Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Jakie koła i opony


Strony : 1 [2]

steell
24-08-2013, 09:40
W pierwszym poście klikając na Mój Grzechotnik] w podpisie sa fotki jak wygląda ET38 i opony 225.

sseebbaa1
24-08-2013, 19:39
Jak już wspominałem kupiłem do ST220 cztery dystanse. Teraz trochę więcej szczegółów.

Są to przykręcane dystanse o grubości 20 mm. Są sprzedawane w kompletach na jedną oś, czyli jeden komplet to dwa dystanse.

http://www.eibach.pl/eibach-ford-mondeo-iii-(b5y)-s90-4-20-008-pi-4642.html

Jak tylko je odebrałem, to miałem mocno mieszane uczucia, bo te 20 mm dystansu na jedno koło jakoś tak strasznie grubo wyglądało. Zaraz przed oczami miałem obraz swojego samochodu, który albo ociera kołami o nadkola, albo nawet wygląda jak po wiejskim tuningu z połową koła wystającą poza samochód.
Myślałem, że przesadziłem z grubością...

No ale tłumaczyłem sobie, że przecież na forum napisali, że ta grubość będzie OK.

A te 20 mm prezentowało się tak:

http://imageshack.us/a/img703/3813/vd7m.jpg



Założyłem te dystanse.
No i ?
Wizualnie wyszło bardzo fajnie. Nie widać nawet tych 20 mm.
Koła po prostu ładnie zrównują się z linią błotników.
Bałem się, że będzie wyglądało to śmiesznie, ale jest fajnie.

Co więcej teraz dopiero auto wygląda, moim zdaniem, tak jak powinno wyglądać przy wyjeździe z fabryki!

Optycznie to tylko taki mały dodatek, nie rzucający się w oczy, ale robiący fajne ogólne wrażenie.

A tutaj zdjęcia pokazujące auto bez dystansów i z dystansami.

bez dystansów (18x7,5 ET 52,5) :
http://imageshack.us/a/img837/4240/jfwx.jpg

z dystansami 20 mm (a więc ET wyszło 32,5) :
http://imageshack.us/a/img844/8166/5bpl.jpg


I jeszcze inne ujęcie "przed" i "po".

bez dystansów:
http://imageshack.us/a/img46/1584/0it0.jpg

z dystansami 20 mm :
http://imageshack.us/a/img208/5995/43rn.jpg

Ja kupiłem 4 dystanse o identycznej grubości, chociaż na tył mogłoby wejść nawet 25 mm. Nie chciałem jednak ryzykować zmiany charakterystyki prowadzenia.
Ale o tym później...


Co myślicie o tej modyfikacji?
(pytam tu o kwestie wizualne, bo o prowadzeniu auta napiszę później)

aniamundek
25-09-2013, 12:06
Witam!
Jestem w trakcie szukania zimówek do mojego mondka,rozmiar 215/45 R17 i znalazłam tanie firmy Nankang Snow Viva 2.Co sądzicie o tej firmie?Czytałam dużo pozytywnych opinii ale do innych marek aut.Nie wiem czy będą dobre też do Mondeo.Pomóżcie:)

Tomciooo
25-09-2013, 12:19
To typowa chinszczyzna :-(
Mają dobre opinie, tylko mam wrażenie ze kazdy chwali swoje. Testy gazet deklasują te i inne chińskie opony.

Opona to najważniejszy element majacy wpływ na nasze bezpieczeństwo. Nie oszczedzaj kilku stów na bezpieczenstwie nawet jesli jezdzisz delikatnie.

Co do rozmiaru to sam sie zastanawiam, ja biorę 16.

Ps. Zmień może temat na 'chinskie opony' , bed, ie ciekawa dyskusja i porządek. Wątków 'opony zimowe' jest masa i zrobi sie bałagan.

SKubi
25-09-2013, 13:34
Ja miałem te opony ale w Mondku MK 2 14 cali i było wszystko jak należy dobrze trzymały na śniegu i suchym.Pozdrawiam

aniamundek
25-09-2013, 13:52
Dzięki.To będzie moja pierwsza zima w Polsce i właśnie nie wiem czy trzeba kupić jakieś drogie,dobrej firmy czy te Nankangi wystarczą

jacekn8
25-09-2013, 20:14
To typowa chinszczyzna :-(
Bez urazy, ale najwięcej do powiedzenia na temat opon chińskich mają ci ludzie, którzy je widzieli na obrazkach w internecie. Fakt: każdy chwali swoje; ale w tym przypadku chwali też dlatego że w normalnej codziennej jeździe nie zauważy różnicy między chinczykami a oponami klasy premium... oczywiście że nie ma co porównywać opon premium które kosztują 4x tyle do tanich chinczyków jeżeli chodzi o skrajne właściwości jezdne.
Niestety też w rzeczywistości wybiera się nie pomiędzy nowymi chinczykami, a renomowanymi drogimi oponami, ale tanimi chinczykami i starymi renomowanymi oponami z niemieckiego wysypiska. A często w tym przypadku nie jest ważne że opona ma 2 mm bieżnika i 10 lat, ale ważne że pisze continental czy michelin...

Poza tym w tamtym sezonie jeździłem sporo mondkiem mk3 z nowo założonymi oponami Linglong winterhero (chyba najbardziej chińskie opony :p) i byłem zbulwersowany, jak ta opona mogła być bardziej przyczepna na śniegu, stabilniejsza na autostradzie przy 140 na godzinę od moich nowych Sava w moim byłym mk3... i do tego jeszcze 30% tańsze...

jvc
25-09-2013, 20:28
To typowa chinszczyzna :-(
To jest akurat Tajwan
oczywiście że nie ma co porównywać opon premium które kosztują 4x tyle do tanich chinczyków jeżeli chodzi o skrajne właściwości jezdne.
Wystarczy z np. barum itp...
byłem zbulwersowany, jak ta opona mogła być bardziej przyczepna na śniegu, stabilniejsza na autostradzie przy 140 na godzinę od moich nowych Sava w moim byłym mk3... i do tego jeszcze 30% tańsze...
+30% większe zużycie paliwa ,dodatkowo gratis przy takiej przyczepności głośność w kabinie i kilkadziesiąt gram ciężarków więcej na kołach :p

jacekn8
25-09-2013, 21:02
+30% większe zużycie paliwa ,dodatkowo gratis przy takiej przyczepności głośność w kabinie i kilkadziesiąt gram ciężarków więcej na kołach :p
Akurat na to też zwróciłem uwagę: spalanie podobne do mojego byłego mk3 (zrobiłem około 600-700 km tym autem), ciężarki między 30 a 50 gram na koło, w tym jedno koło miało tylko jeden 5g ciężarek !
Dla mnie bezpieczeństwo to kupić tanią zimówkę i stosunkowo często ją wymieniać na nową. Testy pokazują że zimówka z bieżnikiem 4mm nadaje się do wymiany, bo jak wiadomo nie ma się czym wgryzać w śnieg = brak przyczepności na śniegu. A podczas tamtej zimy widzę u kumpla markowe continentale z bieżnikiem może z 3,5 mm i mówie mu że pod zaśnieżoną górkę już na tym nie wyjedzie i żeby pomyślał o zmianie na nowe. Wtedy stwierdził, że 4 lata temu zapłacił za komplet ponad 2 tys. zł i jeszcze myśli na tych ze 2 sezony pojeździć bo do przepisowych 1,6mm jeszcze daleko, a też szkoda wywalać opon za ponad 2 tys... Czyli tak jak pisałem: ważne że pisze Continental :(

jvc
25-09-2013, 21:24
Zimówkę wywalamy przy 4 mm a co do Chińczyków to na śniegu OK bo w większości przypadków maja agresywną rzeźbę, niestety fatalnie wypadają na wodzie

Tomciooo
25-09-2013, 22:10
Zima to nie tylko śnieg po kolana. Jak pamiętam ostatnie zimy to sniegu na drodze bylo przez kilka dni pozostałe to mokra czarna droga lub sucha. Prędkości podobne jak w lato. Jakos nie wyobrażam sobie pewnie pomykac mondkiem 170 na takich chinskich gumach. Moze to tylko psychika, ale opona musi byc pewna!

Jesli mamy autko takiej klasy jak mondeo to musimy wydac na opony podobnej klasy.
Jesli stac kogos na mondeo za kilkadziesiąt tys to musi wydać 2 tys na opony, nie moze tez oszczedzac na paliwie czy innych elementach eksploatacji szczególnie jesli mają one wplyw na bezpieczeństwo.
Do matiza i jazdy po mieście moze kupilbym chinczyki, z calym szacunkiem dla posiadaczy tego wozu.

A kupno opon markowych używanych to inny temat, dla mnie brak tematu..

Bump: Super wygląda mk3 Sebastiana z tymi dystansami :-)
Swoją drogą dystansu chińskiego tez bym nie kupił mimo ze to kawał żelastwa..

slick
25-09-2013, 22:41
To nie możliwe, że bieżnikowane opony są lepsze a poza tym skoro tak chińszczyzna jest dobra to czego sporo opon wymiotło się z europy po wprowadzeniu norm w listopadzie zeszłego roku? We wcześniej podanym rozmiarze w przystępnych cenach można zaleźć jakieś modele w miarę ok i nie chinole. Wystarczy gdzie wyszperać po sklepach czy porównywarkach cen od razu podany wcześniej rozmiarek. Ja tam ufam bardziej specjalistycznym testom niż indywidualnym odczuciom...

jacekn8
26-09-2013, 12:05
Chinole też przechodzą testy w Europie i dostają etykiety z ocenami niejednokrotnie lepszymi jak europejskie budżetówki.
Slick, podałeś opony w rozmiarze 205/55 a tam rzeczywiście różnice są małe. Przy rozmiarach 215/55 różnice pomiędzy chinolem a europejską budżetową dębicą dochodzą do ponad 100zł za sztuke...

Andrzej
27-09-2013, 04:43
nie trzeba dużo szukać, wystarczy porównać 205/50/17 ceny a różnice sięgają nawet ponad 200zł! ale jak pisali poprzednicy - nawet żonie do c3 (tylko miasto) kupiłem barumy (droższe od najtańszych chinoli o jakieś 30zł na sztuce...

sseebbaa1
28-09-2013, 21:16
Uwaga, uwaga! :!!:

NOWY TEST ( 2013 ) OPON ZIMOWYCH NA STRONIE ADAC.DE!
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

Testowane rozmiary to 225/45R17 oraz 185/60R15.



Kolejność w teście 225/45R17 :

Continental ContiWinterContact TS 850
Bridgestone Blizzak LM-32 S
Michelin Alpin A4
Uniroyal MS plus 77
Goodyear UltraGrip 8 Performance
Nokian WR D3
Dunlop SP Wintersport 4D
Fulda Kristall Control HP
Semperit Speed-Grip 2
ESA-TECAR Supergrip 7+ HP 210
Pirelli Winter Sottozero 3
Hankook Winter i*cept RS (W442)
Toyo Snowprox S953
Interstate Winter IWT-2 1
Sailun Ice Blazer WSL-2



Kolejność w teście 185/60R15 :

Continental ContiWinterContact TS850
Dunlop Winterresponse 2
Firestone Winterhawk 3
Michelin Alpin A4
Nokian WR D3
Goodyear UltraGrip 8
Semperit Speed-Grip 2
Vredestein Snowtrac 3
Barum Polaris 3
Pirelli Winter190 Snowcontrol 3
GT Radial Champiro WinterPro
Hankook Winter i*cept RS (W442)
Falken HS-449 Eurowinter
Kleber Krisalp HP2
Nexen Eurowin 600 1
Kormoran Snowpro b2
Marangoni 4 Winter E+

slick
03-10-2013, 17:19
Chinole też przechodzą testy w Europie i dostają etykiety z ocenami niejednokrotnie lepszymi jak europejskie budżetówki.
Slick, podałeś opony w rozmiarze 205/55 a tam rzeczywiście różnice są małe. Przy rozmiarach 215/55 różnice pomiędzy chinolem a europejską budżetową dębicą dochodzą do ponad 100zł za sztuke...

Tylko jak sobie doliczysz paliwo na które Ci wyjdzie więcej i szybkie ścieranie się opon to wyjdziesz na +100 :D

Pozdro :D

sseebbaa1
03-10-2013, 18:18
Nawet jak ktoś jeździ bardzo spokojnie, to przecież często spotyka na drodze sytuacje wymagające zdecydowanych manewrów. No i wtedy taki kierowca, przy słabych oponach, będzie pozbawiony przyczepności pozwalającej mu na np. wyhamowanie przed ciągnikiem wyjeżdżającym z pola. Bo zabrakło metrów. Klepanie blach będzie droższe niż różnica w cenie opon. Nie wspomnę o zdrowiu.
Czy wtedy nie będzie żal, że nie kupiło się opon droższych o 100 czy 200 złotych, ale lepiej trzymających?
Zgadzam się, że tylko testy mogą dać rzetelne porównanie właściwości opon.

Pawel
09-10-2013, 17:46
Witam mam pytanie czy te alusy beda pasowac do mondeo z 2001r kombi http://tablica.pl/oferta/alufelgi-cms-16-5x108-sprzedam-lub-zamienie-CID5-ID3rNwn.html#87e6693c8f

jvc
09-10-2013, 17:55
Będą, ewentualnie kwestia dokupienia pierścieni centrujących.

YatzeK
09-10-2013, 22:02
Nawet jak ktoś jeździ bardzo spokojnie, to przecież często spotyka na drodze sytuacje wymagające zdecydowanych manewrów. No i wtedy taki kierowca, przy słabych oponach, będzie pozbawiony przyczepności pozwalającej mu na np. wyhamowanie przed ciągnikiem wyjeżdżającym z pola. Bo zabrakło metrów. Klepanie blach będzie droższe niż różnica w cenie opon. Nie wspomnę o zdrowiu.
Czy wtedy nie będzie żal, że nie kupiło się opon droższych o 100 czy 200 złotych, ale lepiej trzymających?
Zgadzam się, że tylko testy mogą dać rzetelne porównanie właściwości opon.Problem tylko w tym, że Ty to rozumiesz, ja to rozumiem i może jeszcze jvc zrozumie :) Niestety oprócz nas takie argumenty trafią do ułamka procenta klientów, pozostali będą szukać jak najtaniej. I skończy sie tak jak jakiś czas temu jechałem taksówką w zimie i taksówkarz miał problem z wyhamowaniem z prędkości ok. 50km/h - Merc E350 W211, więc niestary i niekiepski wóz, o co więc kaman, że tak kiepsko hamuje?

Jak wysiadałem, to zerknąłem na opony - Linglong...

jacekn8
10-10-2013, 15:19
Tylko jak sobie doliczysz paliwo na które Ci wyjdzie więcej i szybkie ścieranie się opon to wyjdziesz na +100 :D

Pozdro :D

Ich największą bolączką jest właśnie zbyt wolne ścieranie, przez co słabsza przyczepność... szczególnie na mokrym
Paliwo akurat wypada tak samo jak budżetówki europejskie, natomiast gorzej z hałasem...

BTW
Uniroyal MS plus 77 dał popis w teście ADAC :)
Zastanawiam się nad zakupem, miał ktoś styczność bo to chyba nowość ?

FUTRIX
20-10-2013, 07:28
ja już zakupiłem winterContact ts850

w sumie 436 za sztuke dałem ale mam zamiar na nich zrobic kilka sezonów
produkcja 3813 więc świeżutkie
made in Czech Republik :D

jak założę to dam znac czy rzeczywiście są takie dobre jak wypadły w testach

sseebbaa1
20-10-2013, 08:24
ja już zakupiłem winterContact ts850
Jaki rozmiar?

jankowalski973
20-10-2013, 08:38
Chciałem je kupić do Kugi ale rozmiarówka okrojona http://www.continental.pl/www/samochod_pl_pl/tematy/opony_osobowe/zima/contiwintercontact-ts850.html?page=4

FUTRIX
30-10-2013, 21:23
jaki rozmiar?
205/55 16c

YatzeK
31-10-2013, 11:28
Dostawcze???

mates19041995
01-11-2013, 18:39
Witam . Ja w swoim mam 205/50/17 i jeździ się naprawdę dobrze i po naszych drogach . Ładny fabryczny alusek do tego mam opony z kołnierzem i to naprawdę fajnie wygląda i nie tłucze .

FUTRIX
01-11-2013, 19:32
Dostawcze???

dokładnie http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts850-205-55-r16-91-h-fr#39874718
ale widze ze juz po 30 zł na sztuce do góry poszły


potwierdza się moje zdanie, żeby letnie brac zimą a zimowe latem :)
czyste prawo handlu :)

slick
03-11-2013, 11:44
Hejka,

To trzeba patrzeć na prównywarkę cen opon i już jest od 399 zł w tym rozmiarze. Trzeba porównywać cenki bo spore są różnice w necie :)

master87
27-05-2014, 20:37
Koledzy mam pytanie odnośnie felg 18'... chodzi o szerokość 8 cali i ET35.
Z tego co zdążyłem wyczytać powinno wejść tylko koło będzie delikatnie wystawało poza obrys auta,tak??
U siebie mam pakiet ST więc moje pytanie brzmi,czy przy tych błotnikach również będzie wystawało czy będzie raczej na równi z rantem ??
I drugie pytanie...czy przy takim zestawie oponki 225/45/18 również zdadzą egzamin i nic nie będzie tarło czy muszą być 225/40/18 ??

YatzeK
28-05-2014, 07:55
A dlaczego chcesz 225/45? Korzyści w porównaniu do 225/40 żadne, a cena wyższa.

Pejotwroc
28-05-2014, 08:20
Trochę wyższy komfort jazdy?

master87
28-05-2014, 08:20
Zawsze to ponad cm więcej na profilu więc jakaś nieznaczna różnica w komforcie być powinna ;) Może ktoś kto jeździ na takim profilu rozwieje moje wątpliwości :)
Widziałem zdjęcia w tym temacie Mondka z oponami 225/45/18 i według mnie lepiej się prezentują niż 225/40/18. Tylko to się tyczyło 18-tek z wersji ST. A w przypadku parametrów felg które podałem nie mam pewności czy opona 225/45/18 nie będzie już zbyt wysoka.

YatzeK
29-05-2014, 09:35
Trochę wyższy komfort jazdy?
Niezauważalnie. Na pewno nie wart dopłacania kilku stówek

slick
29-05-2014, 18:18
To prawda nieznaczna różnica, a płacisz za rozmiar bo mniej typowy

master87
29-05-2014, 19:35
Skoro tak twierdzicie to wierzę na słowo. A wracając do tematu czy nie będą wystawały te felgi poza obrys ktoś coś podpowie ??

Martini3g
29-05-2014, 21:18
Nie będą. Przynajmniej u mnie nie wystawały (225/40/18 i na feldze o szerokości 8 cali i et 55)

Deryll
29-05-2014, 22:03
Kolega chce założyć ET35.

Martini3g
30-05-2014, 21:40
To powinny być na styk.

Pejotwroc
31-05-2014, 08:55
W mondeo mk4 w wątku o oponach dwie osoby zmieniły profil z 235/40/18 na 235/45/18. Według ich opinii różnice w komforcie czuć. Na pewno nie można powiedzieć że jest niezauważalna. Pytanie tylko czy warto za kilka stówek więcej mieć troszkę wyższy komfort.

YatzeK
03-06-2014, 10:19
Pytanie czy zmieniając rozmiar zmienili też model opon, bo wtedy takie porównanie jest niewiele warte.

slick
05-06-2014, 22:58
Za kilka stówek, nawet za stówkę się nie opłaca. Trzeba dać rozmiar jaki fabryka daje, a takie kombinacje to kiszka i nie da się raczej tego wyczuć w mojej opinii

Pabi90
30-12-2014, 03:37
Witam, czy do mondeo mk3 ghia wejdą stalówki 15"? Obecnie mam alu 16 fordowskie i mają bardzo mało miejsca. Mam oponki nówki 15" i się zastanawiam czy nie dokupić do nich stalówek na zimę, ale nie wiem czy wejdą na tarczę.

mario13
30-12-2014, 05:26
czy do mondeo mk3 ghia wejdą stalówki 15"?Nie,nie wejdą.Min.16"

Pabi90
30-12-2014, 05:33
Nie,nie wejdą.Min.16"

Ehh, tak myślałem :/ no nic dzięki.

weuek
30-12-2014, 07:52
Na tył wejdą :-)

marcin_marcin72
02-01-2015, 14:28
Są gdzieś jeszcze jakieś promocje na zimówki? Czy już po ptakach?

http://www.hurtopony.pl/opony-zimowe.html

Woytas
02-01-2015, 15:01
W mondeo mk4 w wątku o oponach dwie osoby zmieniły profil z 235/40/18 na 235/45/18. Według ich opinii różnice w komforcie czuć. Na pewno nie można powiedzieć że jest niezauważalna. Pytanie tylko czy warto za kilka stówek więcej mieć troszkę wyższy komfort.


w poliftowych właśnie 235/45/18 jest rozmiarem fabrycznym , ja mam tak w instrukcji i na takich oponach wyjechał z fabryki

pytanie czy ktoś ma jakieś sprawdzone opony w tym rozmiarze bo im więcej czytam tym mniej wiem a w przedziale za szt 500-670 producentów i modeli od pioruna do wyboru , mi zależy na oponie w miarę trwałej i komfortowej o ile da się mówić tu o komforcie przy tym rozmiarze :)

rozważam :

Nexen N'Fera SU1 235/45 R18 98 Y za m.in śmieszną cenę 450 , nie wiem czy ktoś już na tym jeździł

a potem już klasyka

Toyo Proxes T1 Sport 235/45 R18 98 Y 570PLN
Nokian zLine 235/45 R18 98 W 620 PLN
Pirelli P Zero Nero GT 235/45 R18 98 Y 640 PLN ( coraz bardziej nad nimi się zastanawiam )
Bridgestone RE050A 235/45 R18 98 Y 670 PLN
Michelin PRIMACY 3 235/45 R18 98 W 671 PLN
Michelin PILOT SPORT 3 235/45 R18 98 Y 679 PLN

i bądź tu mądry :) co test inne wyniki

pomijam wygrywające wszędzie Continental ContiSportContact 5 z absurdalną ceną

jest jeszcze Barum Bravuris 3HM 235/45 R18 98 Y za ok 490 PLN ale jakoś nie jestem przekonany do tych opon i zostają nowe Uniroyal Rainsport 3 235/45 R18 98 Y ok 655 PLN :)

sseebbaa1
02-01-2015, 15:44
A po ile wychodzą te CSC5?

Sprawdź też cenę GY F1 Asymmetric2.

Woytas
02-01-2015, 16:02
A po ile wychodzą te CSC5?

Sprawdź też cenę GY F1 Asymmetric2.

ok 750

sseebbaa1
02-01-2015, 16:20
Ja bym brał najlepsze :)
Czyli któreś z tych dwóch, ale to też zależy od tego ile wymagasz od auta na drodze.

YatzeK
04-01-2015, 11:50
Bardziej zalezy od tego, na ile twoje umiejetnosci jako kierowcy pozwalaja na wykorzystanie mozliwosci opon. Zdecydowana wiekszosc kierowcow nie zauwazy roznicy pomiedzy np CSC5 a GY F1 Asymmetric i Michelinami Pilot Sport

sseebbaa1
04-01-2015, 13:23
Podałeś przykłady z górnej półki i rzeczywiście trudno wyczuć różnice pomiędzy tymi oponami. Ale jednak da się to wyczuć!

Kiedy jednak porównasz "górną półkę" do "budżetówki", to szybko zobaczysz różnicę. Zwłaszcza w awaryjnych sytuacjach. Wtedy te kilka, kilkanaście procent lepszej przyczepności może uchronić blachy samochodu.


Oczywiście możliwości portfela nie przeskoczy się i dlatego:

Z budżetowych (tu poniżej 500zł), to brałbym chyba Barumy. Kiedyś kiedy nie było mnie stać na lepsze opony to jeździłem na takich letnich i zimowych. Nie dorównają lepszym oponom, ale nie mają słabych stron. Są średnie, ale za to we wszystkich parametrach i dzięki temu na drodze nie zaskoczą kierowcy np. wyjątkowo kiepskim trzymaniem w deszczu. To uważam za ich zaletę.

Natomiast z górnej półki to do tej pory najbardziej lubiłem GoodYeary z tym, że te rzeczywiście najlepsze modele tego producenta (bo wiadomo każdy producent na tańsze i droższe). Asymmetric2 na których przejeździłem ostatnie 2 sezony są rewelacyjne. To co potrafią w deszczu to potęga. Objeżdżam w deszczu wszystkie inne auta. I nie chodzi tu o to, że mam teraz 220 KM pod maską, bo najłatwiej objeżdżam inne auta w zakrętach, a tam moc się nie liczy.

Do tej pory omijałem Continentala, bo nie do końca przekonywały mnie parametry tych opon na mokrym (mówię o testach z wcześniejszych lat, bo sam nie jeździłem na nich). Conti na suchym zawsze były w czołówce, ale na mokrym już nie tak super. Ale odkąd pojawiły się ContiSportContact5 (CSC5), to widzę, że również w deszczu są rewelacyjne. Chętnie spróbowałbym tych opon :)

Jak widzicie oceniam opony w dużej mierze przez ich parametry na mokrej nawierzchni. To dlatego, że łatwo jest zrobić oponę, która trzyma na suchym. To chińczykom też dobrze wychodzi. Ale dopiero na mokrym ujawnia się prawdziwa jakość gumy, z jakiej jest zrobiona opona.

No i na koniec zorientuj się, które opony mają rant ochronny. Przydaje się zwłaszcza przy takim profilu opony (40)!


Aaaa! Na Bridgestonach RE050A też jeździłem. Na suchym to są nawet o kilka procent (w mojej ocenie) lepsze od GY, ale na mokrym zostaje niewiele z ich przyczepności! Już nawet obniżenie temperatury otoczenia powoduje wyraźne pogorszenie trzymania na suchym. Jak jeździłem na tych Bridgestonach w temperaturach wakacyjnych :) to byłem zauroczony. Ale potem szybko mi przeszło i tego modelu ja akurat bym nie wziął.

jvc
04-01-2015, 13:44
Gdzieś już to kiedyś pisałem. Ja na ten sezon letni bede testował Nexen N'Fera SU1
Kolega ma w Hondzie Accord i sobie chwali.
Wolę zmienić opony co dwa sezony niż tak jak teraz męczyć się trzeci i ostatni sezon na słabych już michelinach. Akurat u mnie w 235/45R17 różnica miedzy premium a budżet jest bardzo duża.

sseebbaa1
04-01-2015, 14:09
Wolę zmienić opony co dwa sezony niż tak jak teraz męczyć się trzeci i ostatni sezon na słabych już michelinach
Rozumiem, że chodzi Ci o znikający bieżnik, bo sama guma nie traci swoich właściwości w aż tak istotnym stopniu.
Skoro chodzi o bieżnik, to też rozumiem, że problemem jest jazda w deszczu, bo wtedy wysokość bieżnika jest istotna (dla wielkości kanalików odprowadzających wodę spod opony).

Myślisz, że te Nexeny nawet w tych dwóch pierwszych sezonach dadzą Ci lepsze trzymanie, niż Micheliny?

A jeżeli nie byłeś zadowolony z Michelinów, to może odżałuj kasę, ale weź któreś z sugerowanych przeze mnie drogich opon (CSC5 lub GY F1 Asymmetric2).

Masz podkręcony silnik na prawie 180 KM w dieslu i moment obrotowy też masz mordujący - więc dobre opony to podstawa!
Tak myślę :)


No i powiedz mi jvc jak wypadają te Nexeny w testach, bo nie sprawdzałem. Jakiś link do aktualnych testów?

jvc
04-01-2015, 16:20
Z AutoBild tylko test znalazłem.
http://mixoponki.pl/artykul/test_opon_letnich_2014_w_rozmiarze_225-50_r17-14.html

Są jeszcze N'Fera SU4 i do końca nie wiem ,które wybiorę.

Z michelinów byłem zadowolony, tylko szkoda że dosyć szybko poleciały...
Conti i GY polecą jeszcze szybciej niestety, dlatego wolę coś co będzie minimalnie gorsze , pojeździć dwa sezony i znowu zmienić na nowe. Rożnica w cenie ponad 500zł na kpl.

ethernal
04-01-2015, 18:21
Zaskakuje mnie pozytywnie słoweńska Sava, bo już w kilku testach była niezła (zarówno zimowych jak i letnich). @JVC co sądzisz o tych oponach?

jvc
04-01-2015, 18:22
Dla mnie letnie odpadają bo ząbkują

ethernal
04-01-2015, 18:43
Każde letnie? Bo mnie interesują "Sava Intensa Uhp".

A co sądzisz o zimowych Sava?

Edit: Jakieś doświadczenia z Falken`ami i Firestone (letnie i zimowe) ?

jvc
06-01-2015, 14:28
Każde letnie? Bo mnie interesują "Sava Intensa Uhp".
O tych wypowiedzieć się nie mogę bo nie miałem z nimi styczności.

Zimowe sava ponoć trochę lepsze od Dębicy i dłużej wytrzymują

Falken letni szybko leci, zimowy bez rewelacji, ale ogólnie opona nie jest zła.
Firestone może trochę lepsze od naszych opon.

gin555
06-01-2015, 21:12
Contisport mam, 235 45 18, wprawdzie w smaxie ale to nie różnica. Przejchane 2 sezony ok 35tys. Co do jakosci to du.. y nie urywa. Ale zużycie bieznika masakra, zjadlo momentalnie, głośnosc toczenia na trójke z minusem, opory toczenia na pałe. Napewno juz ich nie kupie, pomija cene która jest zabójcza. Myślę ze uda sie wybrac kapcie o podobnych parametrach, tańsze, cichsze i mniej oporne w toczeniu a przy okazji przynajmniej na 3 sezony. Tylko co? Moze ten uniroyal rainsport 3? Pirelki?

sseebbaa1
06-01-2015, 21:46
Ale jakie Continentale?
W końcu jest trochę modeli tego producenta.

gin555
06-01-2015, 22:14
Contisportcontact 3

sseebbaa1
06-01-2015, 23:10
Ja wybrałbym Goodyear F1 Eagle Asymmetric2 :) bo takie są też dostępne w rozmiarze 235/45R18.
W Mondeo ST220 mam takie w rozmiarze 225/40R18. Świetne!

Temat dotyczy Mondeo i tu na pewno chciałbym mieć opony o sportowych parametrach potrafiące przenieść możliwości zawieszenia na asfalt.
Ale nawet do S-Maxa (bo o to pytasz) ja akurat brałbym podobne opony, bo w końcu S-Max ma zawieszenie dokładnie z Mondeo mk4 (ta sama płyta - można to łatwo sprawdzić, bo rozstaw kół i osi jest identyczny).
Mój S-Max ma 130 KM i automata hydrokinetycznego (więc słabo), ale i tak wybrałbym takie "górnopółkowe" opony. S-Max pięknie prowadzi się w zakrętach, ale bez dobrych opon będzie zwykłym średniakiem.

Co do Continentali - teraz mam w S-Maxie Continentale ContiPremiumContact2 i nie podoba mi się jak się zachowują. Na deszczu są takie trochę drętwe. To wpisywałoby się w wyniki testów z poprzednich lat, gdzie Continentale wcale nie brylowały w testach. Były w czołówce lub w połowie stawki, ale nie wygrywały.

Ale ContiSportContact5, to na pewno bym z czystym sumieniem założył do S-Maxa lub Mondeo.
Testy pokazują, że to dużo lepsze opony Continentala (w porównaniu do starszych generacji). Ta piąta generacja, to naprawdę całkiem inne Continentale :)

Twoje Continentale CSC3 to już trochę stara generacja opon. Dlatego też zapewne zniechęciłeś się do tego producenta.
Myślę, że CSC5 to jest dobry wybór - opieram się na wynikach testów, bo one mimo wszystko dają najrzetelniejsze odpowiedzi.

gin555
07-01-2015, 16:55
Cały czas kręcimy sie wokół continentala goodyeara i michelina. A co z resztą? Pirelli (mam supercorsa na moto i to jest to) co z Toyo (r888r np. do rajdowki i nie ma nic lepszego) itp itd. Jak sie przegląda dyskusje to w kołko święta trójca.

slick
09-01-2015, 06:45
No tak jest sporo modeli od Michelin, też gama letnia od Nokiana jest obecująca i ma bardzo dobre wyniki w testach. Co więcej jest jeszcze Pirelli i Goodyear choć ten ostatni po zimowych doświadczeniach średnio mi odpowiada.

Swiety1990
23-02-2015, 14:05
Witam chce kupic aluski do mondeo mk3
16' 5x108 ET45 7J FORD Mondeo C-Max Focus

beda pasowac??

kordyl
23-02-2015, 14:30
Tak, ale sprawdź jeszcze otwór centrujący, powinien mieć 63,3 mm. Jeśli jest większy to będziesz potrzebował pierścieni centrujących.

Swiety1990
23-02-2015, 14:57
FORD Mondeo C-Max Focus





7 J x 16

ET 45

rozstaw śrub: 5 x 108

średnica otworu piasty : 63,3mm

o takie parametry . bd pasowac do mondziaka mk3??

sseebbaa1
24-02-2015, 15:03
Pojawiły się nowe testy opon letnich na stronie ADAC.

Jeden z testowanych rozmiarów będzie szczególnie ważny dla Mondeo mk3
- 205/55R16

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

Woytas
24-03-2015, 17:01
Zacząłbym od właściwego rozmiaru czyli 215 z tych dwów uni

sseebbaa1
24-03-2015, 17:25
Ale kolega ma mk3 (a nie mk4) i do tego modelu właściwym rozmiarem jest 205/55R16.
Wniosek taki wyciągam z jego podpisu i wskazania, że ujeżdża Mondeo z 2003 roku :)

Woytas
24-03-2015, 19:14
A faktycznie to przepraszam nie doczytałem :)

to w tym rozmiarze opony tanie jak barszcz to możesz poszaleć , popatrzałbym na te oponki

Dunlop SP Sport Bluresponse ,
Goodyear Efficientgrip Performance,
Pirelli P7 Cinturato

zbiban1967
24-03-2015, 19:32
Tak jak radzi Woytas - Dunlop lub jego brat z koncernu Goodyear. Jeśli zależy Ci na komforcie. O Uniroyal 3 pisał ktoś ,że nie powalają na kolana. Dunlopy będę ujeżdżał drugi sezon ,po 15 tys. praktycznie nie ruszone.

Woytas
24-03-2015, 21:12
w tym rozmiarze to chyba wszystko jest komfortowe :)

ja rozumiem jakbyś się pytał o 18-tki na profilu 40 :)

zobacz jeszcze na Michelin Primacy 3 , na zwykłym HP znajomy w MK4 przjechał 60 tyś i teraz właśnie załozył Primacy 3

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-European-Tyre-Test-205-55-R16.htm

jeszcze drugi tegoroczny test

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-ACE-Summer-Touring-Tyre-Test.htm

dżizas
24-03-2015, 22:06
Witam.
Przymierzam się do kupna letnich opon.(Zalezy mi na komforcie i trwalosci)
Mam na oku Nokian Line oraz Uniroyal RainSport3.
205/55/16.
Co sadzicie? Moze ktos poleci mi jakies inne?

Prosze o pomoc

Michelin Pilot Sport 3
Michelin HP
Michelin Primacy 3
Continetal ContiPremium 2
GoodYear EficientGrip/Performance

hirotaro
25-03-2015, 19:35
Ja zakupilem normalnie na alledrogo na aukcji i nie bylo zadnych problemow, mozesz poszukac w swoim regionie

wydrapane na iksperjii TyyyCzyy

sseebbaa1
25-03-2015, 19:51
Tutaj test opon letnich 2015 w rozmiarze 205/55R16 przeprowadzony przez ADAC.

Już o tym teście wspominałem, ale tutaj wstawiam zrobione przeze mnie zestawienie w formie tabelki z ocenami cząstkowymi
(na stronie ADAC żeby poznać oceny cząstkowe trzeba wchodzić w każdą oponę z osobna, a to utrudnia bezpośrednie porównanie tych opon w różnych zadaniach).

http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/ADAC%202015%20test%20opon%20letnich%20205%2055%20R 16%2091V_zpsvzfohsii.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/ADAC%202015%20test%20opon%20letnich%20205%2055%20R 16%2091V_zpsvzfohsii.jpg.html)

Mam nadzieję, że komuś się przyda to zestawienie :)

Mojemu koledze na podstawie m.in. tego testu poleciłem Goodyear Efficient Grip Performance w tym dokładnie rozmiarze (zwłaszcza przez bardzo dobre wyniki prowadzenia na mokrym).
Gdybym w swoim Mondeo mk3 miał taki rozmiar opon, to z pewnością też bym je kupił.



---------------------
Bump: A na dokładkę jeszcze jeden test opon letnich 2015 w tym samym rozmiarze 205/55R16, lecz przeprowadzony przez GTU:

http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/gtue-test_sommerreifen_2015_ergebnisse_zpstlpfg7mr.jpg (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/gtue-test_sommerreifen_2015_ergebnisse_zpstlpfg7mr.jpg. html)

zbiban1967
26-03-2015, 17:07
Zastanawiam sie juz tylko nad Dunlop SP Sport Bluresponse i Goodyear Efficientgrip Performance.
W sobote zamowie, tylko jeszcze sobie poczytam troche o nich. Dam znac co wybralem.
pozdrawiam

Praktycznie bez różnicy ,jeden koncern i prawdopodobnie będą też z jednej fabryki. Dunlopy ,które kupiłem były wyprodukowane w Niemczech. Miękkie boki ,a więc dodatkowa amortyzacja. Latały i 200 (na Autobahnie w Niemczech oczywiście) żadnych negatywnych wrażeń.

zbiban1967
27-03-2015, 14:48
Juz zamowilem.
Wybralem Dunlop SP Sport Bluresponse.
Mam nadzieje ze bede zadowolony.
dziekuje wszystkim za pomoc.
pozdrawiam

Dunlop dodawał (przynajmniej w zeszłym roku) do BluResponse swoje asistance. Chodziło o uszkodzenie opony brak paliwa lub zgubienie kluczyków o ile dobrze pamiętam. Sprzedawcy oczywiście nagminnie o tym nie mówili ,trzeba było się upominać ,nie wspominając o "Need for speed" ,który też był dodawany w komplecie (ale to już inna bajka). Zasięgnij więc języka czy to jeszcze działa.

jvc
01-04-2015, 17:03
Zadzwoń na infolinię , może Ci przyślą.
http://www.dunlopclub.pl/users/login

herflik
06-04-2015, 15:40
Właśnie zakupiłem DUNLOP BLURESPONSE 205/55R16 91V i mam pytanie czy to assistance dają też do 2 szt czy tylko komplet ?

jvc
06-04-2015, 15:52
Do kompletu.

jarowo
06-04-2015, 19:07
Właśnie zakupiłem DUNLOP BLURESPONSE 205/55R16 91V i mam pytanie czy to assistance dają też do 2 szt czy tylko komplet ?

Dodatkowo mogą zaproponować w sezonie jesienno/zimowym zakup 4 sztuk opon zimowych w w cenie 3 sztuk, dostałem taką propozycję na maila.

herflik
07-04-2015, 10:52
no to po problemie, wziąłem tylko 2 ;( a zimówki na szczęście jeszcze ok ;)

herflik
08-04-2015, 09:52
właśnie dostałem buciki;)teraz tylko trzeba jechać założyć, wyważyć i wrzucić na autko

Artidrops
13-04-2015, 20:00
Czy jest sens zamiany 215/55 r16 na 235/45 r17? Chodzi głównie o komfort jazdy, czy jest duża różnica? A może lepiej zakupić 225/50 17, felga 7,5.

kordyl
13-04-2015, 20:08
Jest sens. Lepiej się jeździ na 17.

Artidrops
13-04-2015, 20:13
Ok, a który wybrać rozmiar opon? Szerokość felgi 7,5

kordyl
13-04-2015, 20:31
Do przed lifta 235/45. Felga też jest ok na taką szerokość opony.

hirotaro
14-04-2015, 16:45
225/45/17 na 7,5 jest dobrym wyborem , 235 to juz chyba za szeroko troche, nie chodzi mi oczywiscie ze w stosunku do felgi tylko ogolnie
wydrapane na iksperjii TyyyCzyy

MAG
14-04-2015, 17:16
Tyle ze do Mk4 prawidłowym rozmiarem sa 235/45/17 i 215/50/17.
225/45/17 go rozmiar do Mk3

Artidrops
14-04-2015, 18:02
Oczywiście chodzi mi o dobry rozmiar do MK4. Troszkę zamieszałem i umieściłem zapytanie w nieprawidłowym temacie.

Radi73
19-04-2015, 17:44
Nie odpowiem Ci jakie jest najlepsze, ale ja w swoim Mk3 kombi i w/w rozmiarze opon preferowałem 2,4 przód i 2,2 tył - czasami nawet 2,5 przód i 2,3 tył - więcej nie polecam bo zrobi się taczka!!!
Natomiast olałem to co producent zaleca, bo koła zwłaszcza przód wyglądały jak pół-flaki :(

incognitus
20-04-2015, 23:03
Natomiast olałem to co producent zaleca, bo koła zwłaszcza przód wyglądały jak pół-flaki :(
A czy czasem w czasie jazdy te polflaki sie nie redukuja?

incognitus
26-04-2015, 00:00
redukują? tzn ?

Na pewno na zakretach przy sile odśrodkowej, w tym zaleta takiej opony. Jest w stałym kontakcie z podlozem. Czuć to aż za nadto na zimówkach jeżdżonych latem - pływanie. Przesada z cisnieniem powoduje, ze nie spelnia ona swojej roli tak jak trzeba.

jarun18
08-09-2015, 19:03
Jakie wymiary ma felga do mk4 2007

Bump: Koła 16, opony 205/55/16

Bump: Tak

scaraab
10-03-2016, 20:54
Witam. Temat wg szukajki z pytaniami najczęściej zadawanymi więc odświeżę. Mam pytanie: do MKIII 1,8 kombi wejdą/są felgi 15cali? Mam ładne zimówki szkoda ich sprzedawać za bezcen. Może od focusa lub innego? Teraz mam 16cali i wygląda że jest zapas ale głowy nie dam...

mario13
10-03-2016, 21:03
Mam pytanie: do MKIII 1,8 kombi wejdą/są felgi 15cali? Nie ma takiej opcji.16" to minimum do mondka mk3

scaraab
10-03-2016, 21:05
Dzięki wielkie za pomoc. :)

elmel
12-03-2016, 12:10
Witam. Przeszukałem mnóstwo tematów na forum odnośnie felgi i nie mogę znaleźć potwierdzenia czy podejdą felgi do Mondeo MK III Kombi po lekkiej glebie:
Borbet LV5 80830 18''. 5x108 8Jx18H2 108FH Si11 ET45 + opony 225/40/18.
Będą wystawać za obrys?
Dziękuję za pomoc

sseebbaa1
12-03-2016, 12:38
Na pewno wejdą.

Twoje felgi wystają o 6 mm mniej, niż moje felgi ST z dołożonymi dystansami
(szerokość 7.5 cala, ET52,5, dystans 20mm).
U Ciebie dodatkowo minimalnie bardziej będą pochylone ścianki opony, więc na pewno nie będzie obcierało.

A skąd wiem, że o 6 mm bardziej schowane?
Twoje felgi mają ET45, a moje ET32,5 (licząc z dystansami). Czyli Twoje są głębiej schowane o 12,5 mm.
Natomiast Twoje felgi są o poł cala szersze od moich, co oznacza, że na każdą stronę felga bardziej wystaje o połowe z tej połówki cala (cal = 25,4mm; 25,4mm : 4 = 6,35mm).

Te 6,35mm pomniejsza schowanie wynikające z różnic w ET.
Zatem 12,5 - 6,35 = 6,15 mm (czyli w przybliżeniu właśnie o te 6 mm mniej wystają).

Tak to powinieneś sobie sam wyliczyć, bo wszystkich wymiarów nie znajdziesz na forum :)

elmel
12-03-2016, 13:16
Dzięki na informacje szczegółowe sseebbaa1;) Teraz nie będę miał już problemu sam wyliczać ;)

slawek-kali
12-03-2016, 15:13
Jesli ktos jest zainteresowany, moge kupic opony w DE i poslac poprzez kolege do PL.
Odbior w Ozimku lub na trasie Zgorzelec-Opole.
Oczywiscie nie jeden komplet, mysle in. 4.
Koszta do dogadania.

Golson
12-03-2016, 16:24
Jesli ktos jest zainteresowany, moge kupic opony w DE i poslac poprzez kolege do PL.

Ale po co? Przecież te same opony można kupić w Polsce z darmową dostawą pod drzwi http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/niewiem.gif

slawek-kali
12-03-2016, 16:26
Za np. 100zl wiecej od sztuki, dostawa pod dom jest tez mozliwa.

Golson
12-03-2016, 16:41
To w jakiej cenie tam będą np Dunlop SP Sport MAXX GT 235/35/19?

Dombek
19-02-2017, 17:09
Witam. Czy mógłby ktoś coś powiedzieć na temat opon Dębica Presto UHP2? Przymierzam się do ich kupna i szukam opinii. Głównie chodzi mi o ich żywotność bo np. Barum Bravuris 3HM podobno szybko się zdzierają (z doświadczenia kolegi). Ewentualnie jakich opon szukać tak powiedzmy do 350 zł/szt?

sseebbaa1
19-02-2017, 18:50
Ewentualnie jakich opon szukać tak powiedzmy do 350 zł/szt?
Dombek przypomnij rozmiar swoich opon.

Deryll
19-02-2017, 19:49
Witam. Mam pytanie odnoście tej opony

http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-bluresponse-205-55-r16-91-h#129690333

Docelowo do foki mk2. Zastanawia mnie kraj produkcji Polska. Ma ktoś doświadczenie z tą oponą z naszej fabryki?

Dombek
19-02-2017, 19:55
dombek przypomnij rozmiar swoich opon.

205/50/17

sseebbaa1
21-02-2017, 21:32
205/50/17
A jaką masz szerokość felgi?
Bo wybrałeś sobie jakiś mega drogi rozmiar opon! bardzo mało popularny, a przez to drogi.

Zobacz, że dużo popularniejszy rozmiar 225/45R17 możesz kupić w zakładanym przez Ciebie budżecie i będą to opony z górnej półki, a nie średniaki.

KubaAK47
02-08-2017, 17:15
Witam, dostałem od taty Forda Mondeo MK3 1.8L na 16 calowych kołach.
Jestem młodym posiadaczem forda, i chciałem kupić jakieś fajne laczki na niego.
Chciałbym 18 calowe koła, tylko problem jest w tym, że nie wiem jakie rozmiary potrzeba na opony i jakie felgi mogłyby wejść na mondziaka, by też nie wystawały.
Felgi miały by być od ST 220.

Psilocke
02-08-2017, 19:08
Jak od st to spokojnie wejdą. Ja na takich jeżdżę.
U mnie rozmiar kapci to 225/40 18 ale spokojnie 245 wejdzie.

KubaAK47
02-08-2017, 19:20
okej dziekuje

Deryll
14-10-2017, 16:50
Poszukuję opon na przyszły sezon. Które lepsze:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-performance-225-45-r17-94-w-xl-mfs#140478731
https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-bluresponse-225-45-r17-94-w-xl-mfs#129785864

Naburator
18-12-2017, 15:31
Witam. Czy taka felga bedzie pasowac? 5x108 felga 205/60r16 et 47 z tego co wiem to jest z S-Maxa

iButelka
06-04-2020, 20:59
Witam
Mondeo MK3, 2.0 TDCi 130KM, 2005r.
Poszukuję opon letnich do auta do 1600zl max za komplet, aktualnie są założone (felgi 17r o szerokości 6,5j) opony Firemax 205x50 FM601 na których po kupnie auta przejechałem tylko 5tys km. Chciałbym się dowiedzieć jakie opony wybrać (aktualnie na oku mam: Pirelli P7 cinturato, Falken Azensis FK510, Firestone Roadhawk, Firemax FM601, wszystkie w rozmiarze 205x50), a także jaki rozmiar opcjonalny posiada Mondeo i jakie założę na te felgi, bo może jednak znajdę tańsze rozmiarówki. Różne fora podają różne rozmiary, a wiadomo, że jeśli rozmiar jest nieodpowiedni to przy stłuczce ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania. Z tego co sam znalazłem to fora podają takie wymiary; 225x45, 215x50.
Zazwyczaj jeżdże dynamicznie, w większej połowie trasy (120-190km/h) a trochę mniej po mieście więc zależy mi też na oponach, które trzymają się drogi i nie odklejają na zakrętach, a do tego nie kończą się po dwóch sezonach (zazwyczaj po 20tys km w samym sezonie letnim) oraz nie pływają na mokrej jezdni.

Deryll
07-04-2020, 09:08
Jak mam 225/45 i jest ok. Tylko ta twoja felga 6.5 może być za wąska.

iButelka
07-04-2020, 11:03
no właśnie obawiam się, że będzie aż za bardzo wystawać opona

karloss
07-04-2020, 16:20
Bierzesz instrukcje obsługi do swojego modelu i masz napisane jakie rozmiary są dopuszczone.
Z opon to polecają tutaj inny m.in. Debice. Nie mam teraz rozeznania w kwestii cen ale może jakieś Falkeny lub letnie Vredesteiny w tej cenie też bys dostał.

iButelka
07-04-2020, 19:50
Falkeny też rozmyślam, ale nie mam mocnego przekonania, a z Dębicy zrezygnuje ze względu na opinie opony słabej na jazdę dynamiczna i do dosyć ciężkiego zestawu (auto + 4/5 osób zazwyczaj)

Deryll
07-04-2020, 22:33
Więc co kolego kup 205/50 jak masz takie felgi. Tylko co asymetrycznego np. Dunlop blueresponse. Miałem i byłem zadowolony. Bardzo cicha. Nie wiem jak wygląda twoja dynamiczna jazda. Bo mondeo książkowo ma 195km/h. Zap... prostą autostrada a jazda w zakrętach to różnica.

Swoją drogą rozmiar 225/45 jest sporo tańszy na zestawie.

iButelka
08-04-2020, 18:25
zakręty, prosta różnie,a nie tylko król prostej ;) ale zdecyduje się chyba jednak na Pirelli

Deryll
08-04-2020, 20:51
Miałem P7 w rozmiarze 205/55/16. Złego słowa nie powiem. Zjeździłem do końca.

Piotrek Wielos
09-04-2020, 15:45
Potwierdzam co prawda ja miałem Pirelli P Zero Nero ale bardzo dobra opona jeździła na tyle i wytrzymała 5 sezonów z czego jeden z przodu, na mokrym odrobinę słabiej się sprawdzała ale to już naprawdę trzeba było ja dociskać żeby traciła przyczepność, na suchym bardzo dobra. Dobra opona, co do ceny teraz to się nie wypowiem zwłaszcza że co rozmiar to jest ona inna

kluska123244
11-08-2021, 17:37
czy można założyć wyższy profil 16 tek ?

mam 205/55/16 a myślę dać 205/60/16

dwadniwolnego
06-04-2022, 15:52
Witam, trochę odgrzeję temat czy będą Pasować felgi 17" 7,5 ET35 z oponami 205/50/17 ?

Pozdrawiam

gabrik
12-07-2022, 18:24
Nie chce tworzyć kolejnego tematu.
Zakupiłem Mondeo 2012 2.0TdCI 140km. Opony Kleber wielosezon 205/55/16.

Widzę na wlepce i w instrukcji, że taki rozmiar zalecają jedynie do 1.6 benzyna. Dla pozostałych silników bazowym jest 215/55/16.

Czy ktoś użytkuje 2 TDCI z rozmiarem 205/55/16 i czy dobrze się to spisuje?

rajman
12-07-2022, 18:28
Jeździć się da, zgodność z zaleceniami producenta to odrębna rzecz. Poza tym to nie wygląda ten samochód jakoś "dziwnie" na tych oponach?

gabrik
12-07-2022, 19:11
Wiesz ja nigdy lanserem nie byłem, zdecydowanie chodzi mi o to aby było bezpiecznie. Myślę, że 205 ludzie zakładają z uwagi na sporo niższą cenę w stosunku do 215.

W moim przypadku robiąc wczoraj przegląd, wyszło, że jedna tylna jest ściachana od wewnątrz (posypały się tuleje we wzdłużnym wahaczu). Zatem aby po zrobieniu zawieszenia ustawić dobrze geometrię, powinienem zakupić przynajmniej parę nowych opon.

luki2099
18-07-2022, 10:24
Witam,

Kupiłem właśnie oponki i proszę o poradę:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-presto-uhp-2-215-45-r17-91-y-xl-fp#373943287

posiadam takie felgi w oryginale:
https://allegro.pl/oferta/felgi-ford-5x108-6-5j-et-52-5-17-11078283331

Czy będzie się to wszystko zgrywać, nie będzie obcierać z tyłu?
Poprzednie opony na tej feldze miałem 205/50 i było ok.

Pozdrawiam