikając na Mój Grzechotnik] w podpisie sa fotki jak wygląda ET38 i opony 225.
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Jakie koła i opony Strony :
1
[2]
steell 24-08-2013, 09:40 W pierwszym poście klikając na Mój Grzechotnik] w podpisie sa fotki jak wygląda ET38 i opony 225. sseebbaa1 24-08-2013, 19:39 Jak już wspominałem kupiłem do ST220 cztery dystanse. Teraz trochę więcej szczegółów. Są to przykręcane dystanse o grubości 20 mm. Są sprzedawane w kompletach na jedną oś, czyli jeden komplet to dwa dystanse. http://www.eibach.pl/eibach-ford-mondeo-iii-(b5y)-s90-4-20-008-pi-4642.html Jak tylko je odebrałem, to miałem mocno mieszane uczucia, bo te 20 mm dystansu na jedno koło jakoś tak strasznie grubo wyglądało. Zaraz przed oczami miałem obraz swojego samochodu, który albo ociera kołami o nadkola, albo nawet wygląda jak po wiejskim tuningu z połową koła wystającą poza samochód. Myślałem, że przesadziłem z grubością... No ale tłumaczyłem sobie, że przecież na forum napisali, że ta grubość będzie OK. A te 20 mm prezentowało się tak: http://imageshack.us/a/img703/3813/vd7m.jpg Założyłem te dystanse. No i ? Wizualnie wyszło bardzo fajnie. Nie widać nawet tych 20 mm. Koła po prostu ładnie zrównują się z linią błotników. Bałem się, że będzie wyglądało to śmiesznie, ale jest fajnie. Co więcej teraz dopiero auto wygląda, moim zdaniem, tak jak powinno wyglądać przy wyjeździe z fabryki! Optycznie to tylko taki mały dodatek, nie rzucający się w oczy, ale robiący fajne ogólne wrażenie. A tutaj zdjęcia pokazujące auto bez dystansów i z dystansami. bez dystansów (18x7,5 ET 52,5) : http://imageshack.us/a/img837/4240/jfwx.jpg z dystansami 20 mm (a więc ET wyszło 32,5) : http://imageshack.us/a/img844/8166/5bpl.jpg I jeszcze inne ujęcie "przed" i "po". bez dystansów: http://imageshack.us/a/img46/1584/0it0.jpg z dystansami 20 mm : http://imageshack.us/a/img208/5995/43rn.jpg Ja kupiłem 4 dystanse o identycznej grubości, chociaż na tył mogłoby wejść nawet 25 mm. Nie chciałem jednak ryzykować zmiany charakterystyki prowadzenia. Ale o tym później... Co myślicie o tej modyfikacji? (pytam tu o kwestie wizualne, bo o prowadzeniu auta napiszę później) aniamundek 25-09-2013, 12:06 Witam! Jestem w trakcie szukania zimówek do mojego mondka,rozmiar 215/45 R17 i znalazłam tanie firmy Nankang Snow Viva 2.Co sądzicie o tej firmie?Czytałam dużo pozytywnych opinii ale do innych marek aut.Nie wiem czy będą dobre też do Mondeo.Pomóżcie:) Tomciooo 25-09-2013, 12:19 To typowa chinszczyzna :-( Mają dobre opinie, tylko mam wrażenie ze kazdy chwali swoje. Testy gazet deklasują te i inne chińskie opony. Opona to najważniejszy element majacy wpływ na nasze bezpieczeństwo. Nie oszczedzaj kilku stów na bezpieczenstwie nawet jesli jezdzisz delikatnie. Co do rozmiaru to sam sie zastanawiam, ja biorę 16. Ps. Zmień może temat na 'chinskie opony' , bed, ie ciekawa dyskusja i porządek. Wątków 'opony zimowe' jest masa i zrobi sie bałagan. SKubi 25-09-2013, 13:34 Ja miałem te opony ale w Mondku MK 2 14 cali i było wszystko jak należy dobrze trzymały na śniegu i suchym.Pozdrawiam aniamundek 25-09-2013, 13:52 Dzięki.To będzie moja pierwsza zima w Polsce i właśnie nie wiem czy trzeba kupić jakieś drogie,dobrej firmy czy te Nankangi wystarczą jacekn8 25-09-2013, 20:14 To typowa chinszczyzna :-( Bez urazy, ale najwięcej do powiedzenia na temat opon chińskich mają ci ludzie, którzy je widzieli na obrazkach w internecie. Fakt: każdy chwali swoje; ale w tym przypadku chwali też dlatego że w normalnej codziennej jeździe nie zauważy różnicy między chinczykami a oponami klasy premium... oczywiście że nie ma co porównywać opon premium które kosztują 4x tyle do tanich chinczyków jeżeli chodzi o skrajne właściwości jezdne. Niestety też w rzeczywistości wybiera się nie pomiędzy nowymi chinczykami, a renomowanymi drogimi oponami, ale tanimi chinczykami i starymi renomowanymi oponami z niemieckiego wysypiska. A często w tym przypadku nie jest ważne że opona ma 2 mm bieżnika i 10 lat, ale ważne że pisze continental czy michelin... Poza tym w tamtym sezonie jeździłem sporo mondkiem mk3 z nowo założonymi oponami Linglong winterhero (chyba najbardziej chińskie opony :p) i byłem zbulwersowany, jak ta opona mogła być bardziej przyczepna na śniegu, stabilniejsza na autostradzie przy 140 na godzinę od moich nowych Sava w moim byłym mk3... i do tego jeszcze 30% tańsze... jvc 25-09-2013, 20:28 To typowa chinszczyzna :-( To jest akurat Tajwan oczywiście że nie ma co porównywać opon premium które kosztują 4x tyle do tanich chinczyków jeżeli chodzi o skrajne właściwości jezdne. Wystarczy z np. barum itp... byłem zbulwersowany, jak ta opona mogła być bardziej przyczepna na śniegu, stabilniejsza na autostradzie przy 140 na godzinę od moich nowych Sava w moim byłym mk3... i do tego jeszcze 30% tańsze... +30% większe zużycie paliwa ,dodatkowo gratis przy takiej przyczepności głośność w kabinie i kilkadziesiąt gram ciężarków więcej na kołach :p jacekn8 25-09-2013, 21:02 +30% większe zużycie paliwa ,dodatkowo gratis przy takiej przyczepności głośność w kabinie i kilkadziesiąt gram ciężarków więcej na kołach :p Akurat na to też zwróciłem uwagę: spalanie podobne do mojego byłego mk3 (zrobiłem około 600-700 km tym autem), ciężarki między 30 a 50 gram na koło, w tym jedno koło miało tylko jeden 5g ciężarek ! Dla mnie bezpieczeństwo to kupić tanią zimówkę i stosunkowo często ją wymieniać na nową. Testy pokazują że zimówka z bieżnikiem 4mm nadaje się do wymiany, bo jak wiadomo nie ma się czym wgryzać w śnieg = brak przyczepności na śniegu. A podczas tamtej zimy widzę u kumpla markowe continentale z bieżnikiem może z 3,5 mm i mówie mu że pod zaśnieżoną górkę już na tym nie wyjedzie i żeby pomyślał o zmianie na nowe. Wtedy stwierdził, że 4 lata temu zapłacił za komplet ponad 2 tys. zł i jeszcze myśli na tych ze 2 sezony pojeździć bo do przepisowych 1,6mm jeszcze daleko, a też szkoda wywalać opon za ponad 2 tys... Czyli tak jak pisałem: ważne że pisze Continental :( jvc 25-09-2013, 21:24 Zimówkę wywalamy przy 4 mm a co do Chińczyków to na śniegu OK bo w większości przypadków maja agresywną rzeźbę, niestety fatalnie wypadają na wodzie Tomciooo 25-09-2013, 22:10 Zima to nie tylko śnieg po kolana. Jak pamiętam ostatnie zimy to sniegu na drodze bylo przez kilka dni pozostałe to mokra czarna droga lub sucha. Prędkości podobne jak w lato. Jakos nie wyobrażam sobie pewnie pomykac mondkiem 170 na takich chinskich gumach. Moze to tylko psychika, ale opona musi byc pewna! Jesli mamy autko takiej klasy jak mondeo to musimy wydac na opony podobnej klasy. Jesli stac kogos na mondeo za kilkadziesiąt tys to musi wydać 2 tys na opony, nie moze tez oszczedzac na paliwie czy innych elementach eksploatacji szczególnie jesli mają one wplyw na bezpieczeństwo. Do matiza i jazdy po mieście moze kupilbym chinczyki, z calym szacunkiem dla posiadaczy tego wozu. A kupno opon markowych używanych to inny temat, dla mnie brak tematu.. Bump: Super wygląda mk3 Sebastiana z tymi dystansami :-) Swoją drogą dystansu chińskiego tez bym nie kupił mimo ze to kawał żelastwa.. slick 25-09-2013, 22:41 To nie możliwe, że bieżnikowane opony są lepsze a poza tym skoro tak chińszczyzna jest dobra to czego sporo opon wymiotło się z europy po wprowadzeniu norm w listopadzie zeszłego roku? We wcześniej podanym rozmiarze w przystępnych cenach można zaleźć jakieś modele w miarę ok i nie chinole. Wystarczy gdzie wyszperać po sklepach czy porównywarkach cen od razu podany wcześniej rozmiarek. Ja tam ufam bardziej specjalistycznym testom niż indywidualnym odczuciom... jacekn8 26-09-2013, 12:05 Chinole też przechodzą testy w Europie i dostają etykiety z ocenami niejednokrotnie lepszymi jak europejskie budżetówki. Slick, podałeś opony w rozmiarze 205/55 a tam rzeczywiście różnice są małe. Przy rozmiarach 215/55 różnice pomiędzy chinolem a europejską budżetową dębicą dochodzą do ponad 100zł za sztuke... Andrzej 27-09-2013, 04:43 nie trzeba dużo szukać, wystarczy porównać 205/50/17 ceny a różnice sięgają nawet ponad 200zł! ale jak pisali poprzednicy - nawet żonie do c3 (tylko miasto) kupiłem barumy (droższe od najtańszych chinoli o jakieś 30zł na sztuce... sseebbaa1 28-09-2013, 21:16 Uwaga, uwaga! :!!: NOWY TEST ( 2013 ) OPON ZIMOWYCH NA STRONIE ADAC.DE! http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx Testowane rozmiary to 225/45R17 oraz 185/60R15. Kolejność w teście 225/45R17 : Continental ContiWinterContact TS 850 Bridgestone Blizzak LM-32 S Michelin Alpin A4 Uniroyal MS plus 77 Goodyear UltraGrip 8 Performance Nokian WR D3 Dunlop SP Wintersport 4D Fulda Kristall Control HP Semperit Speed-Grip 2 ESA-TECAR Supergrip 7+ HP 210 Pirelli Winter Sottozero 3 Hankook Winter i*cept RS (W442) Toyo Snowprox S953 Interstate Winter IWT-2 1 Sailun Ice Blazer WSL-2 Kolejność w teście 185/60R15 : Continental ContiWinterContact TS850 Dunlop Winterresponse 2 Firestone Winterhawk 3 Michelin Alpin A4 Nokian WR D3 Goodyear UltraGrip 8 Semperit Speed-Grip 2 Vredestein Snowtrac 3 Barum Polaris 3 Pirelli Winter190 Snowcontrol 3 GT Radial Champiro WinterPro Hankook Winter i*cept RS (W442) Falken HS-449 Eurowinter Kleber Krisalp HP2 Nexen Eurowin 600 1 Kormoran Snowpro b2 Marangoni 4 Winter E+ slick 03-10-2013, 17:19 Chinole też przechodzą testy w Europie i dostają etykiety z ocenami niejednokrotnie lepszymi jak europejskie budżetówki. Slick, podałeś opony w rozmiarze 205/55 a tam rzeczywiście różnice są małe. Przy rozmiarach 215/55 różnice pomiędzy chinolem a europejską budżetową dębicą dochodzą do ponad 100zł za sztuke... Tylko jak sobie doliczysz paliwo na które Ci wyjdzie więcej i szybkie ścieranie się opon to wyjdziesz na +100 :D Pozdro :D sseebbaa1 03-10-2013, 18:18 Nawet jak ktoś jeździ bardzo spokojnie, to przecież często spotyka na drodze sytuacje wymagające zdecydowanych manewrów. No i wtedy taki kierowca, przy słabych oponach, będzie pozbawiony przyczepności pozwalającej mu na np. wyhamowanie przed ciągnikiem wyjeżdżającym z pola. Bo zabrakło metrów. Klepanie blach będzie droższe niż różnica w cenie opon. Nie wspomnę o zdrowiu. Czy wtedy nie będzie żal, że nie kupiło się opon droższych o 100 czy 200 złotych, ale lepiej trzymających? Zgadzam się, że tylko testy mogą dać rzetelne porównanie właściwości opon. Pawel 09-10-2013, 17:46 Witam mam pytanie czy te alusy beda pasowac do mondeo z 2001r kombi http://tablica.pl/oferta/alufelgi-cms-16-5x108-sprzedam-lub-zamienie-CID5-ID3rNwn.html#87e6693c8f jvc 09-10-2013, 17:55 Będą, ewentualnie kwestia dokupienia pierścieni centrujących. YatzeK 09-10-2013, 22:02 Nawet jak ktoś jeździ bardzo spokojnie, to przecież często spotyka na drodze sytuacje wymagające zdecydowanych manewrów. No i wtedy taki kierowca, przy słabych oponach, będzie pozbawiony przyczepności pozwalającej mu na np. wyhamowanie przed ciągnikiem wyjeżdżającym z pola. Bo zabrakło metrów. Klepanie blach będzie droższe niż różnica w cenie opon. Nie wspomnę o zdrowiu. Czy wtedy nie będzie żal, że nie kupiło się opon droższych o 100 czy 200 złotych, ale lepiej trzymających? Zgadzam się, że tylko testy mogą dać rzetelne porównanie właściwości opon.Problem tylko w tym, że Ty to rozumiesz, ja to rozumiem i może jeszcze jvc zrozumie :) Niestety oprócz nas takie argumenty trafią do ułamka procenta klientów, pozostali będą szukać jak najtaniej. I skończy sie tak jak jakiś czas temu jechałem taksówką w zimie i taksówkarz miał problem z wyhamowaniem z prędkości ok. 50km/h - Merc E350 W211, więc niestary i niekiepski wóz, o co więc kaman, że tak kiepsko hamuje? Jak wysiadałem, to zerknąłem na opony - Linglong... jacekn8 10-10-2013, 15:19 Tylko jak sobie doliczysz paliwo na które Ci wyjdzie więcej i szybkie ścieranie się opon to wyjdziesz na +100 :D Pozdro :D Ich największą bolączką jest właśnie zbyt wolne ścieranie, przez co słabsza przyczepność... szczególnie na mokrym Paliwo akurat wypada tak samo jak budżetówki europejskie, natomiast gorzej z hałasem... BTW Uniroyal MS plus 77 dał popis w teście ADAC :) Zastanawiam się nad zakupem, miał ktoś styczność bo to chyba nowość ? FUTRIX 20-10-2013, 07:28 ja już zakupiłem winterContact ts850 w sumie 436 za sztuke dałem ale mam zamiar na nich zrobic kilka sezonów produkcja 3813 więc świeżutkie made in Czech Republik :D jak założę to dam znac czy rzeczywiście są takie dobre jak wypadły w testach sseebbaa1 20-10-2013, 08:24 ja już zakupiłem winterContact ts850 Jaki rozmiar? jankowalski973 20-10-2013, 08:38 Chciałem je kupić do Kugi ale rozmiarówka okrojona http://www.continental.pl/www/samochod_pl_pl/tematy/opony_osobowe/zima/contiwintercontact-ts850.html?page=4 FUTRIX 30-10-2013, 21:23 jaki rozmiar? 205/55 16c YatzeK 31-10-2013, 11:28 Dostawcze??? mates19041995 01-11-2013, 18:39 Witam . Ja w swoim mam 205/50/17 i jeździ się naprawdę dobrze i po naszych drogach . Ładny fabryczny alusek do tego mam opony z kołnierzem i to naprawdę fajnie wygląda i nie tłucze . FUTRIX 01-11-2013, 19:32 Dostawcze??? dokładnie http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts850-205-55-r16-91-h-fr#39874718 ale widze ze juz po 30 zł na sztuce do góry poszły potwierdza się moje zdanie, żeby letnie brac zimą a zimowe latem :) czyste prawo handlu :) slick 03-11-2013, 11:44 Hejka, To trzeba patrzeć na prównywarkę cen opon i już jest od 399 zł w tym rozmiarze. Trzeba porównywać cenki bo spore są różnice w necie :) master87 27-05-2014, 20:37 Koledzy mam pytanie odnośnie felg 18'... chodzi o szerokość 8 cali i ET35. Z tego co zdążyłem wyczytać powinno wejść tylko koło będzie delikatnie wystawało poza obrys auta,tak?? U siebie mam pakiet ST więc moje pytanie brzmi,czy przy tych błotnikach również będzie wystawało czy będzie raczej na równi z rantem ?? I drugie pytanie...czy przy takim zestawie oponki 225/45/18 również zdadzą egzamin i nic nie będzie tarło czy muszą być 225/40/18 ?? YatzeK 28-05-2014, 07:55 A dlaczego chcesz 225/45? Korzyści w porównaniu do 225/40 żadne, a cena wyższa. Pejotwroc 28-05-2014, 08:20 Trochę wyższy komfort jazdy? master87 28-05-2014, 08:20 Zawsze to ponad cm więcej na profilu więc jakaś nieznaczna różnica w komforcie być powinna ;) Może ktoś kto jeździ na takim profilu rozwieje moje wątpliwości :) Widziałem zdjęcia w tym temacie Mondka z oponami 225/45/18 i według mnie lepiej się prezentują niż 225/40/18. Tylko to się tyczyło 18-tek z wersji ST. A w przypadku parametrów felg które podałem nie mam pewności czy opona 225/45/18 nie będzie już zbyt wysoka. YatzeK 29-05-2014, 09:35 Trochę wyższy komfort jazdy? Niezauważalnie. Na pewno nie wart dopłacania kilku stówek slick 29-05-2014, 18:18 To prawda nieznaczna różnica, a płacisz za rozmiar bo mniej typowy master87 29-05-2014, 19:35 Skoro tak twierdzicie to wierzę na słowo. A wracając do tematu czy nie będą wystawały te felgi poza obrys ktoś coś podpowie ?? Martini3g 29-05-2014, 21:18 Nie będą. Przynajmniej u mnie nie wystawały (225/40/18 i na feldze o szerokości 8 cali i et 55) Deryll 29-05-2014, 22:03 Kolega chce założyć ET35. Martini3g 30-05-2014, 21:40 To powinny być na styk. Pejotwroc 31-05-2014, 08:55 W mondeo mk4 w wątku o oponach dwie osoby zmieniły profil z 235/40/18 na 235/45/18. Według ich opinii różnice w komforcie czuć. Na pewno nie można powiedzieć że jest niezauważalna. Pytanie tylko czy warto za kilka stówek więcej mieć troszkę wyższy komfort. YatzeK 03-06-2014, 10:19 Pytanie czy zmieniając rozmiar zmienili też model opon, bo wtedy takie porównanie jest niewiele warte. slick 05-06-2014, 22:58 Za kilka stówek, nawet za stówkę się nie opłaca. Trzeba dać rozmiar jaki fabryka daje, a takie kombinacje to kiszka i nie da się raczej tego wyczuć w mojej opinii Pabi90 30-12-2014, 03:37 Witam, czy do mondeo mk3 ghia wejdą stalówki 15"? Obecnie mam alu 16 fordowskie i mają bardzo mało miejsca. Mam oponki nówki 15" i się zastanawiam czy nie dokupić do nich stalówek na zimę, ale nie wiem czy wejdą na tarczę. mario13 30-12-2014, 05:26 czy do mondeo mk3 ghia wejdą stalówki 15"?Nie,nie wejdą.Min.16" Pabi90 30-12-2014, 05:33 Nie,nie wejdą.Min.16" Ehh, tak myślałem :/ no nic dzięki. weuek 30-12-2014, 07:52 Na tył wejdą :-) marcin_marcin72 02-01-2015, 14:28 Są gdzieś jeszcze jakieś promocje na zimówki? Czy już po ptakach? http://www.hurtopony.pl/opony-zimowe.html Woytas 02-01-2015, 15:01 W mondeo mk4 w wątku o oponach dwie osoby zmieniły profil z 235/40/18 na 235/45/18. Według ich opinii różnice w komforcie czuć. Na pewno nie można powiedzieć że jest niezauważalna. Pytanie tylko czy warto za kilka stówek więcej mieć troszkę wyższy komfort. w poliftowych właśnie 235/45/18 jest rozmiarem fabrycznym , ja mam tak w instrukcji i na takich oponach wyjechał z fabryki pytanie czy ktoś ma jakieś sprawdzone opony w tym rozmiarze bo im więcej czytam tym mniej wiem a w przedziale za szt 500-670 producentów i modeli od pioruna do wyboru , mi zależy na oponie w miarę trwałej i komfortowej o ile da się mówić tu o komforcie przy tym rozmiarze :) rozważam : Nexen N'Fera SU1 235/45 R18 98 Y za m.in śmieszną cenę 450 , nie wiem czy ktoś już na tym jeździł a potem już klasyka Toyo Proxes T1 Sport 235/45 R18 98 Y 570PLN Nokian zLine 235/45 R18 98 W 620 PLN Pirelli P Zero Nero GT 235/45 R18 98 Y 640 PLN ( coraz bardziej nad nimi się zastanawiam ) Bridgestone RE050A 235/45 R18 98 Y 670 PLN Michelin PRIMACY 3 235/45 R18 98 W 671 PLN Michelin PILOT SPORT 3 235/45 R18 98 Y 679 PLN i bądź tu mądry :) co test inne wyniki pomijam wygrywające wszędzie Continental ContiSportContact 5 z absurdalną ceną jest jeszcze Barum Bravuris 3HM 235/45 R18 98 Y za ok 490 PLN ale jakoś nie jestem przekonany do tych opon i zostają nowe Uniroyal Rainsport 3 235/45 R18 98 Y ok 655 PLN :) sseebbaa1 02-01-2015, 15:44 A po ile wychodzą te CSC5? Sprawdź też cenę GY F1 Asymmetric2. Woytas 02-01-2015, 16:02 A po ile wychodzą te CSC5? Sprawdź też cenę GY F1 Asymmetric2. ok 750 sseebbaa1 02-01-2015, 16:20 Ja bym brał najlepsze :) Czyli któreś z tych dwóch, ale to też zależy od tego ile wymagasz od auta na drodze. YatzeK 04-01-2015, 11:50 Bardziej zalezy od tego, na ile twoje umiejetnosci jako kierowcy pozwalaja na wykorzystanie mozliwosci opon. Zdecydowana wiekszosc kierowcow nie zauwazy roznicy pomiedzy np CSC5 a GY F1 Asymmetric i Michelinami Pilot Sport sseebbaa1 04-01-2015, 13:23 Podałeś przykłady z górnej półki i rzeczywiście trudno wyczuć różnice pomiędzy tymi oponami. Ale jednak da się to wyczuć! Kiedy jednak porównasz "górną półkę" do "budżetówki", to szybko zobaczysz różnicę. Zwłaszcza w awaryjnych sytuacjach. Wtedy te kilka, kilkanaście procent lepszej przyczepności może uchronić blachy samochodu. Oczywiście możliwości portfela nie przeskoczy się i dlatego: Z budżetowych (tu poniżej 500zł), to brałbym chyba Barumy. Kiedyś kiedy nie było mnie stać na lepsze opony to jeździłem na takich letnich i zimowych. Nie dorównają lepszym oponom, ale nie mają słabych stron. Są średnie, ale za to we wszystkich parametrach i dzięki temu na drodze nie zaskoczą kierowcy np. wyjątkowo kiepskim trzymaniem w deszczu. To uważam za ich zaletę. Natomiast z górnej półki to do tej pory najbardziej lubiłem GoodYeary z tym, że te rzeczywiście najlepsze modele tego producenta (bo wiadomo każdy producent na tańsze i droższe). Asymmetric2 na których przejeździłem ostatnie 2 sezony są rewelacyjne. To co potrafią w deszczu to potęga. Objeżdżam w deszczu wszystkie inne auta. I nie chodzi tu o to, że mam teraz 220 KM pod maską, bo najłatwiej objeżdżam inne auta w zakrętach, a tam moc się nie liczy. Do tej pory omijałem Continentala, bo nie do końca przekonywały mnie parametry tych opon na mokrym (mówię o testach z wcześniejszych lat, bo sam nie jeździłem na nich). Conti na suchym zawsze były w czołówce, ale na mokrym już nie tak super. Ale odkąd pojawiły się ContiSportContact5 (CSC5), to widzę, że również w deszczu są rewelacyjne. Chętnie spróbowałbym tych opon :) Jak widzicie oceniam opony w dużej mierze przez ich parametry na mokrej nawierzchni. To dlatego, że łatwo jest zrobić oponę, która trzyma na suchym. To chińczykom też dobrze wychodzi. Ale dopiero na mokrym ujawnia się prawdziwa jakość gumy, z jakiej jest zrobiona opona. No i na koniec zorientuj się, które opony mają rant ochronny. Przydaje się zwłaszcza przy takim profilu opony (40)! Aaaa! Na Bridgestonach RE050A też jeździłem. Na suchym to są nawet o kilka procent (w mojej ocenie) lepsze od GY, ale na mokrym zostaje niewiele z ich przyczepności! Już nawet obniżenie temperatury otoczenia powoduje wyraźne pogorszenie trzymania na suchym. Jak jeździłem na tych Bridgestonach w temperaturach wakacyjnych :) to byłem zauroczony. Ale potem szybko mi przeszło i tego modelu ja akurat bym nie wziął. jvc 04-01-2015, 13:44 Gdzieś już to kiedyś pisałem. Ja na ten sezon letni bede testował Nexen N'Fera SU1 Kolega ma w Hondzie Accord i sobie chwali. Wolę zmienić opony co dwa sezony niż tak jak teraz męczyć się trzeci i ostatni sezon na słabych już michelinach. Akurat u mnie w 235/45R17 różnica miedzy premium a budżet jest bardzo duża. sseebbaa1 04-01-2015, 14:09 Wolę zmienić opony co dwa sezony niż tak jak teraz męczyć się trzeci i ostatni sezon na słabych już michelinach Rozumiem, że chodzi Ci o znikający bieżnik, bo sama guma nie traci swoich właściwości w aż tak istotnym stopniu. Skoro chodzi o bieżnik, to też rozumiem, że problemem jest jazda w deszczu, bo wtedy wysokość bieżnika jest istotna (dla wielkości kanalików odprowadzających wodę spod opony). Myślisz, że te Nexeny nawet w tych dwóch pierwszych sezonach dadzą Ci lepsze trzymanie, niż Micheliny? A jeżeli nie byłeś zadowolony z Michelinów, to może odżałuj kasę, ale weź któreś z sugerowanych przeze mnie drogich opon (CSC5 lub GY F1 Asymmetric2). Masz podkręcony silnik na prawie 180 KM w dieslu i moment obrotowy też masz mordujący - więc dobre opony to podstawa! Tak myślę :) No i powiedz mi jvc jak wypadają te Nexeny w testach, bo nie sprawdzałem. Jakiś link do aktualnych testów? jvc 04-01-2015, 16:20 Z AutoBild tylko test znalazłem. http://mixoponki.pl/artykul/test_opon_letnich_2014_w_rozmiarze_225-50_r17-14.html Są jeszcze N'Fera SU4 i do końca nie wiem ,które wybiorę. Z michelinów byłem zadowolony, tylko szkoda że dosyć szybko poleciały... Conti i GY polecą jeszcze szybciej niestety, dlatego wolę coś co będzie minimalnie gorsze , pojeździć dwa sezony i znowu zmienić na nowe. Rożnica w cenie ponad 500zł na kpl. ethernal 04-01-2015, 18:21 Zaskakuje mnie pozytywnie słoweńska Sava, bo już w kilku testach była niezła (zarówno zimowych jak i letnich). @JVC co sądzisz o tych oponach? jvc 04-01-2015, 18:22 Dla mnie letnie odpadają bo ząbkują ethernal 04-01-2015, 18:43 Każde letnie? Bo mnie interesują "Sava Intensa Uhp". A co sądzisz o zimowych Sava? Edit: Jakieś doświadczenia z Falken`ami i Firestone (letnie i zimowe) ? jvc 06-01-2015, 14:28 Każde letnie? Bo mnie interesują "Sava Intensa Uhp". O tych wypowiedzieć się nie mogę bo nie miałem z nimi styczności. Zimowe sava ponoć trochę lepsze od Dębicy i dłużej wytrzymują Falken letni szybko leci, zimowy bez rewelacji, ale ogólnie opona nie jest zła. Firestone może trochę lepsze od naszych opon. gin555 06-01-2015, 21:12 Contisport mam, 235 45 18, wprawdzie w smaxie ale to nie różnica. Przejchane 2 sezony ok 35tys. Co do jakosci to du.. y nie urywa. Ale zużycie bieznika masakra, zjadlo momentalnie, głośnosc toczenia na trójke z minusem, opory toczenia na pałe. Napewno juz ich nie kupie, pomija cene która jest zabójcza. Myślę ze uda sie wybrac kapcie o podobnych parametrach, tańsze, cichsze i mniej oporne w toczeniu a przy okazji przynajmniej na 3 sezony. Tylko co? Moze ten uniroyal rainsport 3? Pirelki? sseebbaa1 06-01-2015, 21:46 Ale jakie Continentale? W końcu jest trochę modeli tego producenta. gin555 06-01-2015, 22:14 Contisportcontact 3 sseebbaa1 06-01-2015, 23:10 Ja wybrałbym Goodyear F1 Eagle Asymmetric2 :) bo takie są też dostępne w rozmiarze 235/45R18. W Mondeo ST220 mam takie w rozmiarze 225/40R18. Świetne! Temat dotyczy Mondeo i tu na pewno chciałbym mieć opony o sportowych parametrach potrafiące przenieść możliwości zawieszenia na asfalt. Ale nawet do S-Maxa (bo o to pytasz) ja akurat brałbym podobne opony, bo w końcu S-Max ma zawieszenie dokładnie z Mondeo mk4 (ta sama płyta - można to łatwo sprawdzić, bo rozstaw kół i osi jest identyczny). Mój S-Max ma 130 KM i automata hydrokinetycznego (więc słabo), ale i tak wybrałbym takie "górnopółkowe" opony. S-Max pięknie prowadzi się w zakrętach, ale bez dobrych opon będzie zwykłym średniakiem. Co do Continentali - teraz mam w S-Maxie Continentale ContiPremiumContact2 i nie podoba mi się jak się zachowują. Na deszczu są takie trochę drętwe. To wpisywałoby się w wyniki testów z poprzednich lat, gdzie Continentale wcale nie brylowały w testach. Były w czołówce lub w połowie stawki, ale nie wygrywały. Ale ContiSportContact5, to na pewno bym z czystym sumieniem założył do S-Maxa lub Mondeo. Testy pokazują, że to dużo lepsze opony Continentala (w porównaniu do starszych generacji). Ta piąta generacja, to naprawdę całkiem inne Continentale :) Twoje Continentale CSC3 to już trochę stara generacja opon. Dlatego też zapewne zniechęciłeś się do tego producenta. Myślę, że CSC5 to jest dobry wybór - opieram się na wynikach testów, bo one mimo wszystko dają najrzetelniejsze odpowiedzi. gin555 07-01-2015, 16:55 Cały czas kręcimy sie wokół continentala goodyeara i michelina. A co z resztą? Pirelli (mam supercorsa na moto i to jest to) co z Toyo (r888r np. do rajdowki i nie ma nic lepszego) itp itd. Jak sie przegląda dyskusje to w kołko święta trójca. slick 09-01-2015, 06:45 No tak jest sporo modeli od Michelin, też gama letnia od Nokiana jest obecująca i ma bardzo dobre wyniki w testach. Co więcej jest jeszcze Pirelli i Goodyear choć ten ostatni po zimowych doświadczeniach średnio mi odpowiada. Swiety1990 23-02-2015, 14:05 Witam chce kupic aluski do mondeo mk3 16' 5x108 ET45 7J FORD Mondeo C-Max Focus beda pasowac?? kordyl 23-02-2015, 14:30 Tak, ale sprawdź jeszcze otwór centrujący, powinien mieć 63,3 mm. Jeśli jest większy to będziesz potrzebował pierścieni centrujących. Swiety1990 23-02-2015, 14:57 FORD Mondeo C-Max Focus 7 J x 16 ET 45 rozstaw śrub: 5 x 108 średnica otworu piasty : 63,3mm o takie parametry . bd pasowac do mondziaka mk3?? sseebbaa1 24-02-2015, 15:03 Pojawiły się nowe testy opon letnich na stronie ADAC. Jeden z testowanych rozmiarów będzie szczególnie ważny dla Mondeo mk3 - 205/55R16 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx Woytas 24-03-2015, 17:01 Zacząłbym od właściwego rozmiaru czyli 215 z tych dwów uni sseebbaa1 24-03-2015, 17:25 Ale kolega ma mk3 (a nie mk4) i do tego modelu właściwym rozmiarem jest 205/55R16. Wniosek taki wyciągam z jego podpisu i wskazania, że ujeżdża Mondeo z 2003 roku :) Woytas 24-03-2015, 19:14 A faktycznie to przepraszam nie doczytałem :) to w tym rozmiarze opony tanie jak barszcz to możesz poszaleć , popatrzałbym na te oponki Dunlop SP Sport Bluresponse , Goodyear Efficientgrip Performance, Pirelli P7 Cinturato zbiban1967 24-03-2015, 19:32 Tak jak radzi Woytas - Dunlop lub jego brat z koncernu Goodyear. Jeśli zależy Ci na komforcie. O Uniroyal 3 pisał ktoś ,że nie powalają na kolana. Dunlopy będę ujeżdżał drugi sezon ,po 15 tys. praktycznie nie ruszone. Woytas 24-03-2015, 21:12 w tym rozmiarze to chyba wszystko jest komfortowe :) ja rozumiem jakbyś się pytał o 18-tki na profilu 40 :) zobacz jeszcze na Michelin Primacy 3 , na zwykłym HP znajomy w MK4 przjechał 60 tyś i teraz właśnie załozył Primacy 3 http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-European-Tyre-Test-205-55-R16.htm jeszcze drugi tegoroczny test http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-ACE-Summer-Touring-Tyre-Test.htm dżizas 24-03-2015, 22:06 Witam. Przymierzam się do kupna letnich opon.(Zalezy mi na komforcie i trwalosci) Mam na oku Nokian Line oraz Uniroyal RainSport3. 205/55/16. Co sadzicie? Moze ktos poleci mi jakies inne? Prosze o pomoc Michelin Pilot Sport 3 Michelin HP Michelin Primacy 3 Continetal ContiPremium 2 GoodYear EficientGrip/Performance hirotaro 25-03-2015, 19:35 Ja zakupilem normalnie na alledrogo na aukcji i nie bylo zadnych problemow, mozesz poszukac w swoim regionie wydrapane na iksperjii TyyyCzyy sseebbaa1 25-03-2015, 19:51 Tutaj test opon letnich 2015 w rozmiarze 205/55R16 przeprowadzony przez ADAC. Już o tym teście wspominałem, ale tutaj wstawiam zrobione przeze mnie zestawienie w formie tabelki z ocenami cząstkowymi (na stronie ADAC żeby poznać oceny cząstkowe trzeba wchodzić w każdą oponę z osobna, a to utrudnia bezpośrednie porównanie tych opon w różnych zadaniach). http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/ADAC%202015%20test%20opon%20letnich%20205%2055%20R 16%2091V_zpsvzfohsii.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/ADAC%202015%20test%20opon%20letnich%20205%2055%20R 16%2091V_zpsvzfohsii.jpg.html) Mam nadzieję, że komuś się przyda to zestawienie :) Mojemu koledze na podstawie m.in. tego testu poleciłem Goodyear Efficient Grip Performance w tym dokładnie rozmiarze (zwłaszcza przez bardzo dobre wyniki prowadzenia na mokrym). Gdybym w swoim Mondeo mk3 miał taki rozmiar opon, to z pewnością też bym je kupił. --------------------- Bump: A na dokładkę jeszcze jeden test opon letnich 2015 w tym samym rozmiarze 205/55R16, lecz przeprowadzony przez GTU: http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/gtue-test_sommerreifen_2015_ergebnisse_zpstlpfg7mr.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/gtue-test_sommerreifen_2015_ergebnisse_zpstlpfg7mr.jpg. html) zbiban1967 26-03-2015, 17:07 Zastanawiam sie juz tylko nad Dunlop SP Sport Bluresponse i Goodyear Efficientgrip Performance. W sobote zamowie, tylko jeszcze sobie poczytam troche o nich. Dam znac co wybralem. pozdrawiam Praktycznie bez różnicy ,jeden koncern i prawdopodobnie będą też z jednej fabryki. Dunlopy ,które kupiłem były wyprodukowane w Niemczech. Miękkie boki ,a więc dodatkowa amortyzacja. Latały i 200 (na Autobahnie w Niemczech oczywiście) żadnych negatywnych wrażeń. zbiban1967 27-03-2015, 14:48 Juz zamowilem. Wybralem Dunlop SP Sport Bluresponse. Mam nadzieje ze bede zadowolony. dziekuje wszystkim za pomoc. pozdrawiam Dunlop dodawał (przynajmniej w zeszłym roku) do BluResponse swoje asistance. Chodziło o uszkodzenie opony brak paliwa lub zgubienie kluczyków o ile dobrze pamiętam. Sprzedawcy oczywiście nagminnie o tym nie mówili ,trzeba było się upominać ,nie wspominając o "Need for speed" ,który też był dodawany w komplecie (ale to już inna bajka). Zasięgnij więc języka czy to jeszcze działa. jvc 01-04-2015, 17:03 Zadzwoń na infolinię , może Ci przyślą. http://www.dunlopclub.pl/users/login herflik 06-04-2015, 15:40 Właśnie zakupiłem DUNLOP BLURESPONSE 205/55R16 91V i mam pytanie czy to assistance dają też do 2 szt czy tylko komplet ? jvc 06-04-2015, 15:52 Do kompletu. jarowo 06-04-2015, 19:07 Właśnie zakupiłem DUNLOP BLURESPONSE 205/55R16 91V i mam pytanie czy to assistance dają też do 2 szt czy tylko komplet ? Dodatkowo mogą zaproponować w sezonie jesienno/zimowym zakup 4 sztuk opon zimowych w w cenie 3 sztuk, dostałem taką propozycję na maila. herflik 07-04-2015, 10:52 no to po problemie, wziąłem tylko 2 ;( a zimówki na szczęście jeszcze ok ;) herflik 08-04-2015, 09:52 właśnie dostałem buciki;)teraz tylko trzeba jechać założyć, wyważyć i wrzucić na autko Artidrops 13-04-2015, 20:00 Czy jest sens zamiany 215/55 r16 na 235/45 r17? Chodzi głównie o komfort jazdy, czy jest duża różnica? A może lepiej zakupić 225/50 17, felga 7,5. kordyl 13-04-2015, 20:08 Jest sens. Lepiej się jeździ na 17. Artidrops 13-04-2015, 20:13 Ok, a który wybrać rozmiar opon? Szerokość felgi 7,5 kordyl 13-04-2015, 20:31 Do przed lifta 235/45. Felga też jest ok na taką szerokość opony. hirotaro 14-04-2015, 16:45 225/45/17 na 7,5 jest dobrym wyborem , 235 to juz chyba za szeroko troche, nie chodzi mi oczywiscie ze w stosunku do felgi tylko ogolnie wydrapane na iksperjii TyyyCzyy MAG 14-04-2015, 17:16 Tyle ze do Mk4 prawidłowym rozmiarem sa 235/45/17 i 215/50/17. 225/45/17 go rozmiar do Mk3 Artidrops 14-04-2015, 18:02 Oczywiście chodzi mi o dobry rozmiar do MK4. Troszkę zamieszałem i umieściłem zapytanie w nieprawidłowym temacie. Radi73 19-04-2015, 17:44 Nie odpowiem Ci jakie jest najlepsze, ale ja w swoim Mk3 kombi i w/w rozmiarze opon preferowałem 2,4 przód i 2,2 tył - czasami nawet 2,5 przód i 2,3 tył - więcej nie polecam bo zrobi się taczka!!! Natomiast olałem to co producent zaleca, bo koła zwłaszcza przód wyglądały jak pół-flaki :( incognitus 20-04-2015, 23:03 Natomiast olałem to co producent zaleca, bo koła zwłaszcza przód wyglądały jak pół-flaki :( A czy czasem w czasie jazdy te polflaki sie nie redukuja? incognitus 26-04-2015, 00:00 redukują? tzn ? Na pewno na zakretach przy sile odśrodkowej, w tym zaleta takiej opony. Jest w stałym kontakcie z podlozem. Czuć to aż za nadto na zimówkach jeżdżonych latem - pływanie. Przesada z cisnieniem powoduje, ze nie spelnia ona swojej roli tak jak trzeba. jarun18 08-09-2015, 19:03 Jakie wymiary ma felga do mk4 2007 Bump: Koła 16, opony 205/55/16 Bump: Tak scaraab 10-03-2016, 20:54 Witam. Temat wg szukajki z pytaniami najczęściej zadawanymi więc odświeżę. Mam pytanie: do MKIII 1,8 kombi wejdą/są felgi 15cali? Mam ładne zimówki szkoda ich sprzedawać za bezcen. Może od focusa lub innego? Teraz mam 16cali i wygląda że jest zapas ale głowy nie dam... mario13 10-03-2016, 21:03 Mam pytanie: do MKIII 1,8 kombi wejdą/są felgi 15cali? Nie ma takiej opcji.16" to minimum do mondka mk3 scaraab 10-03-2016, 21:05 Dzięki wielkie za pomoc. :) elmel 12-03-2016, 12:10 Witam. Przeszukałem mnóstwo tematów na forum odnośnie felgi i nie mogę znaleźć potwierdzenia czy podejdą felgi do Mondeo MK III Kombi po lekkiej glebie: Borbet LV5 80830 18''. 5x108 8Jx18H2 108FH Si11 ET45 + opony 225/40/18. Będą wystawać za obrys? Dziękuję za pomoc sseebbaa1 12-03-2016, 12:38 Na pewno wejdą. Twoje felgi wystają o 6 mm mniej, niż moje felgi ST z dołożonymi dystansami (szerokość 7.5 cala, ET52,5, dystans 20mm). U Ciebie dodatkowo minimalnie bardziej będą pochylone ścianki opony, więc na pewno nie będzie obcierało. A skąd wiem, że o 6 mm bardziej schowane? Twoje felgi mają ET45, a moje ET32,5 (licząc z dystansami). Czyli Twoje są głębiej schowane o 12,5 mm. Natomiast Twoje felgi są o poł cala szersze od moich, co oznacza, że na każdą stronę felga bardziej wystaje o połowe z tej połówki cala (cal = 25,4mm; 25,4mm : 4 = 6,35mm). Te 6,35mm pomniejsza schowanie wynikające z różnic w ET. Zatem 12,5 - 6,35 = 6,15 mm (czyli w przybliżeniu właśnie o te 6 mm mniej wystają). Tak to powinieneś sobie sam wyliczyć, bo wszystkich wymiarów nie znajdziesz na forum :) elmel 12-03-2016, 13:16 Dzięki na informacje szczegółowe sseebbaa1;) Teraz nie będę miał już problemu sam wyliczać ;) slawek-kali 12-03-2016, 15:13 Jesli ktos jest zainteresowany, moge kupic opony w DE i poslac poprzez kolege do PL. Odbior w Ozimku lub na trasie Zgorzelec-Opole. Oczywiscie nie jeden komplet, mysle in. 4. Koszta do dogadania. Golson 12-03-2016, 16:24 Jesli ktos jest zainteresowany, moge kupic opony w DE i poslac poprzez kolege do PL. Ale po co? Przecież te same opony można kupić w Polsce z darmową dostawą pod drzwi http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/niewiem.gif slawek-kali 12-03-2016, 16:26 Za np. 100zl wiecej od sztuki, dostawa pod dom jest tez mozliwa. Golson 12-03-2016, 16:41 To w jakiej cenie tam będą np Dunlop SP Sport MAXX GT 235/35/19? Dombek 19-02-2017, 17:09 Witam. Czy mógłby ktoś coś powiedzieć na temat opon Dębica Presto UHP2? Przymierzam się do ich kupna i szukam opinii. Głównie chodzi mi o ich żywotność bo np. Barum Bravuris 3HM podobno szybko się zdzierają (z doświadczenia kolegi). Ewentualnie jakich opon szukać tak powiedzmy do 350 zł/szt? sseebbaa1 19-02-2017, 18:50 Ewentualnie jakich opon szukać tak powiedzmy do 350 zł/szt? Dombek przypomnij rozmiar swoich opon. Deryll 19-02-2017, 19:49 Witam. Mam pytanie odnoście tej opony http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-bluresponse-205-55-r16-91-h#129690333 Docelowo do foki mk2. Zastanawia mnie kraj produkcji Polska. Ma ktoś doświadczenie z tą oponą z naszej fabryki? Dombek 19-02-2017, 19:55 dombek przypomnij rozmiar swoich opon. 205/50/17 sseebbaa1 21-02-2017, 21:32 205/50/17 A jaką masz szerokość felgi? Bo wybrałeś sobie jakiś mega drogi rozmiar opon! bardzo mało popularny, a przez to drogi. Zobacz, że dużo popularniejszy rozmiar 225/45R17 możesz kupić w zakładanym przez Ciebie budżecie i będą to opony z górnej półki, a nie średniaki. KubaAK47 02-08-2017, 17:15 Witam, dostałem od taty Forda Mondeo MK3 1.8L na 16 calowych kołach. Jestem młodym posiadaczem forda, i chciałem kupić jakieś fajne laczki na niego. Chciałbym 18 calowe koła, tylko problem jest w tym, że nie wiem jakie rozmiary potrzeba na opony i jakie felgi mogłyby wejść na mondziaka, by też nie wystawały. Felgi miały by być od ST 220. Psilocke 02-08-2017, 19:08 Jak od st to spokojnie wejdą. Ja na takich jeżdżę. U mnie rozmiar kapci to 225/40 18 ale spokojnie 245 wejdzie. KubaAK47 02-08-2017, 19:20 okej dziekuje Deryll 14-10-2017, 16:50 Poszukuję opon na przyszły sezon. Które lepsze: https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-performance-225-45-r17-94-w-xl-mfs#140478731 https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-bluresponse-225-45-r17-94-w-xl-mfs#129785864 Naburator 18-12-2017, 15:31 Witam. Czy taka felga bedzie pasowac? 5x108 felga 205/60r16 et 47 z tego co wiem to jest z S-Maxa iButelka 06-04-2020, 20:59 Witam Mondeo MK3, 2.0 TDCi 130KM, 2005r. Poszukuję opon letnich do auta do 1600zl max za komplet, aktualnie są założone (felgi 17r o szerokości 6,5j) opony Firemax 205x50 FM601 na których po kupnie auta przejechałem tylko 5tys km. Chciałbym się dowiedzieć jakie opony wybrać (aktualnie na oku mam: Pirelli P7 cinturato, Falken Azensis FK510, Firestone Roadhawk, Firemax FM601, wszystkie w rozmiarze 205x50), a także jaki rozmiar opcjonalny posiada Mondeo i jakie założę na te felgi, bo może jednak znajdę tańsze rozmiarówki. Różne fora podają różne rozmiary, a wiadomo, że jeśli rozmiar jest nieodpowiedni to przy stłuczce ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania. Z tego co sam znalazłem to fora podają takie wymiary; 225x45, 215x50. Zazwyczaj jeżdże dynamicznie, w większej połowie trasy (120-190km/h) a trochę mniej po mieście więc zależy mi też na oponach, które trzymają się drogi i nie odklejają na zakrętach, a do tego nie kończą się po dwóch sezonach (zazwyczaj po 20tys km w samym sezonie letnim) oraz nie pływają na mokrej jezdni. Deryll 07-04-2020, 09:08 Jak mam 225/45 i jest ok. Tylko ta twoja felga 6.5 może być za wąska. iButelka 07-04-2020, 11:03 no właśnie obawiam się, że będzie aż za bardzo wystawać opona karloss 07-04-2020, 16:20 Bierzesz instrukcje obsługi do swojego modelu i masz napisane jakie rozmiary są dopuszczone. Z opon to polecają tutaj inny m.in. Debice. Nie mam teraz rozeznania w kwestii cen ale może jakieś Falkeny lub letnie Vredesteiny w tej cenie też bys dostał. iButelka 07-04-2020, 19:50 Falkeny też rozmyślam, ale nie mam mocnego przekonania, a z Dębicy zrezygnuje ze względu na opinie opony słabej na jazdę dynamiczna i do dosyć ciężkiego zestawu (auto + 4/5 osób zazwyczaj) Deryll 07-04-2020, 22:33 Więc co kolego kup 205/50 jak masz takie felgi. Tylko co asymetrycznego np. Dunlop blueresponse. Miałem i byłem zadowolony. Bardzo cicha. Nie wiem jak wygląda twoja dynamiczna jazda. Bo mondeo książkowo ma 195km/h. Zap... prostą autostrada a jazda w zakrętach to różnica. Swoją drogą rozmiar 225/45 jest sporo tańszy na zestawie. iButelka 08-04-2020, 18:25 zakręty, prosta różnie,a nie tylko król prostej ;) ale zdecyduje się chyba jednak na Pirelli Deryll 08-04-2020, 20:51 Miałem P7 w rozmiarze 205/55/16. Złego słowa nie powiem. Zjeździłem do końca. Piotrek Wielos 09-04-2020, 15:45 Potwierdzam co prawda ja miałem Pirelli P Zero Nero ale bardzo dobra opona jeździła na tyle i wytrzymała 5 sezonów z czego jeden z przodu, na mokrym odrobinę słabiej się sprawdzała ale to już naprawdę trzeba było ja dociskać żeby traciła przyczepność, na suchym bardzo dobra. Dobra opona, co do ceny teraz to się nie wypowiem zwłaszcza że co rozmiar to jest ona inna kluska123244 11-08-2021, 17:37 czy można założyć wyższy profil 16 tek ? mam 205/55/16 a myślę dać 205/60/16 dwadniwolnego 06-04-2022, 15:52 Witam, trochę odgrzeję temat czy będą Pasować felgi 17" 7,5 ET35 z oponami 205/50/17 ? Pozdrawiam gabrik 12-07-2022, 18:24 Nie chce tworzyć kolejnego tematu. Zakupiłem Mondeo 2012 2.0TdCI 140km. Opony Kleber wielosezon 205/55/16. Widzę na wlepce i w instrukcji, że taki rozmiar zalecają jedynie do 1.6 benzyna. Dla pozostałych silników bazowym jest 215/55/16. Czy ktoś użytkuje 2 TDCI z rozmiarem 205/55/16 i czy dobrze się to spisuje? rajman 12-07-2022, 18:28 Jeździć się da, zgodność z zaleceniami producenta to odrębna rzecz. Poza tym to nie wygląda ten samochód jakoś "dziwnie" na tych oponach? gabrik 12-07-2022, 19:11 Wiesz ja nigdy lanserem nie byłem, zdecydowanie chodzi mi o to aby było bezpiecznie. Myślę, że 205 ludzie zakładają z uwagi na sporo niższą cenę w stosunku do 215. W moim przypadku robiąc wczoraj przegląd, wyszło, że jedna tylna jest ściachana od wewnątrz (posypały się tuleje we wzdłużnym wahaczu). Zatem aby po zrobieniu zawieszenia ustawić dobrze geometrię, powinienem zakupić przynajmniej parę nowych opon. luki2099 18-07-2022, 10:24 Witam, Kupiłem właśnie oponki i proszę o poradę: https://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-presto-uhp-2-215-45-r17-91-y-xl-fp#373943287 posiadam takie felgi w oryginale: https://allegro.pl/oferta/felgi-ford-5x108-6-5j-et-52-5-17-11078283331 Czy będzie się to wszystko zgrywać, nie będzie obcierać z tyłu? Poprzednie opony na tej feldze miałem 205/50 i było ok. Pozdrawiam |